Kategória: Touring Car

  • Valentino Rossi is szívesen vezetné a Ferrari hypercar-ját

    Valentino Rossi is szívesen vezetné a Ferrari hypercar-ját

    A Ferrari pár napja nagy port kavart bejelentésével, miszerint 2023-ban visszatérnek Le Mans legmagasabb kategóriájába. Valentino Rossi csak egy a sok közül, akik szívesen részt vennének a projektben.

    A csapat jelenlegi pilótája, Charles Leclerc már jelentkezett a szerepre, de a Scuderia juniorjai, jelenlegi GT pilótái, és még Kimi Räikkönen is szóba került. Jelöltekből tehát nincs hiány.

    Valentino Rossi, az olasz motoros világbajnok már 22. szezonját kezdi idén a MotoGP-ben. Amennyiben a visszavonulás mellett dönt, négy kerékkel még szívesen kipróbálná magát a legjobbak közt.

    A 42 éves olasz már korábban vezette a Ferrari F1-es autóját, utána még ajánlatot is kapott egy kisebb csapattól. Bár visszautasította a lehetőséget, azóta is versenyez autóval is, többek közt többszörös győztese az év végi Monza Ralinak, ami tavaly világbajnoki forduló is volt.

    Rossi két évvel ezelőtt Hamiltonnal is járgányt cserélhetett Valenciában. Azóta pedig hosszútávú versenyeken is részt vett, így nem lenne számára idegen a 24 órás verseny.

    „Ez álmom válna valóra, ha Le Mans-ban vezethetném a Ferrari autóját.” – idézi Rossit a Corriere dello Sport. – „Bár előbb látnunk kell, tudom-e hozni az elvárt szintet. Gyors vagyok egy endurance autóban, de nem tudom, ez elég-e. Mindenesetre jó lenne kipróbálni, mire lennék képes egy olyan autóban.” – utalt a hypercar-ra.

    „Most azonban még a MotoGP-re koncentrálok. A korom ellenére még hiszem, tudok győzni. Versenyeket akarok nyerni, és – amennyiben lehetőségem van rá – a címért küzdeni. A fő célom az, hogy dobogón végezzek, és nyerjek.”

  • Idén is halasztanak: két hónappal eltolták a Le Mans-i 24 órást

    Idén is halasztanak: két hónappal eltolták a Le Mans-i 24 órást

    Az ACO azért lépte meg a legendás verseny időpontjának áthelyezését, mert így több esély lesz arra, hogy nézők előtt versenyezzenek Le Mans-ban.

    Eredetileg június 12-13-én lett volna a futam, a bejelentés alapján azonban két hónappal később, augusztus 21-22-én gurulnak majd pályára az autók a francia pályán.

    Az ACO (a verseny szervezője), a WEC és a FIA közösen hozták meg a döntést a szezon korai szakaszában, hogy a csapatok és a nézők is fel tudjanak készülni a változásra. A Le Mans-ban megrendezésre kerülő többi verseny időpontja nem változik.

    „Bár nehéz döntés volt, ez a jó irány. Másodjára is zárt ajtók mögött tartani a Le Mans-i 24 órást elképzelhetetlen. Ezért mindent megteszünk azért, hogy ezt elkerüljük, miközben mindenki számára átláthatóságot biztosítunk.” – közölte Pierre Fillon, az ACO elnöke.

    „Keményen dolgozunk azért, hogy biztonságos legyen az esemény, a megfelelő intézkedésekkel. A verseny jónak ígérkezik, először versenyeznek majd a hypercar kategóriában.”

    Ezzel így néz ki az új versenynaptár:

    # Dátum Hossz Pálya Ország
    03.30-31. prológ Portimao ?? Portugália
    1 04.04. 8 óra Portimao ?? Portugália
    2 05.01. 6 óra Spa-Francorchamps ?? Belgium
    3 07.18. 6 óra Monza ?? Olaszország
    4 08.21-22. 24 óra Le Mans ?? Franciaország
    5 09.26. 6 óra Fuji ?? Japán
    6 11.20. 6 óra Szahír ?? Bahrein
  • Nagy az esélye annak, hogy a McLaren visszatérjen Le Mans-ba

    Nagy az esélye annak, hogy a McLaren visszatérjen Le Mans-ba

    Zak Brown, a brit márka vezérigazgatója úgy nyilatkozott, a Ferrari után a McLaren is visszatérhet a legendás hosszútávú sorozatba a hypercar érában.

    A wokingi csapat nemrég az IndyCarban vásárolta be magát a Schmidt Peterson Motorsporthoz, és tették saját csapatukká, illetve a Formula E mezőnyében szerzett magának lehetőséget az indulásra. Kérdéses azonban, élnek-e nevezési jogukkal, és amennyiben igen, mikor teszik ezt meg.

    Brown most egy másik potenciális terjeszkedési területre hívta fel a figyelmet: a hosszútávú versenyekre.

    „Vizsgáljuk a lehetőséget, már így van ez egy ideje. Ez egy olyan dolog, amit szeretnénk elérni. Le Mans és a sportautók passzolnak a márkánkhoz, nyertünk már ott korábban, és a részvényeseknek is tetszik az ötlet.”

    Az amerikai azonban kiemeli, nem építenek egy saját hypercart, inkább az LMDh kategóriát célozzák meg, a 2023-ban érkező Audihoz és Porschéhoz hasonlóan.

    „Csak az LMDh-ban gondolkodunk, mert a LMH-nál költségkorlát, míg itt van.” – emelte ki a fő különbséget.

    Szerinte meg kell várni, míg a járvány nem lesz akkora behatással az emberek életére, nem lehet előbb döntést hozni, így a McLaren legkorábban 2024-ban csatlakozna a mezőnyhöz. Valamint az sem elhanyagolható szempont, hogy a hypercar és az LMDh közötti egyensúlyt sikerül-e megteremteni.

    „Az, hogy a Porsche és az Audi is ezen az oldalon lesz, biztató, mert ők tudják, hogyan kell nyerni Le Mans-ban. Szerintem a jelenlétük biztosítja majd, hogy egyenlőek legyenek a feltételek.”

    „Ez egy drága projekt, ami sok fejlesztéssel járna. Az IndyCarnál egyszerűbb volt a helyzet, meg kell venni a Dallara kasznit és a Chevrolet motort, és kész.”

    „Több idő lenne itt a felvezetés, amíg túl nem vagyunk a víruson, nem kéne ilyen döntést hoznunk. Ha jövünk, 2024-ben tesszük meg, és ha készen akarunk lenni, az év közepén már el kell döntenünk.”

  • Csúszik a Glickenhaus, csak a Toyota lesz ott a szezonkezdeten

    Csúszik a Glickenhaus, csak a Toyota lesz ott a szezonkezdeten

    Túl van a bejáratáson a Glickenhaus hypercarja, de az első versenyre nem tudnak elutazni, hiába hozták közelebb, Portimaóba.

    Múlt hét csütörtökön és pénteken (02.25-26.) tesztelte a WEC legmagasabb kategóriájába szánt autóját a Glickenhaus Vallelungában. Romain Dumas és Franck Mailleux ülhettek a volánnál.

    Az első napon az elektronikai rendszerek ellenőrzése zajlott, utána azonban már megkezdődött az érdemi munka. Az amerikai gyártó elmagyarázta, azért tolták el a tesztet február elejéről, mert a járvány és a Brexit miatt késett az alkatrészek leszállítása.

    Ezért inkább kihagyják a portimaói idénynyitót, és megvárják a homologizációval, míg a komplett tesztelési folyamat. Március elején egy nagy sebességű tesztre készülnek Monzában, utána az alkatrészek tartósságára 30 órás hosszútávú etapot teljesítenének a Motorland Aragónon éprilis közepén.

    „Nagyon fontos, hogy eltaláljuk a dolgokat, mert ha egyszer versenyezni kezdünk, öt évig nem lehet változtatni.” – emelte ki James Glickenhaus, a márka alapítója.

    „Hosszú távon kell gondolkozni, főleg most, hogy a Ferrari is csatlakozik majd 2023-ban. Semmi sem tesz majd boldogabbá, minthogy ellenük versenyezhetek majd Le Mans-ban, ezért a lehető legjobb autóval szeretném ezt megtenni.”

    A második WEC fordulót Spa-Francorchampsban tartják majd május 1-jén, erről Glickenhaus így nyilatkozott:

    „Ott leszünk. A 30 órás teszt után készen állunk majd arra, hogy homologizáljuk az autót.”

    Portimaóban mindenesetre a Toyota hypercarja lesz az egyetlen, bár a teljesítmény-kiegyenlítésnek köszönhetően az Alpine régi LMP1-es (LMPh néven) autója felveheti velük a versenyt.

  • Müller visszatér a DTM-be, Rast kihagyja az első GT3-as évadot

    Müller visszatér a DTM-be, Rast kihagyja az első GT3-as évadot

    Egykori bajnoki riválisának csapatával, a Team Rosberggel tér vissza idén Nico Müller. Csapattársa nem René Rast, hanem az amerikai Dev Gore lesz.

    Müller eddig az Abt Sportsline színeiben rótta a köröket, most azonban vált. A csapat indul majd a sorozatban, de még nem jelentette be pilótáit a DTM-re nézve.

    Ironikusan, a Formula E-ben éppen a Team Rosberg tavalyi bajnoka, Rast vezeti egyik autójukat, a Dragon színeiben versenyző svájci ellen.

    Az Audi Müller mellett Mike Rockenfellert nevezte meg gyári pilótái közül a DTM-es szerepre, így visszatér ahhoz a csapathoz, ahol 2014-ben bemutatkozott. Kettős kötelezettségei miatt – jelen állás szerint – kétszer kéne szétszakadnia, most azonban még nem árulta el, melyik sorozatot részesíti majd előnyben.

    Vele szemben a háromszoros bajnok Rast inkább teljes mértékben a Formula E-re koncentrál. Az Audi kivonulása hosszabb távon nem erősíti meg pozícióját az elektromos mezőnyben, de most még gyári támogatással meggyőzhet egy csapatot, érdemes őt alkalmazni.

    Az Audi úgy nyilatkozott róla, hogy a Formula E mellett „néhány egyéb nem gyári eseményen” vehet majd részt. A német azonban kizárta, hogy akár csak néhány futamon részt vegyen.

    „Bármennyire is szeretem a DTM-et, és bármennyire szívesen vezettem volna az Audi egyik csapatában, úgy döntöttünk, hogy kizárólag a Formula E-re koncentrálok majd.”

    „A járvány miatt bizonytalan mindkét sorozat naptára, és most fontosabb számomra, hogy egy világbajnokságban versenyezzek. Ezért biztosra akarunk menni.

    Az eddig bejelentett csapatok és pilóták:

    ?? Abt Sportsline
    Audi R8 LMS Evo
    ?? Nico Müller
    ?? Team Rosberg
    ?? Dev Gore
    ?? ROWE Racing
    BMW M6 GT3
    ?? Walkenhorst Motorsport
    ?? Liam Lawson
    ?? Alex Albon/
    ?? Nick Cassidy
    ?? 2 Seas Motorsport
    McLaren 720S GT3
    ?? Jenson Team Rocket RJN
    ?? Haupt Racing Team
    Mercedes AMG GT3
    ?? HTP Winward Motorsport
    ?? GruppeM

    félkövér: gyári támogatás

  • A Hyundai bemutatta a felfrissített i30 N TCR modelljét!

    A Hyundai bemutatta a felfrissített i30 N TCR modelljét!

    A Hyundai Motorsport ügyfélautós versenyrészlege nyilvánosságra hozta a 2021-es szezon előtt a továbbfejlesztett i30 N TCR-t. A fő változás szemmel is látható, hiszen a versenyváltozat leköveti az utcai modell ráncfelvarrását, ennek eredményeképp új első lökhárítója is lett, valamint LED fények. A váz, a motor és a sebességváltó is azonban változatlan, hiába jöttek ki az új csomaggal. Andrew Johns, a Hyundai Motorsport Customer Racing részlegének üzemeltetési vezetője így nyilatkozott:

    „Az autóverseny-projektjeink, valamint az úttörő közúti Hyundai kínálat közötti szoros kapcsolat mindig is a ügyfélautós versenyrészlegünk filozófiájának a részét képezték. Amikor bemutattuk a legújabb csomagját az i30 N-nek, fontos volt, hogy az megjelenhessen az i30 N TCR autón is. Az új front része a karosszériának, és a lámpák is látható bizonyítékai annak a fáradhatatlan munkának, amelyet a mérnökeink végeznek. Folyamatosan tanulnak is az autóról, és fejlesztik azt, ahol csak tudják. Ennek eredményeképp látható, hogy mindig is nagyon versenyképesek voltunk a TCR kategóriákban. Soha nem vesszük azonban természetesnek az ügyfeleink sikereit, így folyamatosan dolgozunk azon, hogy a bajnokságaik élén lehessenek.”

  • Nem Mattia Binotto fogja vezetni a Ferrari Le Mans-projektjét

    Nem Mattia Binotto fogja vezetni a Ferrari Le Mans-projektjét

    A Ferrari egyelőre nem árult több részletet annál, hogy 2023-ban gyári csapatként visszatérnek a Le Mans-ba a legmagasabb kategóriában.

    Személyek és pilóták kapcsán is csak találgatások merültek fel, emiatt a Ferrari F1-es csapatát vezető Mattia Binotto most kijelentette, hogy a hosszútávú projektért nem ő fog felelni.

    „A vállalat ezen döntése nem elsősorban az F1-es költségvetési limit következménye. A vezetőség alaposan kiértékelte a WEC-ben való szereplés lehetőségét, és arra jutottak, hogy megkívánják ezt lépni.” magyarázta Binotto.

    „A Ferrari az egy kivételes vállalat. Nem számít ki vezeti az adott projektet, vagy kié a felelősség. De nem, nem én fogom vezetni a Le Mans-projektet. Mint Scuderia Ferrari teljes mértékben a Forma-1-re összpontosítunk, de természetesen a szakértelmünkkel támogathatunk más területeket is.” – jelentette ki.

  • Leclerc magát ajánlja a Ferrarinak Le Mans-ra

    Leclerc magát ajánlja a Ferrarinak Le Mans-ra

    Mint ismert, a Ferrari bejelentette, hogy 2023-ban hiperautót épít majd, amivel 50 év után először vehetik célba akár a Le Mans-i 24 órás verseny megnyerését is.

    Noha a projekt még időben messze van, világszerte komoly beszédtémát szolgáltatott. Olyannyira, hogy már a találgatások is elindultak, hogy kik lehetnek a vörösök pilótái.

    A számos jelölt mellett természetesen a két jelenlegei F1-es pilóta neve is jó eséllyel jöhet szóba. A bejelentés hatására mind Charles Leclerc, mind pedig Carlos Sainz is elmondta a véleményét a részvétellel kapcsolatban.

    „Nagyon szeretem Le Mans-t! Mindig is rajongója voltam a 24 órás versenynek, ha alkalom nyílna rá, szívesen elvállalnám a részvételt. Jelenleg ugyan a Forma-1-re koncentrálok, de ha lesz rá lehetőségem, akkor miért ne?” fogalmazott a monacói.

    Újdonsült csapattársa, Carlos Sainz azonban jóval óvatosabban közelíti meg a részvétel lehetőségét.

    „Nagyszerű látni, hogy olyan nagy márkák, mint a Ferrari részt kíván venni a Le Mans-i 24 óráson. Személy szerint úgy érzem, hogy elég dolgom van így is a Forma-1-ben, teljes egészében erre összpontosítok.” jelentette ki a spanyol.

  • Megvan hol versenyez idén Callum Ilott

    Megvan hol versenyez idén Callum Ilott

    A Ferrari és Ilott egyszerre jelentették be, hogy a Formula 2 tavalyi ezüstérmese idén a jó nevű GT World Challenge European Endurance Cup-ban fog versenyezni.

    A Ferrari Akadémiáján pallérozódó pilóta lesz a Ferrari hivatalos teszt- és tartalékpilótája 2021-ben, emellett pedig a brit Iron Lynx csapat színeiben fog hosszútávú versenyeken indulni.

    A 22 éves Ilott már az F2-es szezonja után kijelentette, hogy sem az F2-ben sem az F1-ben nem fogja a mezőny részét képezni, ezért új irányba keresgélt. Végül a GT autózásra esett az ő és csapata választása.

    Ilott korábban még sosem vezetett GT autót, de ezt kiküszöbölve várhatóan a napokban Mugelloban próbálhatja majd ki a Ferrari 488 GT3-at.

    „Azzal, hogy tapasztalatokat szerezhetek a GT és a hosszútávú versenyzésben, az komoly tanulási görbét jelent számomra. Szerencsére egy remek felállást kaptam magam mellé. Nagyon izgatott vagyok már, de nagyon szórakoztató időszaknak kellene majd ennek lennie. Alaposan szemügyre vettem már az új autót, és nagyon jelentősen eltér az eddig használt versenygépeimtől. Sok tapasztalatot kell majd itt gyűjtenem, de biztos vagyok benne, hogy a körülöttem lévő csapattal jól fogunk tudni alkalmazkodni.” – fogalmazott a fiatal brit.

    A sorozatban egyébként a Ferrari címvédőnek számít, hiszen tavaly az AF Corse színeiben Alessandro Pierre Guidi lett a bajnok (azért csak egyedül, mert a csapattársai folyamatosan változtak, ő volt a trióból az egyetlen, aki minden versenyen rajthoz állt, így ő egymaga szerezte a legtöbb pontot).

    Ilott csapattársa idén a Ferrari korábbi akadémistája és F2-es pilótája Antonio Fuoco lesz.

  • Räikkönen visszatérhet a Ferrarihoz: Ő lehet az egyik versenyző Le Mans-ban?!

    Räikkönen visszatérhet a Ferrarihoz: Ő lehet az egyik versenyző Le Mans-ban?!

    Miután a Ferrari bejelentette, hogy 2023-tól visszatérnek gyári csapatként a hosszútávú versenyzés csúcskategóriájába, rögtön meg is indultak a találgatások a lehetséges versenyzők kapcsán.

    Az olaszok a bejelentést rövidre vették, csupán annyit közöltek, hogy elkezdik hamarosan az LMH autó tervezését és a szükséges szimulációkat.

    Az autó nevét, pontos típusát, illetve a versenyzőket majd csak a jövőben fogják bejelenteni. Pilóták kapcsán viszont a bőség zavara jellemzi őket, hiszen a GT kategóriában állandó résztvevőik a 24 órás versenynek is.

    Gyári pilótákként ott van az olaszoknál többek között a Le Mans kategória győztes Alessandro Pierre Guidi, James Calado vagy éppenséggel Daniel Serra is. A hibrid autó(k) vezetésére azonban náluk szóba jöhet még a két jelenlegi F1-es versenyzőjük Charles Leclerc és Carlos Sainz, a monacói pedig nemrég elismerte, nagyon szívesen indulna Le Mans-ban.

    Azonban nem csak a jelenlegi versenyzőikhez is nyúlhatnak, hanem akár az Akadémiáról is beültethetnek versenyző(ke)t, például Callum Ilottot is, azonban Antonio Giovinazzinak is van tapasztalata a hosszútávú versenyekről.

    Egy másik, szintén reális jelölt lehet a csapat egykori versenyzője és utolsó F1-es világbajnoka Kimi Räikkönen is. A finn Jégember 2011-ben már Spanyolországban tesztelte a Peugeot Le Mans-autóját. Akkor ő maga úgy nyilatkozott, hogy nagy öröm lenne a számára a 24 órás versenyen való részvétel.

    „Nagyszerű lenne számomra indulni Le Mans-ban. De ha ott indulni akarsz, akkor néhány versenyen, amolyan tesztként részt kell venned. Trükkös lenne minden versenynaptárat összehangolni így.” – fogalmazott akkor.