Kategória: DTM

  • Audival indul a DTM-ben Sophia Flörsch

    Audival indul a DTM-ben Sophia Flörsch

    Három autót indít idén a Német Túraautó Bajnokságban az Abt Audi csapat, miután a harmadik autót megkapta a korábbi Formula 3-as versenyzőnő, Sophia Flörsch.

    A 20 éves pilóta csapattársai a 2013-as bajnok Mike Rockenfeller valamint az Audi gyári pilótája a dél-afrikai Kelvin van der Linde lesz.

    Flörsch lesz majd a 2000 óta íródó modern DTM-éra ötödik női versenyzője, Susie Wolff, Vanina Ickx, Katherine Legge és Rahel Frey után – közülük Legge és Frey az Abt csapanál is versenyeztek a szériában – valamint 2012 óta az első.

    A versenyző mellett az Abt csapatnál idén először lesz majd női versenymérnök, valamint női csapatmenedzser is, Laura Muller valamint Maike Frik személyében.

    „Nagyon várom már, hogy a DTM-ben versenyezhessek. A Schaefflerrel és az Abt Sportsline-nal való partnerségem remek dolog és nagyon magabiztossá tesz az első évemben. Nagyon büszke vagyok, hogy megkaptam ezt a lehetőséget, amivel egy ilyen erős mezőnyben bizonyíthatok.” – nyilatkozta Flörsch.

    A harmadik autó indításának a lehetőségét a csapat egyik szponzora Schaeffler Group tette lehetővé, amelynek Sophia Floersch az egyik márka nagykövete.

    A német pilótanő a DTM mellett a WEC-ben is megmutathatja majd magát 2021-ben, ahol a Richard Mille Racing egyik versenyzője lesz.

    Pilóta Csapat Autó
    ?? Mike Rockenfeller
    ?? Abt Sportsline
    ?? Audi
    R8 LMS Evo
    ?? Kelvin van der Linde
    ?? Sophia Flörsch
    ?? Nico Müller
    ?? Team Rosberg
    ?? Dev Gore
    ?? Sheldon van der Linde
    ?? ROWE Racing
    ?? BMW
    M6 GT3
    ?? Walkenhorst Motorsport
    ?? Liam Lawson
    ?? AF Corse
    ?? Ferrari
    488 GT3 Evo 2020
    ?? Alex Albon/
    ?? Nick Cassidy
    ?? 2 Seas Motorsport
    ?? McLaren
    720S GT3
    ?? Jenson Team Rocket RJN
    ?? Christian Klien ?? JP Motorsport
    ?? Haupt Racing Team
    ?? Mercedes
    AMG GT3 Evo
    ?? Lucas Auer
    ?? HTP Winward Motorsport
    ?? Philip Ellis
    ?? GruppeM
  • Női versenyző is lesz idén a DTM-ben?

    Női versenyző is lesz idén a DTM-ben?

    Volt már rá példa, hogy nő is volt a DTM mezőnyében, és úgy tűnik, hogy így lesz ez idén is, ugyanis Sophia Flörsch-nek ez a célja.

    Legutóbb Susie Wolff, illetve Rahel Frey mondhatták el nőként magukról, hogy DTM versenyzők.

    A 20 éves Flörsch a Motorsport-Total.com szerint az Abt csapat színeiben debütálna a bajnokságban.

    Ugyan az Abt csapat már bejelentett két versenyzőt Mike Rockenfeller és Kelvin van der Linde személyében. Az Audi azonban később bejelentette, hogy 125. születésnapjuk alkalmából „több Audi R8 LMS-t is versenybe küld a győzelmek és bajnoki cím megszerzése érdekében, a 2021-es DTM szezonban”. Így aztán lehetséges, hogy valahogy mégis jut majd hely Flörsch-nek is.

    A versenyzőnő joggal hozható kapcsolatba a DTM-mel, mivel a DTM Electric projekt bemutatójának is részese volt, illetve márkanagykövete a DTM egyik jelentős partnerének, a Schaefflernek.

    Kérdés, hogy a DTM összeegyeztethető-e Flörsch LMP2-es WEC programjával, melyben a Richard Mille Team versenyzője, harmadmagával, Beitske Visser és Tatjana Calderon mellett. Jelen állás szerint egy dátum ütközik a DTM és a WEC naptárjában: Az augusztus 21-22-i Le Mans-i 24 órás verseny ütközik a DTM nürburgringi fordulójával…

    Ti szívesen megnéznétek, mire jut Sophia Flörsch a DTM-ben? Elvégre nem régiben őt szavaztátok meg a jelenleg legrátermettebb női versenyzőnek.

    A női versenyzők helyzetéről mi is beszélgettünk egyik podcast epizódunkban:

  • Hülkenberg és Villeneuve egy csapatban? Berger megpróbálta összehozni

    Hülkenberg és Villeneuve egy csapatban? Berger megpróbálta összehozni

    Gerhard Berger indított volna egy All Star Lamborghini csapatot idén a DTM-ben, Villeneuve és Hülkenberg lettek volna a versenyzők.

    A GT3-as kategóriára való váltással a DTM vesztett korábbi fényéből, Berger pedig már korábban kijelentette, legendákkal és parkolópályára került F1-esekkel töltené fel a mezőnyt.

    A Toro Rosso korábbi csapatfőnökének sikerült a német túraautó bajnokságba csábítania a Red Bullt, Alex Albon és Liam Lawson mellett Nick Cassidy (a Virgin Formula E pilótája) is indul majd a két Ferrarival.

    Az osztrák vezető azonban nem elégedett volna meg ennyivel, 97 világbajnokát – és korábbi ellenfelét – is meg akarta szerezni a sorozatnak. Az idén 50 éves Villeneuve-öt érdekelte volna a lehetőség.

    Jacques Villeneuve
    Jacques Villeneuve, Fotó: Kaiser Erika

    Hülkenberg mindeközben tavaly már tesztelt egy DTM-re is alkalmas Lamborghini Huracánt, nem lenne számára ismeretlen a helyzet. Viszont már korábban kijelentette, elsősorban az F1-be való visszakerülés a célja.

    A csapatot egy svájci befektetési cég finanszírozta volna, és a Lamborghinivel már előzetes szerződést is kötöttek az autók és az alkatrészek biztosítására. A szigorodó nemzetközi szabályzások azonban eltántorították a befektetőket, így a projektet lefújták.

    „A szponzorok nem akarnak és nem tudnak úgy csatlakozni, hogy nem tudják, mi lesz a vállalkozásukkal.” – nyilatkozta februárban Berger.

    „Senki sem tudja, mi a gazdaság jövője. Nem tudjuk, tervezhetünk-e a nézőkkel, illetve ha igen, milyen feltételekkel.”

  • Klien érkezik, és több veterán is marad a DTM-ben

    Klien érkezik, és több veterán is marad a DTM-ben

    Négy új pilótát jelentettek be a DTM-ben, köztük a Red Bull első, F1-be is eljutó junior pilótáját, Christian Klien személyében.

    A bejelentéseket az Abt Sportsline kezdte, az Audi egyik gyári pilótáját és DTM-es veteránt Mike Rockenfellert, és a GT3-as kategóriában veteránnak számító Kelvin van der Lindét – a tavalyi kiírásban szereplő Sheldon bátyját – igazolták a 2021-es szezonra.

    A dél-afrikai nem kis név a szakmában, 2017-ben a nürburgringi 24 órás után 2019-ben az ADAC GT Masters sorozatot is megnyerte – 2014 után másodjára.

    Csapattársa, Rockenfeller talán nem szorul bemutatásra, Le Mans-i és Daytonai 24 órás győzelmei mellett 2013 már bajnok lett a DTM-ben is.

    Talán az sem meglepetés, hogy a sorozat első emberének, Gerhard Bergernek az unokaöccse is talált magának ülést a sorozatban. Lucas Auer a Mercedes kivonulása után elment Japánba szerencsét próbálni a Red Bull kötelékében.

    Tavaly azonban visszatért Németországba, és a BMW első győzelmét szerezte 2020-ban. Most újra Mercedesszel áll majd rajthoz, a Winward Motorsporttal. Mellette a garázs másik olalán szintén egy kipróbált GT3-as versenyző, a brit Philip Ellis lesz majd.

    Még egy veterán-újonc csatlakozik a mezőnyhöz, Christian Klien személyében. Az osztrák 2010 végén mondott végleg búcsút az F1-nek, azóta hosszútávú és GT versenyeken állt rajthoz. Annak ellenére, hogy hosszú karrier van mögötte, ő sem versenyzett eddig a német túraautó bajnokságban.

    Nem teljesít majd azonban teljes szezont, csak négy hétvégén – Lausitzring, Zolder, Nürburgring és Assen – lesz majd ott a mezőnyben. Emellett a GT Open sorozatban teljesít majd teljes évadot, és Nico Hülkenberg kollégája lesz a Servus TV-nél.

    Az eddig bejelentett versenyzők és csapatok:

    Pilóta Csapat Autó
    ?? Mike Rockenfeller
    ?? Abt Sportsline
    Audi
    R8 LMS Evo
    ?? Kelvin van der Linde
    ?? Nico Müller
    ?? Team Rosberg
    ?? Dev Gore
    ?? ROWE Racing
    BMW
    M6 GT3
    ?? Walkenhorst Motorsport
    ?? Liam Lawson
    Ferrari
    488 GT3 Evo 2020
    ?? Alex Albon/
    ?? Nick Cassidy
    ?? 2 Seas Motorsport
    McLaren
    720S GT3
    ?? Jenson Team Rocket RJN
    ?? Haupt Racing Team
    Mercedes
    AMG GT3 Evo
    ?? Lucas Auer
    ?? HTP Winward Motorsport
    ?? Philip Ellis
    ?? GruppeM
    ?? Christian Klien ?? JP Motorsport*

    félkövér-gyári támogatás, *-a JP Motosport nem az Evo verzióval megy majd

  • Müller visszatér a DTM-be, Rast kihagyja az első GT3-as évadot

    Müller visszatér a DTM-be, Rast kihagyja az első GT3-as évadot

    Egykori bajnoki riválisának csapatával, a Team Rosberggel tér vissza idén Nico Müller. Csapattársa nem René Rast, hanem az amerikai Dev Gore lesz.

    Müller eddig az Abt Sportsline színeiben rótta a köröket, most azonban vált. A csapat indul majd a sorozatban, de még nem jelentette be pilótáit a DTM-re nézve.

    Ironikusan, a Formula E-ben éppen a Team Rosberg tavalyi bajnoka, Rast vezeti egyik autójukat, a Dragon színeiben versenyző svájci ellen.

    Az Audi Müller mellett Mike Rockenfellert nevezte meg gyári pilótái közül a DTM-es szerepre, így visszatér ahhoz a csapathoz, ahol 2014-ben bemutatkozott. Kettős kötelezettségei miatt – jelen állás szerint – kétszer kéne szétszakadnia, most azonban még nem árulta el, melyik sorozatot részesíti majd előnyben.

    Vele szemben a háromszoros bajnok Rast inkább teljes mértékben a Formula E-re koncentrál. Az Audi kivonulása hosszabb távon nem erősíti meg pozícióját az elektromos mezőnyben, de most még gyári támogatással meggyőzhet egy csapatot, érdemes őt alkalmazni.

    Az Audi úgy nyilatkozott róla, hogy a Formula E mellett „néhány egyéb nem gyári eseményen” vehet majd részt. A német azonban kizárta, hogy akár csak néhány futamon részt vegyen.

    „Bármennyire is szeretem a DTM-et, és bármennyire szívesen vezettem volna az Audi egyik csapatában, úgy döntöttünk, hogy kizárólag a Formula E-re koncentrálok majd.”

    „A járvány miatt bizonytalan mindkét sorozat naptára, és most fontosabb számomra, hogy egy világbajnokságban versenyezzek. Ezért biztosra akarunk menni.

    Az eddig bejelentett csapatok és pilóták:

    ?? Abt Sportsline
    Audi R8 LMS Evo
    ?? Nico Müller
    ?? Team Rosberg
    ?? Dev Gore
    ?? ROWE Racing
    BMW M6 GT3
    ?? Walkenhorst Motorsport
    ?? Liam Lawson
    ?? Alex Albon/
    ?? Nick Cassidy
    ?? 2 Seas Motorsport
    McLaren 720S GT3
    ?? Jenson Team Rocket RJN
    ?? Haupt Racing Team
    Mercedes AMG GT3
    ?? HTP Winward Motorsport
    ?? GruppeM

    félkövér: gyári támogatás

  • Albon magabiztos, már 2022-ben visszatérne a Red Bullhoz

    Albon magabiztos, már 2022-ben visszatérne a Red Bullhoz

    A brit-thai versenyző magabiztos azzal kapcsolatban, újra F1-es autóba ülhet, akár csak egy év kihagyással. Persze Albon hamarabb is lehetőséghez juthat a koronavírus jelentette kiszámíthatatlanságban.

    Tavaly első teljes szezonját teljesíthette az osztrák csapatnál Alexander Albon, két dobogója azonban nem volt elég. A Red Bull ezért visszafokozta tartalékpilótává, és Sergio Pérezt szerződtette le.

    Albon sem marad versenyzés nélkül, amikor nem tart rá igényt F1-es csapata, a DTM mezőnyét erősíti majd, Liam Lawsonnal egyetemben.

    Nem szokatlan számára a helyzet: 2012-ben már kikerült a bikások akadémiájáról. Ez csak megerősítette, így könnyebb volt feldolgoznia a csalódást, és még motiváltabb a visszatérést illetően.

    „Sokszor történt velem hasonló a karrierem során, szóval most nem volt olyan sivár a helyzet.” – osztja meg jelenlegi gondolkodásmódját a thai versenyző. – „Minden arról szól, hogyan kerülök vissza. Bízom magamban, vissza tudok kerülni, ez a célom.”

    „Nem titok, nem volt könnyű autó, és nehéz szezon áll mögöttem, de ezt el kell fogadnom. Nem úgy reagálok rá „miért?”, inkább „mit tehetek, hogy visszaállítsam a korábbi helyzetet?”, és küzdeni érte.”

    „A Red Bullnál – legyünk őszinték – kirúgtak volna, ha nem hisznek bennem. Ez az én részemről annyit jelent, tudom, hogy még bíznak bennem. Hisznek abban, mire vagyok képes, szóval meg kell várnunk, hogyan alakul az idei év, és onnan lépni a következőre.”

    Albon így is sokat töltött a szimulátorban, és minden hétvégén ott lesz, hogy a négy ülés valamelyikére beugorjon.

    „Nem töltök majd annyi időt az autóban, mint tavaly, de tanulni tudok. Mindig ott leszek, és legalább meg szeretném érteni a mérnöki oldalt, hogyan működik a csapat.”

    „Nem volt egyszerű a tavalyi autó. Egy részem tudja, ha jobban megértem, a teljesítményem is meggyőzőbb lett volna. Ezt csinálom jelenleg, jobbá teszem az idei autót. Sok dolgot csináltam a télen.” – jegyezte meg sejtelmesen.

  • Lawson: A legnagyobb kihívást a kategóriák közötti váltás fogja jelenteni

    Lawson: A legnagyobb kihívást a kategóriák közötti váltás fogja jelenteni

    Liam Lawsont nem kicsit lepte meg a telefonhívás, melynek keretén belül közölték vele, hogy idén a DTM-ben fog versenyezni. Az új-zélandi pilóta azt gondolta, ez egy poén.

    „Eléggé véletlenszerű volt. Az utolsó pár napomat töltöttem a karanténban Új-Zélandon, már készültem volna a Formula 2-es bahreini tesztre, majd felhívott Grant McDonald, a menedzserem.” – mondta Lawson a Velocity News-nak.

    Lawson elmesélte, Dr. Helmut Marko felhívhatta a menedzserét, hogy a fiatal pilóta bármire készülhet. A nap későbbi órájában az új-zélandi pilóta kapott egy újabb hívást menedzserétől, aki közölte vele, hogy a DTM-ben fog versenyezni:

    „Először azt hittem hülyéskedik, és ez az egész egy tréfa volt. De nem. Ez volt a valóság, és most már nagyon izgatott vagyok a lehetőség végett. Ez a GT autók királykategóriája, magasan képzett pilótákkal, és csapatokkal.” – mondta.

    Lawson egy teljes szezont fog futni, így mind a nyolc állomáson jelen lesz majd, de így sem kell majd kihagynia egyetlen F2-es versenyt sem:
    „A legnagyobb kihívást az autók közötti heti váltogatás jelentheti majd.” – zárta Lawson, aki egyébként úgy gondolja, DTM-es kiruccanásai segíthetnek majd neki a Formula 2-ben.

  • Bemutatta az idei DTM-es autóinak a festését a Red Bull – GALÉRIA

    Bemutatta az idei DTM-es autóinak a festését a Red Bull – GALÉRIA

    A Red Bull bemutatta a Német Túraautó Bajnokságra (DTM) készülő festéseit, emellett azt is elmondták, hogy két Ferrari 488 GT3 EVO-t fognak indítani az AF Corse csapat színeiben. A korábban ismertetett duó mellé harmadikként csatlakozott még az új-zélandi Nick Cassidy is.

    Nemrégiben jelentették ki az osztrákok, hogy a DTM új GT3-as korszakában visszatérnek a sorozatba, ahol Alex Albon és Liam Lawson fog náluk vezetni.

    A Red Bull végül a Hosszútávú Világbajnokságból (WEC) is ismert AF Corse csapattal együttműködve fog részt venni két Ferrarival. A két autó festése tükrözi a márka két F1-es csapatának festését is, tehát az egyik Ferrari a hagyományos Red Bull színekben fog pompázni, ezt az autót fogja az egész idényeben vezetni Liam Lawson.

    Míg a másik autó az AlphaTauri festését kapta, ez lesz Alex Albon versenygépe. Ám mivel a thai a Red Bull hivatalos tartalékpilótája lesz idén, így nem tud majd minden hétvégén rajthoz állni, így az ő helyére ekkor Nick Cassidy fog beülni. Cassidy korábban bajnok volt a Super Formulában és a Super GT-ben, is, tehát nem lesz majd idegen számára a GT autó.

    A DTM idei szezonja majd június 19.-20.-án Monzában rajtol el.

  • Munkanélküli F1 pilótáknak és legendáknak kell megmenteniük a DTM-et

    Munkanélküli F1 pilótáknak és legendáknak kell megmenteniük a DTM-et

    Miután az Audi kiszállt majd átvették a GT3-as szabályrendszert, a DTM bajnoksága keresi annak a módját, hogy miképp tartsa fent a presztízsét. Sok egyéb dolog mellett, arra gondoltak, hogy minél nevesebb versenyzőket tudjanak felmutatni.

    Pár hete került bejelentésre, hogy a Red Bull támogatni fog egy csapatot az újjáalakult DTM bajnokságban, és versenyzőket is ad hozzá. Egyikük Alexander Albon lesz. Jelenléte a német túraautós szériában vonzóvá teszi másoknak is a sorozatot, ahogy teszi ezt Jenson Button is, aki szintén ott lesz a rajtnál a saját csapatával.

    Gerhard Berger, a DTM főnöke azonban még nem végzett. Akad még pár top pilóta a kívánságlistáján. Az Auto Bild szerint Nico Hülkenberg van ezen lista tetején. A kérdés az, hogy Hülkenberg is akarja-e ezt. Tavaly beugrott pár alkalommal Forma-1es versenyzők helyett, és Hulk terve az, hogy ezzel élhessen 2021-ben is akár. A koronavírus-járvány miatt úgy véli, hogy jó esélye lehet újra arra, hogy beülhessen valamelyik csapathoz. Ezen esetben a DTM-es elköteleződése akadály lehetne.

    Berger ezért olyan ismert nevet is keres, akinek jelenleg nincs jobb dolga, mint például Jacques Villeneuve. 1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve is érdeklődik egy versenyülés után a szériában, ami arra is utal Berger szerint, hogy a Forma-1 mellett egy versenyzőnek az övé a leginkább vágyott versenyszéria:
    „Jacques tökéletesen illene koncepciónkba. Végeredményben ez egy finanszírozási kérdés. Mindenki azon dolgozik, hogy találjon magának támogatókat.”

  • Új 2021-es naptár a DTM-nek: egy fordulóval kevesebb

    Új 2021-es naptár a DTM-nek: egy fordulóval kevesebb

    Egy hétvégével kevesebb lesz az idei DTM szezonban a tervezetthez képest, miután magyarázat nélkül törölték az Igora Drive fordulóját.

    Az orosz versennyel kezdődött volna a szezon május végén, így azonban Monza lesz az idénynyitó június 18-án. Az ikonikus olasz helyszín ráadásul – bár az előzetes naptárban már tavaly is szerepelt – először látja majd vendégül a német túraautó bajnokság mezőnyét.

    A nyolc helyszínből négy német, a szezon másik fele pedig szomszédos országokban kerül megrendezésre. A 2020-as menetrenddel ellentétben nem szerepelnek dupla fordulók.

    # Dátum Pálya Ország
    1 06.18-20. Monza ?? Olaszország
    2 07.02-04 Norisring ?? Németország
    3 07.23-25. Lausitzring ?? Németország
    4 08.06-08. Zolder ?? Belgium
    5 08.20-22. Nürburgring ?? Németország
    6 09.03-05. Spielberg ?? Ausztria
    7 09.17-19. Assen ?? Hollandia
    8 10.01-03. Hockenheim ?? Németország

     

    Az új éra kezdetére eddig öt csapat jelentkezett be, többek között a címvédő Team Rosberg, a Formula E-ből is ismert Abt (Audi), vagy a Button által vezetett Jenson Team Rocket RJN (McLaren).

    Versenyzőt még egyik csapat sem jelentett be, a Red Bull támogatásával Alex Albon és Liam Lawson is rajthoz áll majd egy-egy Ferrarival.

    Az Audi pedig Mike Rockenfellert és Nico Müllert jelölte ki gyári pilótái közül a DTM-es feladatokra.

    A címvédő Rast egyenlőre a Formula E naptár bejelentésére vár (ahol szintén az Audi alkalmazásában versenyez majd). Az Audi közleménye szerint „bizonyos ügyfél alapú eseményeken” vesz majd részt, így akár visszatérhet bajnoki sorozatába is.