Kategória: Fastest Slap

  • A tragikusan elhunyt IndyCar bajnok fiai bekerültek az Andretti kötelékébe

    A tragikusan elhunyt IndyCar bajnok fiai bekerültek az Andretti kötelékébe

    Sebastian és Oliver Wheldon – akik ez egykori IndyCar szupersztár Dan Wheldon gyermekei – csatlakoztak az Andretti pilótaakadémiájához.

    Az új mentorprogram keretein belül a Wheldon testvérek az Andretti akadémia tagjaként fogna rajthoz állni az alábbi három nemzeti gokart sorozatban: a Rok Cup USA-ban, a Super Cats USA-ban és az amerikai Pro Carts Seriesben.

    A 12 éves Sebastian és a 10 éves Oliver attól a Michael Andrettitől fognak iránymutatást kapni, aki édesapjuk csapatfőnöke volt akkor, amikor 2005-ben megnyerte Indy500-at és a bajnoki címet is.

    Dan Wheldon egy kivételes tehetség volt, azonban mielőtt igazán megmutathatta volna, hogy mire is képes egy versenyképes technika mellett, bekövetkezett a tragédia. A 2011-es IndyCar szezon végén ugyanis a Las Vegas Motor Speedwayen halálos kimenetelű balesetet szenvedett. Halála sokkolta az amerikai sorozat résztvevőit és szurkolóit.

    „Dan egy igazi családtag volt a számunkra és rendkívül sok sikert értünk el együtt,” – mondta Michael Andretti.

    „Senki nem pótolhatja őt az életben, azonban kifejezetten örülök annak, hogy én segíthetem kikövezni a fiai karrierjének útját. Az első lépéseket a gokartban kell megtenniük, de minden remény megvan arra, hogy a későbbiek folyamán a Road to Indyben és az IndyCarban is lehetőséget kapjanak majd.”

    „Nagyon izgatott vagyok, hogy az Andretti akadémiájában pallérozódhatom tovább. Remélem, hogy egy szép napon én is és a testvérem is Indy500 bajnok leszünk,” – mondta a kis Sebastian.

    „Olyan jó lenne, ha majd egyszer az Andretti Autosportnál versenyezhetnénk,” – tette hozzá Oliver.

    „Hálás vagyok Michaelnek, hogy segít a fiaimnak, mert az alsóbb kategóriákban nehéz eligazodni és az ő iránymutatása, valamint az Andretti eszközei és mérnökei egy jó alapot adnak majd a fiaim számára,” – mondta Sebastian és Oliver édesanyja, Susie Wheldon, aki Dan felesége is volt egykoron.

    „A fiúk minden egyes nap Danre emlékeztetnek engem, amikor magukra húzzák a sisakot és legalább ugyanolyan odaadással és szenvedéllyel harcolnak a győzelemért, mint az anno az édesapjuk tette.”

    A fiúk egyébként nagyon hasonlítanak édesapjukra és reméljük, hogy egy napon legalább olyan eredményeket lesznek majd képesek elérni, mint azt az édesapjuk tette az IndyCarban.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Susie Wheldon (@susiewheldon) által megosztott bejegyzés

     

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Susie Wheldon (@susiewheldon) által megosztott bejegyzés

  • Mario Andretti kijelölte, melyik amerikai pilótát nézné meg a Forma-1-ben

    Mario Andretti kijelölte, melyik amerikai pilótát nézné meg a Forma-1-ben

    Az Egyesült Államok utolsó F1-es bajnoka, Mario Andretti a fia csapatából választana versenyzőt az ország képviseletére Európában.

    Az utolsó Scott Speed volt, aki teljes szezont futott az F1-ben, még 2006-ban. 2007 második felére kirúgták, míg utódja Alexander Rossi csak pár versenyt teljesített 2015-ben a Manorral.

    A Forma-1 nemrég bejelentette, hogy 2022-től Miamiban is lesz verseny, ennek ellenére továbbra sem tűnik úgy, hogy amerikai versenyzőt látunk majd a mezőnyben.

    „Szerintem nagyon jó lenne.” – nyilatkozta Andretti. – „Ez az egyik legnagyobb piac, amit az F1 nem hódított meg. A nézettségi adatokból is látszik, nem akkor az érdeklődés, mint amekkorát gondolnánk, hogy az F1 megkap.”

    2016 óta a Haas révén csapattal már rendelkeznek a királykategóriában, de ez Andretti szerint nem elég.

    „Ha lenne amerikai versenyző, az segítene a piacon, és előremozdítaná a dolgokat. Ez pedig az Forma-1-nek is jó lenne.”

    Az Arrow McLaren SP pilótája, az Európát is megjárt Pato O’Ward akár tesztlehetőséghez juthat nemsokára, Zak Brownnal kötött fogadásának köszönhetően.

    A bajnok azonban az Andretti Autosport pilótáját, Colton Hertát látja a legalkalmasabbnak. A már említett Rossi csapattársa már rögtön első szezonjában két versenyt tudott nyerni, tavaly pedig harmadik lett a bajnokságban.

    „Még fiatal gyerekként az apja Európába küldte, ahol Formula 3-ban ment. Ismeri a pályák nagy részét, és azóta sokat fejlődött.” – fejtette ki döntését Andretti.

    „Már újonc szezonjában megmutatta, mit tud. Austinban két nagyon erős versenyzőt előzött meg. Egész verseny alatt tartotta Will Powert és Scott Dixont. Nagyon szívesen látnám őt ott, mert az amerikaiaknak az F1 olyan, mint az olimpia.”

    Az Egyesült Államok visszatérése, 2012 óta Austin stabil és szeretett helyszíne a Forma-1-es naptárnak. Andretti az azóta hozott intézkedéseket méltatja az amerikai helyzet javulásának szempontjából.

    „A Liberty sok jó dolgot tett az F1-gyel, például a netflixes sorozatot. Az csodákat tett annak érdekében, hogy az emberek megértsék, miről is szól ez az egész.”

  • Ezen a hétvégén sem maradunk autósport közvetítés nélkül!

    Ezen a hétvégén sem maradunk autósport közvetítés nélkül!

    Bár Forma-1 nem lesz ezen a hétvégén, azért nem maradunk autósport nélkül.

    A Formula E idei 5. és 6. futama következik, mindkét verseny Valenciában kerül megrendezésre. A bajnokságot jelenleg Sam Bird vezeti, de elég szoros az állás.

    Sor kerül az IndyCar szezon második versenyhétvégéjére is, azonban hazai tévécsatorna sajnos csak az időmérőt adja majd élőben. A futam csak felvételről lesz látható és leginkább az éjjeli baglyok számára ideális az időpontja.

    Vasárnap ezen kívül NASCAR-t is nézhettek majd a tévében!

    Íme a hazai tévés program:

    Április 24. szombat
    14:30 Formula E 1. futam Eurosport 1 élő
    20:30 IndyCar időmérő Aréna 4 élő
    Április 25. vasárnap
    13:30 Formula E 2. futam Eurosport 2 élő
    20:00 NASCAR futam Aréna 4 élő
    Április 26. Hétfő
    0:00 IndyCar futam Aréna 4 felvételről

    Forrás: port.hu

  • Több, mint százezer néző lehet jelen az idei Indy500-on

    Több, mint százezer néző lehet jelen az idei Indy500-on

    105. alkalommal rendezik meg idén az Indianapolis-i 500 mérföldes versenyt. A világ legnagyobb motorsport komplexumába pedig a tervek szerint 135 ezer néző mehet majd be a május végi futamra.

    A május 30.-i futamra tervezik a teljes kapacitás 40%-t megölteni, miután a szervezők konzultáltak az állami és helyi egészségügyi biztosokkal. Természetesen a beengedett nézők számára szigorú járványügyi előírásokat fogalmaznak be, többek között a kötelező maszkviselést, valamint a belépéskor minden látógató testhőmérsékletét is ellenőrizni fogják.

    Ezeken kívül pedig a lelátókon és a pálya egész területén figyelni kell a távolságtartásra is. Valamint pedig egész májusra lezárják a pálya környéki dombokat, ahol normál esetben további tízezrek szokták megtekinteni a versenyt. A pálya egész területén kézfertőtlenítő és tisztító állomásokat helyeznek el, amelyek könnyen és gyorsan elérhetőek lesznek.

    „A rajongóink jelentenek mindent a számunkra, alig várjuk már, hogy ismét otthon üdvözölhessük őket az Indy500-on. A város és az állam is együttműködött velünk a megfelelő egészségügyi és biztonsági intézkedések megalkotásában, amivel fogadni tudjuk – korlátozott számban – a lelkes rajongókat. A pályára kilátogatók és Közép-Indiana biztonsága volt a legfontosabb ebben a folyamatban.” – fogalmazott a pálya elnöke J. Douglas Boles.

    Az Indianapolis Motor Speedway a biztonság további fokozása érdekében oltakozási napokat szervez április 24-30.-a között, amelyet további napokkal kibővítenek május 1-27.-e között. A pálya vezetői, valamint az IndyCar sorozat szervezői is arra bíztatnak, hogy a versenynapon résztvevők vegyék fel az oltást.

  • Már két jelölt is van a leköszönő Jean Todt, FIA elnök helyére

    Már két jelölt is van a leköszönő Jean Todt, FIA elnök helyére

    Első körben ketten jelöltették magukat a leköszönő FIA elnök, Jean Todt helyére. Todt harmadik, és egyben utolsó megbízatása decemberben jár le, az f1-insider.com tudósítója, Michael Zeitler pedig arról ír, hogy az egyik lehetséges jelölt egy korábbi raliversenyző, Mohammed Bin Sulayem, aki jelenleg az Egyesült Arab Emírségek képviselője a szervezetben. Állítása szerint „friss levegőt akar beengedni az FIA-ba”.

    Todt első számú jelöltje a saját pozíciójára azonban nem más, mint a jelenlegi helyettese, Graham Stoker. Róa enynit ír Zeitler:

    “Stoker folytatná Todt munkásságát, ugyanakkor az is elképzelhető, hogy Todt új szerepet kaphatna az FIA-nál, például lehetne tiszteletbeli elnök.”

  • Forma-1-es tesztet kaphat a McLaren IndyCar pilótája

    Forma-1-es tesztet kaphat a McLaren IndyCar pilótája

    Zak Brown, a McLaren csapatfőnöke újabb fogadást kötött, Ricciardo után most a csapat IndyCar pilótája, Patricio O’Ward volt a célpont.

    Daniel Ricciardo első McLarennel szerzett dobogója után gyerekkori hőse autóját vezetheti majd. Zak Brown azonban nem csak vele kötött fogadást az idei szezonra.

    Pato O’Ward, amennyiben megszerzi első győzelmét az IndyCarban, megkaphatja hőn áhított lehetőségét egy F1-es autóval.

    Patricio O'Ward, Arrow McLaren SP, IndyCar, racingline.hu
    Patricio „Pato” O’Ward, Fotó: Joe Skibinski/IndyCar

    A mexikói pilóta megszerezte a pole-t az IndyCar szezonnyitóján, Alabamában ezután kapott ajánlatot a csapatfőnöktől.

    „Van egy ötletem.” – kezdte Zak Brown. – „Voltál már harmadik. Voltál már második is. De ha nyersz egyet – megbeszéltem Andreasszal [Seidl, a McLaren csapatfőnöke] – akkor berakunk egy F1-es autóba, Abu Dhabi után. De ki kell érdemelned.” – mondta versenyzőjének.

    „Menjünk. Megszerzem azt a győzelmet, remélhetőleg többet is.” – reagált erre O’Ward.

    A mexikói már korábban próbálkozott Európában, a Formula 2 osztrák fordulójára ugrott be 2019-ben, és a Red Bull támogatásával a Super Formulában is szerepelt, Japánban.

  • Három dobogóval indult a szezon Tim Gábornak

    Három dobogóval indult a szezon Tim Gábornak

    Tim Gábor 2020-ban megnyerte az FIA Swift Cup Europe nemzetközi sorozatot, így az idei évben a címvédés lehet számára az egyetlen opció. A hatszoros bajnok versenyző dolgát új csapatok és új pilóták nehezítették meg az első hétvégén, melyet a Hungaroringen rendeztek. A regnáló bajnok mindhárom versenyen dobogóra állt, egy harmadik és két második helyet szerzett.

    A 2021-es szezon Tim Gábornak nem kezdődött jól, a hazai pályán kezdődő bajnokság időmérő edzésén nem sikerült első lövésre jó kört mennie, így csak az utolsó pillanatban tudott javítani, legjobb köre a negyedik helyre volt elég.

    „Ezekben a gumikban egy gyors kör van. Azaz az első köröd jó, aztán lassul a gumi és utána konstans köröket lehet velük menni. A büdzsénk nem engedi meg, hogy edzünk új gumin és hogy azokhoz finomítsuk a beállításainkat, így minden időmérő edzésre kicsit vakon megyek ki. Most is ez volt, nem sikerült jól az első köröm, talán a 8-9. helyen álltam akkor. Így ki kellett várnom az edzés végéig és akkor kellett újra próbálkoznom. Szerencsére javítottam és a negyedik helyre kvalifikáltam magam.” – nyilatkozta Tim a kvalifikáció után.

    A pénteken megrendezett első versenyen Tim sok helyet javított, és a harmadik helyen támadta Lengyel Ádámot, és csatázó kettősük felzárkózott a versenyt vezető Max Wimmerre. Azonban az első helyért való összecsapás elmaradt, egy baleset miatt megállították, majd le is intették a futamot. Tim az első versenyt a harmadik helyen zárta.

    „Két-három körünk lett volna még a versenyből. Nem tudom mi lett volna a verseny vége, de úgy éreztem, meg lenne a tempó, hogy javítsak a pozíciómon. Sajnos a baleset nagyon ijesztőnek tűnt, így jogos volt a piros zászló. Nem indították újra a futamot, pedig lett volna még három kör. Kár érte, de a dobogóval fontos pontokat szereztem.” – foglalta össze Tim a második verseny történéseit.

    A második és harmadik versenyre szombaton került sor. Tim úgy döntött kockáztat, és jelentősen változtatott az autó beállításain. A második futamon a hatodik helyről rajtolt és a második helyre jött előre, itt intették le. A harmadik futamon ismét fordult a rajtrácson az első nyolc helyezett sorrendje, így a hetedik helyről indult. A versenyen újra a piros zászló játszotta a főszerepet. Komoly baleset miatt megállították a futamot, majd újra indították, de csak 6 perc maradt hátra. Tim az utolsó kör utolsó kanyarjában szerezte meg a második helyet.

    „A második futam elég nehéz volt előre keveredni, de végül sikerült. A második helyen álltam, de addigra Dominik Haselsteiner nagyon ellógott. Minden körben faragtam a hátrányomból, de nem volt esélyem utolérni. Pozitívum volt, hogy az autón eszközölt változtatások jól sikerültek, a kocsi gyorsabb volt. Elégedett voltam az eredménnyel. A harmadik versenyre felkerültek a maradék új gumik, de sokat ez nem változtatott, sokan így taktikáztak. Sajnos a piros zászló sok időt elvett tőlünk. 12 perc volt hátra a futamból mikor megállították a verseny és az újraindításkor 6 és fél percünk maradt. Nem tudom hova tűnt a köztes idő. Sikerült az utolsó kanyarban előznöm és feljöttem a második helyre, de hiányérzetem volt. Ezen a futamon is lett volna lehetőség a győzelemért menni. Mindegy, három dobogó és a bajnokság második helye nem rossz kezdésként.” – elemezte Tim a második és harmadik versenyt.

    A bajnokság májusban folytatódik az ausztriai Red Bull Ringen, mely Tim egyik kedvenc pályája, sokszor győzött már az osztrák helyszínen.

    „Ez az év nehezebb lesz mint a tavalyi. A M1RA, Michelisz Norbi csapata nagyon erős, nemcsak a pilóták, a háttér is profi. De Lengyel Ádám is erős ellenfél, aki Molnár Bendegúzzal fog felváltva versenyezni. Természetesen a tavalyi riválisom Dominik Haselsteiner és csapata is gyors idén is. Jelenleg legalább 5-6 pilóta esélyes a bajnoki címre, ezért fontos lesz idén minden pont, minden helyezés. Már most imádom a szezont, akármi is lesz a vége, ez komoly motivációt ad a következő fordulóra.” – foglalta össze a hétvégét Tim Gábor.

    Bajnokság állása az első hétvége után:
    1. Lengyel Ádám 52 pont
    2. Tim Gábor 50 pont
    3. Dominik Haselsteiner 47 pont
    4. Max Wimmer 35 pont
    5. Aleks Sówka 35 pont
    6. Martin Zellhofer 31 pont
    7. Philipp Dietrich 27 pont
    8. Csuti Zoltán 23 pont
    9. Fabian Ohrfandl 22 pont
    10. Günther Weismeier 21 pont
    11. Kamil Serafin 19 pont
    12. Christoph Zellhofer 13 pont
    13. Daniel Lemmerhofer 10 pont
    14. Michael Mayr 7 pont
    15. Füge Krisztián 2 pont

  • Valószínűleg életet mentett az aeroscreen az IndyCar idénynyitóján

    Valószínűleg életet mentett az aeroscreen az IndyCar idénynyitóján

    Már az első körben nagy balesettel kezdődött az idei IndyCar szezon. A többautós ütközést a kétszeres bajnok, Josef Newgarden idézte elő.

    A Penske pilótája lecsúszott a fűre, majd korrigálás közben megcsúszott, és az érkező mezőnyben több autóval is találkozott.

    Barber Motorsport Park, IndyCar, racingline.hu
    A baleset egy másik szemszögből, Fotó: Chris Owens/IndyCar

    Colton Herta és Felix Rosenqvist pár pozícióval hátrébb nem tudta lereagálni a történteket, és elkapta a 2019-es bajnok autóját.

    A mezőny végéről érkező Ryan Hunter-Reay is eltalálta a keresztbe álló Newgardent, mivel nem látta, mi történt. Kiemelte, szerinte könnyen lehet, hogy az aeroscreen nélkül nem lenne itt köztünk.

    „Ez egy felejthető hétvége volt. Hajtáslánc problémákkal küzdöttünk a szabadedzésen és az időmérőn is. Aztán a versenyünk azelőtt véget ért, minthogy igazán elkezdődött volna, az első körös ütközésben. Nagyon hálás vagyok az aeroscreenért, valószínűleg megmentette az életemet.”

    A fej védelme Jules Bianchi balesete előtérbe került a nyitott karosszériás sorozatokban. A Forma-1 a glóriát választotta, a tengertúlon az IndyCar azonban a Red Bull által kifejlesztett aeroscreen mellett döntött.

    A verseny volt Romain Grosjean első éles fellépése is a tengerentúlon, ahol az újoncok közül a legjobb helyen zárt.

  • 15 évre eltiltották az elvetemült gokartost!

    15 évre eltiltották az elvetemült gokartost!

    Tavaly októberben történt egy rendkívül sportszerűtlen, egyben veszélyes eset a gokart világbajnokság (FIA Karting World Championship) egyik versenyén.

    Luca Corberi kiesett a versenyből, miután ütközött egy másik versenyzővel, a hírek szerint Paolo Ippolitóval. Miután azonban kiszállt a gokartból, nem a garázsok felé vette az irányt, hanem a pálya szélére sétált az első spoilerrel, amivel megpróbálta megdobni riválisát.

    Majd a verseny után folytatta ámokfutását. Corberi szó szerint lerohanta versenyzőtársát, földre terítette és verekedni kezdett vele. A jelenlévők igyekeztek őket szétválasztani, de odarohan Corberi apja is (aki az adott gokartpálya tulajdonsa is), aki folytatja a szóban forgó versenytárs ütlegelését.

    Mostanra az FIA döntést hozott Corberi ügyében. Gyakorlatilag búcsút inthet versenyzői karrierjének, mivel 15 évre eltiltást kapott.

    Az FIA közleményben megerősítette, hogy Corberit megfosztják attól a jogától, hogy közvetlenül vagy közvetve és bármilyen minőségben részt vegyen bármely, az FIA vagy az ASN által szervezett vagy szabályozott (vagy a fennhatóságuk alá tartozó) versenyen, valamint, hogy bármely, az FIA vagy az ASN-ek által szervezett vagy szabályozott (vagy a fennhatóságuk alá tartozó) vagy a tagjaik vagy a licenctulajdonosaik által szervezett előkészítő tesztelésen, edzésen.

  • Grosjean lett a legjobb újonc első IndyCaros futamán

    Grosjean lett a legjobb újonc első IndyCaros futamán

    Az IndyCar három tapasztalt újonca közül Romain Grosjean teljesített legjobban a szezonnyitón, és végül csapatát egy tizedik hellyel ajándékozta meg.

    Scott McLaughlin ugyan már a tavalyi szezonzárón is indult, de hivatalosan őt is újoncként tekintik Amerikában. Jimmie Johnson sem mondható zöldfülűnek, mégis most debütált az amerikai sorozatban.

    Utóbbi meg is pördült a Barber Motorsport Parkban rendezett versenyen, és végül 19.-ként ért célba. A háromszoros Supercars-bajnok McLaughlin pedig még körön belül, a 14. helyet megszerezve fejezte be a futamot.

    „Örülök, hogy célba értem.” – összegezte Johnson. – „Volt két ijesztő pillanatom is a verseny alatt. A Startnál tiszta káosz volt, és koccantam pár emberrel, de nem sérült az autó. Aztán a forgalomban megpördültem az egyik dombon, és ott kaptam egy kört is.”

    „Még sokat tanultam ma is, és köszönöm a lehetőséget, amit Chip [Ganassi, csapatfőnök] adott nekem.”

    Ausztrál kollégája nem követett el ennyi hibát, de így sem volt maradéktalanul elégedett.

    „Feltartottak a verseny közepén, mert nem tudtam, mire képes az autó, de még egy versenyt magam mögött akartam hagyni, ezért ésszerűen vezettem.”

    Hármójuk közül talán Grosjean volt a legkönnyebb helyzetben, hiszen eddig is nyitott karosszériás autóval versenyzett. Az időmérőn egy parádés hetedik helyet szerzett, majd ezt követően tizedikként hozta be autóját vasárnap.

    Romain Grosjean, IndyCar, racingline.hu
    Grosjean továbbra is a gyerekei által festett sisakot használja, Fotó: Chris Owens/IndyCar

    „Ez volt az első versenyem, és rögtön az első tízben végeztem. Ezzel boldogok lehetünk. Küzdöttük az elején egy kicsit, és a legjobbat nyújtottuk. Sokat tanultunk ma, és összességében büszkék lehetünk a hétvégénkre.” – nyilatkozta a francia.

    „A guruló rajt, nem volt annyira jó. Kicsit visszaestem, de hozzá kell még szoknom. Nem könnyű. El kell találni az időzítést. Most továbblépünk St. Pete-re [a következő forduló], és jobbat szeretnénk elérni.”

    A versenyt Johnson csapattársa, Alex Palou nyerte Power és Dixon előtt, az ex-F1-esek közül pedig Sébastien Bourdais volt a legjobb, ő ötödik lett.