A fővárosban zárulta „RoadSafety – a biztonság az első” országjáró közlekedésbiztonsági oktatási programsorozat, amelyet első és második osztályos tanulóknak szervezett a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. tizenkét megyeszékhely és Budapest központi szabadtéri helyszínein.
A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. kiemelt küldetése, hogytámogassa a gyermekek biztonságos közlekedésre való nevelését. A „RoadSafety – a biztonság az első” elnevezésű országjáró közlekedésbiztonsági edukációs projekt általános iskolák első és második osztályos tanulóit szólította meg. A programsorozat keretein belül közlekedési ismeretek átadásában kiemelkedően jártas szakemberek tartottakfoglalkozásokat a HUMDA kitelepülésein, ahova tanórai keretek között látogattak el az iskolások.
A 13 hétig tartó, hetente új állomásra látogató, az adott megyeszékhely fiatalságát megmozgató interaktív oktatási, fejlesztési programsorozat túlmutatott a tanítás hagyományos keretein. A tantermek falain kívül, a megyeszékhelyek központi szabadtéri helyszínein lebonyolított képzés alkalmával délelőttönként az első és másodikos tanulók játékos, ám átfogó közlekedésbiztonsági oktatásban részesültek. A délelőtti programokon 20 perces interaktív oktatást követően instruktorok segítségével, elektromos miniautókkal, kerékpárokkal és rollerekkel mentek ki a gyermekek az ideiglenes KRESZ-pályára, ahol a közlekedési szabályokkal és többek között például a rendőri karjelzésekkel ismerkedtek. A tanítási időt követően, délutánonként pedig korosztálytól függetlenül minden érdeklődő számára lehetőség nyílt a programokon való részvételre, a délutáni programokon egy 4 x 4 méteres társasjátékon játszhattak a családok, de egy reakcióidő-figyelő, -javító játékot is kipróbálhattak. A felnőttek pedig úgynevezett részeg- és drogszemüveg révéntapasztalhatták meg miért nem szabad ilyen szerek hatása alatt volán mögé ülni.
A budapesti záró állomást megelőzően korábban 12 megyeszékhelyen járt a RoadSafety programsorozat. A képzés központi eleme az általános iskolák számára közlekedésbiztonsági ismereteket tartalmazó „Útravaló” elnevezésű kiadvány volt, mely olyan ismereteket nyújt a gyermekeknek, amelyek segítenek nekik eligazodni a forgalom bonyolult útvesztőjében, és megalapozzák egy biztonságos szemlélet kialakítását. Az ingyenes kiadványt a kitelepüléseken kapták meg a tanulók. A kiadványt a szakterületen komoly tudással rendelkező szakemberekállították össze hétköznapi tapasztalatokra alapozva, amelyből a kicsik játékosan, valóban élményszerűen ismerhetik meg a közlekedési alapfogalmakat, a gyalogos, a kerékpáros és a közösségi közlekedést.
– Úgy gondolom, sikerrel zárult a RoadSafetyországjáró közlekedésbiztonsági oktatási programsorozatunk idei felvonása. A rendezvényről eddig számos kedvező visszajelzés érkezett a szülőktől és szakmai körökből, megannyi pedagógus jelezte, hogy előszeretettel oktat az „Útravaló” kiadványból a tanórái során. Ezek a visszajelzések azért is örömtelik, ugyanis a biztonságos közlekedéssel való ismerkedést nem lehet elég korán kezdeni, hiszen a fiatal korosztály a különösen veszélyeztetett csoportba tartozik. A programsorozatunk 13 állomásán több mint harmincezer első-második osztályos tanulót részesítettünk közlekedésbiztonsági oktatásban, ami arra enged következtetni, hogy a RoadSafety-nek otthont adó 12 megyeszékhely és a 12. kerület csaknem összes első-második osztályos tanulóját vendégül láthattuk. A helyszínek közül Zalaegerszeg volt a legnépszerűbb, ahol összesen 3459-en vettek részt. Bízom benne, hogy a kezdeményezésünk hagyományteremtő jelleget ölt és a jövőbentovábbi városokba is ellátogathat a rendezvény – hangsúlyozta Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója.
– A magyar kormány számára kiemelten fontos a közlekedésbiztonság színvonalának növelése, így örömmel csatlakoztunk ahhoz az európai uniós célkitűzéshez, hogy a végzetes kimenetelű közlekedési balesetek száma 2030-ra a felére, 2050-re pedig nullára csökkenjen. A cél elérésének érdekében a fiatalok edukációja kulcsfontosságú, ugyanis ők lesznek a jövő közlekedői. A tavalyi tanévtől kezdve a környezetismeret, valamint a technika és tervezés tantárgyak részeként már első osztálytól oktatják a közlekedési ismereteket, azon belül a gyalogos és a kerékpáros közlekedéssel kapcsolatos tudnivalókat. A Palkovics Lászlóminiszter, kormánybiztos fővédnöksége mellett lezajlott HUMDA RoadSafety programsorozat és az ahhoz tartozó közlekedési útravaló terjesztése egy fontos előkészítő lépése volt a biztonságos közlekedésre nevelő tanterv kidolgozásának – tette hozzá Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő.
A Zöld Busz Demonstrációs Mintaprojekt elektromos autóbuszát, a BM Heros LEK Kft. által biztosítottMAN Lion’s City 12 electric modelltdecember23-ig lehet kipróbálni Dunakeszin. Az egy hónapos tesztidőszak tapasztalatai jó alapot adnak a város elektromobilitási terveinek fejlesztéséhez.
A HUMDA Zöld Busz Programban 2022-től 2025-ig a 180 milliárd forintos, teljes rendelkezésre álló keret felhasználásával legalább 1100 elektromos meghajtású autóbusz állhat majd forgalomba a helyi közszolgáltatásban.AProgram első lépéseként elindult Mintaprojekt célkitűzése azelektromos buszok helyi közlekedésbe történő beillesztése demonstrációs céllal a vidéki nagyvárosokban, tapasztalatgyűjtés a járműbeszerzés– és használat, valamint az infrastruktúra-kiépítés és töltés terén. A kormány kiemelt törekvése, hogy a régióban vezető szerepet vállaljon az elektromobilitás területén.
– Célunk, hogy a dunakesziek testközelből ismerhessék meg a környezetbarát, kibocsátásmentes járműveket – mondtaSteiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára. Az államtitkár hozzátette: Bízom benne, hogy a helyi lakosság szívesen fogadja az elektromos autóbuszokat és a zöld jövőre való tekintettel egyre több elektromos busz közlekedhet az országban és itt a városban is. Ezek hozzájárulnak ahhoz az európai uniós és magyarországi célkitűzéshez, amellyel2050-re mind az Unió, mind hazánk klímasemleges hellyé válhat, azaz a nettó szén-dioxid–kibocsátás nullára csökkenhet. A klímavédelmi céljaink eléréséhez komoly áldozatvállalásra van szükség. A Magyar Kormány azért indította el a zöld konzultációt, hogy egy online párbeszéd keretein belül mindenki elmondhassa, mit gondol a környezetvédelem legfontosabb kérdéseiről: többek között a megújuló energia népszerűsítéséről, vagy a zöldenergia közlekedésben való használatáról. A kitöltési határidejét meghosszabbították, év végéig várják a válaszokat a https://zold.kormany.hu/ weboldalon – emelte ki Steiner Attila.
– Nagy örömömre szolgál, hogy a Zöld Busz Demonstrációs Mintaprojekt keretében választókerületünkbe is ellátogat a programsorozat. Mi itt, Dunakeszin és a térség többi településén valóban zöld úton járunk. Számunkra a zöld nem csupán egy jól csengő varázsszó. Nekünk a környezetünk védelme, zöld környezetünk megóvása nem újdonság, hanem a mindennapjaink része. Éppen ezért, a valós cselekvésben hiszünk: óvjuk településeink tisztaságát, energetikai felújításokkal csökkentjük a környezet terheit, felszámoljuk az illegális hulladéklerakókat és fákat ültetünk. Támogatjuk az elektromos autók közlekedését elektromos töltőállomások kiépítésével és fejlesztjük a tömegközlekedést. Azt szeretnénk, hogy amennyire csak lehet megőrizzük azt a világot, amelyben ma élünk. Nemcsak saját magunk, de gyermekeink és unokáink számára is – mondta Tuzson Bence, a Miniszterelnöki Kabinetiroda kormányzati államtitkára, a térség országgyűlési képviselője.
– Hálás vagyok, hogy Dunakeszi városa is részt vehet az elektromos buszok tesztelésében. A buszt a Sportbusz Kft. működteti, akik több mint 5 éve végzik Dunakeszin a személyszállítási közszolgáltatást. Célunk, hogy olyan hellyé alakítsuk Dunakeszit, ahová szép, tiszta és biztonságos környezetbe érkezhetnek haza városunk lakói és ahol örömmel töltik el szabadidejüket is.Ezért folyamatosan zajlik az „Évente 1000 fát ültetünk Dunakeszire” fatelepítési programunk, a zöldterületeink és a szabadstrand fejlesztése, valamint nagysikerű a város buszmegállóinak egységesítésére vonatkozó akciónk is, melynek keretein belül az összes belterületi buszmegállót kicseréltük, felújítottuk – hangsúlyozta Dióssi Csaba, Dunakeszipolgármestere.
– A mintaprojektek során olyan üzemeltetési tapasztalatokat szerzünk, amelyek a jövőbeni beruházásoknál nélkülözhetetlenek, másrészt ezek kiváló háttéranyagot biztosítanak a Magyar Kormány számára az elektromobilitással kapcsolatos jövőbeni döntések megalapozására. A Zöld Busz Programot a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. koordinálja. Közös célunk, hogy a hazai tömegközlekedés járműállománya megfelelő ütemben modernizálódjon. Ezen küldetésünkettükrözi cégünk új neve is, amely hangsúlyozza, hogyaz autó-motorsportfejlesztése mellett a zöld mobilitásfejlesztése is a fő tevékenységeink egyike– emelte ki Lázár László, a HUMDA Zrt. kommunikációs igazgatója.
Több NASCAR csapat is küzdött a Mahindra USA szponzorációjának megszerzéséért, végül a Stewart-Haas Racing, és Chase Briscoe lett a befutó.
A Mahindra és a Stewart-Haas között létrejött megállapodást Adam Stern szellőztette meg, miután a csapat megosztotta rajongóival, hogy nagy bejelentésre készülnek.
Chase Briscoe 2021-ben debütált a NASCAR Cup Series-ben. Bár az idény folyamán nem tudott kiemelkedő eredményeket felmutatni, csapata nagy reményeket fűz további fejlődéséhez.
A 26 éves versenyző a Ford kötelékében járta végig a ranglétrát, hiszen több szezont teljesített a Truck és Xfinity Series-ben is.
A Mahindra már jól csengő név az autósportban, hiszen a Formula E-ben saját csapatot futtatnak, azonban a NASCAR világába első ízben fognak belekóstolni.
A megállapodás értelmében a 2022-es szezon nagy részében a Mahindra logója fog csillogni Briscoe autóján.
Decembertől a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. veszi át az elektromos meghajtású közlekedési eszközök támogatási rendszerének lebonyolításátaz IFKA Közhasznú Nonprofit Kft.-től.
A jövőben a HUMDA Zrt. koordinálja az elektromos meghajtású közlekedési eszközök állami támogatású pályázati rendszerét, ez vonatkozik többek között az elektromos autókra és az elektromos rásegítésűkerékpárokra is. A jelenleg is zajló átállás a folyamatban lévő pályázatokat mindössze annyiban érinti, hogy azokat a HUMDA koordinálja majd.
Az érintettek a támogatások kapcsán az elektromobilitas@humda.hu e-mail címen tudnak érdeklődni.A változásokról továbbá a HUMDA közösségi médiafelületein, valamint az Ügynökség honlapján, az https://elektromobilitas.humda.hu/ oldalon is lehet tájékozódni. Az ügyintézés hamarosan a megszokott ütemben folytatódik, addig is a pályázók és a kereskedők szíves megértését és türelmét kérjük.
A HUMDA számára kiemelten fontos a kevésbé környezetszennyező, zöldebb közlekedési eszközök minél szélesebb körű használata, a modernebb járműállomány és a fenntarthatóság. Az Ügynökségszeptemberben vette át a Zöld Busz Program koordinálását. Azóta több sikeres demonstrációs mintaprojektet szervezett, köztükaz „e-ULTIMATE” nemzetközi projektet, amelyben Zalaegerszegen egy elektromos és egy dízel meghajtású autóbusz napi működtetési költségeit hasonlítottuk össze. A HUMDA emellett napokban írt alá megállapodást a Volánbusz Közlekedési Zrt. és a Mobiliti Volánbusz Kft. alkotta konzorciummal arról, hogy jövőre 60új elektromos busz érkezik hazai nagyvárosokba.
2017 decemberi bemutatása óta az Alpine az A110 Première Edition modellel üzent a márka rajongóinak, majd az A110 Légende GT 2021-es kifejlesztésével kápráztatta el a sportos autók szerelmeseit.
Az Alpine új A110-es kínálata pedig ezen a napon debütál:
A110
A110 GT
A110 S
A három verzió ízig-vérig Alpine mestermunka, mindegyik egyedi, jellegzetes karakterisztikával büszkélkedik, és együtt széles felhasználási spektrumot – háromféle élményt – biztosítanak tulajdonosaiknak. Ugyanolyan könnyűek és agilisak, mint a többi Alpine verzió, viszont 4 hengeres 1.8-as turbómotorral, Getrag 7 fokozatú automata sebességváltóval, valamint kettős nedves tengelykapcsolóval vannak felszerelve.
Az Alpine A110 az Alpine univerzum belépő szériája. Az Alpine futóműnek és 252 lóerős motorjának köszönhetően a Berlinette-tel megegyező, őrületes vezetési élményt nyújt. Az autó könnyű, élénk és precíz, minden közlekedési körülmény között.
Az Alpine A110 GT a kínálat Grand Tourisme sportkupéja. Az Alpine futóműve a 300 lóerős motorral párosítva tökéletes egyensúlyt teremt a teljesítmény és a kényelem között. Sokoldalúságának és eleganciájának alig akad párja. Igazi sportautó mely egyszerre feledteti a mindennapi közlekedés monotonitását, és alkalmas hosszabb utak megtételére is.
Az Új Alpine A110 S a kínálat csúcsát képviseli teljesítményfókuszú kialakításával. Sport futóműve a 300 lóerős motor maximálisan kihozható teljesítményéhez van igazítva. A lelkéig hatóan igazi sportautó! Opcionálisan semi-slick gumikkal és egyedi karbon aerodinamikai kialakítással is kérhető, amely – főleg, ha pályán használják az autót – bizonyosan lenyűgöz minden precizitást értékelő sofőrt. Az Új A110 S vagány és izgalmas, garantált a libabőrös vezetésélmény!
A vásárlók országonként eltérően, november 24-től adhatják le rendeléseiket az Új Alpine A110-es modell darabjaira.
“2021 történelmi év az Alpine számára: belépett a Forma-1-be, megnyerte a Magyar Nagydíjat, és elindította az Endurance-programot is a csúcskategóriában. Az új A110-es kínálatot is ezek a sikerek inspirálták: frissebbek lettek az új autók, a teljesítmény terén tovább emelték a tétet, de ezen túl is megtestesít mindent, amire a motorsportban törekszünk.”
Laurent Rossi, az Alpine vezérigazgatója
Az Új Alpine kínálat: a három A110 variáció három különböző filozófia megtestesülése
Az Új Alpine A110 S, A testet öltött SPORTosság
Fotó: Alpine
Az autó hátoldalán és az ajtóküszöbökön található S jelzés az Új A110 S által nyújtott sportos és intenzív vezetési élményre utal – valamint a kompromisszumok nélküli felszereltségre, ami magában foglalja a 300 lóerős motort, a futóművet, a fékeket, a kipufogót és a sportüléseket. Minden körülmény között, bármilyen úton és sebességnél fantasztikus élményt nyújt. Ha a kéttónusú fényezés (Izzó homoktövis + Mélyfekete tető) keltette vizuális élményt, tovább fokozná a tulajdonosa, karbon aerodinamikai csomagot is rendelhet opcionálisan a járművére, ami első és hátsó spoilereket tartalmaz.
A külső felszereltséget fekete Alpine logó az üzemanyagtank fedelén és a karosszéria oldalán, 18″ fekete GT RACE könnyűfém keréktárcsák, 215/40 R18-as első és 245/40 18-as hátsó gumiabroncsok, valamint narancssárga féknyergek egészítik ki. A belső tér csúcsfelszereltséget kínál, többek között állítható Sabelt Sport üléseket, alumínium pedálokat, valamint Dinamica, kontrasztos narancssárga varrással ellátott belső kárpitozást, amennyiben a Dinamica csomag és a Dinamica kárpittal borított Sabelt® ülések mellett dönt a leendő tulajdonos. A narancssárga biztonsági övek és a hozzá kapcsolódó szerelvények, a Dinamica ülés- és műszerfal borítás az Új A110 S verzió egyedi jellegzetességei.
Az Új A110 S az opcionális Michelin® Pilot Sport CUP 2 semi-slick gumikkal és a karbon aerodinamikai csomaggal akár a 275 km/órás sebességet is elérheti. A karbon aerodinamikai csomag egy aerodinamikai áramlást javító karbon hátsó spoilerből, egy karbon első lamellából és az autó alatt elhelyezett hosszabb, áramvonalasabb első burkolatból áll, ami a hátsó diffúzor valamint a lapos padlólemez hatékonyságát fokozza. A 275 km/órás sebesség mellett a stabilitásról az első kerekek 60 kg-os s a hátsó kerekek 81 kg-os többletterhelése gondoskodik, ez összesen 141 kg-ot tesz ki, köszönhetően a karbon aero-csomagnak. Ezzel a felszereltséggel az A110 S a pályákon is teljes mértékben ki tudja hozni a benne rejlő potenciált.
“Az Új Alpine A110 S az első A110-es, amely hátsó spoilerrel rendelkezik. Az A110 S-t számos szélcsatorna-tesztnek vetettük alá, amelyekből kiderült, hogy a maximális sebesség eléréséhez jelentős aerodinamikai támogatásra van szükség. A karbon aerodinamikai csomag a válaszunk erre a kihívásra. Az A110 S végsebessége 275 km/óra, fantasztikusan néz ki, a pályák sztárjának született, felveszi a versenyt akár az idővel is.”
Végsebesség (ha a korlátozó ki van kapcsolva): 275 km/h
Sport futómű: újra kalibrált stabilizátorok és rugók, célzottan kialakított tengelygeometria, 50%-kal merevebb tekercsrugók, ennek megfelelően beállított lengéscsillapítók, üreges stabilizátorok a súly minimalizálása érdekében (100%-kal feszesebbek), 4 mm-rel alacsonyabb hasmagasság, hidraulikus kormány-állások az optimális vezetés érdekében.
Menetkész tömeg: 1 102-1 140 kg.
Kipufogórendszer: Sport CUP
Brembo nagyteljesítményű fékrendszer, 320 mm átmérőjű féktárcsák elöl és hátul, narancssárga féknyergek
18″ fekete GT RACE könnyűfém keréktárcsák
Michelin® Pilot Sport 4 gumiabroncsok (215/40 R18 elöl és 245/40 R18 hátul)
Sabelt Sport állítható ülések, fekete Dinamica és bőr borítással, narancssárga varrással
Alpine A110 GT, Grand Tourisme, A FRANCIA STÍLUS
Fotó: Alpine
A Viharszürke alapszín valamint a GT jelvény hátul és az ajtóküszöbökön az autó első, szemmel látható megkülönböztető jegyei. Az A110 GT Alpine futóművével és 300 lóerős hajtásláncával a teljesítmény és az elegancia páratlan keveréke.
A karcsú sziluett, a kifinomult belső tér és az éles mechanikai vonalak csábító hatást keltenek. Az alapfelszereltséghez tartoznak az első és hátsó parkolóradarok, tolatókamerával kiegészülve valamint a 6 irányban állítható bőr Comfort ülések (kék kontrasztos varrással).
Michelin® Pilot Sport 4 205/40 R18 méretű gumiabroncsok elöl és 235/40 R18 méretű gumiabroncsok hátul
6 irányban állítható Comfort ülések, fekete vagy barna bőr kárpitozással, kék varrással
Alpine A110 originelle – Az EREDETI
Fotó: Alpine
Ezt a modellt A110 névre keresztelték át, mivel agilitása és gyorsasága páratlan: csökkentett tömegét (1,102 kg menetkész tömeg) optimálisan osztották el (44% elöl, 56% hátul, a motor hátul-középen helyezkedik el). Alpine futóművel és Sport ülésekkel van felszerelve, hatékonysága és kezes viselkedése pedig minden körülmény között igazán élvezetes vezetési élményt nyújt.
Alpine futómű, kettős keresztlengőkaros első és hátsó felfüggesztés
Menetkész tömeg: 1.102-1.140 kg
Brembo 296 mm átmérőjű első és hátsó féktárcsák, világos szürke féknyergek
17’’ tízküllős könnyűfém keréktárcsák
Michelin® Pilot Sport 4 205/45 R17 méretű gumiabroncsok elöl és 235/45 R17 méretű gumiabroncsok hátul
Állítható Sport ülések 2 sínen, fekete mikroszálas és bőr borítással, szürke varrással
Az Alpine új multimédia rendszere fejlettebb csatlakoztatási lehetőségekkel
Fotó: Alpine
Az Új Alpine A110 új multimédia rendszert kínál: 7” érintőképernyőt, Bluetooth-csatlakozást és 2 USB-csatlakozót foglal magába. A rendszert az okostelefonok világa ihlette, intuitív (a widgetek testre szabhatók), kompatibilis az Apple CarPlay-jel és az Android Auto rendszerrel.
A kormánykerék mögötti digitális műszeregységen aktiválható a hangfelismerés funkció, így hanggal vezérelhető az okostelefonok iOS vagy Google rendszere, vagy akár a Google Online keresőt is működtethető úticél keresése közben. (magyar nyelven nem érhető el)
A fedélzeti navigációs rendszer rengeteg praktikus információt nyújt valós időben (forgalmi frissítések, veszélyes területek, a közelben lévő benzinkutak, beleértve az üzemanyagárakat is, stb.)
Az Alpine Telemetrics menü (A110 és GT verziókon opció) valós idejű adatokat vagy oszlopdiagramokat foglal magában, amelyek a turbónyomásról, a sebességváltó hőmérsékletéről, a nyomatékról, illetve a teljesítményről, a kormánykerék szögéről és a gyorsulásról nyújtanak információt. A beépített kronográf segítségével a körpályákon elért, változó teljesítményt is figyelemmel követheti.
A 7” Alpine multimédia rendszer kiviteltől függően standard audiorendszerrel (2 hangszóró), Focal audiorendszerrel (2 hangszóró + 2 magas hangszóró) és Focal Premium audiorendszerrel (2 hangszóró + 2 magas hangszóró + 1 mélynyomó) rendelhető.
Az Új Alpine új, 7” Alpine multimédia rendszer kompatibilis a FOTA (Firmware Over The Air) távoli frissítéseivel. Ez a csatlakoztathatóság lehetővé teszi például, hogy a közeljövőben Wi-Fi-kapcsolatot is hozzá lehessen adni.
Élesebb motorkalibráció
Fotó: Alpine
A vezetési élmény maximalizálása érdekében minden Alpine A110 három, vezető által választható üzemmóddal rendelkezik: Normal, Sport és Track.
A Normal és Sport üzemmódok az erőteljesebb sebességváltásra vannak optimalizálva, beleértve a sebességfokozat lefelé váltásnak és a motor fordulatszám-növelésének lehetőségét (a dupla kuplungolással elérhető kis rásegítéssel) a sebességfokozatok felfelé váltásai között.
A gázpedál és a motor reakciója, a szervokormány érzékenysége, a sebességváltás optimuma, a kipufogószelepek aktiválása és az ESC reakciója a választott modelltől függően változik (az ESC-t pedig egy gombnyomással teljesen kikapcsolhatja).
Az A110 GT és az Új A110 S motorjainak kalibrációit továbbfejlesztették, hogy a maximális teljesítményt 300 lóerőre növekedjen magasabb fordulatszámon (6 300 fordulat/perc), 20 Nm-t emeltek rajta (340 Nm nyomaték már 2400 fordulat/percnél), így a maximális sebességet a 7. fokozatban érik el (az automata váltót is a teljesítmény növelésére tervezték).
Egy másik teljesen új funkció: a Launch Control indításakor az egyik henger ideiglenesen leáll, amitől még dögösebb hangzása lesz az autónak.
Új opciós kínálat
Fotó: Alpine
Az új A110-es sorozat új felszereltséget vezet be (változatoktól függően):
Komfort csomag (csak az A110 esetén): Komfort csomag: 6 irányban állítható fűthető Sabelt® Comfort ülések, 18“ fekete gyémánt “Sérac” könnyűfém keréktárcsák, alumínium pedálborítás, első és hátsó parkolóradarok, tolatókamera és Focal® hangrendszer.
Parkolás csomag: Első és hátsó parkolóradarok + Tolatókamera
Tükör csomag: Elektromosan behajtható külső visszapillantó tükrök és elektrokróm belső visszapillantó tükör
Aktív sportkipufogó rendszer (csak az A110 esetén) optimalizált utó-befecskendezéssel, amely a márka imidzséhez méltó, Alpine-ra jellemző hangzást produkál a hangolt akusztikus rezóval. A megoldás része egy aktív akusztikus szelep a Sport és Track üzemmódban, valamint Y splitter az ellennyomás biztosítása és a szükségtelen (ú.n. parazita) zajok elfolytása érdekében.
Dinamica csomag (csak az A110 GT és az Új A110 S esetén): Fekete Dinamica kormánykerék-, tető-, középkonzol- és műszerfal borítás
Karbon aerodinamikai csomag (csak az Új A110 S esetén): Karbon első és hátsó spoiler. Hosszabb első légterelő nyílásokat kap az autó az alatta elhelyezett hátsó diffúzor és a lapos padlólemez hatékonyságának fokozása érdekében. A végsebessége (a korlátozó kikapcsolt állapotában) 275 km/óra.
Michelin® Pilot Sport CUP 2 gumiabroncsok semi-slick gumiabroncsok (csak az A110 S esetén); nagy teljesítményű gumiabroncs-felszerelés (megerősített szerkezet, jobb tapadás), amely versenypályákon való manőverezésre és hétköznapi használatra egyaránt alkalmas.
Sabelt® kagylóülések Dinamica kárpitozással (csak az Új A110 S esetén)
Az opciós kínálat egyéb elemei:
Brembo nagyteljesítményű fékrendszer, 320 mm átmérőjű féktárcsák elöl és hátul
18’’ fekete gyémánt „Grand Prix” könnyűfém keréktárcsák
18“ fekete gyémánt “GT Race” könnyűfém keréktárcsák
18“ fekete gyémánt “Sérac” könnyűfém keréktárcsák
Fényes karbon tető, 1,9 kg megtakarítás (az A110 GT és az A110 S esetén)
Tároló csomag: Rögzítőháló az utasülés mögött + tárolódoboz
Az Alpine A110, A110 GT és az Új A110 S verziók számos standard és 22 további egyedi Atelier Alpine fényezéssel kaphatók. Egyedül az Új A110 S kérhető teljesen új kéttónusú fényezéssel (Izzó komoktövis karosszéria és Mélyfekete tető)
A Ford egyik legsokoldalúbb modellje a Ranger pickup – és ez a sokféleség nemcsak az autó használhatóságára, hanem vevőkörére is igaz. Éppen ezért a Ford négyféle Special Edition változatot is készített a Rangerből, amelyek pontosan olyan egyedi, karakteres egyéniségek, mint vásárlóik, így mindenki megtalálhatja az igényeihez és egyéniségéhez pontosan illő kivitelt.
Az új Special Edition modelleket, vagyis a Raptor, az MS-RT, a Stormtrak és a Wolftrak változatokat a múlt héten próbálhatták ki először a cseh, lengyel és magyar újságírók, méghozzá egy igazán különleges helyszínen, a magyarországi Hungaroring Off-road Centrumban. A tesztelőkre itt egy hamisítatlan Ranger-kaland várt, ahol extra kemény körülmények között tapasztalhatták meg azt a kivételes teljesítményt, erőt és élményt, ami a Ford pickupja nyújt a lendületes, sodró hangulatú terepezés közben. A 30 hektárnyi erdős területre épített Hungaroring Off-road Centrum több mint 20 kilométeres úthálózatát rengeteg természetes terepakadály tarkítja, amelyeken mindenki felfedezhette a négy különféle Ranger Special Edition modell tudását, egyéniségét és vérmérsékletét.
Ranger Raptor: extra keménység, alapáron
Európa legnagyobb darabszámban eladott pickupjának legkeményebb és legerősebb változata, a Ranger Raptor ezentúl még vonzóbb lesz a vásárlók számára, mivel a Ford ma mutatja be az új Ranger Raptor Special Edition modellváltozatot.
Az exkluzivitás érdekében csak korlátozott darabszámban gyártott Ranger Raptor Special Edition még markánsabb, tekintélyt parancsoló külső megjelenést és prémium utasteret kínál, olyan különleges megoldásokkal, mint a versenyautós csíkozás vagy a vörös belső dekorációs elemek.
A limitált példányszámú autó főszerepet kapott a “The Good, the Bad and the Bad-RSE” című spagettiwesternben is, amelyben megismerhettük a Ranger Raptor Special Edition újonnan megformált stílusát és magabiztos mozgását a terepen – és persze a Ranger-család többi különleges tagját, például az új Wolftrak és Stormtrak kiviteleket, illetve a rally-versenyek hangulatát idéző Ranger MS-RT változatot is.
A Ranger Raptor fejlesztését végző Ford Perfomance csapat célja a legkeményebb Raptor modell megalkotása volt, ezért az autó ultra-erős alvázzal, egyedi futóművel és gumiabroncsokkal, valamint nagy teljesítményű EcoBlue dízelmotorral készült, tökéletesen kiszolgálva az izgalmakra vágyó outdoor-rajongók és a megszállott terepezők igényeit.
“Az új Ranger Raptor Special Edition még drámaibb stílussal gazdagítja ‘vasderekú’ pickupunkat; olyan egyedi külső és belső megoldásokkal, amelyek még különlegesebbé és vonzóbbá teszik ezt a terepre termett modellt,” mondta el Szabó Attila, a Ford Magyarország és Csehország ügyvezető igazgatója.
A látványos Performance Blue, Conquer Grey és Frozen White fényezésekkel megrendelhető Ranger Raptor Special Edition gépházán, tetőlemezén, alsó karosszériaelemein, hátsó sárvédőin és platóhátfalán végigfutó, vörössel szegélyezett, dupla fekete versenycsíkozás hatásosan hangsúlyozza ki a pickup nagy teljesítményét.
Szintén különleges dizájn-megoldás az első vonószemek vörös festése, illetve a kerékjárat-szélesítések, az első-hátsó lökhárítók, a kilincsek és a jellegzetes, dombornyomású hűtőrács matt fekete fényezése, amelyek még az autó alapjául szolgáló Raptor szürke külső kiegészítőinél is markánsabb benyomást keltenek.
A Ranger Raptor Special Edition dupla kabinos kivitelben készül, és az utastér egyedi, sportos hangulatáról a kormánykerék, a műszerfal és az ajtóburkolatok vörös varrásai gondoskodnak. A Ford Performance mérnökei úgy tervezték meg a bőrüléseket, hogy azok a kemény terepen és a tüköraszfalton egyformán kényelmesek legyenek és tökéletes megtámasztást adjanak. Az autó exkluzív jellegére a kizárólag a Special Edition kivitelhez kapható Raceway Grey műszeregység teszi fel a koronát.
A Special Edition változatban is a Ranger Raptor nagy teljesítményű futóműve található. A Raptor nagy sebesség mellett is kiválóan helytáll a kemény terepen, amiről az XLT változathoz képest 150 mm-rel kiszélesített nyomtáv és 51 mm-rel megemelt hasmagasság gondoskodik.
Az egyedi felfüggesztés első kettős keresztlengőkarjai alumíniumból készülnek, a hátsó futómű multi-link rendszerű. A Pozíció Érzékelő funkcióval kiegészített FOX lengéscsillapítókkal mindig a pillanatnyi útviszonyoknak megfelelően változik a csillapítás mértéke, a Grabber AT3 terepgumik pedig még a laza talajon is maximális tapadást biztosítanak.
A Ranger Raptor Special Edition változatot a Ford 2,0 literes EcoBlue Bi-turbo dízelmotorja hajtja, amelynek 213 lóerős teljesítményét és 500 Nm forgatónyomatékát1 a Ford Mustang sportkocsikból ismert, gyorsan kapcsoló 10 fokozatú automata sebességváltó továbbítja a kerekekhez. A Ranger Raptor vezetője a Terepvezérlési rendszer beállításai közül választva igazíthatja az autó viselkedését az adott terep- vagy útviszonyokhoz; e beállítások egyike a Baja üzemmód, ami úgy hangolja át az autó reakcióit, hogy optimális legyen a nagy sebességű terepezéshez (pontosan úgy, ahogyan a híres Baja Sivatagi Rallyn szükséges).2
Ford Ranger MS-RT: nagyvárosi stílus, erőtől duzzadó formák
Az új Ranger MS-RT nem más, mint Európa legkelendőbb pickupjának nagy teljesítményű, exkluzív utcai változata, amelynek kifejlesztésében a rallye világából ismert M-Sport specialis MS-RT csapata is közreműködött. A közös munka végeredménye egy hamisítatlan motorsport-hangulatú, prémium felszereltségű és egyedi, kézi kidolgozású autó lett. Az új jármű a Ranger Wildtrak kivitelre épül, felhasználva annak gazdag felszereltségét, egytonnás teherbírását és Super Cab illetve Double Cab karosszériaváltozatait.
A Ranger MS-RT egyik különlegessége a kézi munkával kialakított orr-rész, méhsejt-mintázatú szénszálas hatású hűtőráccsal és beépített ködfényszórókkal. Az autó oldalról nézve is nagyon mutatós; a sportos, markáns benyomást tovább erősítik 20 colos OZ Racing könnyűfém keréktárcsák, az erőteljes sárvédő-szélesítések és a feltűnő küszöbelemek. A Frozen White, Sea Grey és Agate Black fényezéssel megrendelhető autó látványvilágára szénszál-hatású tükörburkolat, áramvonalas bukócső és MS-RT emblémák teszik fel a koronát.
A Ranger MS-RT kabinjának prémium bőrkárpitjait narancssárga varrás díszíti. A hangulatvilágítás és a fűthető első ülések kellemes környezetet teremtenek, a padlószőnyegek és küszöbborítások MS-RT mintázata egyediséget sugall. Az utasok szórakoztatásáról és kommunikációjáról, illetve a navigációról a 8 colos érintőképernyővel összekötött SYNC 3 rendszer1 gondoskodik, a parkolást – vagy az utánfutó csatlakoztatását – pedig a tolatókamera varázsolja egyszerűvé2.
A Ford izmos, 213 lóerős 2.0 EcoBlue Bi-turbo dízelmotorja3kimagasló teljesítményt és vonóerőt kínál, miközben személyautós kifinomultsággal és alacsony üzemanyag-fogyasztással mozgatja az autót.
A Ford Mustangból ismert 10 fokozatú automata sebességváltóhoz csatlakozó erőforrás 500 Nm forgatónyomatéka magabiztosan megbirkózik az 1098 kg4tömegű szállítmánnyal és a 3500 kg vontatott tömeggel.5 A Ranger kapcsolható négykerékhajtása optimális terepképességet kínál, és ha a vásárló lendületes zenéket szeretne hallgatni, a márkakereskedésben egy app-vezérlésű Maxhaus hangsugárzót is rendelhet az autójához.
Az MS-RT a Ford által minősített járműátalakító cég, amely régóta együttműködik már a Ford motorsport-partnerével, az M-Sporttal, hatékonyan használva fel a Rally Világbajnokságon gyűjtött tapasztalatokat arra, hogy megalkossák a Ford piacvezető haszongépjárműveinek látványosan módosított változatait.
Végre tehát a Ford One-Stop Shop kínálatának legújabb darabja, a Ranger MS-RT is megjelenik a Ford márkakereskedésekben megrendelhető átépített modellek sorában, amelyben olyan autók szerepelnek, mint a Transit Custom és Transit Connect MS-RT áruszállítók és a Transit Custom Nugget lakóautó.
„A Ranger MS-RT azok számára készült, akik sokra tartják a Ranger komoly munkabírását, de emellett MS-RT sorozatunk motorsportos hangulatára és kézi kidolgozására is vágynak,” nyilatkozta Bagyó Dávid, a Ford Magyarország haszongépjármű igazgatója. „Ez a látványos autó hatásosan elegyíti a Ford évtizedeken átívelő pickup-sikertörténetét és a versenypályák hangulatát – és a végeredmény egy vonzó megjelenésű, mégis kemény kiállású munkagép.”
Ranger Stormtrak: a természet ereje
A Ranger Stormtrak egy prémium pickup, amely különleges stílusával és kiegészítőivel az olyan vásárlókat vonzza majd, akik értékelik az aktív munka- és életstílusukhoz illő, kivételes képességeket és a gazdag felszereltséget. A prémium Ranger Wildtrak sorozatra épülő új kivitel még gazdagabb felszereltséget, magasabb szintű kényelmet és egyedi burkolatokat kínál. A korlátozott darabszám biztosítja, hogy a tágas hátsó üléssort kínáló duplakabinos és hosszabb platóval készülő nyújtott kabinos kivitelek kifejezetten exkluzív autónak számítsanak.
Mindegyik Ranger Stormtrak modellben a Ford legerősebb 2,0 literes 213 lóerős EcoBlue Bi-turbo dízelmotorja hajtja, amelynek 500 Nm forgatónyomatéka lenyűgöző vonóerőt biztosít.1 A kényelmes országúti autózásról az alapáras, kapcsolható négykerékhajtás gondoskodik, és a motorhoz tízfokozatú automata sebességváltó csatlakozik.
A Ranger Stormtrak különlegessége a látványos Rapid Red fényezés, amit exkluzív, piros légbeömlőbetétek egészítenek ki, még jobban kihangsúlyozva az orr-rész erőteljes stílusát. A LED fényszórók és az alsó védőelemek szintén alapáron járnak az autóhoz, amihez Frozen White és Blue Lightning fényezés is rendelhető. A Ranger Stormtrak látványát még markánsabbá varázsolja a gépháztető és az oldalsó karosszériaelemek matricázása, a vaskos, háromdimenziós emblémák, a fekete hátsó lökhárító és a sportos szélterelő elem.
Mindemellett az alapfelszereltség része még a platóbélés, a raktérmegosztó elem és a Ford új motoros csomagtérrolója is, ami kényelmesebbé és praktikusabbá teszi a rakományok szállítását. A népszerű Wildtrak-sorozathoz hasonlóan a Ranger Stormtrak is 1,0 tonnás hasznos teherbírást és 3500 kg vontató képességet kínál. 2
A Ranger Stormtrak utasterét prémium kidolgozás és praktikus kialakítás jellemzi. A csak a Stormtrak változathoz kapható üléseket ugyanolyan bőrkárpit borítja, mint az ikonikus Ranger Raptorban; a bőrt dombornyomású Stormtrak-emblémák díszítik, a párnázatot pedig tartós szövetbetétek egészítik ki. A belső felületek sötét grafit színűek, és a kárpitokat piros fonallal varrják.
Ranger Wolftrak: meghódítja a vadont
A Ranger Wolftrak egy kalandra termett, kemény gép; ezt az autót olyan embereknek tervezték, akik a szabadban dolgoznak, és komoly off-road tudást várnak el autójuktól, ám ezzel együtt komfortos és vonzó járműre is vágynak. A Ranger XLT-sorozatra épülő Wolftrakban a Ford 2,0 literes, 170 lóerős EcoBlue dízelmotorja dolgozik, és a vásárlók választhatnak a hatfokozatú manuális és a tízfokozatú automata sebességváltók közül. 1
A menet közben kapcsolható négykerékhajtás1, az elektronikusan zárható hátsó differenciálmű és a terepgumik alapáron járnak az autóhoz, ami így a legkeményebb terepeken is megállja a helyét, és a felező fokozat segítségével a meredélyeken és a laza talajon is kiválóan boldogul.
A Ford arra számít, hogy a Ranger Wolftrak egyaránt vonzó lesz majd a mezőgazdasággal, erdőgazdálkodással vagy outdoor sporttevékenységekkel foglalkozó vállalkozások, illetve a magánemberek számára. Az 1,0 tonnás hasznos teherbírás és a 3500 kg vontató képesség komoly szállító kapacitást jelent, és az autóhoz platóbélés is jár. Az opcionális, kézzel működtethető platóborítás vagy az Aeroklas platófelépítmény ennél az autónál egyedi matt fekete színű, ami jól passzol a Ranger Wolftrak sötét árnyalatú külső kiegészítőihez.
A kizárólag a Ranger Wolftrak kínálatában szereplő, hosszan hátranyúló, sportos bukócső nemcsak az autó külső megjelenését varázsolja különlegessé, hanem a különféle szállítmányok rögzítéséhez is praktikus segítséget nyújt. Az impozáns Conquer Grey fényezéshez jól illik a hűtőrács, az alsó védőelemek és a 17 colos könnyűfém keréktárcsák fekete színe, de a vásárlók Sea Grey árnyalatú fényezést is rendelhetnek autójukhoz. A pickup különleges stílusára a sötétített Wolftrak emblémák teszik fel a koronát.
A Ranger Wolftrak kabinjának különlegességei a Wolftrak emblémák, a matt fekete műszerfal és ajtóbetétek, illetve a strapabíró, minden évszakban használható padlószőnyegek. A 8 colos érintőképernyővel összekapcsolt SYNC 3 konnektivitási és navigációs rendszer alapfelszerelés.3
“A vásárlók imádják a Ranger látványos stílusát és keménységét, ezért úgy építettük meg az új Stormtrak és Wolftrak változatokat, hogy még többet nyújtsanak e téren,” mondta el Bagyó Dávid, a Ford Magyarország haszongépjármű igazgatója. “A Stormtrak lenyűgöző látványa és fényűző felszereltsége jól illik az aktív életstílushoz, a Wolftrak pedig olyan terepképességekkel bír, aminek köszönhetően tulajdonosa bármikor bátran maga mögött hagyhatja az aszfaltozott utakat, ha ezt kívánja a munkája vagy a hobbija.”
Új motoros csomagtérroló: praktikus ötlet
Az új modellváltozatokkal együtt a Ford a népszerű platótakaró csomagtérroló motoros mozgatású változatát is bemutatja, ami opcióként rendelhető a duplakabinos Ranger Wildtrak modellhez, és alapáron szerepel a Ranger Stormtrak kínálatában.
A motoros csomagtérroló egyszerűen és kényelmesen kezelhető; a felhasználók az indítókulcs gombjával, a platón belül elhelyezett gombokkal, illetve a műszerfalon található kapcsolóval is nyithatják-zárhatják a szerkezetet. A szenzoros becsípődésgátló megakadályozza, hogy megsérüljön a felhasználók keze vagy a rakomány.
Csaknem 100 kiállító és többezer látogató vett részt a csütörtökön véget ért AUTOMOTIVE HUNGARY Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállításon, a HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban. Az idén kilencedik alkalommal megrendezett esemény központi témái között szerepeltek a környezetbarát, alternatív hajtásláncok, a hidrogénalapú gazdaság fejlesztése és a magyar-bajor autóipari kapcsolatok.
Az idei eseményre csaknem 100 kiállító – a magyar és a nemzetközi járműipar szakmai szereplői, a magyar autógyártók és beszállítók; kis- és középvállalkozások – hozták el fejlesztéseiket.
Az idei AUTOMOTIVE HUNGARY-t a Hungexpo egyik új csarnokában, az E pavilonban rendezték. Az elmúlt két évben a Hungexpo revitalizációja zajlott. Két új oszlop nélküli pavilon, egy új fogadóépület és egy, a legmodernebb technológiával felszerelt kongresszusi központ épült, és felújították az összes régi pavilont is.
Fókuszban a hidrogén
Miközben a magyar gazdaság nagyjából visszaállt a vírus előtti kerékvágásba, az autóiparban folytatódik az útkeresés. Egyebek mellett erről beszélt Palkovics László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) államtitkára a kiállítás megnyitóján. Az államtitkár fontosnak nevezte, hogy Magyarország pozícionálni tudja magát a most felfutó hidrogén alapú technológia területén is. Egyben felhívta a figyelmet a kormány most elfogadott hidrogénstratégiájára is.
Az Automotive Hungary részeként az ITM által szervezett Hidrogén-technológiával a zöld jövőért című szakmai konferencián az is elhangzott, hogy Magyarország nagyon jó adottságokkal rendelkezik a földgázszállítás és -tárolás területén, és fontos lenne látni, hogyan lehet ezt a hálózatot hidrogén szállítására, tárolására használni.
Palkovics László egyébként azt is elmondta, hogy komoly járműipari fejlesztések zajlanak Magyarországon, és az sem kizárt, hogy újra legyen magyar Forma 1-es pilótánk. Ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy komoly fejlesztéseket terveznek a Hungaroringen: a versenypálya mellett egyfajta iparipark jellegű infrastruktúrát szeretnének létrehozni, és kiemelt cél, hogy fejlesztések révén Mogyoródra csábítsanak egy Forma 1-es istállót.
Az AUTOMOTIVE HUNGARY Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítás az autógyártó szakma legjelentősebb éves találkozója. És mivel a magyar autóipari cégek legfontosabb partnerei a németországi vállalkozások, különösen nagy érdeklődés kísérte a Bajor Fórumot. A bajor autóipar fejlődése és jövőbeli tendenciái című teltházas konferenciát a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara szervezte. Központi témája az autóipar változásainak beszállítókra gyakorolt hatása volt.
Az AUTOMOTIVE HUNGARY hagyományosan nemcsak a szakmai érdeklődők, hanem az üzleti döntéshozók terepe is. Valószínűleg az elmúlt két év gazdasági nehézségei miatt volt a szokásosnál is nagyobb aktivitás a MAGE, a MAJOSZ és a HIPA által rendezett B2B Beszállítói Fórumon: a kiállítás ideje alatt csaknem 170 üzleti megbeszélést bonyolított az 55 beszállító és 14 integrátor (beszerző) vállalat.
TECHTOGETHER – a mérnökverseny
Évek óta hatalmas jelentősége van a hazai egyetemeknek és a mérnökképzésnek abban, hogy a magyar járműipar sikeres és innovatív legyen. Ezt Palkovics László, az ITM államtitkára mondta azzal kapcsolatban, hogy idén is az AUTOMOTIVE HUNGARY adott otthont az Autopro.hu által rendezett versenynek. A TECHTOGETHER AUTOMOTIVE HUNGARY hagyományosan lehetőséget teremt arra, hogy a járműépítő hallgatói csapatok új szponzorokat találjanak fejlesztéseikhez, másrészt kiváló merítési lehetőség a munkaerőt kereső cégek számára. (Idén a járványhelyzet miatt a támogatóvállalatok és a versenyzők egy kisebb része csak online vett részt az eseményen, de – a részvevők véleménye szerint – nem okozott fennakadást az online tér aktív használata.)
Az idei versenyt a BME Formula Racing Team csapata nyerte, az Arrabona Racing Team és a Szombathelyi Gépész előtt. 2021-ben összesen 14 csapat vett részt a versenyen.
Kiállítás – a virtuális térben is
A helyszíni kiállítást idén a szervezők virtuális kiegészítéssel bővítették, így a kiállítók a hagyományos, fizikai térben megvalósuló kiállítás mellett online is csatlakozhattak az eseményhez. A virtuális kiállítás – a közvetlen „chat” kapcsolatfelvétel nélkül – november 25-ig „tart nyitva”.
A HUNGEXPO felhívja a figyelmet arra, hogy a jövő évre tervezett AUTOMOTIVE HUNGARY kiállítás nem ősszel, hanem májusban lesz, az IPAR NAPJAI és a MACH-TECH kiállításokkal egy időben (2022. május 10-13.)
2021-ben, ha egyelőre ha nagyon óvatosan is, de újra megnyitotta kapuit a Hungexpo, és megújult környezetben tarthatja őszi szemléjét a szakma. Az a napi hírekből is egyértelmű lehet mindenkinek, hogy komoly problémákkal szembesül az autóipar, elég ha csak chiphiányról beszélünk, az üzemanyagárak drasztikus emelkedéséről, vagy arról, hogy esetlegesen energetikai válság előtt állunk.
Az ipart, a kutatás és a fejlesztést azonban mindez nem állíthatja meg, mert égetően szükség van minden terület új, innovatív és környezetkímélő, fenntartható megoldásokra. Magyarország ilyen szempontból a térségben jól áll, van állami akarat is ezen szakmák képzésekre, és jelesül akár egy ilyen pár napos kiállítás is teret adhat nem csak szakelőadásoknak, hanem akár a magyar Formula Student mezőnyének is, egy marketing-gyakorlatra.
Mert bizony, az Automotive-nak ez is az egyik lényege, hogy a szakma rátaláljon azokra, akik folytatják vagy megújítják a hagyományokat, és párbeszéd alakuljon ki, gyakorlati megoldásokkal, kapcsolatok építésével. Alapvetően az ismert magyar szereplők mellett jó volt látni azt, hogy Ausztria külön standsorral képviseltette magát, egységes arculatot mutatva, de mégis külön kis egységekként a megjelent cégeikkel. Általánosan is elmondható, hogy láthatóan több külföldi tisztelte meg jelenlétével az idei kiállítást, mint tavaly, nyilván ehhez már annak is köze van, hogy védettségi igazolvánnyal látogatható a rendezvény.
Fotó: Vámosi Péter
Összességében sajnos messze vagyunk még akkora aktivitástól, mint volt az jellemző 2019 előtt, de aki sallangmentesen csak a piac lényeges szereplőivel, beszállítóival akar találkozni, annak az idei kiállítás kifejezetten ideális terep.
A minap találkoztunk ezzel a vassal, egy viszonylag szűk utcában. Az amúgy sem kisméretű Chevrolet Silverado hátsó kerekei meg voltak duplázva, így az sem okozott neki gondot, hogy félig a töltésen haladva, jobbról kerülje meg az útakadályt, mivel a szemben érkezők miatt azt balról nem tudta kivitelezni.
„A McLaren Group tudatában van annak a jelentésnek, miszerint ezentúl az Audi tulajdonát képezi. Ez teljes mértékben pontatlan, és szeretnénk, ha ez a történet lekerülne az oldalról.”
„A technológiai stratégiánk mindig magába foglalta, hogy különböző partnerekkel és beszállítókkal dolgozzunk együtt. Ez magába foglal már gyártókat is, viszont ennek ellenére nincs változás a McLaren Group tulajdonosi körében.”
A források megerősítették, volt egyeztetés a britek és az Audi között, de nem jutottak semmilyen egyezségre.
A német gyártó már a lehetőségeket keresi, hogy a Forma-1-be érkezzen, ezt legkönnyebben egy már létező csapat felvásárlásával tehetnék meg.