Ha őszinte akar lenni, Alonso tudja, hogy idén még nem nyerhet az Aston Martinnal

Fernando Alonso, Aston Martin

Fernando Alonso várja már karrierje új fejezetét az Aston Martin pilótájaként. Az új kaland a tegnapi autóbemutatóval gyakorlatilag megkezdődött, hiszen először vett részt hivatalos eseményen zöld overálban.

A 41 esztendős versenyző nagy potenciált lát az új csapatában, és nyilván mielőbb nyerni szeretne, de ha reálisan kell nézni, akkor tudja, hogy idén erre még nincs sok esély. Inkább a középmezőny élére való felkapaszkodást tűzné ki célként.

„Azt hiszem, mindkét lábunkkal a földön kell állnunk, meg kell értenünk, hogy a Forma-1-ben nincsenek csodák egyik évről a másikra” – kezdte Alonso a többek között GPBlognak adott nyilatkozatát. „Még csak néhány hónap telt el Abu Dhabi óta, és még mindig nagy a lemaradásunk a topcsapatokhoz képest. Mindenképpen a középmezőny élére kellene állnunk, és közelebb kell kerülnünk az elejében lévő három csapathoz. Számomra idén az a legfontosabb, hogy ezzel az autóval lerakjuk az alapokat, amelyekre a jövőben építhetünk.”

Alonso nem sok esélyt lát a győzelemre

Természetesen még mindig a győzelem a hosszú távú cél, ami a spanyol szerint lehetséges lesz, csak még nem idén.

„Szerintem van rá lehetőség. Nem hiszem, hogy idén, ebben őszinte vagyok. Nem mondom senkinek, hogy idén a győzelmekért fogunk harcolni, hazudnék, ha ezt mondanám, de ugyanakkor, ahogy mondtam, szeretnénk, ha már a rajtnál jó autónk lenne, amit tovább tudunk fejleszteni a szezon során” – folytatta, hozzátéve, hogy inkább a szezon második felében bízik. „Talán a nyár után közelebb kerülhetünk egymáshoz. Ha adódik egy lehetőség, ha változnak a körülmények, ha van valami, nem hagyjuk ki. De az elején nehéz versenyekre számítok, amíg nem tudjuk, hogyan működik az autó, és milyen beállításokkal kell dolgoznunk.”

Az idei év abból a szempontból is nehéz lesz, hogy összesen három napnyi tesztlehetőségük van a csapatoknak. Ez versenyzőként másfél napot jelent, ennyi idő alatt kellene hozzászokni az új autóhoz. A tavalyi év fényében pedig Alonso számára ez problémás is lehet, mivel akkor 5-6 versenybe telt megtalálni a megfelelő egyensúlyt az Alpine-nál.

„Idén még kevesebbet tesztelünk, így tudom, hogy nem leszek 100 százalékos, sem Jeddah-ban, sem talán Ausztráliában. Szóval ez egy kicsit igazságtalan. Úgy értem, szerintem ez az egyetlen olyan sportág, ahol télen másfél napot edzel, és utána versenyezned kell a világbajnokságon” – zárta gondolatát.

Az Aston Martin idei autója egy „zöld Ferrari”?