Kategória: Uncategorized

  • „Könnyek a vízben” – Egy koncert, ami életeket változtathat meg

    „Könnyek a vízben” – Egy koncert, ami életeket változtathat meg

    2025 nyara nem csak a hőségről és a Balatonról szól, hanem az összefogás erejéről is. Július 6-án, vasárnap délután egy különleges eseményt láthatnak az érdeklődők a Puskás Szoborparkban: a „Könnyek a vízben” címmel jótékonysági koncertet a májusi székelyföldi árvizek károsultjaiért.

    Több száz család vesztette el otthonát, munkáját, megélhetését június elején Parajdon, Háromszéken és más településeken. A természeti katasztrófa nemcsak épületeket sodort el, hanem álmokat, biztonságot, jövőképet is lerombolt. Most azonban lehetőségünk van arra, hogy a zene és az emberség erejével segítsünk ebben a nehéz helyzetben.

    A koncertkezdeményezés az Ismerős Arcok zenekartól indult, nem sokkal később több mint harminc hazai előadó és együttes csatlakozott hozzájuk – a Magna Cum Laude-tól, Curtisig, Radics Gigitől az Edda Művekig, a Beatrice-től a Csík zenekarig. Egy színpad, számtalan műfaj, közös szívverés – a segítségért.

    A koncert teljes bevételét a parajdi, illetve a székelyföldi károsultak megsegítésére fordítják majd, az adományok gyűjtését és eljuttatását az Ökumenikus Segélyszervezet vállalta. Az eseményt a Szerencsejáték Zrt. is támogatja: a helyszíni értékesítésből származó bevételüket szintén a rászorulóknak ajánlják fel.

    „A legfontosabb most a cselekvő szolidaritás, hogy tettekben is kifejezzük együttérzésünket” – fogalmazott Gáncs Kristóf, az Ökumenikus Segélyszervezet ügyvezető igazgatója.

    Nyerges Attila, az Ismerős Arcok frontembere hozzátette: „Parajd tragédiája minden magyart megérint, ezért kell egy emberként összefognunk és segítenünk azokat, akik a katasztrófában elvesztették a megélhetésüket és a jövőjüket. Az összefogással a pénzadomány mellett az a célunk, hogy az érintettek visszakaphassák a reményt, hogy ismét lesz otthonuk és munkájuk.”

    A koncert július 6-án 14 órakor kezdődik, kapunyitás 13:00 órakor várható.
    Jegyek már kaphatók az Eventim oldalán, de a helyszínen is elérhetők lesznek.

    Lépj most! Egy jegy ára nemcsak egy koncertélményt jelent, hanem egy család újrakezdését is.

  • Megdöntötték az Alonso autójával felállított rekordot, nem is kicsit

    Megdöntötték az Alonso autójával felállított rekordot, nem is kicsit

    A híres Top Gear autós műsor pályarekordját 21 éve F1-es autóval érték el, de ezt a több mint két évtizedes csúcsot is átadták a múltnak.

    2004-ben Fernando Alonso akkori Renault-jával állították fel a műsor tesztpályájának eddigi köridő-rekordját, a Stig nevű vezető 59,0 másodperc alatt ért körbe rajta, ezt például ezen a Youtube-ra feltöltött felvételen lehet megtekinteni.

    Ahogy a legtöbb rekord, úgy ez sem tartott örökké, és 21 év után jött egy másik csúcsjárgány, ami átvette az 1. helyet a műsor történelmének rangsorában: ez a kocsi nem más, mint a McMurtry Spéirling hypercar autója. Ez a brit, elektromos meghajtású modell többek között arról híres, hogy akkora leszorítóerőt tud előállítani a padlólemez alatti levegő kiszívásával, hogy képes fejjel lefelé lógva is hozzátapadni egy felülethez – erről ebben a videóban lehet meggyőződni. Az autót száz példányban készítik el, a tervek szerint a megrendelők 2026-tól kaphatják kézhez őket. Apropó fejjel lefelé vezetés: folyamatban van egy projekt, aminek keretében megpróbálják megvalósítani ezt, csak ott levegőt kiszívó ventillátorok nélkül (az említett hypercar autó így működik, így tud vákuumot előállítani).

    Látható a felvert permetből, hogy a körülmények Alonso F1-es és a McMurtry Spéirling hypercar autójának meghajtásakor sem voltak ideálisak, mindkét esetben volt nedvesség a pályán. Utóbbi köre 3,1 másodperccel volt gyorsabb, az új rekord tehát 55,9 másodperc a tesztpályán. A Top Gear korábban az F1-es Renault-val egyébként szakított a hagyományokkal, mert addig csak olyan kocsikat használtak a műsorban a köridő-összevetéshez, amelyek közúti forgalomban is használhatók.

  • Exkluzív zenei programokkal folytatódik az MVM Classic&Club koncertsorozat

    Exkluzív zenei programokkal folytatódik az MVM Classic&Club koncertsorozat

    Különleges klasszikus és könnyűzenei élményekkel várják az őszi-téli időszakban is a zeneművészet szerelmeseit az MVM Classic&Club koncertjei. A nagy sikerű eseménysorozat ezúttal is színes tematikát vonultat fel kiváló művészek előadásában.

    Szeptember 11-én Balázs-Piri Soma zongoraművész és Balog Nella csellóművész lépett az MVM Classic színpadára az Ötpacsirta Szalonban, szeptember 17-én pedig Horváth Balázs jazz-zongorista segítségével kalandozhattak az érdeklődők a jazz izgalmas világában, a Jedermann Caféban. A Junior Prima-díjasok estjeinek házigazdájaként a szintén Junior Prima-díjas Bucz Magor zeneszerző gondoskodott a zeneművek felvezetéséről.

    MVM Classic&Club
    Forrás: MVM Zrt.

    Szeptember 21-én a MOMkult Kupolaterme adott otthont a már elnevezésében is izgalmas Liszti-hiszti gyerekkoncertnek, ahol Pálmai-Balla Dávid és Paládi Máté zongorajátékában részesülhetett a közönség, amit a házigazda-tanár, a Liszt-díjas Eckhardt Gábor kommentárjai színesítettek.

    Októberben ismét a Junior Prima-díjasoké és a jazzmuzsikáé a főszerep: október 22-én Drippey Máté és Rafael Mário mutatja be az MVM Club színpadán jazz sztenderdekből és saját szerzeményeikből álló műsorát szaxofonon, illetve zongorán.

    November 14-én, a Magyar Zene Házában, az Éjszaka az állatkertben című előadáson Balázs János Kossuth-díjas zongoraművész gondoskodik az árnyalatokban gazdag zenei ábrázolásról, amit fricskás verseivel Lackfi János költő „bolondít meg”, valamint kísér a BDZ à la cARTe kamaraegyüttes.

    Hogy a könnyűzene szerelmesei se maradjanak fergeteges hangulat nélkül, arról Szulák Andrea, Roby Lakatos és a Gipsy Jazz Band gondoskodik majd az Éjszaka a lokálban elnevezésű produkcióval november 18-án, a MOMkult Színháztermében.

    MVM Classic&Club
    Forrás: MVM Zrt.

    December 4-én ismét újabb Junior Prima-díjas tehetségek koncertjét élvezhetik a zenekedvelők: Ács Dominika fuvolán, Eszenyi Zsombor klarinéton és Oláh Krisztián zongorán lép fel az Ötpacsirta Szalonban.

    December 16-án pedig Zenélő karácsony címmel Halász Judit, Miklósa Erika és Molnár Ferenc “Caramel” ad varázslatos koncertet az Eiffel Műhelyházban Gudics Martin (gitár), Gudics Marcell (dob), valamint Horváth Balázs (zongora) – zenei kíséretével.

    További információ: https://mvmclassicclub.hu/

  • Az Alonsóval közös sikert elérő pilóta újra elindul Michael Jordan csapatában

    Az Alonsóval közös sikert elérő pilóta újra elindul Michael Jordan csapatában

    A spanyol klasszis korábbi csapattársa, Kamui Kobajasi (a borítóképen jobb szélen) a második versenyére készül a NASCAR csúcskategóriájában.

    Kobajasi az F1-ben 2009 és 2014 között versenyzett, majd a WEC-ben érte el pályafutása nagy sikereit, többek között a Le Mans-i és a Daytonai 24 órás viadal megnyerésével, valamint a hosszú távú világbajnokság összetett értékelésében is volt már a győztes trió tagja.

    2019-ben Alonsóval közös egységben nyerte meg a Daytonai 24 órást, és az Egyesült Államok legnépszerűbb bajnokságában, a NASCAR-ban is megtörtént már a bemutatkozása, tavaly az indianapolisi épített pályán indult el, ahol a 33. helyen végzett. A jövő hétvégén, a március 24-i austini futamon pedig ismét autóba ül a részben Michael Jordan által birtokolt 23XI Racing csapatának Toyotájában.

    Az F1-es USA Nagydíj helyszínén rendezett NASCAR-futam népszerű a világbajnokság korábbi sztárjainak körében, tavaly Jenson Button és Kimi Räikkönen indult el rajta. Idén Danyiil Kvjat is ott lesz a mezőnyben, jóllehet, nem a csúcskategóriának számító Cup Series-ben, hanem a második számúnak tekintett Xfinity Series-ben.

    Aktív versenyzőként csapatfőnök is lesz Kamui Kobayashi

  • A TRP Hungary vezetésével új tulajdonosi kör veszi át a finn KymiRing versenypálya irányítását

    A TRP Hungary vezetésével új tulajdonosi kör veszi át a finn KymiRing versenypálya irányítását

    Az új tulajdonosok további befektetések és szakértelmük révén nemzetközi hírű motorsport-központot fejlesztenek a Finnországban található KymiRing versenypályán.

    A TRP Hungary vezetésével egy befektetői csoport megvásárolta a finnországi KymiRing versenypályát a hozzá tartozó ingatlannal és ingóságokkal, és a tulajdonostársakkal közösen létrehozta a Finland Motorsport Circuit Holding Oy-t. Az új tulajdonosok elkötelezettek amellett, hogy a szakmai tapasztalataikra és különböző szektorokon átívelő üzleti sikereikre támaszkodva nemzetközi hírű motorsport-központtá fejlesszék a pályát.  

    A KymiRing egy kifejezetten motorsportok és autóipari fejlesztések céljára épített létesítmény Kausala közelében, 110 km-re a fővárostól, Helsinkitől észak-keletre. A pálya építése a 2010-es évek közepén kezdődött azzal a céllal, hogy a MotoGP legmagasabb előírásainak megfelelő, „FIM Grade A” besorolású versenypálya jöjjön létre Finnországban, ahol nagy hagyományai vannak a különböző motorsportoknak. A létesítmény része egy 4,5 km-es versenypálya, korszerű bokszépület, valamint egy 2,3 km-es rövidebb nyomvonalú pálya is. További fejlesztések – köztük motocross-, rallycross- és salakmotor-pálya – is a tervek között szerepelnek.  

    Különböző nehézségek miatt a beruházás mögött álló vállalat 2023 áprilisában csődvédelem alá került, de a hitelezők nyitottak voltak arra, hogy új befektetők folytassák a projektet, és ennek eredményeként a KymiRing a közeljövőben megkezdi a működését.   

    A TRP Hungary célja, hogy a pénzügyi befektetés után sikeresen üzemeltethesse a régió elsőszámú motorsport-létesítményét. Ennek érdekében a vállalat átfogó fejlesztési tervet dolgozott ki, ami többlépcsős stratégia megvalósítása révén biztosítja a terület folyamatos fejlesztését a következő évek során.  

    Fotó: TRP Hungary/MGR Images

    A létesítményt a brit Apex Circuit Design Ltd. tervezte, a befektetői konzorcium tagja a TRP Hungary, Alex Rabb amerikai magánbefektető, a Raorg TransLog tulajdonosa, Kerék Balázs, valamint a közeli Kouvolából származó és Németországban számos üzleti inkubációs projektet levezénylő Mika Wilska.   

    Az új menedzsment célja, hogy a helyiek szakértelmét és tudását is bevonja a fejlesztésekbe, így a helyi közösségekkel való együttműködések is a tervek között szerepelnek. Ennek részeként az előkészítés fázisa során Jani Backman, a finn motorsport-szövetség, az AKK-Motorsport volt főtitkára, a Rally Finland korábbi szervezője is együttműködött a menedzsmenttel.  

    A TRP Hungary kijelenti, hogy a befektetés kizárólag magánbefektetők közreműködésével valósul meg, állami szerepvállalást nem tartalmaz.

    „Páratlan lehetőséghez jutottunk, hogy részt vegyünk és hozzájáruljunk a KymiRing fejlesztéséhez Finnországban, ahol a motorsportoknak hihetetlen kultúrája és hagyományai vannak. A ralitól a pályaversenyzésig, két- és négykeréken egyaránt Finnország az a hely, ahol a versenyzés rajongói otthon érezhetik magukat” – nyilatkozta Őry Tamás, a TRP Hungary ügyvezető igazgatója. 

    Őry Kornél, a Finland Motorsport Circuit Holding Oy ügyvezető igazgatója hozzátette: „A víziónk, hogy létrehozzuk Észak-Európa és a Baltikum vezető sport- és szórakoztatóipari központját. A helyi közösségek régóta várják, hogy élvezhessék a KymiRing által nyújtott élményeket, ezért különösen izgatottak vagyunk, hogy a csapatunkkal kihozzuk a pályából a benne rejlő hatalmas lehetőségeket. Minden tőlünk telhetőt meg fogunk tenni, hogy a lehető legmagasabb színvonalon kiszolgáljunk mindenkit, aki a következő években a pályára látogat.”

  • Hangolódhattok a Daytonai 24 órás versenyre, 11 korábbi F1-es pilóta indul rajta

    Hangolódhattok a Daytonai 24 órás versenyre, 11 korábbi F1-es pilóta indul rajta

    A Daytonai 24 órás versenyre most jön a felkészülés az edzésekkel és az időmérővel. Mutatjuk a hétvégi autósport-menetrendet.

    A Daytonai 24 órás verseny hétvégi menetrendje

    • január 19. péntek: 1. edzés 17:00-18:30
    • január 19. péntek: 2. edzés 22:15-0:00
    • január 20. szombat: 3. edzés 17:15-18:45
    • január 20. szombat: 4. edzés 21:10-22:10
    • január 21. vasárnap: 5. edzés 0:30-2:30
    • január 21. vasárnap: 6. edzés 19:25-19:50
    • január 21. vasárnap: időmérő 19:55-21:00 közvetítés: a bajnokság honlapján

    Noha a Formula E szezonja már elrajtolt, a pályaversenyzés hagyományos nagyszabású évindító eseménye a Daytonai 24 órás viadal. Maga a futam jövő hétvégén lesz, de a felvezetés magyar idő szerint pénteken 17 órától kezdődik az edzésekkel, a bő egyórás időmérőre vasárnap este kerül sor. 59 autó indul a különböző kategóriákban három- vagy négyfős legénységgel, összesen 11 korábbi F1-es versenyzővel, például Jenson Buttonnal, Felipe Massával, Romain Grosjeannal. A teljes nevezési lista itt olvasható.

    Formula Regional Közel-kelet: Yas Marina

    A bajnokság első fordulója után a brit Taylor Bernard vezeti a pontversenyt, aki egyébként a Forma-3 mezőnyének a tagja. Legnagyobb riválisának a norvég Martinius Stenshorne tűnik, aki idén szintén fellép ebbe a sorozatba, miután tavaly 2. lett a Formula Regional Europe értékelésében.

    https://500miles.hu/imsa/f1-es-vilagbajnokkal-indul-utjara-a-daytonai-24-oras

  • Rémisztő hiba okozott ijedséget a híres angol parádén (videó)

    Rémisztő hiba okozott ijedséget a híres angol parádén (videó)

    A híres Goodwoodi Sebességfesztiválon egy autóról lerepült egy kerék és a nézők közé csapódott, de a baleset szerencsére nem okozott súlyos sérülést.

    A csütörtökön kezdődött klasszikus angol versenyautós felvonuláson egy Jaguar Mark One bal hátsó kereke vált le a kocsiról, majd a nézők közé repült, miután egyre magasabbra pattogva átugratott egy szalmabálán. 

    Először nagy volt az ijedség, mert a kerék két nézőt is eltalált, mentő is érkezett a helyszínre, de szerencsére senkinek sem esett komolyabb baja, a két néző közül az egyik percek múlva már állt, a másik ült. Goodwood szervezői később a Twitteren megerősítették, hogy nem történt súlyos sérülés.

    A versenyautóról lerepülő kerekek sajnos képesek élet kioltására, 2009-ben az F2-ben Henry Surtees így halt meg. Az idei Indy 500-on is könnyen lehetett volna tragédia ilyesmiből, ott szerencsére nem a nézőtéren landolt a kerék.

  • Vadonatúj versenypálya nyílt a Balatonnál

    Vadonatúj versenypálya nyílt a Balatonnál

    A legmagasabb FIA szabványú versenypálya megnyitásával egy olyan álom vált valóra, amire csaknem 15 éve nem volt példa Közép-Európában. A négy éven át tartó építkezést követően a Balaton Park Circuit megnyitóján országos és helyi vezetőket, valamint VIP vendégeket és a hazai és nemzetközi médiát látták vendégül.

    Az észak-balatoni régió gondosan kiválasztott helyszíne több mint 200 millió eurós beruházást követően multifunkcionális motorsport-létesítménnyé vált az elmúlt években.

    Gianpaolo Matteucci, a Balaton Park Circuit vezetőségi tagja azt mondta, „nagyon büszkék” a megnyitásra. „A projekt egy álomként kezdődött, de mára valósággá vált a Balaton Park Csoport rendíthetetlen elkötelezettségének köszönhetően. Az építkezés fő szakasza négy évvel ezelőtt kezdődött, különös figyelmet fordítottunk a biztonságra, az innovációra és a környezetre. Készen állunk nemzetközi motorsport rendezvények megrendezésére, a Balaton Park Circuit a legszigorúbb követelmények szerint épült, az FIA és FIM előírásai alapján.”

    Balaton Park Circuit megnyitó
    Fotó: Balaton Park Circuit

    A versenypályát tervező Gulácsi Ferenc a tervezés menetébe avatta be az érdeklődőket:
    „A pályát három szempontot figyelembe véve terveztem: biztonság, kihívás a versenyzők számára, valamint fenntarthatóság. Örülök, hogy eljutottunk erre a pontra, hogy már használható a versenypálya. A zöld zászló készen áll arra, hogy először meglengessék” – közölte.

    Az eseményen Giancarlo Fisichella, egykori Forma-1-es futamgyőztes pilóta és a Ferrari jelenlegi nagykövete is jelen volt, és a 4,115 km hosszú versenypálya jellemzőit is értékelte. Az olasz versenyző – aki előkelő Forma-1-es karriert és 231 futamot tudhat maga mögött – rendkívül elégedett volt a pályával, miután egy Ferrari FF-fel tesztelte:

    Giancarlo Fisichella
    Fotó: Balaton Park Circuit

    „Amikor először vezettem a Balaton Park Circuit-en, azonnal lenyűgözött a karaktere. Tényleg mindennel rendelkezik a pálya – vannak izgalmas, nagy sebességű kanyarok, technikás hajtűkanyarok és szuper lassítók. Nagyon jól megtervezett pálya, remek versenyélményt biztosít. Az első kanyar és a hátsó egyenes vége kitűnő lehetőségeket biztosítanak előzésre. Összességében a Balaton Parkon élmény a vezetés.”

    Az óramutató járásával ellentétes irányú pálya hat jobb és tíz bal kanyarral rendelkezik, szélessége 12-15 méter közötti. 48 garázs és három különálló, de összeköthető paddock található egymás mellett, valamint csúcsmodern létesítmények a rajongók, a média és a VIP vendégek számára. A pálya 10 000 állandó ülőhellyel rendelkezik, de ideiglenes lelátók felállításával 120 000 ülőhelyre bővíthető a nézők számára biztosított terület. Építésének végső fázisában jár egy 4 csillagos luxushotel a pályára néző panorámával, amely a következő szezonban már várja a vendégeket.

    A projekt második fázisában egy autómúzeum és más attrakciók is épülnek majd a látogatók számára. A pálya az FIA Grade 1 specifikációinak megfelelően épült, kezdetben azonban Grade 2 specifikációt kérvényeztek az üzemeltetők.

    Balaton Park Circuit
    Fotó: Balaton Park Circuit

    A pálya az M7-es autópálya mellett fekszik, Budapesttől 87 kilométerre, Ausztriától 150 kilométerre, Szlovákiától 120 kilométerre, Horvátországtól 150 kilométerre és Olaszországtól 480 kilométerre.

    A 2023. május 16-i sajtóesemény egyben a verseny- és rendezvénynaptár megnyitását is jelentette. A Porsche veszi először használatba a pályát, a „Porsche on Track” egy kéthetes program lesz a márka 75. évfordulója alkalmából. Ezt egy egész napos rendezvény, a „Festival of Dreams” követi június 10-én.