Kategória: WTCR

  • A Hyundai tavalyi bajnokesélyese nem tér vissza a WTCR-be

    A Hyundai tavalyi bajnokesélyese nem tér vissza a WTCR-be

    A Hyundai Motorsport helyettes csapatfőnöke kijelentette, csak egy csapattal indulnak a WTCR-ben, hiába három pilótát jelentettek be.

    Egyedül a BRC Racing Team élvezi majd a koreai márka támogatását, miután az Engstler Motorsport átváltott Hondára.

    „Úgy döntöttünk, egy csapatra és két pilótára koncentrálunk idén a WTCR-t tekintve, inkább minőség, mint mennyiség legyen.” magyarázza a döntést Moncet. – „Ez elvileg megkönnyíti majd a BRC munkáját, hogy még hatékonyabban tudjanak dolgozni. Ezalatt mi pedig több ügyfélcsapatot támogathatunk regionális, és nemzeti szinten is.”

    A kimaradó pilóta nem más lesz, mint a tavalyi legjobb Hyundai versenyző, Jean-Karl Vernay. A francia nem búcsúzik el a márkától, már bejelentették, hogy idén is marad velük. A programját még nem tudni, de tavaly az ETCR-ben is szerepelt.

    „Nem volt könnyű döntés JK-t kihagyni a felállásból. Így is Hyundai Motorsport Customer Racing pilóta lesz 2022-ben, nemsokára azt is bejelentjük, hogyan. Még most véglegesítjük a terveket, a következő pár hétben jelentünk be mindent.”

    Hiába vonult vissza tavaly Gabriele Tarquini a motorsporttól, lehet, így is marad a koreai márkánál.

    „Fontos nekünk, hogy egy ilyen ikonikus és tapasztalt pilótát megtartsunk. Egy másfajta szerep kapcsán tárgyalunk vele, amit majd akkor árulunk el, ha már végleges döntés született. Őt helyettesíteni nem lesz egyszerű, de úgy gondolom, Mikel Azcona személyében erre megvan a megfelelő emberünk.” – jelentette ki magabiztosan Moncet.

    „Gyors, és van benne még lehetőség, ráadásul fiatal. Nagyon motivált, és nagyon jól közelíti meg a versenyzést, ami nálunk, a Hyundai Motorsportnál nagyon fontos egy pilótában.”

    (ez a cikk Lantos András, eurosport.hu közreműködésével jött létre)

  • A Hyundai megerősítette 2022-re Jean-Karl Vernay szerződését is

    A Hyundai megerősítette 2022-re Jean-Karl Vernay szerződését is

    A Hyundai Motorsport megerősítette, hogy Jean-Karl Vernay 2022-ben is az ügyfélversenyzői programjának tagja marad.

    Ugyanakkor a koreai gyártó még nem hozza nyilvánosságra, hogy a francia pilóta hol fog versenyezni. Vernay a 2021-es szezon előtt csatlakozott a Hyundai-hoz, és már a bemutatkozó szezonjában lenyűgöző teljesítményt nyújtott, hiszen az első PURE ETCR szezonban második lett, a WTCR-ben pedig összességében a harmadik helyen végzett. A Hyundai Motorsport szóvivője a TouringCarTimes-nak ennyit mondott vele kapcsolatban:

    „Az idei szezonban még a Hyundai Motorsport Customer Racing versenyzője, és a 2022-es programja(i) akkor lesznek nyilvánosak, amikor azok a szezonkezdethez közelebb véglegesítésre kerülnek.”

    Vernay tavaly az Engstler Motorsportnál versenyzett a WTCR-ben. A német csapat azonban bejelentette, hogy 2022-ben szakít a Hyundai-jal, Vernay nem szerepelt a BRC Hyundai által nemrég megnevezett pilóták közt.

    Bár még sem a túraautó világkupában, sem az ETCR-ben nem erősítették meg, Vernay és a Hyundai is inkább „programokat”, mint „programot” emlegetnek a következő szezonra. Ennyit mondott maga az érintett:

    „Jelenleg csak annyit mondhatok, hogy 2022-ben is a Hyundai-nál maradok, a programjaimat pedig a közeljövőben jelentik be.

  • Hivatalos: Michelisz Norbert és Mikel Azcona páros BRC Hyundainál

    Hivatalos: Michelisz Norbert és Mikel Azcona páros BRC Hyundainál

    Mikel Azcona a 2022-es FIA Túraautó Világkupa szezonban Michelisz Norbert csapattársa lesz a BRC Motorsportnál, a spanyol pedig a Cupráról a Hyundai-ra vált. Azcona a TouringCarTimes-nak nyilatkozott erről:

    „Kifejezetten örülök ennek a változásnak a versenyzői karrieremben. Ez egy pozitív változás, és pilótaként fejlődni fogok.”

    Michelisz mindeközben ötödik szezonját kezdi meg a BRC Hyundai színeiben, és azt mondja, hogy új csapattársa motiválja:

    „Nagyon elégedett vagyok, és megtiszteltetés számomra, hogy a WTCR – FIA Túraautó Világkupában az Elantra N TCR-rel és a BRC Racing Team versenycsapattal folytatom. Minden idényre való felkészülés és indulás izgalmas, de idén még inkább az, hogy Mikel lesz a csapattársam, hiszen ő valószínűleg az egyik legjobb pilóta. Követtem a pályafutását, és élveztem minden egyes pályán vívott küzdelmünket, amióta a WTCR-be érkezett, és kifejezetten várom már, hogy együtt dolgozhassak vele.”

    Azcona a túraautó-legenda Gabriele Tarquini helyére érkezik, aki tavaly jelentette be, hogy visszavonul a teljes szezonos versenyzéstől. A Hyundai Motorsport csapatigazgató-helyettese, Julien Moncet ezért így fogalmazott:

    „Gabriele Tarquini és az ő nagy tapasztalatának a pótlása nehéz feladat volt, de Mikel Azconával úgy gondolom, hogy a megfelelő versenyzőt választottuk ki. A TCR világ egyik sztárjává vált, és a Hyundai Motorsport Customer Racing versenyzőjeként megteheti a következő lépést a karrierjében. Ismerjük az alakulat erejét, Michelisz Norbert képességeit és az autó teljesítményét, és négy év után mindannyian tudjuk, hogy a WTCR mennyire versenyképes tud lenni, így soha semmit nem veszünk biztosra. Ezért az első forduló előtt egy kiterjedt tesztprogramot tervezünk, hogy mindkét pilóta minden lehetőséget ki tudjon használni a szezon során.”

    Azcona a nemzetközi túraautós bemutatkozása óta versenyzett a Cupra színeiben, 2018-ban és 2021-ben TCR Europe bajnok lett, a WTCR-ben pedig három szezon alatt három győzelmet aratott. Tavaly a PURE ETCR-ben is tagja volt a spanyol márka alakulatának, és a bajnokságban a harmadik helyen végzett. Így folytatta ezért Azcona:

    „Nagyon örülök ennek az új lehetőségnek, amely a Hyundai Motorsporttól jött. Nagyon várom, hogy elkezdjük az előszezoni tesztelést, valamint a BRC istállóval és a Hyundai Motorsporttal való együttműködést.”

    A spanyol győzelmeket akar majd a BRC Motorsporttal való új szövetségében, és a következő szezonra emelni akarja a teljesítményén:

    „Igen motivált vagyok, sokat edzek a szezon előtt, hogy jó eredményekért küzdhessünk. Biztos vagyok benne, hogy a Hyundai és én is közös célokat tűztünk ki, ezért is döntöttem a váltás mellett.

    „A Hyundai egy referencia értékkel bíró gyártó, akik az elmúlt években a világbajnoki címekért harcoltak. Biztos vagyok benne, hogy együtt, amilyen versenyző vagyok, a motivációmmal és a céljaimmal jó eredményeket és győzelmeket érhetünk el. Igen izgatottan várom ezt a változást, és várom, hogy versenyzőként is tovább fejlődjek.”

    Azcona szintén nagyon várja már a közös munkát csapattársával, Micheliszszel, akit évek óta követ és csodál versenyzőként:

    „Én is nagyon örülök, hogy Michelisz Norbert csapattársa lehetek a BRC-nél. Ő számomra referencia pilóta és egyben az egyik hősöm is. Teljes versenyzői pályafutásom során figyelemmel kísértem őt, és nagyon kedvelem.”

    A páros a következő hetekben kezdi meg a szezon előtti tesztelést. A Hyundai Motorsport Customer Racing még nem erősítette meg, hogy lesz-e további teljes szezonos Elantra nevezés a 2022-es túraautó világkupán. Mint az ismert: az Engstler Motorsport Hondára váltott, a Target Competition pedig visszatért a TCR Europe-ba.

  • Álcázott LADA Vesta TCR-t láttak tesztelés közben

    Álcázott LADA Vesta TCR-t láttak tesztelés közben

    Egy álcázott LADA Vesta TCR-t láttak tesztelés közben az orosz Szocsi Autodromon, amely a hírek szerint a modell új generációján alapul.

    A frissített modell közúti változata, amely a Vesta FL nevet kapta, még idén bemutatkozik, és az első fejlesztést jelenti a 2015-ös bevezetése óta.

    Az álcázott autó a jelenlegi Vesta TCR modellhez képest már más aerodinamikai csomagot és új hátsó lámpákat kapott.

    A Lada Sport Rosneft 2017-ben mutatta be a Vesta TCR változatát az ORECA-val együttműködve, az orosz csapat pedig tavaly Szocsiban bemutatkozott a WTCR-ben is. Nemrég azt nyilatkozták, hogy 2022-re további WTCR szabadkártyás nevezések is szóba jöhetnek náluk.

  • A Target Competition három autóval tervezi a visszatérését

    A Target Competition három autóval tervezi a visszatérését

    Azt tervezi a Target Competition, hogy két év kihagyás után idén háromautós programmal tér vissza a TCR Europe-ba.

    Az olasz istálló, mely Josh Files-szal a 2019-es TCR Europe bajnoki címet megszerezte, tavaly két Hyundai-t indított a WTCR-ben az Andreas és Jessica Bäckman testvérpárossal a szezon közepéig. A 2022-es teljes szezonos WTCR program nincs napirenden, bár dedikált szabadkártyás indulások lehetségesek. Andreas Gummerer csapatmenedzser a TouringCarTimesnak nyilatkozott:

    „A célunk az, hogy minimum három nevezéssel térjünk vissza a TCR Europe sorozatba, és egyetlen tervünk van, hogy visszaszerezzük a bajnoki címet. Pillanatnyilag nem tervezzük azt, hogy teljes szezonban részt veszünk az FIA WTCR-ben. Ennek ellenére figyeljük a szabadkártyás nevezéseket, mivel hiszünk a bajnokságban és szeretjük a nagyon magas szintű versengést.”

    A csapat -idén is a Hyundai Elantra N TCR-rel folytatja, így ötödik évét kezdik meg a koreai gyártóval. Az alakulat idén is folytatja TCR Italy programját a sikeres 2021-es szezon után, ahol Antti Buri megszerezte a bajnoki címet. A 2022-es pilótáikkal kapcsolatos részleteket még nem hozták nyilvánosságra, de Gummerer így zárt:

    „Kitartunk a Hyundai Motorsport és az Elantra N TCR mellett, hiszen immár öt éve vagyunk a partnereik, és fontos sikereket értünk el együtt.”

  • Michelisz egyik csapattársa, Engstler rivális márkához igazolt

    Michelisz egyik csapattársa, Engstler rivális márkához igazolt

    Úgy tűnik, nem csak a visszavonuló Gabriele Tarquini helyére kell a Hyundainak embert keresni, ugyanis már csak Michelisz és Vernay maradtak a kalapban.

    Luca Engstler amellett, hogy 15. lett a WTCR-ben, megnyerte a TCR Germany bajnokságot, ezzel pedig felkeltette az Audi érdeklődését, akik gyári ülést ajánlottak neki.

    Miután apja csapata, a Team Engstler átpártolt a Hondához, sejteni lehetett, ő sem marad a Hyundainál, de mivel a japánoknál mind a négy ülés foglalt, oda már nem mehetett.

    Most úgy tűnik, nem marad a WTCR-ben, az Audi Sport színeiben inkább GT programban gondolkodik.

    „Megfiatalítottuk a felállásunkat, így készen állunk a GT3 és WTCR jelentette kihívásokra.” nyilatkozta Chris Reinke, az Audi Sport feje.

    „A fiatal tehetségek mellett, már jól ismert nevek nyújtanak változatosságot a nemzetközi programunkban, főleg, ami az ügyfélversenyzést illeti. De ugyanez igaz minden posztra a kulcsfontosságú versenyeken.” – jegyezte meg sejtelmesen az Abt DTM-es bejelentései után pár nappal.

    Engstler eközben csak saját karrierjére, és az új irányra koncentrál:

    „Ez egy valódi álom számomra, hogy ilyen elképesztő márkának dolgozhatok. Mielőtt megtenném ezt a lépést, szeretném megköszönni a családomnak, a barátaimnak és a partnereimnek. Ők juttattak el oda, hogy Audival versenyezhetek a GT3-as világban.”

    A részletek még nem ismertek, de a Team Rosbergnél még szabad Nico Müller mellett legalább egy hely a DTM-ben.

    Ami Michelisz új csapattársait illeti, a Hyundai még nem kommentálta a történéseket. A márka ETCR pilótái (Tom Chilton, Augusto Farfus és John Filippi) azonban alkalmasak lehetnek a hiánypótlásra.

  • Tassi Attila marad a Hondával a WTCR-ben, de új csapatba kerül

    Tassi Attila marad a Hondával a WTCR-ben, de új csapatba kerül

    Az állandóság híve a Honda, ugyanis zsinórban immáron a negyedik szezonját kezdi majd meg a japán gyártó ugyanazzal a négyessel a Túraautó Világkupában.

    A Honda hivatalosan is bejelentette, hogy 2022-ben is Esteban Guerrieri, Nestor Girolami, Tassi Attila és Tiago Monteiro vezeti majd a csapat négy autóját a WTCR-ben. Azonban történt egy fontos változás is.

    Az elmúlt két évben mind a négy autót a Münnich Motorsport futtatta, míg az első évben, 2019-ben a Tassi-Monteiro páros a hongkongi KCMG csapatot képviselték. A magyar és portugál párosa megbontatlan marad, de idén a Hyundait lecserélő Team Engstler csapat színieben állnak majd rajthoz.

    A két argentín csapatáról hivatalosan nem ejtettek még szót, de várhatóan ők maradnak majd a Münnich Motorsport alkalmazásában.

    A Honda lett az első gyártó, amelyik hivatalos bejelentést tett az idei versenyzőiről, így eddig négy pilóta helye tekinthető biztosnak a 2022-es idényre.

    A Túraautó Világkupa idei szezonja a tervek szerint április elején, Csehországban veszi majd kezdetét.

  • Jean-Baptiste Ley lett a WTCR új igazgatója

    Jean-Baptiste Ley lett a WTCR új igazgatója

    A Discovery Sports Events, a Túraautó Világkupa promótereként bejelentette Jean-Baptiste Ley kinevezését a WTCR igazgatói posztjára a 2022-es szezon előtt.

    Ley, korábban a rali Európa-bajnokságnál dolgozott, és ő veszi át a korábban Xavier Gavory által betöltött pozíciót. Gavory a PURE ETCR-ben vállalt kötelezettségei mellett töltötte be ezt a szerepet, az újonnan átnevezett eTouring Car World Cup irányítására fog koncentrálni.

    A vezetői struktúrán belül egy másik kinevezéssel Marc Minari – aki korábban a WTCR paddockjában, valamint a FIM Endurance Világbajnokságban és a Le Mans-i 24 órás versenyen is dolgozott – Felipe McGough-t váltja a ügyvezető produceri pozícióban.

  • Fontos változások várhatók a WTCR-ETCR viszonylatban

    Fontos változások várhatók a WTCR-ETCR viszonylatban

    Már idén lépést tett a WTCR a fenntarthatóság felé a bioüzemanyaggal, de a meghajtás terén még változhatnak a dolgok az elkövetkezendő években.

    Az AutoHebdo készített interjút a sorozat ügyvezető igazgatójával, Xavier Gavoryval, és szó esett a világkupa jövőjéről, és az elektromos világkupával (ETCR) való kapcsolatáról is.

    „Meg kell könnyítenünk a nézőknek, hogy megérthessék a rendszert.” – mondta az idén függetlenebbé váló – utóbbi – sorozatról. – „Már bevált módszereket alkalmazunk arra, hogy megerősítsük a verseny jellegét. Nem lesznek többé menetek, negyed- és elődöntők. Nem sorsoljuk majd a rajtsorrendet, rendes időmérő lesz. Meg akarjuk tartani a látványos dolgokat, de közben érthetőbbé is szeretnénk tenni az egészet.”

    WTCR, ETCR, racingline.hu
    Fotó: Kaiser Erika

    Az FIA-nál egyre több sorozat tér át az elektromos meghajtás felé: a WEC (Endurance Világbajnokság) esetében ez már évek óta bevett szokás, idén a WRC (Rali Világbajnokság) is beveti a hibrideket, de a WRX (Ralikrossz Világbajnokság) esetében is feltörekvőben van már az elektromos kategória.

    Ha a WTCR is meglépné ezt, talán az lenne a megfelelő út a 2017 végén elveszített világbajnoki rang visszaszerzése felé. Azonban a TCR kategória előnyét pont a sok gyártó jelenléte és az alacsony költségek jelentették. Ezzel pedig szembe menne a drágább technológia bevezetése.

    „Vannak már projektjeink.” – jegyezte meg sejtelmesen Gavory. – „A közeli jövőben átalakul majd a világkupa. Nem lesz teljesen elektromos, mint az ETCR, de látható lesz a változás. Tavaly bevezettük a bioüzemanyagot, de ez még nem elég, a WTCR 2023 után hibrid lehet.”

    A francia kiemelte, az új, 2022-es versenynaptár változásainak is örül. Hazai ikonikus versenyét, Paut emelte ki, de szót ejtett Vila Real visszatéréséről és Szocsi hosszútávú szerződéséről is.

  • Michelisz 25. lett a 2021-es túraautós rangsorban

    Michelisz 25. lett a 2021-es túraautós rangsorban

    Miután a tavaly nem került fel a touringcartimes.com top 30-as listájára, Michelisz Norbert idén 25. lett a szakportál összehasonlítása szerint.

    A magyar versenyző 2017-ben el is nyerte a legjobbnak járó címet, három éve, kupagyőztes szezonjában pedig negyedik volt.

    Tavaly 8. lett a világkupán, a WTCR pilóták közül azonban kilencedikként rangsorolták. Micheliszen és az előtte végzőkön kívül az idei TCR Germany bajnok Luca Engstler, illetve a TCR Europe-ban is rajthoz álló Tom Coronel fért még fel a listára.

    A Zengő két pilótája is említésre került: a Pure ETCR első bajnoka, Mattias Ekström a 6., a TCR Europe bajnok Mikel Azcona pedig 4. helyen szerepel.

    Érdekesség, hogy az előző évekkel ellentétben a DTM pilóták ezúttal nem kerültek fel a listára. A különböző TCR sorozatok mellett a brit BTCC, a svéd STCC, illetve az ausztrál Supercars bajnokság pilótáit hasonlították össze.

    Egyetlen női versenyzőként az STCC-ben csapattársa mögött másodikként végző Mikaela Åhlin-Kottulinsky szerepel a rangsorban. A svéd hölgy emellett az Extreme E mezőnyét is erősítette, Jenson Button csapatával harmadik lett a pontversenyben.

    A lista élén ezúttal a Supercars bajnokságot toronymagasan nyerő Shane van Gisbergen végzett.

    Az idei WTCR és Pure ETCR pilóták rangsorolása:
    # Versenyző Sorozat
    3 🇫🇷 Yann Ehrlacher WTCR
    4 🇪🇸 Mikel Azcona
    WTCR, TCR Europe, Pure ETCR
    6 🇸🇪 Mattias Ekström Pure ETCR
    7 🇫🇷 Jean-Karl Vernay
    WTCR, Pure ETCR
    10 🇺🇾 Santiago Urrutia
    WTCR, TCR South America
    12 🇧🇪 Frédéric Vervisch WTCR
    17 🇦🇷 Esteban Guerrieri WTCR
    20 🇫🇷 Yvan Muller WTCR
    23 🇩🇪 Luca Engstler
    WTCR, TCR Germany
    25 🇭🇺 Michelisz Norbert WTCR
    29 🇳🇱 Tom Coronel
    WTCR, TCR Europe