Kategória: WTCR

  • 17 autóból áll majd a WTCR mezőnye, és lesz szabadkártyás is

    17 autóból áll majd a WTCR mezőnye, és lesz szabadkártyás is

    Kissé visszaesett az autók száma tavalyhoz képest, de ugyanakkor a magyar WTCR versenyzők aránya növekedett…

    2021-ben mind az öt gyártó négy-négy autóval képviseltette magát a sorozatban, idén azonban a Hyundai és a Cupra is felezte jelenlétét. Ezzel szemben a Lynk & Co egy extra autót is biztosít Ma Qing Hua számára.

    Íme a lista:
    # Pilóta Csapat Autó
    1 🇫🇷 Yann Ehrlacher
    Cyan
    Racing
    Lynk & Co
    03 TCR
    100 🇫🇷 Yvan Muller
    55 🇨🇳 Ma Qing Hua
    11 🇸🇪 Thed Björk
    12 🇺🇾 Santiago Urrutia
    9 🇭🇺 Tassi Attila
    Team
    Engstler
    Honda
    Civic Type R TCR
    (FK8)
    18 🇵🇹 Tiago Monteiro
    29 🇦🇷 Néstor Girolami
    Münnich
    Motorsport
    86 🇦🇷 Esteban Guerrieri
    96 🇪🇸 Mikel Azcona
    BRC
    Squadra Corse
    Hyundai
    Elantra N TCR
    5 🇭🇺 Michelisz Norbert
    16 🇧🇪 Gilles Magnus
    Comtoyou
    Racing
    Audi
    RS 3 LMS
    17 🇫🇷 Nathanaël Berthon
    25 🇲🇦 Mehdi Bennani
    33 🇳🇱 Tom Coronel
    79 🇬🇧 Rob Huff
    Zengő
    Motorsport
    Cupra
    León Competición TCR
    99 🇭🇺 Nagy Dániel

     

    Nagy Dani az egyetlen, aki korábban csak szabadkártyásként versenyzett sorozatban, rajta kívül már említett kínai versenyző és Mehdi Bennani számít majd visszatérőnek.

    Míg a Lynk & Co és a Honda nem változtatott a felállásán, az Audi meglepetésre elengedte a WTCR-ből húzóemberét – és egyben a bajnokság tavalyi második helyezettjét – Frédéric Vervisch-t.

    A téli szezon nagy átigazolása Mikel Azcona volt, aki a Cupra gyári versenyzői státuszából lett Michelisz Norbert csapattársa.

    Ezen a 17 autón felül szabadkártyás versenyzők is részt vehetnek majd egy-egy hétvégén, az idénynyitón, Pauban már van is erre jelentkező.

    Az ötszörös francia túraautó bajnok, Éric Cayrolle a Comtoyou Audiját fogja vezetni. 13 éve után fog ismét túraautót vezetni a WTCC-ben, azóta főleg GT4-es versenyeket szerepelt.

    „Nehéz dolgom lesz, de nincs célom azon kívül, hogy jól érezzem magam. A verseny előtt már Vallelungában teszteltem az autót. Körül-belül 50 kört mentem, tehát megértem valamennyire az autót. De ami fontosabb, ismerem Paut, ez pedig elengedhetetlen egy ilyen helyen.”

  • Világbajnokkal és harmadik magyar pilótával indul a Zengő a WTCR-ben

    Világbajnokkal és harmadik magyar pilótával indul a Zengő a WTCR-ben

    A Zengő Motorsport immár a Cupra gyári támogatása és ETCR program nélkül indul a WTCR-ben, két pilótájuk a tavalyról visszatérő Rob Huff, illetve Nagy Dániel lesznek.

    A bejelentéssel biztos lett, hogy 2020 óta folyamatosan, így idén is lesz magyar csapat a világkupán, honfitársaink száma pedig – Tassi Attila és Michelisz Norbert után – háromra növekedik a mezőnyben.

    „Nem akarok ígérgetni azzal kapcsolatban, mit érhetünk el, majd meglátjuk. Mindenesetre nagyon bízunk a két pilótánkban, Rob Huffban és Nagy Daniban.” hárította Zengő Zoltán a találgatásokat a versenyképességükkel kapcsolatban.

    „Huffy révén tapasztalat, tehetség és tudás birtokában vagyunk, és tudjuk, ő mindent ki tud hozni az autóból és magából is. Ugyanakkor motiválni fogja Danit is a fejlődésre, miközben segít is neki. Szerintem ez így nagyon jó felállás, egy korábbi bajnokkal és egy fiatal magyarral.”

    Rob Huff, Zengő Motorsport, Cupra, WTCR, racingline.hu
    Fotó: Kaiser Erika

    Huff tavaly csatlakozott a csapathoz, és bár csak 18. lett a bajnokságban, futamgyőzelemmel zárta a szezont.

    „Van az a mondás, hogy csak olyan jó vagy, mint az utolsó versenyed, és azt megnyertük.” – jelentette ki a brit.

    „A Zengővel már vagyunk annyira bölcsek, hogy lássuk, nem lesz egyszerű a szezonkezdet, mert minden az utolsó pillanatban jött össze, de semmi sem lehetetlen.

    Az autóban és a képességeinkben bízunk, úgyhogy innentől csak rajtunk áll, hogy mindent beleadjunk az első versenytől kezdve. Márpedig ezt tervezzük. De a WTCR egy világszintű széria, a legjobb pilótákkal és csapatokkal, nagy kihívást jelentő pályákon.”

    Nagy Dániel, Nagy Dani, Zengő Motorsport, Cupra, Pure ETCR, racingline.hu
    Fotó: Pure ETCR

    Nagy Dani egy ETCR-ben töltött év után most először megy teljes szezont, mióta WTCR-nek hívják a sorozatot. Mindössze egy hétvégén, 2018-ban a Hungaroringen szerepelt, amikor is dobogóval zárt.

    „Rob már az elejétől fogva kedves volt velem, amikor a WTCC-ben a mezőny végén kullogtam egy régi autóval. – emlékszik vissza a Zengő pilótája. – Már most sokat segít, ez számomra egy nagyon jó lehetőség az egyik túraautós legendától tanulni. Sokat jelent, és remélhetőleg folytatom a korábbi években megkezdett fejlődésemet.

    Szeretnék legalább egy versenyt nyerni, de a motorsport nem könnyű, az elején még meg kell ismerkednünk az autóval, a gumikkal és a pályák némelyikével. Azt szeretném, hogy elmondhassam, hogy mindent kiadtam magamból.”

  • Cupra: valószínűleg nem lesz több benzines autónk

    Cupra: valószínűleg nem lesz több benzines autónk

    Az ETCR spanyol márkája, a Cupra tavaly még a Zengő Motorsporttal ugyan részt vett a WTCR-ben is, de egyre jobban inkább az elektromos szakágra koncentrálnak.

    Idén a címvédő Mattias Ekström csapata, az EKS váltja Zengőéket az ETCR autók felkészítésében. A svéden kívül a Cupra gyári pilótája, Jordi Gené marad a sorozatban. Melléjük pedig a Formula E-ben is megforduló Tom Blomqvist és Patrick Tambay fia, Adrian érkezik.

    A spanyolok már bejelentették, hogy gyári csapatként nem folytatják a WTCR-ben, csak támogatás nyújtanak az esetleges ügyfélcsapatoknak. Xavi Serra, a spanyolok technikai igazgatója a TouringCarTimes kérdésére, miszerint a León Competición volt-e az utolsó hagyományos autójuk, így válaszolt:

    „Nehéz még teljesen biztos választ adni, de lehetséges. Most éppen a váltás közepén vagyunk az utcai autókat illetően is.”

    A SEAT koncepciója jelentette anno a TCR kategória alapját a SEAT León Racerrel de Cupra márkanévvel folytatták a programot. Az ETCR-ben is úttörő szerepet vállaltak, először az e-Racer mutatkozott be.

    „Forradalmasítani akarjuk a klasszikus értelemben vett versenyzést, úgy véljük, ez lehetséges. Kellemesen csalódtunk, mert a következő lépést jelentő első ügyfelünk (nem a gyári), már érdeklődött, és konkrét javaslatokkal állt elő nemzeti és regionális szinten.”

    Boldizs Bence, Jordi Gené, Zengő Motorsport, Cupra, WTCR, racingline,hu
    Fotó: Photo Clément Luck/DPPI/FIA WTCR

    Ami a Zengőt és a benzines program hiányát illeti, a Cupra embere így magyarázta a döntést:

    „Nem szakítottunk velük, ez mindössze a Cupra kivonulásának része, hogy hivatalosan nem leszünk a WTCR-ben.

    Nem hagyjuk el a vásárlóinkat a hagyományos bajnokságokban, nemzeti szintem erős támogatást nyújtunk. Viszont világszinten váltunk a benzinről elektromosságra. Ha valaki a mi autóinkat akarja használni, továbbra is segítünk nekik, bármilyen szinten is induljanak.

    Ha indul valaki [a WTCR-ben Cuprával], akkor a Zengő lesz az. Még sok döntést hoznak meg az utolsó pillanatban, ezen a héten is, pedig már csak fél hónap van hátra a szezonkezdetig. Minden a kezükben van, a döntés az övék.” – összegezte Serra.

  • Michelisz és Kiss Norbi együtt: a Super Racing Fesztivál menetrendje

    Michelisz és Kiss Norbi együtt: a Super Racing Fesztivál menetrendje

    A hazai motorsport két jelenlegi két legnagyobb alakja, Michelisz és Kiss Norbi egyazok hétvégén szerepelhetnek majd a hazai versenyükön.

    A Hungaroring nyilvánosságra hozta a júniusi Super Racing Fesztivál időbeli beosztását: a Túraautó Világkupa (WTCR) és elektromos változata (ETCR) mellett a Kamion Európa-bajnokság mezőnye látogat majd ugyanazon hétvégén a mogyoródi pályára.

    Nálunk a világon… másodszor

    A három fő sorozaton kívül igazi kuriózum várja majd a helyszínre kilátogatókat. Egy újdonsült bajnokság mindössze második hétvégéjére kerül ugyanis sor. Az ETCR betétsorozatáról, az ERA-ról (avagy Electric Racing Academyről) van szó.

    Az ERA az első, kifejezetten épített pályákon versenyző elektromos formaautó sorozat lesz, ami előttünk Isztambulban esik majd túl a bemutatkozáson.

    Magyar érdekeltség szünet nélkül

    Kiss Norbi címvédőként érkezik majd meg a magyar pályára, ahol a Kamion Európa-bajnokság (ETRC) második hétvégéjét rendezik idén, Misano után. Balu, az ominózus kamion idén is piros festést kap, jól felismerhető lesz a 15 fős mezőnyben.

    Tassi Attila révén már januárban biztos volt, hogy nem marad magyar pilóta nélkül a Túraautó Világkupa. A fiatal versenyző javítana eddigi statisztikáján: a Hungaroringen eddig a legjobbja egz ötödik hely volt.

    A hétvége harmadik magyar résztvevője, Michelisz Norbert kettős programot fut majd, hiszen a WTCR mellett az elektromos világkupán is megméretteti majd magát.

    Ezzel szinte szünet nélkül lesz magyar pilóta a pályán, a szombati első edzéstől a vasárnapi utolsó versenyig.

    A verseny megtekintése ingyenes lesz mindkét napon.

    A program:

    Szombat, 06.11.
    08:30 – 08:40 FIA ETCR 1. időmérő
    08:55 – 09:05 FIA ETCR 2. időmérő
    09:15 – 10:00 FIA WTCR 1. szabadedzés
    10:20 – 10:35 ERA 1. időmérő
    10:55 – 11:10 ERA 2. időmérő
    11:35 – 12:05 GOODYEAR FIA ETRC 1. verseny
    12:25 – 12:35 FIA ETCR 1. időmérő
    12:50 – 13:00 FIA ETCR 2. időmérő
    13:10 – 13:40 FIA WTCR 2. szabadedzés
    15:05 – 15:13 FIA ETCR 1. negyeddöntő
    15:21 – 15:29 FIA ETCR 2. negyeddöntő
    15:35 – 16:35 FIA WTCR időmérő
    17:00 – 17:25 ERA 1. verseny
    17:45 – 17:53 FIA ETCR 1. negyedöntő
    17:56 – 18:04 FIA ETCR 2. negyeddöntő
    18:55 – 19:25 GOODYEAR FIA ETRC 2. verseny
    20:05 – 20:13 FIA ETCR 1. elődöntő
    20:21 – 20:29 FIA ETCR 2. elődöntő
    Vasárnap, 06.12.
    08:35 – 09:00 ERA 2. verseny
    09:10 – 09:30 GOODYEAR FIA ETRC 2. időmérő
    09:35 – 09:45 GOODYEAR FIA ETRC 2. Super Pole
    10:10 – 10:18 FIA ETCR 1. elődöntő
    10:26 – 10:34 FIA ETCR 2. elődöntő
    11:20 – 12:00 FIA WTCR 1. verseny
    12:35 – 13:05 GOODYEAR FIA ETRC 3. verseny
    14:11 – 14:26 FIA ETCR
    DHL Super döntő
    15:15 – 15:45 GOODYEAR FIA ETRC 4. verseny
    16:30 – 17:05 FIA WTCR 2. verseny
    18:21 – 18:36 FIA ETCR
    DHL Super döntő
  • A Comtoyou Racing Audikban: Bennani, Coronel, Berthon és Magnus

    A Comtoyou Racing Audikban: Bennani, Coronel, Berthon és Magnus

    A Comtoyou Racing négy Audi RS 3 LMS versenyautóval tér vissza az FIA WTCR rajtrácsára a 2022-es szezonban: Mehdi Bennani, Tom Coronel, Gilles Magnus és Nathanaël Berthon lesznek a pilótáik. Francois Verbist, a Comtoyou Racing csapatvezetője így nyilatkozott:

    „A Comtoyou Racing kezdete óta, Jean Michel irányításával az volt a célunk, hogy a folytonosságra és a lojalitásra összpontosítsunk versenyzőinkkel és partnereinkkel Ezért is örülök annak, hogy az ötödik egymást követő szezonban is jelen lehetünk a WTCR-ben, az Audi Sport fő partnereként.”

    A csapat pilótafelállása 2021-ből szinte változatlan marad, kivéve az, hogy a marokkói Bennani visszatér, aki a tavalyi második helyezett Frédéric Vervisch-t váltja. Bennani 2020-ban a Comtoyou Racing színeiben szerezte meg a TCR Europe bajnoki címét, tavaly a Sebastien Loeb Racing színeiben versenyzett a TCR Europe-ban, és az ötödik helyen végzett. Legutóbb 2019-ben indult a WTCR-ben, amikor a 25. helyen végzett az SLR színeiben. Így folytatta Verbist:

    „Az, hogy Gilles-szel, Nathanaëllel és Tommal folytathatjuk a közös munkát, egy logikus lehetőség volt. A negyedik versenyzőnkkel is nagyon boldog vagyok, hiszen 2020-ban Mehdivel megszereztük a bajnoki címet a TCR Europe-ban. A szezon előtti tesztjeink jól sikerültek, és elégedett vagyok a technikai csapatunk munkájával és a négy pilótám teljesítményével. Nagyon várom, hogy elkezdjük a küzdelmeket Pau utcáin”.

    A Comtoyou Racing nevezésével 15-re emelkedik az eddig megerősített autók száma a 2022-es FIA WTCR mezőnyben.

  • A nézők számára ingyenes lesz a Super Racing Fesztivál

    A nézők számára ingyenes lesz a Super Racing Fesztivál

    Fantasztikus, nagyszabású program állt össze a június 11-12-i hétvégére, a Hungaroringen tartandó Super Racing Fesztiválra, amelyen négy különböző sorozat versenyzői mérik össze gyorsaságukat. A HUMDA és a Hungaroring közös rendezvényre ingyenes a belépés.

    Napjaink két, nemzetközi szinten is ismert és elismert magyar autóversenyzője, a túraautó-világkupa-győztes Michelisz Norbert és a háromszoros kamion Európa-bajnok Kiss Norbert is „ringbe száll” a Hungaroringen június 11-12-én tartandó Super Racing Fesztiválon.  S ha a két sztárversenyző részvétele önmagában nem lenne elég vonzó (bár tudjuk, hogy a technikai sportok szerelmesei számára nagyon is az), ráadásként a rendezvény ingyenes lesz a nézők számára.

    A versenyhétvége a Hungaroring Sport Zrt. és a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közös eseménye, így a két cég a szervezésben és az előkészületekben is együttműködik, ennek a kooperációnak köszönhető az is, hogy ingyenes lesz a rendezvény.

    „Nagyon örülünk, hogy részt vehetünk a Super Racing Fesztivál szervezésében és előkészítésében, amelyben a Hungaroring kiváló partnernek bizonyult – nyilatkozta Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója. – Az Ügynökség számára nagyon fontos, hogy ezen a komplex rendezvényen négy különböző sorozat futamát tartják meg a hétvégén. A tradicionális sorozatok mellett két elektromos meghajtású sorozat futamait is, ez összhangban van a HUMDA működéséi irányaival, és egyértelműen a jövőbe mutat. Kiegészítő rendezvényként mobilitási konferencia, elektromos járművek kiállítása és a gyermekek közlekedésbiztonságának növelését elősegítő road-show színesíti a hétvége programját.”

    Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint nagyszabású technikaisport-fesztiválra, a magyar autósport ünnepére készül a magyar F1-es pálya, ahol a közönség láthatja a jelenkor két legnépszerűbb magyar versenyzőjét.

    „Fantasztikus program állt össze a Super Racing Fesztiválra, számunkra mindig is nagyon fontos volt, hogy magyar pilótákkal teletűzdelt nemzetközi sorozatokat hozzunk el a pályánkra. Most ez egy nagy, ingyenes rendezvény keretében valósul meg, aminek nagyon örülünk, hiszen a magyar szurkolók – és egyáltalán az autósport-rajongók – számára ez igazi csemege lesz. Bízom benne, hogy méltó felvezetése lesz ez a versenyhétvége az idei teltházas Formula 1-es Magyar Nagydíjnak.”

    Michelisz Norbert az ötödik szezonját kezdi meg a Hyundai színeiben (ezzel a márkával szerezte meg a világkupa-győzelmet is), ráadásul két sorozatban, hiszen a túraautó-világkupa mellett rajthoz áll az elektromos túraautó-sorozatban, az ETCR-ben is.

    „Régóta vártam egy olyan jó hírre, mint amilyen az, hogy a nézők számára ingyenes lesz a futam, így sokkal inkább családi rendezvény hangulata lesz a Super Racing Fesztiválnak – mondta Michelisz Norbert. – Ha jól emlékszem, az első WTCC-s év is ingyenes volt számukra, talán ennek is köszönhető, hogy hatalmas embertömeg és leírhatatlan hangulat volt a versenypályán, a mai napig felejthetetlen pillanatokkal. Nehéz szavakkal leírni, ami akkor a Ringen történt, így mindenkit csak arra buzdítok, hogy ha volt már itt, akkor jöjjön megint, ha pedig nem, akkor próbálja ki. Mindenki, aki egy kicsit is érdeklődik a versenyautók iránt, megtalálja majd itt a szórakozását. Ami engem illet, számomra nagyon sűrű lesz a hétvége, mert két sorozatban is versenyzek, kis túlzással az egyik autóból kiszállok, és már bele is ülök a másikba, de azért remélem, arra is lesz időm, hogy a szurkolókkal találkozzak.”

    Kiss Norbert tavaly a Révész Racing színeiben nagy sikereket ünnepelt a Hungaroringen, az év végén pedig megszerezte harmadik Európa-bajnoki címét.

    „Nagyon örülök, hogy folytatódik a szép hagyomány a Super Racing Fesztivállal, és hogy újra nagy, közös versenyhétvége lesz a Ringen – nyilatkozta Kiss Norbert. – A tavalyi hazai verseny jól sikerült, volt egy kis technikai hibánk, de kimozogtuk, és nagyon gyorsak voltunk, maximálisan kiaknáztuk a hazai pálya előnyét, és szeretnénk ezt megtenni az idén is. Április elején már teszteltünk a Hungaroringen, és megyünk a jövő héten is – mi nem járunk külföldre, a hazai pálya tökéletes a felkészülésre. A köridőket látva optimista vagyok, és egyáltalán nem bánom, hogy mindenki az én skalpomra vadászik, mert mindig az volt a célom, hogy nyerjünk, amikor pedig nyertünk, akkor az, hogy megvédjük a címünket. Most sincs ez másként. Az ellenfelekkel igazából nem foglalkozom, úgy gondolom, ha magunkra figyelünk, és a saját dolgunkat jól végezzük, jól felkészülünk és kihasználjuk a lehetőségeinket, harcban leszünk a bajnoki címért.”

    Amint az a nyilatkozatokból is kiderül, a túraautó-világkupa (Tassi Attila személyében még egy magyar résztvevője biztosan lesz a sorozatnak) és a kamion Európa-bajnokság futama mellett betétfutamként láthatják a nézők az elektromos TCR-sorozat (amelyben Michelisz Norbert is rajthoz áll), valamint az elektromos formulaautó-sorozat, az ERA versenyeit, ami „valódi csemege” az autósport rajongói számára.

    A Super Racing Fesztivál a nézők számára a nézőtérre ingyenes, ugyanakkor korlátozott számban hamarosan elérhetőek lesznek paddock-belépők a gpticketshop.hu oldalon – a hétvégi paddock-bérlet ára 5000, a napi paddock-jegyé pedig 3000 forint lesz.

  • Tassi Attiláék is bemutatták a 2022-es WTCR autójuk festését

    Tassi Attiláék is bemutatták a 2022-es WTCR autójuk festését

    A Hondára váltó Team Engstler leleplezte a túraautó-világkupa 2022-es szezonjában használandó festését. Tiago Monteiro és Tassi Attila Civic Type R-je a névadó szponzor LIQUI MOLY színeiben fog futni, a festést pedig a belga művész, Vanuf tervezte, aki már számos hivatalos festést tervezett a Honda túraautó programjaihoz

    A csapat már keményen tesztel az új szezon előtt, amely Pau utcáin kezdődik, a jövő hónap elején. Franz Engstler csapatfőnök, így nyilatkozott:

    „Nagyon várjuk a Hondával és a JAS Motorsporttal való együttműködést, és büszkék vagyunk arra, hogy hosszú távú partnerünk, a LIQUI MOLY egy újabb évben velünk képviselteti magát a WTCR-ben. Hálásak vagyunk a Honda partnerének, a JAS Motorsportnak a kiváló támogatásáért is! Köszönet illeti partnereinket is, a Pagid Racinget, az Eibachot és a RECARO-t, akik szintén technikai támogatást adnak nekünk ezen programban. Tiagóval és Attilával olyan pilótapárosunk van, akikkel erősen képviseltetjük magunkat. Az első tesztek megmutatták, hogy mennyire hasznos a kettejük tapasztalata. Az egész istálló keményen dolgozik, és már nagyon várjuk a szezon kezdetét Pau-ban.”

  • Yvan Mullerről elnevezett kanyarral is bővül a WTCR versenynaptára

    Yvan Mullerről elnevezett kanyarral is bővül a WTCR versenynaptára

    Miután a cseh és az orosz hétvégét is törölték a WTCR-ben, két új európai helyszín került a 2022-es versenynaptárba.

    A két új forduló az európai szezon végére került, a három ázsiai verseny elé.

    „Amikor bejelentettük, hogy Csehországba és Oroszországba sem megyünk idén, rögtön ígéretet tettünk arra, hogy minél hamarabb helyettesítő versenyeket szervezünk, és bejelentjük őket, amint megvan a Motorsport Világtanács (WMSC) jóváhagyása.” nyilatkozta a bejelentésről Jean-Baptiste Ley, a WTCR igazgatója.

    „Nagyon elégedettek vagyunk azzal, hogy az FIA és helyi promóterek segítségével véglegesíteni tudtuk az új versenyeket. Mindkét helyszín új lesz a WTCR számára, ezzel egy új izgalmi tényezőt viszünk a pályára, ami megkavarja majd a versenyeket.”

    Olaszország Tarquini visszavonulása ellenére visszatér, de nem a tavalyi verseny helyszínére, Adriára, hanem az első Motorsport Játékok és ETCR forduló helyszínére, Vallelungába látogat majd a mezőny.

    A másik pálya a francia Anneau du Rhin lesz, ezzel az első és utolsó európai versenyre is a címvédő Yann Ehrlacher hazájában kerül majd sor.

    „Vallelunga már bejáratott túraautós helyszín. Anneau du Rhin pedig Elszász rágióba tekint nekünk betekintést, ami folyamatosan szerepet játszik az autóipar történéseiben. Innen érkezett a WTCR két legsikeresebb pilótája, Yvan Muller és Yann Ehrlacher is, akik már hat bajnoki címmel rendelkeznek.”

    A francia pálya különlegessége, hogy a majd használt, 3,7 km-es vonalvezetésen is megtalálható az Yvan Mullerről elnevezett sikán, méghozzá közvetlenül a Loeb-kanyar előtt.

    A WTCR idei versenynaptára:
    Dátum Forduló Helyszín
    1 05.08. 🇫🇷 Franciaország Pau-Ville
    2 05.28. 🇩🇪 Németország Nordschleife
    3 06.12. 🇭🇺 Magyarország Hungaroring
    4 06.26. 🇪🇸 Spanyolország Aragón
    5 07.03. 🇵🇹 Portugália Vila Real
    6 07.24. 🇮🇹 Olaszország Vallelunga
    7 08.07. 🇫🇷 Elzász Anneau du Rhin
    8 10.09. 🇰🇷 Dél-Korea Inje Speedium
    9 11.06. 🇨🇳 Kína Ningbo
    10 11.20. 🇲🇴 Makaó Guia Circuit
  • Új elnöke lett a Hyundai Motorsportnak

    Új elnöke lett a Hyundai Motorsportnak

    A Hyundai Motorsport bejelentette, hogy Seon-Pyung „Sean” Kim veszi át Scott Noh helyét a vállalat elnöki székében.

    Noh új pozíciót tölt be a Hyundai-nál Koreában, miután eddig felügyelte a vállalat motorsportrészlegét, amely a Túraautó Világkupa és a Rali Világbajnokság címeit szerezte meg, valamint az ETCR eTouring Car Világkupa első gyártóinak egyike lett, amely elkötelezte magát a szériában. Így nyilatkozott:

    „Nagyszerű lehetőség és tapasztalat volt, hogy a Hyundai Motorsporttal dolgozhattam, egy erős csapattal, akikkel sok emlékezetes pillanatot tölthettem. Megtiszteltetés volt ezt a csapatot két gyártói címhez juttatni a WRC-ben, és a tervezett költözés részeként visszatérek Koreába egy új kihívásért, az Alzenauban eltöltött idők boldog emlékeivel a hátam mögött.”

    Kim két évtizedes tapasztalatot visz magával a járműfejlesztés területén, és több évet dolgozott annak a csapatnak a tagjaként, amely a Hyundai WRC-bevezetésének előkészítésében segédkezett. Új szerepében Kim a WRC, a WTCR és az ETCR folyamatban lévő programjait fogja irányítani, és felügyeli a Hyundai ügyfélversenyzői részlegét is. Ennyit tett hozzá:

    „Nagy örömmel veszem át Scott-tól a Hyundai Motorsport elnöki szerepét, és folytatom azt a munkát, amelyet az elmúlt négy évben olyan sikeresen irányított. Abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy már 2014-ben is dolgozhattam a járműfejlesztésen a WRC-be való nevezésünk előkészítése során, így az évek alatt végignézhettem, ahogy a vállalat egyre erősebbé válik. Izgalmas időket élünk a Hyundai márkánál, hiszen a hibrid technológia a WRC-ben és az elektromos versenyzés az ETCR-ben releváns technológiatranszfert teremt a motorsport és a nagyteljesítményű személyautóink között.”

  • Michelisz szerint tavaly az Elantra még nem volt a határon

    Michelisz szerint tavaly az Elantra még nem volt a határon

    A BRC Racing Team pilótája, Michelisz Norbert az új autó a második évben sokat javulhat, és egyenletesebb teljesítménnyel a bajnoki címre is lesz esélyük.

    Az Elantra tavaly váltotta az i30-at, és négy győzelmet aratott, a magyar versenyzővel a volán mögött Mostban.

    „Többé-kevésbé ugyanaz lesz az autó. – nyilatkozta a 2019-es WTCR bajnok a TouringCarTimes-nak. – Gyakorlatilag nulláról kezdtünk a 2021-es teszteken. Sok volt az autóban, de nem tudtuk belőle kihozni a maximumot minden hétvégén.

    Így, egy évvel a hátunk mögött – és annak megfelelő adatmennyiséggel – nem tettük gyorsabbá az autót, de megértettük. Ezzel hétvégéről-hétvégére, pályáról-pályára kiegyensúlyozottabbak leszünk. Az autóban rejlő lehetőségek sem változtak, mindössze jobban ki tudjuk majd használni őket rendszeresebben.”

    A magyar versenyző kiemelte, már év elejétől szükség van a jó eredményekre. De a téli időszakban elvégzett munkával szerinte sikerült betoldozni az autó gyengepontjait.

    „Tavaly a Nürburgringen jobb volt az autó, mint reméltük, aztán Estorilban nem annyira. Az időmérőn szenvedtünk, a versenyeken nem. Aztán ugyanúgy váltakoztak az eredmények. A Hungaroringen és az Adrián sem voltunk olyan jók, mint lehettünk volna.

    Ha a bajnokságért akarsz küzdeni, akkor kiegyensúlyozott autóra van szükség. Persze, jó az, ha gyors a gép, de még fontosabb, hogy megértsük, és a legjobbat hozzuk ki belőle.” – emelte ki még egyszer Michelisz.

    A Hyundai idén csak két autót indít, és egy új csapattárs, Mikel Azcona csatlakozott a koreai márkához.