Kategória: WTCR

  • A Goodyear nem azonosított gyártási hibákat a Nürburgring-botrány után

    A Goodyear nem azonosított gyártási hibákat a Nürburgring-botrány után

    A Goodyear technikai abroncselemzést végzett az FIA Túraautó Világkupa nürburgringi versenyhétvégéjét követően, és kijelentette, hogy nem talált gyártási problémákat.

    A német pályán rendezett versenyeket nem sokkal a tervezett rajt előtt törölték, mivel a szabadedzések és az időmérő során számos gumiprobléma merült fel. A Goodyear ma közleményt adott ki, amelyben megerősítették, hogy nem találtak gyártási hibákat, de a hétvégi hungaroringi versenyhétvégére alternatív abroncsspecifikációt vezethetnek be:

    „A Goodyear szorosan együttműködött a WTCR – FIA Túraautó Világkupa versenyen résztvevő összes gyártó ügyfélversenyzői részlegével, hogy megoldást találjanak a közelgő magyarországi versenyhétvégére. A német első és második futamának törlése óta végzett átfogó műszaki elemzés nem állapított meg gyártási problémákat a specifikációval kapcsolatban. Az elkövetkező napokban születik döntés arról, hogy a tervezett specifikációt vagy egy, a más bajnokságokban használt alternatív specifikációt használunk-e majd.”

    Előzetesen pénteken 14:10-kor egy további szabadedzésre kerül sor a Hungaroringen, amely a gumik kiértékeléséhez kapcsolódik.

  • Coronel: 33 motorsportos évem alatt még soha nem láttam ilyet

    Coronel: 33 motorsportos évem alatt még soha nem láttam ilyet

    A Comtoyou Racing versenyzője, Tom Coronel utalt rá, hogy nem volt veszélyhelyzet a Nürburgringen, annak ellenére, hogy a Túraautó Világkupa szervezői mindkét futamot törölték a gumikkal kapcsolatos aggodalmak miatt. A WTCR-csapatok és az Eurosport Events tisztviselői között szombat reggel tartott megbeszélés után született meg a döntés a futamok lefújásáról, miután több istálló is gumikárosodásról számolt be az edzések és az időmérő alatt.

    Coronel a lefújás előtt a 14. rajtkockából indult volna a két futamon, és elmondta a TouringCarTimesnak, hogy a helyzet példátlan a pályafutása során:

    „A motorsportban eltöltött 33 év alatt még soha nem láttam ilyet, hogy így döntsenek. Kiakadtam, nem tudom, hogyan magyarázhatnám meg ezt a helyzetet a szponzoraimnak és partnereimnek.

    Tudjuk, hogy a Nürburgring erősen igénybe veszi a gumikat, a múltban is voltak gondok a Yokohamával. A Schweden Kreuz kanyarban robbant szét a gumim, amikor korábban kiestem.”

    Coronel azt is hangsúlyozta, hogy bár néhány riválisa vibrációról számolt be, még mindig lett volna lehetőségük megállni. A holland fenntartotta, hogy hajlandó lett volna versenyezni:

    „Nem lett volna veszélyes versenyezni, ha érezted volna a vibrációt, akkor meg lehetett volna állni. Persze, hogy versenyezni akartam, de a többiek nevében nem tudok nyilatkozni. A furcsa az, hogy ez a helyzet már régóta fennáll. Ki lesz felelős a veszteségemért? Szerintem a Goodyear. Azt fogják mondani, hogy sajnáljuk. Bocs, de sajnálkozással nem leszünk beljebb.”

    A Goodyear az időmérő után, majd szombat reggel is kiadott egy közleményt, amelyben leszögezte, hogy a WTCR hétvégéjén használt összes gumiabroncsot begyűjti a további elemzések elvégzése érdekében.

    A WTCR idénye két hét múlva a Hungaroringen folytatódik.

  • Törölték a WTCR nürburgringi versenyeit biztonsági okokból

    Törölték a WTCR nürburgringi versenyeit biztonsági okokból

    A pénteki gumiproblémák után szombat reggel született meg a döntés, miszerint nem lesz WTCR verseny Németországban.

    Már a szabadedzéseken előjött a hiba, ráadásul nem is egy márkánál. Két Lynk & Co (Yvan Muller és Santiago Urrutia) mellett két Honda (Esteban Guerrieri és Nestor Girolami) és egy Audi (Gilles Magnus) is gumiproblémába ütközött.

    „Még csak a gyakorláson vagyunk, de már a határon autózunk. panaszolta akkor a címvédő Yann Ehrlacher. – Az a gond, hogy mindenki küzd ezzel, és jelenleg nincs erre megoldásunk. Jó napunk volt, de a végén küzdöttünk a gumikkal, és egy nagyon jó kört kellett megszakítanunk.”

    A Goodyear először a Honda csapataira akarta hárítani a felelősséget, mondván, hogy csak egyéni esetekről volt szó. A japán gyártó erre válaszul közleményt tett közzé, miszerint az összes utasítást betartották, ennek ellenére jelentkezett náluk a hiba.

    Goodyear, WTCR, racingline.hu
    Fotó: Frédéric Le Floch/DPPI/FIA WTCR

    Yvan Muller az időmérő után – amikor több autót is visszahívtak a boxba biztonsági okokból – kijelentette, nem biztos, hogy rajthoz áll majd, mert „nem akar meghalni”.

    Egy másik bajnok, Rob Huff nagy sebességnél ütközött az edzésen, és így nyilatkozott az esetről:

    „Őszintén, senki sem érti, mi a probléma. Arra tippelünk, hogy a gumi felépítése nem passzol az újraaszfaltozott Nordschleifével. A többi csapatot elnézve ők még nagyobb bajban vannak, mint mi. Mi csak szerencsétlenek voltunk, és rajtunk jött ki a dolog.

    Az autó kész lesz holnapra, de nem vagyok benne biztos, hogy lesz WTCR. Még meglátjuk, mi történik ma este.”

    WTCR, racingline.hu
    Fotó: Frédéric Le Floch/DPPI/FIA WTCR

    A túraautó világkupa idei második hétvégéje így korábban véget ér, mindössze az időmérő alapján kiosztott pontokkal változik az összetett állás. Mehdi Bennani szerezte meg a pole-t csapattársa, Magnus szélárnyékának köszönhetően, mögöttük két Lynk & Co, Urrutia és Ehrlacher, valamint Azcona végzett.

    A magyarok közül Michelisz Norbert szerezte meg a legjobb helyet, ő 9. lett.

    A mezőny legközelebb a Hungaroringen áll majd rajthoz, a Kamion Európa-bajnoksággal és az ETCR-rel közös Super Racing Fesztiválon.

  • Nincs tervben a WTCC visszatérése

    Nincs tervben a WTCC visszatérése

    2017-ben rendeztek utoljára világbajnokságot a túraautózásban, azóta TCR szabályrendszer alatt Világkupa titulussal az elit széria.

    Már 2017-ben látszott, hogy a TC1-es, világbajnoki szabályrendszer nem fenntartható, mivel már csak két gyártó, a Honda és a Volvo vett részt, miután a korábbi évben a Citroen és a Lada is kiszállt a szériából.

    2018-ra pedig jött a teljes megújulás, érkeztek a TCR-es autók és megszűntek a szigorúan véve gyári csapatok, ez utóbbi tény miatt veszítette el a világbajnoki rangját, amely így WTCC helyett WTCR néven fut tovább.

    Az FIA túraautózásért felelős bizottságának elnöke Alan Gow kijelentette, hogy egyelőre nincs tervben a korábbi WTCC visszahozatala, mivel nincs érte érdeklődés autógyártói szinten.

    Újraindítani a WTCC-t, mint egy hivatalos gyártói bajnokság nem olyasmi, amit maguk az autógyárak akarnak. Ők egyértelművé tették a számunkra, hogy a TCR-t szeretnék ügyfélcsapatos szinten, ez az a hozzáállás, amit évek óta képviselnek, hasonlóan a GT3-hoz. Továbbra is ügyfél versenyes programban szeretnének részt venni, és a mi részünkről, mint FIA ez teljesen rendben is van.” – vázolta fel az indokot Gow.

  • Ribeiro: a márkák sorban állnak az ETCR ajtaja előtt

    Ribeiro: a márkák sorban állnak az ETCR ajtaja előtt

    Bár a tavalyi három márkához képest nem bővült az ETCR palettája a második szezonra, a Discovery Sports Events első embere, François Ribeiro szerint igenis van érdeklődés a sorozat iránt.

    „Számos márka fejezte ki érdeklődését az Elektromos Túraautó Világkupa felé, de nem tudtak indulni idén az alkatrészek hiánya miatt.” jelentette ki a francia.

    „Először ott volt a Brexit, aztán a COVID, most meg az ukrajnai háború. 21%-kal csökkent a piac a tavalyihoz, és 42-vel a koronavírus előtti értékhez képest. Eközben pedig az elektromos alkatrészek ára jelentősen emelkedett.

    Nehéz a helyzet, például, ha akkumulátorokra van szükségünk 2023-ra, akkor a jövő hónapban már rendelnünk kéne. Vannak gyártól, akik jönnének, de ki kell várnunk, hogy hogyan alakul a helyzet.”

    A tavalyi évhez képest nagyobb függetlenséget kapó ETCR-re ráférne a vérfrissítés. Főleg mivel a nagytestvér WTCR-ben két márka is visszább fogta idén a jelenlétét.

    „Én mindig azt mondtam, egyik sorozatnak sem kéne a másik felé kerekednie. Mindkettőben ugyanaz az alapelv, az ügyfél alapú versenyzés. Mindkét technológiának lesz jogosultsága és tere ahhoz, hogy egymás mellett tudjanak létezni.”

    2023-ban a WTCR hibrid meghajtásra vált majd, Ribeiro szerint ez felélénkíti majd a sorozatot.

    „Egy közös rendszerünk lesz, egy egységes alkatrésszel, ami egyenlő feltételeket teremt hibrid technológiával. Mindegyik jelenlegi gyártó érdeklődését fejezte ki a megoldás iránt, mivel az utcai autókba is átültethető a technológia.

    De a sorozat jövője szempontjából a gyártók mellett a csapatok jelenlétére is szükség van, mint ahogy most is ez a helyzet. Így fontos, hogy segítsünk nekik azzal, hogy lent tartjuk a költségeket, és biztosítjuk, hogy a rendszer megfizethető maradjon mindenkinek.”

  • Zengő: Kisebb csoda, hogy a WTCR-ben vagyunk

    Zengő: Kisebb csoda, hogy a WTCR-ben vagyunk

    A Zengő Motorsport az utolsó hónapban tudta csak biztosítani a jövőjét az idei WTCR mezőnyben, amivel 2010 óta először maradtak volna le teljesen az élvonalbeli indulásról.

    „Alig tudtunk összehozni az idei évet. A tavalyi év nagyon drágára sikeredett a kettős WTCR-ETCR programmal és a nyolc autóval. ismertette a csapattulajdonos Zengő Zoltán. – Ott voltak az autók, a pilóták, az plusz kamionok, az anyagköltség és közel 80 ember utaztatása. A tavalyi szezonra 3,6 millió euró ment el.

    Nem lennénk itt François Ribeiro nélkül. Ő tanácsolta, hogy csak két autóval induljunk, egy jobban belátható csapattal, és onnan építkezzünk.”

    Ezt maga a sorozat első embere is megerősítette:

    „Próbáltam segíteni a Zengőnek az elmúlt két hónapban. Ők a WTCR család fontos részei, ha ők nem lehetnek itt, akkor a sorozat valami olyanná válik, amit nem akarunk elérni.”

    Zengő Zoltán visszautasította a feltételezést, hogy a pénzügyi nehézségeket a Cupra gyári támogatásának megszűnése okozta volna.

    „Cupra még mindig itt van, és fantasztikus segítséget nyújtanak nekünk. A támogatásuk érezhető és a mérnökeik is itt vannak velünk. Egyre jobban az elektromosságra koncentrálnak, és kellett nekik egy csapat ehhez.”

    Nagy Dani, Nagy Dániel, Zengő MOtorsport, Cupra, WTCR, racingline.hu
    99 NAGY Daniel (HUN), Zengő Motorsport, CUPRA Leon Competición, action during the WTCR – Race of France 2022, 1st round of the 2022 FIA World Touring Car Cup, from May 7 to 8 in Pau, France

    Idén Rob Huff mellett, nem a tavalyi pilóta, Boldisz Bence, hanem az ETCR programból Nagy Dani tért vissza a WTCR mezőnyébe.

    „Maradhattunk volna Bencénél is, de nem tudta összeszedni a szükséges támogatást. Dániel gyorsabb, és tavaly nagyon összeszedett volt, emellett több a tapasztalata is. Talán a Hungaroringre még egy autót indíthatunk szabadkártyásként, de még meglátjuk.”

  • Hivatalos: Michelisz Norbert büntetést kapott a Tassi Attila kilökéséért

    Hivatalos: Michelisz Norbert büntetést kapott a Tassi Attila kilökéséért

    Michelisz Norbert büntetést kapott a Pau-Ville-i WTCR szezonnyitó főfutamán történt rajtbaleset miatt. A Hyundai versenyzője a fordított rajtrácsos pole pozícióból indult, de lassú lett a rajtja.

    Miközben keresztbe ment, hogy fedezze a pozícióját, ütközött a Honda pilótájával, Tassival, aminek következtében Michelisz kiesett, míg a magyar riválisa visszaesett majd a 13. helyen ért célba.

    WTCR: Egymást ütötte ki az első sorból induló két magyar

    Michelisz a következő, nürburgringi Nordschleifén megrendezésre kerülő futamra hat rajthelyes hátrasorolást, valamint három büntetőpontot kapott.

  • A magyar dráma után Azcona húzta be a második pau-i futamot

    A magyar dráma után Azcona húzta be a második pau-i futamot

    Az első futamos Honda siker után Hyundai ünnepelhetett Pau-ban, a második verseny leintése után.

    A fordított rajtrácsos futamot az időmérő eredménye alapján Michelisz Norbert szerezte meg, mellőle a honfitárs Tassi Attila várhatta a rajtot. A rajt után nem sokkal azonban összeütköztek és ki is szálltak a győzelemért vívott küzdelemből. Kettejük találkozója miatt végül már az első körben pályára kellett küldeni a biztonsági autót, a mezőnyt ekkor már a spanyol Mike Azcona vezette, három Lynk & Co. előtt.

    A balesetet szenvedett két magyar közül végül a 2019-es első Michelisz húzta a rövidebbet, ő nem tudta folytatni a versenyt, de Tassi is az utolsó helyre esett vissza.

    Két kört töltött a mezőny a biztonsági autó mögött, ennyivel nőtt is a versenytáv értelemszerűen. Az újraindítás után Urrutia rögtön megtámadta Azconat, végül azonban nem történt helycsere. A spanyol vezető helye pedig a leintésig már nem is volt veszélyben, így megszerezte első Hyundaios sikerét. A Mögötte sem nagyon történt változás, Urrutia és Ma Qing Hua állhatott még fel a pódiumra, egyedül a címvédő és kétszeres világkupa győztes Yann Ehrlacher pechje érdemel szót, aki egy defekt következtében kényszerült a bokszba.

    A negyedik helyet így az Audis Berhton örökölte meg, Guerrieri és Müller előtt. A hetedik helyet a Zengős Rob Huff szerezte meg, Thed Björk és az utolsó pontszerző Tiago Monteiroval a nyomában.

    A legjobb magyar Nagy Dániel lett a 11.hellyel, Tassi Attila pedig a 13.helyig tudott visszakapaszkodni.

    A hétvége után a pontversenyt az első versenyt megnyerő Nestor Girolami vezeti a honfi- és márkatárs Guerrieri és Mikel Azcona előtt. A kővetkező verseny majd a Nürburgringren lesz, május végén.

  • WTCR: Egymást ütötte ki az első sorból induló két magyar

    WTCR: Egymást ütötte ki az első sorból induló két magyar

    A franciaországi Pau-ban vette kezdetét a Túraautó Világkupa 2022-es idénye, ahol összesen három magyarért is szoríthatunk.

    Az időmérő edzés után a magyar szurkolók leginkább a mai második, fordított rajtrácsos versenyt várhatták legnagyobb izgalommal, ugyanis Michelisz Norbert és Tassi Attila páros vághatott neki a futamnak az első két rajthelyről.

    Az izgatottság hamar rémálommá vált, ugyanis közvetlenül a rajt után véget is ért mindkettejük számára a verseny, miután a pole-ból rajtoló világkupa győztes Michelisz elkezdett befele húzódva védekezni a Hondás honfitársával szemben, ám végül elfogyott kettejük között a hely, és Tassi autójának az eleje hozzáért Michelisz hátuljához, amivel a Hyundai – már nagy tempónál – beleforgott a korlátba, amivel el is zárta az utat a Honda előtt, miközben a mezőny elment mellettük.

  • Kettős Honda győzelemmel kezdődött a WTCR idei szezonja

    Kettős Honda győzelemmel kezdődött a WTCR idei szezonja

    A Münnich Motorsport argentin kettőse, Néstor Girolami és Esteban Guerrieri végeztek az első két helyen Franciaországban, a WTCR idénynyitó fordulójának első versenyén, ahol a meleg körülmények többeknek nehézséget okoztak.

    A poleból rajtoló Girolami a startnál megtartotta a vezető helyét, és mögötte is maradt a Guerrieri-Müller-Berthon sorrend.

    Tassi Attila kiválóan rajtolt, a kilencedik helyről a hatodikra jött fel, azonban előbb Ma Csing-hua, majd Mikel Azcona előzte vissza.

    A meleg miatt Magnusnak a gumikkal, Ehrlachernek a motor hűtésével akadt gondja. Björknek technikai gondja adódott, így ő gyakorlatilag a 11. körben kiesett.

    Berthon sokáig tartotta a negyedik helyet, azonban a problémáit leküzdő Ehrlacher végül meg tudta előzni, Ma Csing-huával egyetemben. Azcona is támadta a franciát, azonban összeértek és Berthon vesztett rajta, aki kiesett, csakúgy mint Tassi.

    Michelisz Norbert a 9. helyen zárt, a visszatérő Nagy Dani pedig 13. lett a Zengővel. Csapattársa, Rob Huff eggyel előtte végzett, ő futotta meg a leggyorsabb kört is.

    A második, fordított rajtrácsos verseny 17.10-kor rajtol Pau-ban, méghozzá magyar első sorral, Michelisz-Tassi sorrendben.

    Helyezés Pilóta Gyártó Hátrány
    1 Néstor Girolami Honda
    2 Esteban Guerrieri Honda +1.239
    3 Yvan Muller Lynk & Co +2.314
    4 Yann Ehrlacher Lynk & Co +2.991
    5 Ma Qing Hua Lynk & Co +6.001
    6 Mikel Azcona Hyundai +6.285
    7 Santiago Urrutia Lynk & Co +7.149
    8 Gilles Magnus Audi +10.280
    9 Norbert Michelisz Hyundai +11.178
    10 Mehdi Bennani Audi +11.634