Kategória: WTCR

  • Michelisz: interjú tanítványairól, az ETCR-ről és az idei szezonról

    Michelisz: interjú tanítványairól, az ETCR-ről és az idei szezonról

    A HUMDA Academy egyik mentoraként Michelisz Norbert első „osztályát” jelenthette be ezen a héten. Elmondása szerint büszkeség az eredmény, és a fiatalok nem hátráltatják a pályán. Sőt…

    Az idei többletprogramokkal, mint amilyen az ETCR és a HUMDA fejlesztőprogramja, hogyan jut időd a családra?

    Nem egyszerű ez a feladat, de néhány évvel ezelőtt elkezdtem megtanulni prioritásokat felállítani. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy jelenleg a versenyzésen és a családon kívül nem nagyon fér bele semmi más az életembe. Ebbe sajnos beletartoznak a szociális tevékenységek, mint például a barátokkal eltöltött sörözgetések, beszélgetések. Az ilyenek isszák meg a levét ennek a két bajnokságnak és a sűrű nyári beosztásnak.

    Vannak az évnek olyan részei, amikor beleférnek más dolgok is, például az Forma-1-es közvetítések, vagy különböző sajtóesemények és belefér az a háttérmunka is, amit a tavalyi év egészében, illetve idén is megtettünk annak érdekében, hogy a mai bejelentésig eljussunk.

    Ez gyakorlatilag folyamatosan változik, amikor kisebb a teher a versenyzés tekintetében és a mondjuk a családi dolgok engedik, akkor van lehetőség pótolni azt az elmaradást, ami a többi fontos dologból jött. Amikor meg minden nagyon sűrű, és hatékonyan kell beosztani az időmet, akkor marad a versenyzés, az utazás, meg a család.

    Melyik tetszik jobban, amikor a két sorozatod együtt vagy külön van?

    Külön. Az jó.

    Melyik a jobb?

    Az az igazság, hogy az ETCR-nél jóra számítottam, de még jobb. Többet kaptam. Szóval most nem tudnék dönteni. Annyira más, én élvezem az ETCR-t, még pörgősebb, rövid futamokkal. Nekem tetszik.

    Még nincs meg teljesen az elektromos autó. Jaramában nagy segítség volt, hogy nem egyszerre ment a kettő, és volt időm kicsit megemészteni a dolgokat. A Hungaroringen és Pauban az volt, hogy átfutottam egyik autóból a másikba (WTCR-ből ETCR-be), és akkor éreztem, hogy megérkeztem, amikor már ott volt a kockás zászló. És ez Jaramában már egy kicsit könnyebb volt, remélem így folytatódik.

    Az mondtad a mostani sajtóstájékoztatón, hogy a tehetséggondozás neked is sokat adott, ez a pályán is megnyilvánul valamiben?

    A pályán nem feltétlenül, inkább abban, hogy tehetségeket hogyan értékelek. Sokszor előfordul egy tehetség esetében, hogy anélkül, hogy közelebbről ismerném, azt mondanám rá, hogy nem annyira vagy épp borzasztóan tehetséges. Aztán a megismerés meg a vizsgálati folyamatok során változik a kép, ez teljesen természetes.

    A versenytársaidat is máshogy értékeled emiatt?

    Nem feltétlenül. Persze, mindig figyelem őket, de ez nem konkrétan a HUMDÁ-s kiválasztási mechanizmussal függ össze. Nyilván minden versenyző más, vannak erősségeik és gyengeségeik, és ezeket ismerni kell, saját magad és a versenytársak esetében is.

    Milyen volt visszatérni az alapokhoz?

    Jó érzés. Visszatérni mindig jó dolog. Minden egyes alkalommal, amikor fáziskéséssel visszatér az ember az alapokhoz, akkor ráeszmél arra, hogy sok minden tanulnivalója van még, másképp látja a világot. Az én esetemben is, eltelt sok idő, mióta kezdtem a pályafutásom, változtam mint versenyző, változtam mint ember, másképp látom a világot. Ez teljesen más megvilágításba helyezi a dolgokat.

    Spanyolországban jól ment a Zengő és Cupra. Milyen érzést kelt benned, hogy a korábbi csapatod magyar pilótával mondhatni feltámadt?

    Én örültem a sikerüknek. Nyilván régóta már nem zengős versenyző vagyok, de alapvetően igen [boldog voltam miattuk]. Danival is beszéltem a verseny után, Zolival egy gépen utaztam haza, gratuláltam nekik, nagyon ügyesek voltak. Alapvetően szerintem az, hogy ilyen jellegű sikereket elérnek – nem feltétlenül ők, más szakágban más magyarok is -, az összességében minden magyar versenyzőnek és csapatnak jó.

    Számítottál erre, tudtad, hogy a bennük van az, hogy újra ott legyenek az élmezőnyben?

    Tavaly is jó szezont produkáltak, volt futamgyőzelmük is. Nyilván volt nehezebb időszak is, de most én azt látom, hogy alapvetően sok dolog kezd a helyére kerülni, és ez megmutatkozik eredményekben is.

    Ez a hétvége nyilván egy jó hétvége volt, de nem történt olyan, ami a múltban már ne történt volna. Ilyen szempontból ezt nem mondanám váratlan vagy rendkívüli eredménynek.

    Tavaly Azcona volt náluk a húzóerő, ő azonban átpártolt hozzátok, a Hyundaihoz. Most úgy tűnik, Huff a helyébe lépett.

    Huffynak tavaly is volt jó versenyei. Az, hogy nem mindig tudta ezt [a tempót] megmutatni, az sokszor más tényezők következménye is volt. Úgy alapvetően, ezen a szinten, ilyen versenyzőkkel bármikor benne van a jó eredmény.

    Most kétszer is előfordult, először [Tassi] Attilával, aztán [Nagy] Danival, hogy ott küzdöttetek az elején. Ilyenkor csak egy újabb ellenfélről van szó, vagy azért néha kitekintesz, és felismered őket?

    Őszintén szólva nem nagyon. Az autóban valahogy nem tudom, megváltozik az ember működése. Az, hogy milyen nemzetiségű egy versenyző, arra valahogy nem nagyon figyelek, amikor ott vagyok. Nyilván, amikor nem versenyzünk, akkor másképp beszélünk egymással.

    Szerintem mindenki magáért megy a pályán. Lehet, hogy ez furán fog hangzani, ez nekik sem tesz jót, ha tekintettel vagyunk egymásra. Nyilván rövid távon lehet, hogy ezt valaki keserűen vagy szomorúan értékeli, de alapvetően abban hiszek, hogy minden apróság meg kelljen küzdeni. Ez a fejlődését mindenkinek nagyon meg tudja gyorsítani.

    Te örülsz annak a hírnek, hogy megint nem megy Ázsiába a mezőny?

    Kicsit szomorú vagyok miatta, főleg Makaót vártam, ugye régen voltunk ott, a Hyundai hazai versenye is nyilván különleges lehetett volna. De őszintén hallottam erről beszélgetéseket a paddock-ban, de csak most szembesültem én is vele, hogy tegnap ez történt.

    Milyen pályákat látnál szívesen a naptárban?

    Ha nem lesz Makaó, akkor nem is tudom… Egyszer szívesen elmennék Bathurstbe, nem tudom lenne-e lehetőség egy TCR Australia futamba benevezni. – jegyezte meg Michelisz félig nevetve.

    Marrákes nem a kedvenc versenypályám, de Istanbul Park az szerintem egy kifejezetten jól épített pálya, a szimulátoron kedvencem volt. Oda mindig szerettem volna egyszer elmenni, eddig még nem versenyeztem rajta.

    Mondjuk jöhetne egy Abu Dhabi, vagy valami ilyen Forma-1-es pálya, ahol jó versenyek vannak. Akár Dubajban is.

  • Nagy Dániel bizakodó Aragón eredményei után

    Nagy Dániel bizakodó Aragón eredményei után

    A Zengő Motorsport magyar versenyzője, Nagy Dániel a WTCR spanyol fordulójában idei legjobb eredményét szerezte meg, és egy ideig vezette is a második versenyt.

    A Cupra egész hétvégén jól muzsikált mindkét versenyző kezei között, Rob Huff Q3-ba jutásával jelezte a riválisoknak, hogy számolni kell velük. Most azonban Nagy Dániel is jobban felvette a ritmust és a top 10-ből várhatta a vasárnapi versenyeket.

    Amíg a brit világbajnok mindkétszer dobogóra állhatott, a magyar versenyző első futamos kiesése után szállított egy nagyon jó eredményt, ezzel tetőzve be Zengőék örömét.

    „Élveztem az első pár kört, és az újraindítás utániakat is.” – nyilatkozta Nagy a TouringCarTimes-nak.

    „Talán az elején egy kicsit jobban nyomtam, mint kellett volna, de mindenesetre megvizsgáljuk, mi okozta az első gumiknál jelentkező hátrányt. Nagyon gyorsan visszaestek, utána elengedtem Huffot, hogy a csapatot ne hátráltassam.”

    Bár az első hétvégére éppen, hogy csak megérkeztek, most tesztelés nélkül eljutottak az élmezőny közelébe.

    „A második és a negyedik hely nagyon jó a Zengő Motorsportnak. Nagyon későn kezdtünk neki, felkészülés és tesztek nélkül, így igazán hihetetlen eredmény ez a csapatnak.”

    Nagy végül nem kis ellenfelek tartott maga mögött, hanem a mindig jó gyors Lynk & Co autók nagy részét tartotta maga mögött. Bár Santiago Urrutia átszokott a védelmén, a másik három érkező autó nem tudott elmenni mellette.

    „Amikor az elején utolértek, gondoltam, hogy nehéz verseny lesz, ha egész végig védekeznem kell, és Urrutia el is ment mellettem. Utána azonban igyekeztem hűteni a gumikat, és fair, de kemény csatát vívtam Yann-nal [Ehrlacher]. Most először küzdhettem velük igazán, elég jó élmény volt.”

  • A WTCR teljesen ázsiai naptárral is előállhat 2023-ban

    A WTCR teljesen ázsiai naptárral is előállhat 2023-ban

    Jean-Baptiste Ley, a WTCR igazgatója elég érdekes részleteket osztott meg a jövő évi tervekről, lehet ugyanis Hungaroring egyáltalán nem lesz benne a menetrendben.

    A mostani bejelentés értelmében a világkupa ázsiai versenyei már harmadik éve maradnak ki a naptárból. A Hyundai már több éve igyekszik tető alá hozni egy koreai versenyt, míg a Lynk & Co is futtatná kínai pilótáját hazai környezetben.

    A nyomás tehát nagy a sorozat szervezőin, hogy kedvezzenek a – mezőny nagy részét alkotó – márkáknak.

    „Ha összehasonlítjuk a tavalyi és a mostani helyzetet, ugyanott vagyunk. Akkor azt gondoltuk, 2021 volt nehéz, de 2022 jobb lesz. Most ugyanez van, 2023-ra számítunk javulásra, de nem közelíthetjük meg ugyanúgy a helyzetet.” árulta el Ley.

    „Még nem adtunk be az új tervezetet az FIA-nak, de vizsgáljuk a helyzetet, és két különböző lehetőségre készülünk: egy teljesen ázsiai naptárral, és egy másikkal nélküle. Amikor szeptemberben döntést kell hoznunk, akkor egy biztos: nem kockáztatunk a benyújtott verzióval, olyan dologgal fogunk előállni, ami stabil.”

    Marcello Lotti, a WSC elnöke (a TCR kategória tulajdonosa) pedig kissé továbbment, ő a két világkupa közös sorsát vetítette előre.

    „Véleményem szerint a WTCR és az ETCR kombinációja jól működik. De fontos, hogy elkülönítsük a két sorozat identitását. Szerintem az a legjobb, ha nem is teljesen ugyanolyan, de nem is teljesen különböző naptárral állunk elő.

    Mondjuk egy régióban legyen 3-4 közös hétvége, mindkét sorozat szezonját figyelembe véve. Mindkét kategória érdeke, hogy néhány pályán összedolgozzunk, de közben kellenek csak WTCR és csak ETCR versenyek is.

    Persze, mindig érdekes egy-egy kettős forduló, de nem az a terv, hogy 100%-ig ugyanolyan legyen a naptár.”

  • Megint nem megy Ázsiába a WTCR, de a pótlás Európán kívül lenne

    Megint nem megy Ázsiába a WTCR, de a pótlás Európán kívül lenne

    A sorozat új igazgatója, Jean-Baptiste Ley felfedte, ismét pótlásra készül a WTCR, de ezúttal nem maradnak majd Európán belül.

    Jelenleg három hétvége, Kína, Dél-Korea és Makaó szerepel a naptárban, ezt két fordulóval pótolnák, ami kissé lerövidíti a bajnokságot.

    „Egy éve, amikor beadtuk a naptártervezetet az FIA-nak, döntést kellett hoznunk, hogy megyünk-e Ázsiába, vagy maradunk ugyanannál a helyzetnél. Pozitív és optimista hozzáállással úgy gondoltuk, javulni fog a helyzet, ami így is van Ázsiát kivéve.

    Már az elejétől így terveztük, ha mégis kihagynánk őket megint, akkor tíz helyet kilenc hétvége lenne, de a Közel-Keleten vagy a tengerentúlon keresnénk pótlást.”

    Hogy pontosan mit eszeltek ki a WTCR-nél, még a héten megtudjuk a FIA Motorsport Világtanács ülése után.

    „Jelenleg véglegesítjük a terveket az utolsó két fordulóval kapcsolatban. Nem tudom pontosan, mikor és hol, mert ez még az FIA hozzájárulásától függ, de az biztos, nem Európában lesz, mert a WTCR egy világkupa, így két forduló nem itt lesz.”

    Az eddigi pótlások alapján sok kritika érte a WTCR szervezőit, hogy kisebb pályákat látogatnak meg, Ley szerint nem lesz sokáig így.

    „Már dolgozunk rajta, e tekintetben jó hírrel szolgálhatunk hamarosan. Számunkra a pályák minősége nagyon fontos, mindig elsőbbséget élvezett. De ugyanakkor figyelembe kell vennünk, hogy még 2022 is elég komplikált év volt. Volt egy tervünk, de elő kellett állnunk egy B és C verzióval is.”

    Ami az új helyszíneket illeti, az ETCR elvileg Isztambulba látogat majd novemberben, miután törölték a versenyt a szezon korai szakaszában. A pálya ráadásul már az ázsiai oldalon van… ha sikerülne most biztosítani a versenyt.

    Marrákes nagyobb múlttal rendelkezik túraautós téren, és éppen most kaptak vissza egy Formula E versenyt, tehát készen állhatnak egy WTCR hétvégére is. Persze nem szabad kizárni az egyéb lehetőségeket sem, az elmúlt pár évben ért már bennünket meglepetés…

  • Michelisz és Nagy is vezette a futamot, de végül egyikük sem nyert

    Michelisz és Nagy is vezette a futamot, de végül egyikük sem nyert

    Huff kettős dogogót szerzett a Zengő Motorsportnak Aragónban, míg Michelisz után Nagy Dani is a győzelem közelébe került.

    A szabadedzéseken a Hyundai és a Cupra tűnt gyorsnak, de az időmérőn két Audi és két Lynk & Co vívott a pole-ért Huff mellett. Közülük a két Audi, Magnus és Berthon bérelték ki az első sort. Nagy Dani 7., Michelisz pedig 9. lett, Tassi pedig nem jutott tovább a Q1-ből.

    Az első versenyen Berthon rosszul kapta el a rajtot, és emiatt hátrább esett, később pedig leterelte Ehrlacher-t a pályáról. A kakaskodás közben Huff szerezte meg a második helyet, és egész futam alatt üldözte Magnust.

    A középmezőnyben a két Hyundai mutatott látványos felzárkózást Azcona-Michelisz sorrendben vágtak át a mezőnyön egészen a negyedik-ötödik helyig.

    Nagy a „darálóban” előbb veszített pár helyet, majd nemes egyszerűséggel elhagyta az autója egy részét a célegyenesben, végül pedig egy gumiprobléma vetett véget a versenyének.

    A Lynk & Co csapatutasítással sorolta Ehrlacher mögé a hungaroringi győztes Urrutiát, míg a Hyundai fokozott gumikopás miatt inkább visszafogta versenyzőit a futam végén.

    Előttük a Magnus és Berthon alkotta szendvicsben Huff végzett a dobogón.

    Rob Huff, Zengő Motorsport, WTCR
    Fotó: Xavi Bonilla/DPPI/FIA WTCR

    Második nekifutásra a rajtnál Michelisz vette át a vezető pozíciót Ma Qing Huától. Azonban még a verseny elején egy gumibálának csapódva kiejtette magát és Tom Coronelt is.

    Az újraindítás után Nagy Dani vette át az első helyet a kínai pilótától, akit Azcona is megelőzött, őket Huff és a Lynk & Co-k vonata követte.

    Ma egyre visszább eset, miután Huff is megelőzte, csapattársait sem tudta maga mögött tartani. Végül pedig újabb utasítás hangzott el a boxfalról Ehrlacher javára.

    Nagy a hazai pályán versenyző Azcona ellen nem tudott védekezni, majd Huff-fal cseréltek helyet. Végül a Lynk & Co csatából elsőként érkező Urrutia is meg tudta előzni, ezzel leszorult a dobogóról. Így is idei legjobb eredményét szerezte meg negyedik helyével, míg Huff sorozatban harmadjára lett második.

    Nagy Dániel, Nagy Dani, Zengő Motorsport, WTCR
    Fotó: Frédéric Le Floch/DPPI/FIA WTCR

    Azcona a harmadik teljes hétvégén harmadik győzelmével továbbra is vezeti a bajnokságot, ami július elején folytatódik majd Vila Realban.

  • Elektromos túraautóktól a monstrum kamionokig: Fotókon a Super Racing Fesztivál

    Elektromos túraautóktól a monstrum kamionokig: Fotókon a Super Racing Fesztivál

    Az elmúlt hétvégén került megrendezésre a Hungaroringen a Super Racing Fesztivál, melyen az ETCR, a WTCR és a Kamion Eb mezőnye is pályára lépett!

    Rendkívül izgalmas hétvége volt, magyar versenyzők szereplésével, és kamionos érzelmi hullámvasúttal. Ezt örökítették meg kollégáink, akiknek fotóit az alábbi galériákban nézegethetitek meg.

    A későbbiekben YouTube videóval is jelentkezünk, addig pár jelenetet megnézhettek TikTok profilunkon
    Aki pedig Instagramra posztol az elmúlt hétvégéről (vagy bármilyen autósportos saját fotót tölt fel az Instára), használja a #RacinglineFotóm hashtaget, hogy mi is, és a Racingline.hu olvasók/követők is láthassák! 😉

    ©️ A fotók felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!

  • Zengő dobogő született a második hazai WTCR versenyen

    Zengő dobogő született a második hazai WTCR versenyen

    Santiago Urrutia sorozatban második évben tudott WTCR futamot nyerni a Hungaroringen, miután maga mögött tartotta a Zengő pilótáját, Robert Huffot.

    Michelisz az első kanyarban külső íven próbálkozott elmenni a harmadik helyen autózó Girolami mellett, de a mellette féktávon érkező Magnus beszűkítette a teret.

    Nagy Dani ehhez képest előrébb jött egy helyet, így Azcona mögött a 11. pozícióban kezdte a második kört. Heves csata kezdődött körülötte, Muller tisztán el tudott menni mellette. Ismét megpöccintették, ezúttal Björk, majd a harmadik szektorba érkezve egy Coronellel való ütközés után kitört az egyik hátsó kereke.

    A második helyen Rob Huff leggyorsabb körrel igyekezte nyomás alá helyezni az élen álló Santiago Urrutiát, aki tavalyi győzelme után igyekezett megismételni a bravúrt.

    Guerrieri esett egyre hátrébb a mezőnyben, ennek köszönhetően az első verseny dobogósai kerültek eggyel előrébb. Muller próbált mellette elmenni, amikor őt meg Bennani lepte meg hátulról. A két autó találkozott, és a marokkói versenyző első felfüggesztése megadta magát. Mivel nem tudott tovább menni az első kanyar bukóteréből, bejött a biztonsági autó.

    Az újraindítást követően Nagy Dani visszajött a pályára, a zengős szerelők megint nagyot alakítottak.

    Huff a tavaly elvesztett pole-ja után szeretett volna javítani, csapata hazai közönsége előtt, és szorosan Urrutiára tapadt egész verseny, de előzni nem tudott. Hasonló sorsra jutott a dobogóra áhítozó Michelisz is, aki Girolami mellett nem tudott elmenni.

    Ma és a címvédő Ehrlacher követték a magyart, mögöttük pedig két Audi után Azcona következettt. Muller végül el tudott menni Guerrieri mellett. Tassi Attila pedig a 14. lett csapattársa, Monteiro előtt.

    A WTCR éllovasa továbbra is Azcona két győzelmével. A spanyol több, mint 20 ponttal áll Girolami és Guerrieri előtt.

  • Hyundai győzelem született a Hungaroringen

    Hyundai győzelem született a Hungaroringen

    Mikel Azcona pole-ból nyerte a WTCR első magyar futamát, míg a magyarok a mezőny hátsó feléből nem tudtak előrébb jönni.

    Azcona az első rajtkockából megtartotta vezető helyét, és bár Berthon és Ehrlacher is próbáltak előzni, maradt a sorrend. Egyedül Guerrieri került hátrébb, Ma és Girolami előzte meg.

    A másik Hyundai a darálóban volt, Micheliszt leterelték a fűre, de csak lendületet vesztett, maradt Tassi előtt. Coronel viszont elment mellettük, és két körrel később meg pöccintette Nagy Danit az utolsó előtti kanyarban. Ezért 5 másodperces büntetést kapott.

    A magyar autója – hiába rakták össze a szerelők – ezután nem lett jobb, és szépen lassan visszacsúszott az 17. helyre.

    A Zengő becsületéért Rob Huff küzdött, aki mindkét argentin hondást maga mögé tudta utasítani, így a hatodik helyen haladt.

    Michelisz fel tudott jönni a 12. helyre, ott azonban három Lynk & Co állta útját a felzárkózásnak. Bár kicsit gyorsabbnak tűnt, előzni nem tudott, így Bennani felzárkózott és el tudott menni mellette, de csak ideiglenesen.

    Az élen a másik Hyundai, Azcona két másodpercre elnyúlt az őt üldöző audis Berthontól, akit Ehrlacher követett szorosan. Mögöttük pedig Magnus, Ma és Huff alkotott egy bolyt.

    A címvédő az utolsó körben meg tudta szerezni a második helyet, így még változott a dobogós helyek sorrendje.

    Michelisz lett a legjobb magyar a 12. helyen, kettővel mögötte Tass végzett, míg Nagy a 17. lett.

    A WTCR második futamára ma délután 16:45-kor kerül sor, amin Michelisz a negyedik helyről indulhat majd.

  • Időmérős baleset után show-t ígérnek vasárnapra a WTCR magyarjai

    Időmérős baleset után show-t ígérnek vasárnapra a WTCR magyarjai

    A WTCR hungaroringi időmérőjén teljesen más utat járt be a három magyar pilóta. Michelisz Norbert 7. helye mellett Nagy Dániel a saját hibáján kívül a falban kötött ki, míg Tassi Attila nem jutott tovább a Q1-ből.

    Tassi Attila a 14. helyen zárva így értékelt:

    A cél a Q2-be jutás volt, bár tudtuk, hogy ez nem lesz könnyű a negyven kilónyi pluszsúllyal, amit cipelünk. Sokat javultunk a nap folyamán, de eléggé szenvedtünk az új gumikkal. Sokat dolgoztunk, mégsem értük el az áhított eredményt. Hosszú éjszaka áll előttünk, de értékes pontokat szerezhetünk holnap. Jó látni a magyar közönséget, igazság szerint mindig előttük szeretnék a leggyorsabb lenni, úgyhogy kicsit frusztrál, hogy megint nem sikerült, pedig az autóból szerintem kihoztam a maximumot ezen a napon.

    Nagy Dániel végül technikai hiba miatt nem tudott bizonyítani a WTCR második edzésrészében. Az autó elején szinte mindent ért kár, így a zengősök hosszú éjszakára számítanak. Kiemelték, hogy a motor és a váltó nem sérült, így a sok kisebb javítással biztosan elkészülnek vasárnapra:

    Köszönöm a sok aggódó üzenetet, jól vagyok, fáj egy kicsit a nyakam, a hátam és a fejem, de ez nem akadályoz meg abban, hogy holnap ringbe szálljak, ha össze tudja rakni a csapat a kocsit – nyilatkozta az autót az első kanyarban falba állító Nagy Dani. – Ami az edzést illeti: nagyon örültem, hogy bejutottam a Q2-be, úgy éreztem, a top tíz sem elérhetetlen, de az első körben nagy sebességnél hiába fékeztem, a falban találtam magam. Először nem is értettem, hogy mi történt, azután a csapat elemzéséből kiderült: a bal első felnin elforgott a gumi, úgyhogy esélyem sem volt megállni. Nem könnyű leplezni a csalódottságot, pedig, ha a balesettől eltekintek, jó napunk volt. Szeretnénk válaszokat, és holnap újult erővel támadni, vagy legalább jó show-t csinálni.

    Michelisz Norbert szerencsétlenül elcsúszott rajtbüntetésnek köszönhetően az első futamnak pont a cuprás honfitárs elől vághat neki, a második futamon azonban a negyedik helyről rajtolhat.

    Alapvetően nem volt rossz az időmérő, az autó jól működött, magabiztos voltam. Szerettem volna közelebb végezni a tizedik helyhez, de a hetedik is olyan kiindulópont, amiből lehet holnap sok pontot szerezni a fordított rajtrácsos futamon. Csapat szempontjából ez egy jó nap volt” – értékelt Michelisz.

  • Nagy Dániel: nem azért vagyunk itt, hogy lassan menjünk

    Nagy Dániel: nem azért vagyunk itt, hogy lassan menjünk

    A WTCR nürburgringi versenyeit a Goodyear gumiproblémái miatt törölték. Akkor megosztotta a mezőnyt a döntés, a Hungaroringen Nagy Dániel állt mikrofonunk elé a témával kapcsolatban.

    Az Audi pilótái – akik jól szerepeltek az időmérőn – hevesen tiltakoztak, míg a gumiproblémák által jobban sújtott Lynk & Co és Honda pedig biztonságra hivatkozva támogatták a döntést.

    „Az első, amit mindig megvizsgálunk – lehet, hogy ez egy kicsit szalonszövegnek tűnik -, az a biztonság. Mérlegeljük, hogy mekkora baj lehet belőle. A Nordschleife pont az a pálya, ahol – ha gumival van problémád, abból óriási baj lehet.” – fejtette ki a pilóták fejében ilyenkor végbemenő gondolatokat Nagy Dániel.

    „Úgy láttuk, hogy mi még a jobbik oldalán állunk a dolognak. Hondánál és a Lynk & Co-nál nagyon rossz volt a helyzet, hamar és sok meghibásodásuk volt. Az Audi meg a Hyundai nem jelentettek ilyen jellegű problémát, mi pedig valahol a középmezőnyben voltunk. Ugyan voltak gondjaink, de kevés gumi adta meg magát, viszont komolyan küzdöttünk vele mi is.”

    A német pályán már többször estek ki sokan a WTCR-ben, így jó lehetőség lett volna a kisebb csapatoknak a pontszerzésre. A gyári támogatás nélkül induló Zengő Motorsport ráadásul még biztosabbnak érezte magát a gumik kapcsán.

    „Úgy gondoltuk, hogyha versenyzünk, az nekünk jobb lenne, de amikor meghozták a döntést, mindannyian éreztük, hogy ez volt a helyes. Nyilván az Audi volt a legkritikusabb, ők voltak az első helyen az időmérő után, sok pontot szerezhettek volna. Ezt is figyelembe kell venni.”

    Nagy Dániel kiemelte, szimplán „lassabban menni” nem lett volna lehetséges megoldás:

    „Sosem lesz komoly mezőnyben ilyen. Ha megmondják, hogy menjetek óvatosabban, mindig lesz valaki, aki egy kicsit bátrabban megy. A többiek erre időt és pozíciót veszítenek, és ők is elkezdenek gyorsabban menni. Ez egyszerűen a versenyzés eszméjével nem egyeztethető össze. Nem azért vagyunk itt, akkor inkább nem ülünk autóba.

    De amíg két autó lesz a pályán, addig nem létezik ilyen, hogy óvatosan megyünk.”

    A gumiszállító a Hungaroringre már egy másik keverékkel készült.