Kategória: WTCR

  • Morbidelli lesz az Alfa Romeo másik versenyzője!

    Morbidelli lesz az Alfa Romeo másik versenyzője!

    Morbidelli az, akit végül a Romeo Ferraaris csapat a másik Alfa Romeo Giulietta TCR autójába igazol, honfitársa, Fabrizio Giovanardi mellé, így tisztán olasz csapattal vágnak neki az új WTCR szériának. Az Alfa Romeo ezzel 2006 óta a legmarkánsabban jelenik meg a jelenlegi túraautózás csúcsán, hiszen akkor az N.Technologyval indultak a WTCC-ben.

    Az 50 éves pilóta már tesztelhette Monzában az autót, és igazán boldog, hogy neki is sikerült bebiztosítania a helyét a mezőnyben:
    „Nagyon boldog vagyok, és megtiszteltetés, hogy a túraautózás top szériájába kerülhettem újra, és mindezt a Romeo Ferraris Alfa Romeo Giulietta TCR-rel tehetem meg, a legendás márkajellel az autó orrán. Ez lesz a legmagasabb szintű bajnokság, remek csapatokkal, versenyzőkkel, így a dolog komoly kihívást rejt majd. Köszönöm a Team Mulsannenak, hogy bíznak bennem, és megadják ezt a lehetőséget, valamint a Niki Internationalnek akik mögém álltak, hogy mindez megvalósulhasson.”

    Michaela Cerruti is elégedett a szerződéssel, ő a Romeo Ferraris menedzsere, hiszen két tapasztalt veteránnal folytatják az Alfás programjukat, Morbidelli és Giovanardi személyében:
    „Nagyon elégedettek vagyunk, hogy Gianni is csatlakozott hozzánk, ahogy tette azt Fabrizio Giovanardi is. Senki sem kételkedhet abban, hogy ne nálunk lenne a legtapasztaltabb versenypárosa a szériának, és velük akarjuk demonstrálni az autónkban rejlő képességeket. Visszatér a Team Mulsanne egy év kihagyás után, és maximalizáljuk a lehetőségeinket egy ilyen magas szinten. A Romeo Ferraris két ismert profira bízza még magát, akik Marco Calovolo és Nicolò Castello lesznek, akik a technikai és a marketing részlegért felelnek majd.”

  • Petr Fulín három TCR bajnokságban is megméretteti magát

    Petr Fulín három TCR bajnokságban is megméretteti magát

    Fulín számos futamon indul majd a TCR Germany sorozatban, de ott lesz majd a TCR Europe fináléján is, Barcelonában. Egy alkalommal pedig a háromszoros ETCC győztes a WTCR rajtrácsára is feláll majd egy Cuprával, a Nordschleifén, amit a Vekra Racing Team üzemeltet, de licensz szinten a Fulín Race Academy nevezi majd be. A versenyző érthetően boldog:
    „Remek dolog, hogy az új Cupra TCR-t hajthatom. Több TCR szériában is versenyeztetni akarjuk. Pár versenyen indulnánk a TCR Germanyben, Oscherslebenben, és Mostban, a hazai pályánkon. Aztán indulnánk a WTCR-ben a Nürburgringen, ezzel kapcsolatban várjuk azt, hogy a jelentkezésünket elbírálják. A szezont majd egy időben a TCR Europe szezonzárójával fejezem be, Barcelonában.”

    Aleš Novák, a cseh SEAT import vállalat vezetője is kifejezte örömét, hogy egy újabb szezonban dolgoznak együtt Fulínnal:
    „Nagyon elégedettek vagyunk, hogy három sikeres szezon után, tovább képviseli a márkánkat túraautós szériákban, és bemutatja az új Cupra TCR-t a hazai versenyünkön is Mostban, amikor a TCR Germany ide látogat. Nem hagyhatjuk ki ezt a lehetőséget, hogy ő azon a rajtrácson ott legyen.”

  • A Geely behúzta a Polestart is!

    A Geely behúzta a Polestart is!

    A Volvo és a Polestar már nem használja a jövőben a Polestar Cyan Racing nevet, mert a Volvo tulajdonosa, a Geely Holding Group inkább egy új nevet hoz a köztudatba, amelynek neve Geely Group Motorsport. Ezt a csoportot is majd korábbi Polestar motorsport irányítója, Alexander Murdzevski Schedvin vezeti majd.

    Az új divízió máris megerősítette, hogy se Volvo, se Polestar néven nem indítanak autót az idei WTCR-ben, így a 2017-es bajnokuk, Thed Björk is az Yvan Muller Racing privát Hyundai i30 N TCR járgányát hajthatja majd.

    A Geely Holding kommunikációs igazgató helyettese, Victor Yang így jelentette be a hírt:
    „Megalakítottuk ezt a csoportot, ami a következő lépése a Geelynek a motorsportos tevékenységében. Így tudjuk az erőforrásainkat és a tapasztalatunkat egy helyre koncentrálni, sokkal hatékonyabbak tudunk lenni, és maximalizálni tudjuk a végeredményét a törekvéseinknek.”

    A Polestar Cyan Racing főnöke Christian Dahl továbbra is a hivatalos motorsport partnere marad a Geely Group Motorsportnak, miután az elmúlt két évben is gyakorlatilag már nekik fejlesztették az S60 TC1 bajnokautót. Ugyan nincs hivatalos bejelentés a motorsportos programjukról, te azt pletykálják, hogy készen lesznek egy TCR specifikus autóval a 2019-es szezonra.

  • Egy túraautó legenda is indul a WTCR-ben, 51 évesen!

    Egy túraautó legenda is indul a WTCR-ben, 51 évesen!

    Az Alfa korábbi szupersztárja Fabrizio Giovanardi is ott lesz a WTCR rajtrácsán, egy Giulietta TCR-rel, és 2018-ban a Romeo Ferraris színeiben indul majd.

    Az 51 éves túraautós szupersztár a legújabb azon névsorában WTCR-nek, ahol már olyan nagy nevek találhatóak, mint Yvan Muller, vagy Gabriele Tarquini, akik mindketten visszatértek, és már olyan bajnokok is biztosan indulnak, mint Rob Huff és Thed Björk.

    Giovanardi két hete vezethette először a Romeo Ferraris csapat autóját Monzában, és gyakorlatilag az utolsó éles versenye még 2006-ban volt, akkor még a JAS Motorsport Honda Accordját vezethette a WTCC-ben, miközben inkább a brit túraautó bajnokságban volt akkor aktív.

    Az Alfánál utoljára 2005-ben versenyzett, ami a WTCC első éve volt, de velük szerezte meg 2000-2001-ben az European Super Touring Cup majd 2002-ben a European Touring Car Championship bajnoki címeit. Az olasz versenyző így nyilatkozott a legújabb lehetőségéről:
    „Köszönöm mindenkinek a Romeo Ferrarisnál, hogy lehetővé tették azt,

    hogy megegyezzünk a 2018-as szezonra. Alkalmam nyílt tesztelni az Alfa Romeo Giulietta TCR-t a közelmúltban, és nagyon meggyőző volt az autó. Nekem ez egy visszatérés lesz a világ színpadára pár év kihagyás után, de nagyon vágyom már egy újabb győzelemre. Monzában megkezdődhetett ezen új kalandom, és remélem, ez mindenkit elégedettséggel tölt el, akik benne vannak a Romeo Ferraris Alfa Romeo Giulietta TCR programjában.”

    A Romeo Ferraris nagy lépést tesz előre Giovanardi szerződtetésével, miután vadul fejlesztették az autót két évig, Michaela Cerruti és Petr Fulín segítségével 2016-ban, majd a GE-Force márkanév alatt tavaly Dusan Borkovic és Davit Kajaiával három győzelmet is szereztek a TCR International szériában.

    A korábban versenyző, ma már inkább operatív menedzser Cerruti elégedett: „Az, hogy Fabrizio velünk van, egy fontos kulcselem a programunkban. Az, hogy 2018-ban is a legmagasabb szinten versenyezhetünk, nagy lépés a szervezetünknek, és a Team Mulsannenak, akikkel rengeteg presztízsmárka és top csapat ellen küzdünk majd. A mi oldalunkról nézve előreléptünk az Alfa Romeo Giulietta TCR fejlesztésével, és Fabrizio is elégedett volt a teszt után Monzában, így sikerült nyélbe ütnünk azt, ami a kezdetekben csak álom volt. Persze ettől még nem kerülünk egyből Csodaországba, tudjuk, hogy 100%-on kell teljesítenünk egy olyan versenyképes szériában, mint a WTCR.”

  • Hivatalos: Mat’o Homola és Aurélien Comte a DG Sport-Peugeot pilótái!

    Hivatalos: Mat’o Homola és Aurélien Comte a DG Sport-Peugeot pilótái!

    Nagy meglepetés nincs, hiszen Homola már tavaly is a TCR International és a TCR Beneluxban velük versenyzett, míg Aurélien Comtét is bejelentette pár nappal korábban a csapat. A fiatal szlovák pilóta már túl is van az első tesztjén a Peugeot 308 TCR-rel, és elismerte, hogy nagyon örül a lehetőségnek, hogy sikerült helyet szereznie magának a WTCR rajtrácsára:
    „Őrülten várom ezt az új kihívást, és boldog vagyok, hogy folytathatom az együttműködést a DG Sport Compétition csapattal. Ismerem őket, tapasztaltak, keményen dolgoznak, és motiváltak a jó eredmény elérésében, ahogy én is. Volt alkalmam tesztelni az új Peugeot 308 TCR-t, és egyértelműen felülmúlta a várakozásomat, jó a kezelhetősége, és erős a motorja. Nagyon izgatott vagyok már azért is, mert együtt dolgozhatunk a Peugeot Sporttal, akik fejlesztették az autót, és remek munkát végeztek. Hiszem, hogy nagyon jó a csomagunk, rengeteg még benne a potenciál, és nyerhetünk versenyeket!”

    Christian Jupsin csapatvezető is örül annak, hogy marad Homola, és bízik abban, hogy az új felállásuk egy erős páros lesz a pályákon:
    „Igazán elégedett vagyok, hogy újra Mat’oval indulhatunk neki ennek a kalandnak is, és köszönöm a bizalmát irányunkba. Tavaly a csapat felé már bizonyította a professzionális hozzáállását, az elhivatottságát, és azt, hogy folyamatosan motivált. Ő egy harcos, egy győztes, igazi versenyző! Hiszünk benne, és Aurélien Comteban is, valamint hogy a Peugeot 308 TCR-rel minden adott lesz ahhoz, hogy top eredményeket érjünk el a WTCR-ben.”

  • Az OMV támogatásával tör az élre Michelisz Norbert

    Az OMV támogatásával tör az élre Michelisz Norbert

    Kiemelt partnerségi megállapodást kötött az OMV Hungária és az újonnan alakult FIA túraautóvilágkupán (WTCR) versenyző Michelisz Norbert. Az együttműködéssel az OMV visszatér az autósport világába Magyarországon.

    Kiemelt partnerként támogatja Michelisz Norbert hazai és nemzetközi sikereit az OMV Hungária. A WTCC túraautó-világbajnokságon szerzett ezüstéremmel tavaly történelmet író, a technikai sportágakban legsikeresebb magyar sportoló és az olajipari vállalat márciustól halad közösen a dobogó legfelső fokáig vezető úton az újonnan alakult FIA túraautó-világkupán (WTCR). Az OMV logója nem csupán a nemzetközi hírnevet szerzett Michelisz Norbert vadonatúj sisakján tűnik fel, de kiemelt helyet kap a sportember újratervezett versenyruháján is.

    A túraautó-világbajnokság (WTCC) és a TCR International fúziójából született új sorozat, a WTCR 26 állandó indulóval vág neki a bajnokságnak. A 2018-as szezonban Michelisz Norbert a BRC Racing Team gyári pilótájaként egy Hyundai i30 N TCR típusú versenyautóval áll rajthoz. Az előzetes tervek szerint a várhatóan 9 versenyhétvégéből álló WTCR-szezon április 7-8-án Marokkóban kezdődik, és november 17-18-án Makaóban ér véget. A világkupa magyarországi állomása április 27-29-én a Hungaroringen lesz, ahol a WTCC versenyein az utóbbi években a nézőszám meghaladta a több tízezret.

    „Az OMV számára a legfőbb értéket a minőség, a folyamatos fejlődés, a küzdeni tudás és a magas szintű motiváció jelenti. Mi a töltőállomásainkon biztosítjuk a legmagasabb teljesítményt, többek közt kiemelkedő minőségű MaxxMotion prémium üzemanyagainkkal, míg Michelisz Norbert a versenypályán nyújtja a legjobbat” – mondta Balogh Tibor, az OMV Hungária ügyvezető igazgatója. „Célunk, hogy az együttműködéssel is hozzájáruljunk a magyar sportolók további sikereihez” – tette hozzá.

    „Idén új bajnokságban indulok, olyan partnerekkel, akik a legnagyobb segítséget nyújtják a győzelemhez. Az OMV egy biztos szövetségest jelent számomra, hiszen a vállalat szakmai alapértékei egybeesnek azokkal, amelyek mentén saját pályámat is építem. Már alig várom az első futamot” – mondta Michelisz Norbert.

  • Tiago Monteiro a pályán!

    Tiago Monteiro a pályán!

    Sokáig nem lehetett vezetni látni Tiago Monteirót, miután tavaly egy balesetben komolyan megsérült. Így feladni kényszerült az utolsó WTCC szezon bajnoki címéért folyó csatát is. Idén azonban visszatér, immáron a WTCR-ben, de továbbra is Hondával.

    Most megmutatta új autóját, és elkezdte a körözést Zandvoortban.

    https://www.instagram.com/p/BgQqqHolSp_/?taken-by=tiagosworld18

     

  • Lelepleződött Michelisz Norbi idei versenyautója!

    Lelepleződött Michelisz Norbi idei versenyautója!

    Pár perce leleplezték Michelisz Norbert és Gabriele Tarquini 2018-as versenygépét, mellyel a WTCR-ben versenyeznek majd, a BRC Racing színeiben.
    Íme Norbi és a Hyundai i30!

    https://www.facebook.com/BRCOfficial/videos/10156283080163086/

  • Balesete óta először vezetett versenyautót Monteiro

    Balesete óta először vezetett versenyautót Monteiro

    A portugál Tiago Monteiro a balesete előtt versenyben volt a WTCC világbajnoki címéért még tavaly nyáron, aztán az utolsó négy versenyhétvégét ki kellett hagynia a sérülése miatt. A 41 éves pilóta idén akar visszatérni az új WTCR széria egyik versenyzőjeként, és a Boutsen Giniun Racing hivatalosan is megnevezte pilótájukként. Jelenleg már folyik az előszezini teszt Monzában számos WTCR csapattal, így Monteiro is megkezdhette a munkát, immáron egy Honda Civic Type R FK8 TCR volánja mögött. A cél nála természetesen első körben az volt, hogy felmérhesse a fittségi állapotát, nem pedig az, hogy az autó fejlesztéséhez máris hozzájáruljon.

    A TouringCarTimesnak nyilatkozott Monteiro, nem sokkal az első körei után:
    „Jól érzem magamat. Fizikailag nincs semmi gondom. Három kört tettem csak meg, és megnéztem a rázóköveket is kicsit, hogy bírja-e a nyakam és a vállam, de nem fájt. Keményen edzem, és azt hiszem, hogy ezzel nem is lesz gond. A fő probléma még mindig a szemeimmel adódik, amelyek még mindig nem tökéletesek, látom azt, hogy dolgozni kell még a látásomon. Épp ezért, ez még nem egy éles teszt nekem, hanem inkább csak felmértem azt, hogy milyen az edzettségi állapotom, mert látnom kell azt, hogy min kell még többet dolgoznom. Még nem az autó fejlesztésére koncentrálok, hanem arra, hogy kiderüljön az, hogy vagyok. Megértettem, hogy adódnak még problémák, és a szemem reakcióideje nem 100%-os, de az orvosaim optimisták, hogy ez is hamarosan rendben lesz, csak idő kérdése az egész. A célom az, hogy Marrákesben már versenyezzek.Az elmúlt hónapban nagyot változtak a dolgok, így van remény arra, hogy ezen hónapban még több pozitív változás lesz, ugyan elég késő, de azt hiszem, hogy a héten tudunk dönteni majd a verseny indulásomról.”

  • Tarquini lehetett a leggyorsabb a WTCR csapatok monzai tesztjén tegnap

    Tarquini lehetett a leggyorsabb a WTCR csapatok monzai tesztjén tegnap

    Pár TCR csapat tesztelni ment Monzába, és közöttük volt a BRC Racing Team is, Gabriele Tarquinivel. Michelisz Norbert a mai napon lesz aktív a pályán. Ott volt még az Yvan Muller Racing és a Target Competition és a Mulsanne Racing, azaz a Romeo Ferraris csapata az Alfákkal. Az Alfa Romeo Giulietta TCR-eket a túraautó legenda Fabrizio Giovanardi és Gianni Morbidelli vezették, bár utóbbi csak pár kört tett meg reggel. Az autó különösebb gond nélkül futott 50 kört, nem akadt semmiféle technikai probléma.

    Hivatalos időmérés nem volt, mert nem mindegyik autón volt transzponder, de a TouringCarTimes úgy értesült, hogy Tarquini volt a leggyorsabb 1:59 alatti köridővel. A teszt ma folytatódik, még több csapattal, azonban még nem nevezték meg, hogy kik érkeznek.