Kategória: WTCR

  • Nagy reményekkel várják a WTCR szezont a magyar versenyzők

    Nagy reményekkel várják a WTCR szezont a magyar versenyzők

    Hétvégén elrajtol a WTCR mezőnye is; a szezonnyitó hétvégének Marrakesh ad majd otthont. A mezőnyben három magyar versenyző is lesz, akik a WTCR sajtóeseményén el is mondták, miként várják a szezont.

    „Először is gratulálok a Eurosport Eventsnek és az FIA-nek, hogy ezt lehetővé tették, igazi megtiszteltetés számomra, hogy itt lehetek.” – mondta Michelisz Norbi, aki tavaly az utolsó pillanatig harcban volt a WTCC bajnoki címéért. „A tavalyi évem nem volt a legszerencsésebb. És őszintén szólva az izgalomban már el is felejtettem, hogy mi történt, szóval nagyon várom már ezt a szezont. A BRC fantasztikusan dolgozik, barátságos és profi emberekkel, és nagyon várom, hogy újra Gabriele-vel dolgozzak. Persze számunkra az a cél, hogy megnyerjük a bajnokságot. Végignézve a versenyzőtársakon, barátokon, tudom, hogy nehéz lesz. De a tavalyi második hely után a cél hogy az első helyen zárjam a szezont.”

    Mire számít Nagy Norbert, a Zengő Motorsport színeiben?

    „Ez az új specifikációjú autó jó a shownak, a rajongóknak és a szponzoroknak. ETCC-ből ismerem ezt az autót. Igazán csodálatos, mennyi profi versenyző fog itt versenyezni. És nagyon büszke vagyok, hogy részese lehetek a túraautó versenyzés aranykorának. Igazán nem tudom, hogy mire számítsak. Igyekszem profi lenni, mint a többi versenyző és Zsolt lesz az én profi csapattársam, akivel együtt dolgozunk majd, mint ahogy az ETCC-ben tettük.”

    Szabó Zsolt Dávid csak nem rég csöppent bele a valós versenyzés világába, az online versenyek után, és máris a WTCR-ben találja magát.

    „Rengeteget jelent számomra, hogy itt állhatok. Ha két éve, mikor online versenyeztem, valaki azt mondta volna nekem, hogy 2018-ban itt fogok állni, nem hittem volna el. Őrületes, egy évnyi versenyzéssel, egy pontot Makaóban, a WTCC-ben, így számomra csodálatos volt az év és remélem, hogy folytatni tudom ezt az előremenetelt és tempót a WTCR-ben is. Talán lesz pár jó eredményem, szóval ez nagyon sokat jelent számomra. Köszönöm mindenkinek, aki segített abban, hogy itt lehessek.”

    A Racingline.hu WTCR szavazásáért klikkelj ide!

  • Folytatódik Micheliszék WTCR mozija, a főnökök is előkerültek!

    Folytatódik Micheliszék WTCR mozija, a főnökök is előkerültek!

    Tavaly a WTCC megszűnésekor forgattak egy búcsúvideót az akkori legmenőbb pilóták, és most a WTCR-nél folytatódik a kaland. Akkor komolyan összevesztek azon, hogy az új szériában több legyen-e az ütközés, vagy ne legyen, Michelisz Norbi az utóbbi dolog mellett kardoskodott. A buliba beszálltak most a széria irányítói is.

    Valahol Goth… szóval Párizsban, Gordon rendőrf… tehát François Ribeiro és Pierre-Noël Luiggi, az Oscaro alapítója és igazgatója együtt hívják Batm… izé, a WTCR szupersztárjait. Sejthető, hogy lesz még ennek a műsornak folytatása, és ezúton követeljük Marcello Lottit is a promó videókba, ha már az ő TCR-es rendszerét vette át a FIA is az új világkupa megalkotásakor.

  • Itt a Racingline.hu WTCR szavazása!

    Itt a Racingline.hu WTCR szavazása!

    Immáron hivatalossá és véglegessé vált a 2018-as WTCR mezőny nevezési listája! Ennek apropóján – bár tudjuk, hogy a magyarok a kedvenceitek – szavazást indítunk arról, hogy a mezőny mely versenyzőinek szurkoltok, kikkel szimpatizáltok idén. 😉

    Több válasz is megjelölhető, így minden favoritot be tudtok jelölni!

    [poll id=”64″]

  • Filippi dominált délután Barcelonában

    Filippi dominált délután Barcelonában

    John Filippi volt délután a leggyorsabb a hivatalos közös teszten Barcelonában, a TCR-es Cuprájával. A francia a két Comtoyou Audit előzte meg Panis Berthon sorrendben, majd őket követte a legjobb Hondás: Yann Ehrlacher.
    Frédéric Vervisch lett az ötödik, a comtoyou Audijával, őt követte Pepe Oriola a Cuprával. Mehdi Bennani az SLR Vokswagennel követte őt a 7. helyen. Benjamin Lessennes a nyolcadik a Boutsen Ginion Racing Hondájával, míg aa leggyorsabb Hyundai pilóta továbbra is Gabriele Tarquini. Ezúttal Gianni Morbidelli lett a 10., a Romeo Ferraris által épített Alfával.

    Michelisz Norbert ezúttal csak a 14. lett, Nagy Norbert 15. míg Szabó Zsolt 21.

    A mai időeredmények semmiképp nem relevánsak és ez alapján kár is lenne megítélni a csapatokat és a versenyzőket, mivel nem ismert, hogy mennyi extra súllyal mentek, a pálya is inkább piszkos volt, és szél is volt, ami jelentősen befolyásolta az autók teljesítményét.

  • Oriola vezetésével Campos 1-2 délelőtt Spanyolországban

    Oriola vezetésével Campos 1-2 délelőtt Spanyolországban

    Filippi vezette jó ideig az edzést, aztán egy órával a vége előtt Oriola lett a leggyorsabb a Cupra TCR-rel, amely az új almárka alapszínében, a szürkében pompázik. Harmadik az újonc Nathanael Berthon lett a Comtoyou Racing Audi RS 3 LMS-sel, még egy másodpercnyire Oriola idejétől. A negyedik leggyorsabb Mehdi Bennani lett, a Sébastien Loeb Racing Volkswagen Golf GTI TCR-rel.

    Jól mutatkozott be a két új Peugeot 308 TCR is, Aurélien Comte és Mat’o Homola sorrendben, majd jöttek a BRC Racing Team Hyundai i30 N TCR autói, ahol Gabriele Tarquini volt Michelisz Norbert előtt.

    A legenda, Fabrizio Giovanardi’s a Romeo Ferraris Alfa Romeo Giulietta TCR-jével és Frédéric Vervisch’s Comtoyou Racing Audi RS 3 LMS val még befértek a top tízbe, de már 1.5 másodper volt a lemaradásuk.
    24 autó vett részt a délelőtti edzésen, de nem mindenkin volt transzponder, a Münnichnek szóltak is két órányi autózás után, hogy esetleg kapcsolják is már be.

    Az Yvan Muller Racingből a csapattulajdonos volt a leggyorsabb, és lett 11. unokaöccse, Ehrlacher a leggyorsabb Hondás lett, 1.6 másodpercre Oriola idejétől a 12. helyen végzett.

    Délután folytatódik a körözés.

  • Hivatalos és teljes a 2018-as WTCR nevezők listája!

    Hivatalos és teljes a 2018-as WTCR nevezők listája!

    A FIA WTCR hivatalosan is leleplezte a szériában indulók listáját, egy média napon, Barcelonában. Eszerint 25 autóval kezdődik meg a szezon, a következő hónapban, Marokkóban. Ugyan 26 versenyző szerepel ezen a listán, de miután a Boutsen Ginion Racing bejelentette, hogy Benjamin Lessennes helyettesíteni fogja a tavalyi sérüléseiből épp kilábaló portugál Tiago Monteiro-t, így csak 25 autó lesz az első rajtrácson.

    A mezőny nagy részét bejelentették, és az utolsó helyek is elkeltek, hiszen James Thompsont nevezte meg a Münnich Motorsport a Hondájába, illetve Szabó Zsolt is csatlakozhat Nagy Norbihoz, a Zengő Motorsportnál.

    Ma megkezdődik az első kollektív teszt is a pályán.

    Íme, a teljes lista:

    Rajtszám Versenyző Nemzetiség Csapat Autó
    5 Michelisz Norbert magyar BRC Racing Team Hyundai i30 N TCR
    7 Aurélien Comte francia DG Sport Compétition Peugeot 308 TCR
    8 Nagy Norbert magyar Zengő Motorsport Cupra TCR
    9 Tom Coronel holland Boutsen Ginion Racing Honda Civic Type R TCR
    10 Gianni Morbidelli olasz Romeo Ferraris Alfa Romeo Giulietta TCR
    11 Thed Björk svéd Yvan Muller Racing Hyundai i30 N TCR
    12 Rob Huff brit Sébastien Loeb Racing Volkswagen Golf GTI TCR
    15 James Thompson brit Münnich Motorsport Honda Civic Type R TCR
    18 Tiago Monteiro portugál Boutsen Ginion Racing Honda Civic Type R TCR
    20 Denis Dupont belga Comtoyou Racing Audi RS 3 LMS
    21 Aurélien Panis francia Comtoyou Racing Audi RS 3 LMS
    22 Frédéric Vervisch belga Comtoyou Racing Audi RS 3 LMS
    23 Nathanael Berthon francia Comtoyou Racing Audi RS 3 LMS
    25 Mehdi Bennani marokkói Sébastien Loeb Racing Volkswagen Golf GTI TCR
    27 John Filippi francia Campos Racing Cupra TCR
    30 Gabriele Tarquini olasz BRC Racing Team Hyundai i30 N TCR
    48 Yvan Muller francia Yvan Muller Racing Hyundai i30 N TCR
    52 Gordon Shedden brit WRT Audi RS 3 LMS
    63 Benjamin Lessennes belga Boutsen Ginion Racing Honda Civic Type R TCR
    66 Szabó Zsolt magyar Zengő Motorsport Cupra TCR
    68 Yann Ehrlacher francia Münnich Motorsport Honda Civic Type R TCR
    69 Jean-Karl Vernay francia WRT Audi RS 3 LMS
    70 Mat’o Homola szlovák DG Sport Compétition Peugeot 308 TCR
    74 Pepe Oriola spanyol Campos Racing Cupra TCR
    86 Esteban Guerrieri argentín Münnich Motorsport Honda Civic Type R TCR
    88 Fabrizio Giovanardi olasz Romeo Ferraris Alfa Romeo Giulietta TCR
  • James Thompson lesz a Münnich harmadik pilótája!

    James Thompson lesz a Münnich harmadik pilótája!

    A Kapitány visszatér: James Thompson lesz a Münnich Motorsport harmadik pilótája, akit indítanak a WTCR-ben, az első fordulókon. A 43 éves versenyző Esteban Guerrieri és Yann Ehrlacher mellett a harmadik Honda Civic FK8 Type R TCR vezetheti majd, amikor elrajtol a mezőny Marokkóban a következő hónapban.

    Thompson kétszeres brit túraautó bajnok, nagy tapasztalattal rendelkezik, így hasznos tagja lehet a csapat programjának. Korábban versenyzett már a DTM-ben, a DTC-ben ,az ETCC-ben és az STCC-ben is.

    A brit ráadásul annál a csapatnál kezdi meg a TCR specifikus autóval a tapasztalat gyűjtést, akikkel 2016-ban versenyzett utoljára még a WTCC-ben, ahol hatszor is pontszerzőnek bizonyult.

    Az még nem eldöntött, hogy Thompson meddig maradhat, mert feltehetően a csapat tulajdonos René Münnich valamikor feltehetően átvenné a volánt tőle a szezon folyamán, bár tavaly is végül az egész évét az európai ralikrossz bajnokságon töltötte végül.

  • Bejelentették a második WTCR pilótájukat is a Zengő Motorsportnál!

    Bejelentették a második WTCR pilótájukat is a Zengő Motorsportnál!

    Nagy Norbert nevét már hétfőn bejelentette az idei WTCR-es programjába a Zengő Motorsport. Az eszköz is ismert: teljesen új SEAT fejlesztésű Cupra autók, akikkel Zengő Zoltán már évtizedes jó viszonyt ápol. A magyar csapat is ott van ma már a barcelonai közös tesztjén a WTCR-nek, így valójában már csak a második számú versenyzőjük kiléte volt a nagy talány.

    Nagy meglepetés nincs: Szabó Zsolt kap újra lehetőséget, hogy ezúttal a világkupán bizonyítson, ha már tavaly helytállt úgy az ETCC-ben és a WTCC-ben is, hogy hirtelen került a mély vízbe. A miskolci fiú idén már teljes évet futhat.

    https://www.facebook.com/zengomotorsport/photos/pb.119702024776262.-2207520000.1522234826./1636366829776433/?type=3&theater

  • A Zengő Motorsport Nagy Norbival indul, és a WTCR-ben!

    A Zengő Motorsport Nagy Norbival indul, és a WTCR-ben!

    Hónapokig tartó találgatások után pont kerül annak a mondatnak is a végére, hogy hol, mivel és kikkel indul a Zengő Motorsport. A csapatvezető, Zengő Zoltán a túraautó világbajnokság sorozat teljes egészét figyelembe véve is, több mint a felén ott volt, egyetlen magyar csapatként. Az utóbbi években számos magyar fiatalnak biztosított lehetőséget, így várható volt, hogy ezen körből választ majd.

    Ugyan több autógyártóról is ment a pletykálkodás, de a logika is azt diktálta, hogy Cuprával versenyezzenek, hiszen SEAT néven azért azt a technikát már kiismerték, így ez volt a legkisebb kockázat. Az is érthető, hogy ha már egyszer valaki ennyi ideig a nemzetközibb színtér része, visszalépés lenne a TCR Európa-kupa sorozat, így Zoltán vett egy nagy levegőt, és 2018-ban is WTCR lett a cél, – továbbra is egyetlen magyar csapatként.

    A versenyzőkkel kapcsolatosan pedig volt kikből meríteni, és idén ami már biztos, hogy Nagy Norbert kap lehetőséget, aki azért jó választás, mert ő még ilyen magas szinten, ilyen erős mezőnyben még nem bizonyíthatott, így már elmondható, hogy talán ideje volt kipróbálnia ezt is.

  • Monteiro helyett máris Benjamin Lessennes kezdhet Marokkóban

    Monteiro helyett máris Benjamin Lessennes kezdhet Marokkóban

    A La Dernière Heure azt állítja, hogy a Boutsen csapat a 18 éves Benjamin Lessennes pilótával készül, egészen addig, amíg változás nem áll be Monteiro állapotával kapcsolatosan. A portugál ugyan már kipróbálta a Honda Civic TCR-t Monzában és Zandvoortban is, de igazából csak promóciós jelleggel.

    Mint az ismeretes, Monteiro 2017-ben vezette a bajnokságot, amikor Barcelonában hatalmas baleset érte még augusztusban. A következő tervezett előszezoni teszt jövő héten lesz, ráadásul ugyanezen pályán. Ezt követően hajózzák át az autókat majd Marokkóba, az első versenyhétvége helyszínére.

    A Honda Racing még hivatalosan nem nem adott ki semmilyen közleményt, és még nem döntöttek, de érthető, hogy a legkisebb kockázatot sem vállalják Monteiroval, egészen addig, amíg az orvosai nem minősítik újra versenyre képesnek, akár még a marokkói szezonnyitó előtt, ami április 7-én lesz.