Kategória: WTCR

  • Michelisz harmadik a szombati futamon

    Michelisz harmadik a szombati futamon

    Michelisz Norbert a harmadik helyen ért célba a túraautó-világkupa (WTCR) magyarországi versenyhétvégéjének első, szombaton rendezett futamán, amelyet a Hondával versenyző francia Yann Ehrlacher nyert meg.

    A győztes mögött csapattársa, az argentin Esteban Guerrieri lett a második.

    A 33 éves Michelisz a kora délutáni időmérő edzésen magabiztos előnnyel szerezte meg az első rajtkockát, ám a startot nem kapta el igazán jól. A pilóta az első kanyarban már csak harmadikként fordult be, majd a következő kanyarig még két pozíciót veszített. A magyar versenyző egy helyet azonnal javítani tudott az első körben, ezután viszont „beragadt” a harmadikként száguldó francia Yvan Muller (Hyundai) mögé.

    Michelisz a 12 körös verseny szinte egész ideje alatt Mullert üldözte és támadta, aztán két körrel a leintés előtt a célegyenesben sikerült megelőznie riválisát, így végül dobogóra állhatott a magyarországi hétvége első futamán.

    A szabadkártyával induló Nagy Dániel (Hyundai) hetedik, Tassi Attila (Honda) 19., Szabó Zsolt Dávid (Seat) pedig 22. lett, míg utóbbi csapattársa, Nagy Norbert nem tudta befejezni a versenyt.

    A WTCR programja vasárnap egy újabb időmérő edzéssel, és további két futammal folytatódik a Hungaroringen.

     

  • A Hungaroringen mutatták be René Rast WTCR autóját!

    A Hungaroringen mutatták be René Rast WTCR autóját!

    A WTCR hungaroringi versenyhétvégéjén mutatták annak az Audu RS 3 LMS-nek a festését, mellyel a tavalyi DTM bajnok, René Rast fog majd rajthoz állni a WTCR németországi fordulóján, a Nordschleifén.

    Az autót a Team WRT mutatta be, és a #33-as rajtszámú autó a RaceRoom eSports bajnokságot népszerűsíti majd.

    René Rast
    Fotó: Tajthi Andrea

    Helyszíni képekért kövessetek minket az Instagramon is! –> @www.racingline.hu

  • Máris kaptak büntetést a magyarok

    Máris kaptak büntetést a magyarok

    Még csak most kezdődik a WTCR Hungaroring hétvégéjée, de máris osztottak ki büntetéseket, ráadásul magyar versenyzőknek.

    A M1RA versenyzője, Nagy Dániel, és a Zengő Motorsport versenyzői, Szabó Zsolt és Nagy Norbert nem jelentek meg időben a versenyzői eligazításon. Ez fejenként 600 eurós pénzbüntetést von maga után.

    A hétvége folyamán a Racingline.hu a Hungaroringről jelentkezik, kövessetek minket Instagramon! @www.racingline.hu

    https://www.instagram.com/p/BiFby2phwWR/?taken-by=racingline.hu

  • Oriola és Riberio véleménye az elektromos túraautózásról

    Oriola és Riberio véleménye az elektromos túraautózásról

    Megkerülhetetlen téma az elektromos túraautózás, így a Hungaroring által szervezett sajtótájékoztatón neki is szegezhettük az illetékeseknek a kérdést, hogy mennyire is távoli jövő a villany WTCR. Marcelo Lotti, a TCR atyja, és régi hű csatlósa, a SEAT már meg is teremtették az alapokat, hiszen az idei genfi autószalonon bemutatásra került a CUPRA eRacer, az első valóban működő elektromos túraautó.

    Helyesnek bizonyult a megérzésünk, a jelenlévő Pepe Oriola vezette is az autót, és kérdésünkre ennyit mondott a dologról:
    „Valóban, kipróbálhattam az új autót, tettem is bele pár kilométert, de nem rendes pályán teszteltük. A koncepció igazán remek, de várjuk ki azt, hogy miképp is akarják megvalósítani mindezt. A Formula E például remek dolog, de ők utcai versenyeket rendeznek, és nem tudom, hogy milyen lenne mindez túraautókkal egy olyan épített pályán mint például Barcelona, de hang nélkül. Biztos vagyok benne, hogy fognak erre is megfelelő megoldást találni, de igen, lépnünk kell, reklámoznunk kell az elektromos autózást a világban, és jó lesz majd megismerkedni ezzel az autóval. Ez mindenkinek jó lehet majd, mert remek show-t lehet csinálni belőle, és amit csinálunk, azzal segítünk a Földnek is.”

    A kimerítő választ hallva François Ribeiro is elkérte a mikrofont, és ő is kifejtette a véleményét, hogy miképp létja az elektromos túraautózás jövőjét:
    „Az Eurosport-Discovery nagyon is benne van az e-versenyzésben, hiszen a Formula-E szériának ők a legnagyobb részvényesei. Nem is kérdés az, hogy a túraautózásnak is hosszútávon ez lesz a jövője majd, de jelenleg a WTCR-re kell koncentrálnunk, ami remek, és a legjobb pályaakciókat kínálja a nézőknek. Meglátjuk, hogy miképp alakul az elektromos versenyzés jövője, de az embereknek fogalmuk sincs arról, hogy milyen infrastruktúrát kell telepíteni a pályákra ahhoz, hogy megvalósítsuk adott esetben az elektromos WTCR-t. Ügyelni kell a biztonságra, az infrastruktúrára, a kapacitásra, fel kell tölteni 24 autó akkumulátorait egyszerre. Fel kell készíteni a pályabírókat is egy magasabb szintre, extra felszereléseket is kell nekik biztosítani, szóval nem hiszem azt, hogy a jelenlegi túraautós piac készen áll erre, de ez a jövő, az már egyértelmű.”

  • A Zengő Motorsportot is támogatja a Mol

    A Zengő Motorsportot is támogatja a Mol

    A Zengő Motorsport pilótái a Mollal együttműködve állnak rajthoz a hétvégén a WTCR versenyén a Hungaroringen és május 1-én, a budapesti Nagy Futamon.

    A Zengő Motorsport és a Mol az elmúlt években sikerrel juttatott el magyar pilótákat a nemzetközi szereplésig. A csapat idén is fiatal tehetségeknek biztosít versenyzési lehetőséget, az istállónak pedig ebben a munkában ismét partnere lesz a magyar nagyvállalat – áll a Mol pénteki közleményében.

    Zengő Zoltán csapata 2018-ban teljes szezont fut a FIA WTCR-ben, vagyis abban a versenysorozatban, amely idén mutatkozott be a WTCC utódjaként. A WTCR-ben két rendkívül tehetséges fiatal magyar pilótával, Nagy Norberttel és Szabó Zsolt Dáviddal versenyeznek.

    A Nagy Futamon bemutatkozik a budapesti közönségnek György Anett, Jedlóczki Márk és Kismarty-Lechner Gábor is az istálló Leon Cupra versenyautóinak volánja mögött.

    „Nagyon büszke vagyok, hogy a MOL ismét segíti a főleg fiatal versenyzőkből álló csapatunk munkáját, pilótáink majd helyezésekkel próbálják meghálálni ezt a bizalmat. Reméljük, hogy eredményekben követik majd az elődöket” – mondta Zengő Zoltán csapatvezető.

    „A Mol jelen van a csapatsportoktól kezdve a ralliig a legkülönbözőbb sportágakban. Együtt örülünk a magyar szurkolókkal, ha versenyzőink sikereket érnek el a nemzetközi versenyeken. A Zengő Motorsporttal való együttműködésünk révén lehetőséget adunk a fiatal sportolókat, hogy bebizonyítsák, mindig jönnek újabb és újabb példaképek, akikre büszkék lehetünk” – tette hozzá Szollár Domokos, a Mol-csoport kommunikációs igazgatója.

  • Riberio elárulta nekünk, mi a helyzet Stefano Cominivel

    Riberio elárulta nekünk, mi a helyzet Stefano Cominivel

    Tegnap tartották a WTCR magyar fordulójának a sajtótájékoztatóját, ahol persze szabadon lehetett kérdezni a megjelentektől, így François Ribeiro-tól is. Bennünket mindenképp feszített az a kérdés, hogy miért maradt ki az idei „szaknévsorból”, azaz a mezőnyből a túraautózás James Huntja, Stefano Comini. Mentek is róla pletykák, hogy lehet kissé túltolta a feelinget, és a derék svájci is elkezdte magáról terjeszteni, hogy mégis inkább jó fiú lett. Lehet, hogy túl későn?

    Napokkal ezelőtt mi is beszámoltunk arról, hogy lehetséges a visszatérése, esetlegesen máris Zandvoortban a Top Run csapat Subarujával. Rákérdeztünk erre a szária promóterénél, és Riberio pedig a következőképp válaszolt.

    „Stefano egyértelműen megérdemelne egy versenyülést az idei teljes szezonra. Nem ismerem azonban igazán. Azt hallottam a paddockban, hogy komoly problémák adódtak a viselkedésével illetve a hozzáállásával az elmúlt két évben, de amint a kormány mögé ül, pokolian gyors. Az általad is említett csapat pedig nem keresett meg, Stefano meg nem holland, így nem fér bele azon kategóriánkba, akiknek szabadkártyát tudunk biztosítani. Mindig is mondtuk, hogy ezt a lehetőséget a helyi versenyzőknek szánjuk.”

  • CUPRA versenyautók a Hungaroringen

    CUPRA versenyautók a Hungaroringen

    Még csak néhány hét telt el azóta, hogy a Genfi Autószalon SEAT standján bemutatkozott az új CUPRA márka és versenyautó, de a Zengő Motorsport két CUPRA TCR versenyautóját már az április 27-29-i hétvégén láthatjuk a Hungaroringen a FIA Túraautó-világkupa (WTCR) futamon.

    A Zengő Motorsport CUPRA TCR versenyautóit két fiatal versenyző, a 23 éves Nagy Norbert, és a 22 éves Szabó Zsolt Dávid fogja vezetni a túraautó-világbajnokság (WTCC) és a TCR International fúziójából született új sorozat, a három kontinenst érintő, tízfutamos WTCR magyarországi futamán. A CUPRA versenyautók annyira újak, hogy mindössze 500 versenykilométer van bennük, hiszen csak a WTCR idei első, marokkói futamán vettek részt. A CUPRA TCR teljesen megújult külsővel és számos műszaki újdonsággal jelent meg, kétliteres TSI motorjának 350 lóerős teljesítményét szekvenciális váltó továbbítja az első kerekekre.

    „A Zengő Motorsportnak nagyon fontos a fiatal tehetségek támogatása. Michelisz Norbert is itt kezdte a pályafutását, mégpedig SEAT-tal, és én személy szerint nagyon büszke vagyok arra, hogy a SEAT új márkájával, a CUPRÁval versenyezhetünk” – mondta el Zengő Zoltán.

    Nagy Norbert 2008. június 13-án a Hungaroringen indult első túraautós versenyén, ahol megszerezte az abszolút negyedik helyet. Szabó Zsolt Dávid tavaly az ETCC-ben versenyzett, és már második versenyén, a Hungaroringen pole-pozícióból indulva lett második, míg Portugáliában megszerezte élete első futamgyőzelmét is. Michelisz Norbert 2015-ös sikere óta ez volt az első olyan alkalom, amikor a Zengő Motorsport pilótája állhatott a dobogó legfelső fokán.

    A SEAT márka és a Zengő Motorsport együttműködése 2003-ban kezdődött az AdRenaline Racing Team megalakulásával. A csapat Zengő Zoltánt indította az első generációs SEAT Leon Supercopa versenyautóval, mielőtt a versenyző-csapatfőnököt megválasztották az MNASZ Autós Gyorsasági Szakágának vezetőjévé. Ezt követően 2009-ben Michelisz Norbert megnyerte a SEAT Leon Eurocup sorozatot, 2010-ben pedig Wéber Gábor megismételte az Európa-bajnoki győzelmet. A WTCR versenyhétvégén hasonlóan jó eredményeket remél a Zengő Motorsport a két fiatal versenyző szereplésétől.

  • Öt magyar a pályán a hétvégén a Hungaroringen

    Öt magyar a pályán a hétvégén a Hungaroringen

    Michelisz Norbert mellett további négy magyar pilóta, Nagy Norbert, Szabó Dávid Zsolt, Tassi Attila és Nagy Dániel áll rajthoz a hétvégén a Hungaroringen, a túraautó-világkupa (WTCR) idei szezonjának második állomásán.

    A csütörtöki, budapesti sajtótájékoztatón a tavaly még túraautó-világbajnokság (WTCC) néven futó sorozatban második Michelisz azt mondta, „izgalmas napokra készül”, mert akár az is előfordulhat, hogy épp a hazai versenyhétvége közben születik meg második kislánya.

    A 33 éves versenyző a télen váltott Hondáról Hyundaira, és a sajtóeseményen arról beszélt, hogy az első, marokkói hétvége után úgy érzi, mindenképpen jól döntött.
    „Azt már tapasztaltuk Marrákesben, hogy az autó gyors, de a siker nagyon sok apróságból áll össze” – mondta Michelisz. „Az új csapatomnál tökéletesen érzem magam, és bár azt most még nem tudom megmondani, hogy átmenthető-e a jó forma Marokkóból, de remélem, hogy igen.”

    Micheliszen kívül a Zengő Motorsport színeiben indul Seat Cuprával Nagy Norbert és Szabó Zsolt Dávid, míg a szabadkártyás Tassi Attila Honda Civiccel, Nagy Dániel pedig Hyundaijal áll rajthoz.
    Francois Ribeiro, a WTCR promótere reményét fejezte ki, hogy a hazai versenyzőknek szurkoló magyar nézők minél nagyobb létszámban látogatnak majd ki a Hungaroringre.

    A négyszeres túraautós világbajnok francia Yvan Mullert és Micheliszt érintő, a marokkói szezonnyitón történt rajtbalesettel kapcsolatban, valamint a két pilóta és szurkolóik rivalizálásáról Ribeiro azt mondta, „ez hozzátartozik egy olyan versenysorozathoz, mint a WTCR”.

    „Biztos vagyok abban, hogy a két versenyzőnek egyébként semmi problémája nincs egymással, a magyar drukkereket viszont csak bíztatni tudom: ha már itt a lehetőség, jöjjenek ki minél többen és buzdítsák a kedvencüket a Hungaroringen” – mondta a promóter.

    A hétvége programja szombaton 8.30 órakor kezdődik a mogyoródi pályán, a WTCR időmérőjét 12.30-kor, az első futamot pedig 15.25-kor rendezik. Vasárnap 10 órakor kezdődik az időmérő edzés, majd 15.30-kor a második, 16.55-kor pedig a harmadik versenyre kerül sor. A betétfutamok között a Suzuki Swift Cup Europe, a Közép-európai Zóna Kupa, valamint a KIA Platinum Cup versenyzőit láthatják a pályán a kilátogatók.

    A WTCR magyarországi hétvégéjére a két napra érvényes belépő 7900, a szombati jegy 4900, a vasárnapi pedig 5900 forintba kerül.

    A fővárosból utazók részére mindkét napon 7.30 órától 18.30 óráig ingyenes buszjáratok indulnak a Stadion autóbusz-pályaudvarról a Hungaroringre és vissza.

  • Hétvégi hungaroringi WTCR menetrend!

    Hétvégi hungaroringi WTCR menetrend!

    Íme a WTCR hungaroringi hétvégéjének részletes programja, alább pedig az ingyenes buszjárat menetrendjét is mutatjuk!

    További információk a Hungaroring weboldalán.

    Időterv

    Szombat, 2018. április 28.
    8:30 9:00 FIA WTCR 1. szabadedzés
    9:10 9:50 FIA CEZ 2L alatt 1. futam (25 perc)
    10:10 10:40 FIA WTCR 2. szabadedzés
    10:50 11:30 Swift Cup Europe 1. futam (25 perc)
    11:40 12:20 KIA Platinum Cup 1. futam (12 kör)
    12:30 13:00 FIA WTCR Időmérő edzés
    13:15 13:55 FIA CEZ 2L felett 1. futam (25 perc)
    14:10 14:50 FIA CEZ Formaautók 1. futam (25 perc)
    15:05 15:15 FIA WTCR Bokszutca nyitva
    15:25 15:55 FIA WTCR 1. futam (12 kör)
    16:10 16:50 TWC Tourenwagen Cup 2. futam (25 perc)
    17:10 18:25 FIA CEZ Endurance Futam (60 perc)
    Vasárnap, 2018. április 29.
    9:05 9:45 Swift Cup Europe 2. futam (25 perc)
    10:00 10:20 FIA WTCR Időmérő edzés Q1
    10:25 10:35 FIA WTCR Időmérő edzés Q2
    10:40 FIA WTCR Időmérő edzés Q3 (első autó)
    11:15 12:00 KIA Platinum Cup 2. futam (12 kör)
    12:15 12:55 FIA CEZ 2L felett 2. futam (25 perc)
    13:10 13:50 FIA CEZ Formaautók 2. futam (25 perc)
    14:05 14:45 FIA CEZ 2L alatt 2. futam (25 perc)
    15:10 15:20 FIA WTCR Bokszutca nyitva
    15:30 16:00 FIA WTCR 2. futam (12 kör)
    16:20 FIA WTCR Üzemanyag-utántöltési idő kezdete
    16:25 FIA WTCR Szerelési idő kezdete
    16:30 16:40 FIA WTCR Bokszutca nyitva
    16:55 17:30 FIA WTCR 3. futam (15 kör)

    Ingyenes buszjárat

    Budapest, Stadion autóbusz-pályaudvarról a Hungaroringre:
    Budapest, Stadion (Indulás) 7:30 8:00 8:30 9:00 9:30 10:00 10:30 11:00 11:30 12:00 12:30 13:00 13:30
    Hungaroring (Érkezés) 7:55 8:25 8:55 9:25 9:55 10:25 10:55 11:25 11:55 12:25 12:55 13:25 13:55
    Hungaroringről Budapest, Stadion autóbusz-pályaudvarra:
    Hungaroring (Indulás) 13:30 14:00 14:30 15:00 15:30 16:00 16:30 17:00 17:30 18:00 18:30
    Budapest, Stadion (Érkezés) 13:55 14:25 14:55 15:25 15:55 16:25 16:55 17:25 17:55 18:25 18:55
  • A Top Runnal ugorhat fejest a WTCR világába Zandvoortban Comini!

    A Top Runnal ugorhat fejest a WTCR világába Zandvoortban Comini!

    A Subaru TCR-es csapatának, a Top Run Motorsportnak az a célja, hogy a zandvoorti FIA WTCR futamon indulnának szabadkártyásként, és vagy Stefano Comini esetleg Luigi Ferrara ugorhat be a volán mögé.

    Az olasz csapat hol indul hol nem, mióta 2015-ben építettek egy TCR-es autót, és voltak már túlmelegedési illetve súlyproblémáik, ami olykor akadályozták őket abban, hogy megfelelő eredményeket is szállítsák azon TCR futamokon, amiken elindultak. Utoljára ezidáig a TCR International 2017-es salzburgringi versenyhétvégéjén indultak, de a csapat az összesen 14 indulásából csak négyszer látták meg a célzászlót.

    2017 év végén a Top Run a TCR Italyban a kétszeres TCR International bajnok Cominit nevezte be a WRX STi-vel, ahol a szezonzárón Monzában sikerült felverekednie magát a dobogóra.

    Most kiderült, hogy a Top Run az új WTCR-ben is megmérettetné magát, és szabadkártyával indulnának Zandvoortban májusban, és ezt olyan komolyan is veszik, hogy a TCR Italy szezonnyitóját is kihagyják, ami most lenne a hétvégén Imolában, azért hogy minél jobban felkészíthessék magukat a WTCR-re.

    Az még nem tisztázott, hogy a Balance of Performance rendszert miképp alkalmaznák, mert az autó nem vett részt a TCR BoP tesztjén Valenciában a múlt hónapban, pedig a 2017-es szezon előtt ezen még részt vett.