Kategória: WTCR

  • Időterv a Slovakia Ring ETRC+WTCR+Swift Cup és KIA kupa hétvégére!

    Időterv a Slovakia Ring ETRC+WTCR+Swift Cup és KIA kupa hétvégére!

    Volt némi izgalom az elmúlt napokban, hogy a Slovakia Ring miképp oldja meg azt, hogy ennyi rangos nemzetközi autóverseny szériának ad otthont július 14-15-én. Korábban nem volt pontos információnk, de most már van: mindenki megnyugodhat: nem marad el a FIA Swift Cup Europe és a KIA PLATINUM Cup sem!

    Ennek köszönhetően soha nem látott szoros program várja majd a nyár közepén Dunaszerdahelyre látogatókat. A kamion EB mezőnye 4 versenyt teljesít majd időmérőkkel, szabadedzésekkel együtt, a WTCR-ben három, a két betétfutam pedig 2-2 versenyt bonyolít majd le. Mi magunk is szervezünk buszutat erre a páratlan lehetőségre, így kár lenne kihagyni az egyik legjobb programot, amit 2018 adhat, a Kiss Norbi ajánlja, a B2Sky Travel pedig intézi nekünk mindezt!

    Részletes, és jelenleg végleges időterv elérhető itt: KATT IDE!

  • Magyar parádé a Slovakia Ringen! Utazz és szurkolj velünk!

    Magyar parádé a Slovakia Ringen! Utazz és szurkolj velünk!

    Évek óta nem volt alkalom arra, hogy hazánk két legkiemelkedőbb autóversenyzője, a WTCC tavalyi, világbajnoki második helyezettje, Michelisz Norbert, valamint a kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző, Kiss Norbert ugyanazon a hétvégén, ugyanazon a versenypályán áll rajthoz, ráadásul közeli helyszín, a Slovakia Ring ad ennek otthont!

    Egy hétvégén kerül majd megrendezésre a WTCR és a Kamion Eb (ETRC) szlovák versenyhétvégéje, ami példátlan a FIA szériák történetében. Mi magunk is nagyon kedveljük a felvidéki versenypályát, többek között azért is, mert a nézőtérről is kiválóan belátható, és követhető. A sörük is remek, a sztrapacska pedig kötelező elem, és mindez a pálya éttermében is elérhető. Majdnem mindenki beszél magyarul, így igazán otthon érezhetjük magunkat. Nem véletlen, hogy a magyar versenyzők körében is igen kedvelt versenyhelyszínről beszélünk.

    És ha már a két Norbi ilyen remekül összejön, – és ne feledkezzünk meg a Zengő motorsportos legényekről így Szabó Zsoltról és Nagy Norbiról sem – van egy kiváló ajánlatunk számotokra! Szeretnénk, ha Ti is olyan élmény részesei lennétek, amely mindenképpen egyedülálló, ráadásul több, mint valószínű, hogy ünnepelhetünk majd legalább egy magyar győzelmet!

    A Racingline.hu ezért összeállt a B2Sky utazási irodával, és buszos utat szervezünk közösen, Dunaszerdahelyre. Anélkül, hogy minden meglepetést előre lelőnénk, nézzétek meg az ajánlatot az alábbi linken, és mielőbb regisztráljatok, ha nem akartok lemaradni erről a páratlan lehetőségről!

    A részletekről a következő linkre kattintva olvashattok: https://b2sky.hu/utazas/szuper-versenyhetvege-a-slovakia-ringen-fia-kamion-eb-es-wtcr-turaauto-vilagkupa/

  • Hivatalos: Szlovák versenyhétvége lesz a nyár közepén!

    Hivatalos: Szlovák versenyhétvége lesz a nyár közepén!

    A FIA hivatalosan is megerősítette, hogy Argentínában idén nem lesz túraautó világkupa futam. Már múlt héten jöttek a hírek arról, hogy dobni fogják a versenynaptárból a Terman de Rio Hondo-t, és hogy Európa gazdagodhat így egy újabb futammal.

    A Motorsport Világtanács a mai ülésén végül rábólintott a magyar rajongókat már napok óta lázban tartó kérdésre, így július közepén a Slovakia Ring ad otthont a WTCR-nek.

    Az argentin versenyhétvége augusztus elején lett volna, de a változás miatt egy brutálisan hosszú nyári szünet vár Michelisz Norbira, aki feltehetően nem fog panaszkodni, hiszen apai teendőire koncentrálhat. A komoly változás a 6-7. versenyhétvége között lesz, mert a széria csak szeptember végén száguld újra, majd Kínában.

    A megváltozott 2018-as WTCR versenynaptár hátralévő hétvégéi:

    Június 22-24 – Vila Real, Portugália
    Július 13-15 – Slovakia Ring, Szlovákia
    Szeptember 28-30 – Ningbo, Kína
    Október 5-7 – Wuhan, Kína
    Október 26-28 – Suzuka, Japán
    November 15-18 – Makaó, Kína

    És akkor a kép a Michelisz babákról! 🙂

    https://www.facebook.com/michelisz.norbert/photos/a.10151904301492039.1073741827.338941907038/10155562874622039/?type=3&theater

  • A Hyundai csökkentheti a hasmagasságát

    A Hyundai csökkentheti a hasmagasságát

    A TCR technikai delegációja bejelentette a legutolsó változtatásait a 2018-as teljesítmény kiegyenlítő rendszerben, a BoP-ban. A május 17-ei legutóbbi változáshoz képest egy újabb változás történik, ami pont a Hyundai i30 N-eket érinti.

    A dél-koreai márkának továbbra is 97.5%-osan lecsavart motorral kell mennie, de az eddig 100 mm magasságra emelt autó lemehet 90 mm-re. A többi homologizált autónál nem lesz változás. A felülvizsgált kötelező BoP értékek már a hétvégi TCR Europe versenyen is érvényesek lesznek, Spa-ban.

  • Hivatalos a szlovák Szuperhétvége: ETRC és WTCR lesz július 14-15-én!

    Hivatalos a szlovák Szuperhétvége: ETRC és WTCR lesz július 14-15-én!

    A nyár közepén egy hatalmas váratlan meglepetés érte a szlovák, magyar és minden egyéb környékbeli ország motorsport rajongóit! Hirtelen beesett gyakorlatilag a Slovakia Ringre a WTCR, az ott még szintén új keletű kamion Eb betétprogramjaként.

    Egy ilyen „szuperhétvégét” még soha nem láthatott a Dunaszerdahely melletti pályára kilátogató közönség. A FIA két top kategóriája, a kamionokra kiírt ETRC és a túraautó világkupa július 13-15 között tartja meg ezen első nászát.

    A pálya gyakorlatilag segítő jobbot nyújtott az Eurosport Eventsnek, miután törölni kellett az argentin versenyhétvégéjüket, és sikerült megegyezni az ETRA-val is a közös rendezésről. A világszínvonalú túraautók egyébként hatodik alkalommal járnak majd a Felvidéken. A változást a Motorsport Világtanácsa a holnapi ülésén fogja véglegesíteni.

    A Slovakia Ring így a hatodik állomása lesz a WTCR 10 versenyhétvégés első szezonjának. Így a 16-18. versenyek zajlanak majd itt a 2018-as évben. Az elődszéria, a WTCC 2012-2016 között rendszeres látogatója volt Szlovákiának.

    A nézőknek pedig a legjobb hír, hogy nem változtatnak a most is érvényben lévő jegyárakon! Az Eurosport Eventsnek köszönhetően az ígéretek szerint lesz folyamatos live stream is, így mindenki nyomon követheti majd Kiss Norbi és Michelisz Norbi hősies küzdelmeit!

    Zárszóként itt ragadjuk meg az alkalmat, hogy „követeljük”, hogy ez a minta 2019-ben valósuljon meg a Hungaroringen is, tehát együtt legyen a két rangos FIA széria, mert az a szerény véleményünk, hogy ez jó.

     

  • A kamion Eb fogadhatja be a Slovakia Ringen a WTCR-t!

    A kamion Eb fogadhatja be a Slovakia Ringen a WTCR-t!

    Argentína egyre biztosabb, hogy kikerül FIA WTCR versenynaptárából, és az első számú helyettes a Dunaszerdahely melletti Slovakia Ring. A motorsport.com információi szerint a szervezők is áldozatául estek az argentin gazdasági válságnak, pedig keresték a megoldást az illetékesek az Eurosport Events képviselőivel Buenos Airesben.

    A gazdasági problémák Argentínában sújtják a 2019-es Dakar ralit is, így ők jövőre teljes mértékben Peruba költöznek.

    Az augusztusi dél-amerikai időpont helyett a túraautó világkupa mezőnye így maradhat Európában, és a hatodik versenyhétvégéjük a Felvidéken lehet, a július 14-15-én megrendezendő kamion Európa bajnoki hétvégén. Bennünk azért van pár kérdés, azon felül, hogy gyakorlatilag reggel nyolctól este hatig folyamatosan mehet a #norbidálás, hiszen hol a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbi, hol pedig a himesházi Michelisz Norbi lesz a pályán, a zengős Nagy Norbiról nem is beszélve. Pár kérdés, ami bennünk felmerült:
    – mi lesz így az eredetileg betervezett KIA Lotos és Swift Cup Europe betétfutamok sorsa?
    – a jelenlegi paddockra is érvényes jegyekkel ugyanúgy megtekinthető lesz-e a FIA WTCR-nek szánt paddock rész is?
    – ha már az Eurosport Events élőben adja majd a futamaikat, lehetséges, hogy ennek haszonélvezője lehet a FIA ETRC is, és a Slovakia Ringről is adnak majd esetlegesen élő streamet legalább?

    Amíg ezekre a kérdésekre is megnyugtató válasz érkezik, addig is visszatérve a túraautósokhoz: az így még nagyobb nyári szünetüket követően Ningboba kell majd repülniük legelőbb Kínába, majd szeptemberben.

    A versenynaptár változásra a FIA Motorsport Világtanácsának is rá kell bólintania ami jövő héten történhet meg, legelőbb kedden.

  • Erősödő pletyka: Argentína helyett Slovakia Ring a WTCR-ben?

    Erősödő pletyka: Argentína helyett Slovakia Ring a WTCR-ben?

    Hallottunk ezt-azt, a WTCR háza tájáról, és egyre erősödik azon dolog, hogy esetlegesen elmaradhat az Argentin versenyhétvége, egyelőre közelebbről meg nem nevezett okokból.

    Hivatalosan persze hiába is érdeklődnénk, mert még az anyjaikat is letagadnák az illetékesek, egyelőre érjük be annyival, hogy  nem zörög a haraszt. A bomba meglepetés azonban az, hogy kimarad akkor a dél-amerikai kör, és Portugália után nem más ugorhat be, mint egy magyarok által is ismert és kedvelt versenyhelyszín: a Slovakia Ring!

    Az argentin futam eredetileg augusztus elejére lett kiírva, de akkor ott északi szomszédainknál motorverseny lesz. így reálisabb a július közepe utáni hétvégék valamelyike inkább, amennyiben meg tudnak egyezni a promóterek a pálya igazgatóival. Mi szurkolunk a dolognak…

  • Jean-Karl Vernay rajt-cél győzelemmel zárt Zandvoortban

    Jean-Karl Vernay rajt-cél győzelemmel zárt Zandvoortban

    Az Audis Vernay a poleból indulva győzött a FIA WTCR harmadik versenyén Zandvoortban, Rob Huff és Frédéric Vervisch előtt. A franciának nagyon jó volt a rajtja, amit vizsgáltak is – majd tartotta is az ívét az első kanyarban Huff előtt, aki megpróbált beszúrni. Innentől kezdve gyakorlatilag uralta a versenyt, hiába támadott az angol pilóta.

    Vervisch úgy lett harmadik, hogy a nyitó kör második kanyarjában tudott elmenni Esteban Guerrieri mellett. Így ez a mai eredmény már az idei harmadik dobogós helyezése. Guerrieri lett a negyedik, a WRT-s Gordon Shedden előtt aki végig nyomás alatt tartotta egészen addig, amíg a 12. körben szélesen fordult, majd visszaesett.

    Yann Ehrlacher kényelmesen a hatodik helyen ért be, de ezzel az eredménnyel átvette a vezetést az összetettben. Unokabátyja, Yvan Muller nem szerzett most pontot, kiállt. Aurélien Comte a hetedig lett a Peugeot 308 TCR-rel, Mehdi Bennani előtt. Az egyik legszebb előzést bemutatva, James Thompson pedig a kilencedik lett, Pepe Oriola előtt a verseny utolsó szakaszában, aki így a tizedik lett.

  • A Peugeot és Comte nyerte a második futamot Zandvoortban!

    A Peugeot és Comte nyerte a második futamot Zandvoortban!

    A mai utolsó versenyen poleból induló Jean-Karl Vernay csak a bokszutcából indult, de fel is adta hamar, és nem is volt nagyon értelme a dolognak, hiszen csak a 27. helyről kezdhette volna meg a versenyt a motorcseréjének köszönhetően. Mindeközben James Thompson indulhatott a második futamon az élről.

    Comte rögtön a rajtot követően máris lelépte Thompsont még az első kanyar előtt, Pepe Oriola pedig tartotta a Cuprával a harmadik helyét, míg Yann Ehrlacher egy helyet javított, és negyedikként sorolt be a Hondájával. Aurélien Comte el is nyúlt, de aztán az ötödik körben pályára lépett a biztonsági autó, miután Aurélien Panis és Fabrizio Giovanardi ütköztek, és mindkét autó kiesett.

    Az új rajt két körrel később jöhetett, ahol Comte megint ellépett Thompsontól, Oriola meg keményen védekezett Ehrlacher ellen. A tizedik körben a WRT-Audis Gordon Shedden Mehdi Bennanival küzdött, de az angolt mindeközben megelőzte Esteban Guerrieri. Az angol azonban nem hagyta magát, és három körrel később visszavágott.

    A 12. körben Ehrlacher el tudott menni végül Oriola mellett, aki egyből meg is próbált visszatámadni, de eredménytelenül. Az utolsó körben Thompson elengedte Ehrlachert, ami érthető is, hiszen René Münnich csapatában ő csak amolyan tartalékos szerepet tölt be, így ilyen formán is próbálta segíteni a fiatal pilótát, aki így már csak egy ponttal áll az összetettben Yvan Muller mögött, aki történetesen az unokabátyja.

    A mai utolsó verseny Zandvoortból 16:35-kor lesz.

    A verseny végeredménye:

    Versenyző Csapat Autó Körök diff.
    1 Aurelien Comte DG Sport Competition Peugeot 14 26:47.210
    2 Yann Ehrlacher Munnich Motorsport Honda 14 4.757
    3 James Thompson Munnich Motorsport Honda 14 5.255
    4 Pepe Oriola Campos Racing Cupra 14 6.657
    5 Mehdi Bennani Sebastien Loeb Racing Volkswagen 14 7.120
    6 Gordon Shedden WRT Audi 14 7.458
    7 Esteban Guerrieri Munnich Motorsport Honda 14 8.086
    8 Rob Huff Sebastien Loeb Racing Volkswagen 14 9.198
    9 Frederic Vervisch Comtoyou Racing Audi 14 9.567
    10 John Filippi Campos Racing Cupra 14 9.988
    11 Denis Dupont Comtoyou Racing Audi 14 10.557
    12 Benjamin Lessennes Boutsen Ginion Racing Honda 14 10.887
    13 Gianni Morbidelli Team Mulsanne Alfa Romeo 14 11.561
    14 Tom Coronel Boutsen Ginion Racing Honda 14 12.855
    15 Nathanael Berthon Comtoyou Racing Audi 14 13.656
    16 Thed Bjork YMR Hyundai 14 13.729
    17 Zsolt Szabo Zengo Motorsport Cupra 14 13.798
    18 Mat’o Homola DG Sport Competition Peugeot 14 16.508
    19 Gabriele Tarquini BRC Racing Team Hyundai 14 16.961
    20 Norbert Nagy Zengo Motorsport Cupra 14 17.493
    21 Bernhard van Oranje Bas Koeten Racing Audi 14 19.996
    22 Michael Verhagen Bas Koeten Racing Audi 14 23.897
    23 Norbert Michelisz BRC Racing Team Hyundai 14 25.146
    24 Yvan Muller YMR Hyundai 9 5 kör
    Aurelien Panis Comtoyou Racing Audi 4 kiesett
    Fabrizio Giovanardi Team Mulsanne Alfa Romeo 4 kiesett
    Jean-Karl Vernay WRT Audi 4 kiesett
  • Vernay az első WTCR poleját szerezte meg Zandvoortban

    Vernay az első WTCR poleját szerezte meg Zandvoortban

    Jean-Karl Vernay egy majdnem tökéletes kört rakott össze, és az ideje 1:43.994 lett, ami egy tizeddel még jobb is, mint Huff tegnapi eredménye. Az időmérő edzés utolsó részében azonban csak három autót láthattunk a pályán, mert Esteban Guerrieri ki sem tudott hajtani a boxból, a felfüggesztése hibája miatt, Vervisch ugyan elindult, de technikai probléma miatt neki is meg kellett állnia.

    A tegnapi verseny győztese, Yann Ehrlacher éppen lemaradt a top ötről, Mehdi Bennani lett a hetedik a másik SLR Volkswagen Golffal. Pepe Oriolának is tegnap jobban ment, ma csak nyolcadik lett. A vasárnapi nap meglepetése Aurélien Comte aki második lett az első futamon most a Peugeot-val csak a kilencedik helyet szerezte meg, így a fordított rajtrácson ő is az első sorból indulhat majd. A polet így a második futamra James Thompson szerezte meg, aki ma az időmérőn tizedik lett.

    Ahogy tegnap is, a Hyundai autók szenvedtek. Yvan Muller volt a leggyorsabb, de még ő is több mint 1 másodpercnyit kapott a Q1-ben Jean-Karl Vernaytól, és csak a 18. helyre kvalifikálta magát.

    A 12:15-kor kezdődő második futamon Michelisz Norbert a tegnapi Muller balhéért kapott büntetése miatt 10 helyről hátrébb indul majd, de mellette lesz Jean-Karl Vernay is. A franciának motort kellett cserélnie, így fordított rajtrács tizedik helyéről a végére száműzték, de a harmadik futamos pole pozícióját ez nem érinti.