Kategória: WTCR

  • Michelisz, Muller és Björk időmérős eredményét törölték!

    Michelisz, Muller és Björk időmérős eredményét törölték!

    A három Hyundai i30N TCR eredményét megsemmisítették az időmérő után egy hat órán át tartó vizsgálatot követően, mivel Michelisz Norbert, Yvan Muller és Thed Björk esetében is úgy találták, hogy meghaladta a nyomás náluk az engedélyezett mértéket.

    Az éjszakába nyúlóan a dél-koreai márka autói a parc fermében maradtak, és az ellenőrzéseknek köszönhetően kiderült, hogy az YMR Hyundai autói, valamint a BRC Racing Team versenyautója amelyiket Michelisz Norbert hajt, turbónyomása magasabb, mint amit engedélyeznek a versenyhétvégére.

    Ennek eredményeképp Yvan Muller és Michelisz Norbert is mehet Thed Björk mellé a rajtrács végére az első versenyen, ráadásul a svéd amúgy is a végéről indult volna, mivel motort cseréltek az autójában. Gabriele Tarquini #30-as Hyundai-jával minden rendben, így ő kezdheti majd poleból az első versenyt a Slovakia Ringen, mellőle Aurélien Comte indulhat a Peugeot 308TCR-rel, őket Pepe Oriola követi majd, a Cupra TCR-rel.

  • Kiss Norbi elvitte egy körre Michelisz Norbit!

    Kiss Norbi elvitte egy körre Michelisz Norbit!

    Az a ritka helyzet áll fenn épp, hogy hazánk két legkiemelkedőbb versenyzője, Michelisz és Kiss Norbi egy azon hétvégén ugyanazon a helyszínen léphet pályára! Ugyanis a WTCR és a Kamion Eb mezőnye is a Slovakia Ringre látogat.

    A versenyhétvége megkezdéseként, ahogy az lenni szokott, utasautóztatást tartanak a kamionoson. Ennek keretében pedig Kiss Norbi mellé Michelisz Norbi is beült, hogy megízlelje a magaslati levegőt a szlovák versenypályán. 😀

    Úgy tudni, hogy Jochen Hahn Rob Huffnak, Antonio Albecete Pepe Oriolának ad betekintést a kamionversenyzésbe.

    https://www.instagram.com/p/BlKquxUAo1Y/?taken-by=drivernorbi

    https://www.facebook.com/kissnorbidriver/posts/1743785352383206

  • James Thompson nem indul Szlovákiában!

    James Thompson nem indul Szlovákiában!

    A Münnich Motorsport csak két autót indít a hétvégén Slovakia Ringen, miután a #15-ös rajtszámú Honda Civic TCR nevezését, amit eddig James Thompson hajtott, visszavonták.

    A csapat csak Yann Ehrlacherrel és Esteban Guerrierivel indul a hétvégén, és Thompson gyakorlatilag a második versenyhétvégéjét hagyja ki, miután a Civic annyira összetört Portugáliában az első versenyen, hogy még mindig nem tudták azt kijavítani.

    Ennek köszönhetően most csak 26 autót láthatunk majd a rajtrácson, és csak négy Hondát, amelyből kettő a Münnich, kettő a Boutsen Racing autója, amelyeket ezúttal is Benjamin Lessennes és Tom Coronel vezetnek majd.

  • Kevin Ceccon érkezik Gianni Morbidelli helyére

    Kevin Ceccon érkezik Gianni Morbidelli helyére

    A Team Mulsanne bejelentette, hogy Kevin Ceccon vezetheti a továbbiakban Gianni Morbidelli Alfa Romeo Giulietta TCR autóját a WTCR-ben, már a Slovakia Ringen. A 24 éves olasz pilóta korábban a GP2-ben is vitézkedett, és elsőkerék meghajtású autóval ezen a pályán mutatkozhat majd be,

    Michaela Cerruti, a Romeo Ferraris csapat menedzsere a következőket mondta el a cserével kapcsolatban:

    „Az utóbbi hetekben nagyon elfoglaltak voltunk, és hogy most újra pályára mehetünk, igazi megkönnyebbülés lesz számunkra.Üdvözöljük a családunknál új tagunkat, Kevin Ceccon-t, aki egy nagyon ígéretes fiatal versenyző a nemzetközi színtéren. Már bizonyította a tehetségét és a profizmusát a formaautóknál. Az, hogy azonnal beszáll egy túraautóba a WTCR-ben egy komoly kihívás lesz neki, de hiszünk benne.”

  • Gianni Morbidelli már biztos nem indul Alfával a Slovakia Ringen!

    Gianni Morbidelli már biztos nem indul Alfával a Slovakia Ringen!

    A Team Mulsanne bejelentette, hogy felbontják Gianni Morbidelli szerződését, még a soron következő FIA WTCR forduló előtt, ami most hétvégén lesz Szlovákiában. A veterán olasz pilóta a honfitársával együtt, Fabrizio Giovanardival együtt kezdhette meg a 2018-as szezont, de nagyon nehéz szezonjuk van a Romeo Ferraris istálló által épített Alfa Romeo Giulietta TCR-ekkel.

    Az 50 éves versenyző nem tudott az első öt versenyhétvégén pontot szerezni, a legjobb helyezése Zandvoortban volt, egy 13. hely. Vila Realban mindhárom versenyt kénytelen volt kihagyni, mert már az időmérőn ütközött, köszönhetően egy technikai meghibásodásnak.

    Az, hogy ki lesz Morbidelli utódja már a Slovakia Ringen, hamarosan kiderül.

  • Petr Fulín és Andrej Studenič lesznek Szlovákia szabadkártyásai

    Petr Fulín és Andrej Studenič lesznek Szlovákia szabadkártyásai

    Petr Fulín és Andrej Studenič lesznek a jövő heti WTCR szlovák forduló szabadkártyás versenyzői. Fulín a 2017-es FIA ETCC bajnok egy Cupra TCR-rel nevez, amelyet a saját csapata készít fel:

    „Célunk az, hogy élvezzük a hétvégét, és jó tapasztalatokra tegyünk szert. Ismerjük a pályát, de miénk a legöregebb autó, és 20 kilóval nehezebbek is leszünk a szabadkártya miatt. A versengés igen erős és Vila Realban is látható volt az, hogy a versenyzők hamar megtanulják az új pályákat is. Épp ezért minden követ megmozgatunk majd ezen a hétvégén. Talán ez lehet az a széria, ahol jövőre elindulhatunk majd.”

    Studenič neve inkább az európai hegyi versenyekről lehet ismerős, valamint a különféle GT és túraautózás világából. Ezúttal a Brutal Fish Racing Volkswagen Golf GTI TCR autójával indul:

    „Ezt az autót még csak pár kilométeren át hajthattam, ami igen kevés a WTCR mezőnyéhez képest. A versenytapasztalatom túraautókkal azonban nagy, bár nem ezekkel a gumikkal. Remélem, hogy a két szabadedzés elég lesz hogy beállítsuk az autót, és tisztán lássunk. Természetesen vannak céljaink, enélkül nem is versenyeznénk. Lövésem sincs arról, hol állhatunk majd a tapasztalt mezőnyben.”

  • Michelisz Mira már ismerkedik a gokarttal

    Michelisz Mira már ismerkedik a gokarttal

    Ugyan még édesapja ölében ismerkedik a négykerekű járgánnyal, de hát valahol el kell kezdeni. 😉

    https://www.instagram.com/p/BkyKwu8Auw8/?taken-by=nmichelisz

  • Monteiro 1-2 hónapon belül újra versenyezhet!

    Monteiro 1-2 hónapon belül újra versenyezhet!

    Tiago Monteiro lassan már egy éve nem versenyezhet, köszönhetően a hatalmas tesztbalesetének, de a portugál feltehetően a következő hónapokban újra autóba ülhet. Erről így nyilatkozott most:

    „Még épp időben vagyunk egy visszatéréshez, és a célom az már most ebben a szezonban, hogy minél jobban felkészülhessek 2019-re, és azt kell, hogy mondjam, nagyszerű érzés az, hogy hisznek bennem, ennyit elárulhatok. Tudom, hogy újra versenyezni fogok. Már majdnem itt tartunk. A jövő héten már 10 hónapja lesz az esetnek, így már nem számít nagyon ez az egy vagy két hónap, minden a tervek szerint halad és alakul. Nincs gátló tényezője annak, hogy visszatérhessek. A tesztjeim jól alakulnak.”

    Mint az ismert, a nagy sebességű ütközést leginkább Monteiro látása sínylette meg, de azóta ez az állapot már jelentősen javult.

    „Egy kisebb csoda az, hogy visszanyertem a látásomat. Még nem 100%-os, de már nem akadályoz a mindennapjaimban. A nyakam is már rendben van, illetve a vállam, szóval minden újra teljesen működőképes. A fejsérülésem azonban sokkal komolyabb volt, mint azt először gondoltuk. Ezért mindenki minimum 11-12 hónapnyi kihagyást javasol ütközések nélkül, így jelenleg nem kockáztathatjuk meg a versenyzésem.” – állítja Tiago.

    A portugál számtalan teszten van már túl, és úgy érzi, hogy ugyanolyan, mint a baleset előtt.

    „Amikor újra először versenyautóba ültem, az hét vagy nyolc hónappal volt a baleset után. A versenyzéssel eltöltött 20 évem alatt soha nem volt ekkora kihagyás, így már ez eleve furcsa volt. Fél nap se kellett hozzá, és úgy éreztem, hogy ugyanúgy vezetek, mint előtte. Eddig öt vagy hat napot teszteltem, két napot egyedül, és 2-3 napot úgy, hogy a többiek is a pályán voltak.” – árult el további kulissza titkokat Monteiro.

  • Folytatódik a WTCR saga: Monteiro énekel, Michelisz lökdösődik!

    Folytatódik a WTCR saga: Monteiro énekel, Michelisz lökdösődik!

    Továbbra is Oscar esélyes művekkel rukkol elő a WTCR kreatív brigádja: ezúttal a klasszikus túszejtős-maffiózós filmdrámák kapják meg a magukét. Négy „ismeretlen” túszejtő történetéről van most szó, akiket egy rejtélyes Professzor irányít. A követelésük egyértelmű: a sokat szidott BoP rendszeren akarnak változtatni, ám a srácok elég bénák, és még a túszokat is szabadon engedték, mert sokat nyavalyogtak.

    Az emberrablók igazán kreatív módon városokról nevezték el magukat, így Budapest, Edinburgh, Stockholm és Barcelona néven futnak. Budapest úr, alias Michelisz Norbert javasolja, hogy nem is kell túsz, majd ő eljátssza azt, de Monteiro professzor közli vele, hogy a kelet-európai akcentusa túl feltűnő lenne a portugál környezetben. Norbi persze rögtön bizonyítja, hogy megy neki a portugál nyelv is.

    Felmerül az is, hogy valójában nincs is szükségük túszokra, hiszen elég az, ha csak ott maradnak a teremben, nem versenyeznek, tehát gyakorlatilag sztrájkba lépnek. Kiegészítésképp meghackelnék a vendéglátó egységet is, így már biztosnak gondolják azt, hogy tárgyalóasztalhoz kell ülni majd velük, mert ezzel felmérgesítik az embereket. Mr. Barcelona, tehát Pepe Oriola is kezdeményez önállóan egy gondolatot, miszerint töröljék el a joker kört, de a főnök leinti a FÜGGETLEN indítványt. (Magas labdás politikai humor van itt kérem! – a szerk.)

    Mr. Edinbrugh is korszakalkotó ötlettel áll elő: a szalagkorlátok helyett legyen hab, és akkor így nem sérülnek meg a jövőben. A prof erre kiakad, hogy fogják már fel, hogy ez egy utcai pálya, és nem óvoda. Michelisz is kiakad, és közli, hogy Strasbourg úr állandóan kilöki, aki nem más mint Yvan Muller, pedig a francia pilóta valójában Altkirchben született. Csapattársa, Mr. Stockholm persze egyből a védelmére is kel, és közli, hogy a magyar pilóta lökdösi ki mindig a társát. El is szólja magát Oriola, és nevén nevezi Mr. Strasbourgot, miközben Norbert emeli a tétet, és közli, hogy a tőle tavaly elorzott világbajnoki címet is kéri vissza Thed Björktől! Na, ebből már balhé lesz a rablóink között, amit a másik kettő nem nagyon ért, lévén tavaly nem voltak a WTCC-ben.

    Ez az a pont, amikor megelégeli a mutatványt Monteiro is, és lefújja a nagy emberrablási kísérletet, és inkább hagyja a BoP rendszert is a csudába, hiszen rájön hogy a társai úgy viselkednek, mint az elkényeztetett kölykök. Majd előadja a monológját a jelenlegi állapotáról, és utasítja a versenyzőket, hogy húzzanak vissza a paddockba, mindenki húzzon sisakot, és élvezzék a dolgot amit csinálnak, hiszen ő ezt épp nem teheti. Majd dalra fakad.

    https://youtu.be/y_T7sGGBwbk

  • Hatalmas tömegbaleset a WTCR-ben

    Hatalmas tömegbaleset a WTCR-ben

    Elképesztően nagy tömegbalesettel kezdődött a WTCR portugál hétvégéjének első futama, amit azonnal piros zászlóval félbe is szakítottak.

    Az első sorból induló két Volkswagenes csapattárs Rob Huff és Mehdi Bennani a rajt után után kanyarokon keresztül egymás mellett haladtak, majd összeértek. Huff nagy sebességgel a szalagkorlátnak csapódott, levegőbe emelkedett és eltalálta Bennanit, majd kigyulladt.

    A mögöttük érkező Michelisz Norbert kitudta ugyan kerülni őket, de a visszasodródó Bennani oldalról eltalálta a Hyundait. A keresztbe álló autók pedig eltorlaszolták az utat, így feltorlódott a mezőny, és gyakorlatilag nem volt olyan autó, aki épségben megúszta volna ezt a balesetet.

    Az ütközés erősségét jól mutatja, hogy Huff autójóbál kiszakadt a motor.

    A roncsok eltakarítása és a pálya helyreállítása is sok időt vesz igénybe. Egyelőre nem tudni, hogy mikor indítják újra a futamot, ha egyáltalán újra indítják.

    https://www.youtube.com/watch?v=a4AVYkWo5fo