Kategória: WTCR

  • Jean-Karl Vernay nyerte az első futamot Makaóban

    Jean-Karl Vernay nyerte az első futamot Makaóban

    Nagy meglepetésre Jean-Karl Vernay nyerte meg a WTCR első futamát Makaóban, megelőzve Rob Huffot, akinek minden esélye megvolt a győzelemre. Az Audi pilótájának először Huff Volkswagenjét, majd Yvan Müller Hyundaiát utasította maga mögé a győzelem érdekében.

    A rajtnál Vernaynak sikerült megelőznie Esteban Guerrieri Hondáját. Az argentin versenyzőnek volt a legkisebb végsebessége az egyenesekben, szóval nagyon nehéz volt számára a védekezés. Müllernek pedig sikerült megelőznie azt a Robert Huffot, aki a makaói aszfaltcsík specialistája.

    Mehdi Bennani Fréderic Vervischssel ütközött, miközben a hatodik helyért csatáztak. Az eset miatt a pályára gurult a biztonsági autó. A versenyt a harmadik körben indították újra. Vernay azonnal megtámadta Müllert a célegyenesben és sikerült megelőznie a bajnoki esélyes francia pilótát

    Vernaynak ezek után védekeznie kellett, ugyanis Müller és Huff is nagyon közel autózott hozzá. Huff és Müller autója 60 kilogrammal könnyebb volt az Audinál, azonban ennek ellenére nem sikerült megelőzniük Vernay Audiját.

    A versenyt ezután piros zászlóval félbeszakították, mert Vernay csapattársa, Gordon Shedden a falnak csapódott és az autója elzárta a pályát. Ezek után egy négykörös sprintverseny erejéig tartott még a futam, ahol Vernay továbbra is utolérhetetlennek bizonyult.

    Vernay fél másodperces előnnyel nyerte meg a futamot Müller és Huff előtt. Az Audi pilótája a győzelmének köszönhetően már a harmadik helyen áll az összetett pontversenyben.

    A negyedik helyen a bajnokság éllovas, Gabriele Tarquini végzett. Az olasz a hetedik helyről rajtolva sikerült felzárkóznia, ami egy olyan utcai pályán, mint Makaó, elképesztő teljesítmény. Tarquininek holnap még nehezebb dolga lesz, ugyanis az olasz csak a tizennegyedik helyről vághat majd neki a holnapi versenyeknek.

    Az olasz Hyundai pilóta 33 ponttal előzi meg a márkatárs Müllert. A hátralevő két futamon összesen 55 pontot lehet még szerezni. A két Hyundai pilóta között fog eldőlni a bajnoki cím sorsa.

    A második versenyt holnap reggel 8:20-kor rendezik majd, ahol a Münnich Motorsport versenyzője, Timo Scheider rajtolhat majd az első rajtkockából.

  • Michelisz Norbi 2010-ben, Makaóban

    Michelisz Norbi 2010-ben, Makaóban

    Michelisz Norbi 2010-ben, a WTCC makaói fordulójának második versenyén megszerezte pályafutása első WTCC győzelmét a Zengő-Dension Team Seatjával.

    Idén Michelisz Norbi a WTCR makói kvalifikációin egy hetedik és egy harmadik helyet szerzett. Vajon sikerül újra nyernie Makaóban?

    Kattints ide, hogy megtudd mikor lesznek a versenyek!

    Michelisz Norbi 2010-ben, Makaóban:

    Michelisz Norbi, michelisz norbert, makaó, racingline, racinglinehu, racingline.hu
    Fotó: Macau GP

    Michelisz Norbi, michelisz norbert, makaó, racingline, racinglinehu, racingline.hu
    Fotó: Macau GP
  • Az Audi bejelentette a 2019-es WTCR pilótáit!

    Az Audi bejelentette a 2019-es WTCR pilótáit!

    Az Audi megtartja az idei pilótáit a 2019-es túraautó világkupában, vagyis a WRT és a Comtoyou csapatok is változatlan felállással folytatják.

    A német gyártó bejelentette, hogy jövőre ugyanazok a pilóták, ugyanazok a csapatok és ugyanaz az az RS3 LMS TCR autó fog jövőre is indulni a WTCR-ben is mint idén.

    Vagyis a gyári pilóták is maradnak náluk, Gordon Shedden és Jean-Karl Vernay a Team WRT-nél, míg Frederic Vervisch az Audi Sport Team Comtoyou versenyzője lesz. Privát csapatkén fog futni a belga Comtoyou Racing, Nathanael Berthonnal, Denis Dupont-nal és Aurelien Panis-szal.

    Vernay 2017-ben megnyerte a WRT-vel a TCR International Series-t, és az idei bajnokságban is ő áll legjobban az Aduisok közül, ötödik a pontversenyben. A hétvégi makaói szezonzárón pedig van még matematikai esélye is a világkupa győzelemre.

    Az Audi azt is bejelentette, hogy legalább két gyári támogatott R8 LMS GT autóval rajthoz állnak az immár ötfordulós Intercontinental GT Challenge sorozatban is. Idén ebben a sorozatban gyártói bajnoki címet szereztek, így jövőre a címvédésre törekednek.

  • Jövőre új Hyundai típussal indulhat Michelisz Norbi is a WTCR-ben?

    Jövőre új Hyundai típussal indulhat Michelisz Norbi is a WTCR-ben?

    A Hyundai bemutatta az új Veloster N TCR-t amellyel 2019 pályára lépnek majd. Az új autót is a Hyundai Motorsport Customer Racing Team fejleszti, amely megálmodta a bajnokságot megnyerő i30 N TCR-t is, és a Hyundai Motorsport központjában Alzenauban építik meg. Az autó teljesen homológ lesz minden TCR széria számára, prioritást élveznek majd azon privát csapatok, akik olyan országokban versenyeznek majd, ahol az új Veloster N utcai autó is elérhető lesz.

    A Bryan Herta Autosport lesz az egyike ezen csapatoknak, és az autót már be is nevezték a 2019-es IMSA MICHELIN Pilot Challenge-re. Ők a csapatok és a gyártók bajnokságát is megnyerték a 2018-as Pirelli World Challenge TCR osztályában az i30 N TCR-rel és ezzel a lépéssel is erősítik a kapcsolatukat a gyártóval, hogy kiemelt szerepbe kerülnek ezen autó eladásában az amerikai piacon. Így nyilatkozott erről Bryan Herta:

    „A második fejezet izgalmas lesz. Nagyon sikat tanultunk a versenyzésről és a győzelmekről az i30 N TCR-rel az elmúlt szezonban. Tudjuk, hogy milyen jó alap ez a kemény versengésben. A Veloster N TCR minden nagyszerű tulajdonságát átveszi az I30 N-nek, így egy világszínvonalú versenyautót kapunk, ami kompatibilis azon utcai változattal is, amit a rajongóink megvásárolhatnak és minden nap használhatnak. A Veloster N TCR 85%-ban a fő elemeiben a jelenlegi i30-as lesz, de még csak később kerül majd leleplezésre.

    Dean Evans, a Hyundai Motor America vezető marketingese hozzátette:

    „Boldogok vagyunk, hogy a Bryan Herta Autosport újra minket választott, és Amerika legismertebb versenypályáin száguldanak majd az új Veloster N TCR-rel, az IMSA MICHELIN Pilot Challenge keretein belül. A 2018-as bajnoki menetelésük után nagyon várjuk azt, hogy újra odateszik magukat a Veloster N TCR versenyautóval is, a rajongóink és a vásárlóink örömére.”

  • Yvan Muller újra nagy kedvvel versenyez, jövőre is maradna

    Yvan Muller újra nagy kedvvel versenyez, jövőre is maradna

    A magyar túraautó rajongók közkedvelt francia pilótája, Yvan Muller elárulta, hogy akár vissza is térne jövőre, miután újra érzi a versenyszellemet magában. A 49 éves versenyző pedig akár még bajnok is lehet a szezonzárón Makaóban.

    Mint az ismeretes, 2016-ban jelentette be a visszavonulását, amikor még a Citroennél versenyzett, majd csatlakozott tavaly a Polestar Cyan Racinghez tanácsadóként, melynek eredményeképp Thed Björk lett a világbajnok, talán annak is köszönhetően, hogy Yvan visszatért a szezonzáróra Katarban.

    Idén a saját csapatával állt fel a rajtrácsra, még úgy is, hogy ismert volt az, hogy ez a program csak egy évig fut. Björkkel együtt a Hyundai i30 N TCR-t hajtják az YMR csapatban, de nem zárja ki azt már, hogy akár jövőre is visszatérjen. Ennyit mondott a TouringCarTimesnak:

    „Most még nem tudom azt, hogy jövőre is versenyzek-e. Nem zárom ki. Alapvetően idén sem akartam versenyezni, de ha azt akartam, hogy ott legyen a csapatom a mezőnyben, azt akarták, hogy versenyezzek, és meglepetésemre élveztem is. Nem rossz a sebességem, és úgy néz ki, hogy a bajnoki címekért is harcban lehetünk.”

    A vasárnapi suzukai versenyt követően előbb úgy állt a táblázat, hogy egyenlő pontjuk volt Gabriele Tarquinivel, majd 39 pontos hátrányba került a nap végére, de Makaóban még 87 pont lesz szerezhető a szezonzárón. Az esélyeiről így vélekedett:

    „Matematikailag még elérhető a cím, de azt gondolom, hogy azért ez nem olyan egyszerű. Makaó azonban Makaó, a hazárdjátékok városa, így sosem tudhatjuk, hogy mi fog történni.”

  • Yann Ehrlacher nem lesz többé „jófiú” a szuzukai hétvége után

    Yann Ehrlacher nem lesz többé „jófiú” a szuzukai hétvége után

    Yann Ehrlacher elmondta, hogy ezentúl „senkinek sem akar a barátja” lenni, miután a francia pilótát megbüntették a második futamon a Robb Huffal való ütközéséért. Ugyanakkor a francia pilóta Frédéric Vervisch-sel is szinte ugyanúgy ütközött össze, mint Huffal, azonban az Audinál versenyző, Vervischt a stewardok nem találták bűnösnek.

    Ehrlachernek egyelőre borzalmasan alakul a szezon második fele. A francia pilóta a zandvoorti hétvége után még vezette a bajnokságot, azonban jelen pillanatban csak a tizenegyedik helyen áll és már semmi esély sincs a bajnoki címre, aminek a sorsa a szezonzáró Makaói Nagydíjon fog majd eldőlni.

    „Az első verseny az ütközések miatt ment el,” – mondta Ehrlacher. „ A legfontosabb dolog, hogy soha többé nem leszek jófiú.

    „A bajnokságban rengeteg rossz döntést hoznak meg a stewardok. Megbüntettek, amiért ütköztem Robbal. Rob nyilván ragaszkodott a pozíciójához, azonban amit a stewardoknak mondott az eset kapcsán, nem volt igaz, ugyanis ez csak egy versenybaleset volt. A büntetés rá is nyomta a bélyegét a versenyemre, ugyanis a büntetés miatt az eredetinél tíz pozícióval kerültem hátrébb.

    „Elfogadom a stewardok döntését, azonban három körrel azelőtt Vervisch pont ugyanezt csinálta velem szemben és ő nem kapott büntetést. Át kellett hajtanom a kavicságyon, ami miatt visszaestem. Ha ez nem történt volna meg, akkor Rob nem lett volna előttem. Ningboban más volt a helyzet, ott is Vervisch hajtott belém és végül ott sem kapott büntetést.”

  • Szabó Zsolt öt rajthelyes büntetést kapott Filippi kiütéséért

    Szabó Zsolt öt rajthelyes büntetést kapott Filippi kiütéséért

    A Zengő Motorsport versenyzője, Szabó Zsolt Makaóban majd öt hellyel hátrábbról kezdheti meg majd a következő versenyét, köszönhetően annak, hogy Suzukában ütközött a rivális John Filippivel a második futamon.

    A magyar versenyző harcban állt a korzikaival a hajtű kanyarban, majd egyenesen nekiment az ellenfelének a nyitó körben. Szabó ezzel elintézte nem csak ezen versenyét, hanem a harmadikat is, mert azon sem tudott már elindulni. Filippi tudta ugyan folytatni a körözést, de aztán a bokszutcába hajtott, szervizre.

    A versenybírók Szabót a hibájáért megbüntették, így a következő hónapban Makaóban az első versenyét máris érinteni fogja ez az incidens.

  • Huff és Tarquini nyert, Norbi dobogóra ért

    Huff és Tarquini nyert, Norbi dobogóra ért

    Suzukában a második futamon Rob Huff megszerezte a második győzelmét a szériában, Pepe Oriola és Michelisz Norbert előtt. Gabriele Tarquini ötödik lett, és ezzel vissza is vette a vezetést a bajnokságban.

    Huff már a rajtnál jól jött el, és nagyot küzdött a poleból induló Oriolával az első kanyarig, miközben mögöttük Bennani és Guerrieri csinálta a cirkuszt, melynek szalagkorlát és biztonsági autó lett a vége. A takarítást követően a harmadik körben Huff és Oriola újra megléptek, őket követte Denis Dupont, Kevin Ceccon az első verseny győztese pedig a nyolcadik helyért előzte meg Bennanit.

    Michelisz Norbi sem sokat teketóriázott, még az új rajtot követő körben elment Duponnak még a kör végén és megkezdte a felzárkózást a vezető párosra. Az Audist viszont támadta csapattársa, Aurélien Panis, bár eredménytelenül.

    A hetedik körben Ceccon Aurélien Comtét is megelőzte a hetedik helyért, és elkezdte üldözni Tarquinit. Három körrel a leintés előtt Dupontnak elfogytak a gumijai, így Panis, Tarquini és Ceccon is megelőzte őt Az élen pedig Huff kényelmesen nyert, Oriola kivédekezte Michelisz támadásait, és ezzel az összetettben a spanyol pilóta megelőzte Vernayt is.

    A hétvége utolsó futama sikerült csak igazán túraautósra. Tarquini lerajtolta Ceccont, de az Alfást megelőzte Ehrlacher és Comte is. Kevin Ceccon azonban hamar magára talált, és még a kör vége előtt visszaelőzte őket, és elkezdett tapadni Tarquinira. Az események azonban hátrább történtek. Oriola áthámozta magát Michelisz Norbin, némi csattanás árán, és ezzel már a nyolcadik helyen ment, miközben Guerrieri Hondája a hajtűkanyarban egyenesen Yvan Muller oldalába csapódott.

    Mindeközben Kevin Ceccon átvette a vezetést Tarquinitől az élen, de közölték is hamar, hogy öt másodperces büntetést kap majd az olasz, mert nem jól állt fel a rajtrácsra. Ehrlacher egy defektet követően visszaesett, és már matematikai esélye sem volt a továbbiakban a bajnoki címre.

    Hátrább Guerrieri tartotta az Oriola, Muller, Huff és Michelisz vonatot, pedig Oriola és Huff még a sikánt is levágták a hetedik körben. Végül a spanyol a nyolcadik körben el tudott menni Guerrieri mellett, Huff pedig Müller elé egerészte magát, és mivel az argentinnak elfogytak a gumijai, ami miatt egyszer le is szaladt a pályáról, könnyen meg tudta előzni őt is. Két körrel a leintés előtt megvolt a „kötelező” Muller-Michelisz találkozó is, és a francia is a pályán – és a pontokon kívül találta magát.

    Oriola is eltemethette a bajnoki vágyait, mert túl sokszor vágta le a pályát, és kapott egy áthajtásos büntetést, ami miatt a 19. helyre esett vissza. Az utolsó számottevő esemény az volt, hogy Bennani megelőzte még Panis Audiját a negyedik helyért, és ugyan Ceccon látta meg elsőként a kockás zászlót, az időbüntetése miatt Tarquini lett a győztes, és Comte lett a második.

    Tarquini újabb sikere és az, hogy Muller nem szerzett pontot azt is jelenti, hogy z olasz 39 pontos előnyre tett szert a szezonzáró előtt Makaóban, de ott még 87 pont lesz elérhető.

  • Túl sokáig ünnepelt a Team Mulsanne, megbüntették őket

    Túl sokáig ünnepelt a Team Mulsanne, megbüntették őket

    Ahogy arról beszámoltunk, Kevin Ceccon révén történelmi Alfa Romeo és Team Mulsanne siker született a WTCR-ben. Így érthető módon nagy volt az ünneplés a csapatnál, ami viszont egy kicsit elhúzódott.

    Az olasz csapat egy magabiztos győzelmet ért el Comte és Muller előtt. A verseny után azonban túl sokáig ünnepeltek a bokszutcában, így azt későn hagyták el, ami nem igazán tetszett az FIA-nak, így egy 500 eurós (közel 160 ezer forintos) büntetést szabtak ki rájuk.

  • Kevin Ceccon és az Alfa Romeo megszerezte első WTCR győzelmét

    Kevin Ceccon és az Alfa Romeo megszerezte első WTCR győzelmét

    Kevin Ceccon sikerével zárult a WTCR első japán futama, amivel az olasz pilóta és csapata a Team Mulsanne Alfa Romeoja először ünnepelhetett futamgyőzelmet a világkupában.

    A tömeges rajtbüntetések után – amiben a három Münniches Honda, a két BRC-s Hyundai és Björk volt érintett – jelentősen módosult az első futam rajtrácsa. Ennek következtében Aurélien Comte, Kevin Ceccon és Yvan Muller volt az első három sorrendje.

    Comte jól rajtolt és sikerült is megtartania az első helyét az Alfa Romeo előtt. Nem tartott sokáig a francia vezetése, ugyanis a második kör végén a remek tempót diktáló Ceccon sikeresen megelőzte őt. A DG Sport versenyzője azonban a második helyet már nem adta ki a kezéből, hiába támadta őt nagy erőkkel a bajnoki címre törő Yvan Muller.

    Nem sikerült viszont jól a másik YMR Hyundai versenye, Thed Björk ugyanis a harmadik körben eltalálta a pálya végi sikánban kihelyezett gumibálát a Sheddennel való csatázás közepette, ami után defektet kapott és feladta a versenyt.

    Az eset után a biztonsági autó hajtott a pályára, mivel a gumibálát vissza kellett helyezni a kanyarba. A safety car hamar távozott és újra is indult a verseny, ám rögtön újabb kieső is lett, Rob Huff találkozott Yann Ehrlacher-rel, aminek következtében a Volkswagen bal hátulja megsérült és kénytelen volt kiállni a bokszba. A verseny utolsó pár körére még egy teszt erejéig visszatért a pályára.

    Az élen autózó Ceccon hamar ellépett üldözőitől, egészen az újabb biztonsági autós fázisig. A nyolcadik kör végén Ehrlacher állt félre a 130R-kanyarban miután Sheddennel volt egy kis afférja.

    Két körrel a vége előtt távozott a pályáról ismételten a safety car, de megint nem tudták tartani a lépést az Alfa Romeoval, amely Ceccon révén így megszerezte első sikerét a Túraautó Világkupában.

    Aurélien Comte megőrizte a második helyét, míg Yvan Muller lett a harmadik, aki ezzel pontszámban beérte a bajnokság élén álló Gabriele Tarquinit. A harmadik helyezett Thed Björk hátránya 17 pont.

    Esteban Guerrieri és Mehdi Bennani zárta az első öt sorrendjét. Michelisz Norbert a 11. lett, aminek következtében visszaesett a pontverseny nyolcadik helyére. Szabó Zsolt a 21, Nagy Norbert pedig a 22. helyen végzett.

    A vasárnapi futamok magyar idő szerint éjjel lesznek, a fordított rajtrácsos versenyen Pepe Oriola, a főfutamon pedig Kevin Ceccon rajtol majd az élről.