Kategória: WTCR

  • Coronel is csatlakozott az Alfát tesztelő pilótákhoz!

    Coronel is csatlakozott az Alfát tesztelő pilótákhoz!

    Tom Coronel is ott volt a Romeo Ferraris azon kétnapos tesztjén, amelyre négy versenyzőt hívtak meg Vallelungába, hogy mehessenek az Alfa Romeo Giulietta TCR-rel. Természetesen jelen volt Kevin Ceccon is, aki az Alfával versenyzett a Team Mulsanne név alatt 2018-ban a FIA WTCR-ben. Coronel idén Hondával versenyzett a Boutsen Ginion Racingnél. Mellettük lehetőséget kapott még Jono Lester is, aki több GT bajnokságban is indult, illetve Ma Csing-hua, aki három versenyen is indult idén a WTCR-ben.

    Cecconnak, Coronelnek és Mának már komoly tapasztalata van a túraautókkal, de a 29 éves új-zélandi Lesternek ez az első alkalom, hogy TCR-es autót vezethet, és a célja az, hogy jövőre a WTCR-ben indulhasson. A közösségi média csatornáján ennyit írt:

    „Köszönöm a Romeo Ferrarisnak, hogy mindezt lehetővé tették. Ki tudja, talán láthattok náluk 2019-ben is.”

    https://www.facebook.com/hi.jonolester/posts/10156827729976870

    A Team Mulsanne két Alfa Romeo Giulietta TCR-t indított 2018-ban, de a 2019-es terveikről egyelőre hallgatnak.

  • Johan Kristoffersson is a WTCR-ben köthet ki

    Johan Kristoffersson is a WTCR-ben köthet ki

    A kétszeres ralikrossz világbajnok és skandináv túraautó bajnok Johan Kristoffersson is a WTCR-ben folytathatja pályafutását, miután a csapata és a Volkswagen is hátat fordított a ralikrossznak.

    A 30 éves Kirstoffersson  idén szerezte meg a második STCC bajnoki címét egy Volkswgaen Golf GTI TCR-rel, míg a ralikrossz vb-t toronymagasan uralta, 12 versenyből 11-et megnyert.

    A szezon végeztével számos meghatározó csapat és gyártó is búcsút intett a WRX-nek, többek között az Olsbergs csapat illetve a Peugeot és a Volkswagen is, utóbbi így nem fogja megvédeni a bajnoki címét.

    Ez a lépés nagyban elősegítheti a svéd számára a WTCR-es debütálást, és sajtóértesülések szerint Jerezben már tesztelte is a német márka WTCR autóját.

    Kristoffersson lehet a Volkswagen Motorsport második olyan pilótája, akit hivatalosan is bejelentenek a világkupában Rob Huff után.

    2019-ben már négy pilótát is indíthatnak a gyári csapatok a WTCR-ben. A Hyundai felállása már ismertté vált, de a Lynk & Co is négy pilótát fog indítani, és valószínűleg a Honda, az Audi és a Volkswagen is hasonlóképpen fog cselekedni.

    Kristoffersson az elmúlt években elég figyelemre méltó eredményeket ért el. A két WRX bajnoki címe mellett a túraautózásban is élmenőnek számít. 2012-ben, a második teljes évében megnyerte az STCC bajnokságot egy Volkswagennel, ugyanebben az időben pedig az olasz International Superstar Series-t is megnyerte egy Audival.

    TCR autókat két éve vezet, 2017-ben rész szezont futott az STCC-ben a WRX miatt, de idén mindkét bajnokságot megnyerte egyszerre. A skandináv sorozatban a címvédő Robert Dahlgrent győzte le.

  • Videón a Lynk & Co 03 TCR autója!

    Videón a Lynk & Co 03 TCR autója!

    A Lynk & Co Cyan Racing nyilvánosságra hozta az első videójukat, amelyen már a TCR autójuk látható, és 2019-ben vetnek majd be a WTCR-ben. A csapat tesztelt Svédországban és Portugáliában is az új autóval, és először Thed Björk, a 2017-es WTCC bajnok próbálhatta azt ki.

    Ő csak egyike a jelenleg három bejelentett versenyzőjének a márkának, Yvan Muller és Andy Priaulx mellett. A legkorábbi teszteket és a versenygép fejlesztését azonban őrá bízták a bemutatkozó évük előtt. Björk ennyit osztott meg erről a munkájáról:

    „Az első tesztek ígéretesek, az autóban nagy lehetőségek rejlenek, már a fejlesztése ezen fázisában is. Semmi kétségem nincs afelől, hogy a 2019-es WTCR szezon egyike lesz a legszorosabbaknak, és a marokkói rajtot követően ádáz csata folyik majd az első helyért.”

    A Lynk & Co 03 TCR-t a Geely Group Motorsport építi, és a Cyan Racing üzemelteti majd a négy autót jövőre a WTCR-ben.

  • Andy Priaulx a Lynk & Co Cyan Racinggel tér vissza!

    Andy Priaulx a Lynk & Co Cyan Racinggel tér vissza!

    A háromszoros WTCC bajnok, Andy Priaulx csatlakozik Thed Björkhöz és Yvan Mullerhez, és jövőre a WTCR-ben indul. Priaulx 2010-ben a BMW Motorsport színeiben vezetett a túraautó világbajnokságon utoljára, akkor volt utoljára a Super 2000-es kategória, ahol egy BMW 320si E90-est hajtott, és vesztett az akkor Chevrolet pilóta Muller ellen.

    Priaulx ezt követően is maradt a bajoroknál, így a DTM-ben is versenyzett 2012-2013-ban, 2015-ben pedig továbbra is BMW-vel a brit túraautók közt találjuk a West Surrey Racingnél, miközben további sportautós programjaiban is szerepel a márkának.

    2016-ban csatlakozik a Fordhoz, ahol gyári pilóta lesz, segít a WEC-es sportautós programjuknál, illetve az új Ford GT kifejlesztésében az Egyesült Államokban.

    A 44 éves pilóta 2019-ben a Lynk & Co Cyan Racing istálló tagjaként csatlakozik a FIA WTCR mezőnyéhez, és több éves szerződést írt alá:

    „Megtiszteltetés, hogy a Lynk & Co Cyan Racing versenyzője lehetek, és biztos vagyok benne, hogy jó helyzetben leszünk ahhoz, hogy a bajnoki címekért harcolhassunk már az első évben. Azonban még kemény munka vár ránk. Szoros a verseny, ahogy volt az idén a WTCR-ben is, a Cyan Racing fejlődését meg követtem, így nem esett nehezemre dönteni, hogy csatlakozzak-e hozzájuk 2019-ben.”

    Priaulx-t már az idei évben is emlegették a túraautó világkupa berkeiben, amikor szó volt arról, hogy ő érkezhet James Thompson helyére a Münnich Motorsporthoz, akik végül Timo Scheiderrel állapodtak meg az utolsó futamokra. A neve felmerült még további csapatoknál is, de végül ilyen pedigrés csapattársak mellett kötött ki, mint Muller és Björk. Christian Dahl, a Cyan Racing részéről így látja ezt:

    „Andy egy igazi túraautós legenda, az eredményei önmagukért beszélnek. A hatalmas tapasztalata keveredik a nyers tempójával, ami sorsdöntő lesz nekünk. Üdvözöljük magunk között, és azt hiszem, hogy a 2019-es WTCR szezon egyike lehet majd a legszorosabbaknak.”

    A Motorsport Világtanácson történt mostani döntés értelmében egy nevezéssel két autó indítható csapatként, ez azt jelenti tehát, hogy a Cyan Racing is futtatni fog még egy autót. Még nem teljesen egyértelmű az, hogy miképp fognak felosztani négy autót, és ki lesz gyakorlatban is Priaulx csapattársa majd.

  • Itt a 2019-es WTCR versenynaptár

    Itt a 2019-es WTCR versenynaptár

    Sepang is bekerült a WTCR 2019-es versenynaptárába, ráadásul szezonzáróként. A pontos dátum még nem ismert, az azonban igen, hogy a versenyhétvége három versenyéből az egyik éjjel kerül majd megrendezésre.
    A hungaroringre az április 28-i hétvégén érkezik majd a mezőny.

    Benne maradt a naptárban a Slovakia Ring is, ezúttal azonban nem egy hétvégén rendezik majd a versenyeket a Kamion Eb-vel.

    Íme a 2019-es WTCR naptár

    Április  7 Marokkó Marrakech
    Április 28 Magyarország Hungaroring
    Május 12 Szlovákia Slovakia Ring
    Május 19 Hollandia Zandvoort
    Június 22 Németország Nurburgring Nordschleife
    Július 7 Portugália Vila Real
    Szeptember 15 Kína Ningbo
    Október 27 Japán Suzuka
    November 17 Makaó Macau
    ? Malajzia Sepang

    A WTCR pontrendszerén is egyszerűsítenek. Minden versenyen a top 15 kap majd pontot, a következő mértékben: 25 – 20 – 16 – 13 – 11 – 10 – 9 – 8 – 7 – 6 – 5 – 4 – 3 – 2 -1

    Az első kvalifikáció top 5-je is kap majd pontot, ami idén csak a második kvalifikáció Q3-asainak járt.

    Mindemellett a 2019-es mezőny lészáma 28-32 fő lesz.
  • Hyundai 2019: Michelisz, Tarquini és még két meglepetés név!

    Hyundai 2019: Michelisz, Tarquini és még két meglepetés név!

    Négy versenyzővel képviselteti magát a Hyundai Motorsport a FIA WTCR-ben a második szezonban. A márka sikerességét meg mi sem mutatja jobban, mint hogy az összes TCR szériában 2018-ban 53 győzelmet arattak.

    Gabriele Tarquini természetesen marad, és megpróbálja az idén megszerzett egyéni bajnoki címét megvédeni, egy Hyundai i30N TCR volánja mögött. Akik viszont szeretnének nagyon is borsot törni az orra alá csapattársaként az Michelisz Norbert, és a márkához érkező két másik pilóta: Nicky Catsburg és Augusto Farfus!

    2018-ban Thed Björk és Yvan Muller is képviselte a márkát az YMR pilótáiként, míg Tarquini és Michelisz a BRC Racing Team színeiben tündököltek. Utóbbi garnitúra marad is, ugyanakkor Catsburg és Farfus érkezésével a Hyundai Motorsport két további top pilótát ültet az i30 N TCR-be, akik először a járgányt majd jövő hónapban, egy három napos teszten próbálhatják ki, Portugáliában, az Algarve International Circuiten.

    A széria promótere, François Ribeiro szerint igen erős kvartettel indul neki a következő szezonnak a dél-koreai márka:

    „A Hyundai privát csapatainak a versenyzői felállása az első azon sorban, amelyik megmutatja, hogy erősödik a mezőny 2019-ben a WTCR-ben. Nagyon jó hír az, hogy magasan képzett nemzetközileg is ismert versenyzők, mint Nicky és Augusto is visszatérnek a rajtrácsunkra. Mindketten megszokták a versenyképes környezetet, és motiváltan érkeznek, hogy elnyerjék az első FIA WTCR bajnoki címüket. Nem kétséges, Augusto, Nicky, Gabriele és Norbi is hihetetlen tapasztalattal és tehetséggel bírnak a két Hyundai privát csapatban majd.”

    És mi a véleménye a versenyzőknek?

    Nicky Catsburg: „Nem titok, nagyon a részese akartam lenni 2019-ben a WTCR-nek. Nem vezettem még TCR-es autót, de Gabriele megnyerte a bajnokságot, így azt gondolom, hogy hamar fel tudom venni a ritmust.”

    Augusto Farfus: „Miután láttam, a WTCR-ben a versengés magas szinvonalát, nagyon izgatott vagyok, hogy csatlakozhatom hozzájuk 2019-ben.”

    Michelisz Norbert: „Mindenki láthatta 2018-ban, hogy milyen erősek a Hyundai i30 N TCR-ek. 2019-ben is az élmezőnyben fogunk harcolni.”

    Gabriele Tarquini: „Idén nagyon versenyképes votl a széria. Jövőre még szorosabb küzdelemre számítok.”

    Tények:
    Nicky Catsburg (Hollandia) Kor: 30, WTCC győzelmek: 2
    Augusto Farfus (Brazília) Kor: 35, WTCC győzelmek: 15
    Norbert Michelisz (Magyarország) Kor: 34, WTCC győzelmek: 8, WTCR győzelem: 1
    Gabriele Tarquini (Olaszország) Kor: 56, WTCC győzelmek: 22, WTCC bajnoki cím: 1, WTCR győzelmek: 5, WTCR bajnoki cím: 1

    https://www.facebook.com/HMSGOfficial/videos/vb.501750213224200/339597996851372/?type=2&theater

  • A Hyundai főnök szerint jó volt a 2018-as WTCR!

    A Hyundai főnök szerint jó volt a 2018-as WTCR!

    A Hyundai Motorsport project menedzsere, Andrea Adamo szerint a 2018-as FIA WTCR szezon legalább olyan jó volt, mint egy jó 90-es évekbeli BTCC-s év. A márka megszerezte a versenyzők és a csapatok bajnokságát is a szezonzárón Makaóban. Gabriele Tarquini 2009 óta a versenyzők között lett az első, az YMR csapat pedig újoncként nyerte meg a csapatok bajnokságát, a dél-koreai i30 N TCR-ekkel, amely szintén egy új fejlesztés. Adamo így nyilatkozott a TouringCarTimesnak:

    Véleményem szerint idén a WTCR egy remek bajnokság volt. Vissza kell emlékezzünk a 90-es évek BTCC szezonjaira ahhoz, hogy ennyi gyártót lássunk és top versenyzőt. Idén ház gyártó volt, és mindenki tudott versenyt nyerni. Köszönettel tartozom Riberionak és Lottinak, akik valami remek dolgot főztek ki. Képesek voltak újra együtt dolgozni, félretették a múltbéli sérelmeiket, és egy csodálatos dolgot hoztak össze, rendesen együtt tudtak működni, és ezt a szellemet jó is lenne megőrizni a továbbiakban is.”

    A csapatbajnok YMR alakulat versenyzői, tehát Yvan Mulelr és Thed Björk 2019-ben azonban az új Lynk & Co 03 TCR autójával indulnak, és Adamo ugyan nekik is köszöni a sikereket, reméli, hogy a Hyundai jövőre is ugyanilyen erős versenyzői felállássasl indulhat, mint idén:

    „Minden jót kívánok Yvannak és a csapatának, hiszen ők is elképesztő munkát végeztek. Mindig is keményen dolgoztak, és elfogadhatóan dolgoztunk együtt. Utoljára amikor személyesen Yvannal dolgoztam, az 2001-ben volt az Alfa Romeonál, a European Super Touring Championship keretei közt. Az utolsó pillanatban készítettünk fel egy autót neki, jött, poel pozícióba került, és megnyerte a versenyt, amivel elhoztuk a csapatok és a versenyzők bajnoki címét is, még Fabrizio Giovanardival. Sokszor elmentem megnézni azt is, ahogy az Andros Trophyn versenyez, mert Torinóban lakom, nem messze a határtól. Megtiszteltetés volt vele újra ilyen szorosan együttműködni idén. Jövőre pedig remélem, hogy ugyanilyen szintű versenyzőink lesznek, mint voltak idén.”

  • Tarquini köszönetet mondott Norbinak, de Yvan Mullernek is

    Tarquini köszönetet mondott Norbinak, de Yvan Mullernek is

    Gabriele Tarquini a harmadik makaói és egyben utolsó idei WTCR futamon csak egy pontot szerzett a tizedik helyével. Közvetlen riválisának, Yvan Mullernek a második helyet kellett volna megszereznie ahhoz, hogy bajnok legyen, de sikerrel tartotta fel Michelisz Norbert, aki Tarquini csapattársa a BRC Racing Teamnél.

    Az olasz természetesen köszönetet mondott a csapatának, Michelisznek, de még Yvan Mullernek is – egykori SEAT-os csapattársának – , akinek megköszönte azt, hogy visszatért:

    „Emlékszem, kilenc éve ugyanebbe a sajtóterembe tartottam, a világbajnoki címemmel. Akkor azt gondoltam, hogy befejezem a versenyzést, mert hát mi többet is akarhatnék elérni egy világbajnoki címnél? Talán itt az ideje befejezni, de aztán átgondoltam az egészet: miért is állnék le, hiszen versenyezni akarok. Megvan bennem az adrenalinlöket, nem vagyok lassú, újra versenyképes tudok lenni. Döntöttem, és ugyan a SEAT befejezte, de én újra kezdtem privát csapatoknál 2010, 2011 és 2012-ben, aztán visszatértem egy gyári csapathoz, a Hondához. Nem álltam le, és ez lett a legjobb szezonom. Köszönettel tartozom a Hyundainak amiért engem választottak az elején, a szerelőknek, valamint a csapattársamnak. Gratulálni szeretnék Yvannak is, aki remek munkát végzett a szezonban. Ő volt a legközelebbi riválisom. Már kilenc vagy tíz éve annak, hogy 2008-ban és 2009-ben egymás ellen harcoltunk, így örültem annak, hogy visszatért, pedig be akarta fejezni. Ekkor azonban azt mondtam neki: Miért akarod abbahagyni ilyen fiatalon? Most örülök annak, hogy újra velünk van, és harcolhatunk.”

  • Hivatalos: Yvan Muller 2019-ben a Lynk & Co-nál!

    Hivatalos: Yvan Muller 2019-ben a Lynk & Co-nál!

    Yvan Muller Makaóban a versenyt követő sajtótájékoztatón megerősítette, hogy 2019-ben újra harcba száll a FIA WTCR kupájáért, és hogy az új Lynk & Co alakulat tagja lesz. Muller csak három ponttal maradt le a 2018-as bajnoki címről, de a csapata, amelyet a tavalyi WTCC bajnok Cyan Racing is támogatott viszont pont három ponttal elhódította a csapatoknak kiírt bajnoki címet.

    A 49 éves pilóta a 2017-es szezont kihagyta, de 2019-ben újra visszatér a Lynk & Co-val, ahogy azt megszellőztette a TouringCarTimes pár napja:

    „A jövőmmel kapcsolatban pedig elárulhatom, hogy két hete láthattátok az új Lynk & Co WTCR-es autónak a bemutatóját. 2016 végén ugyan visszavonultam, de még mindig gyors vagyok, és Gabriele Tarquini sem akarja azt, hogy visszavonuljak, így jövőre a Lynk & Co-val visszatérek.”

  • Tarquini az első WTCR bajnok, Michelisz Norbi a negyedik helyen zárt

    Tarquini az első WTCR bajnok, Michelisz Norbi a negyedik helyen zárt

    A WTCR szezonzáró makaói hétvégéjének második versenyét Frederic Vervisch nyerte.

    Comtoyou Audi versenyzője a második sorból indult, de azonnal sikerült megelőznie az alfa romeós Kevin Ceccont, majd később a pole-ból induló Timo Scheidert is maga mögé utasította. Ettől fogva már zavartalanul körözhetett a leintésig.

    Vervisch ezzel első 2018-as győzelmét szerezte meg, így elmondható, hogy ő a 15. versenyző, aki az idei WTCR szezonban nyerni tudott.

    Miután Vervisch biztosította első helyét, a figyelem Mullerre összpontosult. Muller az ötödik helyről indult és rögtön Pepe Oriola elé került, aki Yann Ehrlacherrel akadt össze.
    Oriola a falba csúszott, Muller azonban el tudta kerülni, míg a többiek számára eltorlaszolta az utat, Jean-Karl Vernay, Michelisz Norbi és Rob Huff bele is csúsztak.

    Gabriele Tarquinit Thed Björk tolta meg, autója meg is sérült, be kellett hajtania a boxba és feladni kényszerült a versenyt.

    Muller pedig újabb előzést hajtott végre és már a harmadik helyen haladt tovább. Négyszer is megpróbálta megelőzni a DTM bajnok Scheidert, ez azonban nem sikerült neki.

    Végül Vervisch – Scheider – Muller sorrendben intették le a top hármat.

    Szabó Zsolt és Nagy Norbi a 22. és 23. helyen végeztek.

     

    A szezon legutolsó versenyét Esteban Guerrieri nyerte, Gabriele Tarquini pedig 18 pontnyi előnnyel Yvan Muller előtt megnyerte a WTCR legelső bajnoki címét.

    Muller a hatodik helyről indult és legalább a harmadik helyen kellett volna végeznie ahhoz, hogy maradjon esélye Tarquinivel szemben, aki a 14. helyről indult.

    Muller a rajtot követően a negyedik helyre ugrott, míg Guerrieri átvette a vezetést a pole-ból induló Rob Hufftól.

    Vernay azonban visszaelőzte Mullert.

    Tarquini a kilencedik helyre jött előre, így Mullernek már minimum egy második helyre lett volna szüksége a végső győzelemhez. Azonban nem tudott a top 3-ba kerülni.

    Tarquini bajnoki címe végül akkor lett bebiztosítva, mikor Szabó Zsolt miatt pályára hajtott a biztonsági autó-

    A szezonzáró versenyt tehát Guerrieri nyerte Huff és Michelisz Norbi előtt!

    Tarquini lett a 2018-as WTCR bajnok, míg Michelisz Norbi a negyedik helyen zárta a bajnokságot.
    A pontversenyben Nagy Dani a 20., Nagy Norbi a 25., Szabó Zsolt pedig a 31. lett.