Kategória: WTCR

  • Íme, Michelisz Norbi 2019-es autójának a festése!

    Íme, Michelisz Norbi 2019-es autójának a festése!

    A BRC Racing Team ma mutatta be Michelisz Norbi új autójának a festését is, amelyen már helyet kapott az új támogatójuk logója is, ami nem más, mint a Lukoil. Igen ám, de csak a fél csapatnak! Augusto Farfus és Nicky Catsburg autójánál tehát szignifikáns megjelenést kaptak az oroszok. A design agresszívebb lett, nem annyira konzervatív, mint tavaly volt.

    A csapat másik felében, Tarquiniéknél ugyanakkor maradhatott Norbi személyes támogatója is, az OMV.

    https://www.facebook.com/michelisz.norbert/posts/10156140917527039

  • A BRC Racing támogatója lesz a Lukoil!

    A BRC Racing támogatója lesz a Lukoil!

    A BRC Racing a hétfői sajtótájékoztatója előtt már bejelentette, hogy a jövőben az orosz olajvállalat, a Lukoil támogatását élvezhetik majd a WTCR-ben. Az olaszok 2018-ban megnyerték a versenyzők bajnokságát Gabriele Tarquini által, 2019-ben pedig a négy autós felállásukban megtaláljuk majd Michelisz Norbi mellett Nicky Catsburg és Augusto Farfus korábbi WTCC pilótákat is.

    A csapat a facebook oldalán ennyit tett közzé előzetesen: „Élőzni fogunk 18-án 11:30-tól kezdve, ahol bemutatkozik a 2019-es felállásunk. Az eseményen ott lesz Matteo Bobbi is, valamint a versenyzőink: Gabriele Tarquini, Michelisz Norbert, Nick Catsburg és Augusto Farfus. A Hyundai motorsporttal és a Lukoillal készen állunk egy újabb remek évre, amely április 5-én kezdpdik majd Marokkóban, és adja majd az Eurosport.”

    Ez a közlemény megerősíti azt a pletykát, hogy Lukoil átáll a Hyundai programja mellé. A WRT-től érkeznek, ahol eddig Audikat támogattak, amelyekkel tavaly Gordon Shedden és Jean-Karl Vernay versenyeztek, illetve mecénásai voltak a TCR Russia bajnokságnak.

    Azzal, hogy a Lukoil átáll, az orosz energetikai óriás újra támogatója lesz Gabriele Tarquininek, akit márt szponzoráltak 2011-12-ben a WTCC-ben, amikor az olasz egy privát csapat SEAT-jával versenyzett, miután a spanyolok hivatalosan kiszálltak a szériából.

  • Két magyar versenyző is bizonyít idén a WTCR-ben!

    Két magyar versenyző is bizonyít idén a WTCR-ben!

    Idén két magyar pilótával is számolni kell idén a túraautó világkupán, Tassi Attila és Michelisz Norbert is egyaránt gyári pilótaként lesznek jelen a szériában. Előbbi a Honda üdvöskéje lesz először ezen a szinten, Michelisz Norbi pedig már a második évét kezdheti meg a Hyundai színeiben. Papíron ugyan még két hely kiadó a WTCR-ben, de nem is valószínű az, hogy ezeket esetlegesen a Zengő Motorsport kapná meg, másrészt ha valami csoda folytán mégis igen, akkor meg nem ütőképes technikával, hiába a magyaros virtus és igyekezet, így őket most kiszedtük a kalapból.

    A kérdés tehát rém egyszerű: szerintetek a feltörekvő Tassi Attila, vagy korábbi mentora végén majd előrébb a pontversenyben, a WTCR-ben?

    [poll id=”121″]

  • Lehullt a lepel Tassi Attila és csapattársa, Tiago Monteiro autójáról!

    Lehullt a lepel Tassi Attila és csapattársa, Tiago Monteiro autójáról!

    Tassi, a mezőny legfiatalabb gyári pilótája, és a súlyos sérülése után visszatérő Monteiro Honda Civic Type R TCR-rel vág neki a 2019-es WTCR szezonnak.

    Az autók idén is látványos festést kaptak hűen követve a gyártó és a szponzorok színvilágát – a JAS Motorsport, a Honda Racing és a HELL ENERGY tüzes piros színe mindkét Hondán visszaköszön. A pilóták már hetekkel ezelőtt megkezdték a tesztelést és a felkészülést a hamarosan kezdődő versenysorozatra, melynek első állomása Marrakech lesz. A rajongók azonban már március 27-28-án találkozhatnak az autókkal Barcelonában, a szezon előtti utolsó tesztnapokon.

    tassi attila, tiago monteiro, hell, racingline.hu

  • A másik Cuprás csapat a WTCR-ben a PWR Racing lesz!

    A másik Cuprás csapat a WTCR-ben a PWR Racing lesz!

    A PWR Racing szintet lép, és 2019-ben már a WTCR-ben indulnak, a második Cupra TCR-es csapatként. A svédek az elmúlt időszakban a svéd túraautózásban jeleskedtek Robert Dahlgrennel és Daniel Haglöffel, és tavaly másodikak és harmadikak lettek. Daglgren 2017-ben bajnok volt. Mikaela Åhlin-Kottulinsky is nyert velük tavaly, így ő lett az első női győztese a teljes TCR rendszerében megtalálható szériáknak.

    Az, hogy a PWR fellép a WTCR-be egyenesen Jaime Puigtól tudható, aki a Cupra Racing feje. Ők lesznek a márka másik csapata a Comtoyou mellett, akik szintén két Cuprát is indítanak a szezonban, így a Campos Racing most már biztosan megy. Itt versenyzett Pepe Oriola is, aki velük a hatodik lett tavaly. Puig így nyilatkozott:

    „A Cupra továbbra is a világ minden részén befektet a TCR-be, ez a referencia sorozatunk ami mellett elköteleztük magunkat az elmúlt években, és ahol versenyképesek vagyunk. A WTCR-ben érkeznek gyártók rengeteg pénzzel, de mi csak két csapatot tudunk segíteni, a Comtoyou-t, és a PWR Racinget. A Cupra velük lesz, nem gyári támogatású csapatok, maguknak kell kigazdálkodniuk a költségvetésüket és megtalálniuk a támogatóikat. A Comtoyou Tom Coronellel és Aurélien Panisszal és támogatóikkal már láthatóak, a PWR csapat két versenyzőjének a bejelentése még várat magára.”

    Puig reméli, hogy mindkét alakulat versenyképes lesz majd az idény alatt:

    „A TCR-ben az autók nagyon kiegyensúlyozottak, nincs olyan konstrukció, amely dominálna a többiek felett. A különbséget tehát a csapatok adják, és az a költségvetés, amivel fejleszteni tudják az autóikat. Vannak a bajnokságban nagyon erős csapatok, akik nyerni jönnek és világbajnok versenyzőkkel állnak ki. A mi csapataink szintén tapasztaltak, az autókkal is, és a WTCR-rel képben vannak, a versenyzők pedig nagyon jók. Meglátjuk, hogy ez mire lesz elég.”

  • Tassi Attila a HELL támogatásával a WTCR-ben folytatja pályafutását!

    Tassi Attila a HELL támogatásával a WTCR-ben folytatja pályafutását!

    Magyarország egyik legtehetségesebb autóversenyzőjét, Tassi Attilát a HONDA gyári pilótájaként szerződtette, és főtámogatója, a HELL ENERGY segítségével a túraautó világbajnokságon indul.

    A HELL ENERGY tehetségkutató programjának köszönhetően újabb versenyzőt adhat Magyarország a WTCR mezőnyének. Tassi Attila a HONDA versenyzőjeként folytatja pályafutását, amely bizonyíték arra, hogy a fiatal pilóta elmúlt két évben mutatott teljesítménye a világ egyik legnagyobb autógyártójának a figyelmét is felkeltette. Tassi tehetsége és kitartása lehetővé tette, hogy 2019-ben Tiago Monteiro csapattársaként szálljon majd versenybe a győzelemért, amely amellett, hogy hatalmas előrelépés, komoly
    lehetőséget is biztosít arra, hogy egy, a Formula-1-ben is bizonyított versenyző mellett fejlessze tovább tudását.

    Tassi a mezőny egyik, ha nem legfiatalabb versenyzője lesz, mégsem riad vissza a kihívástól: „A legnagyobb álmom vált valóra. Tudom, sokszor említettem tavaly, hogy 2019-ben már a WTCR-ben szeretnék versenyezni, de ez eddig csak álom volt, amiről most szinte el sem hiszem, hogy valóra vált! Nagyon megtisztelő, hogy a Honda ennyire bízik bennem, és mindent meg fogok tenni annak érdekében, hogy bizonyítsak nekik, és a közönségnek. Fontos megjegyeznem, hogy a HELL ENERGY és a családom támogatása
    nélkül nem tartanék most itt, ezúton köszönöm nekik ezt a fantasztikus lehetőséget. Arról nem is beszélve, hogy a mezőny egyik legtapasztaltabb pilótája lesz a csapattársam. Biztos vagyok benne, hogy Tiago Monteiro-tól rengeteget fogok tanulni, és ütős csapat leszünk. Már most nagyon jó a kapcsolatunk Tiagoval, remélem ez így is marad. A mezőny idén erősebb, mint valaha. Többszörös világbajnokok ellen kell helytállnom, de mindent megteszek azért, hogy a maximumot hozzam ki magamból. – mondta Tassi Attila.

  • Max Verstappen újra ott lesz a WTCR holland versenyhétvégéjén!

    Max Verstappen újra ott lesz a WTCR holland versenyhétvégéjén!

    A Forma-1-ben már versenyeket nyert Max Verstappen is ott lesz a WTCR holland fordulóján. A Red Bull sztárja nemzeti hős. vezetni is fog a Jumbo Racing Days keretein belül Zandvoortban majd május 17-19. között. Az ötszörös győztes 21 éves Verstappen szombaton és vasárnap is bemutatót tart majd a Red Bull Racing Forma-1-es autójával, rajongók ezrei előtt.

    Az már biztos, hogy az év egyik leginkább várt holland sporteseménye lesz ez, tavaly 110.000 néző látogatott ki, amelyben komoly sebességű bemutatók mellett a WTCR szezon negyedik versenyhétvégéjét tekinthetik meg majd a kilátogatók, benne három futammal.

    Tavaly Yann Ehrlacher, Aurélien Comte és Jean-Karl Vernay nyertek itt. Verstappen feltűnt a második futam rajtrácsán vendégként, és elárulta a széria riporternőjének, Alexandra Legouix-nak, hogy szokta nézni a versenyek élő közvetítéseit az Eurosporton. Akkor Max így nyilatkozott:

    „Az első két Jumbo Racedagen rendezvény után azt mondtam, hogy legyen már ez egy nagyobb esemény, ne csak bemutatókról szóljon. A WTCR-nek ez pedig egy remek lehetőség lett, hogy csatlakozzanak, és igazán élvezem én már azzal is, hogy csak nézem. Remek ez a hétvége. Jó azt látni a rajongóktól, hogy ennyi széria miatt kilátogatnak. Igazán elhivatottak a motorsportok iránt.”

    2019-ben eddig két holland pilóta, Nicky Catsburg és Niels Langeveld lesz biztosan látható a szériában, őket már be is jelentették. Tom Coronel ugyan jó ideje már túraautó világbajnoki szereplő, de egyelőre csak jelezte azt, hogy szívesen folytatná a WTCR-ben. Idén 30 verseny lesz összesen, 10 versenyhétvégén, áprilistól decemberig.

  • BoP teszten voltak az új TCR autók!

    BoP teszten voltak az új TCR autók!

    Spanyolországban Dan Lloyd elvégezte a 2019-es szezon előtt a frissített vagy új TCR autókkal a Balance of Performance tesztet. Öt autót hajthatott meg a TCR UK bajnok, köztük a Hyundai Veloster N, Lynk&Co 03, Alfa Romeo Giulietta Veloce, Lada Vesta Sport és Renault Mégane versenyautókat. A Circuito Ricardo Tormo, helyszínén persze volt egy Cupra is, referenciának.

    Az összes autó a nap elején az utolsó BoP táblázat szerint volt felkészítve, majd egy sor helyen változtattak rajta, hogy majd a márciusban megjelenő listán már végleges adatok legyenek, amelyeket a világ összes TCR bajnokságában átvesznek majd. A főszereplő Lloyd így nyilatkozott erről a munkáról:

    „Nagy megtiszteltetés, hogy újra a hivatalos BoP tesztet én végezhettem el. Feltehetően jól dolgoztam akkor tavaly. Kevesebb autó volt idén, de továbbra is sokat kellett dolgozni velük a pályán. Ez egy nehéz meló, mert az autók között számtalan különbség van, így ki kell találnunk azt, miképp adhatjuk a legjobb visszajelzést róluk ilyen rövid idő alatt.”

  • Hivatalos lett a WTCR barcelonai tesztidőpontja!

    Hivatalos lett a WTCR barcelonai tesztidőpontja!

    A  2019-es WTCR szezon első hivatalos tesztjének az időpontja most már végleges: március 28-29. Barcelona ugyanakkor immáron másodszor fogadja egymást követő évben emiatt a mezőnyt.

    Tavaly az WTCR első szezonjának a mezőnye is a spanyol pályán kezdett, és idén újra Katalónia ad otthont a 2019-es próbafutásoknak, egy héttel a valós marokkói szezonnyitó előtt. A versenyzők nagy része ott lesz, bár pár kivétel akadhat, mivel Laguna Secában épp International GT futam is lesz, olyan  versenyzőkkel, mint Frédéric Vervisch, Nicky Catsburg és Augusto Farfus, ők tehát nem lesznek ott.

    Francois Riberio, a WTCR promótereként így nyilatkozott:

    „Barcelona egy egyértelmű választás részünkről a két napos tesztre. Egy ismert teszthelyszín, remek építményekkel, különféle kanyarokkal, és ideális helyen van a csapatoknak, mielőtt hajóra szállnak és átmennek Marokkóba az első versenyhelyszínére az új szezonnak.”

  • A Comtoyou Cuprákkal is indul, és Aurélien Panisszal!

    A Comtoyou Cuprákkal is indul, és Aurélien Panisszal!

    A Comtoyou Racing bejelentette, hogy két Cuprával is képviselteti magát a 2019-es WTCR-ben, és egy újabb évre alkalmazzák Aurélien Panist is. A csapat tavaly négy Audi RS 3 LMS-sel képviseltette magát, de a szabályváltozások miatt 2019-ben már csak négy autóval képviselhetik magukat a gyártók. Az Audi esetében marad is egy két autós felállás a WRT-nek, és a Comtoyu csapat egyik része is marad a német márkánál, amelyeket Niels Langeveld és Frédéric Vervisch vezethetnek majd.

    Panis így innen kénytelen volt menni, de marad. A 24 éves pilóta tavaly 17. lett az összetettben, a legjobb helyezése egy negyedik hely volt, Japánban. A versenyző így nyilatkozott az új kihívásról:

    „Láthattuk tavaly, hogy Pepe Oriola, de más versenyzők is milyen gyorsak azokkal az autókkal, minden pályán. Így ezzel én is elégedett leszek, és örömmel dolgozom majd a Cuprával, és folytatom a versenyzést a Comtoyou Racingnél. Tavaly nem volt könnyű az első szezon, de sok mindent megtapasztaltam, és végeredményben jó volt a sebességem, a top tízben küzdhettünk, sőt volt amikor az első öt között. Az idei évben az a célom, hogy a legjobb versenyzőkkel harcolhassak, és akár a dobogón is végezzek. Örülök, hogy maradhatok a WTCR-ben, mert fontos az, hogy folytathatom, és hónapok munkájának élvezhetem majd a gyümölcsét.”

    A csapatvezető Jean-Michel Baert elárulta, hogy nagyon elégedett a Cupra programjukkal, illetve hogy Panis eltölthet náluk egy újabb szezont:

    „Nagyon boldog vagyok, hogy megújíthattam Aurélien szerződését. Ugyanazon értékeket képviseli, mint a Comtoyou Racing. Ő egy nagyon tehetséges fiú, aki minden évvel csak tapasztaltabb lesz. 2017-ben pedig nyert Buriamban már TCR futamot. A bejelentés egyértelművé teszi a partnerségünket is a Cuprával. Jaime Puig már régóta akart velünk dolgozni, és remélem, hogy nagyon sikeresek leszünk. Egy biztos: komoly eredményeket várunk ettől az új kapcsolattól.”