Kategória: WTCR

  • Vervisch a kilencedik helyről nyert az első szlovák futamon!

    Vervisch a kilencedik helyről nyert az első szlovák futamon!

    Frédéric Vervisch az első győzelmét szerezte meg a WTCR-ben 2019-ben, egy nedves pályán futott versenyen a Slovakia Ringen. A belga az Audijával a 9. helyen kezdett, de már az első kör végén második volt, majd megelőzte a versenyben vezető Ma Csing-huát is.

    A pole pozícióból Nicky Catsburg indult, de szemerkélő eső volt közvetlenül a rajt előtt, így elég változatos pálya várta a versenyzőket. Catsburg az első kanyarban el is vesztette a tapadást, és a negyedik helyre esett vissza, a harmadik helyről indult Ma Csing-hua pedig átvette a vezetést. Vervisch ekkor már az első kanyar szélén lopakodott, és a második helyért volt harcban.

    Mindeközben jóval hátrébb a bajnokságot vezető Néstor Girolami belement Tom Coronel Cuprájának, majd az Audis Niels Langeveldnek, és ezzel meg is volt a verseny első kiesője, mivel benne ragadt a kavicságyban. Be is jött a biztonsági autó, amely csak a negyedik körben távozott, és Ma egyből megkapta a nyakára Vervischt, Michelisz Norberttel egyetemben lőtávolon belül. Egy kör kellett csak a belgának, és a második kanyarban az ötödik körben elment a kínai mellett.

    Őket követte Jean-Karl Vernay és Daniel Haglöf, majd történt egy taktikai csere a Hyundai pilótái, Augusto Farfus és Nicky Catsburg között. Catsburgnak már gumiproblémái voltak az ütközései miatt, így Farfus a nyolcadik körben előrement, és az első kanyarban megelőzte Haglöf-t is. Catsburgnak is ez volt a terve, de összeértek. Az eredmény az lett, hogy még Tarquini is elment mellettük.

    A legszebb jelenetet azonban Mehdi Bennani és Aurélien Panis párosa okozta, akik az utolsó előtti kanyarban együtt látogattak ki a szervizútra, és maradtak is ott.

    Az élen mindeközben Vervisch áthaladt a célvonalon, és három másodpercnyit vert Ma Csing-huára és Micheliszre. Mind az öt Hyundai a top tízben végzett, mert még a szabadkártyás Luca Engstler is beért a tízbe az első WTCR-es versenyén.

    Girolami továbbra is vezeti a bajnokságot 100 ponttal, de már csak hét pontra van tőle csapattársa Esteban Guerrieri, míg Tarquini 11-re. 15:15-kor lesz a következő verseny.

  • Catsburg eddig verhetetlen Szlovákiában, a második kvalit is behúzta!

    Catsburg eddig verhetetlen Szlovákiában, a második kvalit is behúzta!

    Nicky Catsburg maradt Slovakia Ring királya az akciódúsra sikeredett második időmérő edzésen is, tehát vasárnap mindhárom versenyt az élről kezdheti meg. A Hyundai pilótája mindhárom szegmensében az időmérő edzésnek a leggyorsabb volt, így a maximálisan elérhető pontokkal kezdi ezt a hétvégét. Holnap nem lesz futam, mert 8 órán keresztül a motoroké a főszerep, a FIM World Endurance verseny miatt.

    A nyitány kaotikusra sikerült az esőnek köszönhetően, és a versenyzőket változatos körülmények fogadták a pályán, nehéz is volt eldönteni, hogy milyen gumikkal érdemes kihajtani. Legtöbben vegyesen kezdtek, tehát slick és esőgumi is volt az autón, szerencsére javult az idő, így a végén már tisztán sima gumikkal is lehetett menni. Sok esélyest így megtréfált egy ennyire kiszámíthatatlan kezdet, így nem jutottak be a top 12-be.

    Catsburg átmentette a jó formáját, míg Gabriele Tarquini és Augusto Farfus újfent nem találta a helyét, és csak a 16., 17. helyen végeztek. Az olasz szerint taktikailag hibáztak, amikor túl sokáig hagyták kint nem a megfelelő gumikon. Jean-Karl Vernay ugyan az első edzésen remekelt, most csak 19. lett, ahogy Tiago Monteiro is csak a 24. helyre kvalifikálta magát.

    Tom Coronelnek kész katasztrófa volt ez az edzés, defektet kapott, így az utolsó lett.

    Az időmérő edzés második fázisában javultak a körülmények, de továbbra is az számított, hogy ki hajtott a megfelelő időpontban a pályára, és ebből is Catsburg jött ki a legjobban. Vele együtt Esteban Guerrieri, Ma Csing-hua, Daniel Haglöf és Michelisz Norbi jutottak el a döntőbe. Kevin Ceccon ezúttal éppen csak lemaradt, hatodik lett.

    A Q3-ban Michelisz jött ki először, kicsivel volt csak lassabb, mint a korábbi időmérő edzésen. Utána Haglöf jött, de mindhárom szektorban vesztett, és fél másodperces hátrányba került a magyar pilótához képest. Ma, az Alfával Michelisz mögé ért, Guerrieri viszont nem találta a sebességet a Hondával, és csak a negyedik volt ekkor. Catsburg viszont az első két szektort lilára hozta, és csak kicsivel volt lassabb az utolsó szektorban mint Norbi, így a hollandé lett az elsőség.

    Folytatás vasárnap, mind a három versennyel egy napon!

  • Hyundai a poleban Szlovákiában, de nem Michelisz!

    Hyundai a poleban Szlovákiában, de nem Michelisz!

    Nicky Catsburg lopta el a show-t Szlovákiában csapattársa Michelisz Norbi elől a Slovakia Ringen. A holland pilóta nyerte végül a Hyundai házi csatáját, így övé lett a pole, és a bónusz pontok is, és ketten uralták is a 30 perces időmérő edzést, ami máris izgalmakat hoz majd magával a vasárnapi első futamra.

    Michelisz vezetett először a korai szakaszban, és ő volt az első pilóta is, aki az i30 N TCR-jével bement 2:10 alá. Később a versenyzők már szélárnyékozni kezdtek, ebből viszont Catsburg jött ki jobban, és futott egy 2:09.498-as időt, amivel éppen csapattársa elé befért még. A végén a párost csak 0.030 másodpercnyi idő választotta el egymástól, így a BRC kibérelte az első sort, még ha a garázs két másik végén is található meg a két pilóta.

    Némi meglepetésre őket a fejlődésnek indult Mulsanne Alfa Rome Racing csapat kínaija Ma Csing-hua követte, aki a legjobb eredményét is hozta eddig a szezonban a harmadik helyével, pedig még csak nem is szélárnyékozott. A Cuprák is magukra találtak: Daniel Haglöf és Tom Coronel előzték meg a másik Alfát a sorban, Kevin Ceccont, aki így a hatodik lett. A bajnokság éllovasait azonban hátrébb kell keresni.

    Jean-Karl Vernay volt a legjobb Audis a hetedik pozícióban, majd a Hondás Esteban Guerrieri fért be még Frederic Vervisch és Mehdi Bennani elé, és ezzel komplett is lett a top tíz hely.
    A jelenlegi listavezető Néstor Girolami pont lemaradt, és a 11. helyet szerezte csak meg. A regnáló bajnok, Gabriele Tarquini csak a 13. helyről indulhat majd vasárnap, a szabadkártyás Luca Engstler 20. lett.

    A Lynk & Co-nak fel kell kötnie a nadrágot, mert csak egyedül Yvan Mullernek sikerült bekerülnie a top 20 helyezettbe. Thed Björk, Yann Ehrlacher és Andy Priaulx az utolsó három helyen tanyáznak.

  • Luca Engstler indulhat Szlovákiában szabadkártyával!

    Luca Engstler indulhat Szlovákiában szabadkártyával!

    A WTCR-ben is bemutatkozhat Luca Engstler a jövő hétvégén, miután az idei harmadik versenyhétvégére ő kapott szabadkártyás lehetőséget.

    A tinédzser egy Hyundai i30 N TCR-t vezethet majd, amelyet a Team Engstler készít fel, ezzel a csapattal indul a TCR Ázsiában, és tavaly a német TCR-ben is velük indult. A TCR Európában azonban a M1RA-val indul. A 19 éves pilóta magáénak tudhatja már az ázsiai, malajziai és a közép-keleti TCR bajnoki címeket, de elismerte, hogy nagy dolog neki az, hogy a világkupán indulhat:

    „Büszke és boldog vagyok, hogy a Slovakia Rongen versenyezhetek a WTCR-ben. Nagyon örülök ennek a lehetőségnek, és köszönöm a támogatást ebben is. Az, hogy 19 évesen egy hivatalos FIA szériában indulhatok, elképesztő. Van is egy kis nyomás rajtam emiatt, kicsit ideges is vagyok, de pozitívan állok hozzá, és sokat akarok tanulni. Célom egyértelműen nem az, hogy a dobogón végezzek, mert reálisan tanulnom kell, és befejezni az összes versenyt, valamint élvezni a WTCR hétvégét. A szabadkártya miatti +20 kilóval még nehezebb a dolgom, de megpróbálom magamból kihozni a maximumot. Valójában sokat akarok tanulni.”

  • Képgaléria a WTCR hungaroringi hétvégéjéről

    Képgaléria a WTCR hungaroringi hétvégéjéről

    Az elmúlt hétvégén a Hungaroringre látogatott a WTCR, a TCR Europe és a KIA Platinum Cup mezőnye, magyar versenyzőkkel tűzdelve.

    A WTCR szombati versenyéről ITT, a második futamról ITT, a harmadikról pedig ITT olvashatsz.

    Alább megnézegethetitek a Racingline.hu képgalériáját, a versenyhétvégén készült fotókból.

    ©️Magyar Gábor fotói
    A képek felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!

  • Tassi Attila hazai pályán mutatta meg harciasságát a WTCR közönségének

    Tassi Attila hazai pályán mutatta meg harciasságát a WTCR közönségének

    Egy érzelmi hullámvasút volt a HELL-KCMG csapat számára a WTCR hungaroringi futama. Erős kezdés után visszaesést láthattunk mindkét pilótánál, de nem telt sok időben, míg Tassi Attila újra erőre kapott, és megmutatta a túraautó-világkupa közönségének, hogyan küzdenek a magyarok a pályán.

    A WTCR mezőny legfiatalabb versenyzője a pénteki első szabadedzésen a leggyorsabb köröket futotta, azonban az edzés vége előtt pár perccel visszacsúszott a még mindig előkelő 3. helyre.

    „Persze örülök, hogy ilyen jó időt mentem, de ez még csak edzés, a lényeg holnaptól jön, úgyhogy nem bízom el magam.” – kommentálta az eredményt Tassi Attila.

    A szombati időmérőn is szépen teljesített a magyar pilóta, övé volt 7. leggyorsabb idő, így jó esélyekkel vágott neki a hétvége első időmérőjének. A „super grid” ismét megmutatta, hogy minden idők egyik legerősebb mezőnye gyűlt össze a szezonra – század másodperc különbségeket láthattunk az élen állók és a középmezőnyben versenyzők ideje között, így a kiélezett küzdelemben Tassi a 18. rajtkockát szerezte meg magának, az első futamon pedig a 15. helyen ért célba.

    „Nem vagyok túl elégedett, de már tudjuk, hol hibáztunk, igyekszünk kijavítani, és remélem, hogy holnap sikerül jobb eredményeket elérni.” – mondta a fiatal pilóta a szombati nap után.

    A vasárnapi első időmérőnek újult erővel vágott neki a HELL ENERGY szponzoráltja. Ezúttal a 17. helyet sikerült megcsípnie. A 2. futamon nem csak a szél nehezítette meg a versenyzők dolgát, de az eső is eleredt, a KCMG Honda versenyzője azonban nem csüggedt, sőt, remélte, hogy a vizes pálya előnyére válhat, és igaza is lett: Tassi végre megmutathatta a WTCR közönségének is harciasságát és bevállalósságát, nagyon izgalmas perceket okozva a közönségnek, azzal, ahogyan a 8. helyig küzdötte fel magát.

    „Szerettem volna nem csak magam és a csapatom miatt, de a szurkolóim miatt is jobb eredményt elérni, mint szombaton, nagyon örülök, hogy sikerült a 8. helyet megszereznem és végre én is egy kis balhéba keveredhettem a pályán. Az első szabadedzés jól sikerült pénteken, de utána sajnos szombaton az autó beállításaival akadtak gondjaink, a vasárnapi időmérőn már én is hibáztam, de valahol még örülök is ennek, mert szerintem csak így lehet fejlődni, szóval remélem, hogy a következő versenyeken egyre jobb és jobb leszek.” – mondta Tassi Attila.

    Tassi csapattársának, Tiago Monteironak nem alakult túl szerencsésen a magyar versenyhétvége: az első futamot a 21. helyen zárta, a második futamon egy ütközés következtében megsérült az autója, így nem tudta befejezni a versenyt, a harmadik körben pedig a 16. helyig jutott.

    A megmérettetések sora itt nem ért véget Tassi számára: hamarosan újabb helyszínen kell bizonyítania, mégpedig az iskolapadban, ugyanis a következő két hét az érettségiről fog szólni a 19 éves versenyzőnek. Remélhetőleg – csak úgy, mint a pályán – itt is helyt áll majd, és egy bizonyítvánnyal gazdagabban érkezik meg a következő futam helyszínére, a Szlovákiaringre. Addig is az érdeklődők május 1-jén, a Nagy Futamon találkozhatnak Attilával a paddockban.

  • WTCR: Tarquini nyerte a harmadik versenyt, Michelisz második!

    WTCR: Tarquini nyerte a harmadik versenyt, Michelisz második!

    Gabriele Tarquini nyerte a WTCR hungaroringi fordulójának harmadik versenyét. Rajta kívül csapattára, a hazai közönség előtt versenyző Michelisz Norbert, valamint Yann Ehrlacher állhattak még dobogóra.

    Michelisz rajtolhatott a pole-ból, de Esteban Guerrieri hamar átvette tőle a vezetést, majd hasonlóan tett Tarquini is.

    Andy Priaulx és Yvan Muller incidense okán utóbbi boxutca áthajtásos büntetést kapott, még a verseny elején. Ezzel Muller előbb csak hátracsúszott, majd fel is adta a versenyt.

    Guerrieri nem sokáig élvezte azonban az első helyet, némileg lelassult, és a két BRC Hyundai mögé került, így Tarquini átvette a vezetést. De nem ez volt a legrosszabb ami Guerrierivel történt, ugyanis a tizenegyedik körben a harmadik helyről a 14. kanyarban kiejtette magát a versenyből.

    Az argentin balesete miatt a biztonsági autót is pályára küldték, végül három körre engedték még el a mezőnyt. Ekkor azonban Kevin Ceccon ütközött, és a biztonsági autó visszatért a pályára, és ott is maradt a leintésig.

    Tassi Attila a 14., Tenke Tamás pedig a 23. helyen végzett.

    A magyar forduló után a bajnokságot Néstor Girolami vezeti, Guerrieri és Thed Björk előtt.

    A WTCR magyar versenyhétvégéjén szombaton 7000, vasárnap pedig 12 000 néző vett részt.

  • Néstor Girolami megnyerte a második versenyt is és vezeti a bajnokságot!

    Néstor Girolami megnyerte a második versenyt is és vezeti a bajnokságot!

    Girolami újra nyert egy drámai versenyen a Hungaroringen, ezúttal mögötte Jean-Karl Vernay ért be másodikként, őket pedig Daniel Haglöf követte a dobogóra.

    A verseny már egy könnyed esővel kezdődött, így nagy kérdés volt az, hogy ki rakott fel slick és ki eső gumikat. Végül mindenki közvetlenül a rajt előtt már slickre váltott. A fordított rajtrács éléről Jean-Karl Vernay indult, de már a lámpák kialvását követően elment mellette a Cuprájával Daniel Haglöf, így a svéd állt az élre. Girolami azonban begyújtotta a Honda rakétáit, és előre egerészte magát a hatodik helyről.

    Már az első körben hihetetlen mennyiségű ütközést láthattunk, és Mehdi Bennani volt az első, aki törött kerékkel hagyta el a pályát. Vernay magára talált, és az első kanyarban a második körben elment Haglöf mellett, az őket követő bolyban azonban Thed Björk húzta a rövidet, így ő lett a második, aki kiállt a versenyből.

    A Hyundai versenyzői jól mentek, Augusto Farfus ment közülük a legjobban, csapattársa Nicky Catsburg is hamar előreverekedte magát, de aztán a gumijaik hamar elmelegedtek. A hetedik körben Catsburg és Tarquini is lelépték Ehrlachert, az olasz ki is ütötte Ehrlchert. Yvan Muller ki is használta a helyzetet, és a rossz rajtpozíciója ellenére már az ötödik helyért küzdött, de Farfusszal együtt kiszélesítették a pályát, így Guerrieri lett az ötödik.

    Tassi Attila a nyolcadik helyen ért be, Michelisz Norbert kiállt inkább.

    Jelenleg a két argentin, Guerrieri és Girolami vezeti a bajnokságot 90 ponttal, Thed Björk követi őket 20 pont lemaradással. A hétvége utolsó versenye amelynek az éléről Michelisz Norbert indul, 17:00-kor kezdődik.

  • Michelisz a pole-ban vasárnap!

    Michelisz a pole-ban vasárnap!

    Michelisz Norbert szerezte meg a pole pozíciót vasárnap, a WTCR hungarorigni hétvégéjén. Ennek értelmében a hétvége utolsó futamán indulhat majd az első rajtkockából.

    A második legjobb időt Esteban Guerrieri, a harmadikat pedig Yann Ehrlacher futotta.

    Tassi Attila a 17. rajthelyet szerezte meg, Tenke Tamás pedig a 27. lett.

     

  • Girolami a pole-ban az első futamon

    Girolami a pole-ban az első futamon

    Néstor Girolami immáron a második poleját szerezte meg a Münnich Motorssportnak, így ő indulhat az élről a szombati futamon. Az utolsó pillanatban taszította le az élről a Lynk & Co versenyzőjét, Yvan Mullert. Az argentin pilóta legjobb ideje 1:52.586 volt, kéttizeddel jobb, mint Mulleré a 30 perces időmérőn. Girolami csapat- és honfitársa, Guerrieri a harmadik legjobb időt érte el.

    Aurélien Panis is megdöbbentően jót ment a Cuprával, és befért a két Cyan Racinges autó elé, amelyeket Ehrlacker és Björk terelgettek. A kétszeres skandináv bajnok Johan Kristoffersson a hetedik helyen lett a legjobb VW versenyző, a WRT Audijával Jean-Karl Vernay nyolcadik lett, és a legjobb Hyundai pilóta pedig Augusto Farfus lett.

    Több versenyző legjobb ideje is törlésre került, sokan a 11-es kanyart vétették el, és ez három Hyundai pilótának is gondot okozott az időmérő edzés feléig. Figyelmeztetésben részesült emiatt Andy Priaulx és Kevin Ceccon is, amiért levágták a pálya bizonyos kanyarjait.

    Michelisz Norbert 13., Tassi Attila a 18. lett.

    A hétvége első WTCR versenye 15:15-kor lesz.