Kategória: WTCR

  • Tassi Attilát kizárták a zandvoorti első verseny eredményeiből!

    Tassi Attilát kizárták a zandvoorti első verseny eredményeiből!

    A FIA WTCR zandvoorti első versenyéről kizárták Tassi Attilát, akinek a Hondája megbukott a technikai ellenőrzésen. Az okokról annyit lehet tudni jelenleg, hogy a versenybírák a 12-es határozatra hivatkoznak, de a TouringCarTimes szerint annyi történt, hogy valami szabálytalanságot találtak a Honda ECU-jában, tehát a vezérlésben.

    A KCMG versenyzője a 18. helyen végzett, így a versenypontokat nem befolyásolja ez a döntés.

  • Thed Björk vezetésével szerzett kettős győzelmet a Lync & Co az első futamon Zandvoortban

    Thed Björk vezetésével szerzett kettős győzelmet a Lync & Co az első futamon Zandvoortban

    Thed Björk nyerte meg a WTCR nyitófutamát Zandvoortban. A svéd pilóta másodszor tudott futamot nyerni az idei szezonnal és ezzel a győzelemével előrelépett az egyéni pontverseny harmadik helyére. Björk csapattársa, Yvan Müller lett a második, bebiztosítva ezzel a Lync & Co kettős győzelmét. A dobogó harmadik fokára pedig Mikel Ascona állhatott fel.

    A poleból rajtoló Björk jó rajtjának köszönhetően meg tudta őrizni a pozícióját. A svédet Müller és Azcona követte a rajt után. Azcona a rajtnál ki tudta használni, hogy az előle rajtoló Andy Priaulx nem rajtolt valami jól. Priaulxt még Johann Kristoffersson is meg tudta előzni a startnál.

    Priaulx szinte azonnal visszaelőzte a Sebastian Loeb Racing versenyzőjét. Azonban mire ezt megtette, addigra a vezető hármas tagjai egy jelentős előnyre tudtak szert tenni. Őket követte a Priaulx, Kristoffersson és Mehdi Bennani.

    Yann Erlacher, aki a kilencedik helyről rajtolt az időmérőn megszerzett büntetése miatt, már a rajt után a hetedik helyen haladt. Benjamin Leuchter elaludt a rajtnál és az ötödik helyről egészen a tizedeikig esett vissza. Ezek után a Volkswagen versenyzője összeszedte magát és megelőzte először Fréderic Vervish Audiját, majd Nicky Catsburgot.

    Két embernek idő előtt kellett kiszállnia a versenyből. Augusto Farfus azután húzódott félre, miután megsérült az autója. Rob Huffnak, akinek motort cseréltek az autójában, pedig nem volt motorereje.

    Björk végig kontroll alatt tudta tartani a versenyt, amit végül meg is tudott nyerni Müller és Azcona előtt. Kristoffersson a verseny végén visszaelőzte Priaulxt, megszerezve ezzel a negyedik helyet. Esteban Guerrieri a tizenkettedik helyezésének köszönhetően átvette a vezetést az egyéni pontversenyben Néstor Girolamitól, akit a tizenötödik helyen intettek le.

  • A négy Lynk&Co az első két sorban, Michelisz a 13. az első zandvoorti időmérőn

    A négy Lynk&Co az első két sorban, Michelisz a 13. az első zandvoorti időmérőn

    A Lynk&Co az első rajtelsőségét szerezte a WTCR-ben, Thed Björk vezetésével. A svéd mögött három csapattársa zárt Yvan Müller-Andy Priaulx-Yann Ehrlacher sorrendben.

    Hatalmas fölényüket mi sem mutathatná jobban annál, hogy legközelebb hozzájuk fél másodpercre tudtak kerülni, ez pedig Mikel Azconanak sikerült, így övé lett az 5. hely. A Cupra után a Wolkswagenek következtek, Benjamin Leuchter-Johan Kristoffersson sorrendben a 6-7. helyen. A 8. a másik Cuprával Daniel Haglöf lett. A legjobb Audisként Jean-Karl Vernay végzett a 9. pozícióban, és Mehdi Bennani tette teljessé a TOP-10-et.

    Az ismét legnehezebb Hyundai-ok ugyan jobbak, mint tavaly, de most sem sikerült a legjobb tízbe kerülniük. Viszont Nicky Catsburg közel volt ehhez a 11. helyével, ő lett a legjobb a márkán belül. Augusto Farfus edzése korán véget ért, hiszen a brazil megtörte autója elejét és ezután már vissza sem tudott térni a pályára, Tarquini pedig a 20. lett. Michelisz Norbert állt az 5. helyen is, de végül csak a 13. hely jutott neki. Valószínűleg javíthatott volna a végén, csakhogy bő másfél perccel a vége előtt Tiago Monteiro kicsúszott és a kavicságyban ragadt, ezzel piros zászlót előidézve. Az edzést ezután már nem indították újra.

    A legjobb Hondás a bajnoki éllovas Nestor Girolami lett a 14. helyével, míg az első szabadedzést megnyerő Tassi Attila a 22. lett.

    A helyi hős, Tom Coronel a 21. helynél nem jutott előrébb, a múlt héten, Szlovákiában remeklő Alfa Romeok pedig csak a 23-25. helyen végeztek.

    Az első verseny ma 14 óra 35 perckor kezdődik.

  • Kristoffersson szívesen versenyezne egy ralikrossz pályán a WTCR-ben

    Kristoffersson szívesen versenyezne egy ralikrossz pályán a WTCR-ben

    Johan Kristoffersson jelenleg a WTCR mezőnyét erősíti, így a magyar versenyen találkoztunk vele, ahol sikerült pár kérdést fel tennünk neki. A svéd klasszis csapatával nagyon sokáig tárgyalt a futam után vasárnap, ezért mikor „mikrofonvégre” kaptunk, sietnünk kellett, ugyanis a versenyzőt, már várta az autója és a gépe, így csak rövid válaszokat tudott adni nekünk. Az ő véleményére is kíváncsiak voltunk a büntetőpontokkal kapcsolatban, valamint arról is kérdeztük neki mi a véleménye a rajtszámom kinézetének megtervezéséről, sőt egy kicsit a Race of Champions-ről is faggattuk.

    (K-Kérdező, JK-Johan Kristoffersson)

    K: Johan, ez az első éved a WTCR-ben ezért először kóstolhatsz bele ebbe a kategóriába, hogy tetszik eddig?

    JK: Rendben van, jelenleg szenvedünk egy kicsit. Az eredmények eddig hullámzóak, egyszer fent vagyunk máskor lent. Próbálok minél jobban együtt dolgozni a csapattal, próbálunk jobban teljesíteni, de természetesen ez az egész arról szól, hogy jó eredményeket érjünk el, és amikor ez nem sikerül, akkor nem vagy boldog, de amit jönnek az eredmények, biztos vagyok benne, hogy boldogabbak leszünk és jobban is fog tetszeni ez a fajta versenyzés.

    K: Idén bevezetésre került a büntetőpont-rendszer, és kíváncsiak lennénk, hogy neked mi a véleményed erről a szabályról?

    JK: Oh, nagyon jó szabály, szeretem!

    K: Ettől az évtől már a rajtszámotok kinézetét is megválaszthattátok, miért pont emellett döntöttél?

    JK: Igen, a 14-es számot választottam, nos, ez az egyik szerencse számom, ezért is használom ezt. A kinézet kiválasztásánál pedig a nemzeti színekkel (szerk: – kék és sárga) színeztük ki őket.

    K: Év elején megnyerted a Nemzetek Kupáját Tom Kristensennel a Race of Champion-ön. Rengeteg pilótával találkoztál, akik különböző kategóriákból jöttek és több fajta autót is kipróbálhattatok. Ha az összes típust nézzük, akkor melyik áll közel a szívedhez?

    JK: A legtöbb versenyautót szeretem, a ralikrossz autókat, és a tipikus versenypályán közlekedő modelleket is, ám az, hogy mikor melyik áll közel hozzám az a versenytől függ.

    K: Ha választhatnál egy pályát bárhol a világon, melyiket tennéd be a versenynaptárba?

    JK: Természetesen örülnék neki, ha egy ralikrossz pálya kerülne be a szezonba!

  • Tiago Monteiro elárulta hány magyar szót tanult már meg csapattársától

    Tiago Monteiro elárulta hány magyar szót tanult már meg csapattársától

    A WTCR hungaroringi futamon találkoztunk Tiago Monteiróval, akik kérésünkre készségesen adott interjút a Racingline.hu-nak. Barátságosan, kellő komolysággal válaszolt minden kérdésünkre. Elárulta, hány szót ismer már magyarul, mi a véleménye a Formula 1-ből is ismeretes büntetőpont rendszerről, valamint arról is beszélt, hogy megfordult-e már a fejében, hogy csatlakozzon a Formula E mezőnyébe.

    (K – Kérdező, TM – Tiago Monteiro)

    K: Tigao, a tavalyi visszatérésed lenyűgöző volt Suzukában, a baleseted óta, idei szezon lesz az első teljes évadot. Mik az elképzelésid, elvárásaid ebben az évben?

    TM: Nos, igen, teljesen visszatértem, a legtöbbet akartam kihozni a dolgokból, élvezni akarom még a versenyzést és harcolni akarok, a pontokért amennyire csak lehet. Marrakesh-ben remekül indult a szezon, az időmérőn a negyedik helyet szereztük meg a Q3-ban, pár pontot is bezsebelhettünk, azonban itt (Hungaroring) szinte az egyik legnehezebb versenyhétvégémet teljesítettem, nem is emlékszem már arra, hogy mikor voltam ennyire hátul az elmúlt években (nevet). Ugyanakkor, ahogy már említettem, a szezon kezdetén, nagyon szoros az idei év, ha nem vagy teljesen szinkronban az autóddal, akkor nem tudsz tökéletes köröket autózni és nagyon könnyen hátra eshetsz a mezőnyben. Nézzünk csak meg néhány versenyzőt, tegnap a top 5-ben vagy a top 10-ben voltak, ma már visszaestek majdnem a 20. helyig. Nagyon sokat változhat a dolog rövid idő alatt, teljesen kiszámíthatatlan az egész és nagyon szoros. Őszintén szólva én nem voltam teljesen szinkronban az autómmal, nem találtuk meg a megfelelő egyensúlyt, és a megfelelő beállítást. Nem futottam rossz köröket, de nem voltak túl erősek sem.

    K: Visszatértél és új csapattársad is lett. Egy másik interjúban említetted, hogy szeretnél pár magyar szót megtanulni Tassi Attilától és szeretnél neki is tanítani valamit portugálul, hogy haladsz eddig a magyar szavakkal?

    TM: Eddig talán három-négy szót tudok, ami hát nem valami csodálatos teljesítmény, úgy vélem ezen még javítanom kell egy kicsit.

    K: Tudnál példát mondani? Milyen szavakat ismersz?

    TM: Ismerem a nem szót, a köszönöm-öt és a sziát.

    K: Az eddigiek kapcsán az új dolgokról beszéltünk, és a WTCR ebben az évben gazdagodott pár új szabállyal is a Formula 1-ből ismeretes büntetőpontok is belekerült a szabálykönyvbe idén. Mi a véleményed erről a reguláról?

    TM: Szerintem hasznos szabály és használni is kellene amennyire csak lehet, úgy értem legalább már 20 alkalommal meglökdöstek és egyáltalán nem kaptak érte semmi büntetést. Tudom, hogy a túraautózásról beszélünk és itt a kontakt szinte szükséges, azonban a hátsó traktusnál nincs meg a tisztelet. Mindenki azt csinál, amit akar, és a versenyfelügyelőknek nehéz mindent az ellenőrzésük alatt tartani, legalább 20 stewardra lenne szükség ahhoz, hogy mindent kiszúrjanak, Áh, nagyon kemény helyeztek alakulnak ki hátul, sok buta megmozdulás, nem igazán azon vannak, hogy előzzenek, csak összeértek, és máris kint találod magad a pályán. Minden alkalommal, mikor fordultam, úgy éreztem, hogy valaki nekem jön, csak jöttek és jöttek. Tehát, ha nem az első 10-ből indulsz, akkor igazán bajba kerülhetsz. Nem gondolom azt, hogy a bajnokságnak ebbe az irányba kellene haladnia. Agresszívnak és keménynek kell lenned, de tisztelned kell a társaidat.

    K: Idén lehetőséget kaptatok arra, hogy ne csak a számotokat válasszátok meg, hanem annak kinézetét, dizájn elemeit is megválaszthattátok. Mi inspirált téged, mikor megtervezted a rajtszámod megjelenését?

    TM: Számomra ez a lehetőség nagyon jól jött, hiszen így használhatom a védjegyemet. A számom már talán 10 vagy akár 15 éve változatlan. Ezt a védjegyet használom a termékeimen, az aláírásoknál, tehát az én szempontomból nézve tökéletes időzítés volt ennek a lehetőségnek a bevezetése. A 18-as szám, még a karomon tetoválás formájában is szerepel, tehát ez egy nagyon személyes és nagyon fontos szám a számomra és nagyon örülök ennek a lehetőségnek.

    K: Tavaly látogatást tettél az egyik Formula E versenyen, ki akartad próbálni valaha azokat az autókat avagy megfordult-e már a fejedben, hogy csatlakozz a versenysorozathoz?

    TM: Igen, már kipróbáltam őket, és meg is hívtak már, hogy versenyezzek ott, de tudod, már évek óta a Honda kötelékében vagyok, nagyon jó a kapcsolatunk, és hát nem egyszerű döntés ezt felbontani, és egy újat kezdeni elölről, másokkal. Tetszett az autó, nagyon érdekes volt vezetni, ám, hogy őszinte legyek nem a legszórakoztatóbb modellek a vezetés érzet szempontjából, de a bajnokság fantasztikus. Én vagyok Antonio Felix da Costa menedzsere, ezért évente három-négy versenyen ott vagyok. Nagyon szépen kinőtte magát ez a bajnokság, nagyon szeretem is, de ebben a pillanatban nincs tervben az, hogy csatlakozzak hozzájuk versenyzőként.

  • Képgaléria a WTCR szlovák hétvégéjéről

    Képgaléria a WTCR szlovák hétvégéjéről

    Ugyan a magyar közönség számára a hungaroringi WTCR hétvége a legnépszerűbb, közelsége miatt sokan ki szoktak látogatni a Slovakia Ringre is.

    Így tettek fotós kollégáink is, akik képeit az alábbi galériában nézhetitek meg.

    Magyar Gábor és Májer Csaba József fotói
    ©️ A fotók felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!

  • Tom Coronel helyet cserélne Max Verstappennel

    Tom Coronel helyet cserélne Max Verstappennel

    Még a WTCR szezon kezdete előtt indítottunk egy szavazást, hogy megtudjuk, kiket kedveltek leginkább a mezőnyben. Természetesen az első két helyen a két magyar versenyző, Michelisz Norbi és Tassi Attila végeztek.
    Őket pedig Tom Coronel követte, noha ezen sem lepődtünk meg.
    Így aztán a WTCR hungaroringi hétvégéjén beszélgettünk egy kicsit a holland versenyzővel.

    Coronel idén két bajnokságba is nevezett, ráadásul két különféle márkával. WTCR-ben CUPRA-val, TCR Europe-ban pedig egy Hondát hajt. Hogy miért indul két bajnokságban, arról ő maga mesélt.

    „Két éves szerződésem volt a Hondával, szóval egyértelmű volt, hogy maradok ezzel a márkával, de nem volt rá lehetőség, hogy itt a világkupában menjek velük, szóval úgy döntöttünk, hogy akkor menjünk a TCR Europe-ban.” – mondta Coronel. „De én akartam a WTCR-ben is menni, ezért felvettem a kapcsolatot a Comtoyou-val és a Cuprával. Ugyanaz a bajnokság, de az autókat teljesen más vezetni. Más az autók érzete, miközben a tempójuk közel azonos.”

    Tom Coronel racingline, racinglinehu, racingline.hu
    Fotó: Májer Csaba József

    Talán elmondható, hogy szinte mindenféle autót próbált már karriere során, számos márkát hajtott már túraautózásban, de ismeri azt is, hogy milyen például egy Dakar, egy Le Mans, vagy éppen egy Forma-1-es autó. Aligha lehetne már nagyon újat mutatni neki, de azért megkérdeztük, van-e még valami, amit sosem próbált, de szeretne…

    „Próbáltam IndyCar-t, próbáltam DTM-et, voltam tizenegyszer Le Mans-ban, hétszer Dakarban… Őszintén szólva…” – tárta szét a kezét.

    Szóval ez egy nem. Viszont kedvence az van azok közül, mely autókat vezetett már.

    „A Formula Nippon. És persze a Godzilla a Nordschleifén, a GTR, ami egy nagyon király autó, férfias, nehéz vezetni, kihívást jelent. (Godzilla a beceneve a Nissan GT-R-nek, mellyel Coronel 2016-ban a 24 órás nürburgringi versenyen indult) A Formula Nippon 1999-ben nagyon gyors volt, imádtam. Imádtam.”

    Noha csak teszten, de még Forma-1-es autót is vezetett a holland. Még 1999-ben egy Arrows volánja mögött körözhetett, végül azonban F1-es ülést nem kapott, a 2000-es szezonnak Pedro de la Rosával és a szintén holland Jos Verstappennel vágott neki a csapat.
    Megemlítettük hát Coronelnek, hogy Max Verstappen a Nagy Futamon fog demózni, és ha lenne rá lehetősége, cserélne-e autót fiatal honfitársára, mondjuk egy ilyen demó esemény erejéig?

    „Persze. Ezek az abszolút autók, minden versenyző szeretne ilyet vezetni, hogy megtapasztalja, milyen ezeket vezetni. Szóval miért ne? Még versenyzem, még képes vagyok a határon autózni. Persze nem tudnék, vele 10 kört menni, de addig a határon autóznék.”

    Aztán a Nagy Futamon ezt elmondtuk Maxnak, aki jóformán kinevette Tomot, és közölte, hogy ő már öreg, két kört sem tudna megtenni az autójával…

    Tom Coronel racingline, racinglinehu, racingline.hu
    Fotó: Magyar Gábor

    Coronel felesége az a Paulien Zwart, aki maga is sokáig versenyzett, sőt még a Lotus Ladies Cup egyik hétvégéjén is rajthoz állt, a Salzburgringen. Mostanra azonban felhagyott az efféle versenyzéssel, mint Tomtól megtudtuk, felesége új szenvedélye a lovaglás.

    „Mindössze egy lóerőre váltott.” – mondta Coronel. Igen, tudjuk, az állítás téves, mivel egy ló nem egy lóerős, de ezt most hagyjuk…

    Ezek szerint azonban nem tervez olyat a Coronel házaspár, hogy együtt induljanak el egy Dakar ralin…

    „Áh! Az nem feleségnek való.” – állítja Tom.

    Azt azonban abszolút megérti, hogy Fernando Alonso is kacérkodni kezdett a Dakaron való versenyzés gondolatával.

    „Megértem, hogy ki akarja próbálni. Hiszen ez olyasmi, amire vágyik az ember, ami autós, ami különbözik a többitől, ez egy új kihívás lehet számára. Szóval én el tudom képzelni, hogy elindul a Dakaron. De a Dakaron nem lehet csak úgy versenyezni. Ha így áll neki az ember, akkor az első szakaszon kiesik.”

    Hamarosan pedig lehet, hogy újabb Coronel név tűnik majd fel a színen, hiszen Paulien és Tom fia, a 8 éves Rocco maga is gokartozik, illetve egy mini buggyval is versenyezget. De vajon milyen irányba szeretne menni a gyermek? Formaautózás, vagy túraautózás?

    „Stockcar! Az olcsóbb.” – felelt Tom nevetve. „Persze szeretne formaautózni, sokat lehet ott tanulni, amik hasznosak a túraautózásban is.”

    Végül, de nem utolsó sorban, Tom Coronel azt is elmondta, mit vár a magyar versenyhétvégétől.

    „Ez egy jó bajnokság, én 2001 óta túraautózom, a legrégebb óta vagyok a bajnokságban, de még mindig élvezem. Szerintem pontszerző lehetek. Ha az ember a top 10-ben van, dobogóra kerülhet, de számomra ez jelenleg nem lehetséges.”

    Végül 5 ponttal gazdagodott a magyar hétvégén (tegnap Szlovákiában pedig 14-et gyűjtött).

     

    Beszélgetésünk végén reflexből mondtam neki, hogy sok szerencsét a versenyekhez, mire ő közölte: „Nincs szükségem szerencsére. Amire szükségem van az szex és pénz.” 

     

  • Alfa szendvicsben ért be Michelisz Norbi a harmadik szlovák futamon!

    Alfa szendvicsben ért be Michelisz Norbi a harmadik szlovák futamon!

    Ma Csing-hua megszerezte az első győzelmét Alfa Romeóval, a harmadik versenyén a Szlovákiaringnek. Mögötte Michelisz Norbert végzett a második helyen, és a dobogóra még a szintén olasz márkával versenyző Kevin Ceccon fért fel.

    Ahogy láthattuk az első versenyen is, Ma kilőtt a rajtnál, és már az első kanyarban átvette a vezetést, míg a poleból indult Nicky Catsburg csak másodikként fordulhatott el csapattársa, Michelisz Norbert előtt. A bajnokságot vezető Néstor Girolami meg újra bajba került, aki rosszul helyezkedett, és ennek eredményeképp hátraesett.

    A PWR versenyzői is sietősre vették: Haglöf és Azcona is otthagyta Guerrierit, és a hatodik, hetedik helyre helyezkedtek be. Catsburg kalandozása hátrafelé pedig az ötödik körben kezdődött meg, és sebességét vesztvén előbb Michelisz, majd Kevin Ceccon Alfája mögé került. Azcona megelőzte a csapattársát Haglöf-t a hatodik körben, majd hamar az ötödik helyen találta magát, miután Catsburg továbbra sem talált magára.

    Haglöfnek sem alakult jól, mert Guerrieri megelőzte, és máris egy nagyobb csatában találta magát a tizedik hely környékén, Rob Huff és Gabriele Tarquini társaságában. Bele is szaladt Huff Volkswagenének a hátuljába, majd Tom Coronelnek is nekiment, aki szintén felért rájuk. Utóbbi nem járt jól, hiszen teljesen hátraesett, míg Huff csak a 13. helyig.

    Az élen Micheliszt finoman bekóstolta Ceccon is a második helyért, de a magyar versenyzőnek sikerült meglépnie, és ezzel nagyot lépett előre a bajnokságban is, mert a harmadik helyről várhatja a folytatást az összetettben. Niels Langeveldnek is a legjobb eredménye a szezonban eddig az itt megszerzett negyedik helye, míg Azcona végül ötödik lett. Guerrieri a hatodik helyének köszönhetően két pontra megközelítette a versenyzők bajnokságában a csapattársát Girolamit.

    Folytatás Zandvoortban, már a jövő hétvégén!

  • Girolami növelte az előnyét a győzelmével a második szlovák futamon

    Girolami növelte az előnyét a győzelmével a második szlovák futamon

    A Münnich Motorsport kettőse, Néstor Girolami és Esteban Guerrieri sorrendben végeztek az élen, ezzel előbbi előnye az összetettben 12 pontnyira nőtt. Robert Huff indult ugyan az élről Girolami elől, míg a harmadik helyen Langeveld állt, miután Panis két helyes büntetést kapott a kapott az incidenséért Mehdi Bennanival a hétvége korábbi versenyén.

    Huff jól rajtolt, de Girolami már beszúrt, a brit meg szélesre vette a kanyart. Guerrieri a hatodik helyről kilőtt, mögöttük pedig akadt némi zűr. Az első verseny győztese, Frédéric Vervisch szintén szélesre vette a kanyart, és összetörte az Audiját, Benjamin Leuchter pedig kiszedte Thed Björköt és Luca Engstlert, ezzel a kiesésüket okozva.

    Huff csak egy kört bírt ki az elején, majd Girolami elment a harmadik kanyarban mellette, de a Volkswagenes már sikerrel védte magát Guerrieri Hondájával szemben.Ez is csak egy körön át tartott, és megint elment egy Münniches Huff mellett, akinek már Kevin Ceccon Alfája ellen kellett védekeznie a továbbiakban. Ceccon végül a hetedik körben ment el mellette, majd még Nicky Catsburg is, aki a tizedik helyről indult.

    Innentől fogva a brit már tudta tartani az ötödik helyét, és a szezonja legjobb eredményét teljesítette azzal, hogy Michelisz előtt tudott maradni. Mikel Azcona a hetedik lett, Niels Langeveld szintén az eddigi legjobb eredményével pedig nyolcadik lett.

    Ma Csing-hua a verseny elején megpördült, de kilencedik lett, míg Tom Coronel ért be tizedikként.

    A hétvége utolsó versenye 16:45-kor kezdődik.