Kategória: WTCR

  • 2020-ban a MotorLand Aragónba megy a WTCR

    2020-ban a MotorLand Aragónba megy a WTCR

    Spanyolországban is lesz WTCR 2020-ban, miután hivatalosan is bejelentették, hogy a túraautó világkupa MotorLand Aragónba is ellátogat majd. Természetesen a FIA túraautó bizottságának is még el kell fogadnia majd ezt, de elfogadása esetén az új széria először látogat el spanyol földre, mert utoljára 2012-ben, még a WTCC korszakában jártak komoly túraautók, Valenciában.

    Pontos időpontja még nincs a versenynek, legelőbb majd a 2020-as versenynaptár ismertetésekor derülhet erre majd fény. Santiago Abad, a pálya menedzsere mindenesetre elégedett:

    „MororLand Aragón világszinten referencia az autóiparnak, ahol privát ügyfelek és versenycsapatok különféle kategóriákból és országokból jönnek tesztelni a létesítményünkbe. Az, hogy rendezhetünk spanyol WTCR futamot, büszkeséggel tölt el bennünket, hiszen régiónknak komoly autósportos múltja van. Kiváló értéke lesz ez a verseny is a nemzetközi rendezvényeinknek MotorLand Aragónban.”

    Az 5.344 km-es pályát Hermann Tilke tervezte a Pedro de la Rosa segítségével, 2009-ben nyitott és jelenleg leginkább a MotoGP versenyeiről ismert.

  • A Lynk & Co most már szállítana a 03 TCR-ből ügyfeleknek is

    A Lynk & Co most már szállítana a 03 TCR-ből ügyfeleknek is

    A Geely Group Motorsport megerősítette, hogy az új Lynk & Co 03 TCR-re most már fogadnak megrendeléseket, ezzel a modellel vesznek részt idén a WTCR-ben is. Kiszállítani az autókat 2020 első negyedévében tudnák.

    A kínai gyártót rendre támadták a riválisaik a túraautó világkupán, mert gyakorlatilag a Cyan Racingen kívül más ügyfeleknek nem adtak el autókat. Látták ezt a magatartást a csapatok és a versenyzők is, és főleg a Honda és a Hyundai ügyfélprogramjában résztvevők sérelmezték azt, hogy az ő autóik nem annyira átláthatóak, mint a többi épített TCR-es járgány. Victor Yang, a Geely kommunikációs alelnöke most pontot tett a dolog végére:

    „Örömmel jelentjük be, hogy a Lynk & Co 03 TCR modellje 2020-tól elérhető lesz több partner részére is, miután nagyon sikeres programot futtat vele a Cyan Racing a 2019-es FIA WTCR-ben.”

    Az autó ára a TCR szabályzásában meghatározott plafonon lesz, tehát 130.000 eurót kóstál ezzel most egyedül ők állnak így a versenyautós piacon, és előnyben fogják részesíteni a kínai ügyfeleiket, a márka hazai piacán. A Geely Group Motorsport elnöke, Alexander Murdzevski Schedvin még hozzátette:

    „Boldogsággal tölt el minket az, hogy egyre inkább kedvelt lesz a Lynk & Co márka, és a sport kedvéért szívesen látunk több csapatot a privát programunkban. Természetesen a Lynk & Co legnagyobb piacán, Kínában volna az a célunk, hogy sikerrel növeljük az ügyfeleink számát. A nagyon sikeres TCR kategória költséghatékony és versenyképes dolog a csapatoknak is a világon mindenütt, és mi ennek a részese akarunk lenni, top szinten..”

  • Tassi Attila pontszerző helyeken végzett a küzdelmes kínai versenyhétvége futamain

    Tassi Attila pontszerző helyeken végzett a küzdelmes kínai versenyhétvége futamain

    Elképesztő csatákkal tért vissza a nyári szünetből a WTCR Super Grid. A pihenő utáni első futamoknak a ningboi versenypálya adott otthont, ahol rendkívül kiélezett küzdelmeket láthattunk a pályán. Tassi Attila, a HELL-KCMG csapat versenyzője azonban elképesztő kitartásának és küzdőszellemének köszönhetően pontszerző helyeket szerzett a hétvége során.

    Ningbo forrósággal várta a nyári pihenőből visszatérő túraautó-világkupa versenyzőket, ami kicsit sem könnyítette meg a versenyre éhes pilóták dolgát. A HELL ENERGY színeiben versenyző Tassi Attila számára nehezen indult a hétvége, a szombati futamon a 23. helyen ért célba. Vasárnapra azonban magára talált a fiatal tehetség: a második futamon a 17. helyről rajtolva a 6. helyen ért célba, míg a harmadik futamot a 16. helyről kezdve a 13. pozícióban zárta, amiért keményen meg kellett küzdenie Elda névre keresztelt autójával.

    „Nagyon izgalmas volt a hétvége számomra, főleg azért, mert ez volt idén az első, ahol a legtöbb pontot tudtam összeszedni, amire őszintén szólva nem számítottam. Többen már szombaton is nagyon agresszívan versenyeztek, én úgy éreztem, nincs értelme kockáztatni, mivel a mezőny végén voltam. Vasárnap viszont én is felvettem a kesztyűt, mivel alapból én is szeretek csatázni a jobb helyért. Sikerült is a második futamon rögtön a rajt után jól helyezkedni és pár kiesés is segítette a dolgomat, így a 17. helyről indulva hamar az elő 10 közé kerültem. Sajnos az autómnak nagyon sok problémája volt, mindkét nap a hűtéssel akadtak gondok, nagyon sok erőt veszítettem az egyenesekben, hiába tudtam többször nagyon jól előzni a kanyarokban, az egyenesekben visszaértek mellém a versenytársak, szerencsémre a második futamon a sárga zászlónak köszönhetően sikerült megtartani a pozíciómat és a 6. helyen értem célba. A harmadik futamon jól sikerült a rajt, jól tudtam helyezkedni, de már a kettes kanyarban bevetődtek elém, amivel 5 helyet veszítettem, ezután jött a Safety Car, majd Azconával összeértünk, ezután a kormányom teljesen balra állt, ezért a hátralévő 14 kört úgy kellett megtennem, hogy balra alig tudtam fordulni, és az autó is minden irányból meg volt törve. Úgy éreztem, hogy ennyit még soha nem kellett küzdenem az autóval, de nagyon örülök, hogy kitartóak voltunk és sikerült pontokat szereznünk.” – összegezte a hétvégét Tassi Attila.

  • Nincs büntetés a Michelisz-Priaulx ütközésért

    Nincs büntetés a Michelisz-Priaulx ütközésért

    Kicsit sokáig tartott ugyan, de az FIA végre meghozta a döntését a WTCR mai első futamán történtek után. A döntés szerint nincs szankció, így Michelisz Norbert megtarthatta a futamgyőzelmét, ezáltal pedig az összetettbeli vezetését is.

    A WTCR ningbói második versenyén csatázott egymással Michelisz Norbert és Andy Priaulx, a brit nagyon defenzíven védekezett, észben tartva Björkék bajnoki esélyeit. A nagy védekezéseknek az lett a vége, hogy Gabriele Tarquni mindkettejüket megelőzte.

    Michelisz továbbra sem tett le az előzésről, ám a Hyundaios hátulról nekiment a Lynk & Co-nak, ami miatt az utóbbi megpördült. Ez után pedig a csapattársa Tarquini elengedte őt, így megnyerve a futamot és átvéve a vezetést az összetettben.

    Már a verseny alatt jelezték a versenybírók, hogy kivizsgálják az incidenst, de a döntés a sok más ügy miatt elhúzódott. Végül úgy ítélték meg, hogy Priaulx minden ok nélkül túlságosan is hamar fékezett, emiatt nem tudta elkerülni az ütközést a mögötte haladó, így nem osztottak ez ügyben büntetést.

  • Egy győzelem és egy kiesés Michelisz vasárnapi mérlege Ningboból

    Egy győzelem és egy kiesés Michelisz vasárnapi mérlege Ningboból

    Őrültre sikeredett a WTCR mezőnyének a vasárnapi nap Kínában. Rengeteg baleset és feszültség jellemezte a hétvége második és harmadik futamát, amelyből Michelisz Norbi jött ki a legjobban, ugyanis át vette a vezetést az összetettben.

    A második, fordított rajtrácsos versenyen a 26 autóból csupán 15 látta meg a kockás zászlót. Az első baleset már rögtön a rajt után megtörtént, amikor Monteiro és Leuchter ütközött egymással, ami miatt a Volkswagen a falban végezte, míg a portugál vissza tudott kocogni a bokszutcába.

    Előrébb a szenzációsan rajtoló Mikel Azcona vívott Ehrlacher-val, utóbbi viszont Farfus Hyundaiával akadt össze és az egészből a mögöttük haladó bajnoki éllovas, Esteban Guerrieri húzta a legrövidebbet és fel kellett adnia a futamot.

    A hazai pályán versenyző Ma Qing Hua számára is véget ért a verseny, ő számára a sikán jelentett végállomást. Ez után pedig már a biztonsági autót is a pályára kellett küldeni. Az élen Priaulx állt a Lynk & Co-val, mögötte három Hyundai és Thed Björk.

    Az újraindítás után elkezdtek taktikázni a Hyundaikok, Catsburg elkezdte feltartani Michelisz egyik bajnoki riválisát Thed Björköt, ez pedig bejött, ugyanis Haglöf meg tudta előzni a honfitársát. A remek versenyt futó Mikel Azcona a nyolcadik helyről technikai probléma kellett félre húzódnia.

    Az élen pedig Priaulx-t helyezte egyre nagyobb nyomás alá a magyar bajnok aspiráns. A 11.körben aztán a brit annyira keményen védekezett, hogy ez lehetőséget adott Tarquini számára, hogy mindkettejüket megelőzze. Nem sokkal később pedig Michelisz találta el hátulról a Lynk & Co-t, ami miatt Priaulx megforgott, míg Michelisz feljött csapattársa mögé a második helyre. A dobogón ekkor három Hyundai állt. Az ütközést egyébként vizsgálták a versenybírók.

    Ahogy az várható volt, a címvédő maga elé engedte a magyart, hogy segítse a bajnoki címért folytatott harcban. A harmadik helyen haladó Catsburgot kezdte el szorongatni Haglöf, majd a holland autója megsérült, és több helyet is vesztett.

    A versenyt így kényelmesen nyerte Michelisz Norbi, mögötte Tarquini és Müller végzett. Utánuk Björk, Haglöf, Tassi, Huff, Catsburg, Coronel és Ceccon zárta a top tízben.

    Azzal, hogy Guerrieri nem szerzett pontot Michelisz átvette a vezetést az összetettben, előnye 16 pont lett.

    A hétvége záró versenyén, vagyis a főfutamon a második időmérő edzés eredményének értelmében Yvan Müller és Yann Ehrlacher indulhatott az első sorból, míg az újdonsült bajnoki éllovas a kilencedikről.

    Az előző futamon történtek miatt az FIA ezen futam után rendkívül megbeszélésre invitálta a versenyzőket, miközben több incidens – köztük a Michelisz-Priaulx ütközés – esetében sem volt még döntés.

    Ezúttal sem úszta meg a mezőny a rajt balesetet, most négy autó volt érintett. Haglöf, Vernay, Vervisch és Girolami, közülük a svéd és a francia nem tudta folytatni a körözgetést.

    Pár kanyarral később ismételten találkozott egymással Michelisz és Priaulx, ám most ezúttal a magyar bajnoki éllovas járt rosszabbul, a falnak csapódott és feladta a versenyt.

    Catsburg pedig átugrotta Panist. A sok baleset miatt megint a pályára küldték a biztonsági autót. Az ötödik körig kellett várni az újraindításra, ám rögtön újabb autó került a falba. Tiago Monteiro volt a vesztes, miután Mehdi Bennani forgatta meg őt a célegyenesbe fordulva.

    A marokkói az eset után bokszutca áthajtásos büntetést kapott. Az újabb biztonsági autós fázis után Aurelien Panist vette körbe a három állva maradt Hyundai, végül Catsburg defektet kapott, a Cupra pedig megsérült és hátra csúszott a mezőnyben. Farfus pedig megelőzte Tarquinit.

    Hátrébb a bokszból rajtoló Ma ütközött Girolamival, végül az Alfa Romeo is súlyosan megsérült. Időközben technikai gondok miatt Esteban Guerrieri ismételten kiállni kényszerült, így nulla pontot szerzett a hétvégén.

    Az élen a két Lynk & Co végig nyugodt versenyt tudott teljesíteni, így Yvan Müller újabb győzelmet aratott, amivel visszajött a bajnoki versenyfutásba. Mögötte végül Ehrlacher és a harmadik helyet visszakapó Tarquini zárt. Tassi Attila újra pontot szerzett, a 11.helyen intették le.

    Ugyan Michelisz Norbi nem szerzett pontot, de Guerrieri nullázásával így is a tabella élén zárta a ningbói hétvégét. Azonban Yvan Müller feljött a harmadik helyre, egy ponttal Guerrieri mögé.

    A bajnokság október végén folytatódik Japánban.

  • Müller rajt-cél győzelmet aratott, Michelisz 9 pontra a bajnoki elsőségtől

    Müller rajt-cél győzelmet aratott, Michelisz 9 pontra a bajnoki elsőségtől

    A WTCR a hosszú nyári szünet után Kínában folytatódik ezen a hétvégén, és az első futamon már túl is vagyunk, amelyet Yvan Müller nyert meg a poleból rajtolva és végig vezetve.

    A francia győzelme egy igazán különleges elsőség, hiszen csapata, a Lynk&Co hazai futamán aratta. Nem volt azonban egyszerű dolga, hiszen végig nagy nyomás alatt tartotta az Alfa Romeo-s Ma Qing Hua. A rajt után próbálkozott leginkább, a hármas kanyarban, de Müller állta a sarat. A kínai a végén is nagyon közel volt, de előzni nem tudott, így meg kellett elégednie a második hellyel.

    Michelisz Norbertnek is jól indult a bajnokság ázsiai szezonja, hiszen 4. lett, de ami ennél is fontosabb, hogy összetettben már csak 9 pont a hátránya az éllovas Esteban Guerrieri mögött. Az argentin borzalmas napon van túl. A villa-realból hozott büntetése, ami a rajtrács 12. helyére sorolta vissza, a legkisebb problémájává vált, amikor a Hondájában beindult a belső tűzoltóberendezés, így aztán boxutcai rajtra kényszerült. Innen már nem is tudott visszajönni pontszerző zónába, a 19. helyen ért célba.

    Norbi a 4. helyről is rajtolt egyébként, miután ő lett a legjobb Hyundai-os az időmérőn. A versenyen pedig meg is tartotta ezt a helyet, bár a végén még Mikel Azconát is megtámadta, aki egy sikeres védekezést bemutatva a dobogó legalsó fokára állhatott fel. Norbi mögött Catsburg autózott végig az 5. helyen jó rajtja után, sőt egy ideig még a másik Hyundai, Augusto Farfus is közvetlenül őket követte 6-ként. Ám hamar átvette helyét Aurélien Panis a Cuprával. A francia feljebb már nem tudott zárkózni, végig Catsburg mögött autózott ezután. A top 10-et a 7. helyezett Farfus után a Kristoffersson-Langeveld-Huff trió tette teljessé.

    A negyedik Hyundai-t vezető Tarquini balesetbe keveredett Haglöffel, ők nem szereztek így pontot.

    Mülleren kívül a többi Lynk&Co pedig 10-en kívül autózott. Kezdetben Andy Priaulx volt legelöl közülük, ám aztán megkérték arra, engedje el mindkét csapattársát, Björköt és Ehrlacher-t is, még ha ez azt is jelentette, hogy a 11. helyért Vervisch is megelőzi.

    A mezőny másik magyarja, Tassi Attila 23. lett.

    A hétvége programja pedig a holnapi időmérővel folytatódik, magyar idő szerint hajnali 3 órakor.

  • Rajtbüntetést kapott Esteban Guerrieri a ningboi versenyhétvégére!

    Rajtbüntetést kapott Esteban Guerrieri a ningboi versenyhétvégére!

    Esteban Guerrieri egy három rajthelyes büntetéssel vághat majd neki a WTCR ningboi hétvégéjének. Az argentin versenyző ugyanis a villa reali hétvége harmadik versenyén Nicky Catsburggal ütközött. A versenybírók megvizsgálták az esetet és végül az argentin pilótát találták vétkesnek.

    Guerrieri és Catsburg az ötös kanyarban értek össze, ami miatt mindketten kiestek a versenyből. A Hyundaios Catsburg a külső íven próbálta megelőzni a Münnich Motorsport Honda argentin versenyzőjét, azonban Guerrieri a féktávon eltalálta a Hyundai hátulját.

    Az argentin pilóta egy három rajthelyes büntetést kapott baleset okozásáért, amit majd a nyári szünet utáni első versenyhétvégén, a kínai Ningboban fog majd letölteni.

  • Tassi Attila motorhiba miatt esett ki az élről, Monteiro hazai pályán nyert

    Tassi Attila motorhiba miatt esett ki az élről, Monteiro hazai pályán nyert

    A WTCR villa reali fordulójának második futamán Mikel Azcona, a harmadikon a hazai hős Tiago Monteiro diadalmaskodott. Utóbbi versenyt Tassi Attila várta az élről, ám őt utolérte a technika ördöge: néhány kör után meghibásodott a motor az autójában, emiatt pedig kiesett.

    A mai első versenyen Mikel Azcona élete első WTCR győzelmét szerezte úgy, hogy csak a 3. helyről rajtolhatott, és még a rajtnál sem sikerült feljebb jönnie. A sikerének kulcsa a jól időzített joker körében volt. Először az eredetileg második helyezett Esteban Guerrieri jött ki a kötelező joker körre, majd egy körrel később Azcona is. Csakhogy a spanyol argentin riválisa elé tudott visszajönni, hisz az beragadt Nicky Catsburg mögé. A pole pozíciós Ma Csing Hua a 7. körig várt a joker körrel, ő viszont hibázott és ráugratott a kerékvetőkre. Ezzel pont annyi időt veszített, hogy Azcona elé is beférjen. Innentől a PWR Racing Cupra versenyzőjét már nem lehetett megállítani, és nem csak saját maga első győzelmét szerezte meg, hanem a csapatáét is.

    A magyaroknak nem volt túl jó versenyük, Tassi Atilla 11. lett, de a futam nagy vesztese Michelisz Norbert volt. A BRC Hyundai pilótája az elején Kevin Cecconnal ütközött, amiért kapott is egy boxutca áthajtásos büntetést. Végül pedig a versenyt sem fejezte be. Az sem volt túl előnyös számára, hogy bajnoki riválisa, Guerrieri a 3. lett.

    Pozíció Versenyző Gyártó Hátrány
    1 Mikel Azcona Cupra 11 kör
    2 Ma Qing Hua Alfa Romeo +4.832
    3 Esteban Guerrieri Honda +5.538
    4 Jean-Karl Vernay Audi +6.812
    5 Nicky Catsburg Hyundai +7.482
    6 Yvan Muller Lynk & Co +9.221
    7 Robert Huff Volkswagen +9.537
    8 Yann Ehrlacher Lynk & Co +11.374
    9 Néstor Girolami Honda +14.253
    10 Tiago Monteiro Honda +14.626

     

    A hétvége utolsó versenyén Tiago Monteiro aratott egy igazán érzelmes győzelmet. A hazai pályán versenyző portugál első győzelmét aratta súlyos tesztbalesete óta. Az élről azonban nem ő, hanem KCMG Hondás csapattársa, Tassi Attila rajtolhatott. A magyar pilóta el is tudott jönni elsőként, de pár kör után meghibásodott a motorja, így először az első helyet kellett feladnia, majd a versenyt magát is. Így vette át a vezetést Monteiro, aki aztán már nem is engedte ki a kezéből ezt a pozíciót. Eleinte a Yann Ehrlachert megelőző és második helyre feljövő Yvan Müller tudta követni, de később elhúzott és magabiztos előnnyel ért célba elsőként.

    A rajtnál ezúttal a pontversenyt vezető Esteban Guerrieri keveredett balesetbe, Nicky Catsburggal ért össze, és mindketten kiestek. Emiatt egyébként a safety car-nak is be kellett jönnie.

    Azcona megint jól sakkozott a joker körrel, a negyedik helyig jött előre a 8-ról rajtolva.

    Az egyetlen állva maradt magyar, Michelisz Norbert is remekül zárkózott fel, egészen a 10. helyig. Ez azt jelenti, hogy a hátránya 25 pont Guerrieri mögött, és így mehet nyári szünetre, ami igen hosszú lesz, hiszen a következő versenyt (Kínában) csak szeptember közepén rendezik.

    Pozíció Versenyző Gyártó Hátrány
    1 Tiago Monteiro Honda 14 kör
    2 Yvan Muller Lynk & Co +2.295
    3 Yann Ehrlacher Lynk & Co +2.647
    4 Mikel Azcona Cupra +2.959
    5 Jean-Karl Vernay Audi +6.816
    6 Robert Huff Volkswagen +6.999
    7 Néstor Girolami Honda +10.041
    8 Thed Björk Lynk & Co +12.507
    9 Ma Qing Hua Alfa Romeo +22.317
    10 Norbert Michelisz Hyundai +22.596

     

  • Tassi Attila és Tiago Monteiro rajtolhat majd az első sorból Villa Realban a harmadik futamon!

    Tassi Attila és Tiago Monteiro rajtolhat majd az első sorból Villa Realban a harmadik futamon!

    Tassi Attila élete első rajtelsőségét szerezte meg a WTCR portugál versenyhétvégéjén, Villa Realban. A fiatal magyar versenyzőnek még Michelisz Norbert tegnapi körrekordjánál is gyorsabb tudott lenni. Tassi csapattársa, Tiago Monteiro lett a második a hazai szurkolók legnagyobb örömére, ezzel bebiztosítva a Honda első sort.

    Augusto Farfus időmérője gyorsan véget ért, ugyanis a brazil pilóta összetörte a Hyundai-át. Az eset miatt félbe kellett szakítani az edzést. Egy kisebb szünet után folytatódott a drámai időmérő edzés, ugyanis Michelisz Norbi, aki a tegnapi futamon nyerni tudott, már a Q1-ben búcsúzott. A magyar pilóta csak a tizenhatodik helyről rajtolhat majd, éppen megelőzve ezzel Gabrielle Tarquinit.

    Ez azt jelentette, hogy a Hyundai versenyzői közül csak Nicky Catsburgnak sikerült bejutni a Q2-be. A Hondák már ekkor is gyorsak voltak, ugyanis Tassi volt a leggyorsabb a Q1-ben a két Alfa Romeo előtt.

    Tassi már a Q2 elején megdöntötte a körrekordot egy 1:59.445-ös köridővel. Eközben Kevin Ceccon pont ugyanott törte össze az autóját, mint ahol azt Farfus tette meg a Q1-ben. A falat meg kellett javítani az esetet követően, ami miatt újfent előkerült a piros zászló.

    Az újraindítást követően Rob Huff és Yann Ehrlacher is javítani tudott. A javításnak köszönhetően mindketten bekerültek a legjobb ötbe. Nestor Girolami éppen kicsúszott a legjobb tízből, ugyanis az argentin a tizenegyedik leggyorsabb időt autózta.

    A Q3-ban sokáig Monteiro volt a leggyorsabb, azonban Tassi Attila egy briliáns első szektornak köszönhetően legyőzte a portugál csapattársát. A harmadik helyről pedig Yann Ehrlacher rajtolhat majd a harmadik futamon.

    A második futamon a kínai, Ma Qing Hua rajtolhat majd az első rajtkockából.

  • Michelisz nyerte a portugáliai versenyhétvége első futamát

    Michelisz nyerte a portugáliai versenyhétvége első futamát

    Michelisz Norbert, a Hyundai magyar pilótája rajt-cél győzelmet aratott a túraautó-világkupa (WTCR) portugáliai Vila Realban zajló versenyhétvégéjének első, szombaton rendezett futamán.

    A 34 éves versenyzőnek ez az idei második futamgyőzelme, a pontversenyben pedig jelentősen csökkentett hátrányán az élen álló Esteban Guerrierivel (Honda) szemben. Az argentin pilóta ezúttal nem szerzett pontot, mögötte Michelisz 14 pontos különbséggel második az összetettben. Michelisz a pole pozíciót körrekorddal, 1:59.498 perces idővel szerezte meg a délelőtti időmérőn.

    A mezőny másik magyar pilótája, Tassi Attila (Honda) 21. lett a szombati futamon.

    A WTCR portugáliai versenyhétvégéje vasárnap folytatódik egy újabb időmérő edzéssel, valamint két további futammal.