Kategória: WTCR

  • Muller nyert, de újra Michelisz vezeti a bajnokságot!

    Muller nyert, de újra Michelisz vezeti a bajnokságot!

    Yvan Muller utalta a WTCR makaói első futamát, és sikerrel tartotta maga mögött Michelisz Norbit, aki viszont átvette a vezetést az összetettben. A francia a poleból indulva jól rajtolt, és a pozíciók nem is nagyon változtak. Yann Ehrlacher az első körben Kevin Ceccon mellett a negyedik helyért, más változás nem történt. Muller a teljes verseny alatt Michelisszel a nyomában haladt, de mégis sikerült a Hyundai versenyzőjét fél másodperccel megelőznie a célban is. Norbi második helye viszont immáron 18 pontos előnyt jelent Esteban Guerrierivel szemben, Muller pedig további 18 ponttal még le van maradva.

    Guerrieri a mezőny végéről indult a motorcseréjét követően, de a Münnich Motorsport Hondájával csak kicsit tudott feljönni a versenyen, végül inkább kiállt, hogy a holnapi két futam beállításaira koncentrálhassanak. Később visszatért, majd egy kör hátránnyal a 24. helyen ért célba.

    Kevin Ceccon ért be harmadiknak az Alfával, megelőzte Andy Priaulx-t, aki a verseny nagy részében ezen a helyen futott, de a brit lelassított a végén, hogy elengedhesse a bajnoki címért még versenyben lévő csapattársát, Thed Björköt. Emiatt még Rob Huff is elmehetett mellette, és Priaulx csak hatodik lett. Mögötte Frédéric Vervisch ért be, aki a leggyorsabb kört is abszolválta az Audijával, nem mellesleg pedig a 11. helyről jött fel a hetedikre.

    Ugyan a rajtot megúsztuk különösebb dráma nélkül, de de a második körben Mikel Azcona, Jean-Karl Vernay és Benjamin Leuchter a Lisboa kanyarban eltévedtek kissé, de végül mindannyian folytatni tudták a versenyt. A másik páros akiknek problémát okozott ez a kanyar, az Ma Csing-hua és Niels Langeveld voltak a hatodik körben, de ők kénytelenek voltak feladni a versenyt.

    A második futam vasárnap magyar idő szerint hajnali 1:45-kor lesz.

  • Michelisz: Makaóban sokkal jobbak lehetünk

    Michelisz: Makaóban sokkal jobbak lehetünk

    Pozitív hangulatban zárta a WTCR japán fordulóját Michelisz Norbert, azonban a soron következő makaói hétvégétől sokkal többet vár.

    A magyar bajnok aspiráns éllovasként érkezett meg Suzukában, a hét végére viszont elvesztette ezen pozícióját, noha a hátránya csupán pár pont Guerrieri mögött. Az első futamon a 17.helyről lett 13., majd a második versenyen rajt-cél győzelmet aratott, az utolsón pedig 9. pozícióban zárt.

    Úgy érzi, hogy a hétvégéből sikerült kihoznia a maximumot.

    „Mind a három futamon pontszerző voltam. Ha a bajnoki címre hajtasz, akkor nem mindig kell arra számítanod, hogy a legjobb csomag lesz alattad az adott hétvégén. Most is ez volt a helyzet, de ebből sikerült kihozni a lehető legtöbbet.” – kezdte Michelisz.

    „Makaóban sokkal erősebb teljesítményre számítok a mi oldalunkról, emiatt pedig nagyon várom már azt a hétvégét. Jelen pillanatban nem igazán számít ki vezeti a bajnokságot. Az egyetlen célom az, hogy lőtávolban maradjak. Természetesen, ha lett volna választásom, akkor szívesen vezetném most a pontversenyt, de még így is pozitív fordulót zártunk.” – folytatta.

    A Hyundai versenyzője az elmúlt négy versenyhévégén tudott futamot nyerni, és bevallotta, hogy szívesen folytatná ezt a sorozatot, viszont ugyanakkor prioritást élvez a stabil pontszerzés.

    „Négy futamot nyerni az igazán remek érzés, de ha a szezon végén lenne választásom, hogy bajnokságot nyerek, vagy sok versenyt, akkor egyértelmű, hogy a bajnoki címet választanám. De senki ne értsen félre, minden alkalommal, amikor lehetőségem van nyerni azt be kell húznom, mert a legnagyobb pontkülönbség pont az első és a második hely között van. Végülis elégedett vagyok a négy sikerrel, de jó lenne még 1-2-t hozzátenni még ehhez, de a legfőbb célom megnyerni a bajnokságot.” – vélekedett.

  • Erős kezdés után technikai problémák – nehéz hétvégét zárt Tassi Attila Suzukában

    Erős kezdés után technikai problémák – nehéz hétvégét zárt Tassi Attila Suzukában

    A HELL-KCMG Hondás csapat „otthonába”, Japánba látogatott a WTCR mezőnye a hétvégén, ahol számos izgalmas percet okoztak a versenyzők a nézőknek a pénteki esőáztatta pályán és az azt követő futamokon. Erős kezdés után Tassi Attilának több technikai nehézsége is akadt, csapattársa, Tiago Monteiro viszont pole pozíciót szerzett és dobogóra is felállhatott.

    Jól indult Tassi Attila hétvégéje Suzukában, de sajnos több gondja is akadt az autójával, ezért pont nélkül tért haza a japán pályáról. A HELL ENERGY szponzoráltja a pénteki időmérőn a rendkívül esős pályán is remekül szerepelt, azonban 2 perccel a kockás zászló előtt megcsúszott és a sóderágyban kötött ki. Az eset miatt elvették legjobb köridejét, így az 5. helyről a 24-re esett vissza. A második és harmadik futam időmérőjén is jól teljesített, bekerült a második fordulóba, végül a 11. helyet sikerült megszereznie.

    „Nagyon bosszantó, hogy az időmérőn kicsúsztam, könnyen meglehetett volna az 5. hely, de örülök, hogy nem történt nagyobb baj. Az időmérők után sokat telemetriáztunk, egyértelmű volt, hogy a második szektorban veszítem a legtöbb időt, rá akartunk jönni, mi lehet ennek az oka. A szabadedzésen történtek miatt több versenyző rajtbüntetést kapott, ami nekem jól jött, mert így végül a 19. helyről kezdhettem meg az első futamot. Viszont már a rajtnál gondom volt a kézifékkel, ezért nem tudtam a rajt programot használni és sok pozíciót veszítettem. Ezt később be tudtam hozni, de a 20. körben beesett a fékpedál, és a 18. helyről megint visszaestem a 22-re, és a vége előtt már nem tudtam ennél jobb helyet szerezni. A második futamon a rajt után kaptam hátulról egy ütést, ezután az egyenesekben érzékeltem, hogy nagyon lassú vagyok, majd még egy hibát is elkövettem, emiatt persze újabb versenyzők tudtak megelőzni, mindkét futamon a mezőny végén értem célba. Utólag kiderült, hogy megsérült a kipufogóm, emiatt nem ment az autó az egyenesekben. Szerencsétlen hétvége volt, nem vagyok elégedett a teljesítményemmel, Macaura megpróbálok minél többet készülni, mert ott ez kevés lesz, ráadásul szerintem a világ egyik legnehezebb pályája.” – mondta Tassi Attila.

    Tassi csapattára, Tiago Monteiro hétvégéje szerencsésebben alakult. A portugál pole pozíciót szerzett az időmérőn, az első futamon pedig a dobogó 3. fokára állhatott, míg a második futamon a 6., a harmadik futamon pedig a 4. helyen ért célba.

  • Suzuka: Michelisz és Kristoffersson nyertek vasárnap

    Suzuka: Michelisz és Kristoffersson nyertek vasárnap

    Johan Kristoffersson másodszor tudott nyerni a WTCR-ben, Michelisz Norbert pedig egy pillanatra újra vezette a bajnokságot a második futamos győzelme után. A Sebastien Loeb Racing versenyzőjének pedig nem indult jól a harmadik futam, Tiago Monteiro jobban rajtolt, és az élre állt. Kristoffersson azonban odaragadt a portugál lökhárítójára, majd az első kanyarban faképnél hagyta a hondást a Volkswagenével.

    Ugyan korán ki kellett jönnie a biztonsági autónak is, de Kristoffersson már ekkor tudott uralkodni a Hondákon. Csak azért nem nyert 5 másodpercnyivel, mert az utolsó körben újra dolga akadt a biztonsági autónak.

    Esteban Guerrieri nyerte meg a harmadik helyet, miután a második sorból induló Mikel Azcona beragadt. Utóbbi a verseny nagy részét azonban Monteiro mögött töltötte. Csapata azonban nem volt meggyőződve róla, hogy Kristoffersson legálisan előzött az első helyért. A versenybíróság nem is vizsgálta az esetet, Monteiro pedig elengedte a Munnich Motorsport versenyzőjét az utolsó előtti körben. Ezután a portugálnak harmadiknak kellett volna lennie, de jött egy bizarr eset, és csak negyedik lett végül.

    Elsőre nem volt világos, hogy miképp került Kevin Ceccon Alfája mögé, de az ismétlésekből kiderült, hogy Monteiro a biztonsági autó mögött a fűre került, az utolsó kanyarban, és így a pitlane felé kellett vennie az irányt. Thed Björk elé így még befért, de Ceccont előbb leintette a kockás zászló. Björk mögött Tarquini lett a hatodik, Andy Priaulx hetedik, honfitársa, Rob Huff előtt.

    Guerrieri a második helyével visszatért az összetett élére, miután a második versenyes győzelmével Michelisz Norbi egy rövid ideig vezette a bajnokságot újra.

    A vasárnap reggeli fordított rajtrácsos futamon Michelisz Norbert sikerrel blokkolta a második helyről induló Rob Huff-t az első kanyarban. Még a bokszutca kijáratát is igénybe vették a harcukhoz, annyira abba az irányba húzódtak. A manővert nem értékelte a versenybizottság, így a magyarnak felmutatták a fekete-fehér zászlót, ettől függetlenül Michelisz a verseny első felében stabilan egy másodpercnyi előnnyel ment elöl. Az utolsó körökben ugyan Huff magára talált, és négytizedre megközelítette a Hyundai versenyzőjét. A Volkswagennel ugyanakkor nem tudta felvenni a versenyt Michelissszel, így hazánk fia megszerezte az idei negyedik győzelmét, ami példátlan az eddigi versenykarrierében. Norbi csapattársa, Tarquini ért fel a dobogó harmadik fokára a második versenyen, akit pedig komoly nyomás alá helyezett Kevin Ceccon.

    Ő a verseny nagy részében Tarquinire tapadt, és az utolsó előtti körben volt egy esélye, amikor kívülről befért mellé az első kanyarban. Az autója orrát ugyan be tudta tenni honfitársa mellé, de kollégája szélesen levezette őt a pályáról, és így megtarthatta a helyét a leintésig. Björk ezen a futamon ötödik lett, és ezzel Cyan Racinges csapattársa elé került az összetettben is, így ott Yvan Muller már csak negyedik.

    A bajnokság állása Makaó előtt:
    1. Esteban Guerrieri 288 pont
    2. Michelisz Norbert 281 pont
    3. Thed Björk 243 pont
    4. Yvan Muller 238 pont

  • Guerrieri a Honda hazai pályáján nyert és vezeti a pontversenyt

    Guerrieri a Honda hazai pályáján nyert és vezeti a pontversenyt

    Idei harmadik sikerét aratta a WTCR-ben az argentin Esteban Guerrieri az első japán futamon, a sikerével pedig átvette a vezetést a pontversenyben Michelisz Norbitól.

    A tegnapi nap után rengetegen kaptak rajtrács büntetést, köztük az eredetileg a pole-ból induló Tiago Monteiro is. Így Guerrieri rajtolhatott az élről, míg a közvetlen bajnoki riválisai Michelisz és Müller a mezőny közepéből.

    A lámpák kialvása után a Hondást komoly nyomás alá helyezte két Audi, Langeveld és Vervisch, utóbbi külső íven autózott és a kettes kanyarban és sikerült átvennie a vezetést. A belga azonban az utolsó kanyart szélesen vette, így a második kört már Guerrieri kezdhette vezető helyen.

    A bajnoki éllovas Michelisz a büntetése után a top20-on kívül rajtolhatott, így kemény versenye lett. A verseny elején Azconával és Girolamival volt nagy harcban.

    Yvan Müller viszont valósággal szárnyalt a Lynk & Co-val, és pár kör alatt pontszerző helyen találta magát.

    A verseny hetedik körében pedig pályára kellett küldeni a biztonsági autót, miután a dobogón autózó Frederic Vervisch kapott defektet. Három kör után folytatódhatott a futam, az élen álló kettős, Guerrieri és Langeveld hamar elléptek, ám Monteiro nyakán ott lihegett Thed Björk és Johan Kristoffersson is. A svéd megpróbálkozott a következőkörben egy előzéssel, de nem járt sikerrel.

    Yvan Müller pedig folytatta a felzárkózást, már a 11.helyen haladt, miután a csapattársa és unokaöccse Ehrlahcer elengedte őt.

    Michelisz is igyekezett a francia után, ő is felért a pontszerzők közé. Előtte viszont történt egy kemény incidens, a csapattárs Nicky Catsburg a 22.körben összeütközött Andy Priaulx-lal, és a Hyundai versenyzője a falban kötött ki. A safety car ismét a pályára hajtott.

    A versenyt pedig a biztonsági autó mögött le is intették, így Guerrieri a Honda hazai versenyén tudott diadalmaskodni, Langeveld és egy másik Hondás Tiago Monteiro előtt.

    Thed Björk a negyedik helyen lett a legjobb Lynk & Co-s, majd Kirstoffersson, Vernay, Tarquini, Ceccon, Ma és Huff volt a legjobb tíz sorrendje.

    Michelisz Norbi a pontszerző 13.helyen ért célba, ez pedig azt is jelenti, hogy Guerrieri 13 pontos előnnyel vezeti a tabellát a magyar versenyző előtt.

    Folytatás vasárnap, magyar idő szerint éjjel 2 órakor.

  • Michelisz, Farfus, Tarquini, Girolami, és Haglöf is túl lassan ment

    Michelisz, Farfus, Tarquini, Girolami, és Haglöf is túl lassan ment

    Augusto Farfus, Michelisz Norbert, Gabriele Tarquini, Néstor Girolami és Daniel Haglöf is büntetést kapott amiért indokolatlanul lassan mentek a suzukai második szabadedzésen. Mind az öt versenyző három rajthelyes büntetést kapott az első WTCR futamon a hétvégén, egy büntetőpontot a nevük mellé, valamint 500 eurós pénzbírságot. A versenybizottság közleményében ennyi áll:

    „Indokolatlanul lassan vezetett a hármas szektorban az 1, 5, 8, 29 és 38-es autó pilótája. Sebességük 26-30 km/óra között volt, ami potenciális veszélyforrás volt.”

    A büntetéseket követően Girolami a harmadikról a hatodikra esett vissza, Tarquini hatról kilencre, Michelisz 14-ről 17-re, Farfus 23-ról 26-ra, míg Haglöf marad a 29. helyen, hiszen utolsóként indulhat az első versenyen.

  • Hat szabadkártyás lesz a WTCR makaói fordulójában

    Hat szabadkártyás lesz a WTCR makaói fordulójában

    Megnevezték a WTCR makaói hétvégéjének szabadkártyás indulóit. E szerint pedig hat helyi versenyző mérettetheti meg magát a legjobbakkal.

    A most hétvégi japán fordulóban is ott lesz már a WTCR mezőnyében egy KCMG-s Hondával a hongkongi Jim Ka To, aki majd Makaóban is rajthoz áll ugyanezzel a csapattal.

    A további öt szabadkártyás is hongkongi színekben indul, Billy Lo, James Tang, Kwai Wah Wong, Arthur Law, Terence Tse.

    A beugrók közül hárman – Tang, Law és Tse – egy Honda Civicet fognak majd vezetni, amit a Team TRC készít fel. Közülük egyébként idén Tang és Law a Richburg Cup Races nevezetű sorozatban indult, míg Tse a kínai endurance bajnokságban.

    Wong a Song Weng Racing Team Volkswagen Golfját terelgetheti majd, ő idén megnyerte a dallamos nevű Pan Delta Super Racing Festival Summer Race versenyt.

    A hatodik induló Lo pedig a Tian Shi Zuver Team színeiben fog indulni egy Audi Rs 3-assal. Ő az idei évet eddig az ázsiai GT Masters sorozatban töltötte.

  • Luca Engstler helyettesíti majd Augusto Farfust Makaóban

    Luca Engstler helyettesíti majd Augusto Farfust Makaóban

    Luca Engstler ugrik be majd a Hyundai negyedik autójába, míg August Farfus egy BMW-t vezet majd a GT kategóriában a makaói fordulóban.

    Engstler már szabadkártyásként kétszer végzett a top 10-ben még Szlovákiában. Most lehetőséget kap, hogy a gyári alakulattal is versenyezzen, míg brazil kollégája A GT kategóriában áll majd rajthoz.

    Luca nagyon jó idényt teljesített, ez a gyári lehetőség pedig méltó jutalom számára.” – mondta Alessandro Adami, a Hyundai Motorsport igazgatója.

    “Már több sorozatban láthattuk tőle, hogy képes az élmezőnyben autózni, és nyerni. Persze a világkupa számára egy nagy lépés lesz, de én és a BRC Racing hiszünk abban, hogy képes a legmagasabb szinten versenyezni.”

    Farfus a BMW-s kötelezettségei miatt nem vehet részt a versenyen. Már korábban is volt ilyen ütközés a Nürburgringen, akkor nem volt ezzel probléma, most azonban Makaó speciális szabályai tiltják meg számára, hogy egyszerre több kategóriában részt vegyen.

    Fájdalmas ez nekem, mert  itt általában jól teljesítek, és már régóta szerettem volna kipróbálni itt a TCR autókat. A csapatnak is szeretnék segíteni, és a WTCR családban maradni.”

    “Sajnos, itt nem úgy van, mint a Nürburgringen, ahol két kategóriában is versenyezhettem ugyanazon a hétvégén. Makaóban más szabályok vannak, úgyhogy ez itt nem volt lehetséges. Megpróbáltunk kompromisszumot találni, de sajnos ebbe nincs beleszólásunk. Ez egyszeri alkalom lesz, utána visszatérek.”

    Engstler, aki jelenleg ötödik a TCR Europe sorozatban, és a hétvégi szezonzáróra készül Monzában, azt mondta, örül a lehetőségnek, hogy visszatérhet a WTCR-be.

    Nagyon örülök a lehetőségnek” – mondta Engstler – “Amióta először vezettem az autót tavaly, azóta sokat fejlődtem. Először versenyeket nyertem, aztán bajnokságokat is a Hyundai Motorsport és a Junior Driver program segítségével.”

    “Makaó új pálya lesz nekem, arra számítok, hogy nagyon megterhelő lesz a három verseny ezen az erőt próbáló pályán. A WTCR egy nagyon szoros bajnokság, már a hétvége elején készen kell lenni a kihívásra. Addig minden percet kihasználok a készülésre.”

  • A Slovakia Ringen is közös kamionos és túraautós hétvége 2020-ban!

    A Slovakia Ringen is közös kamionos és túraautós hétvége 2020-ban!

    Magyarország mellett a Slovakia Ringen is közösködni fog 2020-ban a WTCR és az ETCR, ezt megerősítette az előbbi széria promótere, az Eurosport Events. Tavaly ez a kísérlet már sikeres volt a felvidéki Dunaszerdahely melletti pályán.

    A versenytervezetet még jóvá kell hagynia a FIA túraautó bizottságának, valamint a Motorsport Világtanácsnak is, de ami már biztos, hogy a Hungaroringen 2020. április 24-26-án lenne, míg a Slovakia Ringen június 5-7.

    Jelenleg tehát a jövő évi túraautós versenynaptárban Aragon pályája mellett ez a két helyszín fix egyelőre. Az Eurosport Events részéről Francois Riberio nyilatkozott:

    „Miközben még titkolnánk a teljes 2020-as naptár tervezetünket, és még át kell mennie a szükséges procedúrákon, örömmel jelentjük be, hogy együttműködik az Eurosport Events és az ETRC promótere, az ETRA. Két remek hétvégénk lehet így, nagyon szórakoztató lesz két ennyire népszerű kategóriát két kiváló helyszínen látni. Ráadásul mindkét pálya közel van az adott ország fővárosához.”

  • WTCR- és ETRC-futam ugyanazon a hétvégén a Ringen!

    WTCR- és ETRC-futam ugyanazon a hétvégén a Ringen!

    Vérbeli motorsport ünnepre készül a Hungaroring április utolsó hétvégéjén: a magyar szurkolók ugyanazon a hétvégén láthatják versenykörülmények között Michelisz Norbertet és Kiss Norbertet. Mivel egyikük sem vált sorozatot, ez azt jelenti, hogy április 24-26-án a mogyoródi Formula 1-es pályán egyszerre rendeznek WTCR és ETRC-futamot!
    Azzal a megjegyzéssel természetesen, hogy az előzetes versenynaptár-tervezetben szerepel, amely vár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) világtanácsának jóváhagyására.

    Nem ez lesz az első eset, hogy a fenti két sorozat versenyzői együtt száguldanak, tavaly júliusban a Slovakia Ringen volt már rá példa (és remekül bevált), de az első alkalom, hogy két magyar sztárversenyző, hazai pályán, ugyanazon a hétvégén száguld.

    „Nagyszabású motorsport-fesztiválra, magyar autósport-ünnepre készülünk, amelyen együtt láthatja a közönség a jelenkor két legnépszerűbb magyar versenyzőjét, Michelisz Norbit és Kiss Norbit – nyilatkozta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. – A Slovakia Ringen volt már példa közös rendezésre, és a két sorozat remekül megfért egymással, mi pedig úgy gondoltuk, nagyon jó idénynyitó lenne ez a pályánkon. Magyar szempontból majdnem akkora horderejű esemény, mint a Formula 1 Magyar Nagydíj, amelyet immár jubileumi, 35. alkalommal rendezünk meg jövőre. A szurkolóknak mindkét esemény kapcsán készülünk nagyszerű meglepetésekkel, szeretnénk, ha igazi fesztivál-hangulat uralkodna a lelátókon és a paddockban.”

    Természetesen nem hagyhattuk ki a ziccert, megkérdeztük a két érintett sorozat magyar sztárpilótáját is, és mindketten nagyon örültek a hírnek.

    Michelisz Norbert, a túraautó-vb ezüstérmese, a WTCR jelenlegi éllovasa: „Nagyon örülök a hírnek. Egyrészt azért, mert Kiss Norbival régóta ismerjük egymást és nagyon jó a viszonyunk, másrészt meg így nekem is lesz lehetőségem élőben megnézni őt a Hungaroringen, amire eddig még nem volt lehetőség. A szurkolótáborunk tagjai között szerintem nagy az átfedés, de remélem, a közös rendezés azt eredményezi, hogy még jobban megtelnek a mogyoródi versenypálya lelátói. Én magam is vezettem már kamiont, még 2008-ban Szobi Balázsét, és elmondhatom, nagyon élveztem, bár nagyon más, mint a túraautós kategóriák. És tavaly Szlovákiában Kiss Norbi vitt is egy kört, ami hatalmas élmény volt!”

    Kiss Norbert kétszeres kamion Európa-bajnok: „Ez a hír azt jelenti, hogy a megszokottnál kicsit korábban indul a szezonunk, de nagyon jó, hogy itthon, a Hungaroringen! A magyar szurkolók szempontjából ez igazi motorsport-ünnepet takar, biztos vagyok benne, hogy nagyon különleges hangulat uralkodik majd a lelátón. Legutóbb, amikor Szlovákiában együtt versenyzett a két sorozat, nagyon jól éreztük magunkat, volt közös aktivitás is a túraautósokkal, biztosan jövőre is kitalálunk valamit. Az én szempontomból pedig jó hír, hogy a versenyek közti időben legalább lesz mit nézni, lesz kinek szurkolni.”