Kategória: WTCR

  • Michelisz Norbert is Goodyear gumikon versenyez a túraautó-világkupa 2020-as szezonjában

    Michelisz Norbert is Goodyear gumikon versenyez a túraautó-világkupa 2020-as szezonjában

    A FIA a Goodyear-t választotta a túraautó-világkupa (WTCR) hivatalos abroncspartnerének. A tendert követően a gumigyártó a 2020-2022 közötti szezonokról kötött megállapodást a sorozat egyedüli abroncsszállítójaként. A Goodyear az új generációs Eagle F1 SuperSport slick és esőre tervezett versenygumikkal fogja ellátni a túraautó-világkupa teljes mezőnyét a 2020-as szezon kezdetétől, amelynek második állomásán, áprilisban a Hungaroringen szurkolhatunk a túraautó-világkupa tavalyi győztesének.

    A 2020-as WTCR szezonban 3 kontinensen, összesen 10 helyszínen zajlik majd a küzdelem a dobogó legfelső fokáért. A futamokat Marokkóban, Magyarországon, Németországban, Szlovákiában, Portugáliában, Spanyolországban, Kínában, Dél-Koreában és Makaón rendezik a szezonzáró malajziai hétvége előtt. Az új abroncsok a 2020 áprilisi marrákesi szezonnyitó versenyen debütálnak, rögtön a következő állomás pedig a Hungaroring lesz, ahol a közönség hazai pályán versenyző Michelisz Norbertnek is szurkolhat.

    A Goodyear nagy múltra visszatekintő motorsportban szerzett tapasztalatának és szakértelmének örökségével áll a sorozat harmadik szezonjának rajtrácsára. Abban a versenysorozatban, amelyben a 2019-es évben Michelisz Norbert a 30 versenyből álló szezon utolsó futamán, szoros versenyen biztosította bajnoki címét, ezzel beírva magát a motorsport történelemkönyvébe.

    Amellett, hogy 2020-tól a WTCR pilótái az új Goodyear Eagle F1 Supersport abroncsokon versenyeznek, szoros együttműködésbe kezd a Discovery tulajdonú WTCR promóter Eurosport Events és a Goodyear. Az együttműködés a Goodyear #backtoracing kampányának a része, a gumigyártó vállalat versenypályára való visszatérésére utalva.

    Mike Rytokoski, a Goodyear Consumer Europe európai alelnöke és marketing-vezetője kifejtette: „Nagy örömünkre szolgál, hogy csatlakozunk az Eurosport-hoz és az FIA-hoz, és a WTCR hivatalos abroncsszállítói lehetünk. Ez tökéletesen egészíti ki a globális visszatérésünket a motorsportokhoz az FIA WEC sorozatán keresztül. Az együttműködés lehetővé teszi, hogy közelebb kerüljünk a világ minden tájáról érkező szurkolókhoz és motorsport rajongókhoz, illetve, hogy bizonyítsuk a Goodyear Eagle F1 Supersport abroncsaink kitűnő teljesítményét.

    François Ribeiro, a WTCR promóter Eurosport Events vezetője elmondta: „A Goodyear-nek hosszú és sikeres múltja van a motorsportokban, így nagyon büszkék vagyunk, hogy a WTCR-t választották zászlóshajójuknak a versenypályán. A Discovery és a Goodyear közötti megállapodás keretein belül gyümölcsöző együttműködés várható, ami minőségi tartalommal és aktivitások széles körével köti majd össze az ikonikus márkát és a motosport közösségét. Semmi kétség nem fér hozzá, hogy a Goodyear a WTCR első osztályú partnere lesz mind műszaki, mind marketing szempontból.”

  • A Romeo Ferraris elhagyhatja a WTCR-t az ETCR kedvéért

    A Romeo Ferraris elhagyhatja a WTCR-t az ETCR kedvéért

    Egyre valószínűbb, hogy az Alfa Romeo alakulata, a Romeo Ferraris elhagyják a túraautó világkupát, ahol idén Team Mulsanne név alatt tevékenykedtek. Jövőre már az új ETCR-es projektjükre fókuszálnának inkább. Az Autosportnak nyilatkozott a csapat menedzsere, Mario Ferraris:

    „Ez egy bonyolult ügy, mert ide kellene némi pénz. A büdzsénk mindkét szériát nem engedheti meg magának. Úgy vélem, hogy jövőre a legfontosabb projektünk az ETCR lesz. Azt pedig nem tudom, hogy mi lesz a WTCR-rel.”

    A csapat nemrégiben jelentette be, hogy megkezdték az elektromos túraautójuk fejlesztését, melynek az alapja az Alfa Romeo Giulia modellje lett. Ugyan a fókusz már az ETCR-es programon lesz, a Romeo Ferraris továbbra is épít Alfa Romeo Giulietta TCR autókat a partnereinek 2020-ban. Erről ennyit mondtak:

    „Most van pár versenyautó amit japán és dán bajnokságokba építünk, így folytatjuk a TCR-es autó fejlesztését is az ügyfeleink miatt, de nem hiszem, hogy a WTCR-ben is folytatjuk.”

  • A Goodyear lesz a WTCR új gumiszállítója

    A Goodyear lesz a WTCR új gumiszállítója

    Hivatalosan is megerősítették, hogy a WTCR új gumiszállítóval vég neki 2020-nak, ugyanis a Yokohama helyett a Goodyear biztosítja majd az abroncsokat.

    A felek három évre írtak alá, név szerint pedig az Eagle F1 SuperSport versenygumik lesznek használatban jövő áprilistól kezdve.

    A gazdag történelemmel rendelkező gumigyártó idén tért vissza a nemzetközi motorsport színterére, egész pontosan a WEC-be és a European Le Mans Series-be. Ezenkívül a BTCC-ben is ők lesznek a gumiszállítók a jövő évtől kezdve a leányvállalatuk, a Dunlop helyett.

    A WTCR első embere, Francois Ribeiro így kommentálta a történéseket: „A FIA Motorsport Világtanácsának szavazását követően üdvözöljük a Goodyeart a WTCR családban. Ugyanakkor szeretnénk megköszönni a Yokohamának a WTCR – és korábban WTCC – rendületlen támogatását az elmúlt 14 évben. A legjobbakat kívánjuk a cég következő kihívásához.”

    „A Goodyear hosszú és sikeres múltat tudhat magáénak a motorsportban, és nagyon büszkék vagyunk, hogy minket választottak nemzetközi zászlóshajójuknak. A Discovery és a Goodyear nagyon aktívan fog együtt dolgozni, és megpróbálják visszahozni a versenyzői közösségbe az ikonikus gyártót. Nincs kétségünk afelől, hogy a Goodyear első osztályú partnere lesz a WTCR-nek a technikai és marketing frontokon egyaránt.”

    Mike Rytokoski a Goodyear képviseletében szólt néhány szót.

    „Izgatottan csatlakozunk az Eurosporthoz és a FIA-hoz a WTCR hivatalos gumiszállítójaként” – mondta. „Ez is része a világszintű motorsportba való visszatérésünknek, ami a WEC-el már elkezdődött. Ezáltal rajongók szélesebb köre ismerhet meg, illetve a Goodyear Eagle F1 SuperSport gumik teljesítményét is bizonyíthatjuk.”

  • Michelisz Norbi bajnokként tért haza tegnap!

    Michelisz Norbi bajnokként tért haza tegnap!

    Hazaérkezett tegnap délelőtt a frissen WTCR bajnokká koronázott Michelisz Norbert. Hatalmas tömeg gyűlt össze az OMV által sebtében megszervezett reptéri fogadón, és láthatóan fél Hímesháza is elkéredzkedett/szabit vett ki/beteget jelentett a munkahelyén. 😀

    Az eredeti kupa kicsinyített mása is vele volt, természetesen, és mindenkihez volt egy-egy jó szava Norbinak, miközben lélekben már arra készült, hogy karácsony előtt még letudja a médiakötelezettségeit, hogy az ünnepek után újult erővel vethesse bele magát a felkészülési időszakra, a 2020-as szezonra.

    Fotók: Magyar Gábor
    © A képek felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!

  • Guerrieri is nagyon tiszteli a bajnok Michelisz Norbit!

    Guerrieri is nagyon tiszteli a bajnok Michelisz Norbit!

    Esteban Guerrieri is elismerte WTCR-es riválisa Michelisz Norbert teljesítményét, miután a párosuk hatalmasat ment Sepangban a múlt hétvégén. Guerrieri és a Honda lett a kihívója végül Michelisznek és a BRC Hyundai csapatának, mivel a bajnoki címről csak a legeslegutolsó futam döntött. A vasárnapi fináléban ők ketten foglalták el az első sort, a rajtot követően az argentin meg is lépett, a magyar fiú álmai pedig összetörni látszottak.

    Guerrierit azonban később Mikel Azcona utolérte, leszorította a pályáról, majd átvette a vezetést az ötödik körben, az argentin meg mehetett ideiglenesen a boxba, mert a hűtője eltömődött fűvel. Később emiatt a manőver miatt a CUPRA versenyzője kapott is egy 30 másodperces büntetést a verseny után, és így a spanyol pilóta lekerült a dobogóról.

    Guerrieri drámája pedig már azt jelentette, hogy Micheliszé a világkupa, és ugyan csalódott volt hogy nem sikerült neki elhódítania, sietett egyből gratulálni magyar riválisának, a nagyon szoros egész éves harcuk után:

    „Először is, szeretnék gratulálni ennek a Michelisz-srácnak. Nagyon jól ismerem, ő egy igazán rendes fickó. Amilyen gyors a pályán, annyira jó ember is, így igazán tudok neki is örülni. Őszintén szólva élveztem ezt az évet. Elégedett vagyok azzal, hogy itt ülhetek, hogy harcolhattam a bajnoki címért, köszönöm,, hogy megélhettem ezt a lehetőséget. Mindent megpróbáltam ma, és nagyon élveztem a vezetést a váltakozó körülmények között. Az utolsó verseny utolsó köre volt az egyik legjobbam a hétvégén, így boldog vagyok, hogy bizonyíthattam. Persze, boldogabb lennék, ha megnyertem volna a bajnokságot, de elégedett vagyok az életemmel, és amit ez adott nekem.”

    Guerrieri végül 23 ponttal kapott ki Michelisztől idén, de javított a 2018-as összetett harmadik helyezésén.

  • Ez Michelisz Norbi, ez a WTCR, és ez a túraautózás

    Ez Michelisz Norbi, ez a WTCR, és ez a túraautózás

    Micsoda nap. Elképesztő képsorok. És nem csak a befutó, az ünneplés, meg, hogy sporttörténelemet írt Norbi. Hanem a verseny maga is egy érzelmi hullámvasút volt.

    Talán ez valami olyasmi, amit hiányolunk a Forma-1-ből. Hogy eshet az eső, nem baj, folytatjuk. Hogy nincs rendben az autó, de nem baj, folytatjuk. Hogy hiába rajtol az ember a mezőny végéről, nyomja neki, és nem csak azért jön fel, mert jobb az autója.

    Főleg a Netflix óta látjuk, milyen történetek vannak a paddockon belül. Itt azonban nem kellett háttérinfó, belemagyarázás és egy egész TV sorozat. Ez a verseny, ez a csata magáért beszél.

    Négy autó egymás mellett-mögött, egy kanyarban háromszor változik, ki van elöl, olyan íveken, amit soha nem látott még az ember. A győzelemért. A bajnokságért. A 2008-as Belga, illetve Brazil Nagydíjak óta nem láttam ilyet. És szívesen néztem volna még, körökig, mint a motorsport rajongó.

    Az más kérdés, hogy az idegeim nem bírták volna. Annyiszor cseréltek pozíciót a virtuális tabellán. És persze csak akkor cserélném le az élményt, ha továbbra is Norbi nyerne.

    Esteban Guerrieri, Johan Kristoffersson és Michelisz Norbi, racingline.hu
    Fotó: Gregory Lenormand/FIA WTCR

    Norbi. Dühöngtem én már TV előtt eleget miatta. Hogy már megint kiütötték. Értem én, hogy büntetést kap érte, de Norbi nem kapja vissza a dobogós esélyt. Hogy galamb ment az autójába. Hogy elromlott valami, és már megint balszerencséje van.

    Hogy nem előzheti meg Huffot vagy Tarquinit a győzelemért, hiába gyorsabb. Nem, akkor sem, ha hazai pályán van. Nem, akkor sem, ha ez már a második év sorozatban.

    Volt, hogy fél órája ott álltunk az esőben a Hungaroring 10-es kanyarjánál, a rajtra várva. És jött a mezőny. El is ment. Norbi sehol. Aztán megjelent, de az autó eleje hiányzott. Szívszorító látvány.

    Piros zászló, a csapat az idővel versenyezve dolgozik, végül 20 méternyi színben hozzáillő (fekete) szigszalaggal, de ott van. Fél perccel lemaradva, de ott van. Végigcsinálta a versenyt, értünk, a szurkolókért.

    Tehetetlenül néztem a képernyőt, amikor Monteiro elment Yvan Muller mellett az utolsó kanyarban, megfosztva Norbit egy fontos bajnoki helyezéstől. És két éve is, mikor senki nem tudott tenni semmit, hogy az esélyeit legalább reálisan visszaszerezze.

    És sokszor ujjongtam. Amikor hazai pályán nyert. Már másodjára. Amikor kisvilágbajnok lett. Már másodjára. És most, is amikor tényleg a világ csúcsára ért.

    Emellett a legtöbb ember meg sem jegyezte, de egy ralikrossz világbajnok, első (világkupa) szezonjában túraautóval összehozott egy olyan győzelmet, amivel beállította az F1-s rekordot. John Watson 1983-ban Long Beachen nyert huszonkettedik helyről, senki azóta. És most Johan Kristoffersson, nem is az eredeti szakágában. Ez már csak hab a tortán.

    De ez a túraautó. Sok minden megtörténhet. Semmi bonyolítás, semmi űrtechnológia. Csak a verseny. Jöhet bármi, padlógázon, végig.

  • Drámai végjáték: Michelisz Norbert lett a WTCR 2019-es bajnoka!

    Drámai végjáték: Michelisz Norbert lett a WTCR 2019-es bajnoka!

    A szezon utolsó futamának Michelisz Norbi vághatott neki a pole-ból. Mellőle vetélytársa, Guerrieri indulhatott.

    A bajnoki cím megszerzéséhez Nobinak 10 ponttal kellett többet szereznie, mint Guerrieri. Tehát Guerrieri futamgyőzelme esetén Norbinak minimum a 3. helyre volt szüksége.

    A rajtot követően azonban Guerrieri megelőzte Micheliszt, majd így tett Azcona is, később pedig Kristoffersson is, így Norbi a 4. helyen haladt.

    Guerrieri Azconával cserélgette a pozíciót az élen, s épp Guerrieri volt elöl, mikor pályára hajtott a safety car Farfus kiesése miatt.

    A biztonsági autó távozása után 10 kör állt a mezőny rendelkezésére.

    Azcona visszaelőzte Guerrierit, Michelisz pedig Kristoffersson nyakára érkezett meg. Nagyon látványos csata alakult ki a négy versenyző között, Guerrieri a pálya mellett is járt, Azcona az élre állt.

    Guerrieri autója vélhetően megsérült, mivel elkezdett tempót veszíteni, és egyre többen megelőzték. A sorrend az élen így Azcona-Kristoffersson-Michelisz sorrendre módosult.

    Később Norbit Ceccon és Vervisch is megelőzte, de Guerrieri ekkor már csak a 10. helyen haladt, így még ez sem veszélyeztette a magyar versenyző bajnoki címét.

    Shedden kiesése miatt ismét pályára hajtott a biztonsági autó.

    Mindeközben Guerrieri többször is meglátogatta a boxutcát, így nem csak a bajnoki címet, de még a futamon a pontszerző helyet is elbukta.

    A safety car távozása után a top 3 kezdett csatába.

    Az utolsó futamot végül Kristofferson nyerte Azcona és Ceccon előtt, míg a WTCR 2019-es bajnoka Michelisz Norbi lett!

  • Guerrieri nyerte a második futamot, de továbbra is Michelisz vezeti a pontversenyt!

    Guerrieri nyerte a második futamot, de továbbra is Michelisz vezeti a pontversenyt!

    A sepangi második futam rajtja előtt leszakadt az ég. Állórajttal indult a futam, de küszködtek a versenyzők, többen elhagyták a pályát, köztük Michelisz Norbi is, ám szerencsére nem talált el semmit és senkit.

    Nem úgy Catsburg, aki Yvan Mullert találta el. Előbbinek később látványosan ki is gyulladt az autója. Az eredmény az lett, hogy piros zászlóval megszakították a versenyt.

    Hosszú-hosszú perceken át állt a verseny, az eső pedig esett tovább. Végül Catsburg autóját bár fixálták, nem engedték újra elrajtolni.

    Az új rajt safety car mögött zajlott, az első helyről Girolami, míg Michelisz riválisa, Guerrieri a második helyről indult. Norbi a 13. helyről rajtolhatott újra.

    Ezt követően Guerrieri átvette a vezetést, a harmadik még szintén bajnoki esélyes Muller pedig az 5. volt, miközben Farfus ellen kellett védekeznie.

    Négy kör elteltével Michelisz már a 10. helyen haladt. Huff és Farfus sem kekeckedett Norbival, így egy körrel később már a 8. volt.

    Girolami és Azcona látványos csatát mutatott be a második és harmadik helyért, végül Azcona szerezte meg a második pozíciót. Girolamira ráadásul még Kristoffersson is megérkezett, majd meg is előzte.

    A 10. körben Tassi Attila esett ki a versenyből, a pályára pedig olaj került, ezért ismét a safety car állt a mezőny élére.

    A futamot végül Guerrieri nyerte, Azcona és Kristofferson előtt, Michelisz pedig a 8. lett.

    A pontversenyt így továbbra is Michelisz vezeti, 10 pontos előnnyel Guerrieri előtt.

     

  • Michelisz Norbi nyerte az első futamot Malajziában!

    Michelisz Norbi nyerte az első futamot Malajziában!

    Egyelőre jól halad Michelisz Norbi afelé, hogy megszerezze a WTCR idei bajnoki címét.

    A szezonzáró, malajziai hétvége első futamát – a háromból – a pole-ból indulva megnyerte, így tehát minden tőle telhetőt megtett a végső siker érdekében.

    Ez ugyan ahhoz még nem volt elég, hogy bebiztosítsa első helyét az összetettben, azonban növelte előnyét az őt üldözők előtt.

    Michelisz mögött Aurelien Panis és Gabriele Tarquini értek még fel a dobogóra.

    Michelisz előnye jelenleg 27 pont a pontversenyben, Guerrierivel szemben.

    A második futam magyar idő szerint 11.15-kor kezdődik.

    Top 10:

    Versenyző Gyártó Diff.
    1 Norbert Michelisz Hyundai
    2 Aurélien Panis Cupra 2.446
    3 Gabriele Tarquini Hyundai 10.099
    4 Esteban Guerrieri Honda 10.878
    5 João Paulo de Oliveira Honda 11.287
    6 Yvan Muller Lynk & Co 12.125
    7 Daniel Haglöf Cupra 17.213
    8 Johan Kristoffersson Volkswagen 20.142
    9 Nicky Catsburg Hyundai 31.331
    10 Jean-Karl Vernay Audi 31.772

     

  • A második pole is Michelisz Norbié!

    A második pole is Michelisz Norbié!

    A második sepangi időmérőn is Michelisz Norbi volt a leggyorsabb!

    Top 10:

     

     

    Versenyző Gyártó Köridő
    1 Norbert Michelisz Hyundai 2:13.141
    2 Esteban Guerrieri Honda 0.784
    3 Mikel Azcona Cupra 0.879
    4 Nicky Catsburg Hyundai 1.445
    5 Gabriele Tarquini Hyundai 1.82
    6 Augusto Farfus Jr. Hyundai
    7 Kevin Ceccon Alfa Romeo
    8 Frédéric Vervisch Audi
    9 Néstor Girolami Honda
    10 Ma Qing Hua Alfa Romeo