Kategória: WTCR

  • Szujó Zoltán a Sport TV-n tér vissza a képernyőre!

    Szujó Zoltán a Sport TV-n tér vissza a képernyőre!

    A népszerű magyar sportriporter, Szujó Zoltán újra autósporttal fog foglalkozni a televízióban, méghozzá a Sport TV képernyőjén a 2019-es bajnok Michelisz Norbertet is soraiban tudó WTCR-sorozat (túraautó világkupa) közvetítésein. Szeptember 13-án debütál a Sport1-en a szezon első két versenyén.

    A Sport TV 2020-tól közvetíti a WTCR küzdelmeit. Az idei kiírás indulói között ott lesz természetesen a címvédő Michelisz Norbert, aki továbbra is a gyári Hyundai csapatot erősíti, és reményeink szerint a címvédés felé vezető út első lépéseit teszi majd meg az első versenyhétvégén. Rajta kívül a Zengő Motorsport színeiben versenyez majd Boldizs Bence és Kismarty-Lechner Gábor, továbbá Tassi Attilának is szurkolhatunk. A mezőny októberben a Hungaroringre is ellátogat, sőt, a Dunaszerdahely melletti Diósförgepatonyban található Slovakia Ringre is, de Németországban, Spanyolországban és Olaszországban is lesznek versenyek.

    A 2020-as sorozat első versenyét viszont Belgiumban, Zolderben rendezik szeptember 12-én és 13-án, szombaton az időmérőt, vasárnap a két futamot láthatjuk élőben a Sport TV képernyőjén. Az első versenyhétvégén a Sport TV WTCR-csapata is bemutatkozik, és a csapatban egy új igazolás is feltűnik majd.

    A vasárnapi két futam során ugyanis visszatér a képernyőre, és debütál a Sport TV-n, Szujó Zoltán, a műsorvezető Petur András mellett ő lesz a két futam szakértője a stúdióban. Az ő neve az évek során szinte egybeforrt az autósporttal, hiszen hosszú éveken át volt a hazai Forma1-közvetítések arca és hangja, mostantól viszont a WTCR-közvetítésekben vállal állandó szereplést, szakértőként csatlakozik a Sport TV csapatához, amely rajta kívül még Haraszti Ádámból és Petur Andrásból áll. Ez a hármas lesz ott velünk a televízióban a WTCR 2020-as kiírásának hat versenyhétvégéjén és 16 futamán.

    Szujó Zoltánt kérdeztük az új feladatkörről és a 2020-as WTCR-szezonról:

    Mennyire hiányzott a benzingőz és a televíziózás az utóbbi időben?

    A benzingőz mindig is része volt az életemnek, igazából része a mai napig. Most picit átkerültem a sportpolitikai, sportdiplomáciai oldalra, az innovációért és technológiáért felelős miniszter autó- és motorsportért felelős tanácsadójaként dolgoztam és dolgozom. A televíziózás picit hiányzott, de szerencsére a Michelisz Norbiék által alapított tehetségkutató szimulátoros versenyt Norbival már kommentáltam a Sport TV-n, és ez azért lehetőséget biztosított arra, hogy beszéljek a mikrofonba.

    Milyen érzés csatlakozni a Sport TV csapatához?

    Máté Palit már vagy 20 éve ismerem, volt főnököm is, mikor még az első bizonytalan lépéseket tettem a pályafutásomban. Kiváló szakembernek tartom, aki egy fontos szereplő, egy viszonyítási pont az életemben, akkor is mindig számíthattam rá, ha szakmai tanácsra volt szükségem. Fantasztikus az a munka, ami a Sport TV-nél zajlik az irányítása alatt. Nagy örömömre szolgál, hogy csatlakozhatok ehhez a csapathoz.    

    Olyan kollégákkal fogsz dolgozni, akik imádják az autó- és motorsportokat, és versenyeztek is. Haraszti Ádámról és Petur Andrásról van szó. Róluk mi a véleményed?

    Ádámra a MotoGP közvetítései során figyeltem fel, tehetséges és felkészült kommentátor, Andrist is jól ismerem, természetesen tudok az ő autósportos múltjáról is, legutóbb pedig talán egy snooker-gála műsorvezetőjeként láttam személyesen. Profi, szerethető kollégákról van szó, a lehető legfelkészültebb csapatba kerülök. Az egy picit fura lesz így körülbelül hét év kommentálás után, hogy a stúdióban, szakértőként veszek részt a közvetítésekben, de ehhez hamar hozzászokom majd.

    Mit vársz Michelisz Norbitól? Egyértelmű, hogy lesz címvédés, és kik lesznek a legnagyobb ellenfelek?

    Az autósportban soha nem jelenthetjük ki, hogy egyértelmű címvédés lesz, de az biztos, hogy Norbi számít a legnagyobb esélyesnek most. Azt ne felejtsük el, hogy új gumibeszállító érkezett a sorozatba, ami nagy változást jelent, fontos, hogy minél előbb, minél jobban hozzászokjanak a teszteken ezekhez az új gumikhoz a versenyzők. Norbi az előző szezonban megtapasztalta, milyen az utolsó pillanatban, a lehető legkiélezettebb küzdelemben bajnoki címet szerezni, de tapasztalta már meg az ellenkezőjét is korábban. Ezek olyan tapasztalások, amik felbecsülhetetlenek, és amik miatt tényleg egyértelmű esélyesnek számít. Azonban a mezőny nagyon erős, a három másik korábbi bajnok, Thed Björk, Yvann Muller és Gabriele Tarquini is sokat látott versenyző, és a fiatalok, például Azcona, Ehrlacher vagy akár a mi Tassi Attilánk is tudnak meglepetést okozni.    

    És a többi magyar versenyzőtől?

    Nagyon nagy öröm, hogy a Zengő Motorsport három autót is indít az idei kiírásban, ráadásul kettőt, magyar versenyzők vezetnek majd, Boldizs Bence és Kismarty-Lechner Gábor személyében. Michelisz Norbi mellett nekik és persze Tassi Attilának is nagyon szurkolok, bízom benne, hogy jó eredményeket érnek el. Érdekesség, hogy Kismarty-Lechner Gábor ellen én is versenyeztem egykor a Suzuki Kupában, nagyon jó lesz őt látni, és nagy dolog, hogy egy kortársam megkapja a lehetőséget idén a WTCR-ben való bemutatkozásra. 

    Miket tartogat számunkra ez a vírus miatt lerövidített, mégis nagyon sűrű 2020-as szezon? Mennyiben lesz más ez az őszi-téli lebonyolítás?

    Intenzív és sűrű lesz, ami újdonság lesz még a legtapasztaltabb versenyzőknek is, a közel 60 éves Gabriele Tarquini sem látott még ilyet soha. Sokkal nagyobb súlya lesz egy-egy hibának, mert kevesebb lehetőség lesz kijavítani ezeket. Már csak ezért is ádáz csatákra számítok, és ugye a WTCR-ben mindig is benne volt az, hogy egymás kilincsén fordulnak el a kanyarokban a versenyzők. Izgalmas szezon vár ránk és a Sport TV nézőire.    

    Michelisz Norbi a 2020-as szezonról:

    Az első hétvége programja:

    WTCR, 1. versenyhétvége, időmérő edzés, Zolder: szeptember 12., szombat 13:45, Sport2 (élő)

    WTCR, 1. versenyhétvége, 1. futam, Zolder: szeptember 13., vasárnap 09:15, Sport1 (élő)

    WTCR, 1. versenyhétvége, 2. futam, Zolder: szeptember 13., vasárnap 13:45, Sport1 (élő)

  • A Renault ausztrál túraautóssal ír történelmet a WTCR idénynyitóján

    A Renault ausztrál túraautóssal ír történelmet a WTCR idénynyitóján

    A TCR Australia egyik élmenője indulhat szabadkártyásként egy Renault Mégane-nal Zolderben, a WTCR első idei hétvégéjén.

    Dylan O’Keeffe a Garry Rogers Motorsport színeit erősíti a déli kontinensen, most azonban a Vukovic Motorsportnál indul majd. Ő lesz majd az első ausztrál, aki WTCR futamon indul. FIA által jegyzett túraautó versenyen pedig legutóbb 1995-ben Gary Brabham szerepelt a Touring Car World Cup-on.

    „Elég hihetetlen, hogy végül megvalósul az, hogy a WTCR-ben versenyezhetek majd, a körülményeket és a vírushelyzetet figyelembe véve. Nagyon hálás vagyok a csapatnak ezért a lehetőségért, hogy az autójukkal versenyezhetek.”

    „Bár még mindig a saját bajnokságomra koncentrálok, ott októberig szünet van, így ez időt bitosított számomra, hogy elutazzak, és visszatérve kövessem a szükséges óvintézkedéseket.”

    Az ausztrál versenyző amúgy is Renault-val versenyez odahaza, de már tesztelhetett új csapatával a Salzburgringen, ahol eredetileg lett volna a szezonkezdet.

    „Elértük a célunkat a tesztnapon, ami a kezelhetőség és az egyensúly javítása volt. Esős volt reggel az idő, de délutánra megszáradt a pálya, így különböző körülmények között is kipróbálhattam az autót.”

    O’Keeffe tavaly ötödik lett hazai bajnokságában, és Jack Young mellé érkezik, aki az egyetlen Renault-t vezeti a teljes WTCR szezonban.

  • Mi a helyzet a Super Racing Fesztivál rendezvénnyel a Hungaroringen?

    Mi a helyzet a Super Racing Fesztivál rendezvénnyel a Hungaroringen?

    A magyarországi koronavírus helyzet miatt a sokak által várt Super Racing Fesztivál eredetileg áprilisra volt tervezve. Némi vargabetűk után az új tervezett időpont októberre került. Sajnos, így szeptember közepe felé haladva is teljesen helyes a megfogalmazás mely szerint tervezett. Tapasztalható ugyanis némi káosz a két fő esemény, a túraautó világkupa és a kamion Európa-bajnokság háza táján. Összeszedtük, hogy pontosan mit tudunk erről jelenleg, majd jósolunk.

    Az a biztos, ami már megtörtént, kezdjük tehát az ETRC-s résszel. A Cseh Köztársaságban Autodrom Most pályáján elkezdődött Kiss Norbiék szezonja. Korlátozott számban, de lehettek nézők. Ez a széria részéről kiemelkedően fontos, hiszen üzletileg is évek óta jelentősen alapoznak a kilátogató rajongókra is. Belgium a COVID-19 miatt beszigorított annyira, hogy zárt kapus lesz az eredetileg nem így tervezett versenyhétvége. A kamion EB-nek ez így már nem felel meg, így a holland bajnokság kamionjai mellé megérkeztek gyorsan a WTCR és a TCR Europe autói, mert nekik így is jó.

    Jarama azért esett el, mert ott ugyan lehetnek nézők, de ha a szervezők és a német csapatok haza akarnak majd térni onnan, 2 hét karantén várna mindenkire. Ezzel borul a versenynaptár, és az otthoni civil tevékenységük is. A legfrissebb hír innen az, hogy a csapatok kaptak értesítést, mely szerint jöhetnek nyugodtan. A magyar fél mindent elintézett, csak legyen érvényes COVID-19 tesztjük a résztvevőknek.

    A WTCR-ben most hétvégén kezdődik az élet, de az Eurosport Events nevében Ribeiro gyakorlatilag kimondta, hogy ők nem támaszkodnak üzletileg annyira a nézőkre, így nekik megfelel akár az is, ha a teljes szezonjuk zárt kapuk előtt zajlik, a rajongókat igyekeznek kiemelkedő digitális tartalommal kárpótolni. Az, hogy összebútoroznak a Hungaroringen a kamionosokkal, mindkét fél esetében előnyös normál esetben, de most is, a költségek miatt. Ráadásul már nincs pl. olyan szponzor ütközés, mint pár éve a Slovakia Ringen, a Yokohama és a Goodyear között.

    A FIA annyiban segíti mindenki munkáját, hogy kiadta azon rendelkezéseit, amelyek leginkább a Forma-1-es tapasztalatokra alapozódtak, és ezt használják most a nemzetközi autóversenyek szervezői, amelyek alájuk tartoznak. Aki veszi a fáradságot és végigolvassa, láthatja, hogy egyáltalán nem tiltott a nézők korlátozott jelenléte, de nyilvánvalóan helyi rendelkezések ezt felülírhatják.

    A Hungaroringnél a Super Racing Fesztiválról jelenleg nincs információ, és a hivatalos jegyértékesítési oldalukon sincs semmi kapaszkodó. Ami viszont biztos, hogy zajlanak nézős események is, hiszen szeptember 19-én gyorsulási verseny lesz. Amit ők ennél a rendezvénynél kiemelnek, az ez:

    A rendezvényre maximum 5.000 néző mehet be. A Hungaroring területére történő belépés előtt kötelező hőmérsékletmérés lesz, és kérjük, vegyék tudomásul, hogy amennyiben bármely néző vagy résztvevő hőmérséklete meghaladja a 37 fokot, az illető nem léphet be a pálya területére.

    Az esemény magyar szervezőjének pedig más dolga nincs is, mint kb. mindenki – így a nézői – igényeknek is megfelelni, mert ők természetesen soha egy percig nem gondolták azt, hogy zárt kapus legyen az esemény. Így ők nagyon is várnák a jelenleg engedélyezett és limitált 5000 főt, amit tehettek, megtettek.

    Mi a konklúzió, és mi lesz szerintünk? A rajongók közötti szóbeszédnek senki ne higgyen, mely szerint elmarad, vagy zárt kapus lesz. A kulcs a Hungaroringnél van, így amire inkább érdemes készülni, ha megnyitják a jegyvásárlási lehetőséget, akkor a nézők között is olyan sprintfutam indulhat, mint volt Hollandiában Verstappen miatt, aztán a COVID-19 miatt sajnos abból sem lett 2020-ban semmi. Mi erre készülnénk. Kb. szeptember 20-án. 😉

  • A Vuković Motorsport Renault-ja is indul 2020-ban a WTCR-ben

    A Vuković Motorsport Renault-ja is indul 2020-ban a WTCR-ben

    A Vuković Motorsport bejelentette, hogy 2020-ban egy Renault Mégane RS TCR-t indítanak a FIA WTCR-ben, és Jack Young lesz a versenyzőjük. A Renault Clio UK 18 éves bajnoka tavaly már a TCR Europe-ban Barcelonában indult a csapattal, ahol negyedik lett akkor. Azt követően tud elindulni a túraautó világkupán, hogy a COVID-19 miatt a versenynaptár csak Európára korlátozódik, és egyautós nevezéseket is elfogadnak a szervezők. A csapatfőnök Milenko Vuković így nyilatkozott:

    „A projektünk kezdete óta a célunk az volt, hogy végük a WTCR-ben indulhassunk. A pandémia miatt, és hogy kevesebb versenyhétvégét rendeznek, azokat is itt Európában, lehetővé tette, hogy résztvevők lehessünk idén. Folyamatosan jó eredményeket akarunk szállítani. Tudjuk, hogy a túraautó világkupán nagyon magas a szint, de a csapatunk keményen dolgozott azon, hogy versenyképesek legyünk. Nagyon izgatottak vagyunk amiatt is, hogy mi képviselhetjük a Renault márkát a FIA WTCR-ben annak a történetében először. Jack tavaly megmutatta, hogy az autónkkal az élmenőkkel is tud harcolni. Idén már ő a hivatalos pilótánk, és elvégezte az összes tesztet a fejlesztéseinkkel a jelenlegi Mégane RS TCR specifikációnkkal.”

    Eredetileg a TCR Europe-ban akartak indulni, de Young elmondta, hogy még izgatottabb így, hogy a WTCR-ben indulhat, a legfiatalabb pilótaként:

    „Minden olyan gyorsan alakult, miután Angliában megnyertem a Clio kupát, és vezethettem a TCR autót Barcelonában. Ez egy mesés élmény volt, és örülök annak, hogy megmutathattam a Renault képességeit. A terv az volt, hogy idén teljes szezont futunk a TCR Europe-ban. A körülmények azonban közbeszóltak. Ugyanakkor ha egy ajtó bezárul, akkor valahol nyílik is egy, így hirtelen a WTCR-be léphettünk a Vuković Motorsport Renault-jával, és én kihasználtam ezt az alkalmat. Olyanok ellen versenyzem majd, akik idősebbek nálam, de eddigi teljes karrierem során mindenütt én voltam az „új fiú”. Felismertem, hogy tanulási fázisban vagyok még, de azt is megmutattam már, hogy hamar elsajátítom a dolgokat. Célom az, hogy a legjobbamat nyújtsam, annyi tapasztalatot szedjek össze amennyit csak lehet, és élvezzem a bajnokságot. Biztosak vagyunk az autó teljesítőképességében, mi fejlesztettük ezt az autót és gyors. Nagy reményekkel vágunk ebbe bele.”

  • Egy új gyártóval vált teljessé a WTCR 2020-as mezőnye

    Egy új gyártóval vált teljessé a WTCR 2020-as mezőnye

    Hivatalosan is bejelentette a Túraautó Világkupa (WTCR), hogy idén húsz állandó versenyző alkotja majd a mezőnyt, köztük egy új gyártóval.

    Hetedik gyártóként a Renault csatlakozott a túraautózás királykategóriájához egy Mégane RS TCR modellel és egy tehetséges brit pilótával, Jack Younggal a volán mögött.

    Ezzel pedig eldőlt, hogy idén hét gyártó húsz versenyzője alkotja majd a Világkupa rajtrácsát, amely majd kiegészül majd bizonyos hétvégéken pár szabadkártyással is.

    A mezőny összetétele jelentősen kicserélődött egy év alatt, ugyanis hat egész éves újonc is lesz majd a mezőnyben, miközben a franciákkal együtt a magyarok képviseltetik majd magukat a sorozatban.

    A gyártók tekintetében a Hyundai, a Lynk & Co és a Honda futtat majd négy autót, a Zengő Motorsport által indított Cupra három autóval áll rajthoz, akárcsak az Audi. Az Alfa Romeo és a Renault pedig egyetlen darab modellt küld harcba.

    A bajnokság idei kiírása jövő hétvégén veszi kezdetét Zolderben.

    A 2020-as Túraautó Világkupa mezőnye

    Modell Csapat Versenyző Rajtszám
    Hyundai i30 N TCR BRC Hyundai N LUKOIL Squadra Corse Michelisz Norbert ?? 1
    Gabriele Tarquini ?? 30
    Engstler Hyundai N Liqui Moly Racing Team Luca Engstler ?? 8
    Nicky Catsburg ?? 88
    Lynk & Co 03 TCR Cyan Performance Thed Björk ?? 11
    Santiago Urrutia ?? 12
    Cyan Racing Yann Ehrlacher ?? 68
    Yvan Müller ?? 100
    Honda Civic Type R TCR ALL-INKL.DE Münnich Motorsport Tassi Attila ?? 9
    Tiago Monteiro ?? 18
    ALL-INKL.COM Münnich Motorsport Néstor Girolami ?? 29
    Esteban Guerrieri ?? 86
    Audi RS 3 LMS Comtoyou Racing Gilles Magnus ?? 16
    Comtoyou DHL Team Nathanael Berthon ?? 17
    Tom Coronel ?? 31
    Cupra Leon Competicíon Zengő Motorsport Boldizs Bence ?? 55
    Mikel Azcona ?? 96
    Kismarty-Lechner Gábor ?? 99
    Renault Mégane RS TCR Vukovic Motorsport Jack Young ?? 7
    Alfa Romeo Giulietta Veloce TCR Team Mulsanne Jean-Karl Vernay ?? 69

     

  • Perre készülhet a Salzburgring a WTCR ellen!

    Perre készülhet a Salzburgring a WTCR ellen!

    Az Eurosport Events, a túraautó világkupa promótere megerősítette, jogi lépéseket tesznek majd a Salzburgring ellen, az eltolt idénynyitó miatt.

    „Számos logisztikai problémát és nagy kellemetlenséget okoztak a csapatoknak. Ez pedig pénzügyi és presztízsveszteséget is jelent számunkra. Az Eurosport jogi részlege épp felkészül arra, hogy egy londoni bíróság elé vigye az ügyet, és megvédje a sorozat érdekeit.” – tájékoztatott Francois Ribeiro, a WTCR első embere.

    A váltást hétfő este jelentették be, nem egészen két héttel az idénynyitó előtt.

    „Éppen az előkészületekről egyeztettünk a Salzburgring vezetőségével, és lesokkoltunk az egyoldalú döntéssel kapcsolatban. Alig három héttel az esemény előtt úgy határoztak, hogy nem rendezik meg azt.”

    A zolderi hétvégét ugyan még zárt kapuk között rendezik majd meg, de a következő versenyeken még – a járványhelyzet függvényében – lehetnek majd helyi nézők is.

    „Nem valószínű, hogy a hat versenyhétvégén szurkolókat fogadhatunk. Azonban nemsokára felajánlunk majd egy újfajta élményt a közösségi médiát, az internetes és hagyományos közvetítési eszközeinket felhasználva.”

    „Sok érdekes tervünk van arra, hogy kielégítsük az igényeket, és biztosítsuk, hogy a szurkolóink továbbra is élvezhetik a versenyeket, biztonságosan az otthonaikból.”

  • A Salzburgring helyett Zolder lesz a WTCR szezonnyitója!

    A Salzburgring helyett Zolder lesz a WTCR szezonnyitója!

    A belgiumi Zolder lesz az első WTCR hétvége házigazdája, így a Salzburgring fordulója helyett a TCR Europe-pal ütközik majd.

    A késői döntés annak köszönhető, hogy a Salzburgring vezetői úgy döntöttek, nem rendezik meg az eredetileg szeptember 12 és 13-ára tervezett hétvégét.

    Zolder sietett a WTCR segítségére, ráadásul ugyanazzal a dátummal, a változást pedig már az FIA is jóváhagyta.

    „Három héttel a szezonkezdet előtt helyszínt cserélni váratlanul ért minket, de sikerült pótlás találnunk. Szeretnénk megköszönni az FIA-nak és Jean Todtnak a közreműködést, hogy ilyen rövid idő alatt segítettek elintézni.” – köszönte meg Francois Ribeiro, az Eurosport Events első embere.

    „Míg ilyen rövid idő alatt alkalmazkodni az új menetrendhez nem ideális, igyekszünk a lehető legtöbb eseményt megtartani. Mindezt azért, hogy fenntartsuk a sorozat nívóját és a részvényesek érdekeit is nézzük. Az új közreműködésünk Zolderrel – ahol sok nemzetközi esemény volt már – ezt teszi lehetővé.”

    DTM, rajt, Zolder, racingline.hu
    DTM rajt Zolderben, Fotó: DTM

    „Az FIA, a Circuit Zolder és mi folyamatosan figyeljük majd a járványhelyzetet, hogy biztosítsuk, minden csapat ott lesz majd a rajtrácson.”

    Amellett, hogy a sorozat első hétvégéjét rendezik majd meg ott, a pálya lesz a helyszíne a WTCR hivatalos tesztjének is, szeptember 10-én.

  • Zengő WTCR 2020: Azcona, Kismarty-Lechner és Boldizs

    Zengő WTCR 2020: Azcona, Kismarty-Lechner és Boldizs

    A Zengő Motorsport örömmel jelenti be: A spanyol Mikel Azcona (24) és a hatszoros magyar bajnok Kismarty-Lechner Gábor (44) csatlakozott a versenyistálló ifjú titánjához, Boldizs Bencéhez (22). A Zengő csapat egy év kihagyással idén újra részt vesz a WTCR sorozaton, ahol 2010 óta versenyeznek. Zengőék egyik legemlékezetesebb csapatsikere a 2015-ben hazai közönség előtt futamgyőzelemmel záró Michelisz Norbert volt. A Zengős-fiúk új CUPRA Competición versenyautókkal indulnak neki az induló túraautó világkupának.
    A MOL és a Zengő Motorsport együttműködése 2011-ben kezdődött és 2016-2017 év kihagyása után immáron 8.éve biztosítja a versenyzéshez szükséges hátteret.

    Zengő Zoltán: „Boldog vagyok, hogy bejelenthetjük a versenyzőinket és az indulásunkat a Túra Autó Világ Kupában(WTCR). Mindannyian érezzük a saját életünkön, ez az év teljesen más, mint az eddig megszokott előző versenyévadok. Sokat kellett várni és dolgozni azért, hogy ma ez a bejelentés megtörténhessen. Büszke vagyok a csapat minden tagjára, a támogatóinkra, szponzorainkra, akik áldozatos munkájukkal segítették, hogy ez az álom ismét valóra váljon. Köszönjük a bizalmat! A versenyzőink reményeim szerint, hatalmas sikereket fognak elérni az új CUPRA Leon Competición versenyautóval ami szintén most mutatkozik be először a WTCR világkupán.”

    Mikel Azcona: „Két hete még azt gondoltam, hogy nem fogok tudni az idei WTCR-en indulni, de végül sikerült a Zengő Motorsporttal megegyeznünk és emiatt nagyon boldog vagyok! Még meg kell ismernem az új csapatom, de úgy gondolom, hogy együtt nagyon jó munkát fogunk végezni! Nagyon várom, hogy elkezdődjön a szezon, főleg azért mert az új Cupra Leon Competición-t fogom vezetni. Az autó sokkal jobb mint az elődje, ez az autó már teljes mértékben a WTCR-re készült.”

    Boldizs Bence: „Nagyon örülök, hogy két ilyen tapasztalt csapattársam lesz. Mikel ugyan még fiatal de rengeteg tapasztalattal rendelkezik, és bizonyította, hogy pokolian gyors. TCR Europe-ban bajnok tudott lenni, illetve tavaly a WTCR-ben is nagyon jó szezonja volt. Úgyhogy nagyon várom már, hogy megismerhessem, és biztos vagyok benne, hogy rengeteget fogok tanulni tőle. Kismarty-Lechner Gábort karrierem kezdetén ismertem meg, viszont minden évben, bármilyen bajnokságban indultunk mindig ellenfelek voltunk, és nagyon sok óriási csatát éltünk meg riválisként. Nagyon örülök, hogy olyan csapattársam lehet, akinek több mint 20 év tapasztalata van a motorsportban. Biztos, hogy ez aranyat ér az én pályafutásomban, és igyekszem minden tanácsot, és tudást megfogadni.”

    Kismarty-Lechner Gábor: „Lassan 20 éve versenyzem a Zengő Motorsportnál. Óriási öröm számomra, hogy a túraautózás csúcskategóriájában mérettethetem meg magam. A csapatot nagyon jól ismerem, s a saját képességeimmel is tisztában vagyok. Belőlem biztos nem lesz WTCR Bajnok, de bízom benne, hogy tapasztalatommal segíthetek a két fiatal és nagyon tehetséges csapattársamnak, hogy ők egyszer azok lehessenek!! Ez a csapat már kinevelt egy Michelisz Norbit, biztos vagyok benne, hogy újra sikerül! Mikel, várunk szeretettel, Bence, folytassuk a megkezdett munkát!!”

  • Jean-Karl Vernay az Alfával tér vissza idén a WTCR-be

    Jean-Karl Vernay az Alfával tér vissza idén a WTCR-be

    Jean-Karl Vernay a Team Mulsanne versenyzője lesz a 2020-as túraautó világkupán, így egy Alfa Romeo Giulietta TCR-t vezethet majd. Így nyilatkozott erről a pilóta:

    „Izgatottan vártam már ezt a pillanatot. Örömmel jelentem be, hogy megegyeztem a Team Mulsanne-nal, és egy Alfa Romeo Giulietta Veloce TCR-t hajthatok majd, amelyet a Romeo Ferraris készített.”

    Tavaly a francia egy Audi RS 3 LMS-t vezetett a Team Leopard Racing színeiben, és tizedik lett vele a bajnokságban. Így folytatta Jean-Karl:

    „Az elmúlt években lehetőségem nyílt jobban is megismerni a Team Mulsanne-t, és örülök, hogy csatlakozhatok hozzájuk. A Romeo Ferraris ugyan egy kisebb konstruktőr összehasonlítva a többi márkával, de mindig is lenyűgözött a szenvedélyük és az elhivatottságuk, illetve azok az eredmények amelyeket elértek a FIA WTCR-ben, amely a túraautók legfontosabb bajnoksága, valamint az Eurosport Events remek munkájának az eredménye.”

    A Team Mulsanne csak egy autót nevez, amelyet lehetővé tett a 2020-as szabályzás is, ilyen késői fázisban. Michela Cerruti, a Romeo Ferraris műveleti vezetője ennyit tett még hozzá:

    „Nagyon örülünk, és üdvözöljük a családunkban Jean-Karlt. Az, hogy őt választottuk az idei évre, annak köszönhető, hogy rendelkezik azzal a tulajdonságokkal amelyeket kerestünk. A múltban úgy döntöttünk, hogy volt benne az is, mintha fogadnánk valakire. Jól működött végül, de volt benne kockázat, amit egy olyan évben, mint 2020 nem engedhetünk meg magunknak. Hisszük, hogy Vernay megadja azt a biztonságot, amelyre szükségünk van. A 2020-as FIA WTCR egy nagy befektetés nekünk, amikor úgy döntöttünk, hogy elfogadjuk az Eurosport Events ajánlatát másodjára, ezzel is erősítvén a motorsportot ezen nehéz időszakban, amelyben élünk.”

  • Hivatalos: „Visszatér” a WTCR-be a Team Mulsanne

    Hivatalos: „Visszatér” a WTCR-be a Team Mulsanne

    Az olasz Team Mulsanne istálló hivatalosan is bejelentette, hogy egy Alfa Romeo Gulietta TCR autóval „térnek vissza” a Túraautó Világkupába.

    A gárda tavaly év végén jelentette be, hogy kiszállnak a WTCR-ből, és a tisztán elektromos ETCR-re akarnak koncentrálni, ám a koronavírus-járvány miatt végül úgy alakult, hogy a 2020-as szezont csak Eurpóbán tudják majd megrendezni, ez pedig elgondolkoztatta a csapat vezetését is.

    „Rengeteg minden változott az elmúlt hónapokban, de a verseny szemléletünket és azt a módot, ahogyan megéljük a szenvedélyünket semmi sem változtathatja meg.” – kezdte az autót építő Romeo Ferraris menedzsere Michela Cerruti.

    „Ellentétben a terveinkkel, a tavalyi autóink még rendelkezésünkre állnak, így logikusnak tűnt folytatni a versenyzést velük. Úgy döntöttünk, hogy támogatjuk a Team Mulsanne terveit, illetve az Eurosport törekvéseit a 2020-as FIA WTCR idény szervezése kapcsán ebben a nehéz és komplex időszakban. Hisszük, hogy ezáltal egy pozitív üzenetet küldhetünk.” – tette hozzá.

    A Team Mulsanne tavaly a Kevin Ceccon-Ma Qing Hua duóval versenyzett ám azt, hogy idén ki vezetheti az egyetlen Alfa Romeot azt még nem tudni. Az olaszok tehát úgy térnek vissza sorozatba, hogy hivatalosan egy versenyt sem hagytak, így gyakorlatilag nem visszatérnek, hanem folytatják a Világkupás projektjüket a kérdés már csak az, hogy ez fent is marad-e miután minden visszaáll a megszokott kerékvágásba…