Kategória: WTCR

  • A WTCR szezonzárója MotorLand Aragónban lesz!

    A WTCR szezonzárója MotorLand Aragónban lesz!

    A túraautó világkupa szezonzárója az olasz Adria Raceway helyett Spanyolországban lesz november 14-15-én, MotorLand Aragón pályáján. Az Eurosport Events, mint a WTCR promótere tegnap már megerősítette, hogy az elhúzódó pályamunkálatok miatt az Adria nem alkalmas arra, hogy megtartsák ott az utolsó versenyhétvégéjüket. Erről François Ribeiro, az Eurosport Events vezéreként ennyit mondott:

    „Az utolsó pályaellenőrzéskor csalódást keltő volt, de ez maga a valóság: az Adria nem alkalmas arra, hogy elvégezzék a pálya homologizációját a WTCR szezonzárója előtt. Gyorsan kellett reagálnunk az FIA-val egyetemben, és egy alternatív terv kellett. Köszönettel tartozom a partnerünknek a MotorLand Aragónnál, amiért beugranak egy életképes és biztonságos megoldással.”

    A csapatok jelenleg is a spanyol pályán versenyeznek, így az összes autó, felszerelés, meg minden ott maradhat november 14-15-ig. Ribeiro így zárta a gondolatait:

    „Az összes csapatunk, a beszállítóink otthagyják a felszereléseiket Aragónban, ezzel is minimalizáljuk az utaztatást olyan országok között, ahol már különféle korlátozásokat vezettek be. Az Eurosport Events és az FIA kéz a kézben dolgoznak azon, hogy a szezonzárót a lehető legbiztonságosabb körülmények között letudhassák, hiszen Európa-szerte jelentősen romlik az egészségügyi helyzet.”

  • Michelisz első rajtkockából indulhat holnap Aragónban!

    Michelisz első rajtkockából indulhat holnap Aragónban!

    A WTCR spanyolországi időmérője után kétszer is örülhettünk, ugyanis Michelisz Norbert – úgy tűnt – kétszer szerez pole-t szombaton.

    Michelisz volt a leggyorsabb a Q1-ben, 85 századdal előzve meg Gilles Magnust. Mögöttük negyedik helyről Tarquini segítheti majd Norbit az első futamon.

    Nagy meglepetésre betliztek a bajnokság éllovasai. Ehrlacher legjobb körét elvették, így csak 18. lett. Guerrieri két másodperccel maradt el a legjobb időtől, és így riválisa mögött, 19. helyen zárt.

    Q2 előtt a mezőnyre egy nagyobb kényszerszünet várt, mivel a pálya időmérő berendezéseivel akadtak gondok.

    Sok időt töröltek a második szakaszban is, többek között Michelisz vesztét is ez okozta. A Hyundai magyarja ezzel kiesett a további küzdelmekből, mért idő nélkül.

    Először Boldizs Bencét kiáltották ki tizediknek, ezzel a Hungaroring után másodszor lett volna övé a fordított rajtrácsos pole. Azonban egy kis kavarodás alakult ki azzal kapcsolatban, kinek melyik körét vették el.

    Az időmérő után a sorozat hivatalos Facebook live műsorában már Michelisz úgy nyilatkozott, hogy a kavarodást követően övé lett a második futam pole-ja. Ezt követően azonban elkezdték visszaadni a köröket, és így végül hazai pályán a Zengő Motorsport pilótája, Mikel Azcona lett a tizedik.

    Ezek után Berthon lerobbant a Q3-ban, így Vernay lett az időmérő leggyorsabbja, azonban az ő körét is elvették, így Magnusé a pole, Björk és Urrutia előtt.

  • A WTCR szezonzárója sem lesz megtartva az Adria Raceway-en

    A WTCR szezonzárója sem lesz megtartva az Adria Raceway-en

    A túraautó világkupa promótereként az Eurosport Events megerősítette, hogy a november 14-15-re az Adria International Racewayre tervezett szezonzárójuk nem az olasz pályán lesz. Már az előmunkálatok is akadályozva voltak az olasz pályán a koronavírus járvány miatt, így a szervezőknek nem maradt más lehetőségük, mint új helyszín után nézzenek. Arról, hogy hol lesz a „helyettesítés”, arról majd később nyilatkozik az Eurosport Events, a közleményükben ennyi áll:

    „A COVID-19 pandémia miatt és annak következményeként a pálya meghosszabbításával gondok adódtak, így tudomásul vesszük, hogy az Adria International Raceway nincs abban a helyzetben, hogy ott tartsuk november 13-15. között a WTCR tervezett olasz fordulóját. A döntést a hivatalos inspekció után hoztuk meg, tegnap. Az Eurosport Events és a FIA különböző lehetőségeken dolgozik ugyanezen időpontra, hogy meglegyen a szezonzárója a 2020-as túraautó világkupának. A lehetséges helyettes helyszínről amint lehet, beszámolunk.”

    A pletykák szerint Imola lehet a beugró.

  • Nicky Catsburg helyére Josh Files ül, mert koronavírusos lett!

    Nicky Catsburg helyére Josh Files ül, mert koronavírusos lett!

    Josh Files ül Nicky Catsburg helyére a Hyundai i30 N TCR-be a hétvégi WTCR futamokra MotorLand Aragónban, mivel a holland pilóta COVID-19 tesztje pozitív lett. Így nyilatkozott Catsburg:

    „A 24 órás verseny után Spa-Francorchampsban pozitív lett a koronavírus tesztem egy rutinellenőrzésen. A hétvége előtt negatív teszttel rendelkeztem, és sajnos ezután fertőződhettem meg a vírussal. Jelenleg otthon vagyok karanténban, ismertették velem a diagnózist, és szerencsémre csak enyhe tüneteim vannak. Igazán szomorú, hogy ki kell hagynom Aragónt, de sok sikert kívánok Joshnak és az egész csapatnak a hétvégére.”

    Filest az utolsó pillanatban érte el az Engstler csapat, miután tudomást szereztek Catsburg betegségéről. Ő így számolt be erről:

    „Már épp ágyba bújtam kedd éjszaka, amikor jött egy WhatsApp üzenet, hogy ráérnék-e a hétvégén. Azóta feje tetejére állt minden, félelmetes is ez így, de eltökéltem, hogy versenyképes leszek amennyire csak lehet, de együtt dolgozom majd a csapattal, és előrelépünk, amennyire csak lehet. Ez a célom.”

    A 29 éves regnáló TCR Europe bajnok idén nem tudott szerződni sehová sem, 2020-ban az év elején indult csak a TCR Malaysiában a Solite Indigo Racing színeiben. Files azonban nem aggódik:

    „Későn szóltak ugyan, de ismerem a pályát, hiszen hét éve versenyeztem már rajta. A WTCR teljesen új lesz nekem, de hól ismerem a Hyundai i30 N TCR-t, hiszen 2019-ben ilyen autóval nyertem a bajnoki címemet. Izgatott vagyok amiért bemutatkozhatok, és köszönöm a lehetőséget, még ha ilyen szerencsétlen körülmények között is. Várom már, hogy dolgozhassak az Engstler Motorsporttal, és remélem, hogy a legelején küzdhetek a többiekkel.”

  • Számított a hazai pálya: Kiss Norbert tarolt, Michelisz előzgetett a Hungaroringen

    Számított a hazai pálya: Kiss Norbert tarolt, Michelisz előzgetett a Hungaroringen

    Sajtóközlemény: A magyar motorsport idei legfontosabb versenyhétvégéjét rendezték meg a Hungaroringen, hiszen a kamion-Eb-n Kiss Norbert esélyesként állt rajthoz, a túraautó-világkupa mezőnyében pedig a címvédő Michelisz Norberttel együtt négy honfitársunk mérette meg magát. Az idei évtől mindkét sorozat gumiszállítója a Goodyear.

    A koronavírus-járvány miatt nézők nélkül rendezték meg a Hungaroringen az idei kamion-Európa-bajnokság (ETRC) második, illetve a túraautó-világkupa (WTCR) negyedik versenyhétvégéjét, de a magyar versenyzők számára így is érvényesült a hazai pálya előnye.

    A víkend sztárja Kiss Norbert a Goodyear márkanagykövete volt, aki megmutatta, miért nyerte meg korábban kétszer is a kamion-Eb-t: a hétvége négy futamán három győzelmet zsebelt be, egyen pedig a 2. helyen futott be. A Révész Truck Race Team MAN versenykamionját vezető pilóta ezzel átvette a vezetést az összetett pontversenyben is, és jó esélye van rá, hogy novemberben, Misanóban újabb Európa-bajnoki címet szerezzen.

    A kamion-Eb gumiszállítója már jó ideje a Goodyear, a márka azonban idén a WTCR mezőnyét is ellátja gumiabroncsokkal. Ebben a sorozatban született meg tavaly Michelisz Norbert bajnoki címével a magyar autósport történetének egyik legnagyobb eredménye. Az idén már négyen képviselik a szériában a magyar színeket: a Hondánál Tassi Attila versenyez, a Zengő Motorsport színeiben pedig Boldizs Bence és Kismarty-Lechner Gábor vezet egy-egy CUPRA Leónt.

    Michelisz csapata, a Hyundai számára rosszul indult az év, és a nehézségek a hungaroringi időmérőn is folytatódtak, a magyar versenyző az i30 hibája miatt csak a 16. rajthelyet tudta megszerezni a futamokra. A versenyeken azonban oroszlánként harcolt: az elsőn a top tízbe verekedte magát, mielőtt az autó problémái miatt kiállt, a másodikon a 6. helyre jött fel, a harmadikon pedig a 10. helyre, azaz összesen több mint tucatnyi bátor előzést mutatott be. A hétvége legjobb magyarja azonban Tassi Attila lett, aki egy-egy ötödik, hatodik és nyolcadik helyet szerzett a Honda Civic-kel.

  • Super Racing Festival – Az MNASZ elnöke szerint Magyarország ismét bizonyított

    Super Racing Festival – Az MNASZ elnöke szerint Magyarország ismét bizonyított

    MTI) – Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke szerint az elmúlt hétvégén rendezett Super Racing Festival lebonyolításával a magyar sportszakma és a Hungaroring stábja ismét bebizonyította, hogy nehéz körülmények között is lehet rá számítani.

    A sportvezető azt mondta az MTI-nek, bár mindenkit negatívan érintett, hogy a koronavírus-járvány miatt nem lehetett nézők előtt megrendezni a túraaautó-világkupa (WTCR) és a gyorsasági kamion Európa-bajnokság magyarországi fordulóját, az esemény így is sikeresnek tekinthető.

    „Az MNASZ sportbírói és sportszakmai stábja, valamint a Hungaroring munkatársai is jelesre vizsgáztak ezen a rendezvényen, ezt a nemzetközi szövetség, a FIA megfigyelőinek visszajelzései is megerősítették” – nyilatkozta Oláh Gyárfás. Kiemelte: a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert és a Révész Truck Racing Team három futamgyőzelmének köszönhetően a pályán is születtek magyar sikerek.

    „Természetesen mindannyiunk számára sokkal nagyobb élmény lett volna, ha Norbi a helyszínen lévő hazai szurkolókkal együtt is meg tudja ünnepelni ezeket a győzelmeket, de sajnos ebben megakadályozták a Hungaroringet a járvánnyal összefüggésben lévő előírások és ajánlások” – mondta az MNASZ elnöke, aki a WTCR-ben szereplő magyar csapatot, a Zengő Motorsportot is kiemelte.

    „Úgy gondolom, hogy Zengő Zoltán ismét megtalált egy magyar tehetséget, ráadásul kiváló versenyautót raktak össze erre a szezonra, ezekből az alapokból tovább lehet építkezni” – utalt Oláh Gyárfás Boldizs Bencére, aki pályafutása negyedik WTCR-hétvégéjén vett részt Mogyoródon, és a második futamot a pole pozícióból kezdhette meg, hetedik helyezésével pedig pályafutása eddigi legjobb túraautó-világkupás eredményét érte el.

    A Hungaroringen négy futamból háromszor győztes Kiss Norbert „szürreálisnak” nevezte a körülményeket, és azt mondta, remek sikereket értek el a mogyoródi pályán, mellyel az összetett pontversenyben átvette a vezetést, az üres lelátók látványa azonban az eredményhirdetéskor megdöbbentette.

    „Normál esetben, amikor felmegyek a dobogóra, akkor egy tömeget szoktam magam előtt látni, most egészen furcsa volt, hogy a csapatom tagjain kívül senki nem volt ott” – mondta a 35 éves versenyző, és hozzátette, a koronavírus-járvány egészen új körülményeket teremtett a sportágban.

    A kamion Eb a tervek szerint november közepén zárul Spanyolországban, míg a WTCR módosított versenynaptárából két forduló van hátra. A következőt két hét múlva rendezik, szintén Spanyolországban.

  • Guerrieri győzött a WTCR harmadik futamán a Hungaroringen

    Guerrieri győzött a WTCR harmadik futamán a Hungaroringen

    A délelőtti első versenyen is diadalmaskodó Esteban Guerrieri győzött a túraautó-világkupa (WTCR) magyarországi fordulójának vasárnapi harmadik futamán, a Hungaroringen zárt kapuk mögött zajló Super Racing Festival záróeseményén.

    A rajt-cél győzelmet arató argentin pilóta mögött márkatársai, a szintén hondás Tiago Monteiro, valamint Néstor Girolami végeztek a második és a harmadik helyen.

    A magyarok közül Tassi Attila (Honda) zárt a legelőkelőbb pozícióban, ő hatodik lett.

    A rajt Tassinak nem sikerült igazán jól, pozíciókat veszített, az első kör végére ötödik volt.

    Az élen Guerrieri, Monteiro, Girolami sorrendben a három hondás száguldott, a világkupában címvédő Michelisz Norbert a rajtpozíciójához képest két helyet javítva 12. volt, Boldizs Bence a 10. helyről a 17. pozícióba csúszott vissza, míg Kismarty-Lechner Gábor a mezőny végén körözött.

    Az élen haladó hondás trió nem hibázott, végig szorosan egymás mögött autózva ért célba, Tassi viszont egy helyet veszített és hatodikként intették le. Michelisz nagyot csatázott a középmezőnyben, végül a 10. helyen zárta a futamot. Boldizs a 17., Kismarty pedig a 21. helyen fejezte be a viadalt.

    A délelőtt rendezett első futamot Guerrieri Yann Ehrlacher és Girolami előtt nyerte, míg a kora délutáni második versenyen Ehrlacher győzött, Yvan Muller a második, Jean-Karl Vernay a harmadik volt.

    Az összetett pontversenyben Ehrlacher áll az élen 169 ponttal, mögötte Guerrieri a második (147 pont), Muller a harmadik (114). A magyarok közül Tassi áll a legjobb helyen, 11. 77 ponttal. A címvédő Michelisz két fordulóval a zárás előtt 56 ponttal a 14. az összetettben.

    A WTCR idei szezonja a tervek szerint két hét múlva, Spanyolországban folytatódik.

    Végeredmény, 3. futam (15 kör, a dobogósok és a magyarok):
    ———————————————————
    1. Esteban Guerrieri (argentin, Honda) 28:48.553 perc
    2. Tiago Monteiro (portugál, Honda) 0.478 másodperc hátrány
    3. Néstor Girolami (argentin, Honda) 0.869 mp h.
    …6. TASSI ATTILA (Honda) 3.354 mp h.
    …10. MICHELISZ NORBERT (Hyundai) 9.476 mp h.
    …17. BOLDIZS BENCE (Cupra) 15.861 mp h.
    …21. KISMARTY-LECHNER GÁBOR (Cupra) 1:08.111 perc h.

  • Ehrlacher nyerte a WTCR második futamát a Hungaroringen

    Ehrlacher nyerte a WTCR második futamát a Hungaroringen

    Az összetett pontversenyben is vezető Yann Ehrlacher nyerte a túraautó-világkupa (WTCR) magyarországi fordulójának vasárnapi második futamát a Hungaroringen zárt kapuk mögött zajló Super Racing Festival keretében.

    A Lynk&Co francia pilótája mögött honfitársai végeztek másodikként és harmadikként, Yvan Muller (Lynk&Co), Jean-Karl Vernay (Alfa Romeo) sorrendben.

    A világkupában címvédő Michelisz Norbert (Hyundai) a 15. helyről rajtolva hatodikként ért célba, Boldizs Bence (Cupra) – az eddigi legjobb WTCR-eredményét elérve – hetedik, Tassi

    A versenyt a fordított rajtrács szabálya miatt Boldizs kezdhette meg a pole pozícióból, de a rajtnál a riválisok nem sok esélyt adtak neki, így a Zengő Motorsport pilótája az első kör végére negyediknek csúszott vissza. A vezetést Ehrlacher vette át, mögötte Muller és Vernay száguldott. A második kanyarban a start után többen ütköztek, Néstor Girolami (Honda) és Mikel Azcona (Cupra) kiállt a boxba, Michelisznek pedig részben ezeknek az eseményeknek a nyomán megnyílt a lehetőség feljebb kapaszkodni. A címvédő az ötödik körben már hatodikként autózott, közvetlenül mögötte Boldizs, majd Tassi következett.

    A nyolcadik körben egy baleset miatt a pályára gurult a biztonsági autó, az első három helyen változatlan volt a sorrend, Michelisz a hatodik, Boldizs a hetedik, Tassi pedig a kilencedik pozícióban haladt. A mezőny a 10. kör végén kezdhetett újra versenyezni, de jelentős változás a leintésig már nem történt.

    A délelőtt rendezett első futamot Esteban Guerrieri (Honda) nyerte Ehrlacher és Girolami előtt.

    A WTCR mogyoródi fordulójának programja 16.15 órakor a harmadik versennyel zárul a Hungaroringen.

    Végeredmény, 2. futam (14 kör, a dobogósok és a magyarok):
    ———————————————————
    1. Yann Ehrlacher (francia, Lynk&Co) 29:04.903 perc
    2. Yvan Muller (francia, Lynk&Co) 1.496 másodperc hátrány
    3. Jean-Karl Vernay (francia, Alfa Romeo) 2.128 mp h.
    …6. MICHELISZ NORBERT (Hyundai) 4.935 mp h.
    7. BOLDIZS BENCE (Cupra) 6.247 mp h.
    …9. TASSI ATTILA (Honda) 6.992 mp h.
    …17. KISMARTY-LECHNER GÁBOR (Cupra) 17.098 mp h.

  • Tassi 5., Guerrieri nyerte a WTCR első futamát a Hungaroringen

    Tassi 5., Guerrieri nyerte a WTCR első futamát a Hungaroringen

    Az argentin Esteban Guerrieri (Honda) nyerte a túraautó-világkupa (WTCR) magyarországi fordulójának vasárnapi első futamát a Hungaroringen zárt kapuk mögött zajló Super Racing Festival keretében.

    A 35 éves versenyző mögött az összetett pontversenyt vezető francia Yann Ehrlacher (Lynk&Co) lett a második, míg harmadikként az argentin Néstor Girolami (Honda) ért célba. A legjobb magyar eredményt Tassi Attila (Honda) érte el, ő ötödikként zárt.

    A szombati időmérő edzés után a versenybíróság több büntetést is kiosztott, így némiképp átalakult a vasárnapi futamok rajtrácsa. Az első versenyt Tassi a negyedik, Boldizs Bence (Cupra) a 10., a világkupa-címvédő Michelisz Norbert (Hyundai) a 14., Kismarty-Lechner Gábor (Cupra) pedig a 19. helyről kezdhette meg. Boldizs rajthelye azt is jelentette, hogy a Zengő Motorsport versenyzője a második futamon majd az első kockát foglalhatja el.

    A rajtnál a Zengő Motorsport spanyol pilótája, a második kockából startoló Mikel Azcona nagyon beragadt, több helyet veszített, miközben a pole pozícióból induló Guerrieri megtartotta a vezető helyét, ám Ehrlacher azonnal szorongatni kezdte. Tassi negyedik maradt, de az első kör végén Girolami megelőzte.

    A verseny felénél, a hatodik körben Michelisz kiállt a boxba, közben az első három helyen Guerrieri, Ehrlacher, Girolami volt a sorrend. Tassi az ötödik, Boldizs a 16., Kismarty pedig a 20. pozícióban száguldott.

    A hajrában Michelisz – körhátrányban – visszatért a pályára, az élen változatlan volt a sorrend, Tassi pedig Azconával küzdött nagyot és megtartotta az ötödik pozíciót. Boldizs a 16., Kismarty a 20. helyen ért célba, Michelisz egy kör hátránnyal 21. helyezettként zárt.

    A WTCR mogyoródi fordulójának programja 12.15 órakor a második versennyel folytatódik a Hungaroringen.

    Végeredmény, 1. futam (12 kör, a dobogósok és a magyarok):
    ———————————————————
    1. Esteban Guerrieri (argentin, Honda) 23:12.376 perc
    2. Yann Ehrlacher (francia, Lynk&Co) 0.500 másodperc hátrány
    3. Néstor Girolami (argentin, Honda) 1.105 mp h.
    …5. TASSI ATTILA (Honda) 2.318 mp h.
    …16. BOLDIZS BENCE (Cupra) 12.346 mp h.
    …20. KISMARTY-LECHNER GÁBOR (Cupra) 40.052 mp h.
    21. MICHELISZ NORBERT (Hyundai) 1 kör h.

  • Magyar pole a Ringen! Boldizs élről kezdi a második WTCR futamot!

    Magyar pole a Ringen! Boldizs élről kezdi a második WTCR futamot!

    Boldizs révén magyar csapat és pilóta indulhat a második verseny pole-jából holnap. Igaz, van benne szépséghiba, ráadásul Yvan Muller mellől kell bizonyítani.

    Ugyan tizenegyedik lett az időmérőn, mégis Boldizs Bencéé lett a fordított rajtrácsos első rajtkocka a WTCR szombati napját követően.

    Bár a Lynk & Co-k nagyon a tizedik helyre játszottak, végül hiba esett a számításukba. Ugyanis a Q2-ben hetedik legjobb időt futó Gilles Magnust megbüntették, így nem Muller-Ehrlacher, hanem Boldizs-Muller első sor lesz a holnapi második futamon.

    „Most kaptam az infót, hogy én indulhatok majd az első helyről.” – kezdte a Zengő Motorsport pilótája.

    „Hihetetlen, nem is tudom, hogy mit mondjak.” – nyilatkozta az így első pole pozícióját szerző Boldizs.

    „Ez nem jó Gilles-nek, de nekem igen, nagyon boldogok vagyunk, főleg, mert ez a hazai versenyünk, itt a Hungaroringen.”

    „Sajnos nincsenek itt a szurkolók, de már alig várom, hogy a rajtrácson legyek holnap. Ma nem alszom, az biztos, de nyomni fogom. Mindenki nagyon örül az egész csapatban.”

    Ugyan a Lynk & Co-k így is közvetlenül mögüle indulnak, szóval nem lesz egyszerű dolga a fiatal magyarnak. Hiszen egy négyszeres világbajnok, és a jelenlegi éllovas ellen kell helyt állnia.