Kategória: WTCR

  • Változott a WTCR versenynaptára, nem a Hungaroringen indul a szezon

    Változott a WTCR versenynaptára, nem a Hungaroringen indul a szezon

    Reagálva a nem enyhülő koronavírus-járványra a Túraautó Világkupa (WTCR) szervezői alaposan módosítottak a tervezett 2021-es versenynaptáron.

    Korábban úgy tűnt, hogy a Hungaroringen indulhat a szezon, ám az végül a legendás Nordschleife pályán fog elstartolni, amely hétvége egybe esik majd a 24 órás versennyel is.

    Korábban még május közepi startot vízionáltak, ám a német versenyre június első hétvégéjén fog sor kerülni. Nem csak ez az egyetlen változás, ugyanis a nemzeti korlátozásokat és az oltási folyamatokat is figyelembe véve a további versenyek sorrendje is módosult.

    A magyar forduló májusról elkerült augusztus végére, közvetlenül a nemzeti ünnep után, augusztus 21.-22.-én látogatnak majd hazánkba, ami az idei szezon ötödik állomása lesz. Az új dátumot a kormánnyal összhangban állapították meg, reménykedve abban, hogy addigra már több ezer magyar rajongót is betudnak majd engedni a lelátókra.

    Tavaly az utolsó pillanatban került ki a végleges naptárból az Adria Raceway, az olasz pálya közvetlenül a magyar forduló előtt kap helyett, július 31.-én és auguzstus 1.-jén, amely a Slovakiaring helyét vette át, így idén a sorozat nem látogat el Szlovákiába.

    Az új naptárban öt európai helyszín szerepel, egymás után, majd Magyarország után közel kéthónapos szünet következik, a sorozat pedig ezután kezdi meg a három fordulóból álló ázsiai kalandját. Dél-Korea, Kína és Makaó lesz a három távol keleti helyszín. Hogy melyik helyszín lesz Kínában, azt majd később jelentik be.

    A WTCR új 2021-es versenynaptára

    # Dátum Pálya Helyszín
    1 06.03-05. Norschleife ?? Németország
    2 06.26-27. Vila Real ?? Portugália
    3 07.10-11. Motorland Aragón ?? Spanyolország
    4 07.31.-08.01. Adria Raceway ?? Olaszország
    5 08.21-22. Hungaroring ?? Magyarország
    6 10.16-17. Inje Speedium ?? Dél-Korea
    7 11.06-07. TBA ?? Kína
    8 11.19-21. Circuito de Guia ?? Makaó
  • Tassi marad, a Honda bejelentette a WTCR-es felállását 2021-re!

    Tassi marad, a Honda bejelentette a WTCR-es felállását 2021-re!

    A Honda harmadik évben is változatlan felállással vág majd neki a 2021-es Túraautó Világkupának, így már biztos, hogy Tassi Attila révén lesz magyar a mezőnyben.

    A felállás mikéntje – az, hogy melyik csapathoz melyik versenyző tartozik – még nem ismert. Tavaly mind a négy autóért a Münnich Motorsport volt a felelős, és Guerrieri-Girolami, illetve Tassi-Monteiro párosításban alkottak csapatot.

    A legjobb Hondás tavaly Guerrieri volt, aki utolsó hétvégén szerzett büntetése miatt végül ötödik lett az összetettben.

    „Szeretnénk, hogy máshogy alakuljanak a dolgok, mint tavaly. Ha egy megtartunk, az legyen a versenyképességünk. Eddig minden szezonban küzdöttünk a címért, szerintem ez 2021-ben is így lesz.” – értékelt az argentin pilóta.

    Tassi 100 pontjával harmadik lett a márka pilótái közül, de a Hyundai borzalmas szezonjának köszönhetően még így is legjobb magyarként zárt. Hozzá hasonlóan Girolami is harmadik évére készülhet a japán márkával.

    Az argentin tavaly jól kezdett, de a Slovakiaringen szenvedett balesete után kiszorult a bajnoki csatából csapattársa, Esteban Guerrieri miatt.

    „Voltak hullámvölgyek számomra tavaly. Az, hogy én nyertem az első versenyt és pole-ból indulhattam a Nürburgringen, megmutatta, lehetek én a leggyorsabb. Úgy kezdem a harmadik évemet, hogy biztos vagyok benne, képes vagyok a bajnokságért küzdeni.”

    Márkatársaihoz képest Tiago Monteiro veteránnak számít, idén ünnepelheti majd 10. évfordulóját a Honda színeiben.

  • Fontos változások a WTCR-ben: Nőknek is írnak ki bajnokságot

    Fontos változások a WTCR-ben: Nőknek is írnak ki bajnokságot

    Az FIA Motorsort Világtanácsa a tegnapi ülésén számos változást hagyott jóvá a Túraautó Világkupa (WTCR) jövő évi lebonyolításával kapcsolatban.

    A legfontosabb versenyhétvégéket érintő változás, hogy minden hétvégén két versenyt rendeznek, szemben az ideivel, ahol a legtöbb fordulóban három futamot is rendeztek.

    2021-ben már csak egy időmérőt fognak rendezni, három, kieséses fázissal. A Q1 és a Q3 első öt helyezettje 5-4-3-2-1 arányban kap majd bajnoki pontokat is.

    Ez alól kivétel a Nürburgring, ahol egy szakaszos, 40 perces kvalifikációt fognak rendezni és az ott öt leggyorsabb kap majd 10-8-6-4-2 pontokat.

    A jövő évtől egy újabb bajnokságot írnak majd ki az eddigieken felül, ugyanis kiírják a Női Versenyzők Bajnokságát, de csak akkor, ha lesz legalább három női induló a sorozatban.

    Ezen kívül pedig átnevezik a WTCR Újonca Trófeát, WTCR Junior Pilóták Trófeájára, amiben 24 év alatti, a sorozatban korábban még nem induló versenyzők vehetnek majd részt.

  • WTCR: hatmillió forint a Bajcsy Kórháznak

    WTCR: hatmillió forint a Bajcsy Kórháznak

    A túraautó-világkupa versenyzői és az Eurosport Events jóvoltából valamivel több, mint 6 millió forint támogatást kap a Bajcsy-Zsilinszky Kórház a Covid-19 elleni harchoz a #RaceToCare kezdeményezés keretében.

    A Bajcsy-Zsilinszky Kórház és Rendelőintézet egy azon intézmények közül, amelyek napi szinten harcban állnak a Covid-19 járvánnyal, s ehhez most 16.667 euró (valamivel több, mint hatmillió forint) támogatást kap.

    A WTCR nemzetközi promótere, az Eurosport Events és a sorozat versenyzőinek adományaiból adódott össze a támogatás, amely egyébként éves szinten eléri a 100 ezer eurót, így a Hungaroringhez hasonlóan minden idei világkupa-hétvége helyszínéhez kapcsolódik a „kilométerenként egy euró” szlogen alatt futó kampány.

    Hazánk jelenlegi legsikeresebb túraautó-versenyzője, a 2019-es WTCR-bajnok Michelisz Norbert is támogatta a kezdeményezést: „Fantasztikus ez az egész, megmutatta, hogy mi mind egy család vagyunk, és ha valami rendkívüli történik, mind összetartunk, még akkor is, ha a pályán késhegyre menő csatákat vívunk egymással. Nagyon jó érzés megmutatni, hogy az ilyen kezdeményezések véghez vihetők, és ami engem illet, nem is volt kérdés, hogy részt veszek benne, főleg, hogy a pénz egy része az egyik budapesti kórházat segíti. Nagyon hálás és boldog vagyok, hogy segíthetünk.”

    S hogy mit is takar pontosan a WTCR #RaceToCare kampánya?

    Nehezen indult a szezon, ez senki számára sem titok, ezért az Eurosport Events úgy döntött, minden pilóta minden egyes megtett kilométeréért egy eurót adományoz jótékony célra, és a versenyzőknek is felajánlották a lehetőséget az adományozásra. Így gyűlt össze egy szezon alatt 100 ezer euró, amelyből 16.667-et kap a Bajcsy-Zsilinszky Kórház és Rendelőintézet, amely első osztályú egészségügyi ellátással igyekszik a lehető legmagasabb színvonalon ellátni pácienseit: sebészeti és diagnosztikai osztálya a modern egészségügyi struktúra részeként európai normák szerint kezeli a betegeket. A gyors és alapos vizsgálatot és a hatékony terápiákat jól felkészült szakemberek, kiterjedt és korszerű diagnosztika és széles spektrumú sebészeti ellátás biztosítja.

    Természetesen kíváncsiak voltunk arra is, hogy a Bajcsy kórház első embere mit szól a támogatáshoz, s hogy a terveik szerint mire költik annak összegét. Dr. Bodnár Attila főigazgató elmondta: számos olyan apró műszer beszerzése indokolt, amellyel megelőzhető, hogy a beteget lélegeztetőgépre kelljen tenni, mert ha ez megtörténik, onnan már nagyon nehéz a visszaút.

    „Férfiemberként kötődöm az autósporthoz, a fiammal többször is megnéztük már a Hungaroringen a Magyar Nagydíjat, ezért is külön öröm, hogy autósport-oldalról érkezik most segítség – mondta Dr. Bodnár Attila. – Minden pénz jól jön, különösen most, a Covid-járvány idején. A kórház minden alapvető, a betegek ellátásához szükséges eszközzel rendelkezik, de mivel a hozzánk érkező betegek száma növekszik, egyre több olyan apró műszerre van szükség, különösen a súlyos betegek intenzív ellátása tekintetében, amelyek segítségével elkerülhető, hogy a beteget lélegeztetőgépre kelljen tenni, onnan ugyanis már sokkal nehezebb a visszaút.”

    További információ a WTCR #RaceToCare programjáról: https://www.fiawtcr.com/race-to-care/.

    Ha többet szeretne megtudni az FIA #PurposeDriven mozgalmáról és a cselekvésre ösztönzésről, látogasson el ide: https://www.fia.com/news/fia-purposedriven-movement

  • Michelisz sorsa veszélyben lehet, kivonulhat a Hyundai a WTCR-ből

    Michelisz sorsa veszélyben lehet, kivonulhat a Hyundai a WTCR-ből

    Nem volt valami jó szezonja a Hyundainak, a legjobb pilótájuk, Michelisz csak 13. lett összetettben. Andrea Adamo, a márka motorsport igazgatója „messze van” attól, hogy döntsön a következő évet illetően.

    „A járvány mindent erősen érintett, és még kell értenünk, mi is lesz a WTCR jövőre. Szóval messze vagyok attól, hogy bármit is megerősítsek.”

    Az olasz kritikus volt BoP (teljesítmény kiegyenlítő) rendszer idei használata miatt, ezért visszavonta a Hyundai autóit a nürburgringi fordulótól. Szerinte a szabályok, és a költségek kezelése kulcsfontosságú lesz annak szempontjából, hogyan folytatják majd a TCR kategóriában.

    „Nem tudjuk, az Eurosport milyen irányban változtat majd a sportszabályzaton. Szerintem a költségek magasak, ezen csökkenteni kell, okosabban kell majd csinálni.”

    „Az, hogy most nyitottabbá váltak a szabályok, hogy mindenkit beengedjenek a mezőnybe, nagyon felzaklatott minket. Ha a sorozatot már az elejétől a költségcsökkentés mentén vezérelték volna, ez történt volna meg. Ez nem a járványon múlt.”

    Az új Elantra N TCR-t már bejelentették a következő szezonra, de Adamo nem kapkodná el, hogy a WTCR-ben is szerepeltessék az autót.

    „Az Elantra N TCR nagyon fontos számunkra, de vásárlóinknak is, Amerikában, Ázsiában és Európában. Elég piaca van a kategóriának, ahol megmutathatjuk az autó teljesítményét, nem kell a WTCR-ben is szerepelnünk.”

    „Ha mégis megyünk majd ott, akkor támogathatjuk a csapatainkat gyári pilótákkal. Ha nem kérnek belőle, akkor is boldogak vagyunk, hogy vannak partnereink ott.”

    Eközben a Hyundai már korábban azt is eldöntötte, hogy részt vesznek az ETCR első szezonjában, így nem maradnak túraautós szereplés nélkül. Az autót Spanyolországban már Michelisz is kipróbálta a WTCR hétvége keretein belül.

    „Szerintem nagy jövő áll az ETCR előtt. Ha ennyire új dologba kezd az ember., az elején mindig lesznek nehézségek. A Hyundai azonban elég erősen kifejezte elköteleződését a sorozat iránt. A benzines programokkal kapcsolatban meg tudnunk kell, mit hoz a jövő, annak alapján fogunk dönteni.”

  • Vernay véget vetne a piszkos csapatutasításoknak

    Vernay véget vetne a piszkos csapatutasításoknak

    Jean-Karl Vernay szót emelt a túlzott helycserék ellen, amik bajnoki vetélytársait segítették a WTCR utolsó fordulójában.

    Az elengedéseknek köszönhetően Vernay negyedik lett összetettben, pedig azelőtt még a második helyért küzdött.

    A Team Mulsanne versenyzője a szezon nagy részében csapattárs nélkül szállt szembe a Cyan Racing (Lynk & Co.) és a Münnich Motorsport (Honda) alakulataival.

    Muller és Guerrieri is segítséget kaptak csapaton belülről, és ez a pár kulcsfontosságú pozíció hozzásegítette őket ahhoz, hogy a francia elé kerüljenek az összetettben.

    „Először is, gratulálok Yann sikeréhez. Örülök a francia győzelemnek.” – szögezte le.

    „Ma a semmiért veszítettük el a bajnoki dobogót, csak azért, mert egyesek állandóan cserélgetik a helyeket. Érthető, de nem valami sportszerű, hogy így játszanak. Nehéz ezen túltenni magam.”

    Végül Guerrieri büntetést kapott a harmadik futamon pályaelhagyásért, így Vernay visszakapta a harmadik helyet.

  • Yann Ehrlacher a WTCR 2020-as bajnoka

    Yann Ehrlacher a WTCR 2020-as bajnoka

    Az aragoni szezonzáró második futama után vált biztossá, hogy Yann Ehrlacher szerezte meg az idei Túraautó Világkupa bajnoki trófeáját.

    A 24 éves francia pilóta ezzel a sorozat történetének legfiatalabb bajnokává avanzsált. Ehrlacher számára ez csupán a negyedik év volt, amit a túraautózás elit kategóriájában tölthetett. A csapata a Cyan Racing Lynk & Co pedig a csapat bajnoki címet is bezsebelte ezzel párhuzamosan.

    „Ez valami őrület. Életem legjobb napja, nem hiszem el, ami történt. Annyira büszke vagyok mindenki munkájára. Minden reggel erről álmodtam. Hihetetlen boldog vagyok.” – nyilatkozta érzelemdúsan a leintés után Ehrlacher.

    Talán még a bajnoknál is boldogabb volt a csapattársa és egyben nagybátyja Yvan Müller.

    „Ez volt az év legjobb versenye, nem azért, mert nyertem, hanem mert Yann hatodik lett és ez elég volt a bajnoki címéhez. Így mi megnyertük az egyéni meg a csapat bajnoki címet is, fantasztikus. Bajnoknak lenni az unokaöcsömmel… 25 év van köztünk és csapattársak vagyunk, most pedig együtt lettünk bajnokok. Amikor ő még kicsi volt én már versenyeztem, és akkor még messze nem gondoltam erre, de most megcsináltuk, nagyon büszke vagyok.” – fogalmazott a négyszeres WTCC-bajnok.

    A szezonzáró hétvége első futamán a nedves pálya tréfálta meg a mezőny nagy részét, ugyanis kevesen választották az elől slick, hátul eső gumis nyerő taktikát. Végül ez kellett a sikerhez, amit a bajnoki címre hajtó Esteban Guerrieri nyerte meg, a 16.helyről rajtolva, köszönhetően annak, hogy csapattársa Girolami az utolsó kör végén elengedte őt. A harmadik helyen Gilles Magnus végzett.

    A második futam döntött végül a bajnoki címről. A második elején kiesett Guerrieri, így Ehrlacher nagyon közel került a serleghez, amit végül egy hatodik hellyel be is tudott biztosítani. A versenyt a csapattársa Yvan Müller nyerte meg, Jean-Karl Vernay és a Zengő Motorsportos Mikel Azcona előtt. Michelisz 5., Tassi 8.lett.

    Az év utolsó futamán pedig egy újonc futamgyőzelem született Santiago Urrutia révén, a már bajnok Ehrlacher és Vernay előtt.

    A pontversenyben Ehrlacher mögött Yvan Müller végzett a második helyen, Guerrieri pedig harmadik lett. A pontversenyben a legjobb magyar Tassi Attila lett, a 12. helyen, míg a címvédő Michelisz Norbert 13.helyen zárt, legjobb Hyundaiosként.

    A bajnokság végeredménye:

    # Versenyző Márka Pont
    1 ?? Yann Ehrlacher Lync&Co 234
    2 ?? Yvan Muller Lync&Co 195 -39
    3 ?? Jean-Karl Vernay Alfa Romeo 194 -40
    4 ?? Esteban Guerrieri Honda 188 -46
    5 ?? Gilles Magnus (R) Audi 172 -62
    6 ?? Santiago Urrutia Lync&Co 169 -65
    7 ?? Mikel Azcona Cupra 168 -66
    8 ?? Nathanael Berthon Audi 148 -86
    9 ?? Thed Björk Lync&Co 142 -92
    10 ?? Nestor Girolami Honda 137 -97
    11 ?? Tom Coronel Audi 117 -117
    12 ?? Tassi Attila Honda 100 -134
    13 ?? Michelisz Norbert Hyundai 93 -141
    14 ?? Gabriele Tarquini Hyundai 79 -155
    15 ?? Tiago Monteiro Honda 79 -155
    16 ?? Luca Engstler (R) Hyundai 59 -175
    17 ?? Nick Catsburg Hyundai 53 -181
    18 ?? Boldizs Bence (R) Cupra 35 -199
    19 ?? Aurélien Comte Renault 17 -217
    20 ?? Kismarty-Lechner Gábor Cupra 17 -217
    21 ?? Josh Files Hyundai 9 -225
    22 ?? Mitchell Cheah Hyundai 4 -230
    23 ?? Nicolas Gruber Hyundai 3 -231
    24 ?? Jack Young (R) Renault 0 -234
  • 2021-re a WTCR nyolc fordulóval tervez, visszatérnének Ázsiába

    2021-re a WTCR nyolc fordulóval tervez, visszatérnének Ázsiába

    A WTCR szervezői bemutatták a 2021-es versenynaptár tervezetüket, amelyből kiderül, hogy a szezonzáró Ázsiában lenne. A COVID-19 járvány miatt a 2020-as évaduk kizárólag Európára koncentrálódott, de a széria az új szezonra már egy sokkal ismerősebb versenynaptárral készül. Május közepén és Magyarországon kezdődne a javarészt továbbra is európai szezon. Magyaroknak jó hír, hogy máris rá egy hétre lenne a szlovák forduló, majd jönne Németország, Portugália és Spanyolország, még a nyári szünetük előtt.

    A globális utazási korlátozásoktól függően térnének vissza Ázsiába októberben, az utolsó három versenyhétvégére. Ez a turné Dél-Koreában kezdődne, majd jönne egy forduló valahol Kínában, egyelőre ismeretlen helyszínen. A szezonzáró Makaó ismerős utcáin lenne késő novemberben. A nyolc versenyhétvége 16 futamot adna ki, mivel két versenyesek lennének ezek a rendezvények. A széria promótere, François Ribeiro így nyilatkozott:

    „A Eurosport Events és az FIA együtt remek munkát végeztek ezen kiszámíthatatlan időszakban, hogy legyen 2020-as WTCR szezon, támogatták a csapatokat és biztosították a széria folytonosságát. 2021 mégis majd újabb kihívást jelent majd, ahol továbbra is a költséghatékonyság lesz az első, amikor döntést hozunk, hogy mindenki maradjon a hajónkon. A WTCR továbbra is remek versenykörnyezetet biztosít, globális promócióra alkalmas elfogadható áron a csapatainknak.”

    Előzetes 2021-es WTCR versenynaptár
    május 14-16 – Hungaroring – Magyarország
    május 22-24 – Slovakia Ring – Szlovákia
    június 3-5 – Nürburgring Nordschleife – Németország
    június 25-27 – Vila Real – Portugália
    július 9-11 – Motorland Aragon – Spanyolország
    október 8-10 – Inje Speedium – Dél-Korea
    november 5-7 – TBC – Kína
    november 19-21 – Circuito de Guia – Makaó

  • Dunaszerdahelyi kórház is kapott támogatást a WTCR-től!

    Dunaszerdahelyi kórház is kapott támogatást a WTCR-től!

    A Nemocnica Dunajská Streda, vagyis a dunaszerdahelyi (Szlovákia) kórház is 15 000 euró (valamivel több, mint 5 millió forint), a COVID-19 elleni küzdelem elleni harcot segítő támogatáshoz jutott a WTCR #RaceToCare kampányának keretében.

    A WTCR #RaceToCare kampánya az FIA #PurposeDriven kezdeményezésének része. A #RaceToCare szétosztandó pénze az Euorsport Events „€1 per racing kilométere”, vagy „1 euró versenykilométerenént” indítványából származik. Ennek értelmében az Eurosport Events minden versenyző minden kvalifikáción és versenyen megtett kilométere után 1 eurót tesz félre a jótékony célra. A cél, hogy a szezon végére összesen 100 000 eurót gyűjtsenek össze.

    Korábban már egy német kórház is részesült ilyen támogatásban, most pedig egy szlovák intézmény örülhet a segítségnek, miután a Slovakia Ring beajánlotta a dunaszerdahelyi kórházat.

    „Ez az év nem olyan, mint a többi versenyszezon” – mondta Yann Ehrlacher, a WTCR jelenlegi éllovasa. „A világjárvány mindenki életét megváltoztatta és az, hogy én visszatérhettem a pályára, azon férfiaknak és nőknek köszönhető, akik az egészségügyi intézményekben dolgoznak, világszerte. Az FIA WTCR családja tenni akart valamit, hogy ezt megköszönje és ezért hoztuk létre a #RaceToCare programot, mert most a mi dolgunk, hogy gondoskodjunk másokról.”

    „Az FIA WTCR családja tenni akart valamit, hogy köszönetet mondjon, szóval minden pályán megtett kilométer után én is adakozni fogok egy eurót a kampányban” – mondta Esteban Guerrieri.

  • Megvan a Zengő első győzelme, Michelisz háromszor szerzett pontot

    Megvan a Zengő első győzelme, Michelisz háromszor szerzett pontot

    Michelisz Norbert óta első győzelmét szerezte a Zengő Motorsport Spanyolországban! Tassi és a címvédő eközben nehéz hétvégén van túl.

    Michelisz ugyan pole-ból indulhatott az első futamon, de lassan jött el a rajtrácstól. Így az első kanyarban Vernay és Magnus is megelőzte.

    Ezután egyszer még ki is sodródott a pályáról, és nyolcadik helyig esett vissza. A Tarquini-Muller-Engtler trióval bonyolódott csatába, és végül hatodikként zárt, de a technika nem volt az igazi a címvédő autójában.

    Boldizs rajthelyét megőrizve kilencedik lett, de Azcona legjobb Zengősként csak eggyel maradt le a dobogóról. Ez jó jel volt a második futamra, ugyanis a spanyol indulhatott a pole-ból, mellőle Boldizzsal.

    A magyar azonban nem tudott rajthoz állni, és Michelisz is csak a boxutcából rajtolhatott, motorcsere miatt. Azcona hazai pályáján megszerezte a Zengő Motorsport első győzelmét, Michelisz edig a kiesések révén elcsípett egy pontot a 15. helyen.

    A 14. helyen záró Tassi Attilát azonban megbüntették, így Norbi előrejött egy helyet, valamint Kismarty-Lechner Gábor is a pontszerzők közé került.

    Michelisz Norbert, Hyundai, WTCR, racingline.hu
    A csalodottság talán innen is látszik, Fotó: Xavi Bonilla/DPPI/FIA WTCR

    A harmadik futam két magyar számára is nehezen indult. Boldizs a rajtrács felé menet küzdött elektronikai gondokkal, amit végül sikerült megoldani, így elrajtolhatott.

    Michelisz Norbert az első kör végén boxba hajtott egy szelephiba miatt, később pedig Tassi is beállt mellé egy füstölgő Hondával.

    Zengő autói bravúros módon mindannyian pontnak örülhettek. Azcona behozta a Cuprát hatodiknak, Kismarty a hulló autóknak köszönhetően 12. helyen zárt, Boldizs pedig 15. lett (ami egy szabadkártyás versenyző miatt 2 pontot is ér). Furcsa módon egyetlen megtett köre ellenére így Norbi is pontot kapott, mert 16-ik helyen értékelték.