Kategória: WTCR

  • Tarquini: A Hyundai az utolsó gyártóm

    Tarquini: A Hyundai az utolsó gyártóm

    59 évesen először utalt az esetleges visszavonulására a túraautózás élő legendája Gabriele Tarquini. Az olasz klasszis a negyedik évét kezdi a Hyundainál, valamint a 16.-at a túraautózás elit sorozatában, azonban a saját elmondása szerint a jelenlegi szerződése lesz az utolsó.

    Tarquini 2009-ben WTCC, 2018-ban pedig WTCR bajnok volt, a kezdetek kezdete óta részese a Hyundai TCR-programjának. Tevékenyen részt vett az i30 N TCR, valamint a vadiúj Elantra N TCR fejlesztésében is.

    „Szerintem a Hyundai lesz az utolsó gyártóm.” – kezdte az olasz, amikor a jövőjéről kérdezték. „Nagyon jól érzem magam velük, karrierem utolsó periódusát náluk kezdtem el. Az i30 N TCR-rel tiszta lappal folytathattam, majd Norbival együtt zsinórban kétszer is megnyertük a bajnokságot. Büszke vagyok arra, hogy profi versenyzőként a csapat részese lehettem, és ők lesznek az utolsók is.”

    „1983-ban teljesítettem az első versenyemet. Nem vagyok teljesen boldog azzal, hogy nem sikerült mindent elérni, de ez egy szép hosszú karrier. Ha figyelembe vesszük a gokartozást is, akkor már 1974-ben kezdtem, és ha nem tévedek, akkor ez lesz a 48. szezonom az első versenyem óta. 1974-ben kaptam az első versenyzői licenszemet. Profinak lenni közel a hatvanhoz egy hihetetlen eredmény, erre a számra nagyon büszke vagyok.” – fogalmazott.

  • Michelisz Norbert új autóval, de ugyanúgy a Hyundai-jal folytatja

    Michelisz Norbert új autóval, de ugyanúgy a Hyundai-jal folytatja

    Sajtóközlemény: Tavaly lejárt Michelisz Norbert szerződése a Hyundai Motorsporttal, de a túraautó-világkupa 2019-es bajnoka idén is a dél-koreai gyártó versenyzőjeként folytatja a WTCR-ben, méghozzá vadonatúj autóval.

    A negyedik idényére készül Michelisz Norbert a Hyundai Motorsport pilótájaként a világ legrangosabb túraautó-bajnokságában, a WTCR-ben. A 2017-ben elért világbajnoki második helyezés után szerződött a magyar versenyző a dél-koreai gyártóhoz, amelynek színeiben 2019-ben megnyerte a bajnokságot. Tavaly ugyan a márkán belül továbbra is Michelisz volt a legjobb, de az év végi 13. hely tagadhatatlanul csalódást keltett. Mindez azonban csak megerősítette a kapcsolatot.

    „A világjárvány nagyon nehéz helyzetet teremtett a motorsportban is, a legtöbb gyártónak át kellett gondolnia a lehetőségeit és az abból következő céljait. Nekem az volt a fontos, hogy ezek a célok találkoznak-e a sajátjaimmal – fogalmazott Michelisz Norbert. – Versenyzőként soha nem akarnék abba a helyzetbe kerülni, hogy kapom a fizetésemet valamiért, de mindegy hányadik helyen végzem. Én most vagyok a legjobb éveimben, most vagyok motivált, most van lehetőségem bajnokságokat nyerni, és harcolni akarok ezekért. Amint nyilvánvalóvá vált, hogy erre a Hyundai Motorsport kötelékében továbbra is esélyem nyílik középtávon, nem maradt több kérdés. Sok mindenen keresztül mentünk már együtt, voltunk a csúcson és a mélyben is, büszkén folytatom az utat ezzel a csapattal.”

    Hyundai Elantra N TCR
    Fotó: michelisz.hu

    A Hyundai Motorsport két különálló hivatalos csapatot indít a WTCR-ben, Michelisz pedig akárcsak a korábbi években, ezúttal is az olasz BRC Racing Team által üzemeltetett formációnak lesz az egyik versenyzője a 2018-as bajnok Gabriele Tarquini mellett. Van azonban új elem a felállásban, méghozzá az egyik legfontosabb: az autó. A Hyundai Motorsport az elmúlt három évben két bajnoki címet hozó i30 N TCR helyett a vadonatúj fejlesztésű Elantra N TCR-t veti be.

    „Tavaly lényegében az első tesztektől vezettem az Elantrát. Fejlesztőpilótaként vettem részt a projektben, így magamért is dolgozhattam – árulta el Michelisz Norbert. – Az i30 N TCR egy rendkívül kifinomult autó volt, amelynél pilótaként sokkal jobbat nem lehet elképzelni a kanyarodást és a fékezést tekintve, de voltak területek, amelyeket lehetett csiszolni az Elantra fejlesztése során. Összességében tettünk apró előrelépéseket, de nem ugrásszerűeket, hiszen az előző is egy nagyon magas szintű és a mai napig versenyképes konstrukció volt.”

    Michelisz tehát a régi csapattal, de új autóval szeretne ismét bajnoki címekért harcolni középtávon, a következő egy-két idényben. A WTCR nyolc versenyhétvégéből álló 2021-es évadja június 3-5-én a Nürburgringen kezdődik Németországban. Hazánkba augusztus 21-22-én érkezik a mezőny, a Hungaroring lesz az utolsó európai helyszín. November 19-21-én Makaóban rendezik az idényzárót.

  • Új pilótával és új autóval indul idén a WTCR-ben a Hyundai

    Új pilótával és új autóval indul idén a WTCR-ben a Hyundai

    Ahogy az várható volt, a Hyundai hivatalosan is bejelentette, hogy 2021-ben új autóval indul a Túraautó Világkupa (WTCR) küzdelmeiben. Az új Hyundai Elantra modellt két csapat négy pilótája vezetheti majd, ahol egy új név is megjelent.

    Az i30 N TCR-t felváltó modell sorozatbeli bemutatkozása majd a szezonnyitó nürburgringi hétvégén lesz esedékes, június legelején. Az eddigi WTCR-es szezonokhoz hasonlóan idén is két csapatot indít majd a dél-koreai márka. A BRC Hyundai N LUKOIL Squadra Corse csapatnál vezet már a jól megszokott duó, a két korábbi bajnok, Michelisz Norbert és Gabriele Tarquini. A változás a másik csapatnál, vagyis az Engstler Hyundai N Liqui Moly Racing Teamnél történt, ahol Luca Engstler mellé Jean-Karl Vernay érkezett.

    Az új modell egyébként versenykörülmények között már bemutatkozott, méghozzá a tengerentúlon az IMSA Michelin Pilot Challenge sorozatában, januárban.

    Hyundai, racingline
    Fotó: Courtesy of IMSA

    Mindent elkövettünk annak érdekében, hogy lehetővé tegyük az ügyfélcsapatainknak, hogy idén újra a bajnoki címért harcolhassanak a WTCR-ben. Számos különböző ok miatt nem voltunk boldogok a tavalyi eredményekkel, de a múltban ezen csapatok nagyon sikeresek voltak, így arra törekedtünk, hogy erre építünk, nem pedig mindent a nulláról kezdve.” – kezdte Andrea Adamo a Hyundai Motorsport vezetője.

    „Mind a négy versenyzőnket bevontuk a Hyundai Elantra N TCR fejlesztésébe, így mindegyikük már sok tapasztalatot tudott szerezni az autóval, ami nagyon hasznos lesz már a legelső pillanattól kezdve. Viszont még most sem mondhatom azt, hogy leállhatunk, a nürburgringi első verseny előtt még számos tesztünk lesz, annak érdekében, hogy a lehető legjobban kezdjük el a szezont.” – tette hozzá.

    Az egyéves szabadságot kivevő Nicky Catsburg helyére érkező Jean-Karl Vernay nem csak a WTCR-ben érdekelt, hanem a csapat fejlesztőpilótája is lesz az elektromos túraautósorozatban, az ETCR-ben.

    „Amikor jött a lehetőség, hogy vezethetek a Hyundainál a WTCR-ben, akkor elég könnyű volt meghoznom a döntést. Sok évben a Hyundai modelljei voltak a leggyorsabbak a TCR-sorozatokban, ezt bizonyítják is a győzelmi számok. Számomra ez egy új csapat lesz, akikkel dolgoznom kell, illetve az autó is mindenki számára újdonság lesz. Igen, hasznos volt részt venni a fejlesztési folyamatokban, mivel egyrészt jobban kiismerhettem az Elantra N TCR-t még az első verseny előtt, másfelől pedig esélyem nyílt ezáltal hamar elkezdeni a munkát és a felkészülést az Engstler Racing Teammel és a mérnökökkel egyaránt.” – nyilatkozta a francia.

    Ezzel 16 autóra bővült a WTCR mezőnye:

    # Pilóta Csapat Autó
    1 ?? Yann Ehrlacher
    Cyan
    Racing
    ?? Lynk & Co
    03 TCR
    100 ?? Yvan Muller
    11 ?? Thed Björk
    12 ?? Santiago Urrutia
    9 ?? Tassi Attila
    Münnich
    Motorsport
    ?? Honda
    Civic Type R TCR (FK8)
    18 ?? Tiago Monteiro
    29 ?? Néstor Girolami
    86 ?? Esteban Guerrieri
    17 ?? Nathanael Berthon
    Comtoyou
    Racing
    32 ?? Tom Coronel
    22 ?? Frédéric Vervisch
    TBA
    5 ?? Michelisz Norbert
    BRC
    ?? Hyundai
    Elantra N TCR
    30 ?? Gabriele Tarquini
    8 ?? Luca Engstler
    Engstler
    69 ?? Jean-Karl Vernay
  • Visszatér a WTCR-be a Lynk & Co hazai pályája

    Visszatér a WTCR-be a Lynk & Co hazai pályája

    Az előzetes versenynaptárban még csak az országot jelölték meg, mostanra azonban már biztossá vált, Ningbo lesz a WTCR kínai hétvégéjének helyszíne.

    Ennek vélhetően legjobban Yvan Muller örül, aki az eddigi hat WTCR futamból hármat megnyert. Ráadásul csapata pedig mindhárom futamgyőzelmet magáénak tudhatta 2018-ban.

    „A pálya kialakítása nagyszerű versenyeket tesz lehetővé, és a létesítmények is magas színvonalat képviselnek. Bízunk partnereinkben, a MiTime Groupban, hogy első osztályú eseményt szerveznek majd.”

    Az említett cég – amellett, hogy a pálya tulajdonosai – ugyanúgy a Geely Group tulajdonában áll, mint a Lynk & Co. Így a kínai márka tényleg hazai terepen mérettetheti magát össze az ellenfelekkel, immár második alkalommal.

    Az idei WTCR versenynaptár:

    # Dátum Pálya Ország
    1
    06.03-05.
    Nürburgring-
    Nordschleife
    ?? Németország
    2
    3
    06.26-27.
    Vila Real
    ?? Portugália
    4
    5
    07.10-11.
    Motorland Aragón
    ?? Spanyolország
    6
    7
    07.31.-
    08.01.
    Adria Raceway
    ?? Olaszország
    8
    9
    08.21-22.
    Hungaroring
    ?? Magyarország
    10
    11
    10.16-17.
    Inje Speedium
    ?? Dél-Korea
    12
    13
    11.06-07.
    Ningbo
    ?? Kína
    14
    15
    11.19-21.
    Circuito de Guia
    ?? Makaó
    16
  • Coronel is marad a WTCR-ben, az új Audival

    Coronel is marad a WTCR-ben, az új Audival

    Négyből három ülés már elkelt, az Audi két gyári versenyzője mellett a mezőny örökös tagja, Tom Coronel vezetheti majd a németek új gépét 2021-ben.

    Tavaly tizenegyedik lett a pontversenyben, Szlovákiában egy győzelmet is aratott idei csapatával a Comtoyou-val.

    „Néha azt mondom, hogy a WTCR a World of Tom Coronel Racing rövidítése, így ide tartozom.” – kezdi poénnal az örökösen viccelődő holland. – „Örülök, hogy megint sikerült összehozni, és partnereimmel, a DHL-lel együtt itt lehetek.”

    „Kényelmesen érzem magam a csapatban és a sorozatban is. Végtére is, én indultam a legtöbb versenyen, egészen a 2001-es Európa-bajnokság óta, a 2005-ben kezdődő világbajnokságon át, a 2018-as világkupa indulásáig.”

    „Tavaly jól sikerült az év, meg tudtam mutatni, még mindig képes vagyok dobogóért és futamgyőzelemért küzdeni. Féltávnál még második is voltam a bajnokságban. Ez olyan dolog, aire lehet építeni idén.”

    Az új autó Coronel segítségére lehet majd abban, hogy előrébb lépjen.

    „Az Audi az egyik legsikeresebb márka a TCR kategóriában. Majdnem 280 futamgyőzelemmel rendelkeznek 1051 nekifutásból világszerte az elmúlt 4 évben. Az autó sok tekintetben előrébb lépett, mind a kezelhetőséget, mind a beállításokat illetően.”

    „Olyan új lesz a gép, hogy az első két hétvégén egy átmeneti festéssel versenyzünk majd, mivel az autó nem lesz még elérhető a piacon.”

    Az eddig bejelentett versenyzők:

    # Pilóta Csapat Autó
    1 ?? Yann Ehrlacher
    Cyan
    Racing
    ?? Lynk&Co.
    100 ?? Yvan Muller
    11 ?? Thed Björk
    12 ?? Santiago Urrutia
    9 ?? Tassi Attila
    Münnich
    Motorsport
    ?? Honda
    18 ?? Tiago Monteiro
    29 ?? Néstor Girolami
    86 ?? Esteban Guerrieri
    17 ?? Nathanael Berthon
    Comtoyou
    Racing
    ?? Audi
    32 ?? Tom Coronel
    22 ?? Frédéric Vervisch
  • Változatlan pilóta négyessel indul idén a WTCR-ben a Lynk & Co.

    Változatlan pilóta négyessel indul idén a WTCR-ben a Lynk & Co.

    A Lynk & Co. bejelentette, hogy idén is ugyanazzal a négy versenyzővel állna rajthoz a Túraautó Világkupában, mint akikkel tavaly indultak.

    A szabályok adta lehetőséget kihasználva a kínaiak négy versenyzőt indítanak csatában két csapat színeiben, céljuk pedig nem is lehet más, mint a címvédés.

    A felosztás értelmében a címvédő – aki egyben a legfiatalabb bajnoka is a sorozatnak – a Cyan Racing Lynk & Co színeiben fog indulni. Csapattársa pedig a nagybátyja Yvan Müller lesz, aki idén megcélozhatja az ötödik bajnoki címét is a szériában.

    A másik csapatban is egy bajnok lesz található Thed Björk személyében, akinek a társa a tavaly remek újonc évet tudó uruguayi Santiano Urrutia lesz.

    A WTCR 2021-es, hat futamos idénye júniusban a Nürburgringen veszi kezdetét.

  • Négy új Audi indul majd a WTCR-ben, két gyári pilótával

    Négy új Audi indul majd a WTCR-ben, két gyári pilótával

    A német márka autóit a Comtoyou Racing készíti majd fel, és kettő RS 3 LMS-t az Audi gyári versenyzői vezethetik majd, név szerint Frédéric Vervisch és Nathanael Berthon.

    Az Audi Sport nevében két pilóta is érkezik majd a Comtoyou-hoz, míg a csapat másik felét később jelentik majd be. A belga alakulat fejezi majd be az új RS 3 LMS fejlesztését is.

    Vervisch 2019-ben versenyzett legutóbb a világkupában, akkor egy győzelemmel és öt dobogóval 12. lett. Tavaly pedig a GT3-as kategóriában versenyzett, és megnyerte a Nürburgringi 24 órás versenyt.

    Csapattársa a tavalyi időmérők meglepetésembere, Nathanael Berthon lesz, aki 3 pole-ja mellett szintén egy győzelmet könyvelhetett el, ami bajnokság 8. helyére volt jó.

    A WTCR idei mezőnye ezzel nyolc autóra bővült, a Honda kvartettje ugyanis már korábban bejelentésre került.

  • Az Alfa Romeo helyett a Hyundai pilótája lesz a WTCR tavalyi harmadikja

    Az Alfa Romeo helyett a Hyundai pilótája lesz a WTCR tavalyi harmadikja

    A WTCR összetettjében tavaly harmadik helyet szerző Jean-Karl Vernay átszerződött a Hyundai elektromos programjába, fejlesztőpilótának.

    A francia tavaly a Romeo Ferraris színeiben egy Alfa Romeo volánja mögött ült Túraautó Világkupában. Összetettbeli harmadik helye egyben a privát bajnoki címet is jelentette.

    Jean-Karl Vernay, Alfa Romeo, WTCR, racingline.hu
    Vernay a szezonzárón ünnepel, Fotó: Frédéric Le Floc’h/DPPI/FIA WTCR

    Jó formájának köszönhetően az olasz csapat ETCR pilótának is bejelentette, de most Augusto Farfus mellé csatlakozhat a koreai márkánál.

    „Amikor felajánlották a lehetőséget, nem tudtam kihagyni.” – meséli Vernay – „Fantasztikus egy nagy márkánál dolgozni, a Hyundai ráadásul hosszútávú tervekkel rendelkezik. Ennek büszkén vagyok én is része.”

    „Tudom, Farfus és a mérnökök már rengeteg munkát belefektettek az autóba. Szeretném ezt felhasználni, és a saját munkámat is hozzátenni az autó fejlesztéséhez, hogy a Veloster N ETCR olyan sikeres legyen, mint az előző Hyundai modellek.”

    Michelisz Norbert, Hyundai, ETCR, racingline.hu
    A Hyundai Veloster N ETCR az aragóni bemutatón, Fotó: PURE ETCR

    Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport főnöke üdvözölte a franciát a gyári programban:

    „Jean-Karl Vernay tökéletesen illeszkedik a márkához. Sok tapasztalata, és sikereket is szerzett a TCR kategóriában és a motorsport más területein is. Először az lesz a feladata, hogy Augusto Farfus melelt az autó fejlesztésén dolgozzon.”

    „A visszajelzései segítenek majd a mérnökeinknek, és az ETCR-es beszállítóinknak, hogy felkészülhessenek az első versenyre. Bízom benne, bármilyen szerepet is vállal majd a jövőben, tökéletes eredményeket várhatunk tőle.”

  • Bemutatta az új TCR autóját az Audi

    Bemutatta az új TCR autóját az Audi

    Továbbra is elkötelezett marad a túraautózás iránt az Audi, amit a most bemutatott új TCR modellükkel igazoltak is.

    A német gyártó pénteken mutatta be a vadiúj RS 3 LMS TCR modelljét, amivel már idén rajthoz fognak állni a különböző TCR sorozatokban, köztük a világkupában is.

    Az Audi Sport közleménye szerint a második generációs modell minden területen fejlődést ért el, és egy új sebességváltóval szerelték fel.

    „A legújabb modellünk fejlesztésének a középpontjában az ügyfeleink álltak. Egy olyan autót szeretnénk az ügyfeleink számára felajánlani, amely az előzőhöz képest sokkal inkább versenyautó, valamint számos gyakorlati előnnyel rendelkezik a mindennapi használatban, illetve gazdaságosan üzemeltethető.” – kezdte Chris Reinke, az Audi Sport ügyfélprogramjáért felelős vezetője.

    „A pilótafülke is sokkal ergonómikusabb a pilóta számára. Az autó összeségében sokkal robosztusabb, versenyképesebb és biztonságosabb lesz az elődjénél.” – tette hozzá.

  • Fenntartható üzemanyagokkal versenyeznek idén a WTCR-ben

    Fenntartható üzemanyagokkal versenyeznek idén a WTCR-ben

    A Túraautó Világkupa (FIA) szervezői bejelentették, hogy idén már fenntartható bioüzemanyagokkal hajtják meg az autókat a sorozatban.

    A WTCR idei bioüzemanyag partnere a német P1 Racing Fuels, amelyet az FIA Műszaki Osztálya egy szigorú eljárás követően választott ki.

    A sorozat közleménye szerint az új üzemanyag készítmény elég jelentősen csökkenti a szén-dioxid kibocsátást, miközben a motor teljesítményét nem csökkenti és 15%.ban megújuló elemeket tartalmaz.

    A cél pedig ezzel az, hogy egy új költséghatékonyabb és környezetbarátabb alternatív tüzelőanyagot találjanak a hagyományos üzemanyagok helyett.

    Nem titkolta célja a WTCR-nek, hogy hosszabb távon 100%-ban fenntartható üzemanyagokat használjanak majd. A világkupa mellett pedig hasonló üzemanyagokat fognak használni a Rali Európa Bajnokság mezőnyében is.

    A WTCR a módosított naptára szerint a szezon a Nordschleifén indul majd június 3.-án.