Kategória: WTCR

  • Lesz hazai versenyző az első cseh WTCR versenyen!

    Lesz hazai versenyző az első cseh WTCR versenyen!

    Beugróként ugyan már volt a WTCR mezőnyének tagja a Slovakiaringen, most azonban hazai pályáján állhat rajthoz a csehek háromszoros túraautó Európa-bajnoka, Petr Fulín.

    A cseh Mostban egy Cupra León Competiciónnal áll majd rajthoz, saját csapatával.

    Fulín 2014-ben WTCC, ’18-ban és tavaly pedig WTCR hétvégén vett részt a szlovák fordulón, és utóbbi két alkalommal pontszerző helyen is tudott zárni.

    „Az, hogy nélkülem legyen az első hazai WTCR hétvége, elképzelhetetlen volt. Amikor rájöttem, hogy az ázsiai COVID-helyzet miatt változott a naptár, és az egyik hétvége Mostban lesz, azonnal elkezdtem dolgozni azon, hogy megszerezzem a szabadkártyát.”

    „Szinte semmilyen tapasztalatom nincs a Goodyear gumikkal, és a Cupra többletsúlyt is kap maja d Hungaroring után. Emellett a beugróknak járó pluszsúlyt is megkapom.”

    „Szeretném megköszönni a szponzoraimnak és a barátaimnak, hogy elmehetek Mostba. Amikor vasárnap este eljövök onnan, szeretnék biztos lenni abban, hogy mindent megtettünk a sikerért.”

    Idén eddig egy egy szabadkártyás, Nicola Baldan állt rajthoz a Hungaroringen, neki 18. hely volt a legjobbja. Olaszország előzetes tervei szerint visszatér majd a WTCR-be, de csapata, a Target Competition épp most vonul ki a sorozatból.

     

    View this post on Instagram

     

    FIA WTCR (@fia_wtcr) által megosztott bejegyzés

  • Egy fél szezon után távozik a WTCR egyetlen privát csapata

    Egy fél szezon után távozik a WTCR egyetlen privát csapata

    Miután a WTCR privát és női bajnokság kiírásával akart „nem gyári” csapatokat és hölgyeket a bajnokságba vonzani, de most az egyetlen érdemi résztvevő kivonul.

    A világkupán szereplő összes márka négy autóval, és egy csapattal vesz részt a sorozatban. Kivétel a Hyundai, akik a BRC mellett Engstler csapatának „engedtek át” két autót. Ezek közül néhány autót így is privátnak minősítettek – Boldizs Cupráját, valamint Coronel és Magnus Audiját.

    Üdítő kivétel volt az extra két Hyundait terelgető Bäckman testvérpár, akik előtte az Európa-kupán (avagy TCR Europe) szerepeltek. Andreas úgy lett hatodik 2020-ban, hogy kihagyott egy hétvégét, Jessica pedig a WTCR első női szereplője lett.

    „Ez az előrelépés a WTCR-be jó tapasztalat volt, de az eredmények nem olyanok lettek, mint amiket reméltünk.” – mondta az idősebb testvér, Andreas.

    „Sokat dolgoztunk a csapattal azon, hogy jó beállítást találjunk, de nem jöttünk rá a dolog nyitjára. Elértünk arra a helyre, hogy körözünk, mindenféle javulás nélkül.”

    A testvérek idén váltottak az i30-ról az Elantrára, így nem volt sok tapasztalatuk az új autóval, Jessica szerint ezért nem volt haszontalan a jövőjükre nézve.

    „Élveztük a versenyzést a WTCR-ben, és az itt szerzett tudás felbecsülhetetlen értékű lesz a jövőben. Úgy hisszük, többet érhetünk el azzal, ha kihagyjuk az év további részét, és erősebben jövünk vissza.”

  • A Zengő pilótája Európa-bajnoki címmel hangolna a WTCR szezon végére

    A Zengő pilótája Európa-bajnoki címmel hangolna a WTCR szezon végére

    Mikel Azcona – amellett, hogy a WTCR és Pure ETCR mezőnyét erősíti a Zengő színeiben – a TCR Europe bajnokságában is részt vesz, nem kevés sikerrel.

    A spanyol sok programja ellenére nem hajlandó feladni egyiket sem, egy hétvégén a világkupa mellett elektromos autóval is rajthoz állt, például a Hungaroringen.

    Most azonban Azcona eggyel tovább lép, ugyanis a WTCR csehországi fordulója egybeesik az európai sorozat barcelonai szezonzárójával. A spanyol pedig mindkettőn rajthoz fog állni!

    WTCR-es szereplése nem kérdés, de a TCR Europe-ban is indokolt a jelenléte, hiszen könnyen bajnok lehet. Bár kihagyott egy hétvégét (WTCR és ETCR miatt), így is 53 ponttal vezet Franco Girolami – a világkupán induló Néstor testvére – előtt. De még így is 90 szerezhető egy hétvégén.

    „Nagy boldogsággal töltene el, ha újra Európa-bajnok lehetnék.” – jelentette ki Azcona, aki WTCR-es debütálása előtt (2018-ban) már egyszer elnyerte a címet.

    „Ez azt mutatná, a túraautós mezőnyben a legjobbak között vagyunk Európában és világszinten is. Ez motivál engem arra, hogy nyomjam, fejlődjek, edzek és versenyeket nyerjek.”

    „Elfoglalt voltam idén a három bajnoksággal. A TCR Europe segít javulnom, mert így szinte minden hétvégén autóban ülök. Vezetek és állítok az autón, különböző beállításokat próbálhatok ki.”

    „Ez segít a WTCR-hez is, hiszen ott nagyon magas a szint. Nehéz világbajnokok ellen versenyezni, de az extra gyakorlás segít.” – értékelt a Zengő pilótája.

  • Yvan Muller: nem biztos, hogy megint el fogom engedni az unokaöcsémet

    Yvan Muller: nem biztos, hogy megint el fogom engedni az unokaöcsémet

    Yvan Muller tavaly bajnoki címhez segítette Yann Ehrlachert, de a Hungaroringen adott interjújában kijelentette, ez nem biztos, hogy idén is így lesz.

    Az első két hétvége után még Yann előtt jártál az összetettben, idén megváltozott a terv, hogy ő már nyert bajnokságot?

    Yvan Muller: „Jelenleg még nincs erre tervünk, haladjunk előre a szezonban, aztán meglátjuk. Most mindenki magáért vezet – és mindannyian a Cyan Racingnek.”

    Tudsz örülni annak, hogy Santiago Urrutia is magára talált, sőt, eléggé rátok nőtt az összetett állásban is?

    YM: „Anno még én javasoltam őt a csapatnak, és örülök, hogy jól teljesít, mert ez azt jelenti, hogy jó döntést hoztunk.”

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    FIA WTCR (@fia_wtcr) által megosztott bejegyzés

    Eléggé megváltozott a versenynaptár az eredetihez képest. Ha választhattál volna, melyik francia pályára viszed a versenyt?

    YM: „Nehéz lenne a döntés, mert sok jó pálya van Franciaországban. Magny-Cours, Paul Ricard és Le Mans biztos köztük lenne. De nem én hozom meg a döntést, úgyhogy mindegy, most Pau-Arnosra esett a választás, nézzük meg, milyen lesz ott.”

    „Még 25 éve mentem ott, úgyhogy nem tudom, milyen állapotban van most a pálya. Nem néztem még rá nagyon.”

    Befolyásolta a járvány a visszavonulási terveidet vagy minden marad a régiben?

    YM: „Eljön majd a nap, amikor visszavonulok, de nem mondom majd el előre senkinek. Ugye nem ez lenne az első alkalom.”

    „Ugyan már nem a teljes időmet veszi el a versenyzés, mert van egy csapatom Franciaországban, az MRacing. Azonkívül figyelmet fordítok a családomra, a fizikai felkészülésemre, és persze a saját munkám ügyeit is intézem, mint versenyző és tanácsadó a Cyannél.”

    „Ez azért elég sok, be kell osztanom az időmet, hogy mindenkire jusson egy kevés.”

  • Arcok és pillanatok a WTCR hungaroringi hétvégéjéről

    Arcok és pillanatok a WTCR hungaroringi hétvégéjéről

    Nem állunk le, még mindig a legutóbbi hungaroringi hétvége van porondon! 😀

    Kaiser Erika fotói után hoztunk egy újabb adag képet nektek, nézegetni. Ezúttal Magyar Gábor szemén keresztül.

    Fotók: Magyar Gábor

    Figyelem: A képeket szerzői jog védi (mint minden képet)!
    ©️ A fotók felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!

  • Izgalmas fotók a WTCR és PURE ETCR hungaroringi hétvégéjéről!

    Izgalmas fotók a WTCR és PURE ETCR hungaroringi hétvégéjéről!

    Nem volt unalmas az elmúlt hétvége sem, újra benépesült a Hungaroring. Ezúttal túraautók rótták a köröket a magyar pályán, ráadásul a WTCR mezőnye mellett az elektromos PURE ETCR is bemutatkozott.

    Alább Kaiser Erika fotóit nézegethetitek a hétvégéről! 🙂

    Fotók: Kaiser Erika

    Figyelem: A képeket szerzői jog védi (mint minden képet)!
    ©️ A fotók felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!
    ©️ Any kind of use or reproduction of the photos is prohibited without the permission of the photographer!

     

  • Girolami már nem dobogós, időbüntetést kapott!

    Girolami már nem dobogós, időbüntetést kapott!

    A Münnich Motorsport versenyzője, Néstor Girolami (Honda Civic Type R TCR) elvesztette a második helyét a Hungaroringen rendezett második futamon, miután időbüntetést kapott.

    Az argentin pilótát találták vétkesnek azért az incidensért, amely miatt a BRC Motorsport versenyzője, Michelisz Norbert (Hyundai Elantra N TCR) megpördült a verseny elején, Girolami pedig utólag öt másodperces időbüntetést kapott.

    Ezzel Girolami az ötödik helyre esett vissza a versenyben, a Comtoyou Racing versenyzője, Frédéric Vervisch (Audi RS 3 LMS) így a második, a Zengő Motorsport versenyzője, Mikel Azcona (Cupra Leon Competición) pedig a harmadik helyre lépett előre.

    A Cyan Racing versenyzője, Yann Ehrlacher a negyedik helyre lépett ezzel előre, és átvette a vezetést a pilóták bajnokságában a Lynk & Co-s kollégája, Santiago Urrutia előtt.

  • Huff és Michelisz drámája után egy Lync & Co győzött a Hungaroringen

    Huff és Michelisz drámája után egy Lync & Co győzött a Hungaroringen

    A Lync & Co legfiatalabb pilótája, Santiago Urrutia tudta kihasználni Huff és Michelisz baleseteit, ezzel pedig másodmagával vezeti a bajnokságot.

    Huff autóját utolsó pillanatokig szerelték a Zengő szerelő, de nem ért ki időben a boxutcából, már 20 másodperce piros volt a lámpa, amikor elhaladt mellette, emiatt pole helyett csak a boxutcából rajtolhatott, és kapott egy áthajtásos büntetést is.

    Michelisz így előrekerült a második helyre, Urrutia azonban még előtte maradt. A rajtnál azonban pozíciót veszített Girolamival szemben. Már a jól rajtoló Azconával szemben kellett védekeznie, amikor kívülről a korán rajtoló, majd merészet fékező Vervisch is eléjük került. Hármójuk közül a magyarnak nem maradt hely. Michelisz kiforgott, és csak a mezőny végére tudott visszatérni.

    Urrutia vezette a mezőny Girolami és az előző versenyen dobogótól eleső Vervisch előtt. Mögötte pont az akkori vétkes Azcona volt. Utánuk jött a Lynk&Co vonat, Ehrlacher-Muller-Björk sorrendben.

    Tassi a kieséseknek köszönhetően feljött a 10. helyre, és a friss győztes Magnust támadta.

    Az első tízben ezt követően beálltak a különbségek, egyedül Björk nézett ki Muller mögül. Hátrébb Michelisz sorban vadászta le az autókat, és hamar fölért márkaitársai, Engstler és Vernay mögé a 15. helyre.

    Urrutia tavaly év végi győzelme után tudott újra diadalmaskodni, és ezzel utolérte a bajnokság élén Lync & Co-s márkatársát, Ehrlachert.

    Mögötte az időmérő után még meglepődő Girolami zárt, az első verseny után visszavágó Vervisch és a legjobb Cupra, Azcona előtt.

    Tassi 10., Michelisz végül 14. lett, pontokat mentve balesete után.

  • Új győztest avattak a WTCR-ben, Azcona újabb Zengő dobogót ért el

    Új győztest avattak a WTCR-ben, Azcona újabb Zengő dobogót ért el

    Gilles Magnus lett a WTCR legújabb győztese, mögötte azonban a káosz volt a mérvadó. Azcona és Tassi is több balesetbe keveredett bele

    Michelisz nyolcadik helyről indult a fordított rajtrácsnak köszönhetően, és lerajtolta a rosszul induló Girolamit, valamint elment a kipördülő Muller mellett. Mögé az időmérő nyertese, Huff jött fel.

    Elöl az Audik tartották a formációt, Ehrlacher pedig a legjobb Zengőst, Azconát. Tassi eközben merész manőverrel verekedte magát Berthon elé a 13. helyre.

    Hamar védekezésre kényszerült, mert kakaskodás következtében megkapta a nyakába Tarquinit, akinek nem kellett sok, ahhoz, hogy megelőzze a fiatal magyar pilótát. A pálya határai miatt ráadásul figyelmeztetést is kapott.

    Azcona elment Ehrlacher mellett, ezzel pedig Zengősként feljött a dobogóra. Bethont közben Vernay is megtalálta, így már másodjára tessékelték ki a versenyen.

    Huffnak a sikánt követően eltört a felfüggesztése, és nem tudott megállni jó helyen, így kijött a safety car. Ekkor Michelisz a 6., Tassi a 13., Boldizs pedig a 17. helyen állt.

    Az utolsó három körre engedték el a mezőnyt, Azcona rögtön támadni is kezdte Vervisch-t a második helyért. Az utolsó kör középső szektorában össze is ért a két autó, a belga pedig visszacsúszott a negyedik helyre, Ehrlacher mögé.

    Yvan Muller első körös megforgása után így is pontszerző helyre tudott feljönni, a 15. pozícióba.

    Magnus közben fölényesen megszerezte első győzelmét a WTCR-ben, Azcona pedig pályán első dobogóját szerezte hazáján kívül, de vizsgálni kezdték az ütközését. Ehrlacher pedig harmadik helyével átvette a vezetést a bajnokságban Jean-Karl Vernaytől.

  • Zengő pole Huff révén, Michelisz harmadik a WTCR magyar időmérőjén

    Zengő pole Huff révén, Michelisz harmadik a WTCR magyar időmérőjén

    Izgalmas időmérőt követően Michelisz dobogós, a Zengő Motorsport pedig győzelmi esélyekkel rendelkezik a vasárnapi versenyeken.

    A Q1-ben kiesett két magyar, Tassi és Boldizs valamint az összes Hyundai is. Michelisz volt az egyetlen kivétel, aki éppen a 12. helyen csúszott át.

    A szakaszt Azcona nyerte Magnus és Urrutia előtt. Robert Huff is elcsípett még két pontot a Zengő Motorsportnak, ő Girolamit előzte meg.

    Michelisz aztán tudott javítani a második részben. Első körével a 6. helyen állt, és sokan javítottak második nekifutásra, amivel ő visszacsúszott a 11. helyre.

    Főleg a két állva maradt Cupra, Azcona és Huff jött előre sokat, de Michelisz is a második időt autózva jutott a Q3-ba.

    Ott 3 tizeddel maradt el előző körétől, így Huffot nem tudta utolérni, helyette viszont Urrutia 5 századdal bejött elé, így harmadik lett végül.

    Mögöttük is szoros csata volt, mindössze 6 ezred volt Girolami és Björk között – az előbbi javára.

    A WTCR fordított rajtrácsán az első sort két belga Audi pilóta, Magnus és Vervisch szerezte meg.

    Michelisz Norbert, Robert Huff, Zengő Zoltán, WTCR, racingline.hu
    Huff, Norbi és Zengő Zoltán öröme, Fotó: Kaiser Erika