Kategória: WTCR

  • Ki állhat Ehrlacher második címének útjába a szezonzárón?

    Ki állhat Ehrlacher második címének útjába a szezonzárón?

    Bár matematikailag hatan esélyesek a Túraautó Világkupa megnyerésére, a legnagyobb eséllyel – több, mint 30 pontos előnye miatt – Ehrlacher rendelkezik.

    Ráadásul 10 ponttal több az előnye, mint tavaly, az akkori 26 után most 36 ponttal vezet Vervisch előtt. Guerrieri szinte ugyanúgy áll, csak egy egységnyire van lemaradva a belgától.

    „Most kevesebb rajtam a nyomás, mint tavaly, mert már 2020-ben megszereztem az első címemet. De ugyanannyira motivált vagyok a 2021-as győzelem iránt.” – jelentette ki az éllovas.

    „Vervisch és Guerrieri a legközelebbi riválisaim, mindketten nagyon erősek. Keményen kell majd küzdenünk azért, hogy előttük maradjunk.”

    Az Audi pilótája ráadásul a legkönnyebb autóval rendelkezik majd Szocsiban, 60 kilóval lesz kevesebb a súlya, mint Ehrlacher Lynk & Co-jának, illetve további tízzel lesz könnyebb, mint Guerrieri Hondája.

    Vervisch ennek megfelelően lehetségesnek, de nehéznek tartja az előtte álló kihívást.

    „36 pont a különbség Yann-nal szemben, ami sok. De ha azt vesszük, hogy mindig van valami dráma a WTCR-ben, akkor nem annyira.”

    „Remélem, jó tempónk lesz, és nyomást tudunk helyezni rájuk. Ha ez sikerül, akkor történhet valami. Ugyanakkor arra számítok, hogy Esteban is résen lesz, és nagy szerephez jut majd.”

    „Egy kis szerencsével kerülhetünk mi is helyzetbe, és gyorsan lecsökkenthetjük a hátrányt, ami lehetséges, de nehéz is. Az eddigi legjobb hétvégénket kell hoznunk.”

    Egy eddig ismeretlen terepen, Szocsiban dől majd el a világkupa sorsa. Hazai pályán ráadásul a Lada is csatlakozik a mezőnyhöz, igaz, ők kapják majd a legtöbb súlyt.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    FIA WTCR (@fia_wtcr) által megosztott bejegyzés

  • A statiszika, mely szerint Michelisz ott van a WTCR élmenői között

    A statiszika, mely szerint Michelisz ott van a WTCR élmenői között

    Bár a Michelisz már kiesett a bajnokság megnyeréséért folytatott csatából az utolsó forduló előtt, egy-két tekintetben ugyanolyan jó teljesítményt nyújtott, mint a listavezető Yann Ehrlacher.

    Az egyik túraautós oldal, a touringcartimes.com összesítést tett közzé a WTCR szezonjának eddigi számairól, ebből szemezgettünk.

    Idén az első tíz versenyen tíz különböző győztes született, ami nem kis teljesítmény. Az azóta elindított négy futamon ugyan négyen ismételtek, de így sem rossz.

    Örömünkre két magyar is szerepel a listán, Tassi Attila nyitotta a sort Portugáliában, Michelisz Norbert pedig szintén egy új helyszínen, Mostban tudott nyerni. Azonkívül az egész magyar kontingensnek viszont csak egy dobogó jutott.

    Pole-t viszont senkinek sem sikerült dupláznia, de a legjobb átlaggal (4,71) Michelisz Norbert rendelkezik a mezőnyben. Annak ellenére, hogy idén egyszer sem volt a leggyorsabb a Q3-ban. A második kereken 6-os átlaggal Ehrlacher.

    A fordított rajtrácsos rajthelyeken fordított közöttük a sorrend, de a statisztika így is sokat árul el.

    Jelenleg hatan vannak még versenyben a bajnoki címért, de Ehrlacher 36 pontos előnye – és a 60 megszerezhető pont nem igazán nyújt bárki másnak esélyt.

    A második Frédéric Vervisch, mögötte egy ponttal Guerrieri már viszont szinte feladta az üldözést. Utánuk még két márkatárs, Urrutia (44), Muller (50) és Vernay (55 pont hátránnyal) rendelkezik kis eséllyel a végső győzelemre.

  • Guerrieri: a Lynk & Co ügyesen játszott a súlyokkal

    Guerrieri: a Lynk & Co ügyesen játszott a súlyokkal

    Már csak egy forduló van hátra az idei WTCR szezonból, Yann Ehrlacher pedig meggyőző előnnyel vezet. Egyik riválisa, Guerrieri úgy véli, mitől volt jobb eddig.

    Vervisch 36, Guerrieri 37, Vernay pedig 56 ponttal van a francia mögött, már ami a többi márkák képviselőit jelenti. 60 pontot lehet még szerezni, így egyiküknek sem lesz egyszerű dolga, ha el akarják csípni a bajnokságot Ehrlacher orra elől.

    Guerrieri 2019 és 2020 után is versenyben lesz az utolsó hátvégén, de keserűen már most leírta esélyeit.

    „Jól játszottak a kompenzációs súlyokkal. Volt egy hosszútávú tervük, nekünk legutóbb jobban kellett támadnunk, mint év elején.”

    Muller, Björk, Ehrlacher, PriaulxLynk & Co, FIA WTCR, racingline.hu
    Fotó: Florent Gooden/FIA WTCR

    Az argentin pilóta nehezen kezdte az évet, és annak ellenére javított az eredményein, hogy a Honda nehezebb lett.

    „Az első versenyen harmadik rajthelyről nem indult az autóm, és szintén a startnál voltak gonjaim egy másik esetben.”

    „Szeretnék pozitív maradni, de túl sok pontot veszítettem el ahhoz, hogy egy az egyben küzhessek meg a bajnoki címért. Látom, hogy az erős időmérő több súly ad nekünk, de pontokat nem.”

    „Yann Ehrlacher nem állt meg, minden fordulóban pontot szerzett. Én is, de nekem voltak gondjaim. Amíg a matematika életben tartja az esélyeinket, addig reménykedünk.”

    „Nekem az első versenyen voltak gondjaim, ki tudja, neki talán az utolsón lesznek.”

    Ismeretlen terepre érkezik majd a mezőny, most először Szocsiban rendeznek majd WTCR hétvégét, november 27-én és 28-án.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Esteban Guerrieri (@eguerrieriok) által megosztott bejegyzés

    Guerrieri bajnoki esélyei ellenére nem tudta elhódítani eddig a címet, frusztrálsága miatt pedig más sorozatokban is nézelődik. Nemrég DTM autót tesztelt Le Castellet-ben, és egy Hypercar projekttel is összekötötték már a nevét.

  • Tarquini ellopta a show-t a Lynk & Co-tól utolsó hazai versenyén

    Tarquini ellopta a show-t a Lynk & Co-tól utolsó hazai versenyén

    Olaszországban is folytatódott a tendencia, miszerint a Pau után ismét dupla győzeteseket avatott a világkupa mezőnye, ezúttal a Lynk & Co pilótákon volt a sor.

    A Cupra pilóták az első, a Hyundaiosok a második részben hullottak ki az időmérőn. A hazai hős, Tarquini technikai problémák miatt nem is tudott részt venni a Q2-ben, így csak Audi és Lynk & Co pilóták jutottak a szétlövésbe.

    Bajnoki éllovasként Ehrlacher futotta a leggyorsabb időt, a magyarok közül, Boldizs a 18., Tassi a 11., Michelisz pedig a 7. helyen zárt.

    Az első versenyen a hungaroringi győztes, Santiago Urrutia diadalmaskodott, miután az első körben elvesztette, majd visszavette Guerrieritől a vezetést. Az argentin a végén a veterán Coronel ellen is veszített egy pozíciót, így csak a harmadik lett.

    Micheliszre Muller jött fel, mögöttük azonban Girolami lemaradt, így csak egy autóval szemben kellett védekeznie. A második helyért folytatott csata miatt a verseny végén fel tudott zárkózni Guerrierire is. Muller támadása miatt előzni nem tudott, így maradt negyedik.

    Hátrébb Vernay elment Ehrlacher mellett, és már Tarquini próbálkozott, de végül Huff használta ki a helyzetet, és ment el a hazai versenyző mellett. Az olasz végül mindkettejükön áthámozta magát. Utóbbival szemben ráadásul az utolsó körben volt sikeres a támadása.

    A második futamban végül javított az éllovas francia, gyakorlatilag rajt-cél győzelemmel válaszol a riválisok jó eredményére.

    A harmadik helyről induló Thed Björk Magnusszal ütközött, és emiatt visszaesett a rajtnál. A második ütközést Girolami és Vernay produkálta, ami gyakorlatilag mindkettejük versenyének véget vetett.

    Magnus és Vervisch egymással összedolgozva védekeztek Muller ellen a dobogó fennmaradó helyein.

    A verseny legnagyobb felzárkózását Tarquini produkálta, a legjobb tízen kívülről, Michelisz mellett is elment, és lett ötödik a futam végén.

    Michelisz hetedik helye mellett, egy másik magyar, Tassi is szerzett pontot a 12. helyen. Miután az első versenyen visszaesett, Huff másodjára a legjobb 10-ben zárt, Zengő legjobbb hétvégi eredményét produkálva.

    Továbbra is Ehrlacher vezet az összetettben, a Lynk & Co pilótája 35 ponttal van a második Vervisch előtt. Az utolsó hétvégén, Szocsiban 60 pontot lehet majd szerezni.

  • Gabriele Tarquini is visszavonul

    Gabriele Tarquini is visszavonul

    Tarquini 59 évesen döntött a befejezés mellett, pontosan a futamgyőzelme után. Az olasz túraautó-legendának tehát kétszer két verseny maradt hátra teljes szezonos karrierjéből.

    A Forma-3-as és Forma-3000-es karrierkezdet után Gabriele Tarquini 1987-ben az F1-ben is bemutatkozhatott. Itt mindössze egy pontot szerzett, és övé a legtöbb sikertelen kvalifikáció nem túl megtisztelő rekordja. Később azonban ettől függetlenül az autósport megkerülhetetlen nevévé vált.

    Az F1-ben 1992-ig folyamatosan próbálkozott, illetve 1995-ben is beugrott még egy futam erejéig, figyelme ekkor viszont már a túraautózás felé irányult. 1993-ban Roberto Ravaglia és Fabrizio Giovanardi mögött harmadik lett az olasz Superturismo bajnokságban, 1994-ben pedig megnyerte az óriási presztízsű brit túraautó-bajnokságot.

    Az Alfa Romeóval Tarquini folyamatosan szoros munkakapcsolatot ápolt, majd versenyzett Hondával is a BTCC-ben, az STC-ben és az ETCC-ben. 2002-ben már ismét Alfával versenyzett. 2003-ban megszerezte az ETCC bajnoki címét, rá egy évre pedig egy újabb erős szezonnal harmadikként zárt. 2005-ben tagja lett az ebből a sorozatból kinövő WTCC-nek is.

    Itt Tarquini már a Seattal ért fel a csúcsra 2009-ben, miután az azt megelőző szezonban második lett. 2010-ben ismét másodikként zárt az év végén, legközelebb pedig 2013-ban járt közel a bajnoki címhez. Ekkor már ismét Hondával versenyzett, és megint második lett. 2017-ben ő lett a Hyundai i30 fejlesztő versenyzője, egy évre rá hosszú idő után ismét bajnoki címet ünnepelhetett. A 2018-as szezon az ő és Yvan Muller nagy csatájáról szólt. A két veterán között végül mindösszesen három pont döntött az olasz javára.

    Még 2021-ben is futamot tudott nyerni, spanyolországi sikerével a legidősebb FIA-futamgyőztes lett a maga 59 évével.

    „Az ember erre a pillanatra soha nem gondol, amikor belekezd a versenyzésbe, most viszont itt az ideje a befejezésnek” – idézi Tarquinit a touringcartimes.com. „Szép hosszú sztori volt ez, hihetetlen élményekkel, és sok-sok szerzett baráttal a különböző gyártóknál. Ki sem tudok emelni egy embert, mert tudom, rengetegen segítettek nekem a karrierem során. Szomorú nap ez. Érdekes módon pont akkor döntöttem a befejezés mellett, amikor nyerni tudtam Aragóniában. Furcsa lesz most, hiszen állandóan a következő szezonon jár az agyam, viszont most itt az ideje a pihenésnek. Ez a legjobb döntés nekem, a családomnak és a Hyundainak is.”

    Teljes leállást azért ez a monológ nem jelent. „Nem fogom teljesen abbahagyni, mert olyan ez nekem, mint egy drog. Nem lehet csak úgy a 100-ról nullára váltani. Talán tesztelni fogok, esetleg be is ugrok egy-két versenyre. Teljes szezonként viszont biztosan ez az utolsó. Még versenyképes vagyok, és mosolyogni tudok a sisak alatt. Éppen ezért tudom, hogy hiányozni fog ez az egész. De minden sztorinak van egy vége. Az enyém egy hihetetlen sztori volt. Úgy éreztem, az olasz hétvége a legjobb alkalom ennek a döntésnek a bejelentésére.”

     

  • A LADA hazai pályán tér vissza a túraautózás csúcsára!

    A LADA hazai pályán tér vissza a túraautózás csúcsára!

    A LADA márka először jelenik meg az FIA Túraautó Világkupában, miután a Lada Sport Rosneft csapat bejelentette, hogy a 2021-es szezonzárón Szocsi Autodromban kívánnak indulni. A csapat egyébként a második egymást követő szezonban is a TCR Russia bajnoki címére hajt, most egy Vesta Sport TCR-párost indít az oroszországi versenyen az állandó pilótáik, Kirill Ladygin és Mikhail Mityaev részvételével, akik eddig négy győzelmet szereztek együtt 2021-ben. Míg Mityaev először szerepel majd egy világszintű nemzetközi sorozatban, addig Ladygin két évet töltött a túraautó-világbajnokságban az orosz Bears Motorsporttal, majd 2008-ban és 2009-ben a LADA-val. Ladygin így nyilatkozott:

    „Tizenkét évvel ezelőtt vettem részt utoljára túraautó-világbajnokságon, így természetesen izgatottan várom azt, hogy visszatérhetek. Sok ismeretlen vár ránk, mint például a Goodyear gumik, amelyekkel még sosem dolgoztunk. Az autónk is sokkal nehezebb lesz, mint a riválisainké, és ez hatással lesz a sebességünkre a Szocsi Autodromon. Másrészt mi azonban ismerjük a pályát, míg a sorozat állandó versenyzői nem, hiszen a TCR Russia miatt versenyzünk Szocsiban, így igyekszünk majd a legjobbat kihozni magunkból, és a rajongók kedvében járni.”

    Vladislav Nezvankin csapatfőnök is örömmel erősítette meg a hírt:

    „Örülünk a lehetőségnek, hogy részt vehetünk a WTCR oroszországi állomásán. Nyilvánvalóan ez remek hír mind számunkra, mind a szurkolóinknak, hiszen lehetőségük lesz orosz versenyzőknek szurkolni orosz autókban, akik a világ legjobb pilótái ellen küzdenek majd.”

  • Egy Audi és egy Hyundai siker született a WTCR franciaországi állomásán

    Egy Audi és egy Hyundai siker született a WTCR franciaországi állomásán

    Frederic Vervisch és a hazai pályán versenyző Jean Karl Vernay nyerte a pau-arnos-i pálya bemutatkozó két versenyét a Túraautó Világkupában.

    A belga Vervisch lett az első kétszeres futamgyőztes a 2021-es WTCR idányben, miután megnyerte az első franciaországi futamot.

    A Comtoyou csapat belga versenyzője kezdhette az élről a Pau-Arnos pálya első világkupa versenyét, ami egyben a fordított rajtrácsos verseny is volt.

    A rajtot azonban Thed Björk kapta el jobban, ám az első két kanyarban Vervisch visszatudta verni 2017 világbajnokának támadását.  A mezőny közepében pedig egy komolyabb baleset történt, miután Tiago Monteiro ütközött a bajnoki éllovas és címvédő Ehrlacher autójával majd a korlátnak csapódva fejezte be a versenyét a portugál.

    A baleset miatt a biztonsági autó a pályára hajtott, míg a második futam pole-pozíciósa Yvan Müller sérülések miatt a bokszba hajtott, a franciának azonban szerencséje volt, ugyanis a csapata még a futam leintése előtt be tudta fejezni az autó javítását, így pár körre visszatudott térni a versenybe, hogy felmérje az autója állapotát.

    Hét kör után hagyta el a pályát a safety car, Vervisch pedig rögtön növelte is az előnyét, és végül magabiztos, fölényes győzelmet aratott. Az Audis ezzel idei második futamgyőzelmét arathatta, elsőként jutott el egynél több sikerig 2021-ben.

    Gabriele Tarquini állhatott fel a dobogó harmadik fokűra, őt a bajnoki címre törő Guerriei és csapattársa Girolami követte. Most vált igazán egyértelművé, hogy ki a Hyundai kiemelt embere, ugyanis Michelisz Norbert a hatodik helyét feladta az összetettben jól álló Vernay javára, a francia így hatodik, a magyar pedig hetedik lett.

    A magyarok közül Tassi Attila tudott még pontot szerezni, a 12.hellyel.

    Pontversenyben Guerrieri öt ponttal csökkentette hátrányát Ehlracher mögött, míg Vernay harmincra zárkózott fel.

    A második verseny pedig hazai viadalt tartogatott. Ugyanis Jean-Karl Vernay és Yvan Müller harca határozta meg a versenyt. A Lynk & Co. pilótája indult az élről, akit azonban az első kanyarban megelőzött a Hyundaios. Vernay hasonlóan Vervisches végig vezetve, magabiztos előny birtokában szelte át elsőként a kockás zászlót.

    Mögöttük a harmadik helyért folyó küzdelem tartogatott még izgalmakat, amelyet sokáig Michelisz Norbert birtokolt, ám a futam második felében elkezdett szenvedni, a rádión erős vibrációra panaszkodott. Ezt felismerve az uruguayi Urrutia nyomás alá helyezte a magyar bajnokot, próbálokozásai a szabályosság határait súrolták, amit végül egy figyelmeztetéssel honoráltak.

    Az első futamot nyerő Vervisch egy, a bajnoki cím szempontjából fontos előzésre szánta el magát Guerrierivel szemben, az argentin végül a koccanás következtében több helyet is vesztett, és pont a rivális Ehrlacher mögé esett vissza.

    Az ezt követő körben már Michelisznek nem volt több ütőkártyája Urrutia ellen, aki végül megelőzte a Hyundait, akit Vervisch is követett. A Norbi mögé beszoruló Ehrlachert próbálta Guerrieri visszaelőzni, kettejük párviadala a hátsó sikánban csúcsosodott ki, amikor is a két autó összeért, a Hondás kidöntött egy gumibálát, a francia meg levágta a sikán második felét, a sorrend végül nem változott.

    A kidöntött gumibála miatt a biztonsági autó a pályára hajtott a futam véghajrájában, végül a mezőnyt a 22., egyben utolsó körre engedte el. Érdemi változás az élen már nem történt az utolsó körben, így Vernay-Müller-Urrutia dobogó lett a második paui versenyen.

    Ehrlacher az utolsó körben megtudta előzni Micheliszt, így a címvédő fontos plusz pontokat volt képes szerezni a hetedik helyen befutó Guerrierivel szemben. Tarquini, Björk és Berthon zárták a legjobb tíz mezőnyét.

    E futamnak köszönhetően már nem Guerrieri, hanem Vernay lépett elő Ehrlacher legfőbb kihívójának, aki 16 pontos hátrányban követi honfitársát.

  • Michelisz büntetést kapott, de megtarthatta a győzelmét

    Michelisz büntetést kapott, de megtarthatta a győzelmét

    Két versenyzőt büntettek Mostban, Michelisz húzta a rövidebbet kettejük közül.

    Az első futamon okozott ütközésért utólag megbüntették a Hyundai versenyzőjét a WTCR Mostban rendezett fordulóját követően. Ugyan pontokat vesztett, de nem a jobbik eredményét vették el.

    Az első körben a magyar versenyző indította el a láncreakciót, ami Fulín és Berthon kieséséhez vezetett.

    Michelisz 30 másodpercet kapott, így visszacsúszott a hetedikről a 16. helyre. Ezzel kilenc ponttal és három pozícióval került hátrébb a bajnokságban.

    Nem ő volt az egyetlen, akit megbüntettek, Thed Björk a második futam újraindításánál ment bele Girolamiba. Ő megúszta 5 másodperccel, így maradt a 15.

  • Michelisz elégtételt szerzett a hungaroringi történésekért Csehországban!

    Michelisz elégtételt szerzett a hungaroringi történésekért Csehországban!

    Miután itthon egy baleset miatt nem sikerült jó időmérős helyét dobogóra váltania, Michelisz Norbert két év óta első győzelemével vigasztalódhatott a WTCR Autodrom Moston rendezett fordulójában.

    Időmérő

    Az időmérőn a bajnokság második helyezettje, Santiago Urrutia már az első részben kiesett, ezért nem nyílt lehetősége az erős pontszerzésre.

    Ezzel szemben a Hondák remekeltek két argentin pilótájukkal. Guerrieri révén be is jutottak a top 5-be, Azcona, Michelisz, Vernay és az éllovas Ehrlacher mellett.

    A tizedik helyet a szabadkártyás Petr Fulín csípte el hazai pályán, így ő is nagy reményekkel várhatta a vasárnapi versenyeket.

    Azconát nem tudták elcsípni a többiek, de mögötte szinte azonos idővel végzett Michelisz, Ehrlacher és Guerrieri.

    Első verseny

    Petr Fulínnak nem hozott szerencsét a pole, kuplung problémák miatt már az elején visszacsúszott, ezzel kavarodást okozva a mezőnyben.

    Michelisz meglökte Mullert, aki ezzel nekicsúszott a cseh versenyzőnek. Berthon nem tudta kikerülni Fulínt, ezzel mind a ketten kiestek a versenyből.

    Így a két argentin hondás, Girolami és Guerrieri találták magukat a mezőny élén, mögöttünk pedig felállt a Lync & Co-vonat. Ehrlacher, Muller és Björk egymást követték, utánuk következett a legjobb Hyundai, Vernay.

    Michelisz a hetedik lett, a Zengősök pedig mindhárom autójukkal pontot szereztek a friss Európa-kupa győztes Azcona (8.), Huff (9.) és Boldizs (15.) teljesítményének köszönhetően.

    Girolami ezzel az idei kilencedik győztes lett kilenc verseny alatt.

    Második verseny

    Santiago Urrutia egy merész első féktávot követően beleakadt a mezőnybe, így egy újabb rajtbalesettel indul a futam. Huff és Tarquini kiesett, miközben Michelisz megelőzte Azconát, ezzel az élre állt.

    A versenyt piros zászlóval megszakították a takarítás erejéig, innen safety caros start következett. Azt követően nem változott az élen a sorrend. Michelisz és Azcona elszakadtak a többiektől, és folyamatosan váltották a leggyorsabb köröket.

    Az előző verseny győztese, Girolami defekt miatt visszaesett, amiből többek között Boldizs is profitált belőle, idei legjobb eredményét beállítva 13. lett.

    Michelisz győzelmének köszönhetően feljött a bajnokság 8. helyére, lemaradása 42 pont Ehrlacher mögött, előtte 9 ponttal van egy márkatársa, Vernay, az 5. helyen.

     

    View this post on Instagram

     

    FIA WTCR (@fia_wtcr) által megosztott bejegyzés

  • Eggyel kevesebb Cupra lesz ott a cseh WTCR hétvégén

    Eggyel kevesebb Cupra lesz ott a cseh WTCR hétvégén

    A spanyol gyár egyik gyári pilótája hagyja majd ki a fordulót, így csak a három Zengő-féle Cupra lesz ott a WTCR rajtrácsán.

    Míg Mikel Azcona egyszerre két sorozatban is indul majd, addig a másik spanyol, Jordi Gené el sem utazik Csehországba.

    A másik „kettős ügynök” az örökbuzgó Tom Coronel lesz, aki szintén ott lesz a barcelonai TCR Europe hétvégén is.

    Bár a Cupra – és a Zengő – ETCR pilótája, Nagy Dani kézenfekvő választás lenne a helyettesítésre. Viszont már bejelentették, senki sem ugrik be a veterán pilóta helyére.

    Azonban így is négy Cupra lesz majd ott az Autodrom Most aszfaltján, hiszen Azcona, Huff és Boldizs mellett egy beugró is ezzel a márkával áll majd rajthoz.

    A hétvégének ráadásul rendhagyó menetrendje is lesz, hiszen az időmérőre pénteken kerül majd sor.

     

    View this post on Instagram

     

    FIA WTCR (@fia_wtcr) által megosztott bejegyzés