Kategória: WTCR

  • Jövőre megváltoznak a WTCR szabályai: nem lesz taktikázás

    Jövőre megváltoznak a WTCR szabályai: nem lesz taktikázás

    A Motorsport Világtanács (WMSC) döntései a WTCR-t sem kerülték el, a pontrendszer és az időmérő mellett a súlyok is megváltoznak a 2022-es szezonra.

    Az FIA úgy hivatkozott a módosításokra, hogy azok „csiszolnak az eddigi formátumon, javítják a versenyzést, és csökkentik a stratégia szerepét az időmérőn.

    Először is, a kompenzációs súlyok maximuma 60-ról 40 kilóra csökken. Ráadásul ezentúl az legutóbbi három helyett csak két hétvége leggyorsabb időmérős köre számít majd bele ennek a kiosztásába.

    Guerrieri a WTCR szezonzárója előtt nyíltan kritizálta a Lynk & Co stratégiáját. Szerinte a kínai márka lassabb időmérős körökkel könnyebb súlyokat szerzett egy-egy hétvégére.

    Az időmérőn ezentúl a Q2-ért is pont jár, mindhárom etapban 10-8-6-4-2 pontot kap majd a leggyorsabb öt versenyző.

    A versenyeken kapott pontokon is változtattak: a főversenyen ezentúl 30 pont jár majd a győzelemért a fordított rajtrácsos 25 helyett. A fogalmazás a többi pontszerző helyet is említi, de az összes pontnövekedést nem.

  • A Lada még nem döntött a jövő évi WTCR-es visszatérésről

    A Lada még nem döntött a jövő évi WTCR-es visszatérésről

    Először vett részt egy WTCR-hétvégén a Lada. Az orosz gyártó szocsi-i szezonzárón állt rajthoz a Világkupában.

    A Lada még a WTCC-s érában gyári csapatként állandó tagja volt a szériának, ám a 2018-as újjáalakulás óta távolt maradtak.

    A szezonzárón szabadkártyásként vehettek részt két autóval, melyeket Kirill Ladyigin és Mikhail Mityaev vezettek. A csapat, a Lada Sport Rosneft azonban még nem döntötte el, hogy 2022-ben teljes szezonban rajthoz állnak-e.

    „Ez idáig még nem döntöttünk ezzel kapcsolatban. Tavasszal fogjuk bejelenteni a 2022-es programunkat, ha rajthoz állunk, akkor fogunk mindenkit informálni.” – jelentette ki Artem Tolokonnikov a csapat részéről.

    A márka bemutatkozó hétvégéje nem sikerült túl jóra, igaz a szabadkártyás versenyzőknek járó plusz súlyok is megnehezítették a dolgukat, végül egy 13. és egy 14.helyet tudott felmutatni a két versenyző legjobb eredmény gyanánt.

    „A plusz súly nagyon rányomta a bélyegét az autónk sebességére. Ezen kívül pedig egy olyan pályán voltunk, ahol hosszú egyenesek vannak, amely hatványozza a plusz súly negatív hatását. A pilótáink szerint a ballaszt miatt körönként 1,5 másodperccel voltunk lassabbak.”

    Mindezek mellett a csapatnak még a számukra eddig ismeretlen gumigyártóval is meg kellett birkóznia.

    „A legnagyobb kihívás mégis a csapat számára az új Goodyear gumik voltak. Az orosz TCR bajnokságban Yokohama abroncsokat használunk, amelynek teljesen eltérő tulajdonságai van. rövid távon képesek voltunk az új gumik működését megérteni, de arra nem volt időnk, hogy az autót is hozzá igazítsuk.” – fogalmazott.

    Ami viszont biztos, hogy teljes szezont jövőre sem fognak teljesíteni a túraautózás elitjében.

    „A közeljövőben nem tervezünk teljes idénnyel. Mind a Lada és a Rosnaft orosz márkák, akik a hazai motorsport fejlesztésére fókuszálnak.”  

  • Jó hírek érkeztek Tiago Monteiro állapotáról

    Jó hírek érkeztek Tiago Monteiro állapotáról

    Nehéz heteken van túl a WTCR portugál ásza, Tiago Monteiro. A portugál most hazamehetett a kórházból, de még vár rá némi pihenés.

    Miután kiderült, hogy valami nincs rendben Tiago Monteiro egészségével, előbb a WTCR szezonzárójának helyszínén, Szocsiban ápolták. Később kiderült, hogy Monteiro egy bakteriális mellkasi fertőzést szedett össze, emiatt pedig néhány nap orosz kórházi ellátás után haza is utazott további kezelésre.

    Az aggasztó hírek után szerencsére most már jóval pozitívabb a 45 éves versenyző helyzete. Erről árulkodik Facebook-bejegyzése is.

    „10 nap!

    És végre úton vagyok haza. Most még néhány nap kényszerpihenő vár rám, és hamarosan visszatérhetek a pályára. Köszönet a CUF kórház személyzetének. És köszönöm nektek is a kedves üzeneteket, amelyek mindig óriási motivációt adnak!”

    Monteiro a szezon elején még győzelemmel kezdett a WTCR német hétvégéjén. A szezont végül 75 szerzett ponttal tizenhetedikként zárta.

  • Hat év után távozik a Hyundai-tól Micheliszék csapatfőnöke

    Hat év után távozik a Hyundai-tól Micheliszék csapatfőnöke

    Nem kis általános meglepetést keltett a hír, hogy a Hyundai Motorsport csapatfőnöke, Andrea Adamo hosszú idő után távozik az istállótól.

    Sokáig volt esélye a győzelemre a Hyundai-nak idén is a WTCR bajnoki címére, még az utolsó futamnak is minimális matematikai eséllyel vágott neki Jean-Karl Vernay. A francia végül az utolsó hétvégén nem tudott papírformát borítani és harmadikként zárt összetettben Ehrlacher és Vervhisch mögött. A gyári Hyundai versenyzői közül Michelisz Norbert mindössze a nyolcadikként zárta a szezont.

    Mindezek mellett igencsak meglepő hír a csapatnál 2015 óta lévő Andrea Adamo azonnali hatállyal történő távozása. Adamo vezetésével a Hyundai 2018-ban és 2019-ben túraautó-világkupát sikerült nyerni (utóbbit Michelisszel), a rali-világbajnokságon pedig tavaly bizonyultak a legjobb gyártónak.

    „Hat Hyundai Motorsportnál töltött év után közösen a váltás mellett döntöttünk” – kezd bele az új helyzet kiváltó okainak ismertetésébe Adamo. „Most pedig itt az ideje számot vetni ezzel a rendkívül sikeres és csúcspontokkal teli hat évvel. Büszke vagyok az elért eredményekre, benne a két WTCR-győzelemmel és a WRC-s szerepléssel. A legjobbakat kívánom a csapatnak a jövőre.”

    A csapat megfogalmazása szerint Adamo távozása nem befolyásolja a Hyundai 2022-es szezonra történő felkészülését. Adamo szerepét az utód kinevezéséig ideiglenesen Scott Noh veszi át. „Köszönettel tartozom Andreának az együtt töltött hat évért. Van mire visszatekintenünk a WTCR-es és WRC-s sikerekkel is. Teljes szívemből a legjobbakat kívánom neki. A felkészülésünk a váltás ellenére a tervezett módon halad tovább.”

  • Monteiro orvosi repülővel tért vissza Portugáliába további ellátásra

    Monteiro orvosi repülővel tért vissza Portugáliába további ellátásra

    Tiago Monteiro mellkasi fertőzés miatt kénytelen volt kihagyni a WTCR szezonzáró hétvégéjét az oroszországi Szocsiban, de most visszatért Portugáliába. Egy magánszervezésű orvosi repülőgéppel szállították a Honda Racing versenyzőjét szülővárosába, Portóba további ellátásra. Ennyit mondott Monteiro erről:

    „Miután öt napot voltam az oroszországi kórház személyzetének gondozása alatt, akiknek nagyon hálás vagyok, hogy gondoskodtak rólam, visszarepülök Portugáliába, hogy folytassák a kezelésemet. Köszönetet szeretnék mondani a Hondának, a JAS Motorsportnak és a Discovery Sports Eventsnek, hogy segítettek megszervezni a hazatérésemet. Továbbá a Münnich Motorsportnak, a Rosgonkinak, az FIA-nak és a személyes csapatomnak a gondoskodásért, segítségért és támogatásért, amíg a kórházban voltam. Napról napra jobban érzem magam, és nagyon várom, hogy otthon, Portugáliában folytassam a felépülésemet. Végül szeretnék még egy nagy köszönetet mondani a sok kedves üzenetért és a hihetetlen támogatásért, amit az emberek nyújtottak; ez elképesztő volt és nagyszerű motivációs forrás ezekben a napokban.”

  • Huff nyert, Michelisz a nyolcadik lett a WTCR szezonzáró versenyén

    Huff nyert, Michelisz a nyolcadik lett a WTCR szezonzáró versenyén

    A Zengő Motorsportot erősítő Rob Huff nyerte az ütközésekben gazdag szezonzáró futamot Szocsiban. A brit versenyző ezzel a győzelmével jó érzésekkel vonulhat el a téli szünetre.

    A pole-ból rajtoló Yvan Müller nem rajtolt valami jól, ami miatt visszaesett az első futam győztese, Mikel Azcona és Nestor Girolami mögé. Azonban a start nem múlt el biztonsági autós fázis nélkül, ugyanis Tassi Attila Gilles Magnussal ütközött és az utóbbi versenyző Audija a pálya közepén ragadt. Magnus mellett Santiago Urrutia is kiállt a versenyből az első kört követően, miután az autója felfüggesztése megadta magát. A versenyt a negyedik körben indították újra, ami miatt a versenytáv tizenhárom körösre nőtt.

    Már az újraindítás után elszabadult a pokol. Müller eltalálta Azcona autóját hátulról, ami miatt mindkettejük versenye azon nyomban véget ért. Ezt követően Girolami vette át a vezetést, őt pedig Huff és Fréderic Vervish követte. A biztonsági autót azonban megint be kellett hívni, miután Kirill Ladygin találkozott a pályán Boldizs Bencével, aminek következtében a magyar pilóta a falban landolt.

    A hetedik körben kapták meg a versenyzők a zöld zászlót és a pozíciókért való harc azonnal kezdetét vette. Tassi megkezdte a felzárkózását és megelőzte Jean-Karl Vernay autóját a negyedik helyért és üldözőbe vehette Vervischt. Eközben Huff a hetedik kör végén átvette a vezetést Girolamitól. Gabriele Tarquini egy elfékezés miatt beleszállt Jordi Gené autójába, amivel véget vetett a saját versenyének.

    Girolami és Vervisch a második helyért csatázott a verseny végig, amiből végül utóbbi került ki győztesként. Nathanael Berthon ugyan meg tudta előzni Tassi Attilát a negyedik helyért, azonban a francia csak úgy tudta megcsinálni ezt, hogy átvágta a pályát.

    Huff végül megnyerte a futamot Vervisch és Berthon előtt. A negyedik helyen Tassi, az ötödiken pedig Vernay látta meg a kockás zászlót. További sorrend: Ehrlacher, Girolami, Michelisz, Tom Coronel és Luca Engstler.

    A WTCR idei évada ezzel véget ért, a következő szezon jövő áprilisban kezdődik majd meg a cseh Mostban megrendezendő versenyhétvégével.

  • Azcona révén zengős futamgyőzelem Szocsiban, Ehrlacher bajnok!

    Azcona révén zengős futamgyőzelem Szocsiban, Ehrlacher bajnok!

    A WTCR szezonzáró hétvégéjének első futamán Jean-Karl Vernay magabiztos győzelmet aratott, Ehlracher igyekezett kimaradni minden balhéból és hetedik lett.

    A bajnoki éllovas Yann Ehrlacher a hatodik helyről kezdhette meg az első szocsi futamot. A legnagyobb riválisi közül Esteban Guerrieri (5.) és Frédéric Vervisch, aki a legközelebb állt Ehrlacher-hoz a tabellán mind előle rajtolhattak.

    Vervisch rögtön a rajt után visszacsúszott a harmadik helyre, akit rögtön Guerrieri is megtámadott. Az argentin azonban túlvállalta magát és a csuromvizes csúnyán összetörte az autóját. A Safety Car-periódus után Magnus-Vernay-Vervisch sorrendben indult újra az élmezőny. Ehrlacher ekkor kicsit visszaesve a hetedik volt.

    Vernay hamarosan át tudta venni a vezetést, így pedig amint közvetlenül mögé került, Magnus elengedte Vervischt. Ehrlacher sokáig be tudta ágyazni magát a hetedik helyre ami neki az összetett szempontjából tökéletes forgatókönyv volt. A látványt a Cuprák szolgáltatták. Őket ugyan Magnus a lehető legtovább megpróbálta feltartani, de Azcona öt körrel a vége előtt már dobogós pozícióban haladt.

    Amikor Azcona már Vervischre volt veszélyes, Magnus még megpróbált mellé bevetődni mellé, de kénytelen volt fejet hajtani a zengősök előtt. Azcona és Huff aztán Vervischt is utolérték, Huff azonban ütközött Vervischsel és ebben rögtön ki is esett. A csetepaté közepette aztán Azcona végül meg tudta előzni Vervischt. Vervisch így visszaszorult a harmadik helyre és még kinézett neki egy büntetés is a Huff-incidens kapcsán.

    Az utolsó körre egy Vernay-Azcona csata bontakozott ki. A spanyolnak sikerült is megelőznie Vernay-t a hármas kanyarban, majd végig is vitte első helyen, így a Zengő Motorsportnak idénre is jutott futamgyőzelem a WTCR-szezonban!

    Vervisch harmadik helyével matematikailag is bukta a bajnoki esélyét a második futamtól függetlenül. A top 5-be még Magnus és Berthon fértek be, Ehrlacher-nak pedig a hatodik hely is elég volt második bajnoki címéhez. A top 10-et Tassi Attila, Yvan Muller, Santiago Urrutia és Thed Björk tették teljessé. Pontot még Girolami, Michelisz, Engstler, Tarquini és Jordi Gené szereztek.

    Az első futam végeredménye:

    # Versenyző Különbség
    1 Mikel Azcona
    2 Jean-Karl Vernay +1.403
    3 Frédéric Vervisch +2.432
    4 Gilles Magnus +2.737
    5 Nathanael Berthon +4.492
    6 Yann Ehrlacher +6.003
    7 Tassi Attila +7.500
    8 Yvan Muller +8.316
    9 Santiago Urrutia +9.961
    10 Thed Björk +13.554
    11 Néstor Girolami +14.116
    12 Michelisz Norbert +19.602
    13 Luca Engstler +21.582
    14 Gabriele Tarquini +22.034
    15 Jordi Gené +23.433
    16 Tom Coronel +24.781
    17 Boldizs Bence +25.740
    18 Kirill Ladygin +34.196
    19 Mikhail Mityaev +39.983
    20 Rob Huff +2 kör
    Ki Esteban Guerrieri
  • Monteiro bakteriális mellkasi fertőzést szedett össze

    Monteiro bakteriális mellkasi fertőzést szedett össze

    Tiago Monteiro kénytelen volt kihagyni a WTCR szombati edzéseit majd kvalifikációját az oroszországi Szocsiban, miután a délelőtt folyamán rosszul lett. A portugál pilótát egy helyi kórházba szállították, ahol jelenleg is bakteriális mellkasi fertőzéssel kezelik, és kizárják, hogy részt vegyen a szezonzárón.

    A Honda Racing közleménye így szól erről:

    Tiago az edzés előtt rosszul érezte magát, és miután felkereste a pálya orvosi központját, később kórházba szállították, ahol bakteriális mellkasi fertőzéssel kezelik. A hangulata azonban jó.”

    Dominik Greiner, a Münnich Motorsport csapatfőnöke megerősítette:

    „A mai napon az elért eredmények a pályán rendben voltak, Nestor igen jó sebességet mutatott, amikor az az időmérőn számított, de most sokkal jobban érdekel minket, hogy mi történik a pályán kívül, és az egész csapat a legjobbakat kívánja Tiagónak; reméljük, hogy kezd már jobban lenni. Nagyszerű lenne, ha vasárnap pozitív üzenetet tudnánk küldeni neki azzal, hogy erős eredményekkel zárjuk a szezont.”

  • Tiago Monteiro kihagyta az edzést, kórházban vizsgálják!

    Tiago Monteiro kihagyta az edzést, kórházban vizsgálják!

    Tiago Monteiro bekerült szocsi kórházába, ahol vizsgálják, miután kénytelen volt kihagyni mindkét edzést a Túraautó Világkupa szezonzáróját megelőzően. A Münnich Motorsport pilótája a hétvége első edzését kihagyta, miután rosszul érezte magát, és azóta egy helyi kórházba szállították további vizsgálatokra.

    A Honda bejelentése akkor érkezett, amikor az orosz pályán az második szabadedzés megkezdődött, és megkérdőjelezi Monteiro részvételét a hétvége hátralévő részében, a helyi idő szerint 15:00 órakor (nálunk 13:00) esedékes időmérő edzésen.

    Több versenyző is arról számolt be, hogy ma reggel a pályára érkezéskor rosszul érezte magát, ami miatt a tervezett autogramosztás is elmaradt.

  • 10 fordulóra bővül a WTCR naptár, három visszatérő városi pályával

    10 fordulóra bővül a WTCR naptár, három visszatérő városi pályával

    Michelisz valószínűleg örül, hiszen Pau mellett Vila Real és Makaó is visszakerül a WTCR vérkeringésébe.

    Két fordulóval többet rendeznek majd jövőre, de az ázsiai rész nem a szezon felét teszi majd ki, mint az eddigi előzetes naptárakban. Mindössze három helyszínnel számolnak a szervezők.

    Az idei beugró pályák közül kettő visszatér, Most és Szocsi is, előbbi az idénynyitónak ad majd otthont.

    Azután kerül sor majd az első utcai megmérettetésre, Pauban. A WTCC már 2007 és 2009 között már ellátogatott ide

    A hungaroringi hétvége most júniusban lesz, a Nürburgring után és Aragón előtt. Ezt követi majd a szezon közepén Vila Real és Szocsi.

    Az ázsiai etap egy új helyszínnel kezdődik, ami már a 2020-as előzetes naptárban szerepelt, de eddig nem került sor a bemutatkozására. A Hyundai első hazai versenye ugyanis az Inje Speediumban lesz, Dél-Koreában.

    Utána jöhet a Lynk & Co Ningbóval, majd a WTCR szokásos szezonzárója, Makaóban.

    # Dátum Pálya Ország
    1 04.09-10. Autodrom Most ?? Csehország
    2 05.07-08. Circuit Pau-Ville ?? Franciaország
    3 05.26-28. Nürburgring-Nordschleife ?? Németország
    4 06.11-12. Hungaroring ?? Magyarország
    5 06.25-26. Motorland Aragón ?? Spanyolország
    6 07.02-03. Vila Real ?? Portugália
    7 08.06-07. Sochi Autodrom ?? Oroszország
    8 10.08-09. Inje Speedium ?? Dél-Korea
    9 11.05-06. Ningbo ?? Kína
    10 11.18-20. Guia Circuit ?? Makaó