Kategória: WTCR

  • Tovább fogyott az előnye, de éllovasként várja a szezonzárót Michelisz Norbert

    Tovább fogyott az előnye, de éllovasként várja a szezonzárót Michelisz Norbert

    A szombati első verseny után vasárnap a második futammal folytatódott és zárult a TCR World Tour kínai versenyhétvégéje Zhuzhou-ban.

    Vasárnap a fordított rajtrácsos versennyel zárult a TCR World Tour kínai állomása. A pole pozícióból Michelisz Norbert egyik csapattársa, Néstor Girolami kezdett, mellőle pedig a GOAT Racing versenyzője, Marco Butti indult. A hazaiak hőse, Ma Qing Hua a harmadik helyről azonban hamar megelőzte Buttit, míg a negyedik helyre a szombati második helyezett Esteban Guerrieri ért fel az ötös kanyarban, miközben összekoccant a TCR China éllovasával, Martin Xie-vel, ami miatt utóbbi később feladni kényszerült a futamot.

    Guerrieri a 2. körben csapattársát, Buttit megelőzve feljött a 3. helyre, majd érkezett az első biztonsági autós fázis az Audiját törött jobb első futóművel leparkoló Hu Heng miatt. Ezután a pályabírók teszetoszaságát figyelhettük, akiknek 6 körbe telt biztonságos helyre vinni a lerobbant autót. A verseny a 9. körben folytatódott, annak második felében pedig nagyrészt Girolami vezetett, Ma Qing Hua azonban az utolsó körre minden addiginál jobban felzárkózott rá, majd a 4-es kanyarban támadást indított az első helyért. A két autó összeért, majd a következő néhány kanyarban a két pilóta fej-fej mellett haladt, és végül Ma került ki győztesen a csatából, amivel megnyerte a hazai futamát.

    A dobogó legalsó fokát végül nem az utolsó körben technikai probléma miatt lelassuló Guerrieri, hanem Yann Ehrlacher szerezte meg. A 4. helyen a 10. pozícióból felzárkózó Santiago Urrutia zárt, mögötte a lelassuló Guerrieri lett az 5., Butti a 6., a 15. (!) pozícióból előretörő Rob Huff a pedig a 7. A 6. helyről rajtoló Michelisz Norbert végül a 8. helyen futott be úgy, hogy csapattársa, Mikel Azcona a végén elengedte őt. A spanyol a 9. helyen zárt, míg Thed Björké lett az utolsó pontszerző pozíció.

    Michelisz Norbert a november 14. és 17. között esedékes makaói szezonzáró előtt így továbbra is vezet az összetettben (274 ponttal), ám az előnye tovább olvadt és már csak 10 pont a második helyre előrelépő, 264 pontos Guerrieri előtt. A bajnokság 3. helyén Björk áll 255 ponttal, őt Ehrlacher (251) és Azcona (247) követi.

     

  • Csökkent Michelisz előnye a pontversenyben az első kínai futam után

    Csökkent Michelisz előnye a pontversenyben az első kínai futam után

    A bajnokság első helyéről várhatta az idei TCR World Tour utolsó előtti fordulóját Michelisz Norbert. A Kínában, a Zhuzhou International Circuiten rendezett hétvége időmérő edzésén a címvédő az ötödik helyet szerezte meg, majd az első futamon a 7. helyen ért célba.

    Az élről az addigi összes edzést az első helyen záró uruguayi Santiago Urrutia vághatott neki az első futamnak, amely még száraz pályán, ám az eső fenyegetése mellett kezdődött. Urrutia már az első kanyarban elveszítette a vezetést és azt csapattársa, a szintén a bajnoki címre hajtó Thed Björk vette át egy nagyon sima előzéssel. Urrutia visszaesése azonban ezzel nem ért véget, hiszen néhány kanyarral később másik csapattársa, Yann Ehrlacher is elment mellette, majd a kör végén Mikel Azcona is lenyomta őt a Hyundai-al.

    A spanyol versenyző ezután remek tempót diktált és azonnal nyomás alá helyezte Ehrlacher-t, akit végül a harmadik körben, az ötös kanyarban bevetődve megelőzött, csakhogy a francia a kijáraton visszajött és visszavette a második pozíciót.

    Ezután rögtön be kellett küldeni a biztonság autót Jamie Lai Jing Wen és Lo Sze Ho balesete miatt. A mezőny 3 kört töltött a Safety Car mögött, majd a 7. körben kapta meg a zöld zászlót, ám a 8. körben ismét történt egy baleset. Ezúttal Andy Yan lökte bele Martin Xie-t David Zhu autójába az ötös kanyarban, majd Deng Bao Wei ütközött neki Xie-nek a kanyarkijáraton. Így aztán most 4 körös biztonsági autós fázis következett, és mire a 13. körben sor kerül az újraindításra, megérkezett az eső.

    Néhányan kiálltak esőgumiért, a mezőny nagy része azonban kint maradt slickeken, az élen pedig Azcona használta ki a legjobban a megváltozó körülményeket, miközben Esteban Guerrieri is nagy hajrát mutatott be, előbb Ehrlacher-t, majd az utolsó körben Björköt megelőzve. Azcona végül idei első győzelmét aratva több mint 7 másodperccel ért célba Guerrieri előtt, míg Björk állhatott fel a dobogó utolsó fokára. 

    Michelisz Norbert a rajpozíciójához képest két hellyel hátrébb, a 7. helyen ért célba, ám továbbra is vezet az összetettben. A Hyundai magyar pilótájának előnye ugyanakkor 15 pontra csökkent Björkkel és 16 pontra Guerrierivel szemben. „Trükkös, esős verseny és 7. hely Kínában az első futamon. Az volt a cél, hogy pontokat szerezzek, és végül most ez volt a maximum” – írta Michelisz a közösségi oldalán.

    A második versenyt magyar idő szerint vasárnap reggel 8 órakor rendezik.

    Az első futam végeredménye:

  • Michelisz vezeti a pontversenyt, a Hyundai a második futamot is behúzta

    Michelisz vezeti a pontversenyt, a Hyundai a második futamot is behúzta

    A Hyundai új igazolása, Nestor Girolami nyerte a TCR World Tour vallelungai szezonnyitójának második futamát, míg Michelisz Norbert rajtpozíciójából három helyet előrelépve hetedikként végzett.

    A fordított rajtrács értelmében a második futamon az időmérőt megnyerő Michelisz a 10. startpozícióból indult, míg az élre csapattársa, Girolami állhatott fel. A futam első harmada nem hozott sok versenyzést, a mezőnyt feltöltő olasz TCR résztvevőivel történt balesetek miatt kétszer is a pályán járt a biztonsági autó.

    A szombaton győztes Michelisz a rajtnál nyert egy pozíciót, majd előreléphetett még egyet, amikor az előző napi második, most közvetlenül előtte haladó Yann Ehrlacher Lynk & Cójának motorházteteje fellazult, így biztonsági okokból bokszkiállásra kötelezte őt a versenyirányítás. A magyar versenyző végül a hetedik helyen zárt, miután a dobogóért folyó csatában alulmaradó és ritmust veszítő Ma Csinghuát ő is meg tudta előzni.

    Girolami győzelme nem forgott veszélyben, a Hyundaihoz idén csatlakozott argentin már első versenyhétvégéjén győzelemre vezette új csapatát, míg mögötte Santiago Urrutia és a bajnokságban újonc Marco Butti végzett.

    A pontversenyt az első versenyhétvége után Michelisz vezeti 59 ponttal, mögötte Esteban Guerrieri 50, Mikel Azcona 44, valamint Butti 42 ponttal következik.

    Különös, de ezzel a szezonnyitóval idénre el is köszön Európától a TCR World Tour, a maradék hat fordulót már más kontinenseken rendezik – legközelebb Afrikában, amikor május első hétvégéjén a mezőny rutinos tagjai által jól ismert marrakesi pályán folytatódik a küzdelem.

  • Michelisz rajt-cél győzelmével indult az idei TCR World Tour

    Michelisz rajt-cél győzelmével indult az idei TCR World Tour

    Stílusoson kezdte meg a TCR World Tour idei kiírását Michelisz Norbert. A magyar pilóta magabiztos rajt-cél győzelmet ünnepelhetett az első vallelungai versenyen.

    Ugyan a bajnoki címvédő a startnál elveszítette a vezető pozícióját Yann Ehrlacher-vel szemben, nem sokkal később vissza tudta szerezni azt. Ettől a ponttól kezdve senki sem volt veszélyes Micheliszre, és Ehrlacher mellett még Esteban Guerrieri fért fel a dobogóra.

    A rajt legnagyobb vesztese a lefulladó Néstor Girolami volt, akit nagy szerencsére mindenki ki tudott kerülni a mezőnyből. Mikel Azcona a Marco Buttival való kontaktja miatt visszaesett a hetedik helyre. Michelisz spanyol csapattársa azonban gyorsan el tudta venni a hatodik helyet az előtte autózó Ma Csinghuától.

    Butti ezt követően Thed Björkkel kezdett el meccselni, de az olasz hibázott, és Azcona ki tudta használni azt, és így már az ötödik helyen haladt. Eközben az élen is kialakult egy érdekes párharc a második helyért Ehrlacher és Guerrieri között. Az argentin keményen támadta a franciát, és mögöttük Björknek is védekeznie kell Buttival és Azconával szemben.

    A hatodik körben Butti visszaelőzte Azconát, amivel a Lynk & Co svéd versenyzője némi levegőhöz jutott. Azonban pár körre később a vonat összeért, és Azcona Björköt és Buttit is át tudta ugrani a Soratte kanyarban. Ám a spanyol hibázott, és olasz riválisa vissza tudta venni tőle a negyedik helyet.

    Pár körrel később Santiago Urrutia is jobb tempót kezdett el autózni, aminek köszönhetően elvette svéd márkatársától a hatodik helyet. Ugyan az uruguayi sebessége nagyon jó volt, és úgy tűnt, hogy Azconát is elkaphatja, végül kifutott az időből, és a futam utolsó szakaszára már a köridejei sem voltak túlzottan acélosak.

    Michelisz mindeközben az élen jó tempót tudott diktálni, és végig kontroll alatt tartotta a közte és Ehrlacher között lévő távolságot. A magyar pilóta majdnem két másodperces előnnyel nyerte meg a TCR World Tour szezonnyitóját Ehrlacher és Guerrieri előtt.

    Mögöttük a Butti, Azcona, Urrutia trió végzett. Björk végül csak a hetedik lett, és Ma lett az utolsó Lynk & Co-pilóta a nyolcadik pozícióban. Rajtuk kívül még John Filippi és Girolami fért be a legjobb tízbe.

    A vasárnapi fordított rajtrácsos futamot magyar idő szerint 14:25-kor rendezik meg, és Michelisz majd a 10. helyről várhatja a piros lámpák kialvását.

  • Fontos, egyben szomorú változásról számolt be Michelisz Norbert

    Fontos, egyben szomorú változásról számolt be Michelisz Norbert

    Michelisz Norbert életének fontos változásáról számolt be a közösségi médiában.

    „Szeretném megosztani veletek életem egy fontos változását, ami igazából nem egy friss hír. Johannával hónapokkal ezelőtt, közösen úgy döntöttünk, hogy különválnak az útjaink. Sosem örömteli, amikor erre jut egy pár, és nem szeretnék közhelyeket puffogtatni, de tényleg nagyon hálás vagyok azért, hogy mi ezt békében, barátságban meg tudtuk beszélni egymással. Mindketten azon leszünk, hogy a kapcsolatunk a jövőben is ilyen maradjon” – olvasható a WTCR 2019-es és a TCR World Tour 2023-as bajnokának péntek este Instagram és Facebook Storyban közzétett bejegyzésében.

    Hohmann Johanna és Michelisz Norbert 2015-ben házasodtak össze, két kislány, a 7 éves Mira és az 5 éves Emma Panna szülei.

    Michelisz jövőre világbajnok lehet, de a reform fájhat a magyar szurkolóknak

  • Podcast: Michelisz Norbert először még raliversenyzőként képzelte el magát

    Podcast: Michelisz Norbert először még raliversenyzőként képzelte el magát

    A megújult HUMDA Podcast vendége Michelisz Norbert, aki csütörtökön bejelentette, hogy októberben rajthoz áll a Rally Hungaryn, ezzel egy számára eddig ismeretlen szakágban próbálja ki magát. 

    A Széchenyi Egyetem Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség által támogatott Rally Hungaryn indul első alkalommal raliversenyen Michelisz Norbert, a túraautó világkupa 2019-es bajnoka. A HUMDA rendezi az október 6. és 8. között hazánkba, pontosabban Nyíregyháza és a Zemplén vidékére látogató ERC, azaz az Európai ralibajnokság futamát. Michelisz Norbert a HUMDA Podcastben hosszabban nyilatkozott arról, miért akarja magát kipróbálni ebben a számára új szakágban.

    Az idei a negyedik esztendő, hogy az ERC mezőnye hazánkba érkezik, minden évben több tízezer ember látogat ki a rendezvényre, ahol számos nemzetközi szinten elismert raliversenyzőnek lehet szurkolni. Magyarország legeredményesebb autóversenyzője karrierje első raliversenyére készül, Michelisz Norbert remek formában van, túl a szezon felén, három fordulóval a szezon zárása előtt a TCR World Tour túraautósorozat éllovasa. Jó esély van arra, hogy 2019 után idén újra bajnoki címet ünnepeljen.

    – Tavaly Zolderben vezethettem Thierry Neuville WRC-autóját egy bemutatón, idén pedig a Goodwood Fesztiválon ülhettem be a Hyundai másik WRC-pilótája, Esapekka Lappi mellé. Testközelből láthattam, hogyan vezetnek, és amikor a Hyundai Motorsport különböző rendezvényein együtt „bandázunk” a raliversenyzőkkel, egyébként is mindig kérdezgetem őket az itinerírásról, a felkészülésről, szakmai érdekességekről, szóval sokat tanulok tőlük – mondta Michelisz Norbert a HUMDA Podcast műsorában, amely Spotifyon hallgatható és YouTube-on nézhető meg.

    Michelisz Norbert már gyermekkorában megfertőződött az autó-motorsporttal. Első gokartjával már hétévesen földutakon száguldozott, majd az online versenyzés világában próbálta ki magát, amelynek köszönhetően lehetőséget kapott, hogy kipróbálja az első valós versenyautóját. A különböző bajnokságokban aratott győzelmek után 2008-ban részt vett a WTCC szezonjában, majd ő lett az első magyar versenyző, aki győzött FIA által szervezett eseményen, a legendás makaói WTCC futamon. Számos sikeres WTCC szezon után Norbi 2018-ban csatlakozott a Hyundai csapatához a WTCR bajnokság induló szezonjában. Mindössze második szezonjában a csapattal, lenyűgöző teljesítménnyel megnyerte a bajnokságot. Emellett az elmúlt években a HUMDA munkáját is segíti szaktudásával, például a Hungarian Motorsport Academy utánpótlásprogramban.

    A podacast a következő hónapokban rendszeresen jelentkezik új részekkel. A Széchenyi Egyetem Csoporthoz tartozó HUMDA a zöld mobilitás, a közlekedésbiztonság, az autó- és motorsport, illetve az ezekhez a területekhez kapcsolódó kutatás-fejlesztés területein tevékenykedik, így a műsorok is ezeket a témákat járják körbe. Többek között bemutatkozik a győri Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontjával szorosan együttműködő SZEnergy mérnökhallgatói csapat, de szó lesz az autonóm rendszerek közlekedésen belüli szerepéről, a klímacélok és a közlekedés viszonyáról, a hidrogén mobilitási felhasználásáról, az elektromos meghajtású autóbuszokról és a Zöld Busz Program sikereiről is. Szóba kerül a HUMDA Lab, az Ügynökség kutatás-fejlesztési és innovációs leányvállalatának munkája, az energetika jövője, a hazai autósport jövője és az őszi közlekedésbiztonság. A podcast szemléletformáló, informáló és érdekes adásait azoknak érdemes követnie, akiket érdekel a közlekedés, a technikai sportok és általában a mobilitás jövője.

    A HUMDA Podcast felületei:

    https://open.spotify.com/show/5AKx6vv4gB5o3i0c4Vl6GW?si=1cded7a696a748c6&nd=1

    https://www.youtube.com/@humdazrt/videos

  • Kiderült, melyik csapatot erősíti idén Michelisz Norbert

    Kiderült, melyik csapatot erősíti idén Michelisz Norbert

    Michelisz Norbert továbbra is a Hyundai színeiben fog versenyezni a WTCR utódbajnokságában, a TCR World Cupban.

    A dél-koreai autógyártó a keddi nap folyamán jelentette be, hogy a TCR World Cupban 2 autóval vesznek majd részt. Michelisz mellett az a Mikel Azcona kapott még lehetőséget a Hyundaitól, aki korábban már szerepelt a magyar pilóta mellett a sorozatban.

    „Örömmel osztom meg veletek, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan, 2023-ban is a Hyundai Motorsport pilótájaként, a BRC Hyundai N Squadra Corse színeiben versenyzem” – írta Michelisz az Instagram oldalán a bejelentést követően.

    „Az autó, a csapat és a csapattárs a régi, a bajnokság viszont új. Az idén induló TCR World Tourban állunk rajthoz, ami rendkívül izgalmasnak ígérkezik. Jelenleg még sok az ismeretlen – az új pályák, az új gumik, a regionális TCR bajnokságokban induló ellenfelek – így a végén az lesz a bajnok, aki a leggyorsabban alkalmazkodik mindehhez. Alig várom!”

    A tervezett menetrend szerint a sorozat április 28-30-án veszi majd kezdetét Portimaóban, és a Hungaroringen is szoríthatunk majd a magyar versenyzőnek a június 16 és 18 között megrendezésre kerülő versenyhétvégén.

  • Azcona szerint érdekes lesz a TCR World Tour és elmondta mit vár tőle

    Azcona szerint érdekes lesz a TCR World Tour és elmondta mit vár tőle

    A WTCR korszaka véget ért, a TCR World Tour 2023-tól veszi át a túraautós sorozat helyét.

    A BRC Racing Team versenyzője, Mikel Azcona, a WTCR-korszak utolsó bajnokaként nyitott arra, hogy csatlakozzon az új bajnoksághoz. Azcona úgy nyilatkozott erről a TouringCarTimes-nak, hogy a Hyundai Motorsport még nem jelentette be a TCR World Tourral kapcsolatos szándékait:

    „Az igazság az, hogy még nincs sok információnk volt arról, hogy milyen is lesz a TCR World Tour. A TCR World Tour formátuma érdekesnek tűnik, mivel a különféle bajnokságokból érkező versenyzők küzdhetnének majd velünk, akik a világkupán voltunk eddig, és én nagyon örülnék, ha ott lehetnék. Amennyiben a Hyundai Motorsport az idei év végén vagy a következő év elején úgy dönt, hogy elindul ebben a sorozatban, biztos vagyok benne, hogy ott leszek.”

    A WSC, a TCR jogtulajdonosaként, és a TCR World Tour promóterei a közelmúltban megerősítették az új bajnokság 2023-as versenynaptárának bizonyos részleteit, amelyben ausztráliai futamok is szerepelnek, amit Azcona üdvözölt. A spanyol lelkes:

    „Egyelőre igen jól néz ki, hiszen négy futamon mehetünk Európában, majd más kontinensekre is ellátogathatunk, ausztráliai és dél-amerikai versenyekkel, sőt, még egy makaói döntőről is beszélnek.

    „Összességében úgy gondolom, hogy ez közelebb kerül ahhoz, amit a versenyzők, a csapatok és a motorsport rajongói szeretnének, sok autóval zajló versenyekkel, és azzal a lehetőséggel, hogy 24-30 autó is részt vehet egy futamon, komoly harcban egymással. Nem akarunk tíz autóval zajló versenyeket látni, hanem sok autót akarunk a pályára, és igen versenyképes szinten.”

    Azcona: Ezért dolgoztam egész életemben! – de külön kiemeli Norbit is

  • Dobogóra állhatott Michelisz Norbert a WTCR utolsó hétvégéjén

    Dobogóra állhatott Michelisz Norbert a WTCR utolsó hétvégéjén

    Az első futamon Nathanaël Berthon bizonyult a leggyorsabbnak, míg a második versenyt Gilles Magnus nyerte.

    A délutáni megmérettetésen Berthon jól kapta el a rajtot, mögötte Michelisz Norbert és Tom Coronel sorakozott fel. Tassi Attilának viszont nem volt szerencséje, a zöld jelzésnél nem tudott azonnal indulni, mivel nem tudta sebességbe tenni autóját. Emiatt a bizonysági autó is a jeddah-i pályára látogatott.

    Az újraindítást követően Michelisz megközelítette az első helyen autózó Berthon, míg a Zengő Motorsportnál versenyző Rob Huff és Esteban Guerrieri vívott ádáz csatát a 9. helyért.

    Nicky Catsburg és Viktor Davidovskit is csatába bonyolódott, majd a 19. körben Nagy Dániel látogatott a boxba. Franco Girolami felzárkózott a Hyundai magyar versenyzőjére, ám végül nem sikerült megelőznie őt. A végén Girolami lelassut, így Coronel köszönte szépen és visszavette a harmadik helyet. Így az első versenyt Berthon nyerte Michelisz és Coronel előtt.

    Az első verseny végeredménye:
    1 Nathanaël Berthon
    Audi
    2 Michelisz Norbert Hyundai +1.869
    3 Tom Coronel
    Audi
    +4.573
    4 Franco Girolami
    Audi
    +5.758
    5 Gilles Magnus
    Audi
    +9.430
    6 Mikel Azcona
    Hyundai
    +10.054
    7 Nicky Catsburg Hyundai +15.311
    8 Viktor Davidovski
    Audi
    +15.616
    9 Robert Huff
    Cupra
    +16.576
    10 Néstor Girolami
    Honda
    +28.840

     

    A második futamon Gilles Magnus ért be elsőként a célba, a második helyet Viktor Davidovski szerezte meg, míg a harmadik Mikel Azcona lett.

    A rajtot Tassi Attila kapta el a legjobban Esteban Guerrieri és Nicky Catsburg előtt. Az argentin versenyző próbált a második körben előzni, ám a kísérletnek megforgás lett a vége. Egy körrel később  Girolami próbált előrébb kerülni, ám a manőver következtében magával vitte Tassit és Nicky Catsburg is, így a boxba kellett látogatniuk. Így került Magnus az élre, és az első helyet már nem is adta oda másnak a verseny végéig.

    A 15. körben Berthon és Huff kakaskodott. A francia pilóta vesztett jobban a párharcban, ugyanis ő nem tudta tovább folytatni a versenyt. A futam végül a biztonsági autó mögött ért véget.

    A második futam végeredménye:
    1 Gilles Magnus
    Audi
    2 Viktor Davidovski
    Audi
    +0.464
    3 Mikel Azcona Hyundai +0.932
    4 Michelisz Norbert
    Hyundai
    +1.314
    5 Robert Huff
    Cupra
    +1.570
    6 Tom Coronel
    Audi
    +1.788
    7 Nagy Dániel
    Cupra
    +2.217
    8 Néstor Girolami Honda +3.030
    9 Tiago Monteiro
    Honda
    +3.621
    10 Ahned Khaled Binkhanen
    Audi
    +5.057
  • Azcona: Ezért dolgoztam egész életemben! – de külön kiemeli Norbit is

    Azcona: Ezért dolgoztam egész életemben! – de külön kiemeli Norbit is

    A BRC Racing Team versenyzője, Mikel Azcona megszerezte első – és várhatóan az egyetlen – FIA WTCR versenyzői bajnoki címét a sorozat utolsó fordulójának az időmérőjén, Jeddah-ban.

    A széria negyedik szezonjában, és a Hyundai színeiben először versenyző spanyol élete legfontosabb eredménye után feldobva nyilatkozott, miután még a verseny kezdete előtt megszerezte a kupát. Azcona a harmadik helyre kvalifikálta magát a vasárnapi nyitófutamra, de bajnokká avatták, mivel fő riválisa, Néstor Girolami nem tudott továbbjutni a Q3-ba. Így nyilatkozott ezt követően a Hyundai pilóta:

    „Őszintén szólva ez olyasmi, amin már régóta dolgoztam, gyakorlatilag az eddigi életem alatt. Köszönetet kell mondanom anyunak és apunak, a családomnak, a barátnőmnek, mindenkinek, aki folyamatosan támogat, ami rengeteg embert jelent.”

    Azcona szülőfaluja külön vetítést szervezett a faluházban már az időmérőre, amiről így vélekedett:

    „Biztos vagyok benne, hogy jelenleg a falumban figyelnek, nem olyan sokan, mivel csak 2000-en vagyunk. De az biztos, hogy most követik az eseményeket.”

    A 2022-es bajnok a csapattársait és a szerelőit is dicsérte, akiknek köszöni a támogatást és a felkészülést, hogy első szezonjában a BRC-vel és a Hyundaijal megnyerje a bajnoki címet:

    „Az első pillanattól kezdve, hogy beléptem a csapatba, nagyon jó fogadtatásban volt részem, az első naptól kezdve Norbival, mindenkivel az alakulatnál, a szerelőimmel, mindenkivel. Amennyiben jó emberek mellett vagy, akkor jó dolgok történnek. Köszönettel tartozom mindenkinek az istállónál a munkájukért, nemcsak a versenyhétvégéken, hanem hétfőtől hétfőig. Norbinak is külön köszönetet kell mondanom a nagyszerű szezonért, ahogyan együtt dolgoztunk. Fantasztikus csapattárs és kiváló barát volt. Hihetetlen, hogy ilyen ember van melletted. Azt mondanám, ha ilyen emberek között vagy, akkor jó dolgok jönnek, és ez a trófea nekik is köszönhető. Tehát köszönöm a Hyundai Motorsportnak és a BRC-nek, most pedig világkupa győztes vagyok, és ez fantasztikus érzés.”

    Azcona kényelmes, 60 pontos előnnyel érkezett Jeddah-ba Girolami előtt, és még 65 pont volt elérhető, de ez nem könnyítette meg a Hyundai versenyzőjének a feladatát:

    „Még 60 pont különbséggel is nyilvánvalóan ideges vagy, mert a világ legjobbjai között nem akarsz második lenni. Versenyzőként nyerni akarsz, és akarod ezt az eredményt. Még ha ilyen jó is volt az előnyöm, egy kicsit aggódtam.”

    A spanyol örült annak is, hogy a WTCR-korszak utolsó bajnoka lett, mielőtt a verseny átáll a TCR World Tourra:

    „A WTCR utolsó évében és idényében, megnyerni a bajnokságot hihetetlen. Meglátjuk, mit hoz a jövő, de egyelőre megpróbálom élvezni valószínűleg a következő egy hónapot.”

    Azcona már 305 ponttal rendelkezik, 68 ponttal áll Girolami, és 95 ponttal Berthon előtt.

    Michelisz kívánságát teljesíti a WTCR utódja?