Kategória: TCR

  • A TCR Europe visszatér Ausztriába és Magyarországra 2023-ban

    A TCR Europe visszatér Ausztriába és Magyarországra 2023-ban

    A TCR Europe nyilvánosságra hozta a 2023-as versenynaptárát, amely egyértelműen az International GT Open bajnokság betétfutama lesz.

    A sorozat 2018-as megalapítása óta általában megosztotta a menetrendjét a GT Open és a Túraautó Világkupa eseményei között, bár tavaly elsősorban a GT World Challenge Europe mellé tette le a voksát, idén pedig a DTM-mel való kétszeri versenyzéssel garantálta a német jelenlétet.

    A 2023-as versenynaptár továbbra is hét fordulós marad, és a jelenlegi menetrendhez hasonlóan az algarvei versenyhétvégével kezdődik majd a szezon április utolsó hétvégéjén. A forduló Spa-Francorchampsban júniusról május végére kerül, majd a Paul Ricard-i forduló májusról júliusra, a nyár csúcspontjára tolódik. A két esemény között visszatér a Hungaroring, ahová a TCR Europe legutóbb 2019-ben látogatott el.

    A másik visszatérő pálya az osztrák Red Bull Ring, amelyen szintén 2019-ben versenyeztek utoljára, és amelyre szeptember 8-10. között látogatnak el, bár az időpontot még nem erősítették meg, amíg a verseny szerződését alá nem írják. Az idényt már hagyományosan a monzai (szeptember 22-24.) és barcelonai (október 20-22.) kiruccanásokkal zárják. Paulo Ferreira, a TCR Europe promótereként így nyilatkozott:

    „Mindannyian nagyon várjuk a TCR Europe újabb remek évét 2023-ban, és a versenynaptár mostani közzététele azt jelenti, hogy a meglévő csapataink és azok, akik csatlakozni szeretnének hozzánk, elkezdhetnek világos terveket készíteni. Arról váltunk ismertté, hogy kiváló versenynaptárt kínálunk, amely Európa legikonikusabb versenypályáira látogat el. A jövő évre tervezett technológiáról is várható még néhány hír – úgy tekintünk rá, mint a TCR versenyzés új korszakára -, így azt tanácsolom a csapatoknak és a versenyzőknek, akik 2023-ban a TCR Europe-ban való indulást fontolgatják, hogy tartsák nyitva a szemüket a további részletekért.”

    Az előzetes tervek szerint jövőre nem lesz ütközés a Túraautó Világkupával. Ez azt jelenti, hogy a versenyzők és a csapatok mindkét szériában indulhatnak.

    A DTM betétversenyek hiánya azt jelenti, hogy a TCR Europe 2020 óta először marad németországi forduló nélkül. Idén a Norisringen és a Nürburgring en is volt versenyük.

    2023-as TCR Europe versenynaptár

    # Dátum Helyszín Pálya
    1. 04.28-30. 🇵🇹 Algarve Portimao International Circuit
    2. 05.26-28. 🇧🇪 Spa-Francorchamps Circuit de Spa-Francorchamps
    3. 06.16-18. 🇭🇺 Mogyoród Hungaroring
    4. 07.21-23. 🇫🇷 Le Castellet Circuit Paul Ricard
    5. 09.08-10. 🇦🇹 Spielberg Red Bull Ring*
    6. 10.20-22. 🇪🇸 Barcelona Circuit de Barcelona-Catalunya

    *megerősítésre vár

  • Losonczy Levente két olasz futammal hangolt a TCR Europe premierre

    Losonczy Levente két olasz futammal hangolt a TCR Europe premierre

    A hétvégén, Monzában debütál Losonczy Levente a TCR Europe sorozatban, amely a WTCR után az egyik legrangosabb túraautó bajnokság. Erre a feladatra két kőkemény olasz bajnoki futamon készült fel.  

    Pályafutása egyik legkomolyabb lépése előtt áll Losonczy Levente, aki a hétvégén debütál a TCR Europe sorozatban az olasz Aggressive Team Italia színeiben egy Hyundai Elantra N TCR-rel. Mivel itt már komoly, több éves, vagy akár évtizedes rutinnal rendelkező túraautó-versenyzőkkel kell megküzdenie, a felkészülése is megalapozott volt.  

    Levi több év sikeres gokartozás és három év Renault Clio Kupa után idén váltott komolyabb túraautó kategóriára. Három TCR Eastern Europe futamon vett részt, az utolsón már az olasz csapat színeiben, de még mielőtt bedobták volna a TCR Europe sorozatban a mélyvízbe, az olasz bajnokság, a TCR Italy két hétvégéjén állt rajthoz. 

    „Ha a TCR Europe mélyvíz lesz, akkor a TCR Italy igazi mélytengeri kutatás volt – nevetett Losonczy Levente. – Nagyon hálás vagyok ezért a két lehetőségért, mert rengeteget tanultam.  

    A Clio Kupában és a TCR Eastern Europe-ban is több szabadedzés állt rendelkezésre, hogy megtanuljam a pályát, megtaláljam a helyes beállítást és felkészüljek a versenyre. A TCR Italy viszont nem arról szól, hogy rutint szerezz, ez egy kőkemény bajnokság 32–37 részvevővel, akik közül az első húszat ismertem vagy a WTCR-ből, vagy valamelyik nemzetközi sorozatból.  

    Augusztus végén Imolában, szeptember közepén pedig Vallelungában versenyeztem. Egyik pályán sem indultam előtte, ezért szimulátorral, belsőkamerás felvételekkel készültem. Vallelungában különösen hasznos volt a pályabejárás, itt lehetett igazán érzékelni a döntött kanyar erősségét és képbe kerülni a pályával.  

    Külön feladatot jelentett, hogy most mentem először Hankook gumikkal. Szóval az új pálya és az új gumi kiismerésére volt két szabadedzésem. A gumi nagyjából meg is volt ennyi idő alatt, a pálya határait viszont inkább a futamra tanultam meg.  

    Imolában 37-en indultunk, az időmérőn 28. lettem. Az első versenyen jól rajtoltam és nyolc helyet javítva a 20.-ra jöttem fel.  

    Losonczy Levente
    Fotó: Losonczy Levente

    A második futam kalandosabb volt. Itt is a 28. helyről indultam, de mindjárt adtam öt autó előnyt a mezőnynek, amikor a launch gombot (kipörgésgátló) a kelleténél hamarabb engedtem fel. A versenyen sikerült a 12. helyre feljönnöm, amiből még akár top 10-es eredmény is lehetett volna. Ám az utolsó körben egy Cupra nekem jött és kiforgatott. Pont úgy ütköztünk össze, mint annak idején Hamilton és Rosberg Barcelonában. Kisodródtam a kavicságyba, de visszajöttem és 17. lettem.  

    Vallelungában 32 fős volt a mezőny, az időmérőn 20. lettem, így mind a két versenyen a 20. helyről rajtolhattam. Az első futamban volt előttem egy kicsúszás, ami miatt csak egy porfelhőt láttam, ki kellett térnem és visszaestem a 24. helyre. Innen jöttem fel a 15.-re. Ami nagy pozitívuma volt ennek a versenynek, hogy a kilencedik leggyorsabb kört futottam.  

    A második futam volt az olasz bajnokság utolsó versenye és mivel sokan küzdöttek a bajnoki helyezésekért, szerettem volna kimaradni minden bajból. Ennek ellenére már a 12. helyen álltam, amikor egy elég komoly csata bontakozott ki előttem, hatan próbáltunk egyszerre bekanyarodni, amiből jól jöttem ki. Ekkor láttam a tükörben, hogy egy Honda egyenesen felém tart a bukótérből. Ha nem térek ki, nekem jön. Így viszont át kellett ugratnom egy kerékvetőn, amin defektet kaptam és eltört a lengéscsillapítóm is, úgyhogy fel kellett adnom a versenyt. 

    Fantasztikus volt két ilyen technikás, klasszikus olasz pályán versenyezni, ilyen komoly mezőnyben. Az eredmény lehetett volna jobb is, de rengeteget tanultam Monza előtt, amire most komolya készülök, de erről majd még a verseny előtt mesélek.“ 

    Losonczy Levente együttműködő partnerei  

    Pillango GmbH és OxxyGenum 

  • Losonczy Levente harmadik idővel mutatkozott be a Hyundai Elantrával

    Losonczy Levente harmadik idővel mutatkozott be a Hyundai Elantrával

    Az időmérő harmadik helyét szerezte meg Losonczy Levente új csapatával és új autójával a TCR Eastern Europe Slovakia Ring-i fordulóján. Az Aggressive Team Italia színeiben versenyző 19 éves magyar pilóta ezen a hétvégén ülhetett először a Hyundai Elantra N TCR-be, amivel azonnal sikerült felvennie a tempót, hiszen a 13 fős mezőnyben az időmérőn a harmadik, a futamokon pedig mindkétszer a hatodik helyet szerezte meg. 

    Kalandos hétvégéje volt Losonczy Leventének, aki a tavalyi Renault Clio Kupás szereplése után idén két TCR Eastern Europe futamon állt rajthoz, majd két és fél hónap szünet után új csapat színeiben és új autó volánja mögött bizonyíthatott.  

    Az Aggressive Team Italia csapata mindent megadott ahhoz, hogy Levi a lehető leggyorsabban hozzászokjon a Hyundai Elantra N TCR-hez. Még a csapat korábbi WTCC és WTCR futamgyőztese, Pepe Oriola is a segítségére volt.  

    Losonczy Levente pedig szívta magába az információkat és az időmérőn már az első bemenetre 3. időt autózott, ráadásul közben egy mumusát is legyőzte.  

    Losonczy Levente
    Fotó: Losonczy Levente

    A szombati első futamon elsősorban a gumik kezelésén és a fékezési technika csiszolásán kellett dolgoznia, másnap pedig a rajtban pörgette ki túlságosan a kerekeket. Ennek ellenére mind a kétszer a 6. helyet szerezte meg. A második futam izgalmait jól szemlélteti, hogy az utolsó körben többször is előfordult, hogy hárman próbáltak bekanyarodni egymás mellett. 

    „Nagyon jó hétvégénk volt. Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy egy ilyen űrhajóval versenyezhessek – mosolygott Losonczy Levente. – Négy szabadedzésünk volt a Slovakia Ringen. Az első három a GT mezőnnyel közösen.  

    Az elsőn ismerkedtem az autóval, a második és a harmadik piros zászlók valamint technikai okok miatt kimaradt. A negyediken csak a TCR autók voltak a pályán, akkor sikerült tiszta kört mennem és hatodik lettem.  

    Losonczy Levente
    Fotó: Losonczy Levente

    A hétvége egyik legjobb része az időmérő volt, ahol már az első bemenetem során harmadik időt autóztam, ráadásul a saját körrekordomat is megdöntöttem 2:12,468-ra.  

    A Slovakia Ringen a 2-es kanyar mindig a mumusom volt. Itt 200 feletti tempóban megyünk. Az első körökben a Hyundait is alaposan megfékeztem, de az időmérőn már sikerült áttolnom rajta és az első szektorban én voltam a leggyorsabb, amivel egy régi mumusomat győztem le.  

    Az első versenyen a rajtom jól sikerült, a fékezési technikámon azonban még van mit csiszolnom. Azt tudni kell a TCR autókról, hogy 70, vagy még inkább 80 bar nyomással kell a fékpedálra pattanni, majd fokozatosan felengedve csökkenteni a fékerőt. Érzésre megvolt a 80 bar, de a telemetria szerint csak 60 körüli értékkel nyomtam a féket. Ezért az autó nem lassult eléggé a kanyar bejártán, aminek következtében az ívet is elrontottam és elmelegítettem az első gumikat. Ezen kell a legtöbbet dolgoznom a következő versenyhétvége előtt.  

    Losonczy Levente
    Fotó: Losonczy Levente

    A vasárnapi második futamon jó ütemben kaptam el a rajtot, viszont nagyon kipörgettem a kerekeket, így többen is megelőztek. Verseny közben is voltak jó csatáim. Az utolsó kör volt a legizgalmasabb, amikor hárman fordultunk egymás mellett. Kétszer is nekem ütköztek közben, de ilyen a túraautó sport. Nagyon szerettem volna előzni, végül nem sikerült, így mind a két futamon hatodik lettem.  

    Ez nem rossz eredmény, azonban sokkal fontosabbnak tartom azokat a tapasztalatokat, amiket a hétvége során szereztem.  

    Csodálatos dolog az Elantrával versenyezni! Nagyon jól érzem magam a csapatban, úgyhogy még vasárnap este is fülig ért a szám. Most egy kis pihenés következik, szeptemberben pedig egy igen komoly versennyel folytatjuk.  

    Köszönöm szépen mindenkinek, aki a hétvégén szurkolt nekem, mindent megteszek, hogy a következő versenyeken is méltó legyek rá.“ 

    Losonczy Levente, Aggressive Team Italia, Hyundai Elantra N TCR eredményei  

    TCR Eastern Europe 9–10. futam, Slovakia Ring (Szlovákia) 2022. augusztus 20–21.  

    Résztvevők: 13 

    Időmérő: 3.  

    1. verseny: 6. 
    2. verseny rajtpozíció: 5. 
    3. verseny: 6.

    Hivatalos eredmények 

    https://easterneurope.tcr-series.com/slovakiaring-2022/ 

    Losonczy Levente együttműködő partnerei  

    Pillango GmbH és OxxyGenum 

  • Losonczy Levente az Aggressive Team Italia színeiben, Hyundaijal folytatja a TCR Eastern Europe sorozatban

    Losonczy Levente az Aggressive Team Italia színeiben, Hyundaijal folytatja a TCR Eastern Europe sorozatban

    Komoly mérföldkőhöz érkezett Losonczy Levente pályafutása, aki többéves sikeres gokartversenyzői, majd Renault Clio Kupás szereplés után idén váltott a túraautózás komolyabb szintjére, a TCR Eastern Europe sorozatra. Már az első versenyén megmutatta gyorsaságát, most pedig óriási lehetőséget kap azzal, hogy a tapasztalt olasz túraautó csapat, az Aggressive Team Italia színeiben egy Hyundai Elantra N TCR-rel bizonyíthat. Első közös versenyük az augusztus 20–21-ei Slovakia Ring-i TCR Eastern Europe futam lesz.  

    A 19 éves Losonczy Levente neve nem ismeretlen a magyar autósport szurkolók körében, hiszen versenyzői pályafutása több mint egy évtizedre nyúlik vissza. Kilenc évesen kezdett gokartozni, és többek között olyan sikerek fűződnek a nevéhez, mint a 2019-es Rotax Max Grand Festival, senior győzelme.  

    A gokartozást három év Renault Clio Kupa köve

    tte, amelyben az első szezonjában megszerezte első győzelmét.  

    Idén váltott a TCR Eastern Europe sorozatra, és már az első futamon megmutatta a gyorsaságát. A bajnokság utolsó előtti hétvégéjén, augusztus 20–21-e között a Slovakia Ringen pedig hatalmas lehetőséget kap az Aggressive Team Italia csapat Hyundai Elantra N TCR versenyautójával.  

    Losonczy Levente
    Fotó: Losonczy Levente

    Megtiszteltetés számomra, hogy egy ilyen ikonikus csapattal versenyezhetek, mint az Aggressive Team Italia, és egy ilyen komoly technikával állhatok rajthoz, mint a Hyundai Elantra N TCR. Ez egyben hatalmas lehetőség is, amit szeretnék a legjobban kihasználni – mondta Losonczy Levente. – Nincsenek illúzióim a kihívás komolyságát illetően, a legnagyobb feladatom az új autóhoz való alkalmazkodás és a csapattal való szoros együttműködés kialakítása lesz.  

    Célom, hogy már a Slovakia Ring-i hétvége kezdetétől fogva versenyképes legyek, de szintén fontos, hogy versenyről versenyre minél többet tanuljak és folyamatosan fejlődjek.  

    Szeretném megköszönni az Aggressive Team Italianak és a szponzoraimnak, hogy bizalmat szavaztak nekem, valamint a szüleimnek és annak a rengeteg embernek, akik a pályafutásomat eddig segítették, hogy most elérkezhettem ehhez a mérföldkőhöz.“ 

    Losonczy Levente
    Fotó: Losonczy Levente

    Szintén izgalmas feladatként tekint a közös munkára az Aggressive Team Italia. A csapat több olasz bajnokság mellett a TCR Italyban és a TCR Europe-ban is bizonyított már, sikereiket pedig Losonczy Leventével is szeretnék gyarapítani.    

    „Nagyon örülünk az új kihívásnak, hogy bemutatkozhatunk a TCR Eastern Europe-ban is – mondta Mauro Guastamacchia, az Aggressive Team Italia csapatvezetője. – Ez egy kiváló sorozat, ezért alig várjuk, hogy megmérethessük magunkat egy számunkra új környezetben.  

    Örömmel üdvözöljük Leventét a csapatban, aki fiatal kora ellenére megmutatta, hogy nagy potenciállal rendelkezik, ami minden bizonnyal segít majd kiváló eredményeket elérni.  

    Számunkra ez minden szempontból komoly próbatétel, éppen ezért szeretnénk a tapasztalatainkat a lehető legjobban felhasználni ebben az izgalmas, új együttműködésben.“ 

    Losonczy Levente együttműködő partnerei: Pillango GmbH és OxxyGenum 

     

  • Spengler hátsérülést szenvedett az ETCR legutóbbi futamán

    Spengler hátsérülést szenvedett az ETCR legutóbbi futamán

    Bruno Spengler az ETCR vallelungai fordulójában, az első döntőben esett nagyot a kettes kanyarban, ezt követően pedig a Romeo Ferraris visszavonta az autóit a hétvégétől.

    Az Alfa Romeo Giulia ETCR lesodródott a pályáról, majd a kavicságyon felpattant, és a gumifalnak csapódott. A kanadai pilótát később a pályakórházból egy helyi intézménybe szállították tovább vizsgálatokra.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by FIA ETCR (@fia_etcr)

    A Romeo Ferraris nem tudta megállapítani a hiba okát, így óvatosságból visszaléptek a további megmérettetéstől.

    Spengler hétfő este így nyugtatta meg a kedélyeket a közösségi médián keresztül:

    „A vasárnapi, vallelungai balesetem után a Paideia Klinika stábja megállapította, hogy megsérült a hátam. Most a gyors felépülés lett a célom, hogy minél hamarabb visszakerüljek az autóba a szezon hátralevő részére.

    Még mindig folyik a vizsgálat a technikai hibával kapcsolatban, hogy miért volt irányíthatatlan a 2-es kanyarban. Szeretném megköszönni az egész orvosi csapatnak, az FIA ETCR-nek és mindenkinek, aki érintett volt az esetben és segített nekem.”

  • Azcona az ETCR-ben is mindent vitt

    Azcona az ETCR-ben is mindent vitt

    Hibátlan hétvégével Mikel Azcona vitte el a prímet az ETCR vallelungai fordulójában, míg a gumiproblémák miatt Bruno Spengler kórházban fejezte be a hétvégét.

    Időmérő

    Egy ízben Azcona szerzett pole-t, míg Michelisz negyedik lett, másrészben pedig Maxime Martin folytatta jó formáját zolderi győzelme után. A belga a szintén magára találó Tom Blomqvist előtt végzett, míg Ekström második körében kisodródott, és nem tudott javítani.

    Giovanni Venturini nevéhez fűződik a kör leglátványosabb megmozdulása, ugyanis az olasz előbb egyik, majd másik irányban is megpördítette autóját.

    Negyeddöntők

    Az egyik csoportban a Hyundai vitte el mindkét futamot. Előbb Azcona győzte le Spenglert és a bajnoki éllovas Tambayt, majd Michelisz esélyt sem adott Filippinek és Genének a továbbjutásra. A gumigondok mindhármukat utolérték, de a sorrend nem változott.

    Martin továbbra is megállíthatatlan volt, a tavalyi bajnok Ekström és Blomqvist összedolgozva sem bírtak vele. Blomqvist korai, Ekström késői energiahasználat mellett döntött, de egyik stratégia sem vált be.

    A negyedik futam szintén a koreai márka győzelmét hozta, a beugró Catsburg Vernay és Venturini előtt aratott magabiztos győzelmet.

    Elődöntők

    Az Azcona-Spengler csata második felvonását ismét a spanyol nyerte. A kanadai vetélytársat Michelisz sem hagyta nyugodni, de egy késői hiba a magyartól eldöntötte a párharcot.

    Tambay éllovashoz méltóan megnyerte saját futamát, míg Filippi és Gené ismét csak asszisztáltak.

    Martin továbbra is bombaformában volt, kihasználta, hogy Catsburg és Ekström csatáztak mögötte, és ellógott.

    Az előző körben szoros csatában alulmaradó Blomqvist igazolta jó formáját egy újabb futamgyőzelemmel, Vernay és Venturini nem tudtak hozzászólni a dologhoz.

    Döntők

    Spengler harmadjára sem tudta legyőzni Azconát a rajtnál, majd a harmadik körben pedig kisodródott és a korlátnak ütközött. Kórházba is szállították, de szerencsére nagyobb baja nem esett. A Romeo Ferraris azonban visszavonta autóit a második döntőtől.

    Ezzel Michelisz került a második helyre, de az utolsó körben ő és Filippi is ugyanúgy gumiproblémába ütközött és becsurgott a célba. Azcona ezzel Tambay és Gené előtt nyert.

    A másik döntőben a négy autó közül Catsburg dominált, de pár kanyarral a vége előtt defektet kapott, ezzel Ekström nyerte a futamot.

    A hétvége királya így Azcona lett, ezzel a harmadik gyártó is győzelmet tudhat magáénak.

    A bajnokság állása:

    # Pilóta Márka Pont
    27 🇫🇷 Adrien Tambay Cupra 435
    1 🇸🇪 Mattias Ekström Cupra 421
    96 🇪🇸 Mikel Azcona Hyundai 368
    36 🇧🇪 Maxime Martin Alfa Romeo 360
    10 🇬🇧 Tom Blomqvist Cupra 334
    7 🇨🇦 Bruno Spengler Alfa Romeo 267
    69 🇫🇷 Jean-Karl Vernay Hyundai 219
    5 🇭🇺 Michelisz Norbert Hyundai 216
    28 🇪🇸 Jordi Gené Cupra 200
    21 🇮🇹 Giovanni Venturini Alfa Romeo 170
    88 🇳🇱 Nicky Catsburg Hyundai 150
    40 🇮🇹 Luca Filippi Alfa Romeo 140
    31 🇮🇹 Kevin Ceccon Hyundai 72

     

  • Hazai győzelem született az ETCR zolderi fordulójában

    Hazai győzelem született az ETCR zolderi fordulójában

    A belga Maxime Martin gyűjtötte a legtöbb pontot Zolderben, ezzel megtörte a Cupra eddigi egyeduralmát az ETCR-ben.

    Időmérő

    Vernay és Martin voltak a két csoport leggyorsabbjai az időmérőn. Az egyik sikán levágása miatt főleg a Hyundai pilótákat sújtotta büntetés, Azcona mindkét körét elvesztette emiatt.

    Martin technikai probléma miatt kihagyta az első szabadedzést, ennek ellenére második nekifutásra gyorsabb volt Ekströmnél.

    Jordi Gené hűtőgondok miatt nem tudott részt venni az időmérőn, váltótársa, Tom Blomqvist azonban még nem szenvedett a problémától.

    Negyeddöntők

    Vernay a rajtot, Tambay az első kanyart rontotta el az első menetben, így Blomqvist állt az élre. Szoros csatában később a harmadik helyre is visszaesett, azonban mégis ő örülhetett a végén, ahogy legyorsulta csapattársát a célvonal előtt.

    „Alsó ágon” Michelisz már az elején komoly csatába keveredett Bruno Spenglerrel, és ezzel Venturininek ajándékozták a jobb elődöntős helyet.

    A másik csoportban Martin folytatta jó formáját, így Ekström előtt ért célba. Azcona jutott még az első elődöntőbe, miután Catsburg helyezkedése a rajtnál hozzásegítette az futamgyőzelemhez.

    Elődöntők

    Elsőként Tambay szerzett elégtételt Blomqvist utolsó méteres előzésén, majd Spengler gyűrte le a vele szemben felálló Vernay és Michelisz párosát.

    Martin eközben megállíthatatlan volt, bár a címvédővel és a WTCR éllovasával kellett megküzdenie. Ekström támadta meg a rajt után, de rajtavesztett, mert egy kanyarral később Azcona el tudott menni mellette.

    A második kör végén Ekström egy agresszív manőverrel leterelte a spanyolt az utolsó sikánban, aki a kavicságyon keresztül kisebb sebességgel könnyű préda lett a célegyenesben.

    Catsburg beugróként beárazta az ETCR mezőny rangidősét Jordi Genét, illetve a negyeddöntőben két nagy elfékezést produkáló Filippit, miután magabiztos győzelmet aratott ellenük.

    Döntők

    A Tambay-Blomqvist tandem behúzta az első két helyet, mögöttük az Alfa Romeókat kitaktikázó két Hyundai végzett. Michelisz a startnál több energiát elhasználva került eléjük az utolsó helyről, Vernay a verseny végére meg is előzte.

    Catsburg megint hátvédet játszott Azconának, lefoglalta Mattias Ekströmöt, így az élen Martin és a spanyol eltudtak húzni tőlük.

    A Romeo Ferraris győzelemmel hangolt a soron következő (vallelungai) hazai ETCR futamukra, hiszen Maxime Martin lett a hétvége királya. A bajnokságot továbbra is Tambay vezeti Ekström előtt.

    A bajnoki állás:
    # Pilóta Márka Pont
    27 🇫🇷 Adrien Tambay Cupra 363
    1 🇸🇪 Mattias Ekström Cupra 342
    36 🇧🇪 Maxime Martin Alfa Romeo 300
    96 🇪🇸 Mikel Azcona Hyundai 268
    10 🇬🇧 Tom Blomqvist Cupra 262
    7 🇨🇦 Bruno Spengler Alfa Romeo 223
    69 🇫🇷 Jean-Karl Vernay Hyundai 171
    5 🇭🇺 Michelisz Norbert Hyundai 170
    28 🇪🇸 Jordi Gené Cupra 165
    21 🇮🇹 Giovanni Venturini Alfa Romeo 155
    40 🇮🇹 Luca Filippi Alfa Romeo 97
    88 🇳🇱 Nicky Catsburg Hyundai 94
    31 🇮🇹 Kevin Ceccon Hyundai 72
  • Marcello Lotti kétszer ennyi autót és új gyártót ígér a 2023-es ETCR-be

    Marcello Lotti kétszer ennyi autót és új gyártót ígér a 2023-es ETCR-be

    A WSC Group elnöke jövőre véget vetne az autón való osztozásnak az ETCR-ben, ami a versenyzők által is üdvözölt változtatás lesz majd.

    A tavalyi indulás után az ETCR 2022-ben már megkapta az FIA-tól a világkupa rangot, de eddig mindössze három gyártó hat autója körözött a sorozat égisze alatt.

    „Megerősíthetem, jövőre lesz egy új gyártónk.” – árulta el Marcello Lotti a TouringCarTimes-nak. – „Két új autó lesz azon kívül, amik jelenleg is vannak.”

    További részleteket ugyan nem árult el, de arra is fény derült, hogy ügyfélcsapatok érkezéséről tárgyalnak.

    „Beszélünk néhány csapattal, akik az idei autókat futtatnák a gyártók támogatásával. Így a mostani csapatok révén lenne hat autónk, és a hat idei gépet pedig ügyfélcsapatoknak adnánk. Az jelenlegi csapatokkal és a gyártókkal számolva jövőre 14 autó lesz az ETCR-ben.”

    A Cupra EKS csapatfőnöke, Xavi Serra – a jelenleg domináló alakulat vezére – is üdvözölte a változást:

    „A több autó csak jót tesz a sorozatnak, a show-nak, és ami minket illet, készen állunk az ügyfélcsapatok ellátására is.”

  • Michelisz megszerezte első ETCR győzelmét Jaramában

    Michelisz megszerezte első ETCR győzelmét Jaramában

    A hazai veterán Jordi Gené mellett az első hétvégéjét teljesítő Nicky Catsburg és Michelisz Norbert is futamot nyert a jarami ETCR fordulóban.

    Hőség várta az ETCR mezőnyét Jaramában, de továbbra is úgy tűnt az eddig domináló Cupra volt előnyben a többi autóhoz képest.

    Hazai pályán Jordi Gené végzett csoportja élén az időmérőn, mögötte Tambay-jel, míg a másik oldalon Ekström nyert Blomqvist előtt.

    Negyeddöntők

    A spanyol veterán a negyeddöntőben nagy csatában tartotta vissza francia csapattársát, ezzel első futamgyőzelmét szerezte. Spengler harmadik helyével a jó hungaroringi eredménye után a mezőny második felébe kényszerült.

    Michelisz pole-ból lerajtolta Filippit, és helyezkedésével próbálta előnyhöz juttatni csapattársát, Vernay-t is. A francia ugyan elveszítette a második helyet, de Filippi megpördült, így biztos volt a Hyundai egy-kettő. Michelisz győzelmével biztosította, hogy a mezőny első feléből várhassa a vasárnapi döntőt.

    A másik ágon Azcona nem Ekström és Blomqvist Cupráival a rajtnál, de végül átküldötte magát a brit pilótán. Blomqvist azonban ellentámadást indított, és az utolsó körben össze is értek, aminek következtében lejött Azcona hátsó lökhárítója, de a sorrend végül nem változott.

    A következő futamban az első hétvégéjét teljesító Nicky Catsburgnek kellett megküzdenie két Alfa Romeóval. Végül második Maxime Martin mögött Venturini futott be a jobban megtartott energiának köszönhetően.

    Elődöntők

    Elődöntőjében Michelisz a két Cupra mögé kényszerült a rajt után, de később meg tudta előzni a helyi rókát, Jordi Genét.

    A második elődöntőben a szikrák már a rajtnál elpattantak, miután a három pilóta (Spengler, Filippi és Vernay) egyszerre érkeztek az első kanyarhoz. Végül kisebb koccanásoktól eltekintve nem történt nagyobb baj. Filippi később ismét megpördült, így Vernay Spengler után eredt, de előzni már nem tudott.

    Ami Ekström és Azcona újabb összecsapását illeti, már a rajtnál eldőlt minden, amikor a svéd több energiát használva előre állt. Mögöttük Maxime Martin tartalékolni próbált, de egyszer kisodródott a pályáról és lemaradt, ezért nem tudott beleszólni a csatába.

    Catsburg második futamában máris jobban hozzászokott az autóhoz, ugyanis Venturini és Blomqvist csatáját kihasználva egy lassabb rajt után is élre tudott állni.

    Döntők

    Martin a döntőben második hellyel javított Azcona kárára, míg Ekström győzelmével a hétvége királya lett.

    A másik döntőben visszakapta Genétől a kölcsönt, és csak harmadik lett Tambay és a spanyol mögött.

  • Elektromos túraautóktól a monstrum kamionokig: Fotókon a Super Racing Fesztivál

    Elektromos túraautóktól a monstrum kamionokig: Fotókon a Super Racing Fesztivál

    Az elmúlt hétvégén került megrendezésre a Hungaroringen a Super Racing Fesztivál, melyen az ETCR, a WTCR és a Kamion Eb mezőnye is pályára lépett!

    Rendkívül izgalmas hétvége volt, magyar versenyzők szereplésével, és kamionos érzelmi hullámvasúttal. Ezt örökítették meg kollégáink, akiknek fotóit az alábbi galériákban nézegethetitek meg.

    A későbbiekben YouTube videóval is jelentkezünk, addig pár jelenetet megnézhettek TikTok profilunkon
    Aki pedig Instagramra posztol az elmúlt hétvégéről (vagy bármilyen autósportos saját fotót tölt fel az Instára), használja a #RacinglineFotóm hashtaget, hogy mi is, és a Racingline.hu olvasók/követők is láthassák! 😉

    ©️ A fotók felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!