Kategória: TCR

  • Azcona szerint érdekes lesz a TCR World Tour és elmondta mit vár tőle

    Azcona szerint érdekes lesz a TCR World Tour és elmondta mit vár tőle

    A WTCR korszaka véget ért, a TCR World Tour 2023-tól veszi át a túraautós sorozat helyét.

    A BRC Racing Team versenyzője, Mikel Azcona, a WTCR-korszak utolsó bajnokaként nyitott arra, hogy csatlakozzon az új bajnoksághoz. Azcona úgy nyilatkozott erről a TouringCarTimes-nak, hogy a Hyundai Motorsport még nem jelentette be a TCR World Tourral kapcsolatos szándékait:

    „Az igazság az, hogy még nincs sok információnk volt arról, hogy milyen is lesz a TCR World Tour. A TCR World Tour formátuma érdekesnek tűnik, mivel a különféle bajnokságokból érkező versenyzők küzdhetnének majd velünk, akik a világkupán voltunk eddig, és én nagyon örülnék, ha ott lehetnék. Amennyiben a Hyundai Motorsport az idei év végén vagy a következő év elején úgy dönt, hogy elindul ebben a sorozatban, biztos vagyok benne, hogy ott leszek.”

    A WSC, a TCR jogtulajdonosaként, és a TCR World Tour promóterei a közelmúltban megerősítették az új bajnokság 2023-as versenynaptárának bizonyos részleteit, amelyben ausztráliai futamok is szerepelnek, amit Azcona üdvözölt. A spanyol lelkes:

    „Egyelőre igen jól néz ki, hiszen négy futamon mehetünk Európában, majd más kontinensekre is ellátogathatunk, ausztráliai és dél-amerikai versenyekkel, sőt, még egy makaói döntőről is beszélnek.

    „Összességében úgy gondolom, hogy ez közelebb kerül ahhoz, amit a versenyzők, a csapatok és a motorsport rajongói szeretnének, sok autóval zajló versenyekkel, és azzal a lehetőséggel, hogy 24-30 autó is részt vehet egy futamon, komoly harcban egymással. Nem akarunk tíz autóval zajló versenyeket látni, hanem sok autót akarunk a pályára, és igen versenyképes szinten.”

    Azcona: Ezért dolgoztam egész életemben! – de külön kiemeli Norbit is

  • Már gyártják a Toyota Corolla TCR ügyfélautókat!

    Már gyártják a Toyota Corolla TCR ügyfélautókat!

    A Toyota Gazoo Racing Argentina megkezdte az új Toyota Corolla TCR első ügyfélautóinak a gyártását, miután az első autóval sikeresen debütált a dél-amerikai TCR sorozatban.

    Az autók gyártása az argentínai Záratéban zajlik, a Toyota közúti autógyártó üzemei mellett. Ott olyan modelleket is gyártanak, mint a Hilux és az SW4. A Motor1.com-nak Juan Pablo Grano, a Toyota Gazoo Racing Argentina ügyvezetője így nyilatkozott:

    „Világszinten a Toyota nagyon erősen elkötelezett a motorsportok iránt. Mindenki ismeri az autóinkat és a Dakar-ralin, a hosszútávú-világbajnokságon (WEC) és a rali vébén (WRC) elért eredményeinket. De ezek olyan versenyautók, amelyek a Toyota hivatalos csapatainál futnak. Most a globális vezérigazgatónk, Akio Toyoda üzenete az volt, hogy bátorítson minket arra, hogy olyan versenyautókat fejlesszünk és gyártsunk, amelyekkel privát istállók is versenyezhetnek. Az elképzelés az, hogy Toyota Gazoo Racing autók legyenek egyre több kategóriában és helyi bajnokságban.”

    A Toyota Gazoo Racing Argentina évente tíz autó gyártását tervezi, az első hat autót a TCR Dél-Amerika és a TCR Brazíliának szánják, és még márciusig el kell készülniük. Erről ennyit mondott Grano:

    „Az első hat autót még március előtt leszállítjuk, hogy elkezdhessék a szezont, míg a másik négy június körül lesz készen.”

    Az új autókat megrendelő csapatok kilétét később jelentik majd bem ezért így fogalmaz az ügyvezető:

    „Erről nem tudunk beszámolni, mert ez a szerződött csapatok felelőssége lesz. Ismertté majd a 2023-as szezon kezdetének közeledtével válik. Annyit azonban elárulhatunk, hogy több olyan magáncsapat is van, amely eddig Európából importált TCR-autókkal versenyeztek, és most átállnak az általunk gyártott Corolla TCR-re, figyelembe véve a tesztelési szakaszban elért jó eredményeinket. Kétségtelenül azon csapatok élveznek majd elsőbbséget, amelyek már versenyeztek a kategóriában, mert ők már rendelkeznek TCR-tapasztalatokkal.”

    Az első Toyota Corolla TCR sikeresen mutatkozott be a TCR Dél-Amerikában, szeptemberben Buenos Airesben megszerezte első pole pozícióját és győzelmét.

    A Toyota Corolla TCR ára a TCR-szabályzatban meghatározott maximális, 148.000 euró.

    A Toyota és a FIAT is közelebb került a TCR homologizációhoz

     

  • Hollandia nyerte a Motorsport Játékok TCR futamát

    Hollandia nyerte a Motorsport Játékok TCR futamát

    Miután az egész versenyt végig dominálta, Gilles Magnus drámája kellett ahhoz, hogy végül a Hollandia színeiben versenyző Tom Coronel legyen a TCR kategória győztese.

    2019 után több év kihagyással ezúttal Marseille-ben – illetve a közeli Le Castellet-i pályán – rendezték meg a FIA Motorsport Játékok második kiadását.

    A Comtoyou két WTCR pilótája az esemény sztárjainak számítottak, és ennek megfelelően vezették is a mezőnyt.

    Rajtuk kívül még két korábbi világkupa induló volt a mezőnyben: a 2020-as a Renault kiforratlan TCR autóját terelgető északír Jack Young, illetve a svéd Andreas Bäckman, aki húgával együtt, egy privát csapattal indult anno a sorozatban.

    Egy fél szezon után távozik a WTCR egyetlen privát csapata

    Az idei bajnokság negyedik helyén álló Magnus azonban nem sok esélyt adott a többieknek, ám a főversenyen mindössze egy kör után leállt az autója.

    Így Tom Coronel került az élre. Neki vigyázni kellett a technikára a Comtoyou hajtómű problémái miatt, de így is behozta az Audit az első helyre.

    Mögötte eleinte a franciák jelöltje – és TCR Europe veterán – Teddy Clairet haladt. Ám ő Younggal akadt össze, és végül ki is állt. Az ír színeket képviselő kollégája 5 másodperces büntetést kapott, így hiába haladt második helyen, megkönnyítette Coronel dolgát.

    A büntetés miatt végül csak egy helyet vesztett, a spanyol Isidro Callejas lett a második. Mögöttük pedig az argentin Ignacio Montenegro ért célba negyedikként.

    A magyar csapat mindössze nyolc versenyzővel volt ott a Játékokon – a TCR mezőnyben nem volt versenyző – érmet nem értek el.

    Az éremtáblán Olaszország végzett az élen, három arannyal és egy ezüsttel, többek között Andrea Kimi Antonelli F4-es győzelmének köszönhetően. Végül azonban az ezüst bizonyult sorsdöntőnek a házigazda franciákkal szemben.

    Az FIA egyúttal azt is bejelentette, hogy a következő, 2023-es Játékok helyszíne Valencia lesz.

    Tom Coronel ugyanarra gondol a WTCR megszűnése kapcsán, mint a magyarok jó része

  • Michelisz kívánságát teljesíti a WTCR utódja?

    Michelisz kívánságát teljesíti a WTCR utódja?

    Legendás és ikonikus helyszíneket ígért Marcello Lotti a WTCR-t váltó TCR World Tourtól, és az már biztos, hogy a világ szinte összes kontinensén megfordulnak majd.

    Ausztrália sok esetben marad ki világbajnokságok naptárából is. Lotti azonban biztosított mindenkit arról, hogy a legkisebb kontinens – növekvő TCR bajnokságai miatt – része lesz az első naptárnak.

    „A WSC megerősíti, hogy a TCR World Tour naptárának – amit legsokára közzé teszünk – egyik fontos részét képezi majd Ausztrália. A TCR World Tour csapatai a TCR Australia sorozattal együtt versenyeznek majd.

    Ausztrália folyamatosan az egyik legérdekesebb és legprofibb TCR sorozatot biztosította. Örömmel jelentem be, hogy ezt egy világméretű közönség előtt is megmutathatják.”

    Ugyan az említett sorozat versenynaptárát még nem jelentették be, azért várhatóan Bathurst részét képezi majd a versenynaptárban mint az egyik helyszín. Marcello Lotti meg is fogja látogatni a pálya idei legnagyobb versenyét, ez jó jel ebből a szempontból.

    Michelisz: interjú tanítványairól, az ETCR-ről és az idei szezonról

    Nyári interjúink során Michelisz Norbert és – az őt nem feltétlenül kedvelő – Yann Ehrlacher is azt mondta, ezt a pályát hiányolja legjobban a versenynaptárból.

    A következő kimaradt kontinens: Dél-Amerika?

    Így már több értelmet nyerhetnek a hírek, miszerint Uruguay, illetve Argentína is csatlakozott volna a WTCR naptárhoz. Többek között a világkupán szereplő sok dél-amerikai pilóta miatt a TCR South America elnevezésű sorozat is nagy népszerűségre tett szert. Így könnyen lehet, egy újabb – a WTCR alatt hiányzó – elem kerülhet a helyére az új rendszerrel.

    Az azonban szinte biztos, hogy a TCR Europe néhány fordulója – köztük a Hungaroring is – esélyes egy-egy World Tour versenyre.

    A TCR Europe visszatér Ausztriába és Magyarországra 2023-ban

  • Kémbotrány a TCR Europe szezonzáróján

    Kémbotrány a TCR Europe szezonzáróján

    Barcelonában rendezték meg a TCR Europe utolsó fordulóját, melyen Franco Girolamit – Néstor testvérét – avatták bajnokká, csapatát azonban komoly vád érte.

    A Target Motorsport adott ki közleményt, melyben a WTCR-ben is szereplő Comtoyou Racinget gyanúsítják meg:

     „A hétvége során a Target Competition értesült arról, hogy elloptak tőlünk egy egész szezonnyi fedélzeti kamerás felvételt, beleértve a téli teszteket is. A Comtoyou Racing mérnöke lopta el az adathordozót, amiről a bizalmas videókat engedély, valamint a tudomásunk nélkül letöltötték, pedig a hétvége előtt megmutatták a legénységeiknek. Ezzel jogtalan előnyre tettek szert a TCR Europe utolsó hétvégéjén.

    Ráadásul még mindig rendelkeznek a 2022-es szezon felvételeivel, ami illegálisan biztosít nekik további előnyt innentől kezdve. Ez nem sportemberhez méltó magatartás szerintünk, ami nem hagyhatunk büntetés nélkül. Ha nem döntenek nekünk kedvezően, jogi lépéseket is vizsgálni fogunk.”

    Target Competition, Hyundai, TCR Europe
    Target Competition – Fotó: TCR Europe

    Andreas Gummerer, a Target csapatfőnöke így kommentálta a történteket a TouringCarTimesnak:

    „Péntek óta tudjuk, és úriemberek módjára próbáltuk rendezni a helyzetet. Nem bocsánatkérést szerettünk volna, hanem megbeszélni a dolgot. Azonban nem kaptunk választ, sem az Audi Sporttól, sem a Comtoyoutól. A második verseny után Francois Verbist [igazgató] még oda is jött hozzánk, de nem akart beszélni.”

    A paddockban többen is szemtanúi voltak a szóváltásnak, ami következett. A Comtoyou szerint csak a közleményre reagált hevesen menedzserük.

    Ezek után Gummerer az Audi-csapat kizárását nevezte meg mint megfelelő elégtételt. A TCR Europe és a WSC azonban még nem reagált.

    Pár órával később érkezett a válasz, a Comtoyou közleményében:

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by Comtoyou Racing (@comtoyouracing)

     „A Comtoyou Racing semmilyen esetben nem lopott adatokat vagy videókat egy versenytárstól, és nem utasított vissza megbeszélést ezzel kapcsolatban. Ezek az állítások egyszerűen hamisak és lejáró jellegűek.

    Hivatalosan is megkérdőjelezzük ezeket a gyanúsításokat, és azt követeljük, hogy a hamis állításokat töröljék és egy hivatalos cáfolatot is adjanak ki. Kérjük, hogy ezeket tegyék meg, különben 24 órán belül jelentjük az esetet a hatóságoknak rágalmazás és becsületsértés címén.”

    Comtoyou Racing, Audi, TCR Europe
    Comtoyou Racing – Fotó: TCR Europe
  • Tom Coronel ugyanarra gondol a WTCR megszűnése kapcsán, mint a magyarok jó része

    Tom Coronel ugyanarra gondol a WTCR megszűnése kapcsán, mint a magyarok jó része

    Lassan ocsúdik fel a WTCR világa a sorozat végéről szóló hírek kapcsán, elsőként az őszinteségéről híres Tom Coronel kapott észhez. Nem lehet csalódni benne.

    „Láttam, ahogy a Túraautó Világkupa haldoklik. Mindenki látta, de senki sem beszél igazán róla, mert senki sem érzi jól magát tőle.” – kezdi a nyilatkozatát a holland.

    „Az összes átalakulásnál itt voltam 2001 óta, és láttam, hogy a politika tönkreteszi a sportot. Ezért szeretem jobban a TCR Europe-ot, mint a WTCR-t. A Világkupát egyszerűen borzalmasan vezetik. Sokan politizálnak a résztvevők közül ahelyett, hogy versenyeznének. Nagy változásokat kellett volna véghez vinni, szóval jó, hogy így történt.”

    Coronel rögtön javaslattal is előállt, hogy mit kellett volna máshogy csinálni.

    „Az elmúlt két év naptára, nem volt méltó egy világbajnoksághoz. Szerintem a helyi francia kupa lett belőle, így én örülök annak, hogy most nemzetközibb lesz a helyzet, több kontinensen. Mindig is javasoltam, hogy versenyezzünk együtt más TCR vagy GT sorozatokkal. De a szervezőket túlságosan lefoglalta a büszke elképzelésük.

    De nem csak erről van szó, hanem a sorozatról, a versenyzésről. Én ezt úgy hívom, élvezeti faktor. És ez már öt éve hiányzott nekem a WTCR-ben. Beszálltak a gyártók, mondtam, hogy most lesz vége. Tudtam, mert mindenki hülye volt, politikailag.

    A csapattársak segítik egymást. Akkor ez csapatversenyzés, nem egyéni. A versenyzés márpedig egyéni. Ha az Audi nyert, én meg technikai probléma miatt kiestem, kaptam rá 40 kiló súlyt. Miért? Komolyan miért?”

    Coronel tényleg eltávolodott a WTCR-től, már évek óta rendszeres TCR Europe résztvevő, anno a TCR Benelux bajnokságnak is oszlopos tagja volt. Tavaly Azconával együtt egyszerre két versenyhétvégén vett részt, csakhogy ott legyen a szezonzárón.

    „Ezért szeretem jobban az európai versenyeket, ott magadért versenyzel. A világkupán nem így volt. Az új terv jó, a TCR-nek is, ez az egész lényege. A WTCR nem erről szólt.

    Nekem mindegy, hol leszek, és itt a lényeg. Az emberek csak magukra gondolnak, nem a versenyzésre, a szenvedélyre, a szívre, a lényegre. Engem nem érdekel hol állok a ranglistán.

    Remélem [hogy az új rendszer érdeklődést generál majd a TCR iránt]. Ez egy lista, és mindegy, hol versenyzel. Talán még igazítanak rajta, így vagy úgy. Itt legalább van benne valami igazi, ez tetszik benne.”

    A holland egyébként jelenleg jelenleg 45., tehát éppen döntőbe jutó lenne azon a bizonyos listán.

    Máris bejelentettek valamit, ami a WTCR helyébe léphet

  • Máris bejelentettek valamit, ami a WTCR helyébe léphet

    Máris bejelentettek valamit, ami a WTCR helyébe léphet

    A WSC Group nem várt sokat a WTCR elkaszálása után máris igyekezett pótolni a világszintű TCR sorozatot.

    A TCR World Tour névre hallgató elképzelés kilenc – a világ bármelyik TCR sorozatához tartozó – versenyt emelne ki, legalább négy kontinensről.

    Az év végi legjobb 15 versenyző csatlakozna a TCR World Ranking (világranglista) 45 legjobb pilótájához, hogy egy négynapos eseményen felavassák a TCR világ legjobbját. A döntőt a Discovery Sports Events segítségével bonyolítanák le, a World Tour végéhez képest négy hónapon belül.

    A pilóták mellett a csapatokat és a gyártókat is díjaznák.

    „Gyümölcsöző kapcsolatunk volt az FIA-val és a DSE-vel az elmúlt években, ezért tiszteletben tartjuk a döntésüket.”emelte ki a WSC (a TCR kategóriákért felelős szervezet) elnöke, Marcello Lotti.

    „Most készen állunk arra, hogy közösen dolgozva biztosítsuk a túraautózás jövőjét. TCR bevezetése óta nagy számú mezőnyök kialakítását helyeztük előnybe. Erre alapozva bízunk benne, hogy a TCR World Ranking, a TCR World Tour és a TCR World Ranking Final lehetőséget ad majd számukra, hogy továbbra is világszinten méressék meg magukat.

    Ugyanakkor így szeretnénk megerősíteni az együttműködésünket a promóterekkel a regionális és nemzeti szinteken. Ezáltal szintet léphetnek majd a TCR World Tourra kiválasztott versenyek. Hiszen több megjelenést biztosít majd a médiában, és hangulatban is teljesen más lesz. Így a helyi versenyzők is lehetőséget kapnak majd arra, hogy erős, nemzetközi mezőnyben mérettessék meg magukat.

    A gyártól pedig szorosabbra fűzhetik a kapcsolatukat az ügyfelekkel és biztosíthatják az ő hűségüket.” – fejezte be a WTCR utáni vízió leírását Lotti.

    Hogy ez a bizonyos döntő lenne-e a korábban Ribeiro által is emlegetett évenkénti esemény, azt még nem lehet tudni.

    Könnyen „egyslágeres csoda” lehet a WTCR-ből

  • Teslával váltja a TCR-t az egyik legnagyobb túraautós sorozat

    Teslával váltja a TCR-t az egyik legnagyobb túraautós sorozat

    Többek között Teslával és BMW-vel indul az STCC (Svéd Túraautó Bajnokság) következő kiírása, miután a sorozat TCR-ről elektromos meghajtásra vált.

    A TCR szabályrendszer alapját az olcsó autók széles választéka, valamint a rengeteg bajnokság képezi. A piramis csúcsán közül a két világkupa (WTCR és ETCR), utána pedig a TCR Europe áll, ezt követik a nemzeti bajnokságok.

    Ezek közül is kiemelkedik három: az autómárkák miatt a német és az olasz bajnokság, valamint a történelmileg is megalapozott svéd sorozat.

    Az 1996 óta folyó sorozat 2011-ben már egész Skandináviáért felelős, egyéni autóikról pedig 2017-ben tértek át az elterjedt TCR kategóriára.

    Ennek ellenére nemzeti szintű bajnokságok közül az STCC lesz az első, akik az elektromosság mellett döntenek, az elektromos világkupa után pedig a világon a második túraautós sorozatként váltanak elektromos meghajtásra.

    Az EPWR-ré váló PWR Racing Team fejleszti majd a 12 új autót, ami különböző közúti járművekre épül majd. Nagyobb – versenyautóvá történő – átalakítást követően a Tesla Model 3 és a BMW i4 is alapjait képezi majd az újfajta autónak, amit a korábbi STCC pilóta, Mikaela Ahlin-Kottulinsky tesztel majd.

    STCC, 2023, BMW, i4
    Fotó: STCC

    Hátsókerék-meghajtás, közel 300 km/h-s végsebesség és 550 lóerő jellemzi majd a hajtásláncot, amihez 800 voltos és 45 kWh-ás elem társul.

    Ha ez nem lenne elég, az STCC szervezői egy új formátumot jelentettek be. Ezt egy új helyszínen csak egy hétvége erejéig használják majd. A szezon kezdeteként Helsingborg fő kikötőjében (felső grafika) ugyanis párbajokkal küzdenek majd meg a pilóták.

    Azért nem hagyják el teljesen a régi szabályrendszer autóit sem, betétfutamként TCR Scandinavia néven továbbra is a versenyhétvégék részei maradnak.

    Azonban NXT Gen Cup néven megjelenik majd az elektromos nevelőszéria is. Kifejezetten az alternatív meghajtású autók motorsportjának népszerűsítésére a junior szinten. Ezt a Mini Cooper SE alapjaira épülő autót a Lestrup Racing Team fejleszti majd ki.

  • Losonczy Levente: Repedt a csont, de Barcelonára összeforr

    Losonczy Levente: Repedt a csont, de Barcelonára összeforr

    Az utolsó pillanatig próbálta menteni a helyzetet Losonczy Levente a TCR Europe monzai futamán, ám kerék, a kerékkel ütközött és a kormány olyan szerencsétlenül ütötte meg Levi kezét, hogy elrepedt a kézközépcsontja. Már itthon kezelik és azt ígéri, Barcelonára rendbe jön.

    Nehéz hétvégére számított Losonczy Levente, hiszen a TCR Eastern Europe és a TCR Italy mezőnye után ezúttal még magasabbra helyezte a lécet, amikor a TCR Europe bajnokságban mutatkozott be, annak utolsó előtti hétvégéjén, Monzában.

    A felkészülés során két napon keresztül szimulátorozott az Aggressive Team Italia központjában, hogy minél jobban megismerje a monzai pályát, egy napot pedig a csapat rutinos spanyol pilótájával, Pepe Oriolával tesztelt Cremonában.

    Levi a három nap alatt rengeteget fejlődött, éppen ezért óriási várakozással tekintett pályafutása első TCR Europe futama elé. A szabadedzéseken száraz pályán 21. és 22. helyet szerezte meg a 25 fős mezőnyben. Az időmérőn, esőben lett 22. a Hyundai Elantra N TCR-rel.

    Losonczy Levente
    Fotó: Losonczy Levente

    Az első futam rajtja után a hatalmas esőben balesetbe keveredett és kiesett. Sérülése miatt a vasárnapi második futamon nem tudott rajthoz állni, mégis van oka örülni.

    „Köszönöm, jól vagyok – kezdte a legfontosabbal Losonczy Levente. – Még Olaszországban begipszelték a karomat, itthon pedig éppen most jöttem ki egy mágneses kezelésről. Két hét múlva lesz Barcelonában a szezonzáró TCR Europe futam, addigra száz százalék, hogy összeforr.

    A hétvége valóban nem volt könnyű. A TCR Italy mezőnye is erős volt, de a TCR Europe már tényleg a plafon. Itt az első húszból bárki bármikor képes a győzelemre. Hatalmas segítség volt, hogy a teszten Pepe Oriola mellett ülhettem. Annyit fejlődtem ez alatt az egy nap alatt, mintha egy évet húztam volna le egy igen komoly bajnokságban.

    Szintén sokat számított, hogy az Aggressive Team Italia központjában két napon keresztül egy szimulátorban tanulhattam meg a monzai pályát.

    Az eredményeim alapján valószínűleg nem látszik, hogy mennyit fejlődtem, de az első túraautó szezonomban számomra az is óriási dolog, hogy elcsíptem a TCR Europe mezőny végét.

    Az időmérő nagyon nehéz, száraz, esős körülmények között zajlott, elöl slickkel, hátul esőgumival mentem. Egy biztonsági körrel lettem 22.

    A versenyen szakadt az eső, a rajt után akkora vízfüggöny volt előttem, hogy két méternél messzebb nem láttam. Jó féktávot vettem, de amikor ráléptem a fékre, akkor láttam, hogy egy tömörülés van előttem. Kikerülni nem tudtam őket és nekiütköztem egy Audinak.

    Próbáltam menteni a szituációt, nem engedtem el a kormányt, mert akkor beforgatnak és még nagyobb baj lett volna belőle. Így viszont kerék, a kerékkel ütközött, a kormány pedig akkorát ütött, hogy megrepedt a jobb kézközépcsontom. Az adrenalin miatt a kocsiban nem is éreztem, csak a bokszban kezdett el fájni. Akkor vittek el röntgenre, ahol kiderült, hogy el van repedve.

    Ennél jobb premierre számítottam, de ilyen az autósport. Annak viszont nagyon örülök, hogy a teszt eredményeképpen ennyit fejlődtem. Még sokat kell tanulnom, hogy fel tudjam venni a versenyt az élmezőnnyel, de azért vagyok itt. Barcelonában találkozunk!“

  • Egy korábbi F1-es pilóta fia lett az ETCR második bajnoka

    Egy korábbi F1-es pilóta fia lett az ETCR második bajnoka

    Egy majdnem tökéletes hétvégét teljesítve, csapatfőnökét is megverve lett az ETCR bajnoka Patrick Tambay fia, Adrien.

    A Sachsenringre áthelyezett szezonzáró előtt még négyen voltak esélyesek a címre. Tambay gyűjtötte addig a legtöbb pontot, mögötte a saját csapatával induló – és tavaly bajnoki címet nyerő – Mattias Ekström előtt. Rajtuk kívül még a két futamgyőztes, Mikel Azcona és Maxime Martin rendelkezett némi eséllyel.

    Azconát többször is hátráltatás érte, előbb az időmérőről zárták ki technikai vétség miatt, majd a negyeddöntők során is megbüntették. A spanyol szerencsétlen esetnek titulálta a helyzetet, de ezzel lemondhatott a címről.

    A hétvége egyik leglátványosabb pillanatát a felépülő Bruno Spengler és Jordi Gené hozták össze az elődöntők során. A kanadai utolsó energiamorzsáit elhasználva bevetődött ellenfele mellé az utolsó kanyarban, Gené azonban a rágyorsult a megmaradt energiájával, így egy egyetlen ezred választott el a célvonalon.

    Michelisz Norbert második lett saját döntőjében, pont Tambay mögött, és összességében hetedik lett a bajnokságban.

    Egyedül Tom Blomqvist tudott beleköpni a francia levesébe, aki ugyanannyi pontot gyűjtött, de jobb időmérős körével elvitte a hétvége királya címet.

    A brit a bajnok harmadik helyre jött fel ezzel, így az első három helyen a Cupra versenyzői végeztek.

    Ugyan Mattias Ekström egy hellyel lecsúszott az ETCR cím megvédéséről, a Cupra megvédte azt nemcsak az egyéni, hanem a gyártók pontversenyében is.