Kategória: TCR

  • Lotti: Michelisz Norbi profi pilóta, Losonczy Levente jó úton jár a TCR-ben

    Lotti: Michelisz Norbi profi pilóta, Losonczy Levente jó úton jár a TCR-ben

    A TCR World Tour promótere méltatta a magyar versenyzőket, köztük az idén is szereplő Michelisz Norbertet, valamint az új generációt képviselő Losonczy Leventét. Marcello Lotti kérdésünkre kitért az idén hiányzó Zengő Motorsportra is.

    Két pilóta képviseli idén a magyar színeket a túraautózás legmagasabban jegyzett kategóriáiban: a világkupa 2019-es győztese, Michelisz Norbert a TCR World Tourban szerepel, Losonczy Levente pedig a TCR Europe mezőnyét választotta, de a World Tour sajátos formátumának köszönhetően a Hungaroringen közös mezőnyben versenyeztek.

    A hazai forduló nem volt kegyes a két pilótához, hiszen Micheliszt szombaton a büntetősúlyok hátráltatták, vasárnap pedig egy rajtbaleset miatt egyiküknek sem volt esélye. Ettől függetlenül Marcello Lotti, a TCR World Tour promótere méltatta a rutinos versenyzőt és az ifjú Losonczy Leventét is.

    Michelisz Norbertnek fontos a Hungaroring, de a bajnokság fontosabb

    „Norbi egyszerűen Norbi, tapasztalt, profi pilóta, aki okos is. Idén a bajnoki címért küzd, ami nagyszerű” – mondta Lotti a túraautó-világkupa 2019-es győzteséről a Racingline.hu kérdésére.

    „A fiatal versenyzőket üdvözöljük, (Losonczy Levente személyében) most is van egy a mezőnyben és nagyon jó programot fut. Ő is be akarja járni az utat, szerencsét akar próbálni. Úgy gondolom, Norbi példája motiválhatja, de Tassié és Nagyé is: mindketten remek pilóták. Boldog vagyok, mert a túraautós kategória lehetőséget nyújt a magyar versenyzőknek, hogy megmutassák, milyen profik.”

    Tassi Attila és Nagy Dániel korábban szintén versenyzett a ma már nem létező WTCR-ben, ahogy a Zengő Motorsport is, ami a WTCC-s és a WTCR-es korszakban egyaránt a magyar autósport ismert képviselője volt a sorozatban. Idén nem szerepelnek a mezőnyben, de Lotti sejtelmes választ adott, amikor a csapat jövőjéről kérdeztük. „Igen, igen, tárgyalunk. Többet nem mondhatok, de igen.”

    Marcello Lotti, Losonczy Levente, TCR Europe, Hungaroring
    Marcello Lotti és Losonczy Levente – Fotó: Sulyok István/TRP Media/Racingline.hu

    A magyar versenyzők mellett Lotti kiemelte a magyar közönség különlegességét is, a világsorozat promótere szerint párját ritkítja az itteni szurkolótábor lelkesedése. „El kell mondanom, hogy a magyar emberek nagyszerű szurkolók, nehéz ilyen közönséget találni. Talán Dél-Amerikában lehet, de Európában nagyon nehéz. Örömteli ide jönni, hiszen ilyen lelkes emberekkel találkozhatunk és ennek nagyon örülünk” – jelentette ki.


    Michelisz a fiatalokat is vendégül látta

    Michelisz Norbert a TCR Europe hungaroringi hétvégéjén nem csupán a pályán mutatott példát a fiatalok számára, hanem a Hyundai hazai képviseletével együttműködve a Hungarian Motorsport Academy néhány támogatott versenyzőjének túravezetést is tartott a csapatánál.

    A túraautós pályafutást építő Losonczy Levente és Bucsi Attila mellett a gokartos Hideg Ádám és a rallyversenyző Csomós Mixi is meglátogatta a HMA mentorának csapatát, és rövid üléspróbát is tette a Hyundai Elantra N TCR-ben.

  • A Balatonpark Circuitre költözhet Micheliszék túraautó-versenye?

    A Balatonpark Circuitre költözhet Micheliszék túraautó-versenye?

    A Hungaroring és Monza is fejfájást okoz a TCR World Tour és a TCR Europe promótereinek, de ha megoldható, szeretnék megtartani a magyarországi versenyt. Marcello Lottit és Paolo Ferreirát kérdeztük a hazai forduló alkalmával.

    A TCR World Tour és a TCR Europe promótereinek figyelmét is felkeltette a nemrég hivatalosan is megnyitott Balatonpark Circuit, de egyelőre még nem világos, hogy a továbbiakban hol lép majd pályára a két túraautó-sorozat, amelynek mezőnyében idén Michelisz Norbert és Losonczy Levente is rajthoz állt.

    A pilóták a közelmúltban a Hungaroringen szerepeltek, ahova lényegében 2011 óta minden évben visszatértek, a folytatás viszont nem egyértelmű, mert az F1-es nagydíjat is rendező, Budapesthez közeli pályát a következő évek során alaposan felújítják, így felmerülhet, hogy a vadonatúj Balatonpark Circuiten íródjon tovább a magyarországi TCR-történet.

    Íme egy kör Magyarország legújabb versenypályáján, a Balaton Park Circuiten (videó)

    Kérdésünkre Marcello Lotti, a TCR World Tour promótere elmondta, minden alkalommal szívesen jönnek hazánkba, mert nagyszerűnek tartja a magyar szurkolókat és szerinte a Hungaroring nyomvonala az F1 mellett túraautó-versenyekre is kiváló, de azt sem zárta ki, hogy átköltöznek a Balatonpark Circuitre.

    „Két hónappal ezelőtt beszéltem telefonon Chanoch Nissanyval, és azt mondtam, induljanak el, aztán miért ne?” – nyilatkozta a Racingline.hu-nak. – A pálya jónak tűnik, de én nem vagyok itt ismerős, úgyhogy az elhelyezkedés szempontjából nem tudom, hogy alkalmas-e arra, hogy sok nézőt fogadjon. A rajongóknak talán kicsit többe kerülne, hogy eljussanak oda” – tette hozzá.

    „Budapesten van éjszakai élet, amit ott talán nem lehet megtalálni, de kiindulási alapnak nagyon jó. Kíváncsi vagyok, hogy mit lehet kihozni belőle. A magyar motorsportnak és néhány nemzetközi eseménynek is alternatívát jelenthet, mert a Forma-1 miatt (a Hungaroringen) felújítás jön. Amikor ez bezár, szükségünk lesz egy másik pályára, és ez talán nagyon jól jön az új pálya indulásának.”

    Marcello Lotti, TCR World Tour
    Fotó: Sulyok István/TRP Media/Racingline.hu

    Lotti a Hungaroringen a TCR World Tour, vagyis a WTCR-t leváltó világsorozat promótereként volt jelen, a bajnokság lényege, hogy előre meghatározott, lokális versenyekhez csatlakoznak, Európában ezek a TCR Europe fordulói voltak. Az Európa-bajnokság promótere, Paolo Ferreira egyelőre nem tudta kijelenteni, hogy milyen jövő vár a magyarországi versenyre, de ő is elismerően nyilatkozott, és rámutatott, hogy a TCR Europe eddigi nyolcéves fennállása során ötször eljöttek a Hungaroringre.

    „A 2024-es évre két problémánk van a pályákkal: az egyik itt, a munkálatok miatt, a másik Monza, ahol szintén felújítanak – mondta Ferreira a Racingline.hu-nak. – A tárgyalások kellős közepén tartunk, Magyarország kapcsán is egyeztetünk, de azt pillanatnyilag nem tudom megmondani, hogy a Hungaroringen vagy a Balatonpark Circuiten leszünk.”

    Paolo Ferreira, TCR Europe
    Fotó: Sulyok István/TRP Media/Racingline.hu

    Ferreira azt lényegében kizárta, hogy két verseny is legyen Magyarországon, elsősorban azért, mert nem akarnak konkurenciát állítani a TCR Eastern Europe versenysorozatnak, inkább együttműködésre törekednek. „Ugyanazon a piacon vagyunk másféle bajnokságokkal, baráti viszonyt kell ápolnunk” – utalt Josef Krenekre, a TCR Eastern Europe promóterére.

    „Jó lenne, ha valamihez csatlakozhatnánk itt, mert Európában nem könnyű olyan lelkes szurkolókat találni, mint amilyenek itt vannak, és a motorsport szurkolók nélkül nem motorsport. Ezért is érintenünk kell Európának ezt a részét.”

  • „Öt év múlva is a falba teszlek” – riválisát fenyegeti a Micheliszt kiütő versenyző

    „Öt év múlva is a falba teszlek” – riválisát fenyegeti a Micheliszt kiütő versenyző

    Az autósportban példátlanul indulatos nyilatkozattal búcsúzott a TCR World Tour hungaroringi hétvégéjétől Dušan Borković, aki szándékosságot lát amögött, hogy a második futam rajtjánál Santiago Urrutia kétszer is nekiütközött. A szerb versenyző bosszút helyezett kilátásba mindenki számára, aki tiszteletlen vele szemben a pályán.

    A TCR Europe és a TCR World Tour azonos mezőnyben versenyzett a hétvégén a Hungaroringen, és a fordított rajtrácsos szabály is mindannyiukra egyformán vonatkozott: ennek értelmében a második futamot az európai mezőnyhöz tartozó Borković kezdhette meg a pole-ból, mögötte viszont a másik értékelésben résztvevő World Tour képviselői sorakoztak.

    A szerb versenyző nem rajtolt jól, Thed Björk és Fréderic Vervisch is megelőzte, majd az első kanyarban Santiago Urrutia hátulról meglökte őt, amitől a Hyundai kipördült és Michelisz Norbert autójának csapódott, véget vetve a magyar pilóta versenyének.

    Michelisz barátjával ütközött a rajtnál, elvesztette pontelőnyét

    Borković ugyan végül célba ért a 12. helyen, de aggasztó indulatossággal nyilatkozott Urrutia manőveréről. Az uruguayi pilótát bokszáthajtásos büntetéssel sújtottak, de a 207 centiméterével a világ legmagasabb profi autóversenyzőjének számító szerb a maga részéről további büntetést helyezett kilátásba számára…

    „Nem tudtam megfelelően koncentrálni, mivel nagyon magas vagyok, a lámpák pedig túl közel voltak, így előre kellett görnyednem, hogy lássam őket. Emellett a kuplungot sem készítettem fel kellően, így veszítettem egy kicsit a rajtnál” – írta körül az ominózus esetig vezető történéseket a Touring Car Times szerint. „De a harmadik helyet így is meg tudtam tartani, előttem volt Björk, mellettem kívülről pedig Vervisch. Nem akartam túlvállalni magam, hogy esetleg nekiütközzek, ezért óvatos voltam. Aztán éreztem egy ütést. Aki ismer engem, és ilyen keményen támad, az tudhatja, hogy ennek következményei lesznek. Lehet, hogy nem közvetlenül a verseny után rúgom fenékbe, de akár egy-két év múlva is megtalálom az autóját és nagyon keményen bele fogok menni. Mert ha én sportszerűen vezetek, akkor ezt várom el másoktól is velem szemben.”

    „Ha egy versenyző nekiütközik valakinek, akkor elveszi a gázról a lábát. Nem fog padlógázon maradni, hogy még egyszer nekimenjen. Ezek után, ha nem pördültem volna meg, 100%, hogy a következő kanyarban beletettem volna őt a falba. 100%! Nekem nem kell befejeznem a versenyt. Senki semmit nem fog nekem szólni amiatt, ha nem érek célba.”

    Borković, aki 2015-ben megnyerte az ETCC-t, és a túraautózás különféle inkarnációiban szerzett már győzelmeket, agresszív magatartása miatt rendelkezik már néhány sötét folttal karrierjében. A TCR Europe 2018-as bajnoki végjátékéban utólag kizárták őt a monzai versenyekről, amiért atrocitásba keveredett a rivális Mikel Azcona csapatának tagjaival. Egy évvel később a Red Bull Ringen a verseny után akart konfrontálódni egy vele sportszerűtlen versenyzővel, amit csak tovább súlyosbított, hogy tévedésből rossz ellenfele autójának ajtaját tépte fel. Ekkor a szezon hátralévő részétől el is tiltotta őt a sorozat.

    Ezek fényében talán nem is ajánlatos egy pillanatnyi frusztrációra adott legyintéssel elintézni Borković szavait, aki fenyegetését minden olyan riválisára kiterjesztette, akivel kapcsolatban felmerülne benne a gyanú, hogy tiszteletlenül versenyez vele szemben.

    „Ezt üzenetnek veheti minden versenyző, aki eltalál. Vissza fogják kapni egy, kettő, három vagy öt évvel később. Ha öt év múlva meglátom Urrutiát, és mögötte leszek, bele fogom tenni a falba 250 km/órás sebességgel” – adott hátborzongató prognózist.

    „Én sportszerűen vezettem. Láttam, hogy néhányan megelőztek, ezért visszavettem, óvatosabban haladtam, hogy ne tegyem tönkre a versenyem a TCR Europe-ban. De ha valaki belém jön egyszer, majd még egyszer, és kiforgat, akkor ő egy idióta, aki nem tisztel engem.”

  • Michelisz barátjával ütközött a rajtnál, elvesztette pontelőnyét

    Michelisz barátjával ütközött a rajtnál, elvesztette pontelőnyét

    Szinte megszokott módon érte utol ismét a balszerencse Michelisz Norbertet a Hungaroringen, ahol a TCR World Tour szezonbeli negyedik fordulóját tartotta a hétvégén. A magyar versenyző egy hatodik hellyel és egy kieséssel zárt.

    Az idei évre újraszerveződött túraautós csúcskategória a magyarországi hétvégén is a TCR Europe-pal közösen versenyzett, a két sorozat pedig 21 autós mezőnyt hozott össze a mogyoródi pályán.

    A szombaton rendezett időmérőn Yann Ehrlacher szerezte meg a rajtelsőséget Néstor Girolami előtt, míg Michelisz Norbert az 5. helyre kvalifikálta a BRC Hyundai Elantráját, amely 40 kg-os ballasztot cipelt, miután a magyar versenyző legutóbb Valenciában győzni tudott és a pontversenyt 25 egységgel vezetve érkezett a hétvégére.

    A szombat délután rendezett első futam zajlott le simábban: Ehrlacher a vezetést végig őrizve győzött a második helyet a rajt után csak rövid időre elveszítő Girolami, valamint Michelisz csapattársa, Mikel Azcona előtt. A magyar versenyző a 6. helyen végzett, s mivel francia ellenfele a pole-lal és a győzelemmel 45 pontot zsákolt, beérte őt a tabellán: az első futam után Michelisz és Ehrlacher egyaránt 179 egységgel álltak a pontverseny élén.

    A vasárnap 12:05-kor startoló második futamba kódolta a zűrzavart, hogy az időmérő első tíz helyezettjének sorrendjét megfordították a rajtrácson. Ez Michelisz helyén változtatott a legkevesebbet, aki a 6. rajthelyre állhatott fel, a pole-ba viszont a TCR Europe mezőnyébe tartozó Dušan Borković került.

    A szerb versenyző ballasztos Hyundaija lomhán rugaszkodott el a rajtnál, Thed Björk hamar legyorsulta őt, de többen is megérkeztek a nyakára. Az 1-es kanyarban aztán Santiago Urrutia hátulról meglökte Borkovićot, akinek autója ettől irányíthatatlanul jobb oldalra vágódott, ott pedig a rajt után a belső íven helyezkedő Michelisz útjába került. A két versenyző jó viszonyt ápol egymással a pályán kívül, Michelisz pár éve a barátjának nevezte a szerbet, akinek egyszer ülést is segített találni a túraautózás élvonalában, most azonban a pályán túlságosan is közeli kapcsolatba kerültek egymással, ami mindkettőjük napját tönkretette.

    Az ütközés után a magyar versenyző bal hátsó defekttel tért vissza a bokszba, majd némi szerelés után kihajtott a biztonsági autó által vezetett mezőnybe, ám látható felfüggesztésgondok miatt nem tudott versenytempóban haladni, így visszaparkolt a garázsba. Urrutiát bokszáthajtásos büntetéssel sújtották a baleset kiváltásáért.

    A folytatás már kevesebb drámát hozott, Björk kényelmes előnnyel győzött Rob Huff előtt, Fréderic Vervisch pedig sikeresen állt ellen Azcona nyomásának és állhatott fel ennek köszönhetően a dobogó harmadik fokára. Ehrlacher a 6. helyen zárt, így 16 ponttal ellépett a vasárnap nullázó Michelisztől a tabella élén.

    Spa után idén a második hétvégén volt ott a TCR Europe mezőnyében az Aggressive Team Italia által nevezett Hyundai Elantrával Losonczy Levente is. A másik hazai versenyző az első futamot a 18. helyen zárta, a másodikon viszont az ő autója is megsérült a rajt utáni kavarodásban, így nem jutott el a célig.

  • Michelisz Norbertnek fontos a Hungaroring, de a bajnokság fontosabb

    Michelisz Norbertnek fontos a Hungaroring, de a bajnokság fontosabb

    Michelisz Norbert hatodik hellyel kezdett a TCR Europe magyarországi versenyhétvégéjén, amely egyben a TCR World Tour-sorozat negyedik állomása is. A Hyundai versenyzője az időmérő edzésen az ötödik időt autózta, ami azt jelenti, hogy a vasárnapi futamot is erről a rajthelyről kezdheti majd, és miután a korábbi eredményei miatt jókora pluszsúllyal kénytelen versenyezni, a pontszerzés a célja.

    Még soha nem kezdett ilyen jól szezont Michelisz Norbert, azaz sem a túraautó-világbajnokságban (WTCC), sem a túraautó-világkupában (WTCR) nem érkezett egyszer sem úgy a Hungaroringre, hogy ő állt a pontverseny első helyén. Az idén viszont ez volt a helyzet, hiszen a Hyundai magyar pilótája 25 pontos előnnyel vágott neki hazai versenyhétvégéjének. Ám mivel a magyarországival együtt még négy hétvége hátravan a TCR World Tour-ból (a hungaroringi első verseny után tartunk pont a szezon felénél), Michelisz egyelőre nem erre koncentrál.

    Michelisz Norbert, Hungaroring, TCR World Tour 2023
    Fotó: Hyundai Motorsport

    „A szezonnak ilyen korai szakaszában szerintem ezt még felesleges figyelni, és nincs is nagy jelentősége. Nyilván kényelmes pozíció, és ha választani lehet, ez a legelőnyösebb, de hibás stratégia lenne túlságosan az összetettre összpontosítani” – nyilatkozta a Racingline-hu-nak.

    Az idei eddigi két győzelem és egy második hely ráadásul azt jelentette, hogy az Elantra N TCR 40 kilós pluszsúlyt cipel a mogyoródi dombok között, így már előzetesen várható volt, hogy a 38 esztendős pilóta ezúttal nem lesz harcban a győzelemért. Az időmérő edzésen ez be is bizonyosodott, hiszen a magyar versenyző ötödik lett. Ez persze nem örömteli a Hungaroringre kilátogató drukkereknek, de ők is tudják, hogy most a tágabb képet kell nézni.

    „A hazai verseny nyilván mindig kiemelt helyet foglal el a szezonban, így természetesen szeretnék jól szerepelni a Hungaroringen, de az egyik szememmel itthon is a bajnokságra kell figyelnem. Nem lehet a stratégiánkat a hungaroringi jó szereplésre építeni, ha az negatívan befolyásolja a szezon hátralevő részét. Sajnos most így jött ki a lépés, hogy hazai pályán sok súllyal versenyzünk” – összegezte az első mogyoródi versenyt a hatodik helyen záró, első helyét a pontversenyben a győztes Yann Ehrlacher-rel szemben elveszítő, ám továbbra is pontegyenlőséggel második helyen álló versenyző.

    Michelisz Norbert, Hungaroring, TCR World Tour 2023
    Fotó: Hyundai Motorsport

    Az előzmények ismeretében a vasárnap 12 órakor kezdődő második futamra pedig nem is lehet más a cél, mint ismét erős pontszerző helyen célba hozni a Hyundai-t, mert az év végi elszámolásnál ez még nagyon sokat érhet. „Ha most ilyen jól állok, akkor a célom nyilvánvalóan az, hogy a szezont is a tabella elejében fejezzem be. Ami a hazai versenyhétvégét illeti, megvan a lehetőségünk, hogy mindkét versenyen sok pontot gyűjtsünk, úgyhogy ez is a cél” – tekintett előre Michelisz Norbert.

    Losonczy Levente, a magyarországi forduló másik magyar túraautó-versenyzője a 18. helyen ért célba a szombati versenyen és ugyanebből a pozícióból rajtolhat majd vasárnap.

  • Michelisz Norbert vezérletével szerzett kettős győzelmet a Hyundai

    Michelisz Norbert vezérletével szerzett kettős győzelmet a Hyundai

    A BRC Racing versenyzője, Michelisz Norbert futamot tudott nyerni Vallelungában, amivel tovább tudta növelni az előnyét az összetettben.

    Michelisz mellett a csapattársa, Mikel Azonca sem rajtolt valami jól, de nagy szerencséjükre meg tudták tartani az első két helyüket. Mögöttük azonban Frédéric Vervisch el tudta venni Thed Björktől a 3. helyet.

    A dél-koreai márka pilótái az egész verseny során egy másodpercen belül haladtak egymáshoz képest, de a spanyol pilóta nem tudta megtámadni a magyar csapattársát, és így be kellett érnie a 2. hellyel a verseny végén.

    „Nagyon jól működött az autó a mai futamon” – nyilatkozta Michelisz a verseny leintését követően. – Egy hónapja már teljesítettünk itt egy tesztet, ahol a hosszabb etapokra koncentráltunk leginkább. Tegnap szerencsém volt, hogy enyém lett a pole pozíció, de a mai napom felkészültek voltunk. Ha ikel van mögötted, akkor sincsen egyszerű dolgod.”

    Sokan gondolták azt, hogy a Hyundai csapatutasítást alkalmazott a pilótáin, de amikor Micheliszt erről a kérdezték, a magyar versenyző tagadta ezeket a vádakat.

    Vervisch hiába szerezte meg a 3. helyet a startnál, nem volt képes lépést tartani Michalisszel és Azconával, ami miatt körönként 2 tizedmásodperceket kapott az előbb említett dutótól. A futam végén pedig a belga Audija lelassult, és emiatt jelentősen visszaesett a mezőnyben.

    Ennek köszönhetően Björk visszaszerezte a 3. helyét, mögötte pedig Rob Huff és Yann Ehrlacher ért célba. Rajtuk kívül még Nestor Girolami, Santiago Urrutia, Kobe Pauwels, Ma Qing Hua és John Filippi fért még be a top10-be.

    Második verseny

    A délutáni futamot Robb Huff nyerte meg, és számos különböző eset történt. Björk összeütközött a Hyundai duójával, de mindketten folytatni tudták a futamot, May Qing Hua egy előkelő helyről pördült ki, és okozott majdnem egy óriási balesetet. Ha pedig baleset: Urrutia ütközött Filippi autójával, ami miatt utóbbi kocsija majdnem a kevegőbe emelkedett.

    Az eset miatt a biztosnági autót is be kell hozni a pályára, és a verseny hosszát is meg kellett növelni 2 körrel. Huff mellett még Ehrlacher és Vervisch ünnepelhetett a dobogón. Michelisz végül meg tudta előzni Azconát a 4. helyért, és ezzel 159 pontja van az összetettben, amivel 25 egyéggel előzi meg a 2. helyen álló Ehrlacher-t, a futamgyőztes Huff lemaradása pedig már 33 pontra rúg.

    A sorozat a Hungaroringen fog folytatódni a jövő hét folyamán!

    Már kaphatók a jegyek Michelisz Norbi idei hungaroringi versenyére!

  • Michelisz egy parádés előzéssel újra a dobogón zárt

    Michelisz egy parádés előzéssel újra a dobogón zárt

    A TCR World Tour második hétvégéjén már két magyar is volt a mezőnyben, és ezúttal is jó eredményeknek örülhettünk.

    Michelisz győzelemmel kezdődött a TCR World Tour!

    Losonczy Levente is csatlakozott a TCR Europe mezőnyéhez a spa-francorchamps-i második fordulóra, így Michelisz Norberttel együtt két honfitársunk is ott volt a mezőnyben. Az időmérőn Losonczy két tizeddel a csapattársa mögött végzett, így rajtolhatott a 22. helyről.

    Michelisz addig a nyolcadik helyet tudta megszerezni a megváltozott erősorrendnek köszönhetően. Az időmérő után a Lynk & Co tűnt a legerősebb márkának, és jól látszott, hogy az Audi pályázhat a fordított rajtrácsos sikerre.

    Az első futamon Yann Ehrlacher tudott győzedelmeskedni, Losonczy a 19. helyen ért célba, míg Michelisz megtartotta rajthelyét.

    A második futamon viszont a harmadik helyről rajtolhatott a Hyundai gyári pilótája, a TCR Europe mezőnyének tagjai közül. A rajtnál Felipe Fernandez Audijával keveredett harcba, és ketten egyszerre jöttek át az Eau Rouge-on is, de végül a magyar versenyző került előrébb a hosszú egyenes végén.

    Addigra a pole-ból induló John Filippi már elhúzott előttük, így a nyolc körös versenyen kevés idő maradt az előzésre. A harmadik helyre Filippi csapattársa, Tom Coronel jött fel, és tartotta nyomás alatt, Micheliszt, aki többször védekezésre is kényszerült emiatt.

    Közben felért rájuk az első Lynk & Co Santiago Urrutia személyében, ami miatt Coronel már inkább hátrafelé figyelt az utolsó körökben, így Michelisz el tudott lógni tőle. Filippit azonban már nem tudta utolérni, így maradt a második helyen.

    Eredményének köszönhetően Michelisz maradt a tabella élén, és három ponttal előzi meg Ehrlacher-t.

    Michelisz egy utolsó körös előzésnek köszönhetően áll az élen az első forduló után

  • Michelisz egy utolsó körös előzésnek köszönhetően áll az élen az első forduló után

    Michelisz egy utolsó körös előzésnek köszönhetően áll az élen az első forduló után

    Viszonylag eseménytelenül alakult a Hyundai magyar versenyzője számára a portimaói második futam, ám mégis egy apró mozzanat kritikusnak bizonyult utólag.

    Michelisz győzelemmel kezdődött a TCR World Tour!

    A rajtot követő kavarodásban Michelisz Norbertnek a fordított rajtrácsos 10. helyről csak egy helyet sikerült javítania.

    Az első futamot követően a második helyen végző Mikel Azcona volt a legközelebb a WTCR 2019-es bajnokához a pontversenyben. A spanyolnak viszont sokkal jobban jött ki a helyezkedés az első körben, és egészen az ötödik helyre felküzdötte magát.

    Michelisz ezalatt beragadt Ma Qing Hua mögé, ráadásul a verseny utolsó harmadában a mezőny elején lelassuló Tom Coronel miatt Azcona nyert még egy helyet. Ezzel a pillanatnyi állás egyenlő volt kettejük között.

    A Hyundai magyarja azonban még egy trükköt tartogatott a tarsolyában: egy egész körös csata után egy viszonylag szokatlan helyen, az utolsó kanyarban tette be autóját kínai vetélytársa mellé, a célegyenesben így egymás mellett kezdték meg az utolsó kört.

    Végül a pozíciót is sikerült megszereznie, így a nyolcadik hellyel két ponttal a tabella élén zárt. Ezt tartani is fogja a következő hónapban, utána a TCR Europe Spa-Francorchamps-i fordulójára csatlakozik a World Tour.

    „Persze jól esik, de nem foglalkozom igazán a pontversennyel. Az a fontos, hogy mindent kihozzunk a lehetőségeinkből, és ezt most sikerült is.” – emelte ki a TouringCarTimes-nak.

    „Néha nem elég, hogy elől vagy, vagy nem elég egy ötödik vagy nyolcadik hely. A mostani pontrendszerrel és a hosszú szezonnal nem is igazán számít [egy-egy helyezés]. A verseny nagypn szoros, nincsenek nagy eltérések, úgyhogy alakulhat így is, úgy is. Nekem nem igazán számít, hogy első vagy harmadik vagyok, amíg hiba nélkül hoztuk le a hétvégét.”

  • Michelisz győzelemmel kezdődött a TCR World Tour!

    Michelisz győzelemmel kezdődött a TCR World Tour!

    A portimaói első versenyen nem volt ellenfele a Hyundainak, így a koreai márka magyar versenyzője győzedelmeskedett.

    Michelisz Norbert a pole-t meg tudta szerezni 3 százados előnnyel csapattársa, Mikel Azcona és a Zengő tavalyi versenyzője, Rob Huff előtt. Ők hárman voltak egy tizeden belül, de azontúl is rendkívül szorosan alakult az időmérő edzés, a legjobb 10 versenyző ideje fél másodpercen belül volt.

    A TCR World Tour indulói bérelték ki az első helyeket, a Lynk & Co autók voltak az egyetlenek, akik a TCR Europe mezőny elejébe keveredtek be a rajtsorrendben. Ennek megfelelően a rajtot követően bele is kerültek a darálóba, a kínai márka egyik tavalyi bajnoki esélyese, Santiago Urrutia ki is esett a verseny elején.

    Pont csapattársa, Yann Ehrlacher volt felelős az esetért, aminek következtében Tom Coronel is megpördült.

    Ezt követően Hyundai 12 körig tartotta a két Audit, így kettős győzelmet ünnepelhettek. Michelisz, Azcona és Huff után Vervisch lett a negyedik, őt az egy szem Honda, Néstor Girolami követte, utána érkezett a Lynk & Co vonat, majd a TCR Europe mezőnye.

    „Nem volt könnyű verseny. Jó rajtot sikerült elkapnom, ez kulcsfontosságú volt, mert ezeken a gumikon a legjobb elől lenni. De folyamatosan nyomnom kellett, mert Mikel nagyon közel volt, őt pedig Rob támadta, így nem volt idő pihenni. A gumikopás jelentős volt a pálya karaktere és a hőmérséklet miatt, de szerencsére túléltük.” – fejtette ki Michelisz, aki ezután elismerte csapattársa tempóját is.
    A futamokat a TCR TV YouTube csatornáján – angol kommentárral – lehet élőben nyomon követni.

  • A Lynk & Co Cyan Racing megnevezte az első két versenyzőjét

    A Lynk & Co Cyan Racing megnevezte az első két versenyzőjét

    A Lynk & Co Cyan Racing, a csapatok között elsőként nevezte meg azt a két versenyzőt akiket a TCR World Tour keretei között terveznek indítani.

    A svéd csapat két Lynk & Co 03 TCR autóval fognak nekivágni a globális bajnokságnak, ahol a korábbi WTCC bajnok Thed Björk szolgálatait fogják igénybe venni, és mellette a volt F1-es tesztpilóta Ma Qing Hua fogja képviselni a csapatot, az első két szezon során.

    Björk ezzel az ötödik szezonját fogja megkezdeni a ciánkék csapattal, ahol elmondása szerint jóra sikerült az idei kampányuk.

    „Annyira motivált vagyok a 11. szezonom miatt, mintha ez lenne az első. A TCR World Tour egy új szikrát jelent nekem a motivációban, és abban hogy visszatérjek a nemzetközi és hogy új típusu kihívásokban vegyek részt. Azt hiszem, ez nagyon jól fog állni nekem. A továbbiakban pedig előre nézek affelé hogy egy nagyszerű szezont töltsek el Ma-val, akinek az előző szezonja is igen kiemelkedő volt.”

    Ma eközben második szezonját kezdi meg a csapattal, miután 2022-es programja megszakadt, amikor a Lynk & Co biztonsági aggályok miatt idő előtt visszalépett a WTCR bajnokságától, miután számos gumiproblémát észlelt a csapat.

    „Nagyon büszke és izgatott vagyok, hogy idén is a Lynk & Co Cyan Racing versenyzője lehetek. Ez egy új szezon, más formátummal és új pályákkal, egy kemény kihívás, amit már nagyon várok.”

    „Örülök, hogy ismét Thed csapattársa lehetek, tavaly jó volt az együttműködésünk, amit alig várom, hogy továbbfejlesszünk.”

    Az utolsó két pilóta felállását a jövő hónapban fogják megerősíteni egy olyan páros mellett, akik Fredrik Wahlén csapatfőnök szerint a legjobbak között vannak.

    „Nagyon örülünk, hogy Thed és Ma a TCR World Tour programunkban szerepelnek, a világ két legjobb túraautós versenyzői. Kiterjedt tapasztalatuk kulcsfontosságú lesz a programunkban, amikor visszatérünk a globális versenynaptárba olyan pályákkal, mint Makaó és Bathurst.”

    Fontos részletek derültek ki a TCR World Tour első szezonjáról