Valóra vált az autóversenyzők rémálma a TCR Italy szezonzáró hétvégéjén, Imolában. Az Aggressive Team Italia színeiben induló Losonczy Levente is érintett a balesetben.
Látványos balesettel kezdődött a TCR Italy szezonzáró hétvégéje az olaszországi Imolában. Az első sorból induló Ruben Volt nem tudott elrajtolni és a mögötte érkező, népes mezőny több tagja is eltalálta az autóját. Az ütközések következtében sérülés szerencsére nem történt, de sajnos Losonczy Levente is belekeveredett a balesetbe.
Az Aggressive Team Italia versenyzője az idénynyitó imolai hétvégén 3. helyet szerzett, ezúttal viszont az időmérőn nem jött ki neki a lépés, többször is kénytelen volt megszakítani a mért körét, így végül csak a 17. rajthelyet szerezte meg.
„A zászlók felkavarták az időmérőt is. Az első felvonásban egy piros zászló vetett véget a gyors körömnek, majd ezután kaptam két új első gumit és vele együtt egy egész pályás sárga zászlót, aminek köszönhetően ismét nem tudtam elkezdeni a gyors körömet” – nyilatkozta a Hungarian Motorsport Academy versenyzője.
„Miután sikerült megkezdeni, ismét piros zászlót kaptunk és mivel már nem volt új szettem, ezért az eddigi egy-két körös szettel kellett megnyomnom a végét. Ez sikerült is egy ideig, majd a célvonal előtt 200 méterrel ismét kaptam egy egész pályás sárga zászlót és törölték a köröm. Így összességében az időmérő 17. helyet hozott.”
A kilencedik sorból rajtolva a sűrű mezőnyben nem sok esélye volt, hogy kimaradjon a láncreakcióból, amit az előtte összeütköző ellenfelek és a hirtelenül irányt váltó versenyzők okoztak. Végül nem Volt autóját találta el, hanem egy másik ellenfele autójának ment neki. Az ütközéshullám miatt azonnal leállították a versenyt, ami a pálya helyreállítása után újraindult, de Losonczy Levente a szombati futamon nem tudott részt venni. A futamot a pontverseny 5. helyezettje, Marco Butti zárta az élen.
Michelisz Norbert közzétett egy felvételrészletet arról a tesztről, amelyen megkezdte a felkészülést a Rally Hungary-re.
Michelisz Norbert néhány nappal ezelőtt bejelentette, hogy az idei Rally Hungary-n debütál rallyversenyzőként. A WTCR 2019-es bajnoka pedig egy csütörtöki teszttelmár meg is kezdte a felkészülést az október 6. és 8. közötti Európa-bajnoki idényzáróra, amelyen egy Hyundai i20 N Rally2-es autóval vesz részt. Most pedig közel két perces belső kamerás videót tett közzé arról, ahogy Tagai Róberttel Bakonyán meghajtották a kocsit.
„Az első ralis tesztemen 70 kilométert sikerült teljesítenünk Bakonyán, ez a belső kamerás felvétel az utolsó körök egyikén készült. A nap folyamán sokat hangoltunk az autón, és bár tudom, hogy rengeteg tanulnivalóm van még, úgy érzem, gyorsan összebarátkoztunk egymással!” – írta a poszthoz a 39 esztendős versenyző, aki gyermekkori álmát készül valóra váltani azzal, hogy rallyversenyen indul.
Íme a felvétel:
A Rally Hungary részvétel bejelentése után hazánk legeredményesebb autóversenyzője a HUMDA podcastjában mesélt arról, hogy miért vágott bele a rallyzásba. A felvételt IDE KATTINTVA lehet megnézni. Az pedig, hogy milyen szakaszokon fog versenyezni a Rally Hungary mezőnye, ITT érhető el.
A rali Európa-bajnokság (FIA ERC) magyarországi fordulóján debütál raliversenyzőként Michelisz Norbert. A Hyundai Motorsport gyári pilótájaként a TCR World Touron szereplő túraautó-versenyző a sorozat őszi szünetét kihasználva váltja valóra gyerekkori álmát.
Igazi világsztárral bővül az október 6. és 8. közötti Rally Hungary mezőnye, hiszen a rali Európa-bajnokság magyarországi fordulóján debütál raliversenyzőként Michelisz Norbert. Hazánk legeredményesebb autóversenyzője gyerekként a ralizásról álmodott, tavaly pedig megígérte, hogy miután az élet más irányba sodorta és a túraautózásban ért el kiemelkedő sikereket, előbb-utóbb élesben is ki fogja próbálni a ralit. Most eljött a pillanat.
„Életem első autósportos élményei a Pécs környéki rallykhoz kötődnek, a Mecsek Rallyról egészen élénk gyerekkori emlékeim vannak – olvashatók a 2019-es túraautó-világkupa győztesének szavai a debütálásról kiadott közleményben. – Én a ralis közegben szerettem bele az autóversenyzésbe, és ha gyerekként kérdeznek arról, hogy milyen versenyző akarok lenni, akkor biztosan ralit mondtam volna. Hogy a pályaversenyzés felé sodort az élet, az főleg a szimulátoros időszakomnak volt köszönhető, ahonnan ebbe az irányba vezetett az utam. De a rali iránti érdeklődésem mindig is megmaradt, gyerekkori álmom válik most valóra.”
Michelisz egy Hyundai i20 N Rally2-es autóval áll majd rajthoz a Nyíregyházán, valamint a Zempléni-hegységben és környékén rendezett viadalon, amely az idei, jubileumi 70. Európa-bajnoki szezon záró fordulója is egyben.
„A pályát nem ismerem, az autót is csak egyszer teszteltem Pécs környékén, ami borzasztóan kevés tapasztalat. Rengeteg belső kamerás felvételt elemeztem, gyakoroltam az itinerírást, de ha éjt-nappallá téve készülök, akkor is csak élesben fogom megtudni, mire vállalkoztam. Egy tapasztalt raliversenyző is könnyen nehéz helyzetbe kerülhet, úgyhogy nekem különösen jól kell menedzselnem a kockázatvállalást. Pályafutásom legnagyobb kihívása előtt állok” – jelentette ki.
Ami a kockázatot illeti, a TCR World Tour éllovasaként természetesen ott motoszkál a fejében, hogy a feladata elsősorban az, hogy a saját műfajában bajnok legyen, ugyanakkor azért indul a Rally Hungary-n, hogy minden percét élvezze.
„Sokszor feltettem magamnak a kérdést, hogy szükségem van-e erre. Az elmúlt években többször is nekifutottam, de mindig meggyőztem magam arról, hogy miért nem megfelelő az időzítés. Most eljutottam arra a pontra, hogy már nagyobb bennem a vágy az élményre, mint a kockázatok miatti óvatosság. Tökéletes időpont sosem lesz, meg kell ragadni a pillanatot. Most sikerült a támogatóimnak köszönhetően megteremteni az indulás feltételeit, ezért hálás vagyok az OMV Hungáriának és a Hyundainak egyaránt!
Fotó: Michelisz Norbert/MGR Images
A 39 esztendős pilóta mellett rutinos társ lesz ott a jobb egyben, hiszen navigátorként a sportágat 1994 óta űző, világbajnoki résztvevő, Európa-bajnoki dobogós és kétszeres Dakar-célbaérő Tagai Róbert fogja segíteni.
„A Veszprém Rallyn voltam, amikor kaptam egy sms-t Michelisz Norbi aláírással, hogy ha van kis időm, beszéljünk – idézte fel Tagai, hogy Michelisz miként kereste meg őt. – Először azt hittem, valaki viccelődik velem, mert előtte nem ismertem Norbit személyesen, de aztán felhívtam, és elmesélte, mire készül. A zempléni nagyszerű, de egyben igen nehéz terep, szóval rögtön elsőre nagy kihívás, de Norbi pozitív, ahogy én is az vagyok, és minden tapasztalatommal segítem majd.”
Noha Michelisz személyében igazi profiról van szó, attól a raliban még újoncnak számít, ezért az Eb-részvétellel kapcsolatos elvárásai is ennek megfelelőek. „A célom a célba érés. Az eredményeket tekintve tényleg nem tervezek semmit előre, hiszen az Európa-bajnokság mezőnye erős. A hazai közönség előtti versenyzésről sok szép emlékem van, de ez most más lesz, mint a Hungaroring. Nagyon várom már ezt az új élményt.”
Hogy mit hoz a jövő ralis szempontból, azt egyelőre nem tudja, a Rally Hungary után pedig a TCR World Tour idei szezonból hátralevő három versenyhétvégéjére koncentrál majd azzal a céllal, hogy 2019 után ismét bajnok legyen.
Michelisz a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. podcast-sorozatának péntek délután megjelenő részében részletesen mesél majd az előtte álló ralis kihívásról.
Tavaly 100 százalékos idényt futott a Swift Cup Europe-ban, ahol 15 évesen az összes futamot megnyerte. Bucsi Attila ezután idén türelmesen kivárta, hogy betöltse a tizenhatot, és így nemzetközi licence birtokában már magasabb kategóriában indulhat.
A Hungarian Motorsport Academy (HMA) támogatását élvező Bucsi a fejlődését szolgáló TCR Eastern Europe-ban debütál ezen a hétvégén Brnóban a M1RA színeiben, egy Hyundai i30 N TCR versenyautóval. Gyakorlatilag amint lehet, autóba ül Bucsi Attila, aki augusztus 17-én ünnepelte a 16. születésnapját, ami zöld lámpát adott neki a túraautózás csúcsának számító TCR-kategóriába való belépéshez. Hogy megérett rá, az a tavalyi hibátlan suzukis év után már nem lehetett kérdés, de tizenhat éves kora előtt nem indulhatott ilyen nemzetközi versenyeken.
Az akadály elhárult, így a TCR Eastern Europe szeptember 9-10-i, brnói szezonzáróján Bucsi bemutatkozik TCR-autóval.
– Tavaly októberben versenyeztem legutóbb a Swift Cupban, azóta majdnem egy év eltelt, de nem éltem meg rosszul a hosszú kihagyást, mert pontosan tudtam, hogy mi miért történik – fogalmazott Bucsi Attila. – Az életkorom egy adottság, az időt nem lehetett siettetni, hogy előbb töltsem be a tizenhatot, szakmailag viszont már a TCR-kategória volt az egyértelmű cél. Érdekes, hogy az év nagy része viszonylag gyorsan telt el, csak az utóbbi egy-két hetet élem meg iszonyú lassúnak, amióta közeledik a verseny időpontja.
Bucsi Attila 2020, azaz 12 éves kora óta versenyez a M1RA színeiben, amely tudatosan, lépésről lépésre építi a pályafutását. Az első három évben Bucsi a belépőkategóriának számító Swift Cupban indult, ahol egyre jobb eredményeket ért el, tavaly pedig már mindent megnyert. Idén nehéz döntést kellett meghozni: mivel a Swift Cup versenyautói egy bizonyos pont után már nem készítenek fel a nagyobb kihívásokra, de 16 éves kora előtt magasabb kategóriában nem indulhatott, Bucsi hosszabb kihagyásra kényszerült, amit a csapat immáron TCR-autóban vezetett tesztekkel és a háttérben zajló felkészüléssel hidalt át.
Bucsi Attila a TCR Eastern Europe szezonzáróján mutatkozik be TCR-autóval – Fotó: M1RA
– Nagy hangsúlyt fektettem a szimulátoros felkészülésre, az iRacing megfelelő módjában a világ legjobb e-sportolói ellen igyekeztem tűzben tartani magam – árulta el Bucsi. – Rengeteg fedélzeti kamerás felvételt elemeztem a TCR-autók viselkedéséről. Tavaly teszteltem először az autót a Slovakiaringen, legutóbb pedig nyáron a vadonatúj Balaton Park versenypályán. Úgy érzem, hogy ott tartok, ahol lenni szeretnék az első verseny előtt, persze még sok mindent tanulnom, szoknom kell, például a fékrendszer teljesen más ebben az autóban, mint bármiben, amit korábban vezettem.
Érdekesség, hogy Bucsi Attila legelőször 2020-ban egy forgatás kedvéért vezette a Hyundai i30 N TCR-t, amikor még csak 12 éves volt, és a kormányt meg a pedálokat is csak alig érte el. A zsámbéki tanpályán ez biztonságos körülmények között zajlott, tesztnek nem lehetett ugyan nevezni, de az első vezetési élményt mégis már ilyen fiatalon szerezte a mostani versenyautóval.
– Legjobban az maradt meg bennem, hogy a forgatás előtt el kellett próbálni az indulást, mert egy TCR-autóval nagyon könnyű lefulladni, de aztán elsőre sikerült elindulnom vele – idézte fel Bucsi Attila. – Az is élénken él bennem, hogy mennyire agresszívnak éreztem a kormányművet, nagyon kis kormánymozdulatokra is megindult az autó jobbra-balra. Hatalmas élmény volt olyan fiatalon vezetni, még ha igazán gyorsan akkor nem is mentünk. Még kicsi is voltam, ma már normál ülésállásban is kényelmesen elérek mindent.
A brnói pálya nem lesz ismeretlen Bucsinak, a Swift Cupban háromszor versenyzett itt korábban, abban a bajnokságban is ezen a körön debütált. Mint mondja, technikás, széles pálya, jól lehet előzni rajta, és kifejezetten kedveli. Bucsi a Swift Cupban pole pozíciót és futamgyőzelmet is ünnepelt Brnóban a M1RA-val, amely a TCR Eastern Europe korábbi bajnokcsapata – 2020-ban a szerb Dusan Borkoviccsal a volán mögött az idény összes futamát megnyerve hódította el a sorozat bajnoki címét. Most mi lehet a cél?
– Kevés tapasztalatom van az autóval, versenyhelyzetben lényegében semmi, a mezőny nagy része pedig sok futamot teljesített már, szóval konkrét célt nehezen tűzök ki magam elé az eredményeket illetően – reagált Bucsi Attila. – Azt szeretném, hogy ha bennem van mondjuk egy ötödik hely, akkor ne legyek hatodik, tehát ne végezzek annál hátrébb, mint amire képes lehetnék. Próbálok ugyanúgy csinálni mindent, mint korábban a suzukis versenyek előtt, hasonlóan felszabadultan vezetni. Eddig bejött a csőlátás, hogy nem néztem az ellenfeleket, csak a versenyzésre koncentráltam, és szeretném így folytatni.
Egy dobogó mellett a riválisok hibája is segítette Michelisz Norbertet Argentínában, és könnyen lehet, hogy éllovasként távozik a helyszínről.
Egy rendkívül széles városi pályán folytatódott a TCR World Tour dél-amerikai szakasza, amit a La Pedrera elnevezésű pályán rendeztek, San Luisban. A pálya mindkét alkalommal rendkívül fordulatos versenyeket hozott.
Az első futam
Félig nedves pályán rajtoltak el szombaton, Michelisz rögtön az élre is állt a második helyről, majd visszaesett a negyedik helyre a változékony viszonyok között, mielőtt egy helyi versenyző balesete miatt kijött a biztonsági autó.
Robert Huff állt ekkor az élen, Yann Ehrlacher és Mikel Azcona követte. Santiago Urrutia kiállni kényszerült egy technikai hiba miatt.
A verseny első fele el is ment a javításokra, utána pedig újraindultak az intenzív csatározások. Ehrlacher rossz gumit választott a versenyre, és fokozatosan visszaesett. Michelisz folyamatosan védekezésre kényszerült Néstor Girolamival szemben, de végül el tudott szakadni tőle, és a vezető duó (Huff és Azcona) után eredt.
Az argentin azonban kiesett, amiért újra kijött a safety car, szóval nem kellett ledolgoznia a hátrányt, de csak egy köre maradt arra, hogy előzni is tudjon. Huff végül egy tócsára ráfutva szélesebben vette az egyik kanyart, és ennek köszönhetően a Hyundai kettős győzelmet aratott.
A második futam
A vasárnapi verseny is balesettel kezdődött, Ehrlacher balszerencséje folytatódott, amikor eltalálta az egyik gumibálát a sikánban. A kavarodásban két autó is ott maradt a pályán, de ezúttal nem tartott annyi időbe, mire a mezőny visszatérhetett a versenyzéshez.
Girolami vezette a sort Huff és Ma Qing Hua előtt, Michelisz az ötödik helyen haladt, de el tudott menni Pedro Cardoso mellett. Ő volt az egyetlen helyi versenyző, aki a fordított rajtrács miatt a mezőny elejéről rajtolt, de később visszaesett a mezőny végére, amikor egy hagyott helyet az őt előző Frederick Vervisch-nek, és kikényszerült a pályáról.
Azcona autójában eltört valami a kezdeti tülekedésben, így pár kör után kiállni kényszerült.
Michelisz és a mögötte érkező Ehrlacher felzárkóztak az első háromra, előttük Ma és Huff csatába is keveredtek, de végül nem történt helycsere.
Az utolsó körben Ehrlacher próbálkozott egy előzéssel, de beleakadt Michelisz autójába, és így a falban kötött ki. A francia be sem tudta fejezni a versenyt, csak a 17. helyen értékelték.
Az élen nem volt másik dráma, Girolami az új Honda első győzelmét aratta hazai pályán Ma és Huff előtt, Michelisz az ütközés ellenére a negyedik helyen ért célba, és ha nem büntetik meg, két ponttal átveszi az összetett első helyét.
Huff a két dobogónak köszönhetően megelőzte Azconát az összetettben, ők ketten 20 ponttal követik Michelisz és Ehrlacher kettősét.
A bajnokság a TCR Australia vendége lesz legközelebb novemberben, méghozzá az Eastern Creek-en tartott éjszakai fordulóval.
Egyszer Micheliszt büntették, egyszer pedig őt védték a versenybírák a TCR World Tour uruguayi fordulóján, ahol házon belül is új kihívója akadt.
Michelisz Norbert a negyedik helyet szerezte meg az időmérőn a kilenc TCR World Tour pilóta közül, a pole-t pedig a mezőny egyetlen hazai versenyzője, Santiago Urrutia szerezte meg.
Az első verseny
A rajtnál a magyar pilóta egy pozíciót veszített Frederick Vervisch Audijával szemben. Ezek után egy igen heves csata alakult ki a második helyért követlenül előtte, Vervisch mellett Thed Björk és Néstor Girolami küzdöttek hevesen egymással.
Michelisz a külső íven próbálkozott meg egy előzéssel, a pálya leggyorsabb szakaszán azonban el kényszerült venni a gázt, így kikerült Girolami mellől.
A pontversenyt vezető Yann Ehrlacher a kilencedik helyről fel tudott jönni a végsebességre panaszkodó Michelisz mögé a hatodik pozícióba, és a verseny utolsó harmadára utol is érte őt. Össze is ért a két bajnokesélyes, amiért Michelisz büntetés kapott, de csak egy helyet veszített vele.
Hazai porondon Urrutia magabiztos győzelmet aratott Björk, illetve Vervisch előtt, a TCR South America értékelésében pedig a bajnokságot vezető Ignacio Montenegro lett az első.
A második verseny
A fordított rajtrácsos futamon az első sorban Ehrlacher jobban kapta el a rajtot, mint Ma Qing Hua. Hátulról azonban kapott egy kis lökést Mikel Azconától, aki így fel tudott jönni a második helyre.
Michelisz egy helyet nyert ezúttal, a mögötte érkező Björk azonban megpöccintette, de végül nem történt helycsere köztük.
A versenyt egy biztonsági autós fázis szakította meg, ugyanis az egyik gumibálát feldöntötte Manuel Maglione, amit így a pályabíróknak ki kellett javítaniuk.
Az verseny záró köreiben ezúttal Girolami és a lekörözettek nehezítették meg Michelisz dolgát, az argentin előzési kísérlete közben azonban mindketten tempót veszítettek, így a mögöttük érkező Björk el tudott menni mellettük.
A svéd rögtön zárta is volna a Hyundai versenyzőjével szemben az ívet, de még egymás mellett voltak, így újabb kontakt lett a vége, és Michelisz ezzel még egy további helyet vesztett.
Az esetet követően egy kieső versenyző autója miatt újabb safety cart rendeltek el, és mivel csak két körre indították el a futamot újra, már nem változott a sorrend. A verseny után azonban Björköt megbüntették, amivel Michelisz ezúttal pozíciót nyert, végül a hetedik helyen értékelték.
Azcona a verseny végéig nyomás alatt tartotta Mát, de a kínai mindkét újraindítást jól kezelte, így nem változott köztük a sorrend. A dél-amerikai értékelés ezúttal a mezőnybe visszatérő Guerrieri nyerte meg.
A spanyol azonban így is feljött az összetettben Michelisz mögé, így a magyar versenyző már csapaton belül sem számít Ehrlacher egyedüli kihívójának.
Új TCR autóval mutatkozik majd be a World Tour mezőnyében az az Esteban Guerrieri, aki a WTCR után sportautós karrierbe kezdett.
A Honda kivonulása után a japán márka versenyzőinek új csapat után kellett nézniük az újjászerveződő TCR World Tour mezőnyébe, és a négy korábbi gyári pilótából ez egyedül Néstor Girolaminak sikerült. Honfitársa, Esteban Guerrieri a Vanwall/ByKolles Hypercar programjának tagja lett, így az Endurance Világbajnokság (WEC) fordulóin indult idén.
Mint kiderült, azért nem fordított hátat teljesen a túraautós világnak, ugyanis a World Tour két dél-amerikai fordulóján ott lesz majd a rajtrácson, méghozzá az új, Toyota Corolla TCR volánja mögött. Az autót egy új csapat, a Bratton Tito Bessone Team fogja rajthoz állítani, és a TCR South America bajnokság további részében egy másik pilóta váltja majd a WEC-be visszatérő Guerrierit.
„Nagyon izgatott vagyok az új kihívás miatt. Nem ültem TCR autóban hónapok óta, de a korábbi tapasztalatok, a rengeteg versennyel a hátam mögött már várom, hogy újra nemzetközi szinten versenyezzek ezzel az autóval, és nincs erre jobb mód, mint a TCR South Americában a World Cup csapatok ellen.” – nyilatkozta a bejelentés kapcsán Guerrieri.
Az argentin pilóta majd hazájában egy tesztnap keretein belül készül majd fel, mielőtt rajthoz állna El Pinarban és San Luisban.
Guerrieri még WTCC-s évek végén csatlakozott a túraautósok nemzetközi mezőnyéhez, és azóta 13 futamgyőzelmet szerzett. Legjobbja egy bajnoki második helyezés volt 2019-ből, ahol a sepangi esőben emlékezetes módon nem tudta ledolgozni hátrányát Michelisz Norberttel szemben.
Európában zajlott a TCR World Tour szezonjának első része, innentől a tengerentúl kerül főszerepbe.
Két dél-amerikai hétvége után most először Ausztrália is részesül majd a WTCC/WTCR/TCR World Tour mezőnyéből, ráadásul nem is akármilyen körülmények között. Az ország lesz az egyetlen, amelyik három-három versennyel jelentkezik majd hétvégénként. Ráadásul TCR Australia két állomással is a versenynaptár része lett, de mindkét helyszínnek meg lesz a maga varázsa.
Bathurst szorul talán a legkevesebb magyarázatra, az autós világ ikonikus pályának tekinti a Mount Panorama körül húzódó aszfaltcsíkot, Michelisz Norbitól Yann Ehrlacherig mindenki nagyon várja már, hogy végre mehessenek egy ilyen patinás helyszínen.
A Sydney Motorsport Park (korábbi nevén Eastern Creek) korántsem örvend ilyen hírnévnek, de ennek ellenére történelmet írnak majd. Egyrészt péntek-szombaton lesznek majd a versenyek azért, hogy a csapatoknak legyen idejük egy hét alatt átérni Bathurstbe.
Másrészt pedig a háromból két versenyre villanyfényes körülmények között került majd sor, ami történelmi lesz a TCR World Tourban.
Liam Curkpatrick, a TCR Australia fő promótere szerint ez volt a megjobb megoldás, a nézők szempontjából, bár nekünk itt Európában így is kora reggeli időpontokra kell majd számítani.
Losonczy Levente tehetetlen volt az Audi tempója ellen, majd a mezőny bedarálta a TCR Europe franciaországi hétvégéjének második versenyén, amelyet a pole pozícióból kezdett meg.
A Paul Ricard-versenypályán állt rajthoz a hétvégén Losonczy Levente a TCR Europe-ban. A 20 esztendős pilóta idei harmadik versenyhétvégéjén a 10. helyen zárta az időmérőt, ami azt jelentette, hogy a szombati, első futam ebből a pozícióból, a másodikat a fordított rajtrácsos lebonyolításnak köszönhetően viszont már pole pozícióból kezdhette.
Az első versenyen az Agressive Team Italia pilótája jó rajtot vett és javított egy helyezést, majd ezután végig tapadt az előtte haladó bolyra, de előzni már nem tudott, így maradt a kilencedik. A fő hangsúly azonban a vasárnapi versenyen volt, és azon, hogy a Hyundai minél tovább maradjon az első helyen. Levente remekül rajtolt és az élen fordult az első kanyarba, de néhány kanyarral később, a Mistral-egyenesben található sikán előtt Viktor Davidovski megelőzte, így visszacsúszott a második helyre.
Nem adta magát azonban könnyen a magyar pilóta, és az utolsó szektorban szenzációs manőverrel meglepte ellenfelét és ismét az élre állt, hogy aztán a célegyenesben már Pauwels támadásait verje vissza. A belga pilóta kívülről próbálta őt előzni, majd átvágta a pályát a bukótérben. A védekezés miatt Levente ritmust veszített és ketten is elmentek mellette, majd a Mistral-egyenes sikánjában nekimentek hátulról, amitől megcsúszott, és további pozíciókat veszített. Végül a 12. helyen zárt.
„A rajtommal nem volt gond, jól el tudtam rugaszkodni, de az egyenesben megelőzött az Audi. A kör végén hibázott, így vissza tudtam előzni, így a második kört még az élen kezdtem. Az egyes kanyar féktávján úgy helyezkedtem, hogy az engem kívülről támadó ellenfelemnek ne maradjon hely, és le kelljen vágnia a pályát, utána pedig adja vissza a pozíciót. Ez azonban nem történt meg, és rám estek négyen. Ezután a sikánban az egyik Cupra meg is lökött, amitől lendületet veszítettem, többen is kikerültek, ami megpecsételte a versenyemet. Az autó képes lett volna arra, hogy tartsam velük a tempót, de lassú defektet kaptam és muszáj volt kiállnom. Az Audikkal sajnos az egyenesben nem lehet felvenni a versenyt, irreálisan gyorsak. Előzetesen azt hittem, hogy lesz sanszom, de nem volt.”
A TCR Europe franciaországi versenyhétvégéjének első futamát ITT, a másodikat pedig ITT nézheti vissza.
Szezonja ötödik versenyhétvégéjét teljesíti a Paul Ricard-i versenypályán a TCR Europe, ahol a második, vasárnapi futamot az Aggressive Team Italia magyar pilótája, Losonczy Levente kezdheti majd meg a rajtrács éléről.
A bajnokság a legutóbbi, hungaroringi fordulón még a TCR World Tourral közös mezőnyben versenyzett, ezúttal Franciaországba viszont önállóan utazott el a tizennégy autót számláló mezőny, köztük a Spa és a Hungaroring után a harmadik versenyhétvégéjén résztvevő magyar versenyzővel.
A 20 éves Losonczy a Hyundaiával sikeresen túljutott a kvalifikáció első szakaszán, majd a másodikat a 10. helyen zárta, ami a bajnokság lebonyolítási rendjének értelmében első rajthelyet jelent majd a hétvége második, fordított rajtrácsos versenyére. Az időmérőt John Filippi nyerte az Audival, így az első futamon őt illeti meg a pole.
„A Q1-ben teljesen egyedül mentem végig, és az ottani körömmel tovább is jutottam a Q2-be” – kezdte időmérőjének értékelését Losonczy.
„A Q2 tíz perce alatt egy javítási lehetőségem volt, amely során egy Hyundai mögött haladtam, amit így jó referenciaként használhattam, ráadásul némi szélárnyékot is kaptam tőle. Úgy érzem, abban a körömben szinte mindenhol a határon autóztam, nagyon kevés maradhatott benne. A pálya leghosszabb jobbos kanyarjában, ahol bőven 200 km/óra feletti a tempó, majdnem keresztbe álltam, de meg tudtam menteni a helyzetet, így végül minden jól összeállt abban a körben. Ezzel a tizedik helyet szereztem meg, ami a holnapi versenyre pole-pozíciót jelent, szóval azt hiszem, jó időmérőt zártunk.”
A TCR Europe első Paul Ricard-i versenye ma, szombaton 19:05-kor, a második pedig vasárnap 12:10-kor rajtol, s a sorozat YouTube-csatornája mindkettőt élőben közvetíti.
Az első verseny élő közvetítése (kezdés: szombat 18:55):
A második verseny élő közvetítése (kezdés: vasárnap 12:00):