Kategória: TCR

  • Vernay törött bordával versenyzett

    Vernay törött bordával versenyzett

    Jean-Karl Vernay nagyot esett még Ausztriában, a Salzburgringen, egy héttel később azonban, a Hungaroringen már ismét dobogón állt. A hétvége után egy Instagram posztban azonban a francia versenyző felfedte, hogy törött bordával versenyzett. Ennek ellenére ő volt a legversenyképesebb Volkswagenes a Hungaroringen.

    A versenyző most harmadik a bajnokságban, 13 ponttal elmaradva az élen álló Tassi Attilától, és hét ponttal a második helyen álló Colciago mögött.

    Vernay a hétvége során nem beszélt arról, hogy egészségügyi következményei lettek, a törött bordáról csak hazaérkezése után, Instagramon számolt be.

    „Újra itthon, egy nagyszerű hétvégével és hasznos bajnoki pontokkal! Itt az ideje a törött kis bordám gyógyulásának.” – írta.

    https://www.instagram.com/p/BVflgX0F4kZ/?taken-by=jkvernay

  • Újabb Tassi bravúr: a második futamot is megnyerte a Hungaroringen

    Újabb Tassi bravúr: a második futamot is megnyerte a Hungaroringen

    Vasárnap két futamot rendeztek a TCR nemzetközi túraautó-bajnokságban a Hungaroringen. Az elsőn a M1RA kettős győzelmet aratott: a 18 éves Tassi Attila pályafutása első sikerét ünnepelte, a beugróként saját csapatában versenyző és második helyen célba érő Michelisz Norbert pedig végig segítette ebben. A második futamon már nem kellett Tassinak „főnöki” támogatás sem, tisztán önerőből, a nyolcadik helyről hatalmasat rajtolva, majd még kettőt előzve újra nyert.

    Nem volt sok ideje Tassi Attilának arra, hogy érzelmileg feldolgozza pályafutása első győzelmét a TCR-ben, hiszen az első futam leintése után interjú- és autogramosztás várt rá. „Soha nem voltam még ilyen fáradt egy verseny után” – fújt nagyot, de már készülnie is kellett a 13 órakor kezdődő második futamra.

    Ezen az időmérő első tíz helyezettje fordított rajtrácson állt fel, azaz a pole pozíciót megszerző és az első futamon Tassit csapattársként győzelemhez segítő Michelisz Norbert a tizedik, a kvalifikáción harmadik Attila pedig a nyolcadik rajtkockába állt fel. A HELL által támogatott Tassi a szezon korábbi részében már megmutatta, hogy óriási rajtokra képes, és ezzel a Hungaroringen sem maradt adós: a piros lámpák kialvása után rögtön feljött a harmadik helyre.

    A mezőny közepén tömegbaleset történt, ezért bejött a safety car. Néhány környi biztonsági autózás után folytatódott a verseny, és az ötödik körben Tassi megelőzte a hozzá hasonlóan fiatal olasz Giacomo Altoét, így már a második helyen haladt. Ezután a M1RA tehetsége fokozatosan dolgozta le hátrányát az élen haladó Jens Reno Mollerrel szemben, és a tizedik kör végén meg is előzte a dánt, így már pályafutása második futamgyőzelme felé száguldozott. Nem is vehette tőle el senki sem azt, lehetett akármilyen fáradt. Tassi a két hungaroringi győzelmével átvette a vezetést a bajnokságban, 151 pontjával ő áll az első helyen közvetlenül M1RA-s csapattársát, Roberto Colciagót megelőzve.

    „A héten volt a 18. születésnapom, ez a legszebb ajándék, amit kívánhattam! De ezt persze nem ajándékba kaptam, mert az egész csapat keményen megdolgozott azért, hogy ilyen jól sikerüljön ez a hétvége. Szuper érzés, hogy vezetem a bajnokságot, de a TCR-ben nagyon szoros a verseny, és még messze van a szezon vége. Egyelőre nem foglalkozom a bajnoki címmel, csak a következő versenyre szabad koncentrálnom. Érzem, hogy lépkedek előre, de azt kívülről mások jobban látják, hogy mennyit fejlődtem, próbálok folyamatosan tanulni. Szerencsére van kitől, hiszen a csapatban Norbi és Roberto Colciago is kiváló példa előttem” – nyilatkozta a számára tökéletesen, két futamgyőzelemmel záruló hungaroringi hétvége végén Tassi Attila.

    A tíz fordulóból álló TCR hetedik versenyhétvégéjére július 8-9-én Németországban kerül sor, ahol Tassi Attila már kimondva, kimondatlanul is bajnokesélyesként gurul majd ki a pályára.

  • Tassi Attila ma győzni akar a Hungaroringen

    Tassi Attila ma győzni akar a Hungaroringen

    2015-ben, még az aszfaltfelújítás előtt vezetett legutóbb a Hungaroringen a M1RA 18 éves tehetsége, Tassi Attila. Jól sikerült a pályára való visszatérése: a TCR nemzetközi túraautó-bajnokság hatodik fordulójában harmadik lett a szombati időmérőn, amelyet a tulajdonosból lett ideiglenes csapattársa, Michelisz Norbert nyert meg.

    Lépésről lépésre építette fel magát a HELL által támogatott Tassi Attila a Hungaroringen. A pénteki első szabadedzésen a negyedik leggyorsabb volt 1:55,670-nel, aztán szombaton az FP2-n már közel két másodpercet javítva harmadik lett. Mindkét alkalommal a M1RA tulajdonosa, az erre a versenyre vendégpilótaként beugró Michelisz Norbert mutatta neki a példát, aki a legjobb volt az időmérő előtti edzéseken. Félre is vonult a két versenyző a M1RA-boxban, hogy átbeszéljék a vezetéstechnikai finomságokat.

    Bejöttek a tanácsok, az időmérő első szakaszában, Vernay és Michelisz mögött Tassi a harmadik helyen jutott tovább a legjobb tizenkettőbe, és az ideje (1:53,347) megint javult közel fél másodpercet. A Q2-ben az első gyors körök közben a dán Jens Reno Moller komolyan összetörte az autóját, amiért piros zászlóval kb. tíz percig félbeszakadt a kvalifikáció. Ekkor Tassi a hatodik helyen állt, és még két köre maradt a javításra. Az elsőben nem sikerült, egy hiba miatt elhagyta a pályát, az utolsó próbálkozásra viszont bejött harmadiknak az időmérőt a M1RA-nak megnyerő Michelisz Norbert és a francia Jean-Karl Vernay mögött.

    „Elégedett vagyok a harmadik hellyel, de nem maximálisan, mert a Q2-ben a piros zászló utáni első körömben sajnos elhagytam a pályát, és ezért törölték az időmet. Pedig akkor voltak a legjobb állapotban a gumijaim, az lett volna a legjobb időeredményem. Utána már csak egy biztonsági kört mentem, amivel ugyan felléptem harmadiknak, de úgy érzem, kb. három tized még bennem maradt. A céljaim nem változtak, hazai közönség előtt továbbra is az első futamgyőzelmem megszerzése a cél, holnap bízom egy jó rajtban” – értékelt az időmérő után a HELL-dizájnba öltöztetett Hondát vezető Tassi Attila.

    A pole pozíciót megszerző Michelisz Norbert pedig egyértelművé tette, hogy ha lehetősége nyílik rá, mindent megtesz azért, hogy a M1RA 18 éves versenyzőjét hozzásegítse célja eléréséhez. „Akkor is sokat segít Norbi, amikor csak a pályán kívül van velünk, de így, hogy ő is autóba ül, még többet számít a jelenléte. Rengeteg hasznos információhoz jutott a csapat általa, és nekem személy szerint is nagyon értékes tapasztalat volt látni, mit csinál másképpen, ezekből sokat tanulok” – állapította meg Tassi.

    Vasárnap 9:10-kor kezdődik az első futam a Hungaroringen, amelyen Tassi Attila a harmadik helyről rajtol majd. A hétvége zárásaként, a 13 órakor kezdődő fordított rajtrácsos futamon pedig a nyolcadik helyről indulva próbál meg minél több pontot gyűjteni.

  • Mélyvízből a még mélyebb vízbe

    Mélyvízből a még mélyebb vízbe

    A JLG Motorsport és fiatal versenyzője Jedlóczky L Márk az áprilisban a Hungaroringen az MNASZ Autós Gyorsasági OB nyitó hétvégéjén megszerzett kettős győzelem után egy nagyon komoly lépést tehet! Erről tartott sajtótájékoztatót a JLG Motorsport a hét legelején.

    Az említett hétvégén Márk első igazi bajnoki versenyhétvégéjén kis csapatunk nem gondolta, hogy újonc versenyzőnk rögtön ilyen komoly sikert arat. Innen jött az ötlet és a kérdés, hogy esetleg érdemes lenne őt egy még erősebb mezőnyben is megméretni. Az ötletet és a kérdést hamarosan követte is a lehetőség.

    Az újabb nagy lépés, hogy fiatal tehetségünk a TEAM UNICORSE Alfa Romeo Gulietta QV TCR versenyautójával rajthoz áll a hétvégén a világ jelenleg legdinamikusabban fejlődő nemzetközi túraautós bajnokságának a TCR International Seriesnek a Hungaroringi futamán mely a DTM betétversenyeként kerül megrendezésre.

    Még ez év elején került a legendás olasz márka iránt hosszú – hosszú évek óta elkötelezett Unicorse csapat üzemeltetésébe a TCR kategóriás Alfa Romeo versenygép. A Gulietta-ban 1800cm3-es 330 Lóerő teljesítményű turbófeltöltős motor hajtja az első kerekeket hat sebességes szekvenciális sebességváltón keresztül. Az olasz anya gyár megbízásából a Milánó melletti Romeo Ferraris cég építi a legendás márka legújabb versenygépeit. A Gulietta-val idén már három futamgyőzelmet is elkönyvelhettek a TCR International mezőnyében. Az UNICORSE lelkes kis csapata is már izgatottan várja, hogy az Ő versenygépük is bevetésre kerülhessen a legkomolyabb nemzetközi TCR mezőnyben ráadásul először hazai pályán egy magyar versenyzővel a volánnál.

    Márk számára ez a megmérettetés az izgalmas és legendás új autómárka mellett még azért is nagy kihívás, mert ebben a mezőnyben sok fiatal tehetség mellett megtalálható sok tapasztalt túra autó versenyző és bajnok, valamint ex Forma1-es pilóták is! Ráadásul most a Hungaroringen a hazai gyorsasági autósport legjobbjaival is összemérheti majd a tudását, hiszen ott lesz a mezőnyben Márk egyik példaképe Michelisz Norbi, mellett ifj. Ficza Ferenc és Tassi Attila is, akik ott vannak a TCR sorozat élmezőnyében!

    Nyilván Márk második igazán komoly versenyhétvégéjén nincsenek óriási elvárások, a kitűzhető cél egy minél jobb eredmény, egy minél jobb köridő az időmérőedzésen és ezt követően a két versenyfutam sikeres teljesítése a nagy darálóban! Merthogy akik rendszeresen követik a TCR International közvetítéseit azok már sokszor láthatták, hogy igen kiélezett a küzdelem és az ellenfelek cseppet sem bánnak egymással kesztyűs kézzel!

    A küzdelembe a sajtótájékoztató résztvevői is belekóstolhattak kicsit az SBR Racing 3D versenyautó szimulátorán természetesen egy Alfa Romeo Gulietta-val a virtuális Hungaroringen. Itt még a régebben az Opel Astra márkakupában versenyző Oláh Gyárfás a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke is újra a volán mögé ült, hogy megmérkőzzön fiatal versenyzőnkkel és az újságíró kollégákkal!

    Június 17.-én és 18.-án a JLG Motorsport szeretettel vár ismét minden autósport rajongót a Hungaroringre! Szurkoljanak velünk a helyszínen fiatal versenyzőnk első komoly nagy nemzetközi versenyhétvégéjén!

     

     

  • Magyar segítséget is kapott a Leopard Racing!

    Magyar segítséget is kapott a Leopard Racing!

    A Fanat-x Tuning Team-es ismerősünk, Kiszely Máté is csatlakozott a GrafiWrap csapatához, és együttes erővel egy éjszaka alatt matricázták fel a Leopard Racing TCR-es Volkaswageneit, a Hungaroringen.

    Vernay autójának csak az elejét kellett „kiszínezni”, Rob Huff autója azonban teljesen hófehér állapotban várta, hogy megkapja versenykinézetét.

    A dekoráló csapat ma hajnalban, 4:50-re készült el a munkával.

    Ilyen volt:

    Leopard Racing
    Fotó: Fanat-xTuning Team/ Kiszely Máté

    Ilyen lett:

    https://www.facebook.com/fanat.x.tuning.team/photos/a.10151094412388973.496542.276944293972/10156910723628973/?type=3&theater

     

  • Autósport parádé lesz hétvégén a Hungaroringen!

    Autósport parádé lesz hétvégén a Hungaroringen!

    Három neves, nemzetközi széria a Hungaroringre látogat a hétvégén! A DTM mezőnye mellett jelen lesz az FIA Formula 3 European Championship is, többek között Lando Norrisszal, Mick Schumacherrel, Harrison Newey-val, Pedro Piquet-vel és Ferdinand Habsburggal, ráadásul a TCR International Series is ide látogat, mely sorozatban összesen 9 magyar versenyző áll majd rajthoz, Köztük Michelisz Norbi, Tassi Attila, Jedlóczky L. Márk, Bernula István, és a Zengő Motorsport, 5 autóval!

    [poll id=”12″]

  • 5 autóval támad a Zengő Motorsport!

    5 autóval támad a Zengő Motorsport!

    5 autóval támad a Zengő Motorsport!

    A Hungaroringre nagy meglepetést szán Zengő Zoltán: öt autót is indít a csapat, köztük a már nagyon várt KIA Cee’d-et, amelyet Ficza Ferenc vezethet majd. Alig pár napja vehették csak át Manfred Stohl cégénél a STARD-nál az autót, mellyel hazai közönség előtt debütálhat a 21 éves Ficza.

    Az istálló további négy SEAT-ot is hadrendbe állít, különböző konfigurációkkal, van amelyikben szekvenciális, van amelyikben DSG váltó lesz. Ezen autókat a WTCC-ben is szereplő Nagy Dániel mellett az ETCC-s György Anett, az idén a GT4-ben vitézkedő Mór Csaba és a gyorsasági OB-n indult Tóth Csaba vezethetik majd.

  • Bernula István is indul a magyar TCR hétvégén, egy Kiával!

    Bernula István is indul a magyar TCR hétvégén, egy Kiával!

    Bernula Istvánnal a volánnál benevezett egy KIA cee’d-et a TCR magyar fordulójára, a Hungaroringre. Csapata egyike volt az elsőknek, aki rendelt a STARD által épített Kiákból, és most meg is érkezett a versenyautó.
    Bernula Istvánt éri az a megtiszteltetés, hogy elsőként indulhat a koreai autóval, az idei egyik legkomolyabb motorsportos hétvégén a Hungaroringen. Eddig javarészt Magyarországon versenyzett a 34 éves versenyző, de némi nemzetközi tapasztalatra is szert tett már a Suzuki Swift kupában, illetve a Lotus Európa Kupasorozatban. Suzukival háromszoros bajnok, 2015-ben a nemzetközi értékelést is megnyerte a két országos bajnoki címe mellé (2015, 2016).​
  • Jedlóczky L. Márk fejest ugrik a mélyvízbe

    Jedlóczky L. Márk fejest ugrik a mélyvízbe

    A JLG Motorsport és fiatal versenyzője Jedlóczky L Márk áprilisban a Hungaroringen az MNASZ Autós Gyorsasági OB nyitó hétvégéjén megszerzett kettős győzelem után egy nagyon komoly lépést tehet! Erről tartott sajtótájékoztatót a JLG Motorsport a hét legelején.

    Az említett hétvégén Márk első igazi bajnoki versenyhétvégéjén kis csapatunk nem gondolta, hogy újonc versenyzőnk rögtön ilyen komoly sikert arat. Innen jött az ötlet és a kérdés, hogy esetleg érdemes lenne őt egy még erősebb mezőnyben is megméretni. Az ötletet és a kérdést hamarosan követte is a lehetőség.
    Az újabb nagy lépés, hogy fiatal tehetségünk a TEAM UNICORSE Alfa Romeo Gulietta QV TCR versenyautójával rajthoz áll a hétvégén a világ jelenleg legdinamikusabban fejlődő nemzetközi túraautós bajnokságának a TCR International Seriesnek a Hungaroringi futamán mely a DTM betétversenyeként kerül megrendezésre.

    Még ez év elején került a legendás olasz márka iránt hosszú – hosszú évek óta elkötelezett Unicorse csapat üzemeltetésébe a TCR kategóriás Alfa Romeo versenygép. A Gulietta-ban 1800cm3-es 330 Lóerő teljesítményű turbófeltöltős motor hajtja az első kerekeket hat sebességes szekvenciális sebességváltón keresztül. Az olasz anya gyár megbízásából a Milánó melletti Romeo Ferraris cég építi a legendás márka legújabb versenygépeit. A Gulietta-val idén már három futamgyőzelmet is elkönyvelhettek a TCR International mezőnyében. Az UNICORSE lelkes kis csapata is már izgatottan várja, hogy az Ő versenygépük is bevetésre kerülhessen a legkomolyabb nemzetközi TCR mezőnyben ráadásul először hazai pályán egy magyar versenyzővel a volánnál.

    Márk számára ez a megmérettetés az izgalmas és legendás új autómárka mellett még azért is nagy kihívás, mert ebben a mezőnyben sok fiatal tehetség mellett megtalálható sok tapasztalt túra autó versenyző és bajnok, valamint ex Forma1-es pilóták is! Ráadásul most a Hungaroringen a hazai gyorsasági autósport legjobbjaival is összemérheti majd a tudását, hiszen ott lesz a mezőnyben Márk egyik példaképe Michelisz Norbi, mellett ifj. Ficza Ferenc és Tassi Attila is, akik ott vannak a TCR sorozat élmezőnyében!

    Nyilván Márk második igazán komoly versenyhétvégéjén nincsenek óriási elvárások, a kitűzhető cél egy minél jobb eredmény, egy minél jobb köridő az időmérőedzésen és ezt követően a két versenyfutam sikeres teljesítése a nagy darálóban! Merthogy akik rendszeresen követik a TCR International közvetítéseit azok már sokszor láthatták, hogy igen kiélezett a küzdelem és az ellenfelek cseppet sem bánnak egymással kesztyűs kézzel!

    A küzdelembe a sajtótájékoztató résztvevői is belekóstolhattak kicsit az SBR Racing 3D versenyautó szimulátorán természetesen egy Alfa Romeo Gulietta-val a virtuális Hungaroringen. Itt még a régebben az Opel Astra márkakupában versenyző Oláh Gyárfás a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke is újra a volán mögé ült, hogy megmérkőzzön fiatal versenyzőnkkel és az újságíró kollégákkal!

    Június 17.-én és 18.-án a JLG Motorsport szeretettel vár ismét minden autósport rajongót a Hungaroringre! Szurkoljanak velünk a helyszínen fiatal versenyzőnk első komoly nagy nemzetközi versenyhétvégéjén!

  • Comini, Borković és Colciago is plusz súlyt kap

    Comini, Borković és Colciago is plusz súlyt kap

    Comini, Borković és Colciago is plusz súlyt kap.

    A Salzburgringen két harmadik helyet szerzett Stefano Comini, és ezzel átvette a vezetést a bajnokságban. Ezzel együtt megnyerte azt is, hogy ő kapja a legtöbb plusz súlyt is a Hungaroringre. A TCR királya volt az, aki a legtöbb pontot szerezte Ausztriában, 30 pontot. Dušan Borković, szerb óriás 29 pontot szerzett az elmúlt hétvégén, így a svájci 30 extra kilót vihet majd magával, míg Szerbia Michelisz Norbertje 20 kilót. Colciago, aki megnyerte a második futamot a Salzburgringen 10 kiló pluszsúlyt kap, ő is túl sok pontot szerzett, ezzel érdemelte ki ballasztokat. Egyébként Thomas Jäger is ugyanennyi pontot szerzett, de ő nem indul a magyar versenyhétvégén.

    Comini Comtoyou Audi RS3 LMS-e így 1360 kg lesz, Borković’s Alfa Romeo Giuliettája 1305 kg, míg a M1RA által felkészített Honda Civic Colciagónak 1315 kg lesz.