Kategória: TCR

  • Tassi két dobogós helyezéssel térne haza Thaiföldről

    Tassi két dobogós helyezéssel térne haza Thaiföldről

    Thaiföldre látogatott a TCR nemzetközi túraautó-bajnokság mezőnye, és a bajnoki cím magyar esélyese, Tassi Attila az ötödik helyet szerezte meg az időmérőn. A M1RA pilótája így mindkét futamon a dobogóért szállhat harcba vasárnap.

    Hosszú nyári szünet után folytatódott a TCR nemzetközi túraautó-bajnokság, hiszen legutóbb július 8- 9-én jött össze a mezőny a németországi Oscherslebenben. A M1RA bajnoki címre esélyes pilótájának, Tassi Attilának azonban nem teltek eseménytelenül a versenyek nélküli hetek sem, hiszen online szimulátor-bajnokságokban gyakorolt, Spanyolországban pedig egy nyelvtanfolyamon is részt vett. Azért a pihenésből is kijutott neki: Roberto Colciago hívására együtt nyaraltak Olaszországban csapattársa hajóján.

    Ezúttal Thaiföldön Colciago nélkül állt fel a M1RA, a bajnokságban Tassi mögött a harmadik helyen álló versenyzőnek ugyanis nem gyógyult meg az oscherslebeni balesetében eltört bordája. A helyére a csapattulajdonos Michelisz Norbert és a mindössze 16 éves Giacomo Altoe csatlakozott a M1RA-hoz, így Tassi két új csapattárssal az oldalán indult Buriramban. Michelisszel a Hungaroringen már versenyeztek együtt, akkor Tassi mindkét futamot megnyerte.

    „Az egész csapatnak, de személy szerint nekem is nagyon hiányzik Roby, mert jóban vagyunk, rendkívül kedvelem őt, és eddig minden közös verseny szuper volt. Sajnálom, hogy most nem lehet itt velünk, mert ez sem neki, sem a csapatnak nem jó. Szerencsére Norbi be tudott ugrani, ami Roberto hiányában különösen fontos segítség, és Giacomóval együtt hárman vagyunk, így több információ áll rendelkezésünkre, hatékonyan tudunk dolgozni” – fogalmazott a szombati időmérő előtt a M1RA-n belül is jól észrevehető, HELL-designba boruló Hondát vezető Tassi Attila.

    A bajnokság második helyén, az éllovas francia Jean-Karl Vernay mögött csak két ponttal lemaradó 18 éves magyar pilóta gond nélkül, a harmadik helyen jutott tovább az időmérő második szakaszába Buriramban, amelyben már csak a legjobb 12 vett részt. Végül Tassi az ötödik helyre kvalifikálta magát, csapattársai közül Michelisz Norbert a harmadik, Giacomo Altoe a hetedik lett.

    „Összességében elégedett vagyok az időmérős helyezésemmel, főleg azért, mert ott vagyok Vernay mögött, így mindkét futamon közvetlenül megküzdhetek vele. Úgy érzem, hogy sokat fejlődtünk a szabadedzések után a beállításokkal, mégis támadt egy kis hiányérzetem, mert bennem maradt kb. másfél tized, ami most számított volna. Az első Q2-es gyors körömet törölték pályaelhagyás miatt, és ezután rádión rám szóltak, hogy csak egy gyors körre maradt lehetőségem, abból kell megoldani a helyzetet. Emiatt volt rajtam nyomás, és annak egyrészt örülök, hogy ezt tudtam kezelni, hiszen gyorsabb voltam, mint előtte az elvett körömben, másrészt viszont az egyes kanyarban volt egy hibám, ott ment el az a másfél tized. Ezt leszámítva örülök az eredménynek, mert egy-egy jó rajttal mindkét futamon lehet esélyem a dobogóra” – értékelt Tassi Attila, aki az első vasárnapi futamon az az ötödik, a fordított rajtrácsos másodikon a hatodik helyről rajtolhat magyar idő szerint 9:30-kor, majd 11:05-kor.

  • Stefano Comini a Top Run Motorsportnál

    Stefano Comini a Top Run Motorsportnál

    A kétszeres TCR nemzetközi bajnok, Stefano Comini csatlakozik a Top Run Motorsporthoz egy új márka, a Subaru WRX volánja mögé ülve, hogy munkájával segítse a csapatot a TCR Italy közelgő versenyén az olaszországi Imolában.

    A TCR International sorozat 2016-ban meglátogatta Imolát, ahol Comini győzött az 1. futamban, és a lenyűgöző harmadik helyen végzett a 2.-ban.

    A svájci pilóta Imolában szerzett tapasztalata, valamint a SEAT, a VW és az Audi nemcsak egy új autóhoz való alkalmazkodásban segítenek, hanem a Top Run csapat hasznára is vannak, akik intenzíven dolgoznak a szezon folyamán a Subaru fejlesztésén.

    A TCR Italy Imola fordulói a szeptember 9.-10.-i hétvégén kerülnek megrendezésre.

     

  • Renault Megane érkezik 2018-ban a TCR sorozatba!

    Renault Megane érkezik 2018-ban a TCR sorozatba!

    A svájci központú MVM nem sokkal ezelőtt jelentette be, hogy a TCR sorozat technikai szabályainak megfelelő Renault Megane versenygépet terveztek.

    Az MVM zöld jelzést kapott a Renault-tól, hogy megtervezze, fejlessze, megépítse, majd a TCR-ből érdeklődő csapatok számára eladja a rendkívül mutatósra sikeredett autót.

    Ahogy a sajtóanyagban is közzétett képen látszik, az első kaszni már elkészült: mihelyst üzembe helyezik a hajtásláncot, intenzív tesztelés vár az MVM mérnöki gárdájára.

    „Minden energiánkat és erőnket beletettük a projektbe, mellyel demonstrálni akarjuk szisztematikus, magas színvonalú hozzáállásunkat a szabályokon belüli legnagyobb teljesítmény elérése érdekében” – mondta Milenko Vukovic, a svájci Vukovic Motorsport vezetője.

    „Azt akartuk, hogy a Megane-ban minden összetevő meglegyen, ami egy nagyszerű és versenyképes versenyautóhoz kell” – tette hozzá.

    Az MVM számára a következő legfontosabb lépés a motor fejlesztése lesz, miközben előkészítik a rendkívül széleskörű tesztporgramot.

    Mihelyst sikerrel zárják a TCR homologizációs folyamatát, a Renault Megane megvásárolhatóvá válik a csapatok számára.

     

  • Eladó a Zengő Motorsport SEAT Leonja!

    Eladó a Zengő Motorsport SEAT Leonja!

    Nem először találunk magyar csapat hirdetését a Racecarsdirect.com-on. Most némi meglepetésre a Zengő Motorsport egy autóját, és a WTCC-s szállítójárművüket találtuk meg itt. Bő fél évvel ezelőtt pedig a B3 csapat maradékára bukkantunk, kvázi bejelentés helyett, hogy megszűnnek. Zengőéknél erről feltehetően szó sincs, mindenesetre elgondolkodtató a lépés.

    Azt sem gondoljuk, hogy nincs szükség az autóra. Úgy, hogy Zengő Zoltán a WTCC az ETCC a TCR és a magyar OB között osztja meg az erőforrásait, eszközeit, egy ilyen autó, ennyi versenyző mellett mindenképp meglepő, ha eladó. Szabó Zsolt ugyan „felment” a WTCC-be, így a SEAT-ja most üresen áll, de mindenképp furcsa az, hogy eladóvá is vált, így még a szezon vége előtt, hiszen történhet bármi.

    Az, hogy a szállítójármű is eladó, mindenképp érdekes, hiszen univerzális járműről beszélünk, amibe kb. mindegy, hogy milyen versenyautókat rakunk, csak férjen el benne.

  • A Hyundai elégedett a legutóbbi tesztjével

    A Hyundai elégedett a legutóbbi tesztjével

    A Hyundai Motorsport egy újabb sikeres tesztet tudhat maga mögött. Az elmúlt hétvégén a misanói 24 órás verseny árnyékában rendezték meg ezt a tesztet, és nagyon sok hasznos infót tudtak meg az i30 N TCR-ről.

    Pénteken a lehető legtöbb időt igyekeztek kihasználni a koreaiak, akik együtt fejlesztik az autót a BRC-vel. Az időeredmények alapján a Hyundai nem volt messze az éles versenyidőktől.

    A vezetői feladatokat az egykori WTCC világbajnok Gabriele Tarquini és a jelenleg a német TCR bajnokságban versenyző Antti Buri látta el. Utóbbi versenyző már évek óta versenyez TCR autókkal, emiatt nagyon pontos visszajelzéseket tudott adni az autóról.

    A tesztprogram középpontjában a fékek és a gumik élettartama állt különböző körülmények és beállítások között. A csapat szakaszokra osztotta a napját, minden szakaszban más-más beállításokat próbáltak ki. A szombati gyakorlást azonban lefújták, mert úgy ítélték meg, hogy a motorban már túl sok kilométer van és nem akartak kockáztatni.

    Az i30 N TCR modellt az érdeklődők a német TCR bajnokság Nürburgring-i fordulójában (augusztus 4-6.) tekinthetik meg a paddockban.

  • Oscherslebenben kilökték Tassit, majd defektet kapott

    Oscherslebenben kilökték Tassit, majd defektet kapott

    Éllovasként érkezett meg Oscherslebenbe Tassi Attila a TCR nemzetközi túraautó-bajnokságban, de szerzett pont nélkül kénytelen távozni Németországból. A M1RA 18 éves bajnokaspiránsát nem elég, hogy a mezőny legkomolyabb büntetősúlya hátráltatta, az első futamon egyik legnagyobb riválisa kilökte őt, a másodikon pedig defekt akadályozta meg a pontszerzésben.

    Három héttel ezelőtt a Hungaroringen dupla győzelmet aratott Tassi Attila, aminek köszönhetően átvette a vezetést a nemzetközileg elismert túraautósokat tömörítő TCR-ben. A jó szereplés hatására a mezőny legmagasabb, 30 kilós pluszsúlyát kapták meg a M1RA Hondái, valamint Tassi még ezen felül is újabb 30 kilós ballasztot cipelt, mint az előző forduló legjobb versenyzője. A boxutca legnehezebb autójával Tassi 13. lett a szombati időmérőn, de innen is a pontszerzést tűzte ki célul mindkét vasárnapi futamon. Nem jött össze.

    Az első verseny érdemben hamar véget ért a M1RA tehetségének: Jean-Karl Vernay megtolta hátulról a Hondáját, és emiatt a kavicságyban végezte. A bajnoki címért folytatott harcban az egyik legnagyobb riválisának számító franciát később boxutcaáthajtásos büntetéssel regulázták a szabálytalanságáért, de ez nem segített a magyar pilótán, hiszen Vernay ezúttal amúgy sem volt pontszerző helyen.

    Tassi autóját sikerült visszavinni a boxba még a futam alatt, és ki is ment még egy ellenőrző körre, hiszen a kicsúszással sóder került a Hondába, muszáj volt leellenőrizni, hogy rendben lesz-e a technika a második futamra. Ezzel nem volt gond, és a rajt utáni tömegbalesetet is ügyesen elkerülte, amelynek hét pilóta, köztük M1RA-s csapattársa, Roberto Colciago is áldozatául esett.

    A megismételt rajtnál így az eredetileg 13. Tassi már hatodik volt a rajtrácson, és több oda-vissza előzés után valószínűleg be is hozta volna az autóját a nyolc pontot érő helyen, de a végén defektet kapott, így a 15 körös futamból 12-t teljesítve hivatalosan tizenegyedik lett. Pont nélkül zárta a futamot – és az oscherslebeni hétvégét is.

    „Az első futamon a Vernay-féle esetnél a képek magukért beszélnek… Mérges voltam, hogy ez az eset megfosztott a pontszerzés lehetőségétől. A második futam első rajtjánál előttem is keresztbe állt a pályán három autó, nem sokon múlt, hogy el tudtam kerülni az ütközést. A megismételt rajtnál próbáltam élni a lehetőséggel, úgy érzem, akár harmadiknak is feljöhettem volna, ha nem zárják el előttem hárman az utat. Utána jó volt a tempóm, de a végén jött a defekt, pedig figyeltem a gumikra, a rázóköveket is kerültem, amennyire lehetett. Csalódott vagyok, mert pontokért mentem Oscherslebenbe, de nem nagy a hátrány, úgyhogy legközelebb próbálok javítani” – értékelt a főszereplő.

    Tassi Attila a balul sikerült versennyel ugyan elveszítette az első helyét a bajnokságban Vernay-vel szemben, de nem került jelentős hátrányba, mindössze két ponttal maradt le az új listavezető franciától. A három hátralévő ázsiai forduló előtt a következőképpen áll a TCR élmezőnye: 1. Vernay 153 pont, 2. Tassi 151, 3. Colciago 145, 4. Comini 144. Legközelebb szeptember 2-3-án a thaiföldi Buriramban lesz verseny.

  • A TCR az Egyesült Királyságba megy

    A TCR az Egyesült Királyságba megy

    Habár a hivatalos bejelentés még nem történt meg, de a hírek szerint 2018-tól már TCR UK bajnokságot is figyelemmel követhetünk.

    A tervek szerint hat vagy hét fordulós lenne a bajnokság, és minden hétvégén két versenyt rendeznének. A sorozat egyébként a British Racing and Sports Car Club, vagyis a BRSCC koordinálása alatt fog futni, amely szervezet jelenleg is számos, magas színvonalú sorozat irányítója az Egyesült Királyságban. A széria teljes mértékben követi a TCR sport és technikai szabályzatát.

    A TCR sikere talán annak is köszönhető, hogy számos gyártó márkája jelenik meg a sorozatban. Így a SEAT León, a Volkswagen Golf GTI, az Audi RS 3 LMS, a Honda Civic Type-R, az Opel Astra, az Alfa Romeo Giulietta, a Subaru WRX STi, a Peugeot 308 Racing Cup, a Kia cee’d és a Ford Focus, a Hyundai pedig szintén elkezdte tervezni és fejleszteni az i30 N TCR autóját.

    2014-ben jelentették be a TCR indulását, és ismertették a koncepciót. A TCR International Series pedig idén futja harmadik szezonját. A TCR alapvető célja, hogy a világ minden tájára eljuttassa a túraautó versenyeket, a költségeket pedig mindeközben alacsonyan tartsa. Éppen ezért is vált ennyire vonzóvá a gyártók számára.

    A sorozat első embere, Marcello Lotti így nyilatkozott az újabb sikerről: „Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült a TCR UK-t a családunk tagjává tenni. Ez azért is különösen jelentős, mert az Egyesült Királyság a motorsport egyik legmeghatározóbb otthona. Rengeteg gyárat, mérnököt, és csapatot köszönhet ennek az országnak a motorsport világa.”

  • Racingline.hu képgaléria a TCR hungaroringi hétvégéjéről

    Racingline.hu képgaléria a TCR hungaroringi hétvégéjéről

    Első alkalommal látogatott hazánkba a TCR mezőnye, és számos magyar versenyző is rajthoz állt a Hungaroringen. Ezen felül mindkét futam M1RA sikert hozott!

    Kaiser Erika, Magyar Gábor és Tóth Zsombor fotói

    [Best_Wordpress_Gallery id=”21″ gal_title=”2017 TCR, Hungaroring”]

  • TCR, még visszatérünk! – üzeni a Team Unicorse

    TCR, még visszatérünk! – üzeni a Team Unicorse

    A Team Unicorse személyes hangvételű közleményt adott ki a magyar TCR-es hétvégéről. Magunk részéről mi is csak gratulálni szeretnénk az eredményeikhez, csak így tovább!

    Túl vagyunk a TCR nemzetközi sorozatában eltöltött első hétvégénken.
    Nagyon vártuk már, hogy három év kihagyása után ismét egy rangos, nemzetközi bajnokságban vehessünk részt. A közeg egyáltalán nem volt ismeretlen számunkra, hiszen jól tudott, hogy a sorozatot az a Marcello Lotti irányítja, aki anno az ETCC-WTCC promótere is volt, amikor 2012-ben mi az Európa Kupában kezdtünk.

    A Hungaroringen megrendezett verseny több okból is különleges volt számunkra, egyrészt a hazai közönség közelsége miatt, másrészt, ahogyan azt már korábban is említettük, a világ talán legkomolyabb túraautós sorozatának, a DTM-nek a betétfutamaként szerepelni valóban felemelő érzés.

    Harmadsorban rendkívül megtisztelő volt számunkra, „anyacsapatunkkal” a Romeo Ferraris-sal közös boxban, az általuk üzemeltetett két Giulietta mellett, harmadikként, egyenrangú félként jelen lenni.

    Az eredményeket tekintve az Alfáknak sajnos nem sok babér termett ezen a hétvégén. Már a szabadedzéseken sem sikerült a középmezőnynél előrébb mutatkozni, a kvalifikációt pedig Davit Kajaia a 15., Dusán Borkovic a 17., a mi fiúnk, Jedlóczky Márk pedig a 21. helyen zárta, ami a kiosztott büntetések miatt végül a rajtrácson elfoglalt 20. pozíciót jelentette számára.

    Az első verseny rajtjánál Márk nem látta a startlámpát, így csak a rádión kapott instrukciók alapján tudott elrajtolni, nem is sikerült tökéletesen. Jó néhány körön keresztül tudta tartani a lépést a jóval tapasztaltabb zengős srácokkal, Nagy Danival és Ficza Ferivel, de aztán egy kicsit lemaradva, végül a rajtpozícióhoz képest 4 helyet javítva a 16. helyen ért célba. Márkatársaink közül Davit Kajaia a 11. helyen végzett, Dusan Borkovicnak pedig egy ütközésben elszenvedett kormánymű sérülés miatt végül fel kellett adnia a versenyt.

    A második futamon Márk rajtja jobban sikerült, és az első kanyarban történt tömegkarambolt szerencsésen elkerülve, a Safety Car mögött a 13. pozícióban várta az újraindítást. Miután a Safety Car kiállt, a célegyenes végén lehetetlen volt tartania a mögüle érkező kétszeres világbajnok Rob Huffot és a WTCC-t szintén megjárt Dusan Borkovicot. A futam további részében szép csatákat vívott a KIA-t kormányzó Ficza Ferenccel és az Audiban ülő szerb Milovan Vesniccel, és a kockás zászló végül a 15. helyen intette le. Ami a többi alfás versenyzőt illeti, Kajaia egyik főszereplője volt az első körben történt ütközésnek, az autója erősen megsérült, így természetesen nem tudta folytatni a versenyt. Dusan Borkovic ismét összeért valakivel, aminek következtében megsérült a futóműve, így szintén feladni kényszerült a futamot.

    A hétvége tanulságaként mindenképpen el szeretnénk mondani, hogy ahhoz képest, hogy pilótánknak mennyire kevés a túraautós tapasztalata, véleményünk szerint remekül helyt állt, és az elért eredmény ebben az erős, volt Formula 1-es pilótákat és túraautó bajnokokat felvonultató mezőnyben semmiképpen sem szégyellendő.

    Végül, de nem utolsó sorban, szeretnénk gratulálni Tassi Attilának és csapatának a magyar M1RA-nak, a hétvégén megszerzett dupla futamgyőzelemhez.

  • A Hyundai i30 N TCR is bemutatkozik!

    A Hyundai i30 N TCR is bemutatkozik!

    A Hyundai Motorsport és partnerük a BRC által épített i30 N TCR a következő hónapban debütál majd, a misánói 24 órás versenyen, július 7-9 között. Ez a TCR-es projekt már sikeres teszteket tudhat maga mögött, Spanyolországban és Olaszországban is tesztelték, és ezt a versenyt is inkább annak fogják majd fel, mint éles versenynek. Itt ugyanis olyan dolgokat is kipróbálhatnak, mint amiket egy átlagos tesztnapon nem.

    A csapat kifejezetten hosszú meneteket tervez, és kíváncsiak arra, hogy miképp viselkednek a fékek illetve a gumik, illetve miképp vezethető az autó komoly mennyiségű üzemanyaggal a fedélzeten. Mivel éjszaka is mennek majd, kipróbálható lesz többféle világításrendszer is, valamint arra is választ kapnak, hogy az autó alacsonyabb aszfalthőmérséklet és változó körülmények között hogy szuperál majd.

    Mivel a járgány még nem kapott homologizációt, ezért nem is indul a TCR kategóriában, hanem a GT4-es osztályba rakták be. A fő cél az, hogy lássák az autó viselkedését a lehető legtöbb szituációban, így a csapat nem is készül arra, hogy folyamatosan versenyben lesznek, hanem megengedik maguknak azt, hogy több részre osztják maguknak a versenytávot, és beállításokkal kísérleteznek majd, és megpróbálnak minél több információt begyűjteni ezen a hétvégén. A motort mindenesetre már extrém tesztnek vetették alá: többször is hibátlanul teljesített több mint 40 órányi nyúzást a próbapadon a Hyundai kutatásfejlesztési központjában Namyangban, Dél-Koreában.

    Andrea Adamo, a Hyuindai Motorsport ügyfél versenyzésért felelős menedzsere bizakodó:
    „Az, hogy benevezhettük az i30 N TCR-t a misanói 24 órásra egy egyedülálló lehetőség a fejlesztési fázisunk ezen szakaszában. Nyilvánvaló az, hogy már befejezett teszteken vagyunk túl, és még tervezünk is ilyeneket a következő hónapokban, amik kiemelkedően fontosak lesznek. Ez a rendezvény ugyanakkor olyan lehetőséget biztosít nekünk, amelyeket egy éles versenyes elindulásból nem szűrhetnénk le.”