Az autósport hétvégi kínálata ezúttal szerény, de legalább lesz magyar versenyző, akiért szurkolhatunk: Losonczy Levente a TCR Europe brnói állomásán áll rajthoz. A magyar versenyző a bajnokság 7. helyéről várja a folytatást.
A címvédő Michelisz Norbert 196 ponttal várja az uruguayi helyszínt, ahol tavaly nem ment kifejezetten jól, első számú üldözője a 181 pontos Esteban Guerrieri. A hét pályából álló szezonban ez az ötödik állomás.
Nagyon közel volt a dobogós helyezéshez Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Italy sorozatnak, azaz az olasz bajnokságnak a harmadik fordulóján, Mugellóban, ahol a 25 fős mezőnyben az első futamot egy ütközés miatt feladni kényszerült, a második versenyen viszont negyedikként ért célba.
A Hungarian Motorsport Academy 21 éves pilótája nagyon elégedetten zárta az
időmérő edzést, amelyen az első futamra a hatodik, a másodikra pedig a harmadik rajthelyet
szerezte meg.
„Soha korábban nem voltam még ennyire magabiztos ezzel az autóval. Igazából a
pole pozícióért is harcolhattam volna, ha nem tartanak fel, mert ott elment nagyjából négy
tizedmásodperc” – mondta az ALM Motorsport Hondájával versenyző Losonczy Levente. – Az első futam rajtjánál semmi erő nem volt a motorban, de azt még ki kell
elemeznünk, hogy ez miért történt. Emiatt az első kanyarig elég sok pozíciót veszítettem,
utána pedig rosszkor voltam rossz helyen.”
A hétvége első versenyét az első körben történt ütközés miatt feladni kényszerült, versenyautója ugyanis olyan mértékben sérült, hogy azzal már nem tudta folytatni a küzdelmet. A versenybírók ezután őt találták felelősnek az ütközés miatt, ennek
következtében a magyar versenyző négyhelyes rajtbüntetést kapott a vasárnapi második
futamra, amelyet így a hetedik pozícióból kellett kezdenie.
A balesetekkel tarkított második viadalon – amelyen többször is a pályára hajtott a
biztonsági autó – Losonczynak egy jó rajt után sikerült feljebb jönnie, aztán a leintésig meg
tudta tartani negyedik helyét, sőt, az utolsó körökben még arra is volt esélye, hogy végül
harmadikként érjen célba.
„A szombati rajt után próbáltam változtatni néhány dolgon, hogy a bejövő levegő
hőfoka ne legyen olyan magas, így ennek is köszönhetően jó rajtot tudtam fogni a
csapattársam mögött. Igyekeztem minél mélyebbet fékezni az első kanyarnál, utána pedig a
dombon felfelé a külső ívet választottam, hogy ha belül történik egy ütközés, akkor nekem
legyen helyem. Az egyik Hyundai rám kanyarodott a négyes kanyarban, beforgott elém, én
pedig balról kerültem, miközben a csapattársam mellettem volt a bal oldalamon.”
„Így hárman egymás mellé kerültünk, de a hyundaios riválisnak hiába volt jobb oldalon elég sok helye, mégis balra húzott, rátolta az autómat a csapattársaméra, akivel sajnos nem tudtam elkerülni az ütközést ebben a helyzetben. A Hyundai megforgott és ez indította el a rajt utáni nagyobb balesetet. Az én autóm bal eleje kapott egy ütést, így utána a bal kanyarokba nehezen tudtam befordulni, végig szenvedtem az autóval, ezt a negyedik helyet tudtam kihozni ebből. Kár érte, de köszönöm a csapatnak az egész hétvégén végzett munkát és a kiváló autót. Jó úton járunk” – összegzett a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által létrehozott és működtetett Hungarian Motorsport Academy utánpótlás-nevelési rendszer versenyzője.
A TCR Italy idénye szeptember 6. és 8. között folytatódik Imolában.
Műszaki hiba hátráltatta, de így is értékes pontokat gyűjtött Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Italy sorozatnak, azaz az olasz bajnokságnak a második fordulóján, a szicíliai Enna Pergusa versenypályán, ahol a 25 fős mezőnyben végül egy 8. és egy 10. helyet szerzett.
A Hungarian Motorsport Academy 21 éves pilótája az időmérő edzésen a pályaspecifikus műszaki gonddal küzdve a 17. rajtkockát szerezte meg, az első versenyen pedig már a második körben újfent előjött autóján a technikai probléma, ennek ellenére 7 pozíciót sikerült javítania és 10. lett.
„Igazából az egész hétvége nagyon nehéz volt a számunkra, mert előjött egy olyan, kizárólag erre a pályára jellemző műszaki hiba, amire nem számítottunk és nem is igazán tudtunk felkészülni rá. Valójában egy edzés alatt kellett volna megtanulnom a pályát és megismerkednem vele, mert szombaton szinte egyetlen kört sem tudtam megtenni a probléma miatt” – mondta az ALM Motorsport Hondájával versenyző Losonczy Levente.
„Értelemszerűen így nem igazán sikerült felkészülni megfelelően az időmérő edzésre, ráadásul ott is a gyors köröm közepén előjött a hiba, ezzel együtt kellett befejezni, így lett 17. hely belőle, ami soha nem ideális” – mesélte Losonczy Levente, aki aztán az első futamon hét pozíciót javított és tizedikként intették le.
„Itt az olasz bajnokságban nem túl jó ennyire hátulról rajtolni, mert a középmezőnyben elég komoly daráló szokott kialakulni. Éppen emiatt nagyon koncentráltam a rajtra, és szerencsére sikerült jól elrugaszkodnom, meg is volt a tempóm, viszont két kör után újfent előjött a már említett műszaki hiba, úgyhogy onnantól az volt a lényeg, hogy okos versenyzéssel célba érjek, mert a legfőbb az volt, hogy a lehető legtöbb pontot meg tudjam szerezni” – nyilatkozta Losonczy Levente.
„A második verseny rajtjánál volt egy kisebb baleset előttem, és arra számítottam, hogy kilöknek egy autót elém, ezért elrántottam a kormányt jobbra és levágtam a pályát. Vissza kellett sorolnom, de ugyanoda tudtam visszajönni, ahol voltam. Ezután légüres térben köröztem, előttem és mögöttem is messze voltak az ellenfelek, de a biztonsági autós szakaszban ezek a különbségek eltűntek.”
„Az újraindításnál aztán el kellett kerülnöm egy ütközést, mert az előttem lévő versenytárs elrontotta a féktávot és ahogy visszatért a pályára ott eltalált volna, ha nem megyek a fűre. Emiatt veszítettem két helyet, de úgy gondolom, hogy tempóból az ötödik pozíció meglehetett volna, helyette maradt a nyolcadik. Ez egy ilyen hétvége volt, el kell fogadni, hogy ebben a sportágban előfordul az ilyesmi, de köszönöm a csapatnak a kitartó munkát, innen folytatjuk” – mondta a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által létrehozott és működtetett Hungarian Motorsport Academy utánpótlás-nevelési rendszer versenyzője, aki az év elején bekerült a JAS Motorsport által működtetett, úgynevezett Driver Development Programba (DDP). Ennek keretében számos, az autóversenyzéshez szorosan kapcsolódó területen fejlődhet, miközben fejlesztőpilótája a JAS által üzemeltetett versenyautóknak is.
A TCR Italy idénye több mint egy hónapnyi szünet után, július 12. és 14. között folytatódik Mugellóban.
A TCR World Tour Mid-Ohióban rendezett versenyhétvégéjének első futamán Michelisz Norbert második lett, a fordított rajtrácsos viadalon pedig az 5. helyen végzett, így változatlanul ő áll a rangsor élén.
A futamot nagy csatában Yann Ehrlacher nyerte, menet közben állt az élre. Michelisz a pályán 6. lett, de az eredetileg 3. Thed Björk utólag öt másodperces büntetést kapott, amiért kiszorította Marco Buttit, a magyar pilóta így egy pozícióval előrébb lépett, a pontszámát tekintve ez +2 egységet jelentett neki. Utólag kizárták egyébként a versenyről Santiago Urrutiát, mert a levezető körön nemes egyszerűséggel kilökte a falba Esteban Guerrierit.
A Hyundai magyar versenyzője a Facebook-oldalán az értékes eredményről beszélt. „Élveztem a versenyzést Mid-Ohióban! Az első futamon második lettem, a fordított rajtrácsoson pedig a sűrűjéből indulva igyekeztem elkerülni a bajt, és az 5. helyen (büntetések után) fontos pontokat szereztem. Köszönöm a szurkolást!” – írta Michelisz. A közvetítésben több magyar zászló is feltűnt, látszik, hogy a helyszínen is sokan szurkoltak neki.
A bajnokságot továbbra is Michelisz (150 pont) vezeti, mögötte Ehrlacher (128 pont) és Mikel Azcona (126pont) jön. Legközelebb Brazíliában, Interlagosban csap össze a mezőny július 19-21. között.
Dobogóra állt a túraautós TCR Europe sorozatnak, azaz a kategória Európa- bajnokságában Salzburgringen rendezett vasárnapi második futamán Losonczy Levente. Az ALM Motorsport magyar versenyzője nagyszerű teljesítmény nyújtva, taktikus és hibátlan versenyzéssel a negyedik helyről rajtolva ért célba másodikként csapattársa, az észt Ruben Volt mögött.
A Honda Civic-kel versenyző pilóta a hetedik rajthelyet szerezte meg a szombati
időmérő edzésen, így a hétvége második, részben fordított rajtrácsos futamán a negyedik
pozícióból startolhatott.
„Pénteken meg tudtunk tenni csaknem 400 kilométert ezen a nem épp egyszerű pályán, de legalább mindenféle körülmények között tudtunk tesztelni. Szombatra feldolgoztuk az adatokat, és jó volt tempónk az időmérőn, de a Q2-ben csak két gyors körre volt lehetőség, és az elsőt a saját hibámból el kellett engednem. Második próbálkozásra elég komolyan feltartottak, így jött össze ez a hetedik rajthely, ami összességében nem volt olyan rossz, de egy tiszta kör esetén akár negyedikként is végezhettem volna” – elevenítette fel a szombaton történteket Losonczy Levente.
A 21 éves versenyző az első futamon – melyet vasárnap reggel rendeztek esős körülmények között – két pozíciót tudott javítani és ötödikként ért célba. „Volt egy elég rizikós előzésem, az egyik Hondával szélárnyék-játékot játszottunk, végül én jöttem ki ebből győztesen, mert a gyors kanyarban enyém lett a belső ív, így be tudtam fejezni a támadást. Utána tudtam még egyet előzni, a biztonsági autós szakasz után pedig sikerült feltartanom a mögöttem érkező Cuprát, ami azért volt fontos, mert neki jobb állapotban lévő gumijai voltak” – nyilatkozta Losonczy.
A kora délutáni második futamon aztán a magyar versenyző igazán taktikus, gyors és precíz vezetéssel rukkolt elő, a negyedik helyről rajtolva, két szép előzést is bemutatva jött fel másodiknak, és ezzel hozzájárult a csapat kettős győzelméhez, sőt, a mögötte érkezőket kicsit feltartva hozzájárult csapattársa diadalához is.
„Jó rajtot fogtam és tudtam jönni az első hárommal, akik már az első kanyartól kezdve csatában voltak. Aztán sikerült megelőznöm az előttem lévő Hondát ugyanúgy, ahogyan az első versenyen, majd megpróbáltam egy eléggé optimista előzést bedobni a Cuprával szemben, és szerencsére ez is összejött. A piros zászlós megszakításnál fejben újra össze kellett rakni a dolgokat, mert ilyenkor kiesünk a ritmusból, de jól sikerült ez is.”
„Az újraindításnál próbáltam kicsit lassítani a mögöttem jövő két Cuprát, mert ők a bajnokság első két helyezettje, ezért tudtam, hogy harcolni fognak egymással. Ezzel a csapattársam is megnyugtató előnyre tett szert, ami azért volt fontos, mert ő 40 kg büntetősúllyal ment. Végül magamnak is sikerült előnyt kiautóznom, így simán jöttünk be az első két helyen, a tempónk is nagyon jó volt, és sok pontot szereztünk. Nagyon boldog vagyok, mert a befektetett munka meghozza a gyümölcsét és ez most már eredményekkel is párosul. Köszönöm a csapatnak a kiváló versenyautót és a sok munkát, amit ebbe beletesznek” – tette hozzá a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által létrehozott és működtetett Hungarian Motorsport Academy utánpótlás-nevelési rendszer versenyzője, aki az év elején bekerült a JAS Motorsport által működtetett, úgynevezett Driver Development Programba (DDP). Ennek keretében számos, az autóversenyzéshez szorosan kapcsolódó területen fejlődhet, miközben fejlesztőpilótája a JAS által üzemeltetett versenyautóknak is.
Losonczy Levente így három forduló, azaz hat verseny után 138 ponttal az összetett
hatodik helyén áll, az ALM Motorsport pedig vezeti a csapatok pontversenyét. A TCR Europe idénye július 4-6-án Spa-Francorchamps-ban folytatódik.
Pályafutása első futamgyőzelmét aratta a túraautós TCR Europe sorozatban, azaz a kategória Európa-bajnokságában vasárnap Losonczy Levente. Az ALM Motorsport magyar versenyzője a sorozat idei második állomásán, Zolderben a második viadalt nyerte meg a pole pozícióból rajtolva.
A Honda Civic-kel versenyző Losonczy 10. lett a szombati időmérő edzésen, így a hétvége második, részben fordított rajtrácsos futamát a pole pozícióból kezdhette meg. A magyar pilóta a rajtnál két helyet veszített, ezután viszont végig óriási csatát vívott a pozíciókért és nagyszerű előzésekkel jött fel újra az élre, amikor egy ütközés és a sóderágyban ragadt versenyautók miatt a pályára hajtott a biztonsági autó. A 14 helyett végül 16 körös viadalt a 13. körben indították újra, Losonczy Levente pedig remekül taktikázva az utolsó körökben is meg tudta tartani a vezetést és először nyert futamot a TCR Europe-ban.
„A pálya vizesebb oldaláról kellett rajtolnom, ami megnehezítette a dolgomat, de próbáltam a száraz rész felé indulni, ami annyiban sikerült, hogy el tudtam rugaszkodni, de az autó bal oldalánál annyi víz volt, hogy kipörögtek a kerekek. Emiatt veszítettem néhány pozíciót, ezért utána több rizikós előzésbe is belementem, hogy minél előbb vissza tudjam szerezni a helyeket, így az első kör végén már második voltam. Tudtam, hogy az előttem lévő Cupra az egyenesben nagyon gyors, ezért nem próbálkoztam az előzéssel, hanem arra vártam, hogy hibázzon, és rontott is három-négy kör múlva. Ezt követően ki tudtam építeni egy jó, megnyugtató előnyt, aminek köszönhetően tudtam menedzselni a gumikat és a versenyemet. A biztonsági autós fázis és az újraindítás után egyértelmű volt, hogy a mögöttem lévő Cupra megpróbálkozik az előzéssel, de egy kicsit túllőtte magát, így vissza tudtam venni az első helyet, sőt, sikerült úgy helyezkednem, hogy még a csapattársamnak is legyen lehetősége feljönni másodiknak. Ez sikerült is, és az utolsó öt kört már első-második helyen tettük meg, így végül kettős győzelemmel fejeztük be a versenyt” – nyilatkozta Losonczy.
„Nagyon örülök, hogy összejött az első győzelmem, bár tudtam, hogy csak idő kérdése és sikerülni fog. A csapat fantasztikus munkát végzett, köszönöm nekik ezt az autót, amit a verseny végén is jó volt vezetni, nem voltak problémáim a gumikkal. Egyelőre még nem fogtam fel teljes mértékben, hogy megnyertem ezt a futamot, szerintem kell hozzá legalább egy nap” – tette még hozzá a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által létrehozott és működtetett Hungarian Motorsport Academy utánpótlás-nevelési rendszer versenyzője, aki az év elején bekerült a JAS Motorsport által működtetett, úgynevezett Driver Development Programba (DDP). Ennek keretében számos, az autóversenyzéshez szorosan kapcsolódó területen fejlődhet, miközben fejlesztőpilótája a JAS által üzemeltetett versenyautóknak is.
Losonczy Levente így két forduló, azaz négy verseny után 78 ponttal az összetett hetedik helyén áll. A TCR Europe idénye két hét múlva a Salzburgringen folytatódik.
A TCR World Tour mellett a TCR Europe küzdelmei is megkezdődtek Vallelungában, ahol Losonczy Levente hétvégéje nem alakult szerencsésen.
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által létrehozott és működtetett Hungarian Motorsport Academy utánpótlás-nevelési rendszer versenyzője a pénteki időmérő edzésen az első versenyre a hetedik, a másodikra a negyedik rajtkockát kaparintotta meg. A szombati első viadalon Losonczy jól rajtolt, megküzdött a pozíciókért, de az ötödik kör végén az utolsó kanyart kicsit elmérte, ennek következtében visszaesett és 10. lett.
A vasárnapi második futamon aztán a negyedik rajtkockát sem tudta jó eredményre váltani, ugyanis a sportszerűség határait átlépő riválisai megakadályozták benne, hiába kapta el jól a rajtot Losonczy. Az első kanyarban már második volt, s bár nem sokáig tudta feltartóztatni a mögötte érkező és később futamgyőztessé váló francia Aurélien Comtét, a harmadik hely foghatónak tűnt a számára.
Ezután érkezett meg a magyar versenyző Hondája mögé egy újabb rivális, és a két autó az egyik kanyarban erősen vitatható módon ért össze: a hátulról érkező pilóta valósággal felöklelte az előtte íven autózó Losonczyt, akinek komoly ellenkormányzásra volt szüksége ahhoz, hogy ne álljon keresztbe a pályán. Több pozíciót veszített, de megpróbáltatásai még nem értek véget, később egy másik ellenfele hátulról többször is megtorpedózta a Hondáját, majd az egyik kanyarnál rövid féktávval próbálkozott, de ennek következtében oldalról telibe találta Losonczy autóját. A magyar versenyző így végül nyolcadikként zárt a futamon.
„Nem szokott problémám lenni a kerék a kerék elleni küzdelemmel, hiszen a túraautózásban ez benne van. Sportszerű és jó csatát vívtunk Comtéval az elején, amit viszont más ellenfeleim csináltak, annak kevés köze van az autóversenyzéshez. Nyilvánvalóan bosszantó az egész, mert értékes pontokat veszítettem az esetek miatt, ugyanakkor a csapatvezetőnk is arra hívta fel a figyelmet, hogy ezzel a továbbiakban már ne törődjek, a következő fordulóban, Zolderben újra harcba szállunk a lehető legjobb helyezésekért. Hálás vagyok a csapatnak a kemény munkáért és a versenyképes autóért, amit a hétvégén biztosítottak nekem” – mondta a 21 éves pilóta.
A TCR Europe idénye május 17. és 19. között folytatódik Belgiumban, Zolderben.
Michelisz Norbert győzelmével zárult a TCR World Tour szezonnyitó időmérő edzése. A magyar pilóta a kvalifikáció legvégén volt képes összerakni azt a gyorskört, ami végül rajtelsőséget ért a számára.
A bajnoki címvédő a Q1-et az 5. pozícióban lett rangsorolva zárta, mindösszesen 16 századdal kapott ki a leggyorsabb időt elérő Yann Ehrlachertől. Azonban Michelisz az időmérő utolsó szakaszának elején még a Néstor Girolamitól kapott szélárnyék ellenére sem volt képes jobb kört autózni francia riválisánál.
Négy perccel a vége előtt Marco Butti előre tudott jönni a 4. helyre, amíg John Fillippi két nagyon jó szektorral kezdett, és minden esélye megvolt a pole-pozícióra. Azonban az Audi pilótájának ideje végül csak a 6. helyre volt elég, miután hibázott az utolsó szektorban.
Amikor Esteban Guerrieri sem tudta elvenni az első helyet Ehrlachertől, már nagyon úgy nézett ki, hogy nem fog változni a rajtsorrend. Azonban a Hyundai magyar pilótája egy olyan gyorskört autózott az utolsó pillanatban, amivel átvette a vezető helyet, és már senki nem tudta tőle elvenni azt a leintésig.
Michelisz mellől Ehrlacher indulhat még majd az első sorból, mögöttük Guerrieri és Mikel Azcona várhatja majd a piros lámpák kialvását a mai első futamon, amit 17:15-ös kezdéssel rendeznek majd meg.
A TCR World Tour bajnoki címét a hétvégén megnyerő Michelisz Norbert az utolsó futamról, idei évéről és pályafutásáról is mesélt legújabb blogbejegyzésében.
Michelisz Norbertet magyar idő szerint vasárnap hajnalban a TCR World Tour első bajnokának koronázták, amikor a 8. helyen szelte át a célvonalat a második makaói futamon. A Hyundai magyar versenyzője 4 győzelmet és 440 pontot szerzett a szezon során, amivel 10 egységgel előzte meg az összetett második helyén záró Yann Ehrlachert. A diadal másnapján pedig hosszabb szünet után ismét blogbejegyzést tett közzé, amelyben érzéseiről mesélt.
An eighth-place finish in Race 2 confirms @michelisz as the winner of the Kumho TCR World Tour for Drivers 🏆
Az autóversenyzést mindössze 21 évesen kezdő, a WTCR 2019-es bajnoki címe után a túraautózás egyik kiemelt, azóta átalakult és átnevezett szériáját 2023-ban ismét megnyerő 39 esztendős pilóta elárulta, a mai napig él benne az a srác, aki tinédzserként már lemondott a nagy álmáról, és elkönyvelte, elkésett azzal, hogy valaha is autóversenyző legyen. „Néha még mindig félek, hogy egyszer felébredek” – írta.
Mivel a szezon két ausztráliai és a makaói futammal zárult, a mezőny tagjai hosszú heteket töltöttek a világ másik felén (Michelisz saját elmondása szerint még soha nem volt egyhuzamban ennyit távol), ami a magyar versenyzőt különösen megviselte, lévén két kisgyermek édesapja.
„Az elmúlt három hét amennyire intenzív és nagyszerű volt, legalább annyira kimerítő is. Fizikailag, és főleg érzelmileg. Akinek van gyereke, főleg, ha olyan picik, mint az én lányaim, az biztosan át tudja érezni, hogy mennyire megviselt a hiányuk. Nem volt könnyű távol lenni, és minden idegszálammal a feladatra koncentrálni. Rengeteget segített a sok támogató üzenetet, amiket kaptam otthonról. A világ végén érezni azt, hogy van egy ország, ahol féltenek, izgulnak értem, velem együtt bosszankodnak vagy örülnek, leírhatatlan és felemelő” – írta.
Michelisz a mostani bajnoki címet másként élte meg, mint a 2019-est, elmondása szerint ugyanis a mostani előtt sokkal higgadtabb volt, mert a 4 évvel ezelőtti első hellyel eltűnt az a nyomás, ami azt a bajnoki hadjáratot jellemezte. „Nem volt már bizonyítási kényszer, ellenben magabiztosabb lettem, és a következő kihívásokat felkészültebben tudtam kezelni. Idén egyszerűen mindvégig magamra koncentráltam, mert tudtam, hogy ha így teszek, az elég lehet a sikerhez, amit aztán higgadtabban is fogadtam. Ez is az érési folyamat része.”
Úgy véli, semmivel nem volt könnyebb az idén első helyen végeznie, mint 4 éve, főleg úgy, hogy a Hyundai-nak csak két versenyzője volt, ami előnyt jelentett az ennél több autóval felálló riválisoknak, ami nemcsak a mennyiségben, hanem a minőségben is megmutatkozott. Ezért az idei legalább annyira küzdelmes bajnoki cím volt, mint az első, de a saját teljesítményét kiegyensúlyozottabbnak és jobbnak ítéli meg, mint amilyen 2019-ben volt.
Michelisz elárulta, hogy próbára tette a türelmét az idei év, és olykor nehéz volt nem felhúznia magát, ezért nagy dolognak tartja, hogy a legvégéig sikerült megőriznie a nyugalmát. Ami a szezonzárót illeti: „a siker kulcsa az időmérő és az első futam voltak, amelyeket megnyertem, és nagyobb pontelőnyt szereztem az utolsó versenyre. Ott még mindig apróságokon is elúszhatott volna a bajnoki cím, de fel voltunk készülve az összes forgatókönyvre, és jó érzés volt úgy versenyezni, hogy kontroll alatt tartottuk az eseményeket.”
„Amikor kilencedik voltam, és úgy tűnt, hogy Huffnak esélye nyílhat nyerni, akkor sem estünk kétségbe, mert volt annyi tartalékunk tempóban, hogy képes lettem volna önerőből is a szükséges egy helyet előrébb jönni. Végig azt éreztem, hogy a riválisoktól függetlenül elég jók vagyunk hozzá, hogy meglegyen a bajnoki cím.”
Makaó ráadásul különleges helyet foglal el Michelisz Norbert szívében, hiszen 2010-ben itt nyert először vb-futamot.
A magyar pilóta kicsit az elmúlt 10 évre is visszatekintett, és konstatálta, hogy milyen sokat fejlődött, főleg a harcedzettség terén, mivel pótolnia kellett a hiányzó gokartos éveket.
„Ez olyan tapasztalat, amit nem lehet a tévén keresztül megszerezni, csakis valódi küzdelemben. Idén sok kemény összecsapásban volt részem, volt olyan is, ami már a sportszerűség határát súrolta, és az adott pillanatban nem voltam boldog miatta, de visszanézve ugyanaz igaz erre is, mint az élet más dolgaira: ezektől válsz erősebbé. Mostanra eljutottam odáig, hogy egyre több helyzetre érzem teljesen felkészültnek magamat, elkezdtem lazábban venni a csatákat, sőt már élvezem és várom is őket. Mert tudom, hogy előrevisznek, jobb versenyző leszek általuk. Amíg ez az érzés munkál bennem, addig biztosan nem ébredek fel. Álmodjatok velem továbbra is!”