Kategória: TCR

  • Morbidelli, Vernay és Tarquini kap plusz súlyt

    Morbidelli, Vernay és Tarquini kap plusz súlyt

    A mezőnyből senkinek sem kell majd hordoznia a maximális 30 kilós súlyt a TCR szezonzáróján, ami most hétvégén kerül megrendezésre Dubajban. Az előző versenyhétvégén Kínában Rob Huff szerezte a legtöbb pontot, azonban ő nem indul majd az Emirátusokban.

    A múlt futamhétvégén második legtöbb pontot szerző Gianni Morbidelli 20 kiló extra súlyt kap a WestCoast Racing által felkészített Volkswagen Golf GTI-jébe, a további 10 kiló pluszt viszont a bajnokságot jelenleg is vezető Jean-Karl Vernay kapja meg.

    Annak ellenére, hogy az új Hyundai i30 N-ek nem szerezhettek pontokat, mert még nem homológ autók, Gabriele Tarquini is kap 10 kilónyi extra ballasztot. Ezt annak köszönheti, hogy ő lenne Kínában a harmadik legtöbb pontot szerző versenyző, abban az esetben, ha az ő eredménye is beleszámított volna a versengésbe.

  • Esteban Guerrieri ülhet be Monteiro helyére Japánban!

    Esteban Guerrieri ülhet be Monteiro helyére Japánban!

    ​Kris Richard svájci versenyző meg lesz az, aki a Camposnál helyettesítheti majd az argentin versenyzőt. Ő egyszer már indulhatott WTCC futamon, miután tavaly megnyerte az ETCC-t a Rikli Motorsporttal. Idén a TCR Germanyban versenyez a Target Competition színeiben.

    Richard veszi át tehát Guerrieri helyét, aki idén már kétszer is nyerni tudott. Az argentin hivatalos bejelentése hamarosan megtörténhet, ő a Hondánál Tiago Monteirot helyettesíti, mivel Gabriele Tarquini a hétvégén az Adria Racewayen indul a Hyundai autójával, a TCR Europe Trophyért.

    Richard, aki hirtelen került bele a történetbe, ennyit árult el: „Nem ismerem az autót, a csapatot, a pályát, se a jelenlegi WTCC-t, vagy bármit is. Jelenleg azonban ez inkább előny nekem, hiszen nincs rajtam semmiféle nyomás. Csak odamegyek, és megpróbálom a lehető legjobbat kihozni a helyzetből, teljesen szabadon. Már nagyon várom.”

  • Bemutatkozott az új Peugeot 308 TCR Paul Ricardon

    Bemutatkozott az új Peugeot 308 TCR Paul Ricardon

    A Peugeot Sport bemutatta a 308 Racing Cup TCR specifikációját Paul Ricard pályáján, Franciaországban. A francia gyártó jó ideje fejleszti már az autót, és több TCR szériában is indulna vele 2018-ban, és elsősorban az 1.6 literes turbómotoron dolgoznak, hogy érdemben is fel tudják venni a versenyt a 2 literesekkel.

    A Peugeot felhasználhatja a Citroen Racing technikai tudását is is, miután bejárásuk van a Motorsport Centre of Excellencebe amiben benne van a DS Performance tuningcég is, így hamar a megfelelő szinten teljesíthet majd a 308 TCR.

    Az autó máris indulhat élesben is, mivel a DG Sport Compétition színeiben a TCR Benelux szezonzárójában Kevin Abbring és Aurélien Comte, hajtja majd a kikönnyített 308-ast.

  • Tarquini Japánban és Makaóban sem tudja helyettesíteni Monteirót!

    Tarquini Japánban és Makaóban sem tudja helyettesíteni Monteirót!

    A Hondánál Tiago Monteiro helyén Kínában Gabriele Tarquini ugrott be, ő azonban nem tud a következő két WTCC-s versenyen részt venni, a Hyundai TCR-es programja miatt, ahol számítanak rá ezen hétvégéken. Tarquini az utolsó pillanatban ugrott be Monteiro helyére a kínai fordulóra, hogy ezzel is segítse a Hondát a konstruktőri bajnoki versenyben, valamint Michelisz Norbertet az egyéniben.

    Monteiro fő ellenfele Thed Björk nem szerzett pontot az első futamon, és a félbeszakadt fő futamon is félpontokat adtak, itt a svéd harmadik lett. A portugál versenyző így még mindig bajnokaspiráns maradhatott, fél ponttal Björk mögött.

    Monteiro ugyan nem kapott engedélyt arra az orvosi csoporttól, hogy Kínában induljon, miután komolyan megsérült egy korábbi teszten. A 41 éves pilóta azonban Motegiben Japánban már ott akar majd lenni. Amennyiben nem indulhat, a Honda kénytelen lesz újabb helyettest találni az autójába. Tarquini ennyit mondott a TouringCarTimesnak:

    „Ütközés van. Nem tudok ott lenni Motegiben, mert az Adria Racewayen leszek, amikor meg Makaóba mennek, akkor én meg Dubajba. Elviekben Quatarban akár be is tudnék ugrani, de jobb lenne, ha Tiago már Motegiben vissza tudna térni.”

    Tarquini tehát a TCR Európa versenyén indul az  Adria Racewayen október 29-én, majd a TCR International szezonzáróján is ott lesz Dubajban, november 18-án, egy Hyundai i30 N TCR-rel.

  • Ezúttal semmi sem jött össze Tassi Attilának, de még bajnok lehet

    Ezúttal semmi sem jött össze Tassi Attilának, de még bajnok lehet

    Nem elég, hogy a büntetősúlyok miatt a mezőny legnehezebb autóját kellett vezetnie Kínában Tassi Attilának, a M1RA pilótáját mindkét futamon szerencsétlen helyzetek hátráltatták. A dubaji szezonzáró előtt azonban továbbra is a TCR egyik legnagyobb bajnokesélyese.

    Tassi Attila az első kínai futamon újra megmutatta, hogy nagyszerű rajtokra képes, hiszen a hetedik pozícióból indulva hirtelen már a harmadik helyen autózott. Csakhogy a második kanyarban hátulról megtolta őt Daniel Lloyd, aminek következtében lecsúszott a pályáról, és visszaesett az első tízen kívülre. Végül a 11. helyen intették le, de mivel az ideiglenes homologizációval rendelkező Hyundai-ok eredménye nem számított, megkapta a tizedik helyért járó egy pontot.

    A második futamon a negyedik helyről indult a M1RA 18 éves magyarja. A rajt után nem volt meg a kellő sebessége, a mögötte haladó csapattársa, Roberto Colciago sokkal gyorsabb volt nála, ezért megpróbált szabad utat nyitni neki, de közben lecsúszott a pályáról, és többen is elmentek mellette. Ezt a futamot a kilencedik helyen zárta, de két Hyundai is előtte végzett, így a hetedik hely hat pontját zsebelte be.

    „Az első futamon nagyon jól sikerült a rajtom, ott voltam a második-harmadik helyen Vernay mellett, de a kanyarkijáraton meglöktek, és emiatt nagyon sok pozíciót veszítettem. Innentől sajnos az autó nem volt az igazi, és csak próbáltam behozni a célba, ahogy tudtam. A második futamon az elejétől nem éreztem a kellő erőt az autóban, egy Golf is képes volt körbeautózni az egyenesben, amire korábban nem volt példa a szezonban. Próbáltam kihozni a maximumot a helyzetből, ebben most ennyi volt” – értékelt Tassi Attila a kínai futamok leintése után.

    Tassi két pontos előnnyel érkezett Kínába, de ebből 21 pontos hátránya lett a dubaji szezonzáró előtt a francia Jean-Karl Vernayvel szemben. Ugyan matematikailag még Stefano Comini és Roberto Colciago is bajnok lehet, reálisan nézve a cím sorsa az utolsó versenyhétvégén Vernay és Tassi között fog eldőlni. A M1RA magyarja megszabadulva a komoly pluszsúlyoktól egy jó szerepléssel akár meg is szerezheti az első helyet Dubajban.

    Mindeközben a M1RA karnyújtásnyira van a csapatbajnoki címtől, hiszen 69 pontos előnnyel várja a szezonzárót – Tassiék jó szereplésével akár már az első dubaji futam után bajnok lehet a magyar csapat.

    Az évad utolsó fordulóját Dubajban rendezik november 17-18-án.

  • Tassi Attila nagy ellenszélben is dobogóesélyes Kínában

    Tassi Attila nagy ellenszélben is dobogóesélyes Kínában

    Az utolsó előtti fordulójához érkezett a TCR nemzetközi túraautóbajnokság. A bajnoki címért harcoló Tassi Attilának komoly pluszsúllyal kell megküzdenie Kínában, ennek ellenére a M1RA Motorsport 18 éves tehetsége dobogós esélyekkel várja a vasárnapi futamokat a mai időmérő után.

    Tassi Attila a hetedik helyet szerezte meg a vadonatúj kínai pályán rendezett kvalifikáción magyar idő szerint szombat reggel. Ez nagy bravúrnak számít a Zhejiangban két túraautó-világbajnokot, Rob Huff-fot és Gabriele Tarquinit is felvonultató bajnokság második helyén álló versenyzőjétől, hiszen ezen a hétvégén ő vezeti a mezőny legnehezebb autóját. Az előző, thaiföldi forduló legeredményesebb pilótájaként ő kapta a maximális büntetősúlyt, ami miatt a legnagyobb riválisához, a kvalifikáción a második helyet megszerző Jean-Karl Vernayhez képest például 70 kilóval nehezebb autót vezet.

    Az időmérő első felvonásában komolyan érződött is Tassi hátránya, hiszen a legvégéig a 15. helyen állt, amivel kiesett volna. Csakhogy az utolsó gyors körében óriásit javított, amivel felugrott a hatodik helyre, és végül magabiztosan jutott tovább a kvalifikáció második szakaszába. Ott olasz csapattársa, Roberto Colciago mögött a hetedik helyen végzett, ami azt jelenti, hogy a fordított rajtrácsos második futamon a negyedik pozícióból rajtolva a dobogós helyeket veheti majd célba.

    „Mielőtt kiutaztunk Kínába, azt mondtam, hogy az időmérőn a 7-10. hely valamelyikével lennék elégedett, és sikerült teljesíteni ezt a célkitűzést, úgyhogy örülök az eredménynek. Már előre tisztában voltam azzal, hogy ezúttal a pluszsúlyok miatt tempóhátrányból kell felvennem a harcot, de mint minden hétvégén, Kínában is szeretnék legalább az egyik futamon felállni a dobogóra. Erre a második futamon jó esélyem lehet, igyekszem majd mindent megtenni érte. A Q1-es utolsó körömnél nagyon kellett koncentrálnom, ott egy hibával könnyen elvérezhettem volna. Boldog vagyok, hogy ilyen nyomás alatt is sikerült jól teljesítenem. Holnap nemcsak a dobogó, hanem a minél több pont begyűjtése a cél, hogy a szezonzárón megküzdhessek a bajnoki címért” – értékelt az időmérő után Tassi Attila.

    A vasárnapi futamok magyar idő szerint 8:30-kor és 10:05-kor kezdődnek majd.

  • TCR: Huff nyerte az időmérőt, Tassi a 7.

    TCR: Huff nyerte az időmérőt, Tassi a 7.

    A TCR International Series mezőnye ezen a hétvégén a kínai Zheijang-ban szerepel. A szombati időmérő edzés a Leopard autók fölényét hozta, az idei utolsó hétvégéjén szereplő Rob Huff szerezte meg az első rajtkockát a nyitó versenyre.

    A hétvége előtt Tassi Atiila előnye négy pont volt Jean-Karl Vernay előtt, azonban a M1RA versenyzője a legtöbb plusz súllyal versenyez, köszönhetően az előző remek hétvégéjének. A kínai fordulóban nem elsősorban a bajnoki címért való kiélezett küzdelem kapta a legnagyobb figyelmet, hanem a túraautózásban debütáló Hyundai bemutatkozása.

    A koreai autók a pénteki edzéseken nagyon gyorsnak bizonyultak, ugyanúgy, mint a Leopardos Volkswagenek.

    Az időmérő edzés első szakaszában meglepetésnek nem nevezhetően a két Hyundai volt a leggyorsabb. Tarquini és Menu tudott egyedül 1:33-on belüli köridőt futni. Mivel a Hyundai csak tesztre használja fel az utolsó két fordulót, ezért még nincs végleges homologizációja, ezért pontot nem szerezhettek, így a Q2-be sem juthattak be. A magyar csapat két autója közül Colciago könnyedén, Tassi pedig az utolsó pillanatokban verekedte be magát a második etapba. A Q1-ben két nagy névnek is búcsúznia kellett, Dusan Borkovic, és a bajnoki címért harcban lévő Stefano Comini.

    A Q2-ben így ellenfél nélkül maradtak a türkizkék autók, a pole pozíció sorsát egymás között meccselték le. Végül a brit pilóta 1:33.173-as idővel végzett az élen. Huff számára ez lesz az utolsó hétvége a TCR idei szezonban, ugyanis a szezonzáró időpontja ütközik a WTCC makaói versenyével. Huff mögött csapattársa a francia Vernay végzett, közel két tizedes hátrányban. Az utolsó körben Oriola és Morbidelli is javított, övéké lett a második rajt sor. Daniel Lloyd-é az utolsó pontszerző hely. Colciago a 6. Tassi pedig a 7. lett. Vernay ezzel a négy ponttal megelőzte Tassi Attilát a bajnoki összetettben. A második futam első rajtkockáját Frederic Vervisch szerezte meg.

    Az első futam magyar idő szerint 8:30-kor fog kezdődni, élő közvetítés pedig a TCR oldalán lesz.

  • Eladó Zengős és OXXO-s autók!

    Eladó Zengős és OXXO-s autók!

    Nem is annyira régen egy SEAT Leon és további komolyabb versenyfelszerelés volt eladó a Zengő Motorsport által a racecardirect.com-on. Ezúttal a KIA cee’d TCR autó eladó, amivel Ficza Ferenc ment idén két alkalommal, a magyar és a német fordulón. A modell nem mondható sikeresnek, talán ez is az oka az eladásnak, ugyanakkor nem lehet nem észrevenni, hogy ürül ki a Zengős boksz, és csak Zengő Zoltán tudhatja, hogy mi az irány jövőre. Lehet hogy egy lóerőre váltanak, hiszen Zengő Réka egyre sikeresebb a díjlovaglásban? Istállónak istálló, ugye…

    Íme a cee’d hirdetése: https://racecarsdirect.com/Advert/Details/85699/kia-ceed-tcr

    Az eddig inkább kamionversenyzésről ismert OXXO Racing Team is idén új kalandok után nézett, és indultak a KIA Lotos kupában. Náluk az a KIA Picanto eladó, amit Vogel Adrienn használt 2017-ben, de eladó egy Toyota RAV 4-es is, amellyel tereprally versenyeken indultak. Ezen hirdetésekbe a racing-bazar.hu oldalán bukkantunk. Úgy néz ki tehát, hogy Jobbágy Ákos és csapata is újra keveri a  lapokat 2018-ra.

    Íme a Picanto hirdetése: http://racing-bazar.hu/versenyauto/egyeb/kia_picanto​
    Íme a RAV 4-es hirdetése: http://racing-bazar.hu/versenyauto/egyeb/toyota_rav_4

  • TCR: Kínában debütál a Hyundai

    TCR: Kínában debütál a Hyundai

    A hátralévő két versenyhétvégén már a TCR mezőnyét fogja erősíteni a Hyundai i30 N TCR modellje.

    A dél-koreai autógyár két autót fog indítani a BRC Racing csapat színiben, akik egyébként a Hyundai Motorsport partnerei. A két versenyzőjük pedig a túraautózásban szép sikereket elérő Gabriele Tarquini és Alain Menu lesznek.

    Tarquini volt az ki a kezdetektől fogva ezen dolgozott, az ő segítségével fejlesztették az autót, illetve ő volt az első aki tesztelhette is. Hatalmas tapasztalata nagyban hozzájárult, hogy életre keljen ez a projekt. Csapattársa Menu is hatalmas rutinnal rendelkezik, hosszú évekig erősítette ő is a WTCC mezőnyét. A két rutinos pilóta feladata az lesz, hogy visszajelzésivel, észrevételeivel segítsék a csapatot, és értékes információkat gyűjtsenek a következő szezonra.

    Mindkét versenyző egy két napos teszten vett részt múlt héten Valenciában, ahol elsősorban azt a kasztnit próbálták ki, amivel a versenyautók Kínában pályára fognak gurulni. Ami az autó dizájnját illeti, felfedezhető egy N betű, valamint a festés a Hyundai hagyományos színeit követi.

    „ A TCR-es bemutatkozás egy nagy pillanat a projekt számára. Kína következik, ami egy remek helyszín arra, hogy megmutassuk az autóban, a csapatban és a pilótákban rejlő potenciált. Nagyon hasonlít az i30 N TCR az utcai N modellünkre, tehát ha itt egy erős teljesítményű autót építünk,akkor az az utcai autónkra is jellemző lesz.” – mondta a Hyundai Motorsport vezetője Michel Nandan.

    Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport versenykért felelős menedzsere így értékelte a történelmi pillanatot.

    „A TCR-ben való debütálás nagyon fontos pillanat a Hyundai Motorsport egésze számára. A kínai hétvége már az év döntő szakaszában van, mivel a csapatok és a versenyzők már a 2018-as évadra is dolgoznak. Remek lehetőséget ad nekünk, hogy a legmagasabb szinten is megmutathassuk az i30 N TCR-t. A versenyeken szerzett tapasztalok pedig lehetővé teszik, hogy tovább dolgozzunk és fejlesszünk az autón, elsősorban a jövő évre való tekintettel.”

    A Hyundai Motorsport a következő promo videóval készült:

    https://www.facebook.com/HMSGOfficial/videos/1581983275200883/

  • Tassi Attila újra vezeti a bajnokságot a TCR-ben!

    Tassi Attila újra vezeti a bajnokságot a TCR-ben!

    Remekül teljesített a M1RA Motorsport a TCR nemzetközi túraautó-bajnokság thaiföldi fordulójában, hiszen a magyar csapat 18 éves tehetsége, Tassi Attila két versenyhétvégével a szezon vége előtt visszaszerezte az első helyet a francia Jean-Karl Vernaytől.

    Zűrösen indult a M1RA hétvégéje, mivel bordasérülése miatt nem tarthatott a csapattal Buriramba a tapasztalt Roberto Colciago, akinek a pótlását úgy oldották meg, hogy a mindössze 16 éves Giacomo Altoe és a csapattulajdonos Michelisz Norbert is autóba ült a bajnoki címért harcoló Tassi Attila mellett. Jól sikerült a mutatvány, hiszen az első futamon Michelisz győzött, Tassi harmadik lett, a második versenyen pedig Altoe állt fel a dobogó második fokára, miközben Attila nagyon fontos pontokat gyűjtött a negyedik helyen.

    Tassit mindkét futamon közvetlenül legnagyobb riválisa, Jean-Karl Vernay előtt intették le: az első versenyen a harmadik-negyedik, a másodikon a negyedik-ötödik helyen értek célba. Mindennek köszönhetően a magyar pilóta a burirami forduló előtt meglévő két pontos hátrányából két pontos előnyt csinált. Így két fordulóval a vége előtt vezeti a rangos nemzetközi túraautóbajnokságot, és egyre inkább a bajnoki címre fókuszálhat.

    „Az első futamon jól kaptam el a rajtot, megelőztem Vernayt, akivel aztán 14 körön keresztül végig nagy csatát vívtam. A legvégén meglökött hátulról, nem értem, mi szükség volt erre, de örültem, hogy ennek ellenére is felálltam a dobogóra. Minden versenyhétvége előtt ez a célom, és jó érzés, amikor sikerül teljesíteni. A második futamon a rajt után feljöttem negyediknek, majd igyekeztem megelőzni a harmadik Cominit, de szépen és tisztán védekezett. Mivel az első futam vége felé kicsit alulkormányozottá vált az autó, a másodikon tudatosan figyeltem a gumifogyasztásra, nehogy defektet kapjak. Ezért inkább csak 95 százalékos tempót autóztam, amit azért is tehettem meg, mert az utolsó körig Norbi jött mögöttem, aki biztonságot adott. Elégedett vagyok, hiszen mindkét riválisomnál, Vernaynél és Comininél is több pontot gyűjtöttem. Újra én vagyok az első, de az biztos, hogy a bajnoki cím csak az utolsó versenyen dől majd el. Addig még sokat kell dolgoznunk” – értékelt Tassi Attila.

    A TCR következő fordulójára október 7-8- án Kínában, a szezonzáróra pedig november 26-27- én Abu-Dzabiban kerül sor a Forma-1 idei utolsó hétvégéjének betétfutamaként.