Kategória: TCR

  • Hivatalos: Két évre egyesül a WTCC és a TCR, de már csak világkupaként

    Hivatalos: Két évre egyesül a WTCC és a TCR, de már csak világkupaként

    Az új név egyébként FIA World Touring Car Cup lett, miután sikerrel megegyezett a WTCC és a TCR International Series promótere. Tegnap, a FIA Motorsport Világtanács ülésezett Párizsban, ahol az is világossá vált, hogy legalább két évig szerződés is köti egymáshoz a FIA, Eurosport Events és WSC LTd-t (Marcello Lotti cége).
    Az Eurosport Events lesz az új széria promótere, a technikai szabályzásért a WSC a felelős, akik 2 évig licenszelik azt mint FIA WTCR szabályzás, és 2019 végéig nem is változtatnak rajta.

    Csak a WSC által elfogadott TCR homológ autók kaphatnak FIA WTCR „útlevelet” a FIA-tól, amivel részt lehet majd venni a versenysorozatban, és a FIA és a TCR technikai részlege határozza meg majd a Balance of
    Performance rendszert a jövőben is.

    Nem engednek gyártói részvételt, ahogy megszokott volt ez már a TCR International Seriesben is, így gyártóknak sem írnak ki bajnokságot, hiszen a FIA WTCR-ben csak privát csapatok vehetnek majd részt. Két FIA világkupa elismerést osztanak majd ki, az egyiket a versenyzőknek, a másikat a csapatoknak, így a jelenlegi WTCC és TCR International Series címek 2018-19-ben nem kerülnek kiosztásra.

    A FIA ETCC megszűnik, gyakorlatilag helyette lesz a TCR Europe Series, amit a WSC Ltd. üzemeltet majd, miután az ilyen jellegű tevékenysége megszűnik az International Series kapcsán.

    Összességében 26 db teljes szezonra szóló nevezést fogadnak el az új szériában, és elsősorban azon csapatok kerülnek előtérbe, akik már jelenleg is versenyeznek a WTCC-ben, vagy a TCR International Seriesben. Minden egyes helyszínen maximum további két nevezés elfogadott, de erről az Eurosport Events és a FIA dönthet csak. A csapatoknak minimum 2 autóval kell nevezniük, és ennek a nevezési díja 150.000 euró.

    Marcello Lotti érthetően elégedett:
    „Büszkék vagyunk arra, hogy ezzel a szerződéssel bebizonyítottuk, hogy mekkora tisztelet is övezi a TCR szellemiségét. Remek az együttműködés egy olyan tapasztalt promóterrel mint az Eurosport Events, és a FIA-val kiegészülve a WTCR egy meghatározó alakja lesz a TCR koncepciójának, amit három éve indítottunk el, és azóta is csak folyamatosan növekszik.”

    François Ribeiro, az Eurosport Events szintén örömét fejezte ki, hogy bejelenthették a régóta várt egyesülést, ami lehetővé teszi a túraautózás folytatását a legmagasabb szinten, globálisan:
    „A TCR technikai szabályzása, a FIA szakértelme és függetlensége, valamint szigorú sportszabályzati eljárása, illetve az Eurosport Events erős promóciós képessége 2005 óta a legversenyképesebb mezőnyt fogja eredményezni, érdekes versenyeket, és a rajongóbaráti hozzáállás csakis sikert eredményezhet.”

  • A WTCC neve biztosan változik, és átveszik a TCR szabályokat 2018-tól

    A WTCC neve biztosan változik, és átveszik a TCR szabályokat 2018-tól

    Feltehetően a széria neve WTCR lesz, annak eredményeképp, hogy gyakorlatilag egyesülnek az eddig TCR International Series néven ismert sorozattal, értesült az Autosport.com. A FIA és a WTCC tulajdonosai egyetértenek abban, hogy a TCR szabályzását, és a nevét is átvegyék. A tervet holnap akár a Motorsport Világtanács következő ülésén el is fogadhatják. A WTCC és a TCR promóterei egyelőre nem nyilatkoztak a régóta pletyka szinten elterjedt információról, pedig a TCR alapítója, Marcello Lotti és a WTCC tulajdonosai, tehát a Discovery Communications, akiké az Eurosport is már jó ideje egyeztetnek. Azért húzódik ennyire a dolog, mert pontosan definiálni kell, hogy mit is takar a TCR szabályzása, valamint a névhasználati jog, és úgy tűnik, hogy végleg pont kerülhet egy olyan szerződésre, amely két évre szól majd.

    A 2018-as WTCR versenynaptár 10 versenyt jelent majd, és négy kontinenst fog érinteni. Feltehetően megmaradnak a WTCC-ből ismert formai elemek, de ahogy az a BTCC-ből már ismert, három versenyes hétvégék jöhetnek. Azzal, hogy átveszik a TCR szabályzását, a WTCC szervezőinek hirtelen rengeteg autó és gyártó közül lehet majd választani. Nyolc nagy autógyártó fejlesztett autókat kifejezetten az alacsony költségvetésű szériának, és a 2015-ös bemutatkozása úta az egész világot elárasztottak az ilyen típusú autók. Több mint 600 autó épült már ennek a szabályrendszernek megfelelően, és maguk az autók nem kerülhetnek többe, mint 129.000 euró.

    A TC1-es rendszert soha nem is akarta továbbvinni a WTCC iráyítása, miután a Honda is bejelentette, hogy nem fognak újabb Civicet építeni ezen szabályzás szerint. Volt némi egyeztetés valóban a DTM szervezőivel is, de ők végül a japán Super GT sorozattal állapodnak meg közös platformról. Mellesleg a TCR-esekkel történő megállapodás hossza arra enged következtetni, hogy teljesen nem vetették még el a TC1-es autók szisztémáját.

  • Huff szerint a TCR az egyetlen megoldás

    Huff szerint a TCR az egyetlen megoldás

    Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a WTCC jövőre a TCR szabályait alkalmazza majd, 2012 WTCC bajnoka, Rob Huff szerint pedig a WTCC-nek ez az egyetlen esélye a túlélésre.

    „Ez az egyetlen lehetősége a Túraautó Világbajnokságnak.” – mondta Hull az Autosportnak. „A motorsport bizonyos szinten üzlet. És nem jó a motorsportban lévő gazdasági környezet. A túraautózás szempontjából a TCR lehet a megmentő. Ez egy jó és megfizethető platform. Három TCR autót tudunk futtatni annyi pénzből, mint amennyibe a C-Elysee (a Munnich Motorsport Citroenje) került idén, ez vitathatatlan.”

    Huff idén a WTCC mellett belekóstolt a TCR.be is, a nemzetközi és a Benelux szériában is, így van rálátása a TCR és a WTCC közti különbségekre.

    A TCR nemzeti sorozatokkal is bír, azonos szabályrendszerrel, így egyszerű az átjárás közöttük.

    „Amíg a rajtrácson mindenki azonos felszereléssel áll fel, addig jó lesz a verseny. Jövőre 40 autóval érkezhetünk ide (Makaóba, már a TCR-rel összeolvadva).” – mondta Huff. „A TCR-ben az a nagyszerű, hogy oda mehetek, ahova csak akarok, ugyanazzal az autóval.”

  • TCR Európa: A kupából széria lesz!

    TCR Európa: A kupából széria lesz!

    A TCR Europe Trophy jövőre lép egyet, és egy rendes nemzetközi sorozattá válik a következő évre. 2018-ban a Europe Series néven elinduló széria hat versenyhelyszínt tartalmaz majd, Európa legismertebb pályáin, és a promótere a TCR Euro Series Ltd. lesz, ami a WSC Ltd. leányvállalata.

    A Europe Trophy 2016-ban került először megrendezésre, és a résztvevők nemzeti TCR szériákból érkeztek, tehát a Benelux államokból, Németországból, Olaszországból, Spanyolországból, Portugáliából és Oroszországból. Ezt a versenyt Pierre-Yves Corthals nyerte meg egy Opel Astrával, amelyet a DG Sport Compétition készített fel.

    Idén a Trophy az Adria International Racewayen került megrendezésre, ahol a DG Sport ezúttal már egy Peugeot 308-assal nyert, Aurélien Comtéval a volánnál. Jövőre már még komolyabb lesz a versengés, és hasonlóan a TCR Asiához és a Middle Easthez hasonlóan regionális verseny szerveződik.

    A kinevezett promóter, Paulo Ferreira ennyit mondott: „Eljött az idő, hogy elindítsunk egy rendes európai szériát is. Ez egy logikus lépés azon csapatoknak, akik már versenyeznek a lokális bajnokságokban, és céljuk, hogy nemzetközi szinten is megmérettessenek.”

    A formátum egyszerű lesz, az időmérésnek két része lesz, Q1 és Q2, majd két 25 perces verseny, álló rajttal, és a top tízben végzettek fordulnak a második versenyre. Versenyzőknek, és csapatoknak írják majd ki a bajnokságot. A részvételi díj 17.500 EUR egész évre, 4000 EUR meg a versenyenkénti nevezési díj. Mindegyik versenyt adja majd streamen a Motorsport TV, és a www.europe.tcr-series.com.

    Marcello Lotti, a WSC Ltd. hozzátette: “Örömmel jelentjük be, hogy egy újabb ékköve készült el a túraautós bajnokságunk koronájának. Paulo Ferreira elhivatottsága és felkészültsége, valamint széria csodálatos világa biztos hogy a TCR-es csapatoknak hamar kedvet hoz ehhez a sorozathoz is.”

    2018-as TCR Europe Series – versenynaptár
    május 6. – Le Castellet
    június 10. – Spa-Francorchamps
    július 8. – Hungaroring
    augusztus 19. – TT Assen
    szeptember 23. – Monza
    október 21. – Barcelona

  • WTCC versenyzők a lehetséges TCR/WTCC egyesülésről

    WTCC versenyzők a lehetséges TCR/WTCC egyesülésről

    Most, hogy a TCR/WTCC házasságáról szóló pletykák egyre hangosabbak mindkét paddockban, a versenyzők már nem tudják szó nélkül hagyni az egyesüléssel járó hatalmas változások következményeit.

    A kilencszeres makaói győztes Rob Huff azt állítja, hogy bár tisztában van azzal, hogy a fúzió a bajnokság fenntarthatósága szempontjából elengedhetetlen, ő mégis csalódott lesz, ha a jövőben már nem nem vezethet TC1-es autót.

    „Szükségünk van egy olyan, működőképes bajnokságra, amellyel jelen pillanatban nem rendelkezünk” -nyilatkozta a brit a TouringCarTimes-nak. „A megalakulása óta versenyzek ebben a sorozatban, borzasztóan sajnálom a TC1-es autók távozását, mert nagyon a szívemhez nőttek. Valódi túraautó, nagyon gyors, Makaóban például körönkét nyolc másodpercet ver egy TCR-re. Viszont égetően szükségessé vált egy fenntartható, világszintű versenyszéria létrejötte. A TCR pedig pont ezt hozza.”

    A bajnokságban versenyző Michelisz Norbert különleges helyzetben van, ugyanis büszke tulajdonosa a TCR konstruktőri bajnok csapatának, az M1RA-nak.

    Michelisz
    Fotó: Vámosi Péter

    „Ez számomra is nehéz kérdés”- mondta a Honda versenyzője a TouringCarTimesnak. „Leírhatatlan érzés volt megnyerni a konstruktőri bajnokságot, nagyon büszke vagyok rájuk. Elképzelhetőnek tartom, hogy egy nap majd a saját csapatom versenyzője legyek, legyen ez akár jövőre, akár a karrierem egy kései pontján . Mindkét oldalnak megvannak az előnyei és a hátrányai is.”

    Reagálva azokra a hírekre, melyek szerint a tárgyalások jelenleg is folynak arról, hogy az új szériában engedélyezzék-e a gyári csapatok indulását, ami a jelenlegi TRC-ben nem engedélyezett, Michelisz szerint az egyik legfontosabb szempont, hogy továbbra is kielégítsék a rajongók igényeit.

    „Bárhogy alakul is, muszáj megtalálni az egyensúlyt. Nyilván nem szeretnénk elérhetetlen csapatokat. Mindkét eshetőségnek megvannak a maga előnyei, de személyes véleményem szerint egy FIA bajnokságnak szüksége van nem gyári csapatokra és versenyzőkre. Összességében reménykedem egy olyan végkimenetelben, ami mind a közönségnek,mind pedig a versenyzésnek jót tesz.”

    Björk
    Fotó: Tóth Zsombor

    A bajnokság éllovasa, Thed Björk, nem foglalt állást a témában, ugyanis jelenleg a bajnoki címért folyó küzdelemre fókuszál.

    „Ezek csak találgatások”-mondta a svéd a TouringCarTimesnak. „Jelenleg Katarra koncentrálok, a többit majd a szezon végén meglátjuk. Büszke vagyok, hogy a Polestar csoport tagja vagyok. A többiről majd a szezon után beszélhetek, addig pedig csak a győzelemre koncentrálok.”

     

  • Tassi ezüstérmet szerzett, és bajnoki címhez segítette a M1RA-t a TCR-ben

    Tassi ezüstérmet szerzett, és bajnoki címhez segítette a M1RA-t a TCR-ben

    A szombaton rendezett két versennyel véget ért a TCR nemzetközi túraautó-bajnokság 2017-es szezonja, amely nagy magyar sikerrel zárult: Tassi Attila első futamos bravúrja révén a M1RA Motorsport megnyerte a csapatok bajnokságát, Atti pedig – 18 éves kora ellenére, sok tapasztalt vetélytársát maga mögött tudva – második helyen végzett!

    Nagyszerűen rajtolt a tizedik helyről Tassi Attila a dubaji első futamon, hiszen a piros lámpák kialvása után máris feljött a hatodik pozícióba. Ezután az egyik Hyundai-pilóta kiállt előle, így a fiatal magyar máris ötödik volt. Végül itt is intették le, azzal pedig, hogy öt helyet javított a rajtpozíciójához képest, sokat tett azért, hogy a M1RA egy futammal a vége előtt bebiztosítsa a bajnoki címét. 48 pontos előnye maradt a magyar csapatnak úgy, hogy már maximálisan csak 43 volt gyűjthető.

    Tassinak arra már nem maradt ideje az első futamon, hogy az előtte negyedik helyen autózó Jean-Karl Vernay-t is megelőzze. Így a M1RA mellett a francia versenyző is bebiztosította magának a pilóták bajnoki címét, éppen Tassival szemben, akinek egyedüliként volt még matematikai esélye a befogására.

    „Mindent kiadtam magamból az első futamon, de sajnos ez nem volt elég ahhoz, hogy elkapjam Vernay-t. Ennek ellenére nagyon elégedett vagyok, mert kihoztam magamból a maximumot és mi lettünk a csapatbajnokok. Remélem, méltóképpen tudom zárni a szezont az utolsó futamon” – fogalmazott Tassi.

    A szezon utolsó versenyét a pole pozícióból indította, hiszen az időmérős tizedik helye a fordított rajtrácson elsőt ért. Kiugrott a rajtnál, így hiába jött el magabiztosan elsőként, boxutcaáthajtásos büntetést kapott, amit a nyolcadik kör végén töltött le. A mezőny végére, a 17. pozícióba jött vissza, ám fontos volt, hogy innen is felküzdötte magát pontszerző helyre, mert az így megszerzett egy ponttal megvédte a bajnoki második helyét a futamot megnyerő svájci Stefano Cominivel szemben.

    „Sajnos a második verseny nem úgy sikerült, ahogy szerettem volna. Úgy érzem, hogy a kiugrás nem száz százalékosan az én hibám volt, de ennek eldöntéséhez először meg kell nézni az adatokat. Köszönöm az egész éves biztatást és támogatást!” – nyilatkozta Tassi a dubaji szezonzáró végén.

    A 2017-es TCR International Series bajnoka tehát a M1RA Motorsport lett, amelyet magyar versenyzője, Tassi Attila hét dobogós helyezéssel, közte a Hungaroringen aratott két futamgyőzelemmel segített a szezon során, és a második helyet szerezte meg a pilóták értékelésében.

  • Comini nyerte az utolsó futamot, Tassi a második helyen zárta a szezont

    Comini nyerte az utolsó futamot, Tassi a második helyen zárta a szezont

    A kétszeres TCR bajnok, Stefano Comini idén ugyan elbukta a bajnoki címet, azért stílusosan zárt: a szezin utaolsó versenyét ugyanis megnyerte.

    A svájci versenyző akkor állt az élre, mikor a pole-ból rajtoló Tassi Attila boxutca áthajtásos büntetést kapott, amiért kugrott a rajtnál.
    Végül Comini meg is nyerte a versenyt Gianni Morbidelli és Josh Files előtt.

    Tassi a 17. helyre esett vissza a büntetés miatt, onnan pedig a 12. helyre tudott feljönni. Azonban a 10. helyen rangsorolták, mivel a két Hyundai-t nem értékelik, és ezzel szerzett is egy pontot.

    Ezzel Tassi a második helyet szerezte meg a bajnokságban, és Comini előtt végzett.

  • Elszálltak Tassi Attila bajnoki esélyei az utolsó előtti versenyen

    Elszálltak Tassi Attila bajnoki esélyei az utolsó előtti versenyen

    A bajnokság éllovasa, Jean-Karl Vernay a második helyről rajtolhatott a TCR utolsó, abu dhabi fordulójának első versenyén, míg kihívója, a M1RA magyar versenyzője, Tassi Attila a 10. helyről indult.

    Az utolsó körökben Vernay és Tassi az ötödik és hatodik helyen autóztak. Ha így értek volna célba, akkor Attila matematikai esélyei megmaradtak volna az utolsó futamra. Ezt követően azonban kiesett előlük Tarquini, illetve bár Tassi támadni próbálta Vernay-t, végül Nash közéjük került.

    A futamot végül Oriola nyerte Shedden és Vernay előtt, Tassi pedig az 5. helyen ért célba.

    Ezzel Vernay előnye 30 pontra nőtt Tassi előtt, és mivel az utolsó versenyen más csak 25 pont gyűjthető maximum, Vernay ezzel be is biztosította magának a bajnoki címet.

    Mindezek ellenére Tassi Attila remek szezont futott idén, ez úton is gratulálunk.

  • Tassi Attila megszerezte a pole pozíciót Dubajban

    Tassi Attila megszerezte a pole pozíciót Dubajban

    A TCR International Series bajnoki címéért küzdő Tassi Attila a tizedik helyen végzett a dubaji időmérőn. Ezzel a M1RA Motorsport 18 éves tehetsége megszerezte a pole pozíciót a fordított rajtrácsos második futamra. Egyúttal életben tartotta esélyeit a végső győzelemre.

    Dubajban rendezik a TCR szezonzáróját, és az év utolsó időmérőjének nem a legjobb előjelekkel vágott neki a M1RA Motorsport. A Michelisz Norbert által alapított magyar csapat Hondái kapták a legtöbb büntetősúlyt a mezőnyben, és emiatt tapadási gondokkal küszködtek, ráadásul Tassi Attila az első szabadedzést mért kör nélkül zárta, mert meghibásodott a motor az autójában.

    A három M1RA-pilóta közül egyedül ő jutott be a legjobb tizenkettőt tömörítő Q2-be az időmérőn, csapattársai közül a brit Josh Files a 15., az olasz Roberto Colciago a 18. helyen kiesett. Tassi viszont remekül taktikázott a tizedik helyre, amellyel a fordított rajtrácsos második futamon komoly győzelmi esélyei vannak.

    „Kockázatot vállaltunk ezzel a stratégiával, hiszen ha csak egyvalaki megelőz, nagyon rossz helyzetbe kerültem volna. Lett volna egy gyorsabb köröm is, amit végül elengedtünk, mert úgy láttuk, hogy összejöhet a fordított rajtrácsos pole. Örülök, hogy bejött a tervünk, szeretném holnap futamgyőzelemmel zárni az évet” – fogalmazott a kvalifikáció után Tassi.

    A bajnokságot vezető francia Jean-Karl Vernay második lett az időmérőn a Volkswagenjével, és az ezért járó négy ponttal 25-re növelte az előnyét az élen a M1RA magyarjával szemben, akinek egyedül van még reális esélye befogni őt. Persze innen már Tassinak is szerencse kellene ehhez, viszont a M1RA csapatbajnoki címét be is biztosíthatja.

    A szezonzáró dubaji futamok magyar idő szerint szombaton 8:20-kor és 12:35-kor rajtolnak.

  • FIA WTCR: 2018-ban egyesül a WTCC és a TCR!

    FIA WTCR: 2018-ban egyesül a WTCC és a TCR!

    A FIA túraautó világbajnokság, illetve a TCR International Series egyesülni fog 2018-ban, miután az elmúlt hónapokban megbeszéléseket folytattak, és végre közel állnak egy megállapodáshoz a TCR és a WTCC promóterei, valamint a FIA és az Eurosport.

    A WTCC jó ideje nézegeti már, hogy milyen alternatív szabályrendszert vegyen át, mert a sajátjukkal megbuktak: 2016 végén távozott a Citroen és a LADA, és a Super 2000 TC1-es autók bizony teljesíthetetlen pénzügyi helyzetbe hozták a privát csapatokat.

    Volt olyan terv is már tavaly év végén, hogy 2019-től bevezetnék a Class One elképzelést, de a gyártókat sem érdekli ez, nem hogy a független csapatokat. Így a WTCC most kénytelen-kelletlen a TCR reguláit veheti át, ami előnyös is mindkét bajnokságnak, közös technikai alapokat hoznak létre az eddig két külön szériában versengő csapatoknak, így ez az egyesülés mérföldkő lehet mindkét túraautós bajnokságnak, másrészt a TCR koncepciója hihetetlen mértékben terjed, és ehhez hozzáadódna a WTCC promóterének az Eurosport Eventsnek a több évnyi tv közvetítési tapasztalata.

    Jelenleg egy megállapodást készítenek elő, melyben a WSC Ltd. licenszeli majd a TCR szabályrendszerét 2 évre a FIA-nak, hasonlóan, ahhoz, ahogy már idén is az ETCC autói alkalmazták ezt a szabályrendszert.

    Az eredményt elviekben „FIA WTCR” néven kell majd emlegetni, és elviekben a FIA világbajnoki státusznak is búcsút inthetnek, és csak FIA világkupa minősítése lesz a a szériának, lévén gyártók ki lesznek zárva a buliból, és csak privát indulókra alapoznak majd. Addig is, amíg a végleges szerződés nem készül el, egyik bajnokság részéről sem fűznek kommentárt a leendő egyesüléshez, mindenesetre a következő hetekben mindez hivatalossá is válhat.