Kategória: TCR

  • A M1RA is Hyundaira vált a Hondáról!

    A M1RA is Hyundaira vált a Hondáról!

    A csapat tavaly két autóval indult, és Roberto Colciago valamint a magyar Tassi Attila hajtották a M1RA Hondáit. Attila még az utolsó fordulóban is harcban állt a TCR International Series bajnoki címéért, de végül második lett a Team WRT pilótája, Jean-Karl Vernay mögött.

    A magyar csapat ugyanakkor vált: a JAS Motorsport Honda Civic autói helyett a jövőben a Hyundai Motorsport építette i30 N TCR autókkal indulnak, ugyanazzal, amivel a csapattulajdonos Michelisz Norbert is versenyez 2018-ban majd a túraautó világkupában, a BRC Racinggel. Az istálló ugyanakkor még nem döntötte el, hogy melyik TCR bajnokságban indulnak majd, de a hazai mindenképp fókuszba került. Bári Dávid így nyilatkozott erről:
    „Mindig jó dolog az, ha a kemény munka kifizetődik. Intenzív téli szezonunk volt, miután megnyertük a csapatbajnokságot a TCR International sorozatban tavaly. Meglátogattam a Hyundai bázisát Németországban többször is, és mindig lenyűgözött az ott látható profizmus, és hogy mennyire elhivatottak. Hiszem, hogy az i30 N TCR és a M1RA erős kombináció lehet a TCR világában. Hogy láthassuk mire képes a csapatunk, szorosan kell együttműködnünk egy gyártóval, akiknek jó a támogatásuk az ügyfeleik felé, így nagyon várom már ezt az együttműködést. A csapatnak több lehetősége is van az elkövetkezendő szezont illetően, és biztos vagyok benne, hogy a legjobb megoldást fogjuk megtalálni. Örömmel vennénk részt egy regionális TCR bajnokságban, ugyanakkor nem adtuk fel a reményt, hogy megjelenjünk a WTCR-ben is.”

    A Hyundai örül az új ügyfelének, és számos ismertebb csapat idén már a dél-koreai márkának szavaztak bizalmat, olyanok mint akár a Target Competition, akik szintén Hondáról váltanak Hyundaira és a TCR Europe-ban indulnak majd, vagy a BRC Racing Team és az Yvan Mulelr Racing, akiket már be is jelentettek a WTCR-be. Andrew Johns, a Gyundai Motorsport Customer Racing részéről ennyit nyilatkozott:
    „Tavaly bebizonyították, hogy ők egy félelmetesen professzionális csapat, amikor megnyerték a csapatok bajnokságát a TCR International Seriesben, az első teljes szezonjukban. Ezzel a kiemelkedő rekorddal és az i30 N TCR teljesítményével biztosak vagyunk benne, hogy bárhol a győzelemért indulhatnak, akármelyik szériát is választják a versenyzésük színhelyéül. Nagyon várjuk már, hogy támogassuk őket és a versenyzőiket az egész szezonban, ami előttünk áll.”

  • SEAT-ból lett CUPRA jön a világkup(á)ra

    SEAT-ból lett CUPRA jön a világkup(á)ra

    A CUPRA nevet a SEAT már régebb óta használta a nagy teljesítményű modelljeinél, és most önálló arculatot és logót is kap, de továbbra is együtt dolgozhatnak majd a spanyol gyártóval.

    cupra

    A SEAT motorsportos részlege is amely korábban SEAT Sport néven volt ismert beleolvad az új márkába. A SEAT elnöke, Luca de Meo lelkes a dolog iránt:
    „A CUPRA egy nagy lehetőség a SEAT előtt, az ügyfeleinknek, és jót tesz az üzletmenetnek is. Az egész projekt olyan emberek álmából jött létre, akik új utakat keresnek az autórajongók csoportjaihoz.”

    cupra

    Az új CUPRA TCR autó lesz a márka első versenyautója, amely már a pályákon is megjelenik 2018-ban.

  • A Renault fékhibája miatt bukott Morbidelli a BOP teszten

    A Renault fékhibája miatt bukott Morbidelli a BOP teszten

    Gianni Morbidelli egyike valenciai TCR-es BOP teszt (Balance of Performance, „teljesítmény kiegyenlítő” teszt) egyik hivatalos tesztpilótáinak.

    Az olasz versenyző a mai teszt során az első kanyarban nagy sebességgel sodródott le a pályáról, mikor az általa vezetett Renault Mégane TCR-ben elszakadt a fékcső.

    Morbidellit a pálya orvosi központjába vitték és megállapították, hogy a jobb lába megzúzódott. Az autó alaposan összetört, jelentős javításokra szorul.

    Tizenegy gyártó van jelen a teszten, ők saját versenyzőket is választottak a BOP tesztre.

    A Honda az egyetlen gyártó a teszten, mely két modellt is pályára küld, a 2017-es specifikációjú Civicet, valamint az új, 2018-ast, ezeket Josh Files és Esteban Guerrieri vezetik.

    Az egyes autókat az alábbi versenyzők vezetik a teszten:

    • Alfa Romeo Giulietta – Mario Ferraris
    • Audi RS 3 LMS – Ragel Frey
    • Hyundai i30N – Gabriele Tarquini
    • Kia Cee’s – Mike Halder
    • Lada Vesta – Mikhail Grachev
    • Opel Astra – Alexander Heil
    • Peugeot 308 – Aurélien Comte
    • Renault Mégane – Franjo Kovac és Alex Morgan
    • SEAT León – Jodi Gené
    • Volkswagen Golf GTI – Dieter Depping
  • Morbidelli is segíti a TCR szériák BoP tesztjét Valenciában

    Morbidelli is segíti a TCR szériák BoP tesztjét Valenciában

    Az olasz Gianni Morbidelli lett a másodikként megnevezett versenyző, aki a soron következő valenciai teszten segíti a TCR és a FIA munkáját azzal, hogy megpróbálják minél jobban kiegyenlíteni a különféle márkák közötti teljesítménybeli különbségeket, a Balance of Performance rendszerben.

    Dan Lloyd volt az első, akit megneveztek erre a kétnapos programra még múlt héten, de már akkor egyértelmű volt, hogy a rengeteg autó miatt kell még valaki, aki elkormányozgatja majd a valamelyik TCR szériában nevezni kívánó márkákat. Így esett a választás végül a többszörös győztes Gianni Morbidellire, aki eddig a TCR International Series mindhárom szezonjában indult. Ő az, aki Lloyd mellé csatlakozik most Spanyolországban.

    Az alábbi márkák vesznek ezen a különleges teszten részt: Alfa Romeo, Audi, Honda, Hyundai, KIA, Lada, Opel, Peugeot, Renault, SEAT és a Volkswagen.
    A cél az, hogy pontosan meghatározzák hogy miképp alkalmazzák majd a BoP teljesítménykiegyenlítő rendszert a különféle TCR szériákban, így az új túraautó világkupában a WTCR-ben is.

  • A Yokohama három évre szerződött a TCR Europe és Benelux szériákkal!

    A Yokohama három évre szerződött a TCR Europe és Benelux szériákkal!

    Az már ismert volt, hogy a japán Yokohama márka nyerte a WTCR tenderét a múlt hónapban, és korábban beszállítója volt a TCR Portugáliának és Russia-nak is, illetve a TCR Europe Trophynak.

    Idén útjára indul a TCR Europe, amelynek hét állomása lesz, amihez csatlakozik a TCR Benelux is majd öt alkalommal. A Yokohama Europe motorsportért felelős igazgatója, Thomas Witt örömmel jelentette be az újabb együttműködést:
    „Büszkék vagyunk rá, hogy exkluzív gumiszállítói lehetünk a TCR presztízs értékű szériáinak, és már nagyon várjuk az izgalmakat a pályán. A motorsport a Yokohama génjeiben van, így továbbra is fókuszban lesz a motorsportoknak szánt gumi termékpaletta, és megerősítjük a befektetéseinket a sportban. Célunk az, hogy továbbra is együtt dolgozhassunk profi pilótákkal és csapatokkal, és felajánljuk nekik a technikai tudásunkat amikkel felvérteztük magunkat az évek alatt. Ezzel  garantáljuk hogy top szinten is nagy teljesítményre leszünk képesek a versenysorozatokban, és mindeközben ügyelünk is a résztvevők biztonságára.”

  • Hivatalos: A WTCR gumibeszállítója a Yokohama lesz

    Hivatalos: A WTCR gumibeszállítója a Yokohama lesz

    A FIA jóváhagyásával eldőlt, hogy a Yokohama lesz a WTCR azaz a túraautó világkupa gumibeszállítója az elkövetkezendő két évben. Ezzel gyakorlatilag folytatódik az az együttműködés, ami megszokott volt a WTCC-ben már 2006 óta, de marad a Panta is, mint üzemanyag beszállító.

    A japán gumigyártót ismerték el annak a tendernek a győztesének, amit azoknak írtak ki, akik a vadiúj World Touring Car Cup-ot szerették volna ellátni gumikkal. A Yokohama 2017-ben ellátta a termékeivel a WTCC-t, a mára megszüntetett túraautó Európa világkupát, a TCR közel-keleti szériáját, valamint az egy versenyes TCR Europe Trophy-t az Adria Raceway-en októberben.

    A 2018-as WTCR támogatással bővül a cég jelenléte a TCR alapú bajnokságokban, és ehhez érkezik az idei esztendőben bemutatkozó 2018 TCR UK Touring Car Championship is.

  • WTCR: A 26 autó garancia a minőségre

    WTCR: A 26 autó garancia a minőségre

    A World Touring Car Cup, azaz a WTCR nevezési limitje biztosítja majd a széria minőségét és segít elkerülni a helyi versenyzők okozta zavart; véli az Eurosport Events főnöke, Francois Riberio.

    A WTCC ls a TCR keresztezéséből születő széria esetében 26 autóra korlátozzák a nevezők számát a szezon során. A nevezések során elsőbbséget élveznek a jelenlegi WTCC s TCR International csapatai, ezen kívül két szabadkártyás nevező vehet majd részt az egyes versenyhétvégéken.

    „Megkértem a túraautó bizottságot, hogy csökkentsük a nevezések számát 26-ra, két szabadkártyával, mert szerintem lesz 26 autónk és többre tartom a minőséget a mennyiségnél.” – idézi Riberiót a Motorsport.com újságírója, Jack Cozens.

    „Inkább azt preferálom, hogy 10-12 csapat legyen látható két évig, és produkáljanak remek bajnokságot, hogy csak jó csapataink legyenek, jó technikai háttérrel a gyártóktól, és jó színvonalunk legyen mind WTCC, mind TCR oldalról. Nagyobb mezőny esetén, 30, vagy több autóval és megnyílhat a kapu a nemzeti nevezések előtt, ezt pedig nehéz kezelni sport szempontból, mivel nagy lehet az eltérés a versenyzési stílusok között, és ez sok piros zászlót, incidenst okozhat.”

    A TCR-t a WTCC korábbi vezérigazgatója, Marcello Lotti hívta életre. Riberio szerint pedig Lotti az egyetlen, aki képes lehet ilyen platformot létrehozni külső segítség nélkül.

    „Miután ő távozott (a WTCC-től), szerintem soha nem lehetett tőlem egyetlen rossz szót sem olvasni a sajtóban a TCR-ről és ő sem mondott soha rosszat arról, ahogy mi visszük a WTCC-t.” – mondta Riberio. „Megértem, hogy sok ember, a piacunk versenybe hozott minket (a TCR-rel), de szerintem ő (Lotti) mindig is tiszteletben tartotta amit mi csinálunk és én is nagyra tartom, amit ő alkotott az elmúlt három évben, ahogy a TCR-t létrehozta a semmiből.”

    „FIA-n kívül, közvetlenül a gyártókkal egyáltalán nem egyszerű a dolog. Valószínűleg ő az egyetlen ember a piacon, akinek megvannak a képességei ehhez.”

  • Majdnem végleges WTCR 2018-as naptára, magyar futam áprilisban!

    Majdnem végleges WTCR 2018-as naptára, magyar futam áprilisban!

    A kiadott versenynaptár szerint újra Marrákesben lesz a szezonnyitó, ahol bemutatkozik majd a három verseny hétvégénként formátum is, és itt már csak a TCR szabályrendszerének megfelelő autók indulhatnak. Ezt követően máris Magyarországra látogat a széria április végén, arra a pályára, ahol tavaly WTCC és TCR futam is zajlott, majd ezt követően a legendás Nordschleife felé veszik az irányt. Itt a verseny május 13-án lesz majd, a 24 órás verseny betétfutamaként.

    Alig egy héttel később Hollandia lesz az úti cél, errefelé már tíz éve nem járt a túraautó világbajnokság, ér itt a TCR Europe és a TCR Benelux szériák is csatlakoznak majd, így komoly túraautós népünnepély várható. Ezt követően Vila Real utcai pályája lesz a helyszín, öt héttel később, Portugáliában.

    Argentína szinte kirobbanthatatlan a naptárból, hatodik egymást követő nyáron látogat el a mezőny Termas de Rio Hondo pályájára, majd egy nyolc hetes szünet után folytatódik a versengés majd Ningboban, Kína új versenypályáján.

    Japánba is visszatér a sorozat, de itt Suzukába, ahol a Super Formula versenysorozatnak is a szezonzárója lesz majd, és Makaó is marad, mint helyszín. Egy további ország is számíthat még arra, hogy rendezhet versenyt, július 22-én, vagy október 7-én, amiről jelenleg is folynak az egyeztetések.

    2017 után ami világosan látszik a WTCC-s naptárhoz képest, hogy kimaradt Monza illetve Losail, Katarból, pedig utóbbi már három éve a széria szezonzárója volt. Francois Riberio, a WTCR promótereként így fogalmazott:
    „Az, hogy publikálhattuk az előzetes elképzeléseinket egy fontos lépés a FIA WTCR 2018-as bemutatkozó évében. A már kiválasztott kilenc helyszín nem csak remek pályákból áll, hanem nagy közönséget is vonzhat, a pilóták és a csapatok legnagyobb örömére. Még két helyszínnel egyeztetünk, ezek olyanok, amelyekkel az Eurosport Events eddig még nem dolgozott együtt, és egyet még mindenképp szeretnénk a FIA WTCR-nek, és reméljük, hogy hamarosan mindezt véglegesíthetjük.”

    2018-as tervezett WTCR versenynaptár
    április 8 – Marrákes, Marokkó
    április 29 – Hungaroring, Magyarország
    május 13 – Nürburgring, Németország
    május 21 – Zandvoort, Hollandia
    június 24 – Vila Real, Portugália
    július 22 – Első opció
    augusztus 5 – Termas de Río Hondo, Argentína
    szeptember 30 – Ningbo, Kína
    október 7 – Második opció
    október 21 – Szuzuka, Japán
    november 18 – Makaó, Kína

  • Ribeiro nem tudja garantálni, hogy gyártók nem jöhetnek a WTCR-be

    Ribeiro nem tudja garantálni, hogy gyártók nem jöhetnek a WTCR-be

    Azzal, hogy a WTCC átvette a TCR szabályzását, az olyan komoly gyári programoknak is vége szakadt, mint amilyeneket vitt a Volvo és a Honda idén. Persze a gyári jelenlét azért érezhető volt a TCR International Seriesben is, különösen látványos volt a Hyundai részvétele az utolsó két versenyhétvégén 2017-ben. Riberio elismerte a TouringCarTimesnak, hogy 2018-ban a WTCR-ben se tudnak nagyon ez ellen majd tenni:

    „Nehéz megakadályozni gyártókat abban, hogy támogassanak privát csapatokat. Ha egy gyártó kiemelt partnerséget akar egy csapattal, úgy, hogy ad nekik autót, versenyzőt, mérnököt, nos ezt elég nehéz megakadályozni. Ez így ment már a TCR International Seriesben is, annak ellenére, hogy soha nem akartak ott gyártók bajnokságát. Így azt várom, hogy pár gyártó technikailag, vagy még komolyabban szorosabbra főzi a kapcsolatát egyes csapatokkal, de természeténél fogva olyan csapatokat szeretnénk látni, mint például az ALL-INKL akik indulni akarnak a WTCR-ben, egy profi versenyzővel, mint amilyen volt nekik idén is, Rob Huff személyében, és akár valós esélyük is lehet, hogy év végén bajnokok lesznek.”

    Az autók egyenlőségét a TCR rendszere szabályozza, például úgy, hogy 2017-ben maximum 130.000 euróba kerülhetnek az autók, ami megakadályozza azt is, hogy túl bonyolulttá váljon a technika, és ne legyen költséghatékony. A sokszor ellentmondásos BoP rendszer is a kiegyenlítést szolgálja a különféle autóknál és konfigurációknál, amiket a gyártók a rajtrácsra küldenek. Riberio erről ezt mondta:

    „Ez a témakör teljesen a WSC (TCR promóter) technikai delegátusa, illetve a FIA ugyanilyen munkakörű embereire vár, hogy egy folyamatos és átlátható rendszert teremtsenek meg. A BoP rendszer használata kényes ügy. Amikor ilyen teljesítmény kiegyenlítő rendszert alkalmazol, akkor a rajtrács egyik fele dühös rád, a másik meg csöndben van. A FIA megértette a BoP működését a TCR-en keresztül, ami nem könnyű, de reméljük, hogy a FIA az erőforrásaival és a tapasztalatával segít ebben, és és előjön valamivel, ami magas szinten garantálja a technikai kiegyenlítettséget.”

  • A Volvo is nekiállt TCR-es autót faragni már 2018-ra!

    A Volvo is nekiállt TCR-es autót faragni már 2018-ra!

    A 2017-es WTCC bajnok gyártó, aki adta egyébként a világbajnok pilótát is már fejleszti is a TCR szabályrendszernek megfelelő autójukat, annak ellenére, hogy a Volvo minden akarata ellenére nem lesz készen a 2018-as WTCR szezon kezdetére a versenygép.

    Már a WTCC szezonzárón Katarban felmerült, sőt a Volvo meg is erősítette, hogy már dolgoznak egy TCR-es autón, amivel vissza tudnának térni a hazai bajnokságukba, az STCC-be is, illetve az újonnan létrehozott WTCR-be is, hiszen mindkettő szériában a TCR szabályzás az irányadó.

    A Polestar Motorsport részéről Alexander Murdzevski Schedvin mondta el a véleményét:
    „A TCR szabályzás remek, és a WTCR-re váltás meg egy jó döntés. Ez számtalan ajtót nyit meg nekünk ami előrelépés, de ez egyben azt is jelenti, de stratégiailag is jó tervünknek kell lennie. Emiatt jelenleg nem tudunk konkrétumokkal szolgálni, de amint csak lehet, vissza akarunk térni a pályára a csapattal. A 2018-as év első negyedében már több részlettel szolgálhatunk majd.”

    A svéd márka titokban állítólag már rég dolgozik egy TCR-es autón, de egyértelmű volt az is, hogy a Volvo S60 TC1-et is fejleszteniük kellett és az volt az előtérben a bajnoki harc miatt, amit végül meg is nyertek Katarban.

    Ugyan gyártókat nem engednek az új WTCR szériába, nehéz megállítani egy autógyárat, hogy mondjuk ne Cyan Racing néven induljanak, ami Christian Dahl független privát programja, és nem a Volvoé, és nem is a Polestar tuning program része, ami két éve indult el ezen az úton.

    Feltehetően az új Polestar Volvo TCR nem valószínű hogy 2018 év végéig versenybe szállhat, de az is szinte borítékolható, hogy a 2017-es bajnok, és egyébként Volvo gyári versenyző Thed Björk illetve a négyszeres bajnok Yvan Muller lesz a két fő fejlesztő pilóta ebben a programban.