Kategória: TCR

  • Petr Fulín három TCR bajnokságban is megméretteti magát

    Petr Fulín három TCR bajnokságban is megméretteti magát

    Fulín számos futamon indul majd a TCR Germany sorozatban, de ott lesz majd a TCR Europe fináléján is, Barcelonában. Egy alkalommal pedig a háromszoros ETCC győztes a WTCR rajtrácsára is feláll majd egy Cuprával, a Nordschleifén, amit a Vekra Racing Team üzemeltet, de licensz szinten a Fulín Race Academy nevezi majd be. A versenyző érthetően boldog:
    „Remek dolog, hogy az új Cupra TCR-t hajthatom. Több TCR szériában is versenyeztetni akarjuk. Pár versenyen indulnánk a TCR Germanyben, Oscherslebenben, és Mostban, a hazai pályánkon. Aztán indulnánk a WTCR-ben a Nürburgringen, ezzel kapcsolatban várjuk azt, hogy a jelentkezésünket elbírálják. A szezont majd egy időben a TCR Europe szezonzárójával fejezem be, Barcelonában.”

    Aleš Novák, a cseh SEAT import vállalat vezetője is kifejezte örömét, hogy egy újabb szezonban dolgoznak együtt Fulínnal:
    „Nagyon elégedettek vagyunk, hogy három sikeres szezon után, tovább képviseli a márkánkat túraautós szériákban, és bemutatja az új Cupra TCR-t a hazai versenyünkön is Mostban, amikor a TCR Germany ide látogat. Nem hagyhatjuk ki ezt a lehetőséget, hogy ő azon a rajtrácson ott legyen.”

  • A Geely behúzta a Polestart is!

    A Geely behúzta a Polestart is!

    A Volvo és a Polestar már nem használja a jövőben a Polestar Cyan Racing nevet, mert a Volvo tulajdonosa, a Geely Holding Group inkább egy új nevet hoz a köztudatba, amelynek neve Geely Group Motorsport. Ezt a csoportot is majd korábbi Polestar motorsport irányítója, Alexander Murdzevski Schedvin vezeti majd.

    Az új divízió máris megerősítette, hogy se Volvo, se Polestar néven nem indítanak autót az idei WTCR-ben, így a 2017-es bajnokuk, Thed Björk is az Yvan Muller Racing privát Hyundai i30 N TCR járgányát hajthatja majd.

    A Geely Holding kommunikációs igazgató helyettese, Victor Yang így jelentette be a hírt:
    „Megalakítottuk ezt a csoportot, ami a következő lépése a Geelynek a motorsportos tevékenységében. Így tudjuk az erőforrásainkat és a tapasztalatunkat egy helyre koncentrálni, sokkal hatékonyabbak tudunk lenni, és maximalizálni tudjuk a végeredményét a törekvéseinknek.”

    A Polestar Cyan Racing főnöke Christian Dahl továbbra is a hivatalos motorsport partnere marad a Geely Group Motorsportnak, miután az elmúlt két évben is gyakorlatilag már nekik fejlesztették az S60 TC1 bajnokautót. Ugyan nincs hivatalos bejelentés a motorsportos programjukról, te azt pletykálják, hogy készen lesznek egy TCR specifikus autóval a 2019-es szezonra.

  • Dušan Borković bejelentette, hogy a 2018-as évadra az új TCR Europe sorozatra vált

    Dušan Borković bejelentette, hogy a 2018-as évadra az új TCR Europe sorozatra vált

    A sokak által szerb pilóta, Dusan Borkovic az utóbbi két évet a TCR International Series-ben töltötte. 2016-ban a hetedik helyen végzett a B3 Racing csapatával, majd az elmúlt évben nyolcadik lett a GE-Force-szal.

    Borković azonban most a hét fordulós európai sorozatban való indulást választotta, és az elkövetkező napokban részletesebben bemutatja programját, beleértve az általa vezetett autót és a csapatot is. „Kaptam néhány nagyszerű ajánlatot a WTCR-től, de figyelembe véve, hogy ez egy teljesen új verseny, sok újítással, ebben a szezonban sok kockázatot jelentett volna nekem és csapatomnak is” – mondta.

    „Tervem, hogy dobogós helyekért harcoljak és év végére a legjobb pozíciót érjem el a vezetők világbajnokságán. Úgy vélem, ez a legjobb lehetőség számomra és a szponzorom számára. A TCR Europe lehetőséget ad arra, hogy versenyképes legyek, már alig várom a szezon kezdetét.

    „Kemény verseny lesz, hiszen sok nagyszerű versenyző indul a szériában. Néhány pályát ismerek, néhányat nem, de mindig állok elébe a kihívásoknak. Hamarosan megkezdődnek a tesztek, ami az egyik oka annak, hogy a TCR Europe-t választottam. Lehetőségem lesz rá, hogy jól felkészüljek, és nem csak erre a szezonra, hanem a következőre is.”

    Borković már a múltban is sikeres volt az európai színpadon, miután 2015-ben megnyerte az FIA Európai Touring Car Kupa egyéni trófeáját.

  • Most már biztos: Tassi Attila indul a TCR Europe versenysorozatban!

    Most már biztos: Tassi Attila indul a TCR Europe versenysorozatban!

    Vége van a találgatásoknak, nem kell tovább izgulnia a túraautó-versenyek kedvelőinek: Tassi Attila – aki a HELL ENERGY teljes támogatásával, továbbra is a HELL Racing Team tagjaként versenyez – 2018-ban a JAS Motorsport hivatalos tesztpilótája lesz és a TCR Europe versenysorozatban áll majd rajthoz egy vadonatúj Honda Civic TCR-rel.

    Nagy találgatások mentek az elmúlt hónapokban, vajon mi lesz a tavalyi TCR International Series túraautóverseny-sorozat ezüstérmesének, Tassi Attilának sorsa. Volt csapatáról sorra érkeztek az hírek, róla azonban nem lehetett tudni, vajon folytatódik-e túraautó-versenyzői karrierje. Minden bizonytalanság ellenére, szponzora, a HELL ENERGY kitartott a tehetséges magyar pilóta mellett, így az energiaital gyártó cég az idei szezonban is a fiatal versenyző mellett áll, hiszen a kiváló képességű pilótával hosszú távra tervez.

    Most azonban megtört a csend; a JAS Motorsport hivatalos közleményben jelentette be a jó hírt; a héten Tassi aláírta szerződését a gyártóval, így most már hivatalosan is a csapat tesztvezetője. A pilóta-program részeként az újonnan kiterjesztett TCR Europe versenysorozatban áll majd rajthoz a 18 éves versenyző és segít a Honda Civic fejlesztésében. Habár versenycsapata egyelőre nincs megnevezve, Tassi helye már biztos a sorozatban.

    „Nagyon örülünk, hogy Tassi Attilát nevezhettük ki a Honda Civic TCR programunk tesztvezetői pozíciójára. Rendkívül lenyűgözőnek tartom, hogy kevés tapasztalattal rendelkező tinédzser létére a tavalyi TCR International Series-ben a világ legjobb túraautó vezetőit maga mögé utasítva második helyezést ért el. A JAS Motorsportnál nem csak tehetsége gondozásában tudjuk őt segíteni, de a képességei felbecsülhetetlenek lesznek számunkra az autó továbbfejlesztésében is. Jelenleg is zajlanak a megbeszélések az ügyfélcsapatokkal, de hamarosan bejelentjük a versenyprogramot is.” – mondta Mads Fisher, a JAS Motorsport a TCR projektvezetője.

    „Nagy izgalommal tölt el, hogy a JAS Motorsport tesztpilótájaként versenyezhetek a TCR Europe-ban.
    Külön öröm számomra, hogy a HELL ENERGY továbbra is támogat a szezonban. Izgatottan várom az
    újabb kihívásokat és továbbra is mindent meg fogok tenni a siker érdekében. Tavaly kevésen múlt az
    első hely, de remélem idén feljutok a dobogó legfelső fokára. A célom mindenképpen ez lesz!” –
    mondta Tassi Attila.

  • Tarquini lehetett a leggyorsabb a WTCR csapatok monzai tesztjén tegnap

    Tarquini lehetett a leggyorsabb a WTCR csapatok monzai tesztjén tegnap

    Pár TCR csapat tesztelni ment Monzába, és közöttük volt a BRC Racing Team is, Gabriele Tarquinivel. Michelisz Norbert a mai napon lesz aktív a pályán. Ott volt még az Yvan Muller Racing és a Target Competition és a Mulsanne Racing, azaz a Romeo Ferraris csapata az Alfákkal. Az Alfa Romeo Giulietta TCR-eket a túraautó legenda Fabrizio Giovanardi és Gianni Morbidelli vezették, bár utóbbi csak pár kört tett meg reggel. Az autó különösebb gond nélkül futott 50 kört, nem akadt semmiféle technikai probléma.

    Hivatalos időmérés nem volt, mert nem mindegyik autón volt transzponder, de a TouringCarTimes úgy értesült, hogy Tarquini volt a leggyorsabb 1:59 alatti köridővel. A teszt ma folytatódik, még több csapattal, azonban még nem nevezték meg, hogy kik érkeznek.

  • Nagy Dániellel és az Európa-kupában indul a M1RA!

    Nagy Dániellel és az Európa-kupában indul a M1RA!

    Lehetetlen küldetésre vállalkozik a M1RA 2018-ban: címvédésre. Elviekben azért lehetetlen, mert a TCR International Series, amelynek tavaly elhódította a csapatbajnoki címét, erre az évre megszűnt. Gyakorlatilag azonban a sorozat helyét a TCR Európa-kupa veszi át, a M1RA pedig a kategória talán legkeresettebb technikájával, a Hyundai i30 N TCR-rel ebben a bajnokságban indul. A magyar csapat egyik autóját a WTCC-s pontszerző Nagy Dániel vezeti majd.

    „Tavaly azzal a céllal alapítottuk meg a M1RA-t, hogy rátermett magyar szakemberekkel győzelmekért szálljunk harcba nemzetközi szinten, és ebből nem engedünk. Idén az Európa-kupa az ideális terep számunkra, amelyben újra az első helyért szeretnénk küzdeni, ugyanazzal a tehetséges szakemberekből álló közösséggel, amelyik tavaly a TCR International csapatbajnoki címének megnyerésével bizonyította, hogy világszínvonalú munkára képes” – jelentette ki Bári Dávid, a M1RA csapatvezetője.

    A csapat egyik pilótája Nagy Dániel lesz 2018-ban. A még mindig csak 19 éves versenyző az elmúlt két szezonban 30 WTCC-futamon állt rajthoz, de korábban a TCR International Seriesben is felhívta magára a figyelmet. 2015-ben, mindössze 17 évesen a harmadik helyet szerezte meg az időmérőn a Red Bull Ringen, ráadásul úgy, hogy azon a versenyhétvégén vezette először az autót.

    „Nagyon boldog vagyok, hogy együtt dolgozhatunk Danival, hiszen tudjuk, hogy igen tehetséges pilóta – fogalmazott Bári Dávid. – A bajnokság és az autó is változik az előző évhez képest, egyvalami azonban biztosan nem: szeretnénk egy újabb fiatal magyar pilótát hozzásegíteni ahhoz, hogy tovább fejlődhessen és eredményesebb
    versenyzővé válhasson. Hiszek benne, hogy Danin keresztül ismét bizonyítani tudjuk, hogy miről szól a M1RA.”

    „Nagyon hamar megegyeztünk a közös folytatásról, néhány beszélgetés elég is volt hozzá – árulta el Nagy Dániel. – Hálás vagyok azért, hogy az elmúlt két évben belekóstolhattam a WTCC légkörébe, de úgy éreztem, váltanom kell, ezért is kerestem ennek a lehetőségét. Mint minden versenyző, én is győzelmekért, dobogós helyezésekért akarok küzdeni, ám erre sajnos nem volt igazi lehetőségem az utóbbi időben. Szükségem van rá, hogy újra átéljem ezeket a pozitív élményeket, így egy bizonytalan világkupás szezonnál nekem szakmailag többet ér az Európa-kupa és az
    esély, hogy megmutassam, többre vagyok képes. Láttam, hogy milyen profin és megbízhatóan működik a M1RA, mint csapat. Láttam, hogy tavaly mind az öt versenyzőjük dobogóra állt a szezon során, köztük olyan is, akinek az volt az addigi legjobb eredménye. Tudom, hogy én is mindent megkapok majd, ami a fejlődésemhez szükséges. Az is fontos szempont volt, hogy a Hyundai a kategória talán legerősebb autója, és a csapat szoros kapcsolatot ápol a gyártóval. Bízom az eszmében, amit a M1RA képvisel.”

    Az Európa-kupát 2016-ban és 2017-ben is megrendezték, de önálló bajnokságként idén mutatkozik be, lényegében átvéve a TCR International szerepét, amelynek tavaly csapatbajnoka lett a M1RA. A május 5-6- án induló szezon hét versenyhétvégéből áll, és olyan legendás helyszínekre látogat el, mint a Paul Ricard, Spa-Francorchamps vagy Monza. Magyarországon is rendeznek fordulót, július 7-8- án a Hungaroringre érkezik az Európa-kupa mezőnye.

  • A Genfi Autószalonon tartja világpremierjét a CUPRA e-Racer

    A Genfi Autószalonon tartja világpremierjét a CUPRA e-Racer

    A néhány nappal ezelőtt tartott barcelonai hivatalos bemutatót követően a 2018-as Genfi Nemzetközi Autószalonon lép a nagyközönség elé a CUPRA márka. Az új sportos márka saját standján, a SEAT területe mellett enged  bepillantást újdonságaiba.

    A CUPRA e-Racer világpremierje: az első teljesen elektromos túra versenyautó a világon

    Ahogy annak lennie kell, a CUPRA is beszáll a versenybe. A CUPRA márka minden olyan feladatot és munkát átvesz, amelyet eddig a SEAT Sport végzett. A CUPRA lesz az örököse annak a több, mint 40 évnyi motorsportos hagyománynak és múltnak, amely a SEAT nevéhez fűződik. Ugyanakkor meggyőződéssel hisz benne, hogy a versenyzés világa is az alternatív hajtásrendszerek felé fog elmozdulni. A CUPRA célja tehát, hogy előkészítse ezt az utat és a hatékony és tiszta versenyzést célzó változás élére álljon.

    Ennek megfelelően a CUPRA e-Racer modellnek igen különleges szerepet szán a márka a 2018-as Genfi Nemzetközi Autószalon CUPRA standján. 2014. óta a Leon Cup Racer versenyautóval a SEAT a TCR nemzetközi sorozat megkerülhetetlen szereplője. Ne feledjük továbbá, hogy a SEAT Sport gondozásában készül a Volkswagen Csoport márkáinak összes, a regionális és nemzetközi TCR sorozatokban szereplő modellje (Audi RS3 LMS és a Volkswagen Golf GTI TCR).

    A CUPRA e-Racer egy teljesen elektromos versenyautó, amely a benzines Cup Racer alapjaira épült. Azon kívül, hogy lényegesen tisztább és sokkal inkább környezetbarát, a CUPRA e-Racer jelentősen csendesebb is és igen komoly –
    akár a hagyományos versenyautóknál is jelentősebb – teljesítményre képes. És a legjobb benne, hogy számos további előnyt is kínál. Elsőként például az elektromos erőforrást, amely sokkal egyszerűbb, kevesebb karbantartást igénylő
    és lényegesen hatékonyabb motor. Míg a belsőégésű motorok a legjobb esetben is maximum 30 százalékát használják el az üzemanyag energiájának, az elektromos erőforrás esetében az összes rendelkezésre álló energia elhasználásra kerül. Ezen kívül képes a fékezéskor és a lassítások során termelődő mozgási energia hasznosítására. Ha még ez mindig nem lenne elég, a gyorsítás tekintetében is határozott előnnyel rendelkezik, ugyanis elektromos autóként a gyorsítás első pillanatától rendelkezésre áll a maximális nyomaték, így nem kell elérni a megfelelő fordulatszámot ahhoz, hogy a legnagyobb teljesítménnyel autózhassunk. Éppen ezért a váltó használata sem szükséges többé.

    A CUPRA e-Racer vérbeli versenyautó, amely állandó 300 kW teljesítményre képes, csúcsteljesítménye pedig eléri az 500 kW-ot.
    A CUPRA e-Racer célja, hogy a hagyományos változatok teljesítményével felvéve a versenyt bemutassa a CUPRA technológiai hátterét. 2018. során egyedileg kiválasztott rendezvények során mutatkozik be a CUPRA e-Racer, a kifejezetten elektromos túraautóknak szervezett versenysorozaton történő debütálás pedig 2019-ben várható. A lebonyolítás, a versenyek hossza és általában ezeknek a versenyeknek a pilóták, a csapatok és a rajongók számára kínált élménye teljesen eltér az eddig tapasztaltaktól: sokkal aktívabb, elképesztően dinamikus, feszes és izgalmas küzdelmek várhatóak.

    A CUPRA Ateca bemutatkozik a nagyközönségnek

    A CUPRA egy egyedi márka, amely arra született, hogy az autórajongók számára megadja, amit egy új márka kínálhat: egyediséget, kifinomultságot és teljesítményt. A CUPRA modellek hozzák a már korábban megszokott
    sportosságot és sokoldalúságot, ugyanakkor még elegánsabb és kifinomultabb formában teszik ezt. A CUPRA újrafogalmazza a modern kor sportosságát és személyre szabhatóságát.

    A CUPRA stand egyik főszereplője a CUPRA Ateca modell lesz, amely Genfben mutatkozik be először a nagyközönségnek. A CUPRA Ateca egy olyan SUV modell, amely egy új korszak kezdetét jelzi és tökéletes első modell egy olyan márka indulásához, mint a CUPRA. Egyedülálló modell, amely kategóriájában eddig csupán prémium márkák által elfoglalt szerepet tölt be.

    A CUPRA név mindig az autóvezetés élményének és a mindennapos használat könnyedségének egyensúlyát jelentette. Nem mindegyik márka képes a CUPRA precizitását és sportosságát megjelenítő autót gyártani, de a CUPRA olyan autó, amelyikkel a gyerekeket el lehet vinni az iskolába, el lehet menni vásárolni, vagy sok bőrönddel is nagy utazási élményt nyújtó kirándulást lehet tenni. Az új CUPRA Ateca a tökéletesen elegáns és dinamikus formát társítja a tágas belső térrel és a nagy csomagtartóval.

    Az új CUPRA Ateca 2.0 TSI motorja 300 lóerős (221 kW). Ez műszaki szempontból az egyik legfejlettebb motor a piacon, ami az újonnan tervezett Otto részecske szűrő rendszerrel van felszerelve, hogy teljesítse a kibocsátásról szóló legújabb törvényi előírásokat. Ez a motor erősebb hangot ad, és a nemrégiben kifejlesztett hétsebességes duplakuplungos sebességváltóval (DSG) is felszerelték annak érdekében, hogy a sportosabb és gyorsabb sebességváltás érzését kínálja simább és pontosabb váltásokkal. A sebességváltót úgy módosították, hogy a kiváló teljesítményt az alacsony üzemanyag fogyasztással és kibocsátással párosítsa.

    A CUPRA Atecát 4Drive összkerékhajtási rendszerrel látták el, amely a jelenleg elérhető egyik legbiztonságosabb és legfejlettebb összkerékhajtás. A 4Drive rendszer valós időben elemzi az útviszonyokat, beleértve a gépkocsi és minden egyes kerék sebességét, a kormánykerék pozícióját és a vezetési stílust annak érdekében, hogy minden pillanatban gyorsan és hatékonyan adja át az erőt a megfelelő kerekeknek. A 4Drive rendszert arra optimalizálták, hogy minden vezetési módban működhessen: normál, sportos, egyéni, havas terep és természetesen CUPRA vezetési módban. Amikor a profilban a CUPRA vezetési módot választjuk, a motor azonnal jellegzetes hanggal reagál, és az adaptív felfüggesztés (Dynamic Chassis Control) beállításai úgy módosulnak, hogy sportosabb karakterrel ruházzák fel az autót.

    A CUPRA Ateca külső látványa is feltűnő megjelenést kölcsönöz a modell számára. Elől a méhsejt mintázatú felső hűtőrács közepén kapott helyet az új CUPRA embléma. A CUPRA felirat betűi matt alumíniumból készültek, és az alsó rácson, az egyedi tervezésű lökhárító felett kaptak helyet.

    A fényes fekete részek visszatérő elemekként jelennek meg a CUPRA Ateca külsején, ilyenek például a tető-sínek, a külső visszapillantó tükrök, az ablakkeretek, az oldalsó díszlécek, a kerekek, az első hűtőrács, az első és hátsó diffúzorok, valamint a hátsó ablakot keretező légterelők. Vannak olyan elemek is, amelyek a gépkocsi exkluzív "személyiségét" hangsúlyozzák, mint például az üdvözlő fények, amelyek a CUPRA nevet és emblémát vetítik az úttestre.

    A fekete féknyergek, a sportos hátsó lökhárító, a rézből készült CUPRA embléma a csomagtartón, a négy kipufogó cső a hátsó diffúzor végén, illetve az exkluzív, 19 collos, magasfényű gyémánt színű könnyűfém keréktárcsák a CUPRA
    emblémával, mind-mind az egyedi megjelenésű és dinamikus szabadidő autó (SUV) sportosságát és eleganciáját hangsúlyozzák. Az autóhoz hat színben lehet karosszériát választani: Energy Kék, Velvet Vörös metál, Brilliant Ezüst, Rodium Szürke metál, Fekete Mágia metál és Nevada Fehér metál színben.

    A gépkocsi belső terében az ajtók borításai Alcantara kárpitozással készültek, az ajtók küszöbén lévő alumínium elemeken lévő CUPRA emblémák pedig külön megvilágítást kaptak. Az ülések ugyancsak Alcantara kárpitozással, fekete színben rézszínű öltésekkel készültek, az oldalakon pedig szénszálas hatású borítást használtak. A rézszínű öltések a sportos kormánykeréken és a sebességváltó gombján is megtalálhatóak. A pedálokat alumíniumból készítették, míg a klímaberendezés levegő-beáramlóinak kerete és a központi konzol fényes fekete illetve króm borítást kapott. A CUPRA embléma a kormánykeréken, a padlószőnyegeken, a kulcson, és a vezetőt a motor beindításakor üdvözlő multimédia rendszer érintő-képernyőjén is megjelenik.

    A CUPRA Ateca alapfelszereltsége három fő alapelven nyugszik: a technológián, a formatervezésen és a biztonságon. Éppen ezért az olyan rendszerek, mint a kulcsnélküli ajtónyitás és indító rendszer, a vezeték nélküli töltő, a GSM jelerősítő, a 360 fokos körpanorámás kamera, a 8 hüvelykes érintőképernyővel ellátott navigációs rendszer, a dynamic chassis control adaptív felfüggesztés, a digitális műszerfal és a parkoló asszisztens is az alapfelszereltség részeként jelenik meg a CUPRA Atecában.

    Az extra felszereltségben szereplő különleges opció a Performance Pack teljesítmény csomag, ami 18 hüvelykes, nagy teljesítményű fekete Brembo fékeket tartalmaz, a Szénszálas külső csomag a hátsó légterelőn és külső visszapillantó tükrökön alkalmazza ezt a borítást, a Szénszálas belső csomag pedig szénszálas hatású műszerfallal, valamint bőr borítású ülésekkel hódít. Az exkluzív CUPRA kagylóülések 2019 közepétől lesznek elérhetőek.

    Az alacsony súlypont és a hatékonyságot a gyors és pontos kormányzással tökéletesen vegyítő felfüggesztés révén az új CUPRA Ateca kivételesen dinamikus úttartást, viselkedést és a fantasztikus vezetési élményt kínál.

    A CUPRA Ateca maximális sebessége 245 km/óra, 0-ról 100 km/óra sebességre csupán 5,4 másodperc alatt gyorsul fel.

    Noha a szabadidő autók (SUV) egyre népszerűbbek, jelenleg a piacon nincsen sok, a CUPRA Atecához mérhető autó. Éppen ezért lesz ez a modell a márka első alappillére, amely még közelebb hozza egymáshoz a sportos SEAT változatokat és a motorsport világát.

    SEAT Leon CUPRA R ST

    A figyelem középpontjában ugyan a CUPRA áll majd, de a SEAT a motorválasztékot illetően is legjobbat hozza el Genfbe. Az új Leon CUPRA R ST kiemelkedik a kínálatból 300 lóerő teljesítményű 2.0 TSI erőforrásával, 4Drive
    összkerékhajtásával és kettős tengelykapcsolós (DSG) sebességváltójával.

    A vonzó Mágnes szürke fényezésű Leon CUPRA R ST modellt rézszínű emblémák teszik még egyedibbé, a réz szín pedig a 19 collos könnyűfém keréktárcsákon is visszaköszön. Ezek mögött találjuk a figyelemreméltó Brembo féknyergeket az első kerekeken, az összképet pedig a felniken feszülő Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsok teszik teljessé. Az átdolgozott oldalsó légbeömlők szintén rézszínű bevonatot kaptak, amellyel az első lökhárítók
    figyelemre méltó megjelenése tovább erősödött.

    Szénszálas megoldásokkal találkozhatunk az első lökhárító alsó eleménél, az oldalsó tükörházaknál, az új hátsó légterelőn, az oldalsó küszöböknél és a hátsó diffúzoron. Ezen kívül a hátsó diffúzort kétoldalt egyedi és erőteljes kettős kipufogóvégek keretezik.

    Az autó belsejébe érkezve az első ajtók küszöbén található, CUPRA R ST logóval díszített alumínium díszítések fogadják a vezetőt. Az ajtók szénszálas hatású belső borítást kaptak, a Start gomb lenyomásával pedig a CUPRA R ST modell egyedi üdvözlő üzenete fogadja a vezetőt a „CUPRA R” felirattal díszített műszerfalon elhelyezett 8 colos színes, képernyőn. A belső térben is megjelennek a rézszínű részletek, a légbeömlő nyílások mellett a középkonzol, a kormánykerék SEAT logója illetve az Alcantara bevonatú kagylóülések és a kormánykerék varrásai is rézszínű elemekkel gazdagodtak. A SEAT Leon CUPRA R ST gyártása 2018 decemberében indul majd.

    SEAT Leon új, 1.5 TSI EVO erőforrással

    A másik nagyágyú a SEAT standján a Leon, amely legkorszerűbb aggregáttal, a 150 lóerő teljesítményű 1.5 TSI EVO motorral mutatkozik be. A négyhengeres benzinmotort egy 350 bar nyomásra is képes közvetlen befecskendezéses
    rendszerrel, turbófeltöltős és továbbfejlesztett aktív hengervezérléssel (ACT) szerelték. Az 1.5 TSI az újfejlesztésű Otto részecskeszűrővel is rendelkezik, így teljesíti a legújabb kibocsátási normákat is. Alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett csökkentett károsanyag-kibocsátást kínál, mindezt kiemelkedő teljesítmény mellett. A Leon 1.5 TSI 2018 nyarától rendelhető.

    SEAT Ibiza TGI FR

    A leginkább környezetbarát SEAT Ibiza, a sűrített földgáz (CNG) üzemű Ibiza TGI egy sportos FR változatban debütál a SEAT standján. A jelenleg elérhető felszereltségek mellett az autó már FR kivitelben is rendelhető, amely
    nagyszerűen érzékelteti azt a magas szintet, amelyet a SEAT ebben a technológiában képvisel.

    A SEAT digitális műszerfala, a Digital Cockpit

    A 2018-as Genfi Nemzetközi Autószalon egyik fő érdekessége a SEAT új digitális műszerfala (Digital Cockpit). A digitális műszerfal a CUPRA Ateca, a SEAT Leon CUPRA R ST, a Leon 1.5 TSI EVO FR és az Arona modellekben kerül bemutatásra. A digitális műszerfal egy interaktív kijelzőként működő eszköz, mely modern és változatos formai kialakításával és számtalan funkciójával segíti a vezető számára érdekes egyéni beállítások kialakítását. Egy különleges sportos kijelzőt alkottak a tervezők a CUPRA modellek számára, amelynek a fordulatszám és a sebességmutató kihangsúlyozása még inkább az érzelmekre ható megjelenést kölcsönöz.

    CUPRA, mint a SEAT egyik új vállalata

    A SEAT a barcelonai Mobil Világkongresszuson jelentette be, hogy átalakítja a vállalat struktúráját és egy olyan vállalatcsoportot hoz létre, amely magában foglalja a cég központi tevékenységét, de emellett otthont ad olyan
    kezdeményezéseknek is, mint a SEAT Metropolis:Lab, a CUPRA és az XMoba.

    Ezzel a lépéssel a vállalat változatosabbá teheti üzletpolitikáját és olyan új modelleket tud kifejleszteni, amelyek jövedelmezőnek bizonyulhatnak, miközben tovább erősítik a vállalat pénzügyi helyzetét. A SEAT az egyik leggyorsabban növekvő márka Európában, és jó helyzetben van a CUPRA beindításához. Mindezen túl a CUPRA átfogja majd az egész motorsport és verseny részleget, azt a területet, ami eddig a SEAT Sport keretein belül működött. A CUPRA létrejöttével most ez a részleg is közvetlenül az új márkához tartozik majd.

  • Így készült el a Cupra e-Racer!

    Így készült el a Cupra e-Racer!

    Még mielőtt azzal vádolnánk a spanyolokat, hogy kamuznak, és csak renderelt elektromos E TCR versenyautóval rendelkeznek, a holnapi igazi bemutató előtt gyorsan kiadtak egy videót a Cupra e-Racer építéséről. Úgy néz ki, hogy a dolog valóban kész, és várja azt, hogy valaki végre élesben is meghajtsa végre. A prototípus elkészítése 20.000 munkaórát vett igénybe.

    A legizgalmasabb az egészben természetesen maga az elektromotor, amiből nem is egy, hanem rögtön négy is található az autóban. 6072 darab tölthető egység van benne, olyasmik mint egy AA-s ceruzaelem. Ezek alkotnak egy egészet akkumulátorként, ami 450 kg. Ennek így összesen annyi energiája van, mint 9000 darab mobiltelefonnak, amely állításuk szerint 40 perc alatt feltölthető lesz. A már emlegetett 4 elektromotor pedig összesen 500kW teljesítményre képes, ami kb. 680 lóerőnek fele meg. A modernizálás jegyében a visszapillantótükrök helyére is már kamera került, amelyek képeit egy konzolon láthatja a versenyző majd.

    Nulláról százra 3.2 másodperc alatt lesz képes gyorsítani az e-Racer.

  • A SEAT megmutatja, hogy nézne ki az ő e-túraautójuk!

    A SEAT megmutatja, hogy nézne ki az ő e-túraautójuk!

    A SEAT Sport nyilvánosságra hozta az első teljesen elektromos hajtású túraautójának a képét, amit nemes egyszerűséggel Cupra e-Racernek hívnak. Az autót már kifejezetten egy elektromos TCR (E TCR) koncepció alapján építették, és először a genfi autószalonon lesz látható, jövő kedden.

    Egyelőre a SEAT nem árult el további részleteket és specifikációkat az autóval kapcsolatban, így nem ismert a teljesítménye sem, de elviekben Genfben már minden tudható lesz.

  • A TCR promótere bemutatja az E TCR formátumot!

    A TCR promótere bemutatja az E TCR formátumot!

    A WSC Ltd. nyilvánosságra hozta, hogy meg kívánják alapozni az elektromos hajtású túraautó túraautók szériáját is, amit nemes egyszerűséggel csak E TCR-nek neveznek majd. Rögtön az első modell már kész is van, a SEAT mutatja azt majd be a jövő héten, CUPRA néven.

    Annak idején 2013-ban a SEAT León Cup Racer bemutatása után létrejött az egyik legsikeresebb túraautós formátum az elmúlt években, és újra a spanyolok azok, akik meglepnének mindenkit a CUPRA e-Racer modellel, amit a jövő héten lepleznek le a Genfi Autószalonon.  Az autót már az E TCR technikai szabályzata alapján építették.

    A WSC Technology a teljes szezonban tervezi promótálni majd az új szériát, és további információk látnak majd napvilágot a jövő héten.