Kategória: TCR

  • Filippi egy Renault Méganenal indul a TCR Europeban!

    Filippi egy Renault Méganenal indul a TCR Europeban!

    John Filippi az új Renault Mégane TCR-rel indul 2019-ben a TCR Europe szériában, amelyet a Vukovic Motorsport épített, a franciák autójából. Filippi érthetően lelkes:

    „Nagyon izgatott vagyok ezen új kihívás miatt, büszke vagyok rá, hogy ezen kalandban részt vehetek. Vezethettem az autót már tavaly, és érzem benne a potenciált.”

    A csapatnál a korábbi Chevrolet Motorsport Europe-ot irányító Eric Néve lesz a menedzser, így érthetően magasak az elvárások:

    „Csapatmenedzserként a legnagyobb kihívás az lesz, hogy a lehető legjobb munkahelyi atmoszférát megteremthessem. Technikai és emberi oldalon is készen kell állnunk. Biztosítanunk kell a lehető legjobb feltételeket a versenyzőknek ahhoz, hogy teljesítsenek. John Filippi szerződtetése egy logikus lépés volt. Üdvözöljük őt a csapatunknál. A WTCC-s és WTCR-es tapasztalata segíteni fog nekünk abban, hogy elérjük a céljainkat. Nyerni akarunk a Mégane-nal európai szinten.”

  • BoP teszten voltak az új TCR autók!

    BoP teszten voltak az új TCR autók!

    Spanyolországban Dan Lloyd elvégezte a 2019-es szezon előtt a frissített vagy új TCR autókkal a Balance of Performance tesztet. Öt autót hajthatott meg a TCR UK bajnok, köztük a Hyundai Veloster N, Lynk&Co 03, Alfa Romeo Giulietta Veloce, Lada Vesta Sport és Renault Mégane versenyautókat. A Circuito Ricardo Tormo, helyszínén persze volt egy Cupra is, referenciának.

    Az összes autó a nap elején az utolsó BoP táblázat szerint volt felkészítve, majd egy sor helyen változtattak rajta, hogy majd a márciusban megjelenő listán már végleges adatok legyenek, amelyeket a világ összes TCR bajnokságában átvesznek majd. A főszereplő Lloyd így nyilatkozott erről a munkáról:

    „Nagy megtiszteltetés, hogy újra a hivatalos BoP tesztet én végezhettem el. Feltehetően jól dolgoztam akkor tavaly. Kevesebb autó volt idén, de továbbra is sokat kellett dolgozni velük a pályán. Ez egy nehéz meló, mert az autók között számtalan különbség van, így ki kell találnunk azt, miképp adhatjuk a legjobb visszajelzést róluk ilyen rövid idő alatt.”

  • A Hungaroringen indul a 2019-es TCR Europe és az Eastern Europe is!

    A Hungaroringen indul a 2019-es TCR Europe és az Eastern Europe is!

    A TCR Europe promótere kiadta végre a 2019-es versenynaptárt, amely újra 7 helyszínt tartalmaz. Az alkalmak száma maradt, a pályák azonban nem, így kikerült Paul Ricard, de érkezik a Red Bull Ring és Oschersleben.

    Idén két holland rendezvény is volt, és a széria ellátogatott Zandvoortba és Assenbe is, 2019-ben azonban már csak egy maradhat, de még nem tudni azt, hogy melyik. Ahogy 2018-ban is, több széria is futott együtt a TCR Europe mezőnyével, nem lesz ez jövőre sem másképp: a TCR Benelux ötször, a TCR Eastern Europe háromszor, a TCR UK meg Spa-Francorchampsban vendégszerepel majd a többiekkel együtt.

    Paulo Ferreira nyilatkozott a szervezők részéről:

    „Elégedettek vagyunk azzal, hogy a bemutatkozó szezonunk ennyire sikeres volt, és Európából a legjobb túraautós versenyzőket és csapatokat vonzotta.Biztosak vagyunk benne, hogy mennyiségben és minőségben is jövőre tovább fejlődünk, különösen azért, mert érkeznek versenyzők a TCR Beneluxból, TCR UK-ből és a TCR Eastern Europeból. Tovább fogjuk ösztönözni a nemzeti TCR bajnokságokat arra, hogy legyenek részesei a TCR Europe versenyhétvégéinek.”

    Új pontrendszer is bevezetésre kerül, ahol már a top 15 versenyző kap pontot az alábbiak szerint: 40, 35, 30, 27, 24,21, 18, 15, 13, 11, 9, 7, 5, 3, 1.

    2019-es TCR Europe versenynaptár:
    április 27-28 – Hungaroring (benne TCR Benelux és TCR Eastern Europe)
    május 17-19 – Hollandia (benne TCR Benelux)
    június 8-9 – Spa-Francorchamps (benne TCR Benelux és TCR UK)
    július 13-14 – Red Bull Ring (benne TCR Eastern Europe)
    augusztus 3-4 – Oschersleben
    szeptember 21-22 – Barcelona (benne TCR Benelux)
    október 12-13 – Monza (benne TCR Benelux és TCR Eastern Europe)

  • A Hyundai is beszáll az elektromos TCR-be!

    A Hyundai is beszáll az elektromos TCR-be!

    A Hyundai is megerősítette, hogy beszállnak az ETCR-be, a nemrég bejelentette Veloster N TCR modelljükkel. Az e-racing365.com-nak nyilatkozott a Hyundai N márka vezetője, Albert Biermann:

    „Teljes mértékben elkötelezettek vagyunk az ETCR mellett. Hamarosan építünk egy autót is. A jövő évi promóciós aktivitásukat szeretnénk már támogatni. Azért szállunk be, hogy bemutathassuk az elektromos autóink képességeit. Az, hogy ezt versenypályákon is bemutathatjuk, az különösen jó. Előbb vagy utóbb lesznek Hyundai N autóink, elektromos változatban. De abban is biztos lehet mindenki, hogy a hagyományos motorral szerelt N autók is lassan futnak majd ki, az N autók vezetési élménye meg nem fog kihalni.”

    A Hyundai lesz a második márka a Cupra után, akik bejelentették az érdeklődésüket az ETCR iránt, amelyet 2020-ban terveznek útjára indítani. Ez a program megfelelne a Hyundainak arra a célra, hogy reklámozzák az utcai elektromos autóikat, amely jelenleg nem része a teljesítményben erősebb N szériának.

  • Megszületett Dusan Borkovic kislánya

    Megszületett Dusan Borkovic kislánya

    Az igazán magasra nőtt szerb, Dusan Borkovic, hazánkban is kedvelt versenyző, a férfiak ráadásul külön örülnek neki, hogy Borkovicot csinos felesége – s egyben menedzsere -, Andrijana is rendre elkíséri a versenyekre.

    Borkovic ugyan nem nyerte meg idén a TCR Európa-bajnokságot, mégis rendkívül boldog, hiszen megszületett kislánya, Sofia.

    Az alábbi videóval és e következő szöveggel mondott köszönetet feleségének: „Nem nyertem meg idén a bajnokságot, de a legértékesebb díjat kaptam, mind közül! Köszönöm Andijana!”

    https://www.instagram.com/p/BqWzzwFg8fH/

  • Jövőre új Hyundai típussal indulhat Michelisz Norbi is a WTCR-ben?

    Jövőre új Hyundai típussal indulhat Michelisz Norbi is a WTCR-ben?

    A Hyundai bemutatta az új Veloster N TCR-t amellyel 2019 pályára lépnek majd. Az új autót is a Hyundai Motorsport Customer Racing Team fejleszti, amely megálmodta a bajnokságot megnyerő i30 N TCR-t is, és a Hyundai Motorsport központjában Alzenauban építik meg. Az autó teljesen homológ lesz minden TCR széria számára, prioritást élveznek majd azon privát csapatok, akik olyan országokban versenyeznek majd, ahol az új Veloster N utcai autó is elérhető lesz.

    A Bryan Herta Autosport lesz az egyike ezen csapatoknak, és az autót már be is nevezték a 2019-es IMSA MICHELIN Pilot Challenge-re. Ők a csapatok és a gyártók bajnokságát is megnyerték a 2018-as Pirelli World Challenge TCR osztályában az i30 N TCR-rel és ezzel a lépéssel is erősítik a kapcsolatukat a gyártóval, hogy kiemelt szerepbe kerülnek ezen autó eladásában az amerikai piacon. Így nyilatkozott erről Bryan Herta:

    „A második fejezet izgalmas lesz. Nagyon sikat tanultunk a versenyzésről és a győzelmekről az i30 N TCR-rel az elmúlt szezonban. Tudjuk, hogy milyen jó alap ez a kemény versengésben. A Veloster N TCR minden nagyszerű tulajdonságát átveszi az I30 N-nek, így egy világszínvonalú versenyautót kapunk, ami kompatibilis azon utcai változattal is, amit a rajongóink megvásárolhatnak és minden nap használhatnak. A Veloster N TCR 85%-ban a fő elemeiben a jelenlegi i30-as lesz, de még csak később kerül majd leleplezésre.

    Dean Evans, a Hyundai Motor America vezető marketingese hozzátette:

    „Boldogok vagyunk, hogy a Bryan Herta Autosport újra minket választott, és Amerika legismertebb versenypályáin száguldanak majd az új Veloster N TCR-rel, az IMSA MICHELIN Pilot Challenge keretein belül. A 2018-as bajnoki menetelésük után nagyon várjuk azt, hogy újra odateszik magukat a Veloster N TCR versenyautóval is, a rajongóink és a vásárlóink örömére.”

  • Ötödik helyen zárta első TCR Európa-kupás évét Nagy Dániel

    Ötödik helyen zárta első TCR Európa-kupás évét Nagy Dániel

    A M1RA versenyzője dobogóval búcsúzott a 2018-as szezontól.

    Szombaton hetedik, vasárnap második lett Nagy Dániel a TCR Európa-kupa évadzáró barcelonai hétvégéjén. A M1RA Hyundai i30 N TCR-ével versenyző fiatal magyar pilóta az értékes pontoknak köszönhetően összetettben ötödik helyen végzett a bajnokságban.

    A szezonfinálén maga a csapattulajdonos Michelisz Norbert segítette a M1RA-t és Nagy Dánielt a minél jobb eredménye elérésében. A BRC Racing Team WTCR-ben szereplő magyarja a szombati futamon harmadik, vasárnap negyedik lett, csapattársa, Nagy Dániel pedig a szombati hetedik hely után vasárnap második helyen végzett. Érthető, hogy boldogan kommentálta az eseményeket:

    Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel. Ez a második hely a maximum volt, hiszen a Hondák egész hétvégén nagyon gyorsak voltak. Szerettem volna egy dobogós eredménnyel meghálálni az egész éves támogatást a csapatnak, a szurkolóknak, a partnereknek, boldog vagyok, hogy összejött. Örülök, hogy így zártuk az évet, elmondhatatlanul büszke vagyok a csapatra, és itt is nagyon köszönöm nekik az egész éves munkát. Motiváltan zárom ezt az évet, annak ellenére, hogy sokszor küzdelmes volt. A jövőről még korai beszélni, most egy kis pihenés következik.”

    Nagy Dániel 138 pontjával összetettben ötödik, a csapatok versenyében a M1RA 211 ponttal a negyedik lett a 2018-as TCR Európa-kupában.

  • 4. hely és csapatgyőzelem – így zárta Tassi Attila az idei szezont

    4. hely és csapatgyőzelem – így zárta Tassi Attila az idei szezont

    Óriási küzdelem zajlott ma a Túraautó-Európa-bajnokság utolsó futamán – Tassi Attila az összetett verseny 4. helyezettjeként fejezte be az idei szezont, csapata, a HELL ENERGY Racing Team with KCMG pedig megnyerte a csapatbajnokságot.

    Lezajlott az utolsó futam is Barcelonában, ezzel véget ért a TCR Europe 2018-as szezon. Az összetettben az első három helyért folyó verseny hihetetlenül szoros volt: a tegnapi első futam után az első helyen 177 ponttal Mikel Azcona vezetett, a második helyen Dusan Borkovic állt 154 ponttal, míg Tassi Attila és Jean-Karl Vernay 153 ponttal holtversenyben álltak a 3. helyért.

    Tassi a mai második futamon a fordított rajtrács miatt a 9. helyről indult. Az első körben jól is szerepelt a HELL ENERGY Racing Team with KCMG pilótája, a második körben aztán Azcona és Borkovic dulakodásának Tassi itta meg a levét – a szerb nekiütközött a magyar fiatalnak, aki a sóderágyra került, az ő autója pedig megsérült, ezzel mindkettejük számára véget ért a verseny. Több pontot ugyan egyikük sem szerzett, de az egy pontos előny megmaradt Borkovic számára, így ő lett a bajnokság bronzérmese.

    A szerencsétlen helyzet ellenére Tassi boldog, hiszen csapata, a HELL ENERGY Racing Team with KCMG, Mike Halder mai győzelmével megnyerte a csapatbajnokságot, Josh Files pedig a 6. helyen végzett az összetett versenyben.

    „Volt egy nagyon jó első köröm, aztán a semmiből felbukkant Borkovic és kilökött a sóderágyra. Innen már nem tudtam folytatni a versenyt és ezzel elestem az összetett 3. helyezéstől. Persze csalódott vagyok, de nem bánkódom, mert a tegnapi rajt-cél győzelem volt az eddig legnagyobb élményem a TCR pályafutásom során, és ezt már senki nem veheti el tőlem. Ráadásul a csapatom nyert, szóval így is van mit ünnepelni. Nagyon hálás vagyok, hogy idén is versenyezhettem, szerencsés vagyok, mert mindent egybevetve jó évet zártunk ma.” – mondta a 19 éves versenyző, Tassi Attila.

  • Bemutatkozott a Cupra e-Racer

    Bemutatkozott a Cupra e-Racer

    Az új Cupra e-Racer, mely tagja lesz az első, 2020 ban debütáló, teljes mértékben elektromos túraautó bajnokságnak, megtette első demo köreit Barcelonában, az ex-WTCC versenyző, Jordi Gene jóvoltából.

    Az ETCR-es elektromos autó hátsó kerék meghajtású és 680 lóerőre képes.

    Gene elmondta hogy az autónak sokkal nagyobb a nyomatéka, mint eddig bármelyik túraautónak, amelyet vezetett, az autó hangja belülről pedig nem különbözik a korábbiakétól.

    https://www.facebook.com/electrictcr/videos/164984487775826/

  • Stefano Comini bizony fűbe harapott!

    Stefano Comini bizony fűbe harapott!

    A hatalmas partyarc Comini újra hozta a régi formáját, még ha szolidabban is, mondjuk mint egy éve. Az idén gründolt, és inkább családi vállalkozás jelleget öltő csapata, a Race Republic ugyanakkor most megtartotta az első szponzor simogató eseményét, Monzában. Szeptember 22-23-án volt ezen jeles esemény, ahol ott voltak az alakulat támogatói, tehát az Autodis, BancaStato, OMP Racing, Stylo és a Hype Energy Drinks képviselői, vendégei.

    A buliról most kiadták egy videót is, ami alatt az idei nyár slágere, a „Dynoro & Gigi D’Agostino – In My Mind” szól, mindenki mérhetetlenül boldog, A TCR Europe sztár Stefano meg fűbe harap. Tényleg, nézd meg!

    https://www.youtube.com/watch?v=xD3k_W4t0M8