Kategória: TCR

  • Luca Filippi a BRC pilótájaként indul a TCR Europe-ban 2019-ben

    Luca Filippi a BRC pilótájaként indul a TCR Europe-ban 2019-ben

    A 33 éves olasz Luca Filippi először próbálkozik meg a túraautózással, és rögtön egy Hyundai i30 N TCR-rel kezdhet, amellyel már megismerkedhetett a szezon előtti teszteken. Filippi a Hungaroringen debütál április 27-28-án, amikor a WTCR mellett elrajtol a TCR Europe mezőnye is. Az érintett így nyilatkozott:

    „Nagyon várom már az első versenyemet a csapattal. Azt hiszem, hogy vezettem már mindenféle versenyautót ami előfordult a BRC műhelyében: barátságból, kíváncsiságból és az élvezetért. Most Budapesten már egy újabb okom lesz: a sportsikerért hajtok. Jó érzés volt vezetni a Hyundai-t, fekszik a vezetési stílusomnak. Rögtön az első körök után már hozzászoktam, az autóhoz és a csapathoz is. Köszönöm a csapatvezetőnek, Massimiliano Fissore úrnak, hogy professzionális lehetőséget biztosít, így megmutathatom mire vagyok képes, már a Hungaroringen.”

    Filippi mielőtt megbarátkozott volna a túraautókkal, korábban a Honda tesztpilótája is volt a Forma-1-ben, és a GP2-ben is több szezonban a top pilóták közé tartozott. Többször is nyerni tudott, 2011-ben pedig az összetettben második lett, de ebben az évben indult el az AutoGP-ben is.Kipróbálta magát többször is az IndyCarban, a legjobb eredménye 2015-ben volt Torontóban, egy második hely. A Formula E-ben is eltöltött egy szezont.

  • Publikus a 2019-es kezdő Balance of Performance értékrendszer

    Publikus a 2019-es kezdő Balance of Performance értékrendszer

    A Balance of Performance, azaz a BoP értékeit meghatározták 2019-re, és a WSC Csoport leginkább az új Lynk & Co 03 TCR-ast szabályozta le az idei WTCR szezon előtt. Ezen szent rendszer továbbra is három összetevős: hasmagasság, súly és a motorerőt kombinálják. Utóbbi leginkább a Hyundai autóit és a Lynk & Co konstrukcióját érintették, mert egyből vissza is kellett venniük 97.5%-ra.

    A dél-koreai versenyautók hasmagassága 90 mmnél került beállításra, ahogy volt az az i30 N TCR esetében tavaly év végén is, az új kínai-svéd csodánál ez az érték 80 mm.

    A Veloster N TCR csal Amerikában fog versenyezni, de ők kapták a legtöbb plusz súlyt, 40 kg-nyi extra terhet vihetnek magukkal, míg a Lynk & Co 30 kiló többlettel furikázhat, az i30 N TCR „csak” 10 kilónyi többletterhet kap.

    A Honda Civic Type R FK8 TCR mehet 100%-on, miután a tavalyi szezon nagy részében 97.5%-ra korlátozták a motorerejét, súlyra ugyanannyit enged meg neki a BoP mint az i30 N-nek, de 10 mm-rel alacsonyabb hasmagasság mellett.

    A VW csoport autói egyaránt 70 mm-es hasmagassággal mehetnek, 100%-os motorerő mellett. Az Audi RS 3 LMS ugyanakkor 10 kilóval könnyebb lehet a megengedettnél, a Golf 20, a Cupra 30 kilótól szabadulhat meg.

    Az új Alfa Romeo Giulietta Veloce 80 mm hasmagassággal kezd, 20 kiló könnyítéssel, és 100%-os motorerővel mehet. A tavalyi Giulietta modell 10 mm-rel alacsonyabban lehet, és 40 kilóval könnyebb is, tehát elég jó munkát végeztek télen az olaszok.

  • Coronel idén nem ér rá: indul a TCR Europeban is!

    Coronel idén nem ér rá: indul a TCR Europeban is!

    Tom Coronel bejelentette, hogy az idei versenyprogramjához jön még a TCR Europe széria is, a WTCR mellé. A holland pilóta a túraautó világkupán a Comtoyou Racing Cuprájával megy majd, de marad a Boutsen Racingnél is európai szinten, ahol egy olyan Honda Civic Type R-rel versenyez majd, amilyennel láthattuk tavaly is. Erről a kettős szerepéről így beszélt a közönség egyik kedvence:

    „Új kihívást találtunk a Hondával is, a TCR Europeban indulok a Civic Type R TCR-rel, amelyet a Boutsen Ginion Racing készít fel. az a csapat, ahol már pár éve aktív vagyok. Az autó kinézete, vezethetősége ugyanaz lesz mint tavaly, a helyi szponzoraim is támogatják a TCR Europe kampányomat, ahogy a Honda Motor Europe is. Remek, hogy folytathatjuk az együttműködést a Hondával és a Boutsen Ginion Racinggel is, ezúttal európai szinten. Versenyzőként nem is akarhatnék mást, mint minél többször versenyezni, a legmagasabb szinten. A Hondával pedig ez a helyzet. Ráadásul ez a bajnokság olyan kiváló pályákra látogat majd el, mint Spa, Monza, Hockenheim és Barcelona.”

    Coronel a Hungaroringen nem vesz részt a versenyen, mert a WTCR-ben kell indulnia azon a hétvégén, így a helyettese Stéphane Lémeret lesz, akivel már 2017-ben is csapattársa volt, és 2016-ban együtt nyerték meg a TCR Benelux bajnoki címét.

  • A M1RA megkezdte a felkészülést a szezonnyitóra – exkluzív képeink

    A M1RA megkezdte a felkészülést a szezonnyitóra – exkluzív képeink

    Pénteken leleplezték, szombaton már a nagyközönség is láthatta, hétfőtől meg megkezdte a felkészülését is a M1RA az új festésű Hyundai autóikkal. Annyira talán nem is meglepő, hogy Nagy Dániel kiegészülve immáron Luca Engstlerrel a Hungaroringet vette birtokba hétfőn, hiszen ez a pálya van legközelebb, és itt indul majd a TCR Europe szezonja is. Engstler versenyautója is már a pályára gurult, így két autóval tesztelhettek a srácok, és gyakorolhatták akár a szélárnyékozást is.

    Fotósunk, Magyar Gábor lehetőséget kapott, hogy figyelemmel kísérje a magyar csapat tesztjét, az ő képeiből válogattunk.

    A képek engedély nélküli felhasználása, újraközlése tilos!

  • Homola a TCR Europeban indul a Targettel!

    Homola a TCR Europeban indul a Targettel!

    Mat’o Homola bejelentette, hogy a WTCR helyett ő is idén a TCR Europeban indul. A szlovák pilóta 18. lett tavaly a WTCR-ben a Peugeot 308TCR-rel, amelyet a DG Compétition készített fel, de csak egy győzelmet szereztek, Vila Realban. A DG Sport elhagyja a sorozatot, miután a Peugeot csökkenti a TCR projekt támogatását. Homola így az európai versenyszériába igazol, így ő lesz a negyedik versenyzője a Target Competition istállónak.

    Homola így egy Hyundai i30N TCR-t vezethet majd, egykori csapattársa Dušan Borković, illetve Andreas és Jessica Bäckman mellett, akik a TCR UK-ban és a svéd túraautó bajnokságban versenyeztek eddig. Homola így látja a helyzetét:

    „A csapat nagyon motivált, komolyak a célok, így nagyon is örülök, hogy ennek a részese lehetek. A hangulat a csapatnál nagyszerű, úgy érzem, hogy egy nyertes család tagja lehetek újra. Annak is kifejezetten örülök, hogy nem egyedül megyek majd a versenyekre, hanem a korábbi mérnököm, Jaro Krajci is velem tart. Remek közös emlékeink vannak, és mindig ott volt a sikereimnél. Az, hogy egy Hyundai i30 N TCR-t vezethetek, álomszerű. Tavaly képes voltam pár Hyundai-t magam mögött tartani, de az év nagy részében előttem voltak. Most én is az egyik ilyen szörnyeteget vezethetem! Ígéretes a szezon, érzem a csontjaimban, hogy a győzelmekért szállhatok harcba!”

    Homola a hazájában Hyundai nagykövete is lesz az N szériának, és ő immáron a harmadik versenyző, aki a tavalyi WTCR szezon után idén a TCR Európában találhatja magát. Denis Dupont ugyanis a Comtoyou Racing Audijával, John Filippi pedig a Vuković Motorsport Renaultjával indul majd az európai szériában.

  • Leleplezte versenyautói idei külsejét a M1RA

    Leleplezte versenyautói idei külsejét a M1RA

    A gyártóval kiépített szoros kapcsolatot kifejezve és a Hyundai i30 N szériát erősítve kék alapszínt kaptak a M1RA autói a TCR Európa-kupa 2019-es szezonjára. A Nagy Dániel és Luca Engstler által vezetett két Hyundai i30 N TCR-rel a bajnoki címre hajt a csapat.

    Két nappal azután, hogy a M1RA bejelentette, az elmúlt szezonhoz hasonlóan 2019-ben is a TCR Európa-kupában áll rajthoz a Hyundai Motorsport partnereként, a versenyautói idei kinézetét is bemutatta a Michelisz Norbert és Bári Dávid által alapított magyar csapat. Az AMTS-en a Hyundai Magyarország standjánál leplezték le a Hyundai i30 N TCR-t, amely a korábbi fehér alapszínt elhagyva a gyártó kékjére változott, miközben megtartotta a M1RA arculatára jellemző designelemeket.

    „Büszke vagyok arra, hogy tavaly szoros kapcsolatot sikerült kialakítanunk a Hyundai Motorsporttal, és nagy elismerésnek tartom, hogy az autóinkkal idén a gyártó színvilágát képviselhetjük az Európa-kupában. Olyan arculatot szerettünk volna alkotni, amely egyrészt hűen ötvözi a Hyundai i30 N széria és a M1RA jellemzőit, másrészt lendületességével jól passzol a fiatalos csapatunkhoz, élen a 19-20 éves pilótáinkkal” – árulta el Bári Dávid, a M1RA vezetője, aki korábban elárulta, hogy az Európa-kupa bajnoki címét veszik célba 2019-ben.

    A két M1RA-s Hyundai i30 N TCR-t a világkupa tavalyi legjobb szabadkártyás versenyzője, Nagy Dániel, valamint a TCR Ázsia és TCR Malajzia német címvédője, Luca Engstler vezeti majd az Európa-kupa április 27-28-án a Hungaroringen kezdődő szezonjában. A most bemutatott külső a rajtig még bizonyos mértékben

  • Nagy Dániellel és Luca Engstlerrel a bajnoki címre hajt a M1RA!

    Nagy Dániellel és Luca Engstlerrel a bajnoki címre hajt a M1RA!

    Hivatalossá vált, hogy 2018 után idén is a TCR Európa-kupában indul a M1RA. A magyar csapat továbbra is Hyundai i30 N TCR versenyautókkal áll rajthoz, amelyeket Nagy Dániel és Luca Engstler vezet majd az április 27-28-án a Hungaroringen kezdődő, 14 futamból álló szezonban.

    Folytatja az elmúlt két évben beváló koncepcióját a M1RA, azaz egy tehetséges magyar
    fiatallal és egy TCR-bajnok pilótával vág neki a szezonnak. A TCR International Series 2017-es bajnokcsapata az előző évadhoz hasonlóan a Hyundai Motorsport partnereként versenyez az Európa-kupában, amelyben a 20 éves Nagy Dániel lesz az egyik pilótája, aki már a teljes 2018-as idényt is a Michelisz Norbert és Bári Dávid által alapított alakulatban töltötte. A M1RA másik, új versenyzője a 19 éves német Luca Engstler, aki idén már egy bajnoki címet is elhódított a TCR Malajziában.

    „Logikus lépés volt, hogy folytatjuk az együttműködést a Hyundai Motorsporttal, hiszen az i30 N bizonyítottan az egyik legjobb autó a kategóriában, ráadásul szoros kapcsolatot sikerült kialakítanunk a gyártóval tavaly. Két tehetséges és motivált versenyzővel dolgozhatunk, akik már megmutatták a képességeiket Hyundait vezetve, úgyhogy ha sikerül kihoznunk magunkból a maximumot, képesek lehetünk az Európa-kupa bajnoki
    címéért harcolni” – fogalmazott a M1RA csapatvezetője, Bári Dávid.

    Nagy Dániel karrierje eddigi legsikeresebb szezonján van túl. 2018-ban a M1RA-ba igazolva dobogós helyezést ért el a WTCR-ben szabadkártyás indulóként a Hungaroringen, majd élete első nemzetközi porondon elért futamgyőzelmét aratta a hollandiai Assenben. Végül az ötödik helyen zárta a szezont az Európa-kupában, de ennél is jobbat remél 2019-ben.

    „Nagyon örülök, hogy a M1RA-val és Hyundait vezetve folytathatom, mert tavaly ez volt a legfőbb vágyam a szezon végén. Sikeres közös éven vagyunk túl, büszke vagyok a WTCR-ben elért dobogóra, és úgy érzem, hogy a M1RA-s srácok között otthonra leltem ebben a csapatban. Hiszek benne, hogy még tovább tudunk fejlődni együtt. A kiegyensúlyozottság a kulcs, ami az előző szezonban néha hiányzott, de keményen dolgozok azon, hogy idén harcba tudjak szállni a bajnoki címért” – jelentette ki Nagy Dániel.

    Luca Engstler tavaly közel járt ahhoz, hogy megszerezze a TCR Németország bajnoki címét, de végül a második helyen végzett. Ugyanakkor jelenleg ő a TCR Ázsia és a TCR Malajzia címvédője. Utóbbi bajnokságot egy Hyundai i30 N TCR volánja mögött ülve nyerte meg februárban, egy kivételével mind a hat futamgyőzelmet behúzva. A német versenyző most az európai mezőnyben is bizonyíthatja rátermettségét a M1RA tagjaként.

    „Büszke vagyok arra, hogy a M1RA-ban folytatódik a pályafutásom, hiszen számomra a napnál is világosabb, hogy a bajnokság egyik legjobb csapatáról van szó. Az a legfőbb célom az Európa-kupában, hogy annyit tanuljak, amennyit csak lehetséges, mert nekem az autón kívül minden új lesz itt. Új pályák, új bajnokság, új csapat. Ugyanakkor a tesztek megmutatták, hogy jó tempóra vagyunk képesek, így már alig várom, hogy
    kezdődjön végre a szezon” – árulta el Luca Engstler.

    A TCR Európa-kupa most következő szezonja a Hungaroringen rajtol el április 27-28-án a WTCR magyarországi versenyhétvégéjének programját színesítve.

  • Ütős videóval készül a szezon folytatására Nagy Dániel

    Ütős videóval készül a szezon folytatására Nagy Dániel

    Néhány hét hátra van még az autóversenyszezon kezdetéből – a túraautó-világkupa április
    első, a TCR Európa-kupa pedig április utolsó hétvégéjén rajtol el -, Nagy Dániel azonban
    már gőzerővel dolgozik az alapozó edzéseken, rajongóinak pedig egy brutális
    hangulatvideóval könnyíti meg a várakozást a startig.

    “Az egyik együttműködő partnerünk, az MPA System készítette a videót, még tavaly kora
    ősszel a Hungaroringen. Igaz, hogy csak egy edzésen vettük fel a képeket, de így is sokat
    visszaad abból az életérzésből, amiket egy autósport rajongó számára a versenyhétvégék
    jelentenek, és megmutatja, hogy milyen komoly munka folyik egy teszten” – mondta Nagy
    Dániel.

    A M1RA-val tavaly a TCR Európa-kupában összetettben ötödik helyezett, a WTCR
    hungaroringi hétvégéjén szabadkártyásként második helyet megszerző fiatal versenyző a
    jövőjével kapcsolatban egyelőre nem árult el konkrétumokat.

    “Hamarosan kiderül, hogy melyik sorozatban és melyik csapatnál folytatom. Annyit viszont
    elmondhatok, hogy idén is versenyezni fogok, és már nem kell sokat várni a bejelentésre.”

    Ami viszont már biztos, hogy Nagy Dani honlapja megújult, a www.daninagy.com-on
    ezentúl a friss hírek mellett kisebb és nagyobb kulisszatitkokról is olvashatnak a szurkolók.

  • Daniel Ricciardo meghajtotta a Renault Mégane RS TCR-t!

    Daniel Ricciardo meghajtotta a Renault Mégane RS TCR-t!

    A Forma-1-es sztár, Daniel Ricciardo először vezetett egy TCR-es autót, a Renault Mégane RS-t próbálhatta ki, egy promóciós eseményen, amelyet a Renault Sport és a Castrol szervezett a vendégeiknek.

    A Mégane TCR-tt a Vuković Motorsport fejlesztette és építette, és az autó két napig Angliában volt, a Bedford Autodrome-on, ahol Ricciardo mellett a Formula Reanult Eurocup bajnok Max Fewtrell is vezethetett.

    Milenko Vuković csapattulajdonos természetesen elégedett:

    „Ez volt Danielnek az első alkalom, hogy egy fronthajtású túraautót vezethetett. Nagyon élvezte és érdekesnek tartotta. Az autónk két napig problémamentesen teljesített, és mindenkit lenyűgözött a teljesítménye. Nem is kell mondanom azt, hogy nagy büszkeség ez a csapatunknak, hogy egy ilyen eseményen vehettünk részt, és személyesen is köszönöm ezt a lehetőséget a Castrolnak és a Renault Sportnak.”

  • Borković marad a Targettel a TCR Europeban!

    Borković marad a Targettel a TCR Europeban!

    Dusan Borković hivatalossá tette, hogy 2019-ben is marad a TCR Europe szériánál, miután újra megegyezett a Target Competitionnal. A szerb pilóta előrébb lépne a tavalyi harmadik helyéről, és továbbra is a Target által üzemeltetett Hyundai i30 N TCR-rel száll majd harcba.

    Az, hogy Borkovic marad a Targetnél némileg meglepő, mert volt érdeklődés másutt is a 34 éves versenyző szolgálataira, de nem látott olyan okot, amiért távoznia kellett volna:

    „A Target Competition egy profi és tapasztalt csapat, ami látható volt tavaly is. Működik közöttünk a kémia, kölcsönösen tiszteljük egymást, és a Hyundai Motorsportot. Biztos vagyok benne, hogy idén csak jobbak lehetünk. Nem is gondolkodtam máson, mint a TCR Europe, mert ez egy remek széria, kiváló lehetőségekkel és nagy a versengés. Azt hiszem, hogy idén még versenyképesebb lesz az egész, de én mindent bele fogok adni a szezon végéig, hogy a csúcsra törjek.”

    Borković a Target idei harmadik igazolása, miután már egy testvérpár, Andreas és Jessica Bäckman már karácsony előtt megegyezett velük.