Kategória: TCR

  • Így áll két versenyhétvége után Michelisz Norbert a TCR World Touron

    Így áll két versenyhétvége után Michelisz Norbert a TCR World Touron

    Michelisz Norbert javított az összetett helyezésén a TCR World Tour idei második hétvégéjén, de továbbra is dobogós helyezés nélkül áll a 2025-ös szezonban.

    Rémes szezonkezdet után Valenciában felfelé ívelő pályára állt Michelisz Norbert 2025-ös szezonja. A TCR World Tour kétszeres bajnoka és címvédője az időmérő edzésen az 5. időt autózta, majd az aznapi első futamot ebből a pozícióból kezdhette, és végül a 4. helyen intették le, amivel a BRC Racing magyarja a Hyundai legjobbjának bizonyult, hiszen csak a három Lynk & Co végzett előtte Yann Ehrlacher, Santiago Urrutia és Ma Qinghua sorrendben.

    A másnapi folytatás ezután nem alakult jól Michelisznek, mert bár a 7. helyről rajtolva egy pozíciót javított a második versenyen, az 5. helyezett Fernandez támadása közben összeért az őt megelőzni igyekvő Thed Björkkel és visszaesett a 11. helyre, majd végül itt is ért célba.

    A hétvége zárófutamán viszont ismét a legjobb 5-ben végzett. A hatodik helyről indulva egy pozíciót javított, majd Ruben Volt támadásait visszaverve 5. lett.

    A 60 pontos Michelisz az összetettben ezzel feljött a 9. pozícióba, de hátránya tetemes, 92 pont a vezető Yann Ehrlacher mögött.

    A TCR Wourld Tour következő versenyhétvégéjét június 20-22-ig, Monzában rendezik.

    Michelisz Norbert, Hyundai
    Fotó: Hyundai Motorsport GmbH
  • Rémesen kezdték a szezont Micheliszék, a vendégszereplők is megelőzték a Hyundaiokat

    Rémesen kezdték a szezont Micheliszék, a vendégszereplők is megelőzték a Hyundaiokat

    A BRC Hyundai autói nem tudtak az élmezőnyben harcolni a TCR World Tour szezonnyitójaként rendezett három mexikóvárosi versenyen, Michelisz Norbert karakterformáló hétvégéről beszél.

    Idén egyes versenyhétvégéken kettő helyett három futamot rendeznek, és a globális TCR-sorozat által először meglátogatott Autodromo Hermanos Rodríguez is ilyen bővített programmal érkezett. Nemcsak a menetrend, hanem a mezőny is kibővült, hiszen a 11 állandó pilótához a mexikói TCR-sorozat tagjai csatlakoztak, így 24 autó részvételével zajlottak a versenyek.

    A Hyundai problémái már az időmérőn nyilvánvalóvá váltak, amikor Michelisz és két csapattársa, Néstor Girolami és Mikel Azcona egyaránt már a Q1-ben kiestek. A magyar versenyző a 13. helyről kezdte meg a versenyeket, amelyeken sorrendben egy 18., egy 17. és egy 12. helyet szerzett. A csapat legjobb hétvégi eredményét Azcona szállította egy 10. hellyel, vagyis a mexikói TCR több tagja is képes volt legyőzni a gyári Hyundaiokat.

    A csapat elmondása szerint a magas hőmérsékletek és az autó gyenge csúcssebessége voltak az okai a hétvégi szenvedésnek.

    „A veszteséget próbáltuk limitálni ezen a hétvégén, a célunk ugyanis az volt, hogy kimaradjunk minden bajból és befejezzük a versenyeket, amit meg is tettünk – idézi Micheliszt a TouringCarTimes. – Az autó jónak érződött, a balansz rendben volt, de egy defektet összeszedtem az első versenyen, amit valószínűleg törmelékek okoztak.”

    „Persze versenyzőként mindig a többiek előtt akarunk végezni, amit most nem tudtunk megtenni, mert nem volt meg ehhez a tempónk. Nem élveztem túlságosan ezt a hétvégét, ezért nagyon remélem, hogy legközelebbre visszatérünk a tavalyi formánkhoz. Vannak karakterformáló hétvégék, és nekem ez volt az eddigi leginkább karakterformáló hétvégém a karrierem során.”

    A mezőny élén a Lynk & Co autói, valamint Esteban Guerrieri Hondája harcoltak a futamok során. Az első verseny a kínai gyártó hármas győzelmével zárult, ám utólag változott közöttük a sorrend, miután Yann Ehrlacher utólagos időbüntetést kapott a csapattársa, Santiago Urrutia elleni manőverért, így Thed Björk örökölte meg a győzelmet. A második és a harmadik futamon Guerrierit intették le elsőként, aki vezeti is a pontversenyt, miközben a csapatok között a Lynk & Co az éllovas az első hétvége után.

    A TCR World Tour a június 14-15-i hétvégén folytatódik a valenciai Ricardo Tormo versenypályán.

  • Michelisz elindul a negyedik bajnoki címért – startol a TCR World Tour idei szezonja

    Michelisz elindul a negyedik bajnoki címért – startol a TCR World Tour idei szezonja

    A hétvégén Mexikóvárosban kezdődik a TCR túraautós szféra csúcsbajnokságának szezonja, amelynek versenynaptára alaposan átalakult, az állandó mezőny létszáma azonban továbbra is elég csekély.

    Bár a sorozat, ami még Túraautó-világbajnokságként indult, már harmadik inkarnációjában jár azóta, hogy Michelisz Norbert is tagja a mezőnynek, továbbra is a szakág globális porondjának számít, aminek bajnoki címét a magyar versenyző már háromszor elhódította: 2019-ben a Túraautó-világkupában, 2023-ban és 2024-ben pedig a TCR World Tourban.

    Michelisz idén is a jól ismert munkakörnyezetben, a BRC Hyundai színeiben versenyez, noha kissé furcsa, hogy a csapat csak egy héttel ezelőtt jelentette be pilótafelállását, ami változatlan maradt, Néstor Girolami és Mikel Azcona alkotják még a triót.

    „Az elmúlt nyolc év karrierem legsikeresebb pillanatait hozta, címvédőként pedig idén ugyanabban a helyzetben vagyok, mint tavaly” – mondta Michelisz.

    „Ez már az ötödik év, hogy a Hyundai Elantra N TCR-rel versenyzünk, de még mindig felfedeztünk benne olyan területeket, amelyeket javíthatunk, és ezekkel fontos lépéseket tettünk. Folytatnunk kell a munkát, mert jönnek olyan pályák ebben a szezonban, amelyeken nagyon szűk tartományt kell majd megtalálnunk a beállításokkal.”

    A négyautós Lynk & Co felállása szintén változatlan. A GOAT Racing Hondájába egy újabb argentin, Ignacio Montenegro érkezett Marco Butti és Dusan Borkovic helyett, és egy új csapat is nevezett, a két Cuprával versenyző SP Compétition. Összességében azonban idén is 11 fős lesz csupán a World Tour mezőnye, amit a helyi TCR-bajnokság autói töltenek majd fel ezúttal is a helyszínek többségén.

    A szezon ezen a hétvégén a Forma-1 és a Formula E által is látogatott mexikóvárosi pályán startol, ahol a túraautós csúcssorozat viszont még nem járt. Tavaly egyetlen európai állomás volt csak a versenynaptárban, idénre ez változott, Valenciával, Monzával és Vila Reallal háromra bővült a számuk, ősztől pedig a megszokott rend szerint jön a keleti túra, ezúttal négy helyszínnel.

    A 2025-ös mezőny:

    BRC Hyundai N Squadra Corse (Hyundai Elantra N)

    105 – Norbert Michelisz
    129 – Néstor Girolami
    196 – Mikel Azcona

    Lynk & Co Cyan Racing (Lynk & Co 03 FL)

    111 – Thed Björk
    112 – Santiago Urrutia
    155 – Ma Qing Hua
    168 – Yann Ehrlacher

    GOAT Racing (Honda Civic FL5)

    123 – Ignacio Montenegro
    186 – Esteban Guerrieri

    SP Compétition (CUPRA Leon VZ)

    107 – Aurélien Comte
    127 – John Filippi

    A 2025-ös versenynaptár:

    május 2-3.: Mexikóváros, Mexikó
    június 14-15.: Valencia, Spanyolország
    június 21-22.: Monza, Olaszország
    július 3-5.: Vila Real, Portugália
    szeptember 12-14.: Bend Motorsport Park, Ausztrália
    október 18-19.: Inje Speedium, Dél-Korea
    november 1-2.: Zhuzhou, Kína
    november 13-16.: Makaó

  • Michelisz Norbert megvédte bajnoki címét! (videó)

    Michelisz Norbert megvédte bajnoki címét! (videó)

    Lezajlott a TCR World Tour szezonzárója Makaóban, Michelisz Norbert pedig magabiztos versenyzéssel szerezte meg zsinórban második bajnoki címét.

    Az utolsó futamra maradt a döntés a bajnoki címről a TCR World Tour makaói szezonzáróján, miután az első futamon a győztes Thed Björk 5 pontra csökkentette hátrányát a második helyen célba érő Michelisz Norbert előtt. Vasárnapra aztán borzasztó körülmények fogadták a mezőnyt, a heves esőzés miatt pedig el kellett halasztani a rajtot, így a rajtrácsra felsorakozó mezőny kénytelen volt visszatérni a paddockba.

    Ilyen idő fogadta a versenyzőket:

    Hosszas várakozás után – közben megtartották a GT-világkupa futamát – azonban végül el tudott rajtolni az idei, részben fordított rajtrácsos utolsó verseny, amelynek indulását Andy Yan Cheuk Wai és Martin Cao Hongwei várhatta az első sorból, míg Michelisz a 6., Björk a 10. helyről kezdett. A felszáradó pályán előbb két kört tett meg a biztonsági autó mögött a mezőny, majd repülőrajttal vette kezdetét a 12 körösre hosszabbított bajnoki döntő.

    Szerencsére a szombatihoz hasonló rajtkáoszt ezúttal megúszták, Michelisz pedig rögtön javított egy helyet, és fellépett az 5. pozícióba, majd az 5. körben Yan Cheuk Wai megelőzésével már a 4. helyen haladt. Izgulnivalója nem sok volt, Thed Björk ugyanis a 9. helyen autózott.

    A GOAT Racing Hondái slick gumikon kezdték a versenyt, ami eleinte kockázatosnak tűnt, ám a körök fogyásával egyre inkább kifizetődött. Dusan Borković a 6. körben aztán át is vette a vezetést Caótól, csapattársai, Esteban Guerrieri és Marco Butti pedig a 2. és a 3. helyre kapaszkodtak fel (utóbbi a 12. pozícióból).

    Micheliszt végül Azcona és Girolami választotta el Björktől:

    Michelisznek és a többieknek eközben a rohamosan fogyó esőgumikat kellett dédelgetnie, de a magyar versenyzőnek az is megnyugvást adhatott, hogy csapattársai, Mikel Azcona és Néstor Girolami védték őt hátulról, Björk pedig továbbra is csak a 8. pozícióig tudott feljönni. A 9. körben aztán Max Hart kiesése a pályára csalogatta a biztonsági autót, amely egy körrel a leintés előtt tért vissza a bokszba. Az utolsó körben Michelisz őrizte az 5. helyet, Björk pedig nem tudott mit kezdeni az előtte tornyosuló Hyundaiokkal, így végül a magyar versenyző simán megvédte címét, és 11 pontos előnnyel, zsinórban másodszor lett a TCR World Tour bajnoka, 2019-es WTCR-sikerével együtt pedig már háromszoros bajnoknak mondhatja magát.

    Az első három helyen a száraz pályás gumikon érinthetetlennek bizonyuló GOAT Racing autói zártak.

    A teljes futamot ITT lehet visszanézni.

  • Csökkent Michelisz pontelőnye a rajt utáni káoszt hozó első futamon Makaóban

    Csökkent Michelisz pontelőnye a rajt utáni káoszt hozó első futamon Makaóban

    A pole pozícióból rajtoló Thed Björk nyerte az FIA TCR World Tour szezonzárójának első futamát Makaóban, míg Michelisz Norbert az időmérőn elért helyezéséhez képest két pozíciót javítva a második lett. A magyar versenyző az év utolsó futama előtt így továbbra is vezet az összetettben, de előnye 5 pontra csökkent Björkkel szemben.

    Ahogyan az Makaóban sűrűn előfordul, a szezonzáró hétvége első futamának eleje is káoszba fulladt. Az első rajtnál Björk jól jött el a pole pozícióból, és annak ellenére megtartotta a vezetést, hogy az őt üldöző Mikel Azcona kicsit megkoccolta az autója hátulját. Sokáig azonban nem jutottak, mert hátrébb Esteban Guerrieri megpróbált bevetődni Yann Ehrlacher mellé, ami miatt mindketten szélesre futottak a Lisboa kanyarban. Ezután Guerrieri úgy tért vissza, hogy összeért Marco Buttival, aki keresztbe fordította őt a szűk pályán, több autós balesetet idézve elő. Mivel a baleset résztvevői teljesen elzárták az utat, azonnal jött a piros zászló.

    Videón az első körös káosz:

    https://twitter.com/fia/status/1857648371592216625

    Az újraindításnál már az ezzel a kieséssel bajnoki reményeinek is búcsút intő Guerrieri, valamint Butti sem volt ott, miként több versenyző, köztük John Filippi és Yifan Wu is feladni kényszerült a versenyt, miközben egy másik baleset is szedett két „áldozatot”, Ma Qing Hua ugyanis a rajtrácson ragadt, majd Gary Kwok eltalálta őt.

    Álló rajt helyett a hosszas megszakítás után biztonsági autó mögül indult újra a küzdelem, Björk maradt az élen és kisebb előnyt épített ki, miközben Azcona elengedte Micheliszt, aki ezzel feljött a második helyre. A magyar versenyző csapattása ezután Ehrlacher-el szemben kellett védekezzen, és annak ellenére megtartotta a 3. helyet, hogy a Lynk & Co autóinak jobb volt a végsebessége. Azt ugyanakkor nem tudta megakadályozni, hogy a Cyan Racing Lynk & Co már az első futam után bajnok legyen, Björk ugyanis megnyerte a futamot, Michelisz előtt.

    A svéd versenyző idei harmadik, egyben első makaói sikerével 5 pontra csökkentette a hátrányát a Hyundai címvédőjével szemben az utolsó, fordított rajtrácsos futam előtt.

    Az ötödik helyen Néstor Girolami, a hatodikon Rob Huff, a hetediken Duŝan Borković, a nyolcadikon Martin Cao, a kilencediken Jason Zhang, a tizediken pedig David Zhu ért célba.

    Az idei utolsó futamot magyar idő szerint vasárnap hajnalban, 03:55 perctől rendezik. Björk és Michelisz mellett még Ehrlacher-nek és Azconának is van matematikai esélye a végső sikerre, de az idei bajnokság alighanem a svéd és a magyar pilóta között fog eldőlni.

    Michelisz Norbert, Makaó
    Fotó: WSC/Jun Qiang Motorsport
  • Michelisz 4. lett a bajnoki címről döntő hétvége időmérőjén

    Michelisz 4. lett a bajnoki címről döntő hétvége időmérőjén

    A makaói időmérőn Michelisz Norbert a 4. helyet szerezte meg, az előnye változatlanul 10 pont a tabella élén, csak most már nem Esteban Guerrieri, hanem a pole pozíciót megszerző Thed Björk előtt.

    A címvédő magyar versenyző tavaly itt szerezte meg a bajnoki címet, idén ugyanez a célja. Nagy csata vár rá, mert Björk és Guerrieri mellett Yann Ehrlacher és Mikel Azcona is a bajnoki címért támad még.

    A vizes pályán kezdődő, de egyre szárazabb íveket hozó időmérő első felvonását háromszor is meg kellett szakítani piros zászlóval, egyszer műszaki hibás autó, kétszer baleset miatt. A széttöredezett Q1 magában hordozta a veszélyt, hogy Michelisz esetleg pórul jár, de sikerült megfutnia a továbbjutáshoz szükséges időt.

    A Q2-ben is volt egy baleset miatti megszakítás, és végül a svéd Björk végzett az élen, Michelisz 752 ezredmásodperc hátránnyal a 4. lett. A tabella harmadik helyére csúszó Guerrieri a magyar pilóta mögül két pozícióval, a 6.-ról indulhat holnap, Azcona 2., Ehrlarcher 3. lett a kvalifikáción.

    Szombaton és vasárnap a verseny kezdési időpontjait itt olvashatjátok, a többi makaói programmal együtt.

    Bár Häkkinen és Schumacher csatájára rosszul emlékezett, Michelisz így is nyert a makaói bingón

     

  • A bajnoki cím kapujában Michelisz: ez a menetrend a mindig tűzijátékot hozó makaói pályán

    A bajnoki cím kapujában Michelisz: ez a menetrend a mindig tűzijátékot hozó makaói pályán

    A TCR World Tour bajnoki címéről ezúttal is Makaó pályája dönt, ahová a címvédő Michelisz Norbert a tabella 1. helyét elfoglalva utazik.

    Michelisz Norbert tavaly a két futamból az elsőt megnyerte, majd a másodikon még édesebb sikert jelentett, hogy bebiztosította a bajnoki címet. Akkor hárman szinte azonos pontszámmal várták a mindent eldöntő versenyhétvégét Makaó pályáján, most viszont a magyar pilóta 10 pontos előnnyel várja egyik kedvenc helyszínét. Ami mellesleg a világ egyik legjobb utcai versenypályája, rendszeresen sok balesetet okoz, és ahol más versenysorozatok küzdelmét is figyelhetjük.

    TCR World Tour, Makaó

    • november 15. péntek: időmérő 5:55-, közvetítés: Sport 1
    • november 16. szombat: futam 5:35-, közvetítés: Sport 1
    • november 17. vasárnap: futam 3:55-, közvetítés: Sport 1

    Formula Regional, Makaó

    • november 14. csütörtök: időmérő 8:25-
    • november 15. péntek: időmérő 7:55-
    • november 16. szombat: futam 8:30-
    • november 17. vasárnap: futam 8:30-

    GT World Cup Makaó

    • november 15. péntek: időmérő 7:05-
    • november 16. szombat: futam 6:50-
    • november 17. vasárnap: futam 5:25-

    Élje át újra a Michelisz Norbert bajnoki címét hozó hétvégét! (videó)

  • Csapatbajnoki címmel zárta a TCR Europe idényét Losonczy Levente

    Csapatbajnoki címmel zárta a TCR Europe idényét Losonczy Levente

    Csapatával bajnoki címet nyert Losonczy Levente a TCR Europe, azaz a túraautósok Európa-kupa sorozatának hétvégén, Valenciában rendezett zárófordulóján, amely a magyar versenyző számára balszerencsésen alakult, leginkább a vasárnapi második futam után kapott időbüntetés miatt.

    Az ALM Motorsport Honda Civicjével versenyző Levi a szombati időmérő edzésen nem volt elégedett autójának egyensúlyával, ami miatt nem tudott igazán jó köridőt futni „Túlságosan túlkormányozott volt az autó az időmérőn, emiatt nehéz volt kihozni a gumikban rejlő igazi potenciált. Nekem volt ezen a hétvégén plusz 20 kilogramm súly az autóban, közben sokan a körülöttem lévők közül plusz súly nélkül tudtak versenyezni. Ennek ellenére nagyon kicsivel csúsztam le a fordított rajtrácsos pole pozícióról, de a 11. helyről rajtolva eleve nehezebb a feladat” – elevenítette fel a történteket Levente.

    A 21 éves versenyző a szombati első futamon is túlkormányozottnak érezte a Hondát, ezzel együtt hetedikként ért célba, az ALM Motorsport pedig ezen a versenyen bebiztosította a csapatbajnoki címet.

    „A futamon szintén sokat számít a plusz 20 kiló, leginkább a gumikezelés szempontjából, a Cuprák pedig alapvetően nagyon gyorsak, ezért inkább védekezéssel telt ez a futam, mint támadással. A csapat aztán éjszakába nyúlóan dolgozott az autón, amiért nagyon hálás vagyok, köszönöm nekik a munkát” – nyilatkozta Levi.

    Vasárnap aztán még küzdelmesebb futama volt a magyar versenyzőnek, aki többek között az egyéni bajnoki címet megszerző argentin Franco Girolamival is nagy csatát vívott. Levit végül nyolcadikként intették le, de utólag a versenybírók 10 másodperces időbüntetéssel sújtották, mert őt találták vétkesnek egy ütközésben.

    „Jó rajtot tudtam fogni és bejöttem a csapattársam mögé, később viszont Girolami utolért minket, próbált megelőzni és volt közöttünk kontakt. A 12-es kanyarnál volt egy összeérésünk, amiből én jöttem ki nagyon rosszul. A célegyenesben próbáltam lendületet venni, de négyen is utolértek, volt újabb ütközés is, miközben már ferde volt a kormány és az autó tolta az elejét a kapott ütések következtében. A kettes kanyarban aztán az egyik Cupra talált el, majd az egyenesben behúzott elém, összeértünk, ő megforgott és a kavicságyba csúszott. A futam után ezért kaptam egy 10 másodperces időbüntetést, amivel sajnos nem tudunk mit kezdeni. Ennek ellenére köszönöm az egész idényben nyújtott munkát mindenkinek és örülök a csapat bajnoki címének”– tette még hozzá Levi, aki az év elején bekerült a JAS Motorsport által működtetett, úgynevezett Driver Development Programba (DDP). Ennek keretében számos, az autóversenyzéshez szorosan kapcsolódó területen fejlődhet, októberben pedig a JAS jóvoltából egy GT3-as Honda NSX versenyautót tesztelhet majd.

    Levi az idényben két futamgyőzelmet aratott, illetve volt egy második helye Salzburgban és egy további dobogós helyezése Spa Francorchamps-ban. Ezzel hat forduló, azaz 12 verseny után 256 ponttal az összetett pontverseny hatodik helyén zárt, és október végén, Monzában áll rajthoz az olasz bajnokság, a TCR Italy idei szezonjának zárófordulóján.

    Hamilton hiába kérte pszichológus segítségét a bajaira

  • Az olasz bajnokságban is futamot nyert a túraautós Losonczy Levente

    Az olasz bajnokságban is futamot nyert a túraautós Losonczy Levente

    A túraautós Európa-kupában idén aratott két futamgyőzelme mellett immár az olasz bajnokságban, a TCR Italy-ban is diadalmaskodott versenyen Losonczy Levente, aki vasárnap a versenysorozat Vallelungában rendezett fordulójának második viadalát nyerte meg.

    A diadal hivatalossá válására ugyanakkor egészen késő délutánig kellett várni, Levi ugyanis másodikként szelte át a célvonalat, győztes dél-koreai riválisát viszont utólag időbüntetéssel sújtották, így pedig az egyébként remekül versenyző magyar pilóta vált első helyezetté.

    A 21 éves versenyző a szombati időmérő edzésen a hetedik köridőt érte el, ez pedig azt jelentette a számára, hogy vasárnap a második viadalt majd a második rajtkockából kezdheti meg. „Már a szabadedzéseken is jó volt a tempónk, az elsőn versenyszimulációt futottunk, hogy megtaláljuk a futamokra a legoptimálisabb beállítást” – mondta az ALM Motorsport Hondáját vezető Levi.

    „Volt egy hibám az időmérőn, de nagyon szorosan volt a mezőny, tizedek voltak csak közöttünk. Az első futamon öt fokkal melegebb volt a hőmérséklet, azok között a körülmények között volt igazán jó a beállításunk. A versenyen aztán volt néhány nagyobb csata, ezeknél próbáltam okosan helyezkedni, de élveztem is ezt a küzdelmet” – mesélte Levi, aki végül ötödikként végzett az első viadalon.

    „A vasárnapi futamon rendben volt a rajtom, bár a guruló rajtban mindig nagyobb a lutri, mint az álló startban. Itt több múlik az autón is, de most nem volt komolyabb probléma, sikerült másodiknak elfordulni. A hűvösebb időben a Hyundai versenyautói jobban működtek, mint a mieink, a Hondát nehezebb volt vezetni ezzel a beállítással. Muszáj voltam a verseny első részében többet védekezni, de próbáltam okosan cselekedni. A futamon volt egy ütközés közöttünk az elsőként záró dél-korai ellenfelemmel, amikor a hajtűkanyarban meglökött és így előnyösebb helyzetből tudott kigyorsítani. Később ebben őt találta vétkesnek a versenybíróság, így végül hivatalosan én nyertem a versenyt. Pozitív hétvégénk volt, az utolsó fordulóban, Monzában is ugyanígy kell majd teljesítenünk. Elégedett vagyok az itteni eredményekkel, jól tértünk vissza a nyári szünetről és köszönöm a csapatnak a kiváló munkát, amit minden alkalommal végeznek” – összegzett Levi, aki az év elején bekerült a JAS Motorsport által működtetett, úgynevezett Driver Development Programba (DDP). Ennek keretében számos, az autóversenyzéshez szorosan kapcsolódó területen fejlődhet, októberben pedig a JAS jóvoltából egy GT3-as Honda NSX versenyautót tesztelhet majd.

    A TCR Italy idénye október utolsó hétvégéjén zárul Monzában, Levi jelenleg 157 ponttal az összetett nyolcadik helyén áll.

    Losonczy Levente újabb győzelemmel tett róla, hogy a legjobbak között zárja a TCR-szezont

  • Losonczy Levente újabb győzelemmel tett róla, hogy a legjobbak között zárja a TCR-szezont

    Losonczy Levente újabb győzelemmel tett róla, hogy a legjobbak között zárja a TCR-szezont

    Másodszor nyert versenyt az idén a túraautós TCR Europe sorozatban, azaz a kategória Európa-bajnokságában Losonczy Levente, aki a Brnóban rendezett ötödik forduló vasárnapi második futamán diadalmaskodott. Az ALM Motorsport magyar versenyzője a pole pozícióból startolva, hibátlan versenyzéssel aratott rajt-cél győzelmet, mögötte ráadásul csapattársa, Ignacio Montenegro ért célba másodikként.

    A Honda Civickel versenyző Levi a szombati időmérő edzésen a 10. köridőt érte el, és bár nem volt elégedett a helyzetével, ez a pozíció azt jelentette, hogy a vasárnapi második futamot az élről kezdheti majd meg.

    „Az látható volt, hogy muszáj lesz változtatnunk az autón, mert az időmérős beállítással úgy éreztem, hogy nem igazán rúgunk majd labdába” – elevenítette fel a történteket Losonczy Levente.

    A 21 éves versenyző az első futamot majdnem már az első körben kénytelen volt feladni, miután az egyik riválisa beforgatta egy kigyorsításnál. Levente aztán szépen visszakapaszkodott a 22. helyről és 14. lett, ami nyolcadik helyet jelentett a TCR Europe mezőnyében, a versenyhétvégén ugyanis a TCR Eastern Europe mezőnye együtt szerepelt az Európa-kupa indulóival.

    „Szombathoz képest aztán jó nagyot változtattunk az autón vasárnapra, ezt pedig a verseny előtti kivezető körön már próbáltam tesztelni, de aztán igazán az első körben jött ki. A rajtom nagyon jó volt, bár egy kicsit kipörgött a kerekem, de ez mindenki másnál is így volt. Egyből behúzódtam, hogy védjem a belső ívet, aztán pedig igyekeztem jól kigyorsítani az első kanyarból” – nyilatkozta.

    A magyar versenyző a tükrében látta, hogy csapattársa a harmadik helyen áll, közéjük egy Audi „ékelődött be”, ezért Levi úgy helyezkedett, hogy visszafogja egy kicsit a riválist, lehetőséget teremtve ezzel Montenegrónak az előzésre. Az argentin pilóta így az első körben fel is tudott jönni másodiknak.

    „Ennek köszönhetően már az első-második helyen haladtunk, amikor bejött a biztonsági autó. Jó volt, hogy két-három körig mögötte mentünk, volt időnk átbeszélni a csapattal az újraindítást, ami jól sikerült. Önbizalmam is volt, mert éreztem, hogy sokkal jobb az autó, mint szombaton. Sikerült ellépnem néhány másodperccel, aztán pedig igyekeztem hiba nélkül vezetni. Az utolsó két körben volt egy olyan érzésem, mintha defekt kezdődne, ezért próbáltam visszavenni, de így is sikerült majdnem másfél másodperces előnnyel nyerni. Jó futamunk volt, nem hibáztam egyszer sem, de ez a győzelem a csapat érdeme, mert egész este dolgoztak az autón. Köszönöm nekik a kemény munkájukat!” – tette még hozzá Levente, aki az év elején bekerült a JAS Motorsport által működtetett, úgynevezett Driver Development Programba (DDP). Ennek keretében számos, az autóversenyzéshez szorosan kapcsolódó területen fejlődhet, októberben pedig a JAS jóvoltából egy GT3-as Honda NSX versenyautót tesztelhet majd.

    Levente öt forduló, azaz tíz verseny után 233 ponttal az összetett negyedik helyén áll, az ALM Motorsport pedig több mint 100 pontos előnnyel vezeti a csapatok pontversenyét.

    A TCR Europe idénye szeptember utolsó hétvégéjén, Valenciában zárul.