Kategória: TCR

  • Szabó Zsolt a M1RA színeiben folytatja!

    Szabó Zsolt a M1RA színeiben folytatja!

    A Zengő Motorsport a hivatalos facebook oldalán jelentette, be, hogy az egykori WTCC-s és WTCR pilótájuk Szabó Zsolt Michelisz Norbert csapatában, a M1RA színeiben folytatja pályafutását.

    „Mindig öröm számunkra, amikor egy fiatal, magyar tehetséget fedezhetünk fel és vezethetünk be az autósport világába. Ezúton is gratulálunk, a most már M1RA színei alatt induló Szabó Zsoltnak, és a karrierjében bekövetkező újabb lépcsőfokhoz!” – számolt be facebook oldalán a csapat.

    Azt még egyelőre nem tudni, hogy pontosan mikor fog először autóba ülni, de feltehetően ez Nagy Dániel idei szereplésének a végét jelenti, vagyis az ő helyére érkezik a csapathoz.

  • Dušan Borkovićot kivágták a TCR Europeból!

    Dušan Borkovićot kivágták a TCR Europeból!

    Idén már nem indulhat Dušan Borković a TCR Europeban, miután kizárták a szériából. A balhés szerb óriásnak ugyanis újabb kalandja volt, ezúttal a Red Bull Ring paddockjában. Borkovićot előbb a versenyhétvége eredményeiből zárták ki, miután veszekedett a paddockban a második verseny után Nelson Panciaticivel, akivel a pályán ütköztek. A szerb átrohant a paddockon keresztül, hogy elkapja Panciaticit, de az eredménye az lett, hogy leállt balhézni az M Racing csapattagjaival, akik kivágták az istállóból.

    A Target Competition versenyzőjének már tavaly Monzában is volt egy hasonló esete, így most az a döntés született, hogy Borkovićot kizárják véglegesen a további versenyzésből, és a széria promótere értesítette, hogy nem látják örömmel a továbbiakban a TCR Europe rendezvényein az idei szezonban. Továbbá jelenteni fogják a dolgait a nemzeti szövetségeknél is, valamint a FIA-nál. Paolo Ferreira nyilatkozott a promóter részéről:

    „Sajnálattal tettük meg ezt a lépést, de nem maradt más választásunk. A széria promótereként ilyen szerencsétlen eseményeknek nem lehetünk csak a nézői. Ilyen erőszakos eset nem maradhat büntetés nélkül, pláne mivel a rendezvény nyitott a rajongók számára is, és a média által is lefedett. A versenyzők sokszor olyan fiatalok példaképei, akik maguk is be akarnak kerülni a motorsportok világába, ez a filozófiánk része. Éppen emiatt nem tolerálhatjuk többé az agresszív viselkedést. Tavaly eltűrtük azt, ami történt Monzában, akkor az volt a célunk, hogy adjunk egy második esélyt. Bíztunk benne, hogy az etikai kódexünk megfelelő, és azoknak akik belátják a hibáikat és bűnbánatot tartanak, bocsánatot kérnek, megfelelő lesz ez az eljárás. Most azonban elértük a toleranciánk küszöbét.”

  • Hyundai hisztike: Akár ki is szállhatnak a 2020-as túraautó világkupából!

    Hyundai hisztike: Akár ki is szállhatnak a 2020-as túraautó világkupából!

    A Hyundai tavaly megnyerte a versenyzők és a csapatok bajnokságát is a WTCR első szezonjában, Gabriele Tarquini és az YMR Racing okán. Jelenleg is mindkét bajnokságban a második helyen állnak a szezon felénél, mégis elégedetlenek.

    Ami a túraautó világkupa jövőjével kapcsolatban már biztos, hogy egy szerződéshosszabbítást követően marad az Eurosport Events a WTCR kereskedelmi jogainak a birtokosa, és a WSC Group is, akik a TCR technikai szabályzatát adták a szériába. A Hyundai Motorsport csapatának az igazgatója, Andrea Adamo azonban elégedetlen azzal amilyen irányba halad a bajnokság, mert szerinte elvesztették az uralmat a gyártói programok felett, és ez szerinte elég véleményes. ÉS ezt el is mondta a TouringCarTimesnak:

    „Elég elkeserítő a helyzet,  mert ennek ügyfél alapú versenyzésnek kellene lennie, de talán kicsit túlfeszítettük a határokat. Igazán meg szeretném érteni azt, hogy mi a WTCR jövője.”

    Adamo ezzel eléggé az új 2019-es kínai belépőre a Lynk & Co-ra utal, akik négy autóval vesznek részt a bajnokságban, amelyeket a Cyan Racing üzemeltet. Ezen autókat azonban nem akarják nagyon másutt versenyeztetni. Azzal sem ért igazán egyet ő és a megnevezett cég sem, hogy a BoP mérések alapján a Hyundai i30 N TCR modelljük erejét 97.5%-ra csökkentették, valamint a hasmagasságot megemeltették 90 mmre, ami így a márkák közötti versengésben komoly befolyásoló tényezővel bír. Erről így vélekedett:

    „Ha jól dolgozol, akkor a FIA és a WSC együttesen kinyír a BoP-val, ami ráadásul a világ minden táján érinti az ügyfeleinket, akik ettől nem lesznek boldogok.Ha rosszul végzed el a munkádat akkor sem lesznek boldogok az ügyfelek, hiszen azt gondolják, hogy az autód nem annyira jó. Innen nézve akármit is csinálsz a WTCR-ben, rosszul szerepelsz, és csak elköltesz egy halom pénzt. Megkérdőjelezem tehát azt, hogy jó-e az, amit csinálok. Azt hiszem, hogy a Peugeot lépett okosan: nincsenek itt a túraautó világkupában, így nincsenek a fókuszban. Ugyanakkor olyan BoP-vel mehetnek, ami túlzottan is jó nekik. A TCR nekünk az ügyfél alapú versenyzést jelenti. A WTCR esetében azonban ebben már kételkedek. Számomra az az ügyfél alapú versenyzés, amikor támogatjuk a TCR Kínát, hogy az jobbá váljon, ott leszünk a Új-Zélandon, amikor ott is elindul, hozzáteszünk az ausztrál, ázsiai amerikai meg hasonló országok versenyzéséhez, valamint a TCR Europe-hoz, ami mindenütt jól is működik. Mindent megteszek, hogy támogassam az ügyfél alapú versenyzést, és készen állok erre akár akkora költségvetéssel is, mint amibe a WTCR kerül. Jól dolgozunk, de érteni akarom, hogy mit akar a FIA az Eurosport a WSC a TCR-rel és a WTCR-rel a jövőben. Amint tudjuk azt, hogy mi a terv, eldönthetjük azt, hogy ezt elfogadjuk-e, avagy nem. Amennyiben tetszeni fog akkor OK, ha nem, akkor kiszállhatunk. Azt hiszem, hogy mindenki láthatja, hogy a Lynk & Co egy teljesen gyári program. Nem is kell ezt különösebben elemeznem, mert ezek tények. Így most várok, hogy mi fog történni, majd eldöntjük, hogy mit csinálunk majd. Sehol nincs kőbe vésve az, hogy elkötelezzük magunkat a WTCR iránt, és azt a pénzt amit a túraautó világkupában elköltünk, lazán nemzeti és regionális bajnokságokba is vihetjük, amiből akár nagyobb nyereségünk is lehet, hiszen jelenleg a WTCR-ben nem tiszta a helyzet.”

  • 2020-ban jöhet a Mazda TCR versenyautója!

    2020-ban jöhet a Mazda TCR versenyautója!

    Úgy néz ki, hogy a Mazda lesz a legközelebbi gyártó, akik építenek a TCR szabályrendszer szerint egy versenyautót, amely a 3-as szériájukra alapozna, árulta el az Auto Action. Az autó fejlesztéséért az American Mazda Motorsports divízió lesz felelős.

    A Mazda Motorsports jelenleg két autóval képviselteti magát az IMSA sportautó világbajnokságon, a DPi prototípus osztályban, az RT-24P modellel, de a fókusz lassan már átkerül a jövő évi TCR modelljükre.

    A TCR promótere, Marcello Lotti korábban már megerősítette, hogy évről-évre jönnek majd új gyártók, és a Mazda is csak egyike a számos japán autóipari cégnek, akiket van már erre programjuk, hiszen sikerrel indult a japán TCR sorozat is a szigetországban.

  • Tarquini a TCR Germany-ben vendégeskedik a hétvégén

    Tarquini a TCR Germany-ben vendégeskedik a hétvégén

    A WTCR tavalyi bajnoka, Gabriele Tarquini a TCR Germany mezőnyében vendégeskedik a sorozat hétvégi fordulóján, a Red Bull Ringen.

    A rutinos olasz egy Hyundai i30 N TCR-t fog vezetni, és a Team Engstler csapat színeiben áll rajthoz. Vendégversenyzőként ennél a csapatnál vezetett már idén egy újságíró, név szerint Guido Naumann (az oscherslebeni szezonnyitón) és Jessica Bäckman is, múlt hónapban, a bajnokság most-i fordulóján.

    Továbbá a WRC kiválósága, Thierry Neuville beugrására is számítanak valamelyik versenyhétvégén.

    „Sok versenyt láttam a tévében, főleg a Hyundai csatlakozása óta” – mondta Tarquini. „A versenyek nagyon izgalmasak, jó nézni őket, mert a versenyzők magas szintet képviselnek. Alig várom, hogy újra egy német bajnokság versenyén álljak rajthoz az 1999-es STW szezon után.”

  • Élete első endurance versenyére készül Tassi Attila

    Élete első endurance versenyére készül Tassi Attila

    Úgy tűnik a lehetőségek és a nagy bemutatkozások éve az idei Tassi Attila számára. A hétvégén kerül megrendezésre ugyanis a 24 órás „Super Taikyu Series” versenysorozat soron következő futama Ázsiában, melyen a HELL ENERGY által támogatott túraautó-versenyző is részt vesz.

    A 24 órás versenynek a Fuji International Speedway ad otthont, melyen profik és amatőrök egyaránt rajthoz állhatnak. Tassi Attila a KCMG csapatával, Honda Civic Type R FK8 típusú autóval áll rajthoz. A fiatal versenyző csapattársai a 2015-ös 24 Hours of Le Mans győztese, Matt Howson, a KC Motorgroup tulajdonosa, Paul Ip, és az ausztrál pilóta, Josh Burdon lesznek. A csapat a TCR Class-ben méretteti meg magát május 31. és június 2. között.

    „Izgatott vagyok, hogy egy ilyen versenyen is kipróbálhatom magam, nagyon örülök, hogy a KCMG lehetőséget adott erre. iRacingen már többször részt vettem 24 órás versenyen, de élőben még soha, úgyhogy alig várom, hogy a valóságban is átélhessem ezt az élményt. Sokat hallottam már az ilyen endurance versenyek hangulatáról, állítólag teljesen magával ragadja az embert, remélem velem is így lesz. Biztos, hogy lesznek mély pontok, ami a fáradtságot illeti, de helyt fogok állni. Szerintem ez egy nagyon jó tanulásig lehetőség, főleg, hogy két bajnok is van a csapatunkban, akik biztos, hogy sok újat tudnak majd mutatni nekem.” – mondta Tassi Attila.

    „Nagyon lelkesek vagyunk, hogy indulhatunk a Fuji 24 Hours versenyen. Sikeres teszteléseken vagyunk túl, Josh-sal és Attilával pedig növeltük az esélyeinket. Ez az idei második 24 órás verseny, amiben részt vesz a KCMG és további kettőben tervezünk rajthoz állni. Keményen fogunk dolgozni, hogy győzelemmel zárjuk a hétvégét.” – mondta Paul Ip, a KC Motorgroup tulajdonosa.

  • Fals információk terjednek arról, hogy a WTCR Bathurstba menne

    Fals információk terjednek arról, hogy a WTCR Bathurstba menne

    Az utóbbi napokban a magyar médiában is némi izgalomra adott okot az, hogy a WTCR esetlegesen Ausztráliába tart, miután sikerrel rajtrolt el a TCR Australia múlt héten a Sydney Motorsports Parkban. A TouringCarTimes azonban úgy tudja, hogy az ausztrál média enyhén félreérthette a CAMS vezérének a szavait, amikor egy lehetséges WTCR fordulóra terelődött a szó, Bathurstban.

    A CAMS igazgatója, Eugene Aroccát idézték, mely szerint már egyeztettek TCR rendszer alapítójával Marcello Lottival arról, hogy a WTCR-t is elhozzák Ausztráliába, amelynek ideális helyszíne lehetne Bathurst, de Lotti cége, a WSC Group részéről egy szóvivő megerősítette, hogy ez ebben a formában helytelen. Arocca ennyit mondott:

    „Nagyon is nyomatékosan kifejezzük azon célunkat, hogy a WTCR megjelenjen nálunk valamilyen formában, és az országban akadnak remek pályák. Remek a kapcsolatunk Marcello Lottival is. Ott voltam az első találkozón ahol egyeztettünk, majd voltam Milánóban is, ahol újra találkoztunk, és tetszik nekik az, amit Ausztráliában csinálunk. Ha tovább haladunk ebben a mederben, amiről beszéltünk vele, úgy gondoljuk, hogy sikerült elültetni egy magot, amely már az ő akaratával együtt kihajthat.”

    Ezek a hallgatólagos tárgyalások azonban nem egy WTCR futam ausztrál rendezéséről szóltak, hanem egyértelműen egy másik TCR szériáról. A WTCR ugyan a TCR piramis csúcsa, de a túraautó világkupa promótere az Eurosport Events, így Lottinak nincs beleszólása azon bajnokság versenynaptárjának az alakulásába. A WSC Csoport abban érdekelt, hogy számos TCR szériát szervez és irányít, olyanokat mint a TCR Europe és Asia, amely mindkettő a FIA által felügyelt nemzetközi sorozat. Arról pedig nem nyilatkoztak, hogy melyik szériáról is egyeztettek Aroccával Lottiék.

    Annyi mindenesetre biztos most, hogy a WSC sportigazgatója Nunzia Corvino ott lesz a következő TCR Australia versenyen június 8-9-én Phillip Islanden.

  • Első alkalommal nyert TCR futamot női versenyző!

    Első alkalommal nyert TCR futamot női versenyző!

    Nem csak a W Seriesben nyert ám női versenyző (ott más nem is tudott volna) tegnap, hanem a Skandináv TCR bajnokságban is!

    Az STCR első knutstorpi versenyét ugyanis Mikaela Ahlin-Kottulinsky nyerte a PWR Racing CUPRA-jával.

    Nem volt egyszerű versenyhétvége, az első verseny előtt nem sokkal még havazott, majd eső formában hullott tovább a csapadék, így a mezőny esőgumikkal rajtolt el, Ahlin-Kottulinsky-val a pole-ban.

    A svéd versenyzőnő jól is rajtolt, de hamar pályára is küldték a biztonsági autót, mert Andre Kiil a rajtrácson ragadt. Az újraindítás után Åhlin-Kottulinsky ismét kezdett ellépni az őt követőktől.

    A verseny végül két másodperced előnnyel nyerte meg Mikaela, Robert Dahlgren és Tobias Brink előtt. Ezzel ő lett az első nő, aki első helyen végzett egy TCR versenyen.

    A 26 éves versenyzőnő második futama már nem alakult ilyen fényesen, ugyanis egy ütközés következtében megpördült és a kavicságyban végezte.

    Ezzel Mikaela jelenleg harmadik helyen áll a bajnokságban, mindössze 4 ponttal elmaradva a második Andreas Ahlbergtől és 6 ponttal elmaradva az éllovas Andreas Wernerssontól.

    „A szezonkezdés fantasztikus volt.” – mondta Åhlin-Kottulinsky. „Álmodni sem mertem róla, hogy pole pozíciót szerzek, megnyerem az első versenyt pole-ból és ilyen jó lesz a sebességem. Jó volt a tempóm a második futamon is, de sajnos történt egy incidens, aztán kiestem a versenyből, de olykor megesik az ilyen. Így is még mindig szuper boldog vagyok a hétvégi teljesítményünkkel.”

  • A Williams adja az ETCR-nek az akkumulátorokat és a vezérlést

    A Williams adja az ETCR-nek az akkumulátorokat és a vezérlést

     

    A Williams Advanced Engineering lesz az ETCR hivatalos beszállítója vezérlés ls az akkumulátorok terén, erősítette meg a WSC, akik a TCR koncepcióját kitalálták. Ian Wright, a cég fejlesztési üzletág igazgatója nyilatkozott erről:

    „A Williams Advanced Engineering örömmel jelenti be, hogy a díjnyertes megoldásainkkal rázhatjuk fel az ETCR-t. A tapasztalatunk és a képességeink, amit a Williams megszerzett már az elektromos motorsportok terén és az utcai autóknál izgalmas jövőképet mutat a WSC Group-pal, és folytathatjuk az elektromos autózás és versenyzés fejlesztését, egy vállalhatóbb mobilitási jövőért.”

    A Williams Advanced Engineering tényleg komoly tapasztalattal bír, hiszen 99.5%-os rekord volt a megbízhatósága azon akkumulátoroknak amiket a Formula E első négy szezonjában szállítottak. Marcelo Lotti, a WSC részéről is elégedett az új partnerükkel:

    „A Williams a sikeresség egyik szinonimája a motorsportban. A cég eredményei önmagukért beszélnek. Büszkék vagyunk erre a szerződésre, és hogy a Williams név egy olyan új és nagyravágyó sorozatot választott, mint az ETCR. Örömmel dolgozunk együtt és leszünk egymás partnerei, hiszen tudjuk, hogy nagyon sokat tudnak a motorsportról, és a tapasztalatuk értékes az ETCR-nek, és így sikeresek lehetünk. A WSC csoport a TCR márka jogtulajdonosa, és egyértelműen a legsikeresebb motorsport kategória lett az elmúlt években, és világszinten átalakította a túraautózást. Logikus lépés volt a cégnek, hogy már meglévő tudást használ, és ezen új technológia kerül beépítésre.”

    Az ETCR sorozat tervezett rajtja 2020-ban lenne, és az első olyan többgyártós túraautó széria lenne, amely 100%-ban az elektromos hajtásra alapozna.

  • Valóban létezik a legújabb TCR autó, az MG6 XPOWER!

    Valóban létezik a legújabb TCR autó, az MG6 XPOWER!

    Az MG márkát a kínai SAIC Motors birtokolja, és a sanghaji autóshow keretein belül leleplezték a TCR szabályrendszere szerint megépített versenyautójukat, az MG6 XPOWER-t. Azonban még így is, hogy láthatóan most már fizikailag is létezik az autó sem árulta el azt az MG, hogy ez csak egy versenyautó koncepció, vagy indítani akarnak valós TCR-es programot.

    Némi technikai adatra azért fény derült, így tudható, hogy a kétliteres turbófeltöltős autó 320 lóerős, hatsebességes szekvenciális Xtrac sebességváltóval ellátott, az ára pedig 100.000 euró, ami 30.000 euróval olcsóbb a TCR alkotói által meghúzott plafonnál.

    Az autó alapja az MG6-os modelljük, amelyet 2017-ben mutattak be, és jelenleg csak Kínában árusítanak- Volt ennek a típusnak egy elődje is, szintén ezen a néven, amit 2016-ig Európában is értékesítettek, sőt gyári támogatással 2017-ig versenyzett vele a brit túraautó bajnokságban a Triple Eight csapat.

    https://youtu.be/xihSNOimrBM?t=143