Kategória: TCR

  • Nagy Dániel a WTCR tavalyi bajnokának csapatánál folytatja!

    Nagy Dániel a WTCR tavalyi bajnokának csapatánál folytatja!

    A WTCR 2019-es bajnokának csapatánál, az olasz BRC Racing Teamnél folytatja pályafutását Nagy Dániel. A TCR kategóriában 2015-ben bemutatkozó, a WTCC-t is megjárt magyar versenyző a TCR Europe versenyein indul a BRC színeiben, amint azt a koronavírus-járvány lehetővé teszi. A 21 éves pilóta Hyundai i30N TCR versenyautóján a 99-es rajtszám szerepel majd.

    Az 1998-as születésű sportoló számára a túraautó Európa-kupa ismerős terepnek számít: 2018-ban futamot nyert a sorozat hollandiai állomásán, és összesen hétszer állhatott dobogóra a szériában. TCR-es rutinját jól mutatja, hogy a WTCR 2018-as magyarországi hétvégéjén szabadkártyásként egy második helyet szerzett. A koreai gyártó autóját is jól ismeri, a mostani lesz ugyanis a harmadik éve a Hyundai i30 N TCR kormánya mögött.

    “Óriási megtiszteltetés számomra, hogy a túraautó-világkupa tavalyi győztese, Michelisz Norbert csapatához tartozhatok idén. Hálás vagyok, amiért ilyen tapasztalt szakemberekkel dolgozhatok együtt. A BRC-vel közös történetünk egy rendkívül eredményes tesztnapon kezdődött tavaly Olaszországban. 2019-ben is közel jártunk a közös munkához, de az akkor egyéb okok miatt nem volt lehetséges. A sorozathoz is jó szívvel csatlakozom újra, hiszen a TCR Europe az elmúlt években bizonyította, hogy az egyik legerősebb az elérhető kategóriájú túraautó-bajnokságok között. Továbbra is a szakmai fejlődésemre koncentrálok, és remélem, hogy lesz lehetőségem futamokat nyerni” – kommentálta a bejelentést Nagy Dániel.

    A BRC célja a TCR Europe bajnoki címének megszerzése – mondta a BRC Racing Team csapatvezetője, Gabriele Rizzo. “Büszkék vagyunk rá, hogy részt vehetünk a TCR Europe-ban, és boldogok vagyunk, hogy sikerült megállapodnunk Nagy Dániellel. Igyekszünk mindent megtenni annak érdekében, hogy versenyzőink a győzelemért harcolhassanak minden versenyen, és hogy a bajnoki cím legyen a cél, egyéni és csapat szinten is. Tisztában vagyunk vele, hogy a bajnokság színvonala még magasabb lesz mint az előző szezonban, ezért már teljesítettük is az első teszteket.”

    A közös felkészülés Franciaországban, a Paul Ricardon kezdte meg a csapat és Nagy, az első tesztnapról készült kisfilm itt található.

  • Íme az első idei WTCR autó – az új Cupra León Conpetición!

    Íme az első idei WTCR autó – az új Cupra León Conpetición!

    A Cupra erre a szezonra merőben új autóval készül, és elektromos bemutatójával is mindenkit megelőzött.

    Az eddig használt León TCR-t a León Competición TCR váltja, míg a szintén most bemutatott e-Racer immár hivatalosan is első lett az elektromos túraautók közül.

    „Már a TCR autók megjelenésénél is ott voltunk, most folytatjuk az új területek feltárását két új autónkkal.” – mondta Jaime Puig, a Cupra Racing igazgatója.

    Mindkét autót azért terveztük, hogy a legmagasabb szinten versenyezzenek. Versenyképességet szeretnénk ajánlani a partnereinknek, mert a TCR és ETCR szabályzatát figyelembe véve terveztünk meg az autóinkat.”

    Az ETCR programjukről annyit tudni még, hogy az autót fejlesztő Mattias Ekström, illetve még a WTCC-ben megforduló Jordi Gené lesznek a pilótáik. Ekström számára ráadásul az új formátum sem lesz teljesen ismeretlen, hiszen ralikrossz világbajnoki címet szerzett még 2016-ben.

    CUPRA e-Racer, racingline.hu
    Fotó: Cupra, e-Racer

    „Izgatott vagyok, hogy ennek része lehetek.” – mondta a kétszeres DTM-bajnok. „A sorozat elindításától tudom, ez jó sorozat lesz versenyzés szempontjából. Várom már a goodwoodi bemutatót.”

  • Így startol majd el a Pure ETCR nulladik szezonja!

    Így startol majd el a Pure ETCR nulladik szezonja!

    A sorozat promótere, az Eurosport Events új információkat osztott meg az első elektromos túraautó bajnokságról. Íme legfontosabb tudnivalók:

    Talán a legszembetűnőbb eltérés a WTCR-hez képest a versenyhétvégék formátuma lesz. Az autók rövid hatótávolsága miatt több rövid selejtezőre osztják majd az A-, B- illetve C-döntőkbe vezető utat, hasonlóan a ralikrosszhoz. Itt a teljesítmény kiaknázása a szervezők célja, valamint a spórolás kiküszöbölése.

    A különböző menetek felállása egy élő sorsolástól függ majd, melynek során egy gyártó autóit szándékosan elkülönítik az első menetre. Ezt követően még két körben, immár az eredmények lapján kerülnek besorolásra az autók.

    A Pure ETCR már a rajtnál eltér az eddigi összes pályaautós sorozattól, ugyanis a versenyzők egy vonalból, egy startkapuból indulhatnak majd minden menetre. A különböző rajthelyek sorrendjéről pedig egy egykörös, döntők előtt megtartott időmérő fog dönteni. A nagydöntő nyertesét nevezik majd a hétvége győztesének.

    A DTM ’push-to-pass’ rendszeréhez hasonlóan a versenyzők menetenként egyszer felhasználhatnak egy extra rásegítő rendszert, támadás céljából. Eközben a védekező pilóta az előzést követően használhatja a „fightback”, avagy visszatámadó módot, ami az előzőnél kisebb segítség.

    Pilóták és az autók az úgynevezett Hot Zone-ból készülhetnek fel a saját menetükre, és kisérhetik figyelemmel a történéseket. Az autókat pedig a nézők által is megközelíthető Energy Stationben fogják tölteni.

    Az eddigi tervekkel ellentétben már idén lesz egy bemutató szezon, ami nem tekinthető bajnokságnak, de már teszteli fogja az autókat és az új formátumot.

    Az autók a Goodwood Festival of Speed keretén belül kerülnek majd bemutatásra, és teljesítenek majd próbamenetet, ezt követően pedig négy alkalommal versenyeznek majd egymás ellen. Ebből kettő a WTCR hétvégéken lesz, Ausztriában és Koreában. A bemutató szezont a Daytona 24 órás versenyt kísérő bemutató zárja majd az első, nyolc hétvégés idény előtt, amit tízre emelnének 2022-ben.

    Dátum Esemény Helyszín
    július 9-12. Goodwood Festival of Speed Goodwood, Egyesült Királyság
    1 július 24-26. WTCR Race of Austria Salzburgring, Ausztria
    2 augusztus 1-2. Copenhagen Historic Grand Prix Koppenhága, Dánia
    3 október 16-18. WTCR Race of Korea Inje Speedium, Dél-Korea
    4 november ? ? Guangdong, Kína
    január 30-31. Daytona 24 órás Daytona Beach, Egyesült Államok
  • Az MG is bejelentette az ETCR programját a Lisheng Shanghai Racinggel!

    Az MG is bejelentette az ETCR programját a Lisheng Shanghai Racinggel!

    A Lisheng Shanghai Racing azon cég, amely bejelentette, hogy megépítik az MG6 XPower TCR autóból az ETCR változatot. Xia Qing, az LSR elnüke nyilatkozott:

    „Még nagyon korai fázisban vagyunk ezen projektben, de amint lehet, le fogjuk leplezni a márka és a modell ETCR-es változatát. Az LSR-nél nagyon hiszünk az elektromos túraautózás koncepciójában, ami az autóversenyzés jövője. Azon remek eredmények mellett, amiket elértünk az MG6 XPower TCR autónkkal, nem akarjuk kihagyni azon lehetőséget, amit az ETCR kínál a kezdetektől fogva.”

    Ezzel a lépéssel hivatalosan kijelenthetjük, hogy ez a negyedik ETCR projekt a Hyundai, Cupra és a Romeo Ferrarisé mellett. Marcello Lotti, a WSC elnökeként, és a széria atyjaként elégedett:

    „Örömmel üdvözöljük az LSR növekvő elkötelezettségét a versenyautók építése és az elektromos túrautózás iránt. Az MG6 TCR-rel már megmutatták a képességeiket, és nagyon várjuk már, hogy az új elektromos autójukat is a pályára vihessék az első tesztre. Az LSR olyan vállalkozásokhoz csatlakozik, akik már leleplezték a projektjeiket, és további bejelentések is várhatóak hamarosan.”

  • 3D nyomtatással is készül az új Cupra Leon Competition TCR!

    3D nyomtatással is készül az új Cupra Leon Competition TCR!

    A Cupra 2020-as versenyautójának a fejlesztése a végső fázisába ért, és most elárulták, hogy a háromdimenziós nyomtatási technológiát is igénybe vették a gyártás folyamán. Xavi Serra, a Cupra Racing technikai fejlesztésének a vezetője nyilatkozott:

    „Az új Leon Competition esetében a kormány központi vezérlőmodulját, a motorháztető szellőzőnyílásait, a tükröket és a fék- valamint a vízhűtés bemeneteit újramodelleztük. A fő cél az volt, hogy rövid idő alatt sok alkatrészünk legyen. Gyorsan többféle dizájnt is kipróbálhatunk, továbbá mivel párhuzamosan fejlesztjük az autót is, ez a megoldás lehetővé teszi azt, hogy gyorsan reagáljunk a tervezési folyamat változásaira.”

    A csapat az új 3D nyomtatott elemeket elvitte tesztelni Portimaoba, Portugáliába. Serra így összegzett:

    „Az eredmények kiválóak, egyenesen meglepő is volt pár dolog, mivel az volt a célunk, hogy a határokat feszegessük ezen anyaghasználattal. Ez a technológia egyre több kulcsfontosságú részt érint majd, és egyre bonyolultabb ötletek megvalósítását teszi majd lehetővé.”

    Az új spanyol fejlesztésű versenyautót február 20-án, a Cupra Garage megnyitóján leplezik majd le.

  • A Romeo Ferraris elhagyhatja a WTCR-t az ETCR kedvéért

    A Romeo Ferraris elhagyhatja a WTCR-t az ETCR kedvéért

    Egyre valószínűbb, hogy az Alfa Romeo alakulata, a Romeo Ferraris elhagyják a túraautó világkupát, ahol idén Team Mulsanne név alatt tevékenykedtek. Jövőre már az új ETCR-es projektjükre fókuszálnának inkább. Az Autosportnak nyilatkozott a csapat menedzsere, Mario Ferraris:

    „Ez egy bonyolult ügy, mert ide kellene némi pénz. A büdzsénk mindkét szériát nem engedheti meg magának. Úgy vélem, hogy jövőre a legfontosabb projektünk az ETCR lesz. Azt pedig nem tudom, hogy mi lesz a WTCR-rel.”

    A csapat nemrégiben jelentette be, hogy megkezdték az elektromos túraautójuk fejlesztését, melynek az alapja az Alfa Romeo Giulia modellje lett. Ugyan a fókusz már az ETCR-es programon lesz, a Romeo Ferraris továbbra is épít Alfa Romeo Giulietta TCR autókat a partnereinek 2020-ban. Erről ennyit mondtak:

    „Most van pár versenyautó amit japán és dán bajnokságokba építünk, így folytatjuk a TCR-es autó fejlesztését is az ügyfeleink miatt, de nem hiszem, hogy a WTCR-ben is folytatjuk.”

  • A Mazda3 TCR bemutatkozására még 2021-ig várni kell

    A Mazda3 TCR bemutatkozására még 2021-ig várni kell

    2021-ig eltolták a Mazda3 TCR megépítését, jelentette be a Long Road Racing, az autó konstruktőre, mielőtt lezárnák a 2019-es évüket. A racer.com-nak nyilatkozott a Mazda Motorsport feje, Nelson Cosgrove:

    „Glenn Long és a Long család csodálatos partnereink, akikkel már évek óta együtt dolgozunk, és köszönjük nekik mindazt, amit tettek a Mazdáért. Glenn csapata kiválóan ért az átalakításokhoz, és jól kezelik az ilyen projekteket, remélhetően hamarosan erről tehetünk egy formális bejelentést is.”

    Eredetileg már a 2020-as Daytona hosszútávú versenyre tervezték a bemutatkozását az autónak, az IMSA Michelin Pilot Challenge sorozatban, de a Mazda Motorsport most új partnert keres a TCR autóik építésére, akik tudják vállalni a Mazda MX-5 kupás autókat is. Erről ennyit mondott Cosgrove:

    „Azért távolodunk el a nagy nyomástól Daytona miatt, ami már a jövő hónapban lenne, hogy az energiáinkat a globális MX-5 kupába fektethessük. Rengeteg csapatunk és versenyzőnk van, akiket ki kell szolgálnunk tesztekkel, és egyre közelebb az új bajnokság kezdete.”

    Ettől függetlenül zajlik a Mazda3 TCR fejlesztése, és már lassan ott tartanak, hogy pályára küldhető állapotban lesz, amiről Cosgrove ennyit árult el:

    „Jövőre már tesztelünk, és legalább 5000 km-t menni akarunk a Mazda3 TCR-rel, annak a homologizációja előtt. Hat vagy nyolc tesztünk lesz, attól függően, hogy miképp állnak a dolgok az olyan remek rendszerekkel, mint ABS vagy az ITC. Már a Mazda3 TCR teljesítmény mérésénél járunk, és igen elégedettek vagyunk az eredményekkel.”

  • A Volkswagen az ETCR-be menne az új ID.3 típussal!

    A Volkswagen az ETCR-be menne az új ID.3 típussal!

    A Volkswagen megerősítette, hogy érdekli őket a teljesen elektromos ETCR túraautós széria. Mindez alig pár héttel azután, hogy bejelentették, a WTCR-rel és a hagyományos üzemanyagos versenyzéssel végeztek. Az ETCR is még csak most keresgéli a helyét, várhatóan a jövő év második felében lesznek komolyabb fejlemények, míg az első teljes éves versenyprogramra 2021-ig várni kell.

    Három márka, a Hyundai, a Cupra és az Alfa Romeo tették fel magukat egyelőre a töltőre, és indították el a projektjeiket a formálódó szériába. A VW a TouringCarTimesnak adott exkluzív interjújában megerősítette, hogy beszállhat a német márka az ETCR-be, és már vizsgálják azt, hogy milyen programmal vágjanak ennek neki. François-Xavier Demaison, a Volkswagen technikai igazgatója nyilatkozott:

    „Várunk a szabályokra, mert számunkra még mindig nem tiszta. Természetesen megvizsgáljuk azt, mi az, amit valóban meg tudunk lépni. Fontos a projektben a marketing is, ezzel is támogatni akarjuk az eladásokat. Így egy komplett csomagról beszélhetünk akkor.”

    Demaison azt sem cáfolta, hogy a potenciális ETCR projekt alapjuk a frissen bemutatott ID.3 lenne:

    „Elkezdtük vizsgálni, hogy mit tehetnénk az elektromos autónkkal, ami jelen kinézetében inkább egy családi, mint versenyautó. Átnézzük majd az első autót amit a rendelkezésünkre bocsátanak, ez pedig az ID.3 lenne. Olyan elektromos megoldás van benne, amitől elég magas az autó, mert az alja tele van akkumulátorokkal, ami növelte a magasságát. Ez emelt az orr részen is, ami nem igazán jó a sebességnek az egyenesekben. Ennek komoly hatása van, ezért ennek alaposan utánanézünk.”

    Arra a kérdésre, hogy az ID.3 ETCR verziója ott lehet-e már a  jövőre tervezett versenyeken, Demaison szerint nem lenne nagy gond, de felvázolt további problémákat más területeken, ami jobban aggasztja:

    „Persze, hogy kész lehet, de ki akarjuk aknázni egy elektromos versenyautó fejlesztésében rejlő lehetőségeket. Az ETCR egy egységes csomag, adnak motort, akkumulátorokat, hajtásláncot, ECU-t, mindent biztosítanak a szervezők. Mi inkább olyan szériát szeretnénk, ahol megmutathatjuk, hogy fejleszthetőek az akkumulátorok, mivel ez egy olyan egység, amelyik erősen limitálja az elektromos autó használatát. Nincs ma olyan széria, ahol ezt bemutathatnánk, így reméljük, hogy hamarosan lesz egy, ahol igen.”

    Demaison szerint a Formula E sem volt opció a VW számára, mert a VAG csoport tagjai, az Audi és a Porsche már jelen vannak a formaautós sorozatban, és így a Volkswagen inkább arra koncentrál, hogy a pályán szerzett tapasztalatait hogyan ültethetné át a mindennapokba. Erről ennyit mondott Demaison:

    „Tényleg azt kívánjuk, hogy autót, ne is márkát reklámozhassunk, így annak utcai autó kinézete kell, hogy legyen. A kerekeket be kell fednünk, a következő lépésünk az, hogy az elektromos autók következő generációját használjuk alapnak, így újfent megerősítem, az ID.3-at. Vizsgáljuk a lehetőségeinket az ETCR-ben és a ralikrosszban is. Az elektromos ralikrossz is egy lehetőség lehet. Az Extreme E is egy lehetőség lehet. Így jelenleg a dolog még eléggé ködös.”

    A Vokswagen idén bejelentette, hogy a következő évtizedben 22 millió elektromos autót építenének, és közel 70 különféle modell közül lehetne választani. Johan Kristoffersson pedig utoljára még Volkswagennel nyerte meg a a 2019-es WTCR utolsó futamát vasárnap.

  • Az Audi megerősítette a WTCR-ből való kilépését 2020-tól

    Az Audi megerősítette a WTCR-ből való kilépését 2020-tól

    Az Audi Sport megerősítette, hogy a jelenlegi szezon végén megszűnteti a gyári részvételét a Túraautó-világkupában (World Touring Car Cup). Azonban reméli, hogy 2020-ban továbbra is megtartja a privát helyét a mezőnyben.

    Amíg a gyártói csapatokat kitiltották a szériából, az Audi – mint számos más márka esetében – az elmúlt két évben gyári pilótákat helyeztek el a privát csapatokban.

    – Az FIA WTCR nemzetközi színekre lépett, amelynek mi már a kezdetektől a részei vagyunk. A tavalyi évtől kezdve 25 dobogós helyezést értünk el, amelyből hétszer nyertünk is – nyilatkozta Chris Reinke, az Audi Sport ügyfélcsapat vezetője. – Hatalmas köszönettel tartozunk a négy pilótánknak, Niels Langeveldnek, Gordon Sheddennek, Jean-Karl Vernay-nek and Frédéric Vervischnek, valamint a Comtoyou Team Audi Sportnak, Leopard Racing Team Audi Sport és a partnereinknek. Most elérkeztünk oda, hogy új fejezetet nyissunk.

    A WRT korábban megerősítette hogy jövőre nem fog indulni a WTCR-ben és és a TCR Europe-ban, helyette a DTM-re és a GT versenyekre fog fókuszálni. A Comtoyou Racing várhatóan a 2020-as WTCR szezonban indul, egy privát tulajdonú programban.

  • A WRT abbahagyja WTCR és TCR Europe programját

    A WRT abbahagyja WTCR és TCR Europe programját

    A WRT bejelentette, hogy a sepangi hétvége után kivonul a sorozatból, és európai porondon sem folytatja TCR programját, inkább GT és DTM autóikra helyezik majd a hangsúlyt.

    A belga csapat az elmúlt két szezonban volt tagja a túraautó világkupa mezőnyének, tavaly pilótájuk, Jean-Karl Vernay ötödik lett a pontversenyben. Most tizedik helyen áll, másik pilótájuk, Gordon Shedden pedig csak 24.

    Kivonulásuk annak is köszönhető, hogy a Volkswagen csoport bejelentette, ezután az elektromos autókra helyezik a hangsúlyt a motorsportban. Az Audi ráadásul jelezte, nem gyártanak új autót a jelenlegi TCR autójuk, az RS 3 LMS helyére.

    TCR Europe-ból is kiszállnak, ahol eddig egy Volkswagent és egy Audit indítottak, de ehelyett a sportautós és DTM programjukra koncentrálnak majd.

    „Az ok nagyon egyszerű” – mondta a WRT vezetője, Vincent Vosse. „A Volkswagen bejelentése után a csoport egyik másik márkája, az Audi is úgy döntött, nem szerepel majd a kategóriában. Mi persze továbbra is folytatjuk együttműködésünket az Audival a DTM-ben. GT autóinkat pedig megerősített legénység készíti majd fel.”