Kategória: TCR

  • A Toyota Gazoo Racing Argentina zöld utat adott az új Corolla TCR-nek

    A Toyota Gazoo Racing Argentina zöld utat adott az új Corolla TCR-nek

    Hivatalosan is megerősítést nyert a Toyota bevezetése a TCR mezőnyébe, miután a hírek szerint a Toyota Gazoo Racing Argentina engedélyt kapott a Corolla szedán versenyváltozatának homologizálására és fejlesztésére.

    Még tavaly augusztusban jelentek meg először a hírek arról, hogy a japán gyártó csatlakozhat a Honda, a Hyundai és az Audi csapataihoz a TCR-sorozatokban, és most megerősítést nyert, hogy a Toyota Gazoo Racing Argentina – a Super TC2000 program mögött álló csapat – fogja fejleszteni az autót.

    A Corolla TCR-en már folynak a munkálatok, mielőtt az autót homologizálják, és ezt követően az ügyfélcsapatok rendelkezésére bocsátják, hogy a világ különböző TCR-sorozataiban – köztük a Túraautó Világkupában – indulhassanak vele.

    „Büszkék vagyunk arra, hogy engedélyt kaptunk a központunktól arra, hogy felelősek legyünk egy Toyota versenyautó homologizációjáért, fejlesztéséért, gyártásáért és értékesítéséért a TCR versenyekre” – mondta Daniel Herrero, a Toyota Argentina elnöke és a Toyota Gazoo Racing Latin America vezetője.

    „Ez azt mutatja, hogy a Toyota Motor Corporation belénk és a motorsport-iparágunkba vetett bizalma egyértelmű. Számunkra ez kettős elégtétel, mert a mi csapatunk lesz a felelős azért, hogy a Toyota várhatóan világszerte bekerül a TCR-sorozatba, és azért is, mert ez a projekt lehetőséget ad arra, hogy Argentína motorsport-iparát népszerűsítsük a világon.”

    Marcello Lotti, a WSC elnöke elmondta, hogy nagy az öröme, hogy a japán gyártó csatlakozik a TCR-hez.

    „Hat év telt el a TCR elindítása óta, és még mindig új gyártók csatlakoznak!” – mondta. „Most üdvözöljük az érkezésüket, egy globális autóipari óriásét, akik mindig is komolyan vették a motorsportos tevékenységeiket.”

    „A Gazoo Racing Argentina kinevezése a Corolla TCR fejlesztésére, építésére és forgalmazására egy újabb fontos mérföldkövet jelent a TCR koncepció sikerében”.

  • A WTCC utolsó bronzérmese erősíti majd a Hyundai elektromos csapatát

    A WTCC utolsó bronzérmese erősíti majd a Hyundai elektromos csapatát

    A Hyundai két fejlesztőpilótája – Augusto Farfus és Jean-Karl Vernay – mellett Yvan Muller korábbi mentoráltja, John Filippi és a világbajnoki veterán, Tom Chilton vezetheti majd az elektromos Velostert.

    Farfus és Vernay bejelentése nem meglepetés. A brazil már korábban is az elektromos projekt része volt, 2020-ban ezért nem indult a világkupán.

    „Jó lesz újra a Hyundai Motorsport színeiben versenyezni a Veloster N ETCR-rel.” – jelentette ki a tengertúlon BMW-t vezető Farfus. – „Szerencsés vagyok abból a szempontból, hogy rengeteget tesztelhettem az autót.”

    Vernay idén csatlakozott a márkához, nemcsak az autó fejlesztésében, hanem a WTCR-ben is.

    „Ebben az évben eléggé elfoglalt leszek a Hyundainak köszönhetően. De nem is lehetnék boldogabb emiatt. A két autó más lesz, ahogy a sorozat is, de nem hiszem, hogy ez probléma lenne. Talán segít is majd, hiszen a rövid csatákban gyorsan kell előzni, ez a készség pedig a WTCR-ben javamra válhat.”

    Tom Chilton 2017-ben bronzérmes és privát bajnok lett a WTCC-ben, azóta a brit túraautó bajnokságban (BTCC) vezetett, ezt idén is folytatja majd.

    „Az elektromos meghajtás új kihívás számomra, de a Hyundai csapatának részeként szerintem a legjobb helyen vagyok, hogy a győzelemért küzdjek.”

    „Johnnal más korábban dolgoztam együtt, de most először leszek egy garázsban Augustóval és Jean-Karllal. Ők nagyon sikeresek a TCR kategóriában és a túraautókkal, szóval biztos vagyok benne, hogy erősek lesznek, és jó viszonyítási alap, akikhez hasonlíthatom magam.

    John Filippi 2018-ben volt WTCR mezőny tagja, tavaly pedig a TCR Europe második helyét szerezte meg, Mehdi Bennani mögött.

    „Bár tavaly már versenyeztem egy Hyundai típussal, ez nagy változás lesz számomra. Kihívás lesz, de ez olyasmi, amit már várok. A teszteken szeretnék majd hozzászokni az autóhoz. Minden új lesz: az autó, a csapat és a versenyformátum is.”

  • Hungaroring & ETCR: nálunk is felsípolnak majd az elektromos túraautók!

    Hungaroring & ETCR: nálunk is felsípolnak majd az elektromos túraautók!

    Bár az eredeti naptárban nem szerepelt a Hungaroring, a PURE ETCR végül Zolder helyett hozzánk jön majd el az elektromos túraautós mezőny.

    „A terv az volt, hogy a Zolderi 24 órás hétvégéjének részeként legyünk ott Belgiumban, ez stimmelt az eredeti tervünkkel februárban.” – jelentette ki Xavier Gavory, a sorozat igazgatója.

    „Azóta azonban már beláttuk a téli teszteken, hogy nagyobb rugalmasságra van szükségünk. mind a pályán töltött idő tekintetében, mind a paddockban.”

    „A zolderi csapat nagyon megértő volt velünk, de a 24 órás verseny tervei már kiforrottak. Emiatt nagyon bonyolult lenne számukra, hogy mindenben segítségünkre legyenek. Ezért találnunk kellett egy alternatív helyszínt, és esemény, ami jobban illik hozzánk.”

    Már így is két WTCR versenyhétvégén szerepeltek volna, így egy harmadik forduló, az augusztusra áthelyezett Hungaroring mellett döntöttek.

    „Az Eurosport Events már 2011 óta ellátogat a Hungaroringre, és nagyon jó a kapcsolatunk az ottani vezetőséggel. Mivel a WTCR és az PURE ETCR promótere ugyanaz, könnyebben meg tudjuk oldani, hogy mindkét sorozatnak megfelelő paddockot és hétvégi formátumot alakítsunk ki.”

    „A magyar szurkolók az egyik legszenvedélyesebbek a világon, főképp a túraautók esetében. A PURE ETCR egy teljesen más élményt nyújt majd, az új, kieséses lebonyolítással. Megállás nélküli, szoros csatákat láthatnak majd a nézők.”

    A pontos pályarajzot és a kapuk helyét még nem tudni, ezt eddig csak egy helyszínnél jelentették be. Vallelungában egy rövidített vonalvezetésen mennek majd Azconáék.

    A Hyundai még nem jelentette be hivatalos felállását, azonban az autót Jean-Karl Vernay és Augusto Farfus segítségével fejlesztették ki. Rajtuk kívül Michelisz Norbert is kipróbálhatta az autót a WTCR szezonzáróján.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    PURE ETCR (@pure_etcr) által megosztott bejegyzés

    A PURE ETCR 2021-es versenynaptára:

    # Dátum Pálya Ország Fő verseny
    1 06.18.-20. Autodromo Vallelunga ?? Olaszország
    2 07.09-11. Motorland Aragón ?? Spanyolország
    WTCR: spanyol hétvége
    3 08.06.-08. Bellahøj Park ?? Dánia
    Koppenhága Historic Nagydíj
    4 08.21.-22. Hungaroring ?? Magyarország
    WTCR: magyar hétvége
    5 10.15-17. Inje Speedium ?? Dél-Korea
    WTCR: koreai hétvége
  • A Hyundai bemutatta a felfrissített i30 N TCR modelljét!

    A Hyundai bemutatta a felfrissített i30 N TCR modelljét!

    A Hyundai Motorsport ügyfélautós versenyrészlege nyilvánosságra hozta a 2021-es szezon előtt a továbbfejlesztett i30 N TCR-t. A fő változás szemmel is látható, hiszen a versenyváltozat leköveti az utcai modell ráncfelvarrását, ennek eredményeképp új első lökhárítója is lett, valamint LED fények. A váz, a motor és a sebességváltó is azonban változatlan, hiába jöttek ki az új csomaggal. Andrew Johns, a Hyundai Motorsport Customer Racing részlegének üzemeltetési vezetője így nyilatkozott:

    „Az autóverseny-projektjeink, valamint az úttörő közúti Hyundai kínálat közötti szoros kapcsolat mindig is a ügyfélautós versenyrészlegünk filozófiájának a részét képezték. Amikor bemutattuk a legújabb csomagját az i30 N-nek, fontos volt, hogy az megjelenhessen az i30 N TCR autón is. Az új front része a karosszériának, és a lámpák is látható bizonyítékai annak a fáradhatatlan munkának, amelyet a mérnökeink végeznek. Folyamatosan tanulnak is az autóról, és fejlesztik azt, ahol csak tudják. Ennek eredményeképp látható, hogy mindig is nagyon versenyképesek voltunk a TCR kategóriákban. Soha nem vesszük azonban természetesnek az ügyfeleink sikereit, így folyamatosan dolgozunk azon, hogy a bajnokságaik élén lehessenek.”

  • Az Alfa Romeo helyett a Hyundai pilótája lesz a WTCR tavalyi harmadikja

    Az Alfa Romeo helyett a Hyundai pilótája lesz a WTCR tavalyi harmadikja

    A WTCR összetettjében tavaly harmadik helyet szerző Jean-Karl Vernay átszerződött a Hyundai elektromos programjába, fejlesztőpilótának.

    A francia tavaly a Romeo Ferraris színeiben egy Alfa Romeo volánja mögött ült Túraautó Világkupában. Összetettbeli harmadik helye egyben a privát bajnoki címet is jelentette.

    Jean-Karl Vernay, Alfa Romeo, WTCR, racingline.hu
    Vernay a szezonzárón ünnepel, Fotó: Frédéric Le Floc’h/DPPI/FIA WTCR

    Jó formájának köszönhetően az olasz csapat ETCR pilótának is bejelentette, de most Augusto Farfus mellé csatlakozhat a koreai márkánál.

    „Amikor felajánlották a lehetőséget, nem tudtam kihagyni.” – meséli Vernay – „Fantasztikus egy nagy márkánál dolgozni, a Hyundai ráadásul hosszútávú tervekkel rendelkezik. Ennek büszkén vagyok én is része.”

    „Tudom, Farfus és a mérnökök már rengeteg munkát belefektettek az autóba. Szeretném ezt felhasználni, és a saját munkámat is hozzátenni az autó fejlesztéséhez, hogy a Veloster N ETCR olyan sikeres legyen, mint az előző Hyundai modellek.”

    Michelisz Norbert, Hyundai, ETCR, racingline.hu
    A Hyundai Veloster N ETCR az aragóni bemutatón, Fotó: PURE ETCR

    Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport főnöke üdvözölte a franciát a gyári programban:

    „Jean-Karl Vernay tökéletesen illeszkedik a márkához. Sok tapasztalata, és sikereket is szerzett a TCR kategóriában és a motorsport más területein is. Először az lesz a feladata, hogy Augusto Farfus melelt az autó fejlesztésén dolgozzon.”

    „A visszajelzései segítenek majd a mérnökeinknek, és az ETCR-es beszállítóinknak, hogy felkészülhessenek az első versenyre. Bízom benne, bármilyen szerepet is vállal majd a jövőben, tökéletes eredményeket várhatunk tőle.”

  • Bemutatta az új TCR autóját az Audi

    Bemutatta az új TCR autóját az Audi

    Továbbra is elkötelezett marad a túraautózás iránt az Audi, amit a most bemutatott új TCR modellükkel igazoltak is.

    A német gyártó pénteken mutatta be a vadiúj RS 3 LMS TCR modelljét, amivel már idén rajthoz fognak állni a különböző TCR sorozatokban, köztük a világkupában is.

    Az Audi Sport közleménye szerint a második generációs modell minden területen fejlődést ért el, és egy új sebességváltóval szerelték fel.

    „A legújabb modellünk fejlesztésének a középpontjában az ügyfeleink álltak. Egy olyan autót szeretnénk az ügyfeleink számára felajánlani, amely az előzőhöz képest sokkal inkább versenyautó, valamint számos gyakorlati előnnyel rendelkezik a mindennapi használatban, illetve gazdaságosan üzemeltethető.” – kezdte Chris Reinke, az Audi Sport ügyfélprogramjáért felelős vezetője.

    „A pilótafülke is sokkal ergonómikusabb a pilóta számára. Az autó összeségében sokkal robosztusabb, versenyképesebb és biztonságosabb lesz az elődjénél.” – tette hozzá.

  • 2021-ben nem jön a Hungaroringre a TCR Europe!

    2021-ben nem jön a Hungaroringre a TCR Europe!

    A Nürburgring és a Slovakia Ring érkezésével lett teljes a 2021-es TCR Europe versenynaptár, a Hungaroring sajnos kimaradt. Paulo Ferreira, a TCR Europe promótere így nyilatkozott:

    „Elégedettek vagyunk, amiért sikerült véglegesíteni a karácsonyi szünet előtt a versenynaptárunkat, és ezért köszönettel tartozom a helyi rendezőknek is az együttműködésük miatt. Az, hogy sikerült megegyeznünk a Slovakia Ringgel és a Nürburgringgel is, büszkévé tesz minket, hiszen az elbűvölő helyszíneink listáját bővítik. A szezonnyitó elhalasztásával kapcsolatban pedig annyi, hogy erről a lehetőségről egyeztettünk a csapatokkal, arra jutottunk, hogy jobb, ha több időt biztosítunk nekik a felkészülésre.”

    A szezonnyitó így a Slovakia Ringen lesz május 7-9-én, az eredetileg tervezett helyszín, Monza pedig szeptember 24-26-ra tolódik. Az eddig üres helyre pedig szeptember 3-5-re bekerült Nürburgring. A többi helyszín megtarthatta a már előzetesen bejelentett időpontját.

    2021-es TCR Europe versenynaptár
    május 7-9. – Slovakia Ring
    május 28-30. – Paul Ricard
    június 18-20. – Zandvoort
    július 29-31. – Spa-Francorchamps
    szeptember 3-5. – Nürburgring
    szeptember 24-26. – Monza
    október 8-10. – Barcelona

  • A TCR tárgyal a Mazdával és a Toyotával is a fejlesztéseikről!

    A TCR tárgyal a Mazdával és a Toyotával is a fejlesztéseikről!

    A TCR vezérigazgatója, Marcello Lotti megerősítette, hogy kapcsolatban áll a Mazda és a Toyota márkákkal, a kategóriának megfelelő fejlesztéseik miatt:

    „Tárgyalunk a Mazdával és a Toyotával, hamarosan pedig több információt is adunk a terveikkel kapcsolatban. Hat évnyi világméretű TCR versengés után is folyamatos az érdeklődés az új márkáktól, és azt gondolom, hogy ez a kategória sikerének a kulcsa.”

    A Toyota argentin részlege megerősítette már, hogy elkezdtek dolgozni egy szedán TCR modellen a 2021-es szezonra. A Mazda amerikai részlege időközben törölte a Mazda3 TCR programját, a koronavírus-járvány miatt.

    A legutóbb bejelentett TCR modell a Hyundai Elantra N TCR, míg a Tecnodom Motorsport szintén folytatja a munkálatokat a Fiat Tipo TCR-en. Lotti minderről így beszélt:

    „2021-ben új TCR modellek állnak majd rendelkezésére az ügyfeleknek az egész világon. A Fiat Tipo megjelent már a TCR Europe monzai versenyén, és most már készen áll a homologizációra. A Hyundai Elantra N is még a technikai fejlesztés fázisában áll, de az új év elején ők is már túl akarnak lenni majd a homologizáción.”

  • Aragónban bemutatták az elektromos Alfa Romeo Giuliát!

    Aragónban bemutatták az elektromos Alfa Romeo Giuliát!

    Az ETCR bemutatót tartott a világkupa szezonzáróján, és ennek keretein belül a Romeo Ferraris lerántotta a leplet az új Alfa Romeo elektromos túraautójáról.

    Az autót a csapatfőnök, Michela Cerruti, és a már bejelentett pilóta, Jean-Karl Vernay mutatta be.

    „Nagyon boldogok vagyunk, hogy útjára engedhetjük az autót, ez a projekt egy évi kemény munka gyümölcse. Ez a kezdet számunkra az elektromos autósport világában.”

    Alfa Romeo, ETCR, racingline.hu
    Fotó: PURE ETCR

    Vernay – a bajnokság harmadik helyezettje – is szombaton látta először az autót.

    „Eddig titokban tartották előlem is, de büszkék lehetnek a munkájukra, ez egészen elképesztő. Nincsenek akkora forrásaik, mint a többi gyártónak, de az autó mégis kiemelkedő lett.”

    „A festés is gyönyörű, sok munka van benne. Talán még pont ennyi hátra is van, mire rajthoz állhatunk. Mindenesetre büszke vagyok.”

    Az Alfa Romeo Giulia ETCR a harmadik autó, amit nyilvánosság elé tártak, a Cupra e-Racer és a Hyundai Veloster N ETCR után.

    A TCR kategória alapítóját, Marcello Lottit kifejezett örömmel töltötte el az új autó látványa élőben.

    „Mindig izgalmas, ha egy új autó bemutatásáról van szó, de Alfa Romeo Giulia egész különleges jelentéssel bír. Egy híres név csatlakozik most hozzánk, ráadásul gazdag túrautós múlttal.”

    „Eddig csak képeket és grafikákat láttunk, de kiráz a hideg, hogy élőben láthatom ezt az autót. Nagyon tetszik, és alig várom, hogy lássam a pályán is. Biztos vagyok benne, hogy a Romeo Ferraris profizmusa rögtön versenyképessé teszi majd ezt a járgányt.”

    A Cuprával és a Hyundaijal ellentétben Alfa Romeo még nincs bejáratva egyik pályán sem, mivel el kell végezni a karosszéria és az elemek összeegyeztetését, de a csapatfőnök szerint erre nem kell sokat várni.

    „Talán télen már pályára mehetünk. Sok múlik az akkumulátoron, ez a Williamsen múlik majd. Persze most a világban uralkodó helyzet miatt elég nehéz bármi konkrétumot mondani. De közvetlenül az év elején, talán január végén sor kerülhet rá.”

  • Michelisz Norbert kipróbálta az elektromos Hyundait Spanyolországban!

    Michelisz Norbert kipróbálta az elektromos Hyundait Spanyolországban!

    A jövőre induló PURE ETCR sorozat bemutatót tartott a nagytestvér WTCR szezonzáróján Aragónban. A Hyundai pilótái közül Michelisz Nobert vezethette az új elektromos Veloster N ETCR-t.

    A Hyundai autóját mutatták be elsőként a koppenhágai bemutatón, most is a koreai márka autói voltak a középpontban.

    Az MotorLand Aragón számos vonalvezetéssel rendelkezik, ezt kihasználva az egyik pályaszakaszon először állították fel az ETCR startkapuit is.

    startkapu, PURE ETCR, racingline.hu
    Az ETCR startkapuja Aragónban, Fotó: PURE ETCR

    A két WTCR csapat nevében Gabriele Tarquini és Luca Engstler állt oda próbarajthoz a világkupában is használt hagyományos túraautókkal. Az elektromos változattal pedig Michelisz gurult oda közéjük.

    Attól azért nem kell félni, hogy a trónfosztott világkupa győztes kikerül a WTCR vérkeringéséből, hiszen a Hyundai teszt- és tartalékpilótája, Augusto Farfus neve köthető jelenleg az elektromos projekthez.

    Michelisz Norbert, Hyundai, ETCR, racingline.hu
    Fotó: PURE ETCR

    Az eddigi tudnivalókat az ETCR-ről összefoglalva itt olvashatjátok.