Kategória: TCR

  • Mikaela Åhlin-Kottulinsky nem indult 2022-ben a PWR Racinggel

    Mikaela Åhlin-Kottulinsky nem indult 2022-ben a PWR Racinggel

    Mikaela Åhlin-Kottulinsky elárulta, hogy nem indul a PWR Racing színeiben a 2022-es STCC TCR Scandinavia szezonban. A TouringcarTimesnak így nyilatkozott:

    „Nemrég lett világos, hogy nem folytatom az STCC-ben a PWR-rel, így más programok után nézek, mert a jelenlegi öt Extreme E versenyemnél azért többet szeretnék versenyezni.”

    A 29 éves versenyzőnőt nemrég igazolták le a 2022-es Extreme E idényre a Rosberg X Racinghez, a JBXE-től váltva, amelynél tavaly a PWR Racinggel folytatott STCC-programja mellett versenyzett. Åhlin-Kottulinsky tavaly élete legjobb STCC-szezonját teljesítette, és két győzelemmel és tizenegy dobogós helyezéssel a második helyen végzett csapattársa és a bajnok Robert Dahlgren mögött. Mikaela, aki a PWR Racinggel debütált 2017-ben az STCC-ben, majd így folytatta:

    „Nem fogok a PWR-nél versenyezni. Erre az évre hoztuk meg ezt a döntést, de még nem tudom, mit hoz a jövő, de idén már nem fogunk együtt versenyezni.”

    A PWR Racing ugyanakkor nem zárja ki, hogy Åhlin-Kottulinsky idén is a csapat tagja lehet az STCC hétvégéin, bár egyelőre még nem meghatározott a szerepköre. Daniel Haglöf, a PWR Racing társtulajdonosa ennyit árult el erről:

    „Jelenleg tárgyalásokat folytatunk egy olyan megoldásról, amely szerint Mikaela továbbra is velünk dolgozik majd az STCC hétvégéin, de jelenleg nem tudunk bővebben nyilatkozni erről a témáról. Kifejezetten elégedettek vagyunk a Mikaelával való együttműködéssel és azzal, amit eddig elértünk, de úgy gondolom, hogy a java még hátravan.”

  • Álcázott LADA Vesta TCR-t láttak tesztelés közben

    Álcázott LADA Vesta TCR-t láttak tesztelés közben

    Egy álcázott LADA Vesta TCR-t láttak tesztelés közben az orosz Szocsi Autodromon, amely a hírek szerint a modell új generációján alapul.

    A frissített modell közúti változata, amely a Vesta FL nevet kapta, még idén bemutatkozik, és az első fejlesztést jelenti a 2015-ös bevezetése óta.

    Az álcázott autó a jelenlegi Vesta TCR modellhez képest már más aerodinamikai csomagot és új hátsó lámpákat kapott.

    A Lada Sport Rosneft 2017-ben mutatta be a Vesta TCR változatát az ORECA-val együttműködve, az orosz csapat pedig tavaly Szocsiban bemutatkozott a WTCR-ben is. Nemrég azt nyilatkozták, hogy 2022-re további WTCR szabadkártyás nevezések is szóba jöhetnek náluk.

  • A Target Competition három autóval tervezi a visszatérését

    A Target Competition három autóval tervezi a visszatérését

    Azt tervezi a Target Competition, hogy két év kihagyás után idén háromautós programmal tér vissza a TCR Europe-ba.

    Az olasz istálló, mely Josh Files-szal a 2019-es TCR Europe bajnoki címet megszerezte, tavaly két Hyundai-t indított a WTCR-ben az Andreas és Jessica Bäckman testvérpárossal a szezon közepéig. A 2022-es teljes szezonos WTCR program nincs napirenden, bár dedikált szabadkártyás indulások lehetségesek. Andreas Gummerer csapatmenedzser a TouringCarTimesnak nyilatkozott:

    „A célunk az, hogy minimum három nevezéssel térjünk vissza a TCR Europe sorozatba, és egyetlen tervünk van, hogy visszaszerezzük a bajnoki címet. Pillanatnyilag nem tervezzük azt, hogy teljes szezonban részt veszünk az FIA WTCR-ben. Ennek ellenére figyeljük a szabadkártyás nevezéseket, mivel hiszünk a bajnokságban és szeretjük a nagyon magas szintű versengést.”

    A csapat -idén is a Hyundai Elantra N TCR-rel folytatja, így ötödik évét kezdik meg a koreai gyártóval. Az alakulat idén is folytatja TCR Italy programját a sikeres 2021-es szezon után, ahol Antti Buri megszerezte a bajnoki címet. A 2022-es pilótáikkal kapcsolatos részleteket még nem hozták nyilvánosságra, de Gummerer így zárt:

    „Kitartunk a Hyundai Motorsport és az Elantra N TCR mellett, hiszen immár öt éve vagyunk a partnereik, és fontos sikereket értünk el együtt.”

  • A WSC megerősítette a 2023-as TCR hibrid terveit

    A WSC megerősítette a 2023-as TCR hibrid terveit

    A WSC Group, a TCR koncepció mögött álló szervezet hivatalosan is megerősítette a hibrid technológia bevezetésére vonatkozó terveket a 2023-as szezonra.

    Az AutoHebdo egy beszámolója nyomán, amelyben a túraautó-világkupában a hibrid technológiára való áttérésre javasolt, a WSC megerősítette, hogy már megkezdődött egy tanulmány elkészítése arról, hogyan lehetne a hibrid rendszert beépíteni a szabályzatba.

    A meglévő TCR-autókkal rendelkező gyártókkal folytatott megbeszélések során érdeklődés mutatkozott egy olyan plug-in szett létrehozása iránt, amelyet a gyártók saját modelljeikben való használatra adoptálhatnak, és amely 20 és 30 kW (27-41 LE) közötti teljesítménytöbbletet kínál. Egy olyan energia-visszanyerő hibrid rendszer, amely lehetővé tenné, hogy fékezéskor és lassításkor regenerálódjon, és így lenne funkciója.

    Mindamellett, hogy a TCR koncepciót környezetbarátabbá kívánják alakítani, a hibrid rendszernek minden vásárló számára „megfizethető áron” kell elérhetővé válnia, és a rendszer fejlesztési tesztjei a hónap végéig befejeződnek.

    Amennyiben ezek a tesztek a várakozásoknak megfelelően alakulnak, akkor a rendszert idén egy még eldöntendő TCR-sorozatban tesztelhetik, mielőtt az egyes sorozatok dönthetnének arról, hogy 2023-ban bevezetik-e a „HTCR”-t.

  • Várhatóan a Honda 2022-ben az új generációs Civic Type R TCR-t veti be

    Várhatóan a Honda 2022-ben az új generációs Civic Type R TCR-t veti be

    A tizenegyedik generációs Honda Civic TCR változata várhatóan még idén bemutatkozik, az utcai autó prototípusát a jövő heti, 2022-es Tokiói Autószalonon leplezik le. A TouringCarTimes megkeresésére az autó TCR változatával kapcsolatban a Honda Racing így nyilatkozott:

    „Az új Type R-rel kapcsolatos minden további részletet a bemutatóhoz közeledve közlünk.”

    A Honda Civic Type R aktuális TCR változata 2017 közepén mutatkozott be, és még abban a szezonban debütált a versenypályán. A versenyautót a JAS Motorsport tervezi és építi, amely a bemutatkozása óta több mint 300 győzelmet aratott a TCR-bajnokságokban a világ számos pontján.

  • A TCR Europe mezőnye Hankookról Kumho Tire-re vált

    A TCR Europe mezőnye Hankookról Kumho Tire-re vált

    A TCR Europe promótere megerősítette, hogy a sorozat a 2022-es szezonban a Hankookról a Kumho Tire-re vált. Paulo Ferreira, a TCR Europe részéről így nyilatkozott:

    „Nagy örömmel jelentjük be ezt, és már nagyon várom, hogy a következő szezontól a Kumho Tire-rel dolgozhassunk. Egyetlen gumigyártónak van értelme mind a szervezők, mind a versenyzők részéről a TCR-sorozatok világában. Úgy gondolom, hogy a Kumho Tire részéről nagyszerű előrelátásról tanúskodik, az, hogy a WSC-vel és a sorozat promótereivel együttműködve egy egyedi TCR abroncsot gyárt. Köszönettel tartozunk a Hankook Tyre-nek is a 2021-es szezonban velünk végzett munkájáért.”

    A TCR Europe a negyedik TCR sorozat, amely a dán TCR, a spanyol TCR és a Kelet-Európai TCR mellett 2022-ben bevezeti a Kumho Tire gumiabroncsot.

    Ez a váltás egyben a harmadik márka a TCR Europe számára három év alatt, a Yokohamától a Hankookon át a Kumho Tire-ig.

  • Michelisz 25. lett a 2021-es túraautós rangsorban

    Michelisz 25. lett a 2021-es túraautós rangsorban

    Miután a tavaly nem került fel a touringcartimes.com top 30-as listájára, Michelisz Norbert idén 25. lett a szakportál összehasonlítása szerint.

    A magyar versenyző 2017-ben el is nyerte a legjobbnak járó címet, három éve, kupagyőztes szezonjában pedig negyedik volt.

    Tavaly 8. lett a világkupán, a WTCR pilóták közül azonban kilencedikként rangsorolták. Micheliszen és az előtte végzőkön kívül az idei TCR Germany bajnok Luca Engstler, illetve a TCR Europe-ban is rajthoz álló Tom Coronel fért még fel a listára.

    A Zengő két pilótája is említésre került: a Pure ETCR első bajnoka, Mattias Ekström a 6., a TCR Europe bajnok Mikel Azcona pedig 4. helyen szerepel.

    Érdekesség, hogy az előző évekkel ellentétben a DTM pilóták ezúttal nem kerültek fel a listára. A különböző TCR sorozatok mellett a brit BTCC, a svéd STCC, illetve az ausztrál Supercars bajnokság pilótáit hasonlították össze.

    Egyetlen női versenyzőként az STCC-ben csapattársa mögött másodikként végző Mikaela Åhlin-Kottulinsky szerepel a rangsorban. A svéd hölgy emellett az Extreme E mezőnyét is erősítette, Jenson Button csapatával harmadik lett a pontversenyben.

    A lista élén ezúttal a Supercars bajnokságot toronymagasan nyerő Shane van Gisbergen végzett.

    Az idei WTCR és Pure ETCR pilóták rangsorolása:
    # Versenyző Sorozat
    3 🇫🇷 Yann Ehrlacher WTCR
    4 🇪🇸 Mikel Azcona
    WTCR, TCR Europe, Pure ETCR
    6 🇸🇪 Mattias Ekström Pure ETCR
    7 🇫🇷 Jean-Karl Vernay
    WTCR, Pure ETCR
    10 🇺🇾 Santiago Urrutia
    WTCR, TCR South America
    12 🇧🇪 Frédéric Vervisch WTCR
    17 🇦🇷 Esteban Guerrieri WTCR
    20 🇫🇷 Yvan Muller WTCR
    23 🇩🇪 Luca Engstler
    WTCR, TCR Germany
    25 🇭🇺 Michelisz Norbert WTCR
    29 🇳🇱 Tom Coronel
    WTCR, TCR Europe
  • Hivatalosan is bemutatkozott a Toyota Corolla Sedan TCR

    Hivatalosan is bemutatkozott a Toyota Corolla Sedan TCR

    Elkészült, majd egy teszt keretében pályára gurult a Toyota gyár TCR autója. A Toyota GAZOO Racing Argentina által készített versenyautót „hazai” terepen, Argentínában vitték először pályára.

    Az Alto Garcia-ban található Autódromo Oscar Cabalén versenypályán több napon keresztül tesztelték az autó prototípusát. Pályára első ízben Daniel Herrero vihette, aki a Toyota Argentina valamint a latin-amerikai Toyota GAZOO Racing elnöke, majd átadta a kormányt egy profinak is, a kilencszeres argentin túraautó bajnoknak, Matías Rossinak.

  • ­Európában is bajnok lett a Hyundai legfiatalabb WTCR pilótája

    ­Európában is bajnok lett a Hyundai legfiatalabb WTCR pilótája

    Bár Ázsiában csak úgy halmozta a címeket, a Hyundai WTCR versenyzője, Luca Engstler végre Európai porondon is meg tudta mutatni tehetségét.

    2018-ban már második volt hazája TCR bajnokságában a fiatal német, azóta azonban WTCR-es kötelezettségei mellett inkább a legnagyobb kontinens bajnokságaiban tűnt fel.

    A már említett évben a Közel-keleti- és az Ázsiai-, utána a Maláj- és az Ázsiai-, illetve 2020 elején a Maláj TCR-bajnokságot nyerte meg, ami összességében 5 bajnoki címet jelent.

    Ennek megfelelően nagy ígéretként mutatkozott be Makaóban két éve, majd vette át véglegesen is Augusto Farfus helyét a koreai márka WTCR csapatában.

    Ehhez képest tavaly csak az év közben távozó Catsburgnál – és helyetteseinél – lett jobb márkatársai közül. Idén viszont a fejlődés jeleit mutatva megszerezte első dobogóját hazai pályán, a Nürburgringen.

    És – Azconához és Coronelhez hasonlóan – egy második sorozatban is megmérettette magát a Hyundai i30-cal. Nem is rosszul, ugyanis már az utolsó előtti hétvégén, Hockenheimben bebiztosította a bajnoki címet.

    „Idegőrlő verseny volt, de végül meglett a cím, és ez több, mind boldoggá tesz.” – összegezte érzéseit Engstler.

    Mivel a WTCR programmal ütközik az utolsó időpont, így a német nyomás alatt volt, hogy már most dűlőre vigye a dolgot. Az első versenyen ennek megfelelően pole-ból nyert, viszont a második futam nem alakult ilyen simán számára.

    „Jól startoltam, de kissé meglöktek, és visszaestem a 10. helyre. Végül visszaértem negyediknek, ami elég volt a bajnokság megnyeréséhez.”

    „Nagyon büszke vagyok, hogy már hetedik TCR bajnokságomat nyerem, ez nagyszerű év volt, és nagyon élveztem.”

    Érdemes megjegyezni, Engstler már 2017-ben megnyerte ugyanennek a bajnokságnak a junior pontversenyét. A felnőttek között így ez „csak” a hatodik bajnoki címe.

    A német jelenleg utolsó a WTCR-ben a Hyundai pilótái közül, legközelebb jövő héten, a felújított Adria Racewayen bizonyíthat.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Luca #8 | FIA WTCR | Hyundai (@luca_engstler) által megosztott bejegyzés

  • A LADA hazai pályán tér vissza a túraautózás csúcsára!

    A LADA hazai pályán tér vissza a túraautózás csúcsára!

    A LADA márka először jelenik meg az FIA Túraautó Világkupában, miután a Lada Sport Rosneft csapat bejelentette, hogy a 2021-es szezonzárón Szocsi Autodromban kívánnak indulni. A csapat egyébként a második egymást követő szezonban is a TCR Russia bajnoki címére hajt, most egy Vesta Sport TCR-párost indít az oroszországi versenyen az állandó pilótáik, Kirill Ladygin és Mikhail Mityaev részvételével, akik eddig négy győzelmet szereztek együtt 2021-ben. Míg Mityaev először szerepel majd egy világszintű nemzetközi sorozatban, addig Ladygin két évet töltött a túraautó-világbajnokságban az orosz Bears Motorsporttal, majd 2008-ban és 2009-ben a LADA-val. Ladygin így nyilatkozott:

    „Tizenkét évvel ezelőtt vettem részt utoljára túraautó-világbajnokságon, így természetesen izgatottan várom azt, hogy visszatérhetek. Sok ismeretlen vár ránk, mint például a Goodyear gumik, amelyekkel még sosem dolgoztunk. Az autónk is sokkal nehezebb lesz, mint a riválisainké, és ez hatással lesz a sebességünkre a Szocsi Autodromon. Másrészt mi azonban ismerjük a pályát, míg a sorozat állandó versenyzői nem, hiszen a TCR Russia miatt versenyzünk Szocsiban, így igyekszünk majd a legjobbat kihozni magunkból, és a rajongók kedvében járni.”

    Vladislav Nezvankin csapatfőnök is örömmel erősítette meg a hírt:

    „Örülünk a lehetőségnek, hogy részt vehetünk a WTCR oroszországi állomásán. Nyilvánvalóan ez remek hír mind számunkra, mind a szurkolóinknak, hiszen lehetőségük lesz orosz versenyzőknek szurkolni orosz autókban, akik a világ legjobb pilótái ellen küzdenek majd.”