Kategória: TCR

  • Maxime Martin lesz az egyik Romeo Ferraris pilóta az ETCR szezonban

    Maxime Martin lesz az egyik Romeo Ferraris pilóta az ETCR szezonban

    A Romeo Ferraris megerősítette Maxime Martint, mint a 2022-es FIA ETCR idényük első versenyzőjét. Így nyilatkozott az érintett:

    „Nagyon örülök, hogy egy olyan élvonalbeli bajnokságban mutatkozhatok be, mint az FIA ETCR, és hogy először mérettethetem meg magam egy olyan elektromos versenyautó volánja mögött, mint a Romeo Ferraris Giulia ETCR, amely már 2021-ben is nagy potenciált mutatott.”

    A belga tavaly bizonyos GT-futamokon vett részt, 2014 és 2017 között pedig a DTM-ben versenyzett a BMW színeiben, és az első két szezonjában az összesítésben a hetedik helyen végzett. Így folytatta Martin:

    „Sokéves tapasztalatom van a zárt karosszériás autókkal, és a túraautó-versenyek számomra szinte visszatérést jelentenek a múltba. Nyilván most ott van a kíváncsiság és a lelkesedés, amit ez az új technikai kihívás nyújt. Nagyon várom, hogy hozzájáruljak a csapat sikereihez, hogy együtt fejlődjünk és nagyszerű eredményeket érjünk el, tudva, hogy egy nagyon jó képességű emberekből álló alakulattal fogok együtt dolgozni.”

    A csapat, amely továbbra is Alfa Romeo Giulietta ETCR-eket indít majd, még nem erősítette meg, hogy Martin kiket kap csapattársaknak. Michela Cerruti, a Romeo Ferraris csapatfőnöke így nyilatkozott róla:

    „Egy Maxime Martin kaliberű versenyzőt üdvözölni a csapatunknál nagy büszkeség a Romeo Ferrarisnak, és megerősíti a Giulia ETCR projekt születése óta végzett kiváló munkánkat. Maxime most debütál az elektromos autók versenyein, de hosszú karrier áll a nagy teljesítményű autók terén, például a GT3 és a DTM mögött, és mindenekelőtt tudja, mit jelent egy autógyártó hivatalos pilótájának lenni. Ez a perspektíva olyan mentalitást adott neki, ami biztos vagyok benne, hogy segít majd nekünk abban, hogy még gyorsabban fejlődjünk.”

  • A CUPRA EKS bejelentette Blomqvist, Ekström, Gené és Tambay indulását

    A CUPRA EKS bejelentette Blomqvist, Ekström, Gené és Tambay indulását

    A CUPRA EKS hivatalossá tette a versenyzői felállást a debütáló FIA ETCR szezonjára, négy Cupra e-Racerrel, Mattias Ekström, Jordi Gené és az újonc Tom Blomqvist és Adrien Tambay személyében. Xavi Serra, a CUPRA Racing műszaki fejlesztési vezetője így nyilatkozott:

    „Nagy örömmel jelentjük be az izgalmas CUPRA EKS versenyzői felállásunkat az idei FIA ETCR eTouring Car világkupára. Tom Blomqvist és Adrien Tambay kaliberű pilótákat először hozni a teljesen elektromos sorozatba, ez igazán különleges. Biztosak vagyunk benne, hogy jól alkalmazkodnak majd, és nagyon jó eredményeket fognak elérni. Mattias Ekström és Jordi Gené személyében pedig olyan tapasztalattal, versenygyőzelmi képességekkel és folytonossággal rendelkezünk, amiről minden csapat álmodik.”

    Az EKS 2022-re átvette a CURPA FIA ETCR programját a Zengő Motorsporttól, a sikeres 2021-es szezon után, ahol Ekström megszerezte az első ETCR bajnoki címet. Míg Ekström és Gené továbbra is a spanyol márka színeiben versenyeznek az ETCR-ben, addig a korábbi DTM-pilóták, Blomqvist és Tambay újak a bajnokságban. Blomqvist ennyit mondott:

    „Igen motivált vagyok. Úgy vélem, hogy ez egy hatalmas élmény lesz nekem, hiszen az FIA ETCR bajnokság egy előrelépés az elektromos versenyzésben. Büszke vagyok arra, hogy csatlakoztam a CUPRA EKS-hez ebben a kalandban. Elég elszántak vagyunk, és a célunk a győzelem.

    Végül Tambay hozzátette:

    „Nagyon várom, hogy elkezdjük a szezont. Tavaly történelmet írt a csapat. Idén az a kihívás, hogy a FIA ETCR bajnoki címért küzdjünk. Azért vagyok itt, hogy segítsek ezen cél elérésében. A versenyzés iránti szenvedélyem határtalan, és ha ezt a szenvedélyt megosztom egy ilyen remek csapattal, az arra fog inspirálni, hogy a legjobb teljesítményt nyújtsam a pályán.”

  • A Romeo Ferraris megerősítette, hogy neveznek a 2022-es FIA ETCR-re

    A Romeo Ferraris megerősítette, hogy neveznek a 2022-es FIA ETCR-re

    A Romeo Ferraris megerősítette, hogy ott lesz a 2022-es FIA ETCR rajtrácsán, de az autók számát és a pilóták kilétét egyelőre nem pontosították. Michela Cerruti, a Romeo Ferraris csapatfőnöke ennyit mondott:

    „Nagy lelkesedéssel közeledünk az ETCR második szezonjához, amely bajnokság az FIA státuszának köszönhetően jelentősen növekszik majd.”

    A csapat tavaly három Alfa Romeót indított, és a második helyen végzett a csapatok között, a versenyzők között pedig Rodrigo Baptista az ötödik helyen végzett, mint a legjobb versenyzőjük. Így folytatta Cerruti:

    „Büszkék vagyunk arra, hogy a kezdetektől fogva vállaltuk ezt a kihívást, és elindítottuk a Giulia ETCR projektet, melynek során egyenlő feltételek mellett küzdöttünk két nagy autóipari csoporttal. A 2021-es ranglistán a második helyen végeztünk, és hozzájárultunk egy sokkal fenntarthatóbb motorsport előmozdításához. Az elmúlt hónapokban minden fronton azon dolgoztunk, hogy 2022-ben továbbira is elégedettek lehessünk, és nagyon várjuk, hogy a szezonnyitótól kezdve Pau-ban, egy olyan városi pályán, amely annyira gazdag sporttörténelemmel rendelkezik, kipróbálhassuk magunkat.”

    A csapat közölte, hogy „hamarosan” bejelentik a versenyzői felállásukat is.

  • Michelisz négy csapattársat is kap az elektromos kupában

    Michelisz négy csapattársat is kap az elektromos kupában

    A Hyundai Motorsport nem kevesebb, mint öt pilótát jelentett be az ETCR csapatába, köztük Michelisz Norbertet is.

    Az már korábban kiderült, hogy Jean-Karl Vernay csak az elektromos túraautó világkupán indul majd, hozzá csatlakozik a márka két WTCR pilótája, Mikel Azcona és Michelisz Norbert.

    A negyedik autón két korábbi WTCR versenyző, az korábbi Alfa Romeo pilóta, Kevin Ceccon és a Hyundaihoz visszatérő Nicky Catsburg osztozik majd.

    Ezzel Tom Chilton, Augusto Farfus és John Filippi is távozik a csapatból.

    „Megerősítettük a felállásunkat erre a szezonra új pilótákkal, és a tavalyi – többek között – ETCR-es tapasztalatunkkal is.” – jelentette ki Julien Moncet, a Hyundai Motorsport csapatfőnök-helyettese.

    „Az ő visszajelzéseik sokat segítettek nekünk, abban, hogy a téli időszak alatt tovább fejlesszünk az autón az új szezonra. Az eddigi adatok alapján nagyon pozitív az irány, és még lesznek további fejlesztéseink az első verseny előtt. Amikor odaállunk majd a kapukhoz, tudni fogjuk, hogy mindent megtettünk.”

    Vernay tavaly második lett Mattias Ekström mögött, aki idén saját csapatát indítja majd a bajnokságban.

    „Tavaly megmutattuk, hogy a Hyundai Veloster N ETCR versenyképes a pályán is, és erősen zártunk a Pau-Arnosban a Hétvége Királya címmel. 2022-ben még egy lépést szeretnénk előre tenni. Nekem már van tapasztalatom az autóval és a bajnoksággal is. Tudom, milyen a kaszni egyensúlya, ez elengedhetetlen ahhoz, hogy ismét a bajnoki címért küzdjek. De kemény menet lesz.” – ismerte el a francia pilóta.

    Azcona csak egy hellyel végzett Vernay mögött, igaz, még a Cupra színeiben:

    „Nagyon izgatottan várom az ETCR második szezonját, az elsőt a Hyundai Motorsporttal. A tapasztalatom miatt egy kicsit jobban bízom magamban, így a bajnoki cím a cél. Tavaly jó volt a Hyundai, főleg az év második felében. Fel tudtunk készülni a tesztek alatt, és fejlesztettünk az autón csapatként.”

    Ceccon legutóbb 2019-ben szerepelt a WTCR-ben, ő szerezte az Alfa Romeo első győzelmét. Azóta hazája TCR bajnokságában versenyzett, tavaly második lett.

    „Örülök, hogy csatlakozhatok a Hyundai Motorsporthoz a 2022-es ETCR szezonra, mindent bele fogok adni a jó eredményekért. Bár csak részben lesz enyém az autó 100%-ot fogok nyújtani a pályán.

    A Velostert vezetni igazi kihívás, de hihetetlen, ha azt nézzük, milyen gyorsan fejlődött az elektromos autók technológiája az elmúlt években. A TCR-hez képest a vezetési stílus is más, hasonló a hátsó kerék meghajtáshoz, azok közül, amivel már volt tapasztalatom.”

    Catsburg volt egyedül korábban Michelisz csapattársa, ő 2020-ben amerikai elköteleződése miatt azonban nem tudott teljes WTCR szezont futni. Most viszont – a Corvette GTE-program végével – visszatér a Hyundaihoz.

    „Mindig is ki akartam próbálni az ETCR-t. Ez egy új sorozat, jó lehetőségekkel. Jó ismét a Hyundai Motorsporttal lenni, miután a WTCR-ben is versenyeztünk, szeretném nekik megköszönni a lehetőséget. Az elektromos versenyzést tekintve újonc vagyok, úgyhogy érdekes volt az első néhány menet, de hamar belerázódtam, és felvettem a ritmust.”

    Michelisz Norbert felvillanyozva várja a 2022-es szezont

  • A Comtoyou Racing megerősítette Girolamit, Coronelt és Davidovskit

    A Comtoyou Racing megerősítette Girolamit, Coronelt és Davidovskit

    A Comtoyou Racing idén három új generációs Audi RS 3 LMS versenyautót állít a TCR Europe rajtrácsára Tom Coronel, Franco Girolami és Viktor Davidovski pilótáknak. Jean-Michel Baert, a csapatfőnök így nyilatkozott:

    „Nagyon lojálisak maradunk a TCR Europe-hoz, mert ez egy rendkívül professzionális, magas szintű és ugyanakkor élvezetes bajnokság. A bajnokság viszonylag kis létszámú stábja csodákat művel, és a sportszinvonal évről évre nő. Az elmúlt pár szezonban kiváló eredményeket értünk el: 2020-ban két bajnoki címet szereztünk, tavaly pedig egy jól megharcolt második helyet. Magától értetődik, hogy ambícióink újra ebbe az irányba mutatnak.”

    Coronel tavaly a negyedik helyen végzett az alakulattal, de a 2022-es szezonra két új csapattársat kap. Girolami tavaly Hondával versenyzett a PSS Racing Team színeiben, és a bajnok Mikel Azconával vívott kemény küzdelem után a második helyen végzett. Ő ennyit mondott:

    „Nagyon örülök, hogy a Comtoyou Racing, az Audi Sport és Viktor Davidovski bizalmat szavazott nekem a TCR Europe 2022-es idényére. Igen várom már, hogy vezethessem és megismerjem az új Audi RS 3 LMS-t, ahogy azt is, hogy elkezdhessem a munkát az istállóval. Szeretnék minél több kilométert begyűjteni, hogy az első versenyen a portugáliai Portimãóban jó teljesítményt nyújthassak. Nagy kihívás vár ránk, hogy megvédjük a csapat és a márka becsületét, ezért mindent beleadok majd, 110%-ot.”

    Davidovski Girolamival együtt versenyzett a PSS Racing Teamnél tavaly, és a 16. helyen végzett az összesítésben. Ő ennyit tett még hozzá:

    „Mindenekelőtt szeretnék köszönetet mondani Francois Verbistnek, aki hisz bennem és lehetőséget ad nekem, hogy a Comtoyou Racing és az Audi család tagja lehessek Sokkal több tapasztalattal bírok, és egy mesés csapat tagja leszek, ráadásul az új Audi RS 3 LMS volánja mögött. Mindent bele fogunk adni, hogy megérdemeljük a bizalmat, amit kaptunk. Végül pedig megtiszteltetés nekem, hogy Tom Coronel és Franco Girolami csapattársa lehetek.”

  • A CUPRA partnere az EKS lesz a 2022-es ETCR szezonban

    A CUPRA partnere az EKS lesz a 2022-es ETCR szezonban

    Mattias Ekström EKS csapata egyesíti erőit a Cuprával a 2022-es ETCR – eTúraautó Világkupára, amely a teljesen elektromos túraautó sorozat első szezonja lesz, mint hivatalos FIA sorozat.

    A Cupra tavaly elhódította a pilóták és a gyártók bajnokságát is a PURE ETCR első szezonjában, Ekström pedig a Zengő Motorsport négy pilótával felálló csapat tagjaként szerezte meg a bajnoki címet. Így, hogy a Zengő már nem vesz részt a programban, az EKS mostantól a Cupra e-Racer gépének további fejlesztését is vállalja, és több olyan munkatársat is igénybe vesznek, akik tavaly az autók üzemeltetéséért voltak felelősek. Dr. Werner Tietz, a Cupra kutatásért és fejlesztésért felelős ügyvezető alelnöke így nyilatkozott:

    „Nagy elégedettséggel jelentjük be ezt az izgalmas új partnerséget a Cupra és az EKS csapat között. Ez az új együttműködés lehetővé teszi, hogy még tovább fejlesszük a Cupra e-Racert, miközben célunk a futamgyőzelmek és az egymást követő ETCR bajnoki címek megszerzése. Most, hogy az ETCR teljes mértékben az FIA által felügyelt világkupává vált, nem is lehetnénk motiváltabbak, amikor a 2022-es sorozat májusi, franciaországi nyitófordulójára készülünk.”

    Az autók mostantól a Cupra EKS logóival fognak szerepelni, és Ekström bizik benne, hogy a csapat az előttünk álló év során képes lesz harcba szállni az első helyezésekért:

    „A Cuprával való új partnerségünk izgalmas időszakot jelent az EKS csapatnak, mivel belépünk az elektromos versenyzés világkupájába. Mint mindig, most is a győzelemért vagyunk az ETCR-ben, és a Cupra EKS teljesen a következő szezonra összpontosít. Osztozunk a sport iránti szenvedélyben, és közösen várjuk, hogy a Cupra EKS zászlaja alatt még sok futamgyőzelmet és bajnoki címet szerezzünk.”

    A csapat április 19-én jelenti be a pilótáit a 2022-es szezonra, amely május 6-8-án kezdődik Pau-ban.

  • A Toyota és a FIAT is közelebb került a TCR homologizációhoz

    A Toyota és a FIAT is közelebb került a TCR homologizációhoz

    A Toyota és a FIAT friss TCR modelljei közelebb kerültek a teljes homologizációhoz, miután elindult az a folyamat, amely lehetővé teszi, hogy mindkét autó aktív versenyen indulhasson.

    A Toyota Corolla GRS TCR-t az argentin Toyota Gazoo Racing fejlesztette, és feltehetően Dél-Amerikában debütál majd a versenyen, míg a FIAT Tipo-t a Tecnodom Sport csapat építette – amely 2020-ban egyetlen TCR Europe versenyen indította az autót szabadkártyásként, és Luca Rangoni vezetésével a 13. legjobb eredményt érte el.

    Mindkét autót a Pininfarina szélcsatornájában tesztelték a leszorítóerő és a légellenállás felmérésére, a hátsó szárnyat különböző konfigurációkra állították be, hogy a pályán tapasztalható változásokat reprodukálják.

    A két autó tömegközéppontját vizsgálták a Németországban egy forgó emelvényen végzett teszt során, a motorok próbapadi tesztelésére pedig az ORAL Engineering modenai létesítményeiben került sor. A motortesztek során az erőforrást egy tesztcellába helyezik, ahol a teljesítmény- és nyomatékgörbéket mérnek, és ellenőrzik a motortérképeket különböző teljesítménykonfigurációkban.

    Az új LADA Vesta Sport TCR motorjával ugyanilyen teszteket végeznek.

  • Andrea Cisotti lett a Hyundai Customer Racing új csapatmenedzsere

    Andrea Cisotti lett a Hyundai Customer Racing új csapatmenedzsere

    A Hyundai a télen végrehajtott számos változást követően Andrea Cisottit nevezte ki a Customer Racing programja új menedzserének.

    Andrea Adamo – aki 2015 óta felügyelte az ügyfélversenyzésős részleget – még decemberben jelentette be azonnali távozását a cégtől, míg Andrew Johns ügyfélversenyzésért felelős vezető a hónap elején hagyta el pozícióját.

    Cisotti úgy tölti be majd ezt a pozíciót, hogy 2018 óta a Hyundai-nál ügyfélversenyző mérnökként dolgozott, és a karrierje során a túraautókon belüli széleskörű munkában szerzett tapasztalatokat hozza magával.

    Mielőtt a Hyundai-hoz igazolt volna, Cisotti versenymérnökként dolgozott a Proteam Racing, a JAS Motorsport és az N.Technology WTCC programjaiban, valamint a dán túraautó-bajnokságban és a Porsche Carrera Cupban is szerzett tapasztalatokat Olaszországban és Franciaországban.

    A TCR-ben vállalt kötelezettségei mellett Cisotti – aki korábban ralis versenymérnökként is dolgozott – a Hyundai WRC2 programjában is részt vesz.

    Adamo távozása után közvetlenül Julien Moncet töltötte be a csapatigazgató-helyettesi szerepet.

  • TCR sorozatba igazolt Jessica Hawkins

    TCR sorozatba igazolt Jessica Hawkins

    A brit TCR bajnokságban áll rajthoz idén az Aston Martin kötelékébe tartozó brit versenyzőnő Jessica Hawkins.

    A hollywoodi mozifilmekből is ismerős Hawkins (legutóbb a legújabb James Bond-filmben működött közre) – ahol rendszerint az autós jeleneteknél kaszkadőrszerepeket kap – a legutóbb a W Series sorozatban szerepelt, ahol állandó tagja volt a sorozat első két évének. A két szezon alatt pontszerzésekig jutott.

    A 27 éves versenyző számára azonban nem ez lesz az első alkalom, hogy egy túraautót vezethet, ugyanis 2020-ban és 2021-ben is egy-egy versenyhétvére erejéig a BTCC-ben, vagyis a Brit Túraautó Bajnokságban is rajthoz állhatott.

    Hawkins egy Cuprát vezethet majd a FastR csapat színeiben, amelyet az Arena Motorsport futtat.

    „Ez egy elképesztő pillanat a számomra. Évek óta próbálok összehozni egy lehetőséget a túraautózás csúcsán és most Luke-nak [Clayton, a csapat alapítója – a szerk.]  és a FastR csapatnak köszönhetően ez sikerült. Nagyon izgatott vagyok első teljes éves túraautós szezonom előtt és engem még izgatottabbá tesz, hogy ezt az Egyesült Királyságban tehetem, ahol a TCR UK sorozat nagyon gyorsan bebizonyította, hogy mennyire remek formula. A célom magasra jutni, nyilvánvalóan, de idén komoly tehetségek vannak a rajtrácson, minden erőmmel azon leszek, hogy mindenkit büszkévé tegyek.” – nyilatkozta boldogan.

  • A Hyundai megerősítette 2022-re Jean-Karl Vernay szerződését is

    A Hyundai megerősítette 2022-re Jean-Karl Vernay szerződését is

    A Hyundai Motorsport megerősítette, hogy Jean-Karl Vernay 2022-ben is az ügyfélversenyzői programjának tagja marad.

    Ugyanakkor a koreai gyártó még nem hozza nyilvánosságra, hogy a francia pilóta hol fog versenyezni. Vernay a 2021-es szezon előtt csatlakozott a Hyundai-hoz, és már a bemutatkozó szezonjában lenyűgöző teljesítményt nyújtott, hiszen az első PURE ETCR szezonban második lett, a WTCR-ben pedig összességében a harmadik helyen végzett. A Hyundai Motorsport szóvivője a TouringCarTimes-nak ennyit mondott vele kapcsolatban:

    „Az idei szezonban még a Hyundai Motorsport Customer Racing versenyzője, és a 2022-es programja(i) akkor lesznek nyilvánosak, amikor azok a szezonkezdethez közelebb véglegesítésre kerülnek.”

    Vernay tavaly az Engstler Motorsportnál versenyzett a WTCR-ben. A német csapat azonban bejelentette, hogy 2022-ben szakít a Hyundai-jal, Vernay nem szerepelt a BRC Hyundai által nemrég megnevezett pilóták közt.

    Bár még sem a túraautó világkupában, sem az ETCR-ben nem erősítették meg, Vernay és a Hyundai is inkább „programokat”, mint „programot” emlegetnek a következő szezonra. Ennyit mondott maga az érintett:

    „Jelenleg csak annyit mondhatok, hogy 2022-ben is a Hyundai-nál maradok, a programjaimat pedig a közeljövőben jelentik be.